Tékozló Homár

Aki nem megbízható, az csak sok pénzt kaphat az OTP-től, keveset nem

2010.07.06. 09:30 | szily | 49 komment

Maqi sztorija megmutatja, hogy a magyar bankok mégis igazságosak. Az ügyfeleket olyan sokszor kikészítő, logikátlan szabályaik ugyanis adott esetben őket magukat ugyanúgy sújtják. Na jó, az OTP-nek valamivel kevésbé fáj az ilyesmi, mint egy magánembernek vagy magánhomárnak. Maqi BAR-listás, megemelték a a folyószámlája hitelkeretét, aztán a rovott múltjára hivatkozva nem engedték, hogy csökkentse azt.


Negyven elmúltam, tisztában vagyok vele, hogy egy fordított országban élek és mivel nyugat-európában dolgozom van némi összehasonlítási alapom is, de ami a héten történt velem azon még megtudtam lepődni. Talán nem is meglepő, inkább komikus.
 
Történethez tartozik, hogy BAR-listán vagyok kb. még pár hónapig, de a történetnek nem ez az alapja, ez csak fűszerezi a dolgot. Az OTP Bank-nál van a feleségemmel közös folyószámlánk. Szerencsére mindketten jóval az átlag fölött keresünk és fizetésünk erre a számlára érkezik, ennek örömére a bank folyamatosan emeli a számla hitelkeretét. Héten történ, hogy sms- ben értesítettek a hitelkeret 850.000.-Ft.-ra emeléséről. Nincs szükségünk erre a pénzre, ellenben egy kártyalopás, elvesztés esetén igen hatásosan növeli a kockázatát a családi költségvetés borulásának. Ezt elkerülendő bementünk a bankba és kértük a hitelkeret csökkentését egy jóval alacsonyabb szintre. Az ügyintéző hölgy elindította a folyamatot, majd néhány perc múlva közölte, hogy mivel BAR-listán vagyok a rendszer nem engedi csökkenteni keretet. Később már egy magasabb beosztású hölgy is megérkezett, ő is írogatott valamit a gépbe, majd azt a magyarázatot adta, hogy a csökkentéshez hitelképességet vizsgál a rendszer és ott rovott múltam miat nem felelek meg. Szóval közel 1.000.000 forintjuk elköltéséhez megfelelek, ahhoz hogy lemondjak róla, már nem? Tanulság? Nincs.
 
 Üdvözlettel,  Maqi
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlulírottFentemlített 2010.07.06. 09:34:02

Egyet értek, nincs tanulság!

El Argentino 2010.07.06. 09:36:52

Má' hogyne lenne, sz.r a rendszer. :D

nemb arna 2010.07.06. 09:39:48

Na én meg lecsúsztam.

asdf 2010.07.06. 09:42:48

A hitelkeret rendelkezesre allasi dijat meg gondolom addig is lehet fizetni. Ki van ez talalva...

Rejtélyes 2010.07.06. 09:49:32

Menj át másik bankhoz ami nem csak magyarországon létezik, és egyből 0 lesz a hitelkereted (vagy amennyit te akarsz) :D

mortalwombat 2010.07.06. 09:57:31

OTP: Alapból az a fiók adja ki az új kártyádat (ha a régi lejár), ahol a számládat nyitottad. Az, hogy azóta elköltöztél 300 km-rel odébb, és már 10 éve oda kapod a számlakivonatot, le van sz@rva, vagy utazol 300 km-t, vagy átkéred a kártyádat a helyi fiókba, de az egy hét, addig kártya nélkül maradsz. Ugyanis az új kártya átvételről az értesítőt a lejárat előtt 3 nappal kapod meg, és csak ezután kérheted át a helyi fiókba. Rohadt rugalmasak.

Dr. Kix 2010.07.06. 10:08:40

@bagamoyo: azt úgy írják amerikaiul, hogy 2nd.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.06. 10:55:13

@Kix:
Ez svédül van, azért 2st.
Van még a 3st, 4st, sőt 5st is.

Halkan jegyzem meg, hogy az OTP már amúgy is Platina kártyás ügyfelem.

Málnás Vodkazselé 2010.07.06. 11:04:19

A helyes reakció ebben az esetben:
- Óh igazán, akkor szeretném megszüntetni a számlámat, kérem adják ide az összes pénzt ami rajta van most.

Vagy lehet hogy a számla megszüntetés sem lehetséges ha bar listás vagy? :S

Mindenesetre vicces...

szakrit 2010.07.06. 11:06:18

Nekem az OTPnél van A hitel, személyi kölcsön, hitelkártya- ebből építkeztem-50% THM-mel.
Havi 75 000 Ft törlesztőt fizetek.
Nem vonják egybe a hiteleket, hogy kevesebbet fizessek, mert nem elég magas a fizetésem ahhoz, hogy kiváltsák valamire, hogy csak havi 40 000 Ft-ot kelljen fizetni.

Ha a 75 000-öt tudom fizetni, akkor mitől félnek, hogy a 40-et nem tudnám???
Normálisak??????

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.06. 11:12:35

@szakrit:
Nem egészen.
Attól félnek, hogy mi lesz az ű kis hasznocskájukkal!?

Eric_Cartman 2010.07.06. 11:15:30

OTP-nél nem érdemes hitelkeretet csökkenteni, mert visszanő magától egy kis idő múlva. Meg kell szüntetni.

Dr. Kix 2010.07.06. 12:02:48

@szakrit: próbálkozz másik bankkal vagy független tanácsadóval.

gergo1000 2010.07.06. 12:29:03

@szakrit:
Normálisak.
Mivel nem vagy olyan helyzetben, hogy válogathass a bankok között, ezért nem kell félniük, hogy máshova viszed a hitelüket. Így nem adnak kedvezményt. Csak ezt nem mondják meg ilyen szépen a szemedbe.

@nális coitus 2010.07.06. 12:47:38

"Negyven elmúltam, tisztában vagyok vele, hogy egy fordított országban élek és mivel nyugat-európában dolgozom van némi összehasonlítási alapom is"

akkor most megkérdezem, miért is vagy OTP-s?

2010.07.06. 12:50:09

Az otp 3 havi beérkezett pénzek átlagából számolja a hitelkeretet, fizessetek kevesebbet a számlára.

uni1002 2010.07.06. 13:07:26

OTP NYESZ /nyugdíj előtakarékossági számla/
Hiába van OTP Direkt netes hozzáférésem, eszelősen ragaszkodnak hozzá, hogy a lejárt értékpapírom újra befektetését csakis személyesen, vagy telefonon keresztül intézhetem, interneten NEM. Egyébként bármi mást lehet csinálni, ezt nem. Rákérdeztem, hogy miért? Miért kell egy zajos fiókban magyarázkodnom, vagy telefonon kínlódni, amikor ott az internetes rendszer.
Ismételgetik a semmitmondó választ, hogy nem nem nem...

szelidorzo 2010.07.06. 13:19:29

@szakrit:
"Ha a 75 000-öt tudom fizetni, akkor mitől félnek, hogy a 40-et nem tudnám???
Normálisak?????? "

Egyszerű a magyarázat: Az OTP sokkal jobban örvend, ha 75.000-et fizetsz, mintha 40.000-et.

Ne felejtsük el, hogy a banki válság hatására kiemelkedő nyereséggel zárt az OTP.
Ne felejtsük el, hogy az OTP magánnyugdíjpénztár olyan jól sáfárkodott a befizetett nyugdíjjárulékokkal, hogy a válság évében nem csökkent az előző évi befizetések összege. (Igaz az utolsó év befizetése, az EGÉSZ ÉVI! odaveszett)

Az OTP meg azért emeli a hitelkeretet, mert rendelkezésre tartási díjat számol a fel nem használt hitelkeret után. Az összeg megközelíti az igénybe vett hitelösszeg kamatait.
Igaz egy két banknál az emelés nem automatikus, hanem csak felajánlják, én pedig eldönthetem, hogy élek-e a szerződésmódosítás lehetőségével.

De mivel az OTP a lakosság bankja, ezért a lakosságot szívatják orrba-szájba.

Persze kell a nagyobb nyereség, mert szegény P. Sasa eladta kabátgombért a vagyonvédelmi cégét, így az OTP részvényeiből pótolni kell a kiesett jövedelmet.
Ő is elmondhatja, hogy csak az első milla forrását ne firtassák. O f. kapitány korában még kőbányán egy társasházban volt lakása, majd pillanatok alatt milliomos lett. Természetesen bérből fizetésből.

szakrit 2010.07.06. 13:31:11

@gergo1000:

Elvinném, de meg vagyok lőve...
Ha nyitok máshol folyószámlát, ami ugye ahhoz kell, hogy fél évig oda menjen a fizetésem. (Összesen 1,6 millió Ft-ról van szó, jelzálog kizárva), akkor mivel nincs jövedelmem, megszűnik a hitelkeretem, a hitelkártya, amit azonnal vissza kell fizetnem. Sajna hiányzik a kispárnámból az összeg.
Szóval nyögöm még 2 évig. Jobbat nem ajánlott eddig senki:(

szakrit 2010.07.06. 13:36:38

@szelidorzo:

5 évig 40 000 Ft-nál több a nyereségük, mint még 2 évig 75 000 Ft-nál.

kerdes 2010.07.06. 13:49:49

azért nem vonják össze a hiteleidet, mert annyi hitelt már nem kaphatsz ugyanis nem úgy dönt a rendszer hogy összeadja a A hitel, személyi kölcsön, hitelkártya összeget és az lesz az új hiteled, hanem az plusz még a A hitel, személyi kölcsön, hitelkártya összeged. ugyanis azzal hogy kiváltod a hiteledet, nem kötelezhetnek arra hogy megszüntesd az A hiteled, hitelkártyád stb. attól függetlenül, hogy te megígéred nekik, és úgy gondolják, hogy kétszerennyi hitelt már nem tudnál visszafizetni.

kerdes 2010.07.06. 13:53:33

Tehát mégegyszer, visszaolvasva lehet érthetetlen, azzal, ha kiváltod a hiteleidet, maga az A hitel nem szűnik meg automatikusan, hanem csak kinullázódik. ugyanez a hitelkártyával.

szakrit 2010.07.06. 13:58:32

@kerdes:

De ha már kinullázom, akkor meg tudom szüntetni....ami a célom volna.
A havi 75-ből kamat:
40 000....na ez a durva!!!!

Már próbálkoztam. a bérem 10x-ét kapom meg, amivel ki tudom váltani egybe....
Csakhogy 20 000 hiányzik.....

kerdes 2010.07.06. 14:23:36

@szakrit: persze, hogy meg tudod szüntetni, ha kinullázod, viszont az hogy te megígéred az nem jelenti azt hogy meg is fogod. Sajnos ígéretekre nem fognak alapozni. Én egyetértek én is voltam ilyen helyzetbe, úgyhogy abszolút meg tudom érteni, és szerintem megoldható lenne, ha a bankok ilyenkor önkényesen meg is szüntetik a hitelt, de sajnos azt még külön meg kell szüntetni. (itt folyószámla hitelről és hitelkártyáról beszélek)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.06. 14:46:15

De miért OTP??? Az utóbbi évtizedekben egy csomó más bank is nyílt Magyarországon.

szakrit 2010.07.06. 14:46:38

@kerdes:

Nem ígérgetni szeretnék....hanem ahogy kiváltják, és engedélyezik, szüntessék is meg azonnal.Vagy zárolják, vagy nullázzák....vagy nemtom, mit kell ilyenkor.

kerdes 2010.07.06. 15:11:10

@szakrit: pont erről beszélek én is, hogy egy olyan rendszer kéne ahol ezt ők automatikusan meg is szüntetik, sajnos ez nincs így :(

krj 2010.07.06. 16:11:33

ilyen lesz a magyar foci is nemsokára...csak még az analógián töröm a fejem...:-) egyébként meg a legjobb, ha az ember elfelejti az otp-t, már egyáltalán nem megkerülhetetlenek, mint tíz éve. én anno az első alkalommal szüntettem meg a takarékbetétet, számlát is másutt nyitottam és otp-s automatát csakarzértsem használok, inkább gyalogolok még 200 métert.

Dr. Kix 2010.07.06. 16:21:04

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Nahát, ezek a svédek minden számot ø-vøl mondanak? :-)

Xezs 2010.07.07. 14:17:24

BAR lista már régóta nem létezik, KHR-nek hívják újabban.

A zótépét meg hagyjuk. A bankok Suzukija. De lehet Trabantja.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.07. 16:21:24

@Nigab: K&H-nál jobb a rendszer, ugyanis ott van például az ÉnKártya, ahol én modnhatom meg, hogy melyik fiókba küldjék. Amúgy nekem az értesítőt kb. fél hónappal a lejárat előtt küldték.

Az átkérés ideje meg attól függ, hogy milyen gyakran megy kocsi az adott bankba, ugyanis a kártyát és a PIN kódot nem lehet együtt szállítani.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.07. 16:23:17

Egyébként meg ha ellpják a kártyát, akkor le kell tiltani, vagy le kell vinni a limitet 1 forintra.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.07. 16:40:08

@Peti817172M: Csak nem engedik lejjebb vinni a limitet. Erről szól a poszt.

Mire észreveszed, hogy ellopták, már fel van véve egy valag pénz. Nem okos túl nagy limitet engedni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.07. 16:41:25

@Xezs: A Suzukit ne hasonlítsd, végül is nem ennyire rossz autó.

Nanemá 2010.07.07. 16:42:31

Nem értem a posztoló problémáját. Hiába van 1 millás hitelkerete, ha a vásárlási és a kp felvételi limitet beállítja mondjuk napi 30ezer Ft-ra. És egy jobb banknál csupán egy tel.hívásba kerül ideiglenesen megemelni a limitet, ha éppen szükséges lenne.

Nanemá 2010.07.07. 16:45:42

@Nigab: "OTP: Alapból az a fiók adja ki az új kártyádat (ha a régi lejár), ahol a számládat nyitottad. Az, hogy azóta elköltöztél 300 km-rel odébb, és már 10 éve oda kapod a számlakivonatot, le van sz@rva" - Ez már régen nem így van. Az én számlámat se a lakóhelyemen vezetik, de az új kártyát mégis - külön kérés nélkül is - kiküldik a lakásomra postán. És hiába lopná el bárki, mert az aktiválásához szükséges PŐIN-kódot csak én tudom.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.07. 17:41:57

@atpijkamo: A limit meg a hitelkeret nem ugyanaz, okostojás.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.07. 17:43:48

@Peti817172M: Akkor meg nem értem, mi az eredeti probléma.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.07.07. 18:52:52

Nekünk akartak egyszer nem kamatmentes hitelt adni. 500eHUF kellett volna és csak bankszámlakivonatot kértek. Úgy gondoltam felvesszük, és akkor marad pénz nyaralásra.

Várunk 1,5 órát, majd mondja az ügyintéző, h sajnos el lettünk utasítva. Kérdeztem miért, hiszen ott a bankszámlán, hogy 520e Ft már most elérhető, de ha nem lenne, a fizetésből kitűnik, h igen hamar ki tudnánk fizetni.

Hát ő azt nem tudja, ő csak alkalmazott. Nah, így történt, hogy nem vettem fel hitelt és nem fizettem nekik kb. 50e Ft hitelfelvételi meg sikerdíjat. Végülis nem erőszak felvenni... Igaz akkor nyaralni sem mentünk, de őszölni később igen :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.07. 19:13:15

@sambalabammbumbumm: "nem fizettem nekik kb. 50e Ft hitelfelvételi meg sikerdíjat."

500 ezerre 50 ezer az nálam 10% az első másodpercben.

Nanemá 2010.07.07. 22:51:49

@sambalabammbumbumm: 500 ezer Ft-os nyaralás, ráadásul hitelből? Nooormális? Szerintem racionálisan gondolkodó ember nem költ el nyaralásra több pénzt annál, amit egy hónap alatt megkeres, és lehetőleg azt sem hitelből. Aki pedig 500 ezret keres havonta, de mégis hitelt kell felvennie a nyaralására - na, ott valami nagyon nem stimmel.

sogo 2010.07.10. 12:17:27

ha sokat keres a posztoló, miért van KHRen? miért nem váltott még bankot, nyilván EURban kapja a fizut? a limit 1 forintra állítása aboszulte nem véd meg feltétlenül a visszaéléstől.

vizitücsök 2010.07.14. 14:53:05

@sambalabammbumbumm:
még mindig jobban jártál mint én, felajánlották, hogy mivel rendes adós vagyok felvehetek 500 e hitelt svájci frankban. A balga élt a lehetőséggel, és mint tudvalévő, a két éve elkezdett 10 e ft helyett, most 16-ot fizetek havonta. Magyarázom magamnak, hogy szegény Cs-nak kell egy új helikopter, és legalább én is hozzájárulok ehhez!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása