Tékozló Homár

Autóbérlés nélkül is zárolja a pénzt a Budapest Bank

2010.07.19. 09:05 | jackyll | 193 komment

Krisztina spéci autót szeretett volna bérelni francia kirándulásukhoz, de sajnos akkor épp olyan nem volt elérhető. A Budapest Bank rendszere azonban nem tudja megkülönböztetni a fedezetellenőrző lekérést a zárolástól, így naiv ügyfél vagy 15 napig vár, amíg magától feloldódik a pénze, ésvagy 30 napig vár, amíg válaszolnak a panaszára:

Az alábbi levéllel a Budapest Bank "jó hírnevét" szeretném öregbíteni. Bár a történet elején úgy tűnhet, az autóbérlő céggel volt a probléma, a végére kiderül, hogy a bank a hunyó. Franciaországi nyaralásunkra szerettem volna autót bérelni, így meglátogattam az avis.fr honlapot, ahol annak rendje-módja szerint kitöltöttem az online  foglalási formanyomtatványt, megadva - többek közt - a bankkártyám számát is, mivel a foglaláshoz ez is szükséges volt. Egy olyan autót szerettünk volna, amit nem lehetett azonnal lefoglalni, hanem 72 órán belül jelez vissza a cég, hogy tudják-e biztosítani. Kicsit furcsa volt, hogy a foglalás után fél órával már megjött a banktól az sms a tranzakció sikerességéről.

Majd még furcsább lett minden, amikor még aznap este az Avistől is megjött a válasz, hogy sajnos a kért típus nem áll rendelkezésre az adott időpontban, ezért a bankkártyámról sem történt levonás. Persze egyből hívtam a bankot, ahol azt az információt kaptam, hogy a pénz valóban folglalás alatt van, és két megoldás lehetséges: vagy, ha nem történik igénybejelentés a cég részéről, akkor 15 napon belül feloldják a pénzt, vagy, ha a cég küld a banknak egy faxot, hogy nem tartanak igényt a pénzre, akkor hamarabb is feloldják.

Az Avisnek is írtam még aznap este egy e-mailt a problémáról. Másnap reggel azért felhívtam a cég magyarországi képviseletét, ahol értetlenül álltak a kérdés előtt, mondván: ők még olyat nem hallottak, hogy egy meg nem valósult autófoglalás esetén pénzt zároltatna a cég valaki számláján. Mindazonáltal nagyon segítőkészen felajánlották a segítségüket. Közben megjött a franciaországi  ügyfélszolgálattól is az e-mail, hogy a problémával ott kit tudok keresni, illetve hogy továbbították a levelemet az adott osztályra. Az adott osztályt sajnos nem sikerült elérnem, lévén francia ünnepnap volt, de végül a franciaországi központi foglalási irodát igen.

Ott egy kedves úriember utánanézett a dolognak. Először ő is hitetlenkedve fogadta az esetet, mondván: ő még soha nem találkozott olyannal, hogy egy bank ilyen esetben effektíve zárolná az összeget, majd azzal a hírrel jött vissza, hogy ők valóban küldtek egy fedezetellenőrzésre irányuló kérést a bank felé, de semmiféle pénzt nem zároltattak. A telefonbeszélgetés alatt azután többször elmondta, hogy szerezze vissza a pénzét, Madame és utána nagyon gyorsan váltson bankot.

Ezen információk birtokában ismét felhívtam a Budapest Bankot, ahol az ügyfélszolgálati munkatárs elismételte a két lehetőséget, amit a kollégája már előző este ismertetett. Amikor rákérdeztem, hogy ezek szerint a bank szervere nem képes különbséget tenni egy fedezetellenőrzésre és egy zároltatásra irányuló kérelem között, azt felelte, hogy nem. Én többször elmondtam neki, hogy ugye az Avis nem fog olyan faxot írni nekik, hogy mégsem tartanak igényt a pénzre, mert ugye ők ilyet eleve nem is állítottak. Erre csak azt tudta, mondani, hogy akkor ki kell várni a 15 naptári napot, és utána feloldják az összeget.

A slusszpoén akkor következett, amikor megkértem, hogy kapcsoljon át a panaszirodához. Hát ilyen a banknál nincs, ő fel tudja venni a panaszt a kártérítési igényem bejelentésével egyetemben, amire a bank, hahaha, 30 napon belül írásban válaszol. Én meg ugye nem megyek nyaralni. Vagy majd veszek fel személyi kölcsönt a Budapest Banktól, hogy mégis tudjak autót bérelni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2010.07.19. 09:14:31

krisztike
kamatos kamattal kérd vissza...

dupi 2010.07.19. 09:25:23

ilyen sport ez a bicikli. a kisbetűkben biztos ott van, és nekem a franciák tette se tiszta. de ők legalább tudnak kommunikálni, respect!

penelop 2010.07.19. 09:30:44

Budapest Bankkal /egyikkel se/ ne kezdjen Kriszti! Lenyúzzák rólunk még a szőrt is !

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 09:34:44

hát ha a zárolt összegtől annyira lenullázódott a költségvetés, hogy nem lehet még egyszer elindítani az autóbérlést, akkor talán jobb is, ha inkább busszal közlekedik a posztoló, vagy otthon marad.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 09:41:45

@penelop:
De szőr lett!
Autót inkább ne bérelj!
Veszélyes!

としあき 2010.07.19. 09:44:04

@Secnir: nem ment le a pénz a számlájáról, csak zárolva van, de a zárolástól függetlenül még az továbbra is neki kamatozik.

lukit 2010.07.19. 09:44:54

@Rékuc: gondolkozzál már, kismajom ... van mondjuk 200-ad kocsibérlésre meg 300-ad "elverni nyaraláson", akkor mit csinálsz?

lukit 2010.07.19. 09:47:49

Megjegyzem amúgy, ilyen esetekre jó egy hitelkártya combosabb kerettel, amibe belefér egy ilyen malőr.

room_101 2010.07.19. 09:50:26

Külföldi szálloda kifizetésénél jártam többször is úgy, hogy nem az elején zárolt összeget vonták le, hanem újabbat, attól viszont a korábbi zárolás nem oldódott fel. Akkor ciki, ha a hitelkeret nem bírja el a dupla összeget.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 09:57:20

@penelop:
Én mindig tengeralattjáróval megyek.
Nem esik le.
Nem csap bele a villám.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 09:58:57

@lukit: veled ellentétben én már gondolkoztam.
Ha hazamegy és beüt egy csőtörés/betegség/betörés, akkor mit csinál?
Ha utazás közben ellopják a tárcáját, benne az összes pénzzel, akkor mit csinál?
Akinek ennyire nincsenek tartalékai, az szerintem üljön otthon a seggén és spóroljon az útra még egy évet. De igazából mindenki azt csinál, amit akar.

isti77 2010.07.19. 10:14:54

Amióta nincs ott Emese, semmi nem működik. Zoltán is csak okosakat tud mondani, de tenni...

penelop 2010.07.19. 10:16:01

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Bizonyára praktikus megoldás, de nekem vizalattiiszonyom van!

Unbiased 2010.07.19. 10:20:18

Szerintem itt az Avis a hibás. Tudták, hogy nincs autó, és mégis továbbították a számlaadatokat a banknak. Lehet, hogy ez náluk automatizmus, de akkor is rossz eljárás.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.07.19. 10:22:54

@Rékuc: szerintem meg rohadtul nem ide tartozik hogy kinek mennyi tartaléka van, az meg pláne nem hogy megmondjuk neki hogy a mennyi pénzével mit csinálhat és mit nem.

itt konkrétan az a baj, hogy a kötsög bank "lefoglaja" a pénzt 15 napra, holott erre felhatalmazást nem kapott, csak egy kérdést hogy van e annyi rajta vagy sem.

egyszerüen 2010.07.19. 10:47:14

hasonlo esett nekem is volt a BBbankkal, és 3 hétre igérték vissza a pénzt mert zároltak egy összeget a számlámról. Azaz jogosulatlanul vonták le

én is kértem a panaszkönyvet, majd ugye csak az ügyintézőnél lehet panaszt tenni és 30 napon belül kivizsgálják. Na ekkor volt egy kis asztalcsapkodás
és 2 napon belül visszakerült a számlámra a pénz

nekem az egész fizetésemet szedték el, kis aprott rajta hagyva

Emlékszem mikor az ügyintéző azt mondta addig kérjek kölcsön

pizsama 2010.07.19. 10:51:08

Velem olyan volt, hogy külföldi bolt csak zároltatni akarta az összeget, de a hülye bankom egyből átutalta. 2 napra rá kiderült, a bolt nem tudja az általam válaszott terméket szállítani, és visszautalták az összeget. A vicc, hogy a forintgyengülés miatt nyertem az egészen 500Ft-ot! :D

Zorro2007 2010.07.19. 10:56:29

Akkor sokadszorra:

- X cég lekerdezi, hogy van-e pénz az adott kártyán, bank visszaválaszol, hogy igen, küld egy azonosító számot is. Mondjuk 123456. -> Ekkor ez az összeg zárolódik de nem könyvelödik, mivel a bank már az x cégnek félretette(megigérte:) az összeget.

- X cég küld az adott számmal(123456) egy könyvelést. -> A zárolás átváltozik könyvelésre.

- X cég küld más számmal egy könyvelést, magyarul ujra azonosítja a kártyát -> A zárolás megmarad, az összeg lekönyvelödik. (room_101 példája.), ügyfél mérges

- X cég küld az adott számmal(123456) egy stornót, a zárolás feloldódik és mindenki örül. Általaban szarnak erre..

- X ceg nem küld semmi sem, adott nap mulva automatikusan feloldódik a zárolás.

Magyarul, ilyen esetekben a banknak elég kicsi a mozgástere, általában nem ö a hibás.

vértintanyúl 2010.07.19. 10:59:12

@Rékuc: meddig mérgezed még a határtalan ostobaságoddal a zinternetet, HP?
Hadd döntse el Kriszti, hogy mit akar...
szasz sün! asszem munka van...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.07.19. 11:02:07

@Rékuc: jaja, anyuci-apuci spórolt sokat neked is anno, ugye? tehát voltak tartalékaid. nekem nincsenek "tartalékaim", tehát akasszam fel magam, nemde?

sose értettem ezeket a felkapaszkodott újgazdagokat.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 11:05:50

Követelem a svéd fűszoknyás jányokat!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 11:06:20

@penelop:
Az káros a bélgázokra!
Sürgősen szabadulj meg tőle!
Add áron alul, ha másképp nem megy!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 11:09:11

@vértintanyúl: még nagyon sokáig, jobb ha hozzászoksz.
@morrisal_: a 'szerintem' és a 'mindenki azt csinál, amit akar'-ból melyik részt nem sikerült értelmezned? :)
de amúgy nyugodtan béreljen autót a nyilvánvalóan legutolsó fillérjeiből, nekem felkapaszkodott újgazdagnak annyira mindegy, ki és mikor szegényedik el végleg.

Zorro2007 2010.07.19. 11:09:49

@Hurrá Torpedó:

"itt konkrétan az a baj, hogy a kötsög bank "lefoglaja" a pénzt 15 napra, holott erre felhatalmazást nem kapott, csak egy kérdést hogy van e annyi rajta vagy sem."

Ez mindenhol így müködik.
Képzeld el mi történne, ha a bank azt válaszolná vissza, hogy van pénz. Majd te kiveszed az összeset, 1-2 nap múlva meg az X cég nem tud könyvelni mert nincs a számlán semmi sem. Ki fogja kifizetni az X céget? A bank aki azt mondta, hogy van annyi pénz?Hajtsa be rajtad a Bank vagy az X cég?Véget nem érö történet...

penelop 2010.07.19. 11:11:08

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Hát már ingyér is vihető! Csak valaki kattanna rája!

deba85 2010.07.19. 11:14:12

Nincs olyan hogy 1 cég lekéri a banktól hogy van e elég pénzed egy pár nappal későbbi foglalásra...az kőkeményen bekerül foglalásba...EZ MINDENHOL ÍGY MŰKÖDIK.
Apróbetűs részt olvassátok át mindig...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 11:19:32

@vértintanyúl:
Szeva nyúl!
Hun-e?

@penelop:
Szerintem beszélj a rájával!
Bár azt nem tudom, hogy kattanik-e is!?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 11:36:29

@horex:
Hát eddig nem igazán volt rá példa.
De ha tudsz egy jó alternatívát, én vevő vagyok rá.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.19. 11:40:51

Csak saját jármű, ház elött bepakol , akkor indulok amikor akarok, de....

Ha én Avis vagyok, kérek egy fedezetigazolást, megkapom
Megjön az autó, de a bérlő közben elköltötte a pénzt
Ilyenkor mi van?

Nem ugy menne a dolog, hogy bookolom az autót, pénzt zárolják, jön az autó, mindenféle ujabb huza-vona nélkul átvehetem?

penelop 2010.07.19. 12:05:22

Étvágyakat jókat!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 12:05:43

@Rosszindulatú Vászka:
Ez szép vót, csak drakulálni tudok hozzá!
Vizes lett a bioatomnapórám, de majd megszárad.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 12:07:58

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): vártam, de gondoltam nem érsz rá, nehohymár miattunk elmaraggyon a dél.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 12:12:15

@Rosszindulatú Vászka:
Isten őrizz!
Sose bocsátanék meg egy ilyen málőrt!

labi 2010.07.19. 12:12:19

Ah, jó dolog hogy vannak állandó dolgok amik nem változnak, bankok genyák, Rékuc meg hp. Ma úgy sem akartam meglepetéseket. :)

mqqq 2010.07.19. 12:17:55

Zorro2007 már leírta a lényeget, miszerint ez mindenhol így van és itt nem a bank a hunyó.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.19. 12:25:25

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Mongy most delet, valamely szélességi körre csak fog stimmelni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.19. 12:28:42

@labi: ugy felbaszta az agyamat igy reggel, hogy nem kell kv se
de ugy dontottem megorzom uriemberi mivoltomat es nem valaszolok neki

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 12:34:14

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): "Sün‼ (vuvuzela-őstermelő) · sunews.blog.hu 2010.07.19. 12:01:01
Dél van."

Már a Sün!! sem a régi. Sünt neki!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 12:40:21

@horex:
Ráseráncs, jó az szélességinek is!
Majd mindenki korrigálja magának.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.19. 12:44:53

@atpijkamo:
ha nincsenek tartalekaid uljel otthon a seggeden
ptt humorizalgatsz a sun ellopja a penztarcadat, beut edy csotores te meh itt netezgetsz felelotlenul

szgyula 2010.07.19. 12:45:31

Izé, tudtommal ilyen nincs: "fedezetellenőrzésre irányuló kérés". Csak foglalás van (authorization hold). Azaz az AVIS szúrta el. Tessék asztalt csapkodni a BANKNÁL, mert az AVIS vszg. nem szabályosan járt el. De ez nem a Te problémád, hanem a banké.

Amúgy csak megjegyzem, hogy autokölcsönző akart tőlem 400 000 Ft letétet (zárolást) a bérléshez. Akinek ennyit kibír a költségvetése, az előtt le a kalappal. Főleg, ha dugába dől, másutt kell bérelni, újabb 400 kHUF zárolva. És még el sem indultál...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 12:59:31

@hagyma:
Én-e?
Azt' mit csináljak én egy pénztárcával?
Még ha málna lenne.
Vagy méz.
Netán alma.
Nade egy pénztárcát mégsem lehet megenni!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.19. 13:03:37

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
a medve ad erte malnapaleszt
be szokott jarni a varosba es vasarol
napszemuvegbene s mellenyben

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 13:06:42

@hagyma: pl. veszel a kártyáival bacc papucsot.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 13:07:19

@hagyma: Ha nincsenek tartalékaim, nem költöm el az összes zsét francia nyaralásra, hanem Mucsaröcsögén lazítok. Majd jövőre összeszedem magam, és mehetek világkörüli útra.

Ha meg lehülyepicsáznak (HP=Hewlett-Packard) a véleményem miatt, akkor leseggfejezem (SF=San Francisco) az illetőt, az a minimum. Álljon már meg a fáklyásmenet!

Egyébként meg szerintem a kölcsönző volt a hunyó. De lehetett volna a bank is, vagy ellophatják a pénzét, vagy a szálloda zárol túl sokat, vagy akármi, de hogy klasszikust idézzek: igazából mindenki azt csinál, amit akar.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 13:09:20

@hagyma: ezt honnan veszed?
én sem szoktam lehetőségeimen felül nyaralni. nem is bérelnék autót, mert túl drága.
fenntartom, hogy akinek egy autóbérlés után nem marad pénze a számláján, az szerintem felelőtlenül költekezik. De biztos hülye picsa vagyok emiatt, mint ahogy azt már többen voltak oly nyájasak kifejteni.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.19. 13:13:01

Igazibol a csudalatosan udvarias pocsmognek kellett vona egy stornot kuldenie a kedelyes "madame valtson bankot" omlenges helyett. Ez a tipikus senki se hibazott, csak megis te szivsz helyzet. Hat a jo retkes G. anyjukat.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 13:13:54

Gyertek elsőzni az új posztba!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.19. 13:16:30

@Rékuc:
nezd
ha mi elmegyunk valahova, mert el akarunk
es azt mondjuk OK koltunk ra kocsiberlessel egyutt 2000 dollart
ha abbol jogtalanul visszafognak 500-at, nem biztos hogy boldog leszek
mert akkor eppen a 2000 folotti reszhez kell NYUlnom amihez nem akarok
/amugy igen sok ember erre gyujt es abbol akar menni nyaralni es nincsenek tartalekai, mikor hazater, eli tovabb az eletet mint elotte honaprol honapra/
az mas kerdes, hogy en leszarom a nyaralast 3-4 napos utakra megyunk celiranyosan, nekem az nem OK hogy 2 hetet fekszem a homokban felpanzioval
a lenyeg: zaroltak a penzet amit allitolag az autokolcsonzo nem akart
ilyenkor nincs 15 nap
tessek feloldani
lecet

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 13:22:57

@Rékuc: van ám ahol nincs más lehetőség, mint az autóbérlés, ha kirándulgatni akarsz, még mindég olcsóbb és patentebb, mint egy vezényszóra jobranézz, pisilhecc kirándulás.

@hagyma: persze konnyen beszelsz, de errefele nincsen ocean de meg tenger senem, a Balcsit meg nem szeressuk.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 13:24:18

@hagyma: 'mert akkor eppen a 2000 folotti reszhez kell NYUlnom amihez nem akarok'
itt a pont. legyen mihez nyúlni.

Amerikában múltkor utolért valami allergiás nyavalya. Az ER roppant előzékenyen kezelt és pik pak megjavítottak, de az ezer dollárt bizony ki kellett csengetnem (vizsgálat és kortizon injekció), mert a biztosító csak utólag fizet.
De jó is lett volna, ha a bankszámlámon csak 500 forint csörög.

pingpong 2010.07.19. 13:25:36

@Rosszindulatú Vászka: ezt bekajáltam. mentem. :) de csak olvasni...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.07.19. 13:28:19

@Rékuc: nem kell ennyit magyarázni. Leírhatod két szóban is.
Savanyú a szőlő :P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.19. 13:29:23

@Rékuc:
nezd ez mindennapos
valaki gyujt egesz evben egy jo kis nyaaralasra
osszejon mondjuk 200 ezer
akkor elmegy nyaralni
nem fog varni meg egy evet hogy osszejojjon meg 200 ezer artaleknak
sot van aki szemelyi kolcsonbol nyaral
szerencsere en biztositott vagyok itt igy "hazon" belul nyugodtan utazgathatok

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 13:44:40

Ne állj le vitatkozni hülyékkel, mert ha lesüllyedsz az ő szintjükre, legyőznek a
rutinjukkal.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 13:51:22

@Rékuc: Az egyik szó a savanyú, a másik szó a szőlő, így lesz két szó a savanyú a szőlő. ... Vagy négy... Ma nagyon meg vagyok zavarodva...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 13:55:13

@atpijkamo: ma ojan indiszponált vagyok - monta Micimackó.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 13:59:55

@Rosszindulatú Vászka: Hogy veztette el az óráját Micimackó?

Az óra megállt, Micimackó meg továbbment.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 14:01:14

@atpijkamo:

Nyáron nyaralok, télen telelek,
a Trotechnikus, az mindig Elek,
kérdezz valamit, s én megfelelek,
nyáron nyaralok, télen telelek.

Nyáron nyaralok, télen telelek,
ki mézet ad, azzal nem perelek,
kérdezz valamit, s én megfelelek,
nyáron nyaralok, télen telelek.

Nyáron nyaralok, télen telelek,
villanyt fára ingyen szerelek,
kérdezz valamit, s én megfelelek,
nyáron nyaralok, télen telelek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 14:10:39

@Rosszindulatú Vászka: ??? Na de akkor évente kétszer is zárolhatják az autóbérlés díját 15 napra. Van neked ehhez elég tartalékod?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 14:18:58

@Rosszindulatú Vászka: "nyáron nyaralok, télen telelek."

Az ugyanis nagyon közel lehet egymáshoz. Pl. idén nagyon sokáig tartott a tél, bánatomban egy kicsit ittam, mire kijózanodtam már nyár volt. Most vagy a tavasz volt nagyon rövid...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 14:20:04

@atpijkamo: majd írok a Homárnak is megolgya. Van betárazva minden témába homáros levelem, csak pár adat kell módosítni.

Pittykapitány 2010.07.19. 14:31:49

Az senkit nem érdekel hogy mi volt az a khurva flancos autó amit előre le kell foglalni és majdnem csődbevitte szegény posztert?

Azért szerintem sem egészséges olyan verdát bérelni ami a nyaralásra szánt összeg tetemes része. Ott van erre a hitelkártya, na az már valami. :)

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 14:35:02

A székely bácsi és felesége kinn ülnek a teraszon. Egyszer csak anyuka érdeklődik:
- Te szeretsz engem?
- Persze.
- Csak mert sosem mondod.
- Egyszer mondtam, majd ha változik szólok.

GhostBusters 2010.07.19. 14:36:30

@Rékuc: Nem amiatt írták rád, amit, hanem a stílus miatt, amiben sikerül megfogalmaznod néha a véleményedet.
Nem mindig, csak néha.
Én tisztellek és kedvellek, sok mindent jól teszel és jól fogalmazol meg, de ha bal lábbal kelsz (mint ma is), a stílust nem sikerül eltalálni...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 14:39:28

@GhostBusters: teljesen igazad van, a kismajom meg a hülyepicsázás sokkal jobb stílus, ezentúl arra fogok törekedni, mert az már senkinek nem szúr szemet.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.19. 14:51:25

@Rosszindulatú Vászka:
Bölcs asszony, az már biztos!
Ritka az ilyen, meg kell becsülni.

GhostBusters 2010.07.19. 14:54:08

@Rékuc: Én nem írtam azt egy szóval sem, hogy az sokkal jobb stílus lenne.
Azzal én sem értek egyet, és soha nem is csinálom.
Csak próbáltam rávilágítani, hogy miért kapod itt néha az osztást (te sem mindig, csak amikor bal lábbal kelsz :)).
De ha szerinted neked soha semmiben sem kell változnod, illetve javítanod, akkor nincs is miről beszélni.
Ha intelligens embernek tartod magad (márpedig az vagy), akkor tudod, hogy ez "a kismajom meg a hülyepicsázás " csak válaszreakciók, amik - a névtelenségbe burkolózás lehetősége miatt - mindig többszörösen meghaladják az eredeti kiváltó okot.
Szerintem, teszem gyorsan hozzá.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 15:11:32

@GhostBusters: szerintem semmi kifogásolhatót nem írtam ebben a kommentfolyamban. Max nem kell egyetérteni vele. De majmozással meg hülyepicsázással reagálni rá? Itt - úgy látszik - ez a színvonal. És nevezz nagyképűnek, de ezt a színvonalat bármilyen megnyilvánulásommal nagyonis felülről ütöm, mondjuk nem is nehéz...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 15:25:57

@Rékuc: aki korpa közé keveredik ugye :)

GhostBusters 2010.07.19. 15:28:51

@Rékuc: Nem, szerintem sem írtál semmi kifogásolhatót itt, nem is mondtam ezt.
Csak a stílusa volt kifogásolható, a rá adott válaszok tulajdonosainak különösen.
Persze, megteheted, hogy nem érdekel a véleményük, de akkor miért is írsz nem építő jellegű hozzászólást? Tudom, sokszor írsz olyat, de ma bal lábbal keltél, és ezért a mai nem volt az.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 15:30:23

@GhostBusters: nagyon rá vagy te izgulva arra a bal lábra...

total eclipse (törölt) 2010.07.19. 15:31:49

őszintén reméltem, hgoy már előttem elküldte valaki a Rékuc nevű idiótát a jóédes anyukájába. micsoda egy köcsög paraszt vagy te, már ne is haragudj és akkor még szépen mondtam.
azért, mert neked valaki finanszirozza az életed, más meg dögöljön meg, és üljön otthon a fenekén, amig nem lesz valaki, aki eltartja

total eclipse (törölt) 2010.07.19. 15:33:49

mellesleg nekem tavaly nyáron az OTP másfél millát zárolt a számlámon másfél hónapra. aztán mikor irtam nekik egy határozottabb hangú levelet, másnapra eltűnt a zárolás. és megéreztem bizony. pedig biztosan van itt olyan hülyepicsa, aki azt sem vette volna észre...

GhostBusters 2010.07.19. 15:35:26

@Rosszindulatú Vászka: Csak próbálom egy kicsit megnyugtatni :)

anarch 2010.07.19. 15:36:59

s Madame, ezután sürgősen váltott bankot? Mert enélkül a történet pusztán üres fenyegetés, blöff, asztalnak csapkodása, de semmi változás.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 15:39:59

@total eclipse: gondolom kűttél esemest, hogy megbaszom anyád a ravatalon.

.lll. 2010.07.19. 15:40:26

én mindig az anyósom kártyájával netbankolok,mert ott a veszteség is nyereség:D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 15:48:55

@Rosszindulatú Vászka: ez teljesen igaz, nem is tudom, miért erőlködök itt, tényleg csak szopni járok ide.
mondjuk az utóbbi időben szinte a nullára csökkent a homárkommentjeim száma, majd igyekszem, hogy tényleg elérje ezt a számot, gondolom nem igazán fogunk egymásnak hiányozni.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 15:51:43

@Rékuc: mármint te meg én vagy te meg a homár? Jelzem, télleg botorság itt felhúznod magad a megmondóverebeken.

Pittykapitány 2010.07.19. 15:52:58

@Rosszindulatú Vászka: Nem hiszem hogy ilyen kifinomult volt. :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 15:53:09

@Rosszindulatú Vászka: én meg a homár.
a kommentelőkkel soha semmi gondom nem volt, aminek a fordítottja nem igazán mondható el.

vértintanyúl 2010.07.19. 15:57:38

@Rékuc: ezt miért nem mondtad eddig, hogy szopni jársz ide?!!! Most kell megtudnom?!

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 15:59:25

@Pittykapitány: a szüleim nem spóróltak a neveltetésemen.

total eclipse (törölt) 2010.07.19. 16:05:10

@Rékuc: nem kéne elgondolkodni ezen: "a kommentelőkkel soha semmi gondom nem volt, aminek a fordítottja nem igazán mondható el.", mármint, hogy Neked semmi bajod a kommentelőkkel, de azoknak Veled igen. talán nem véletlenül utálnak... kicsit lejjebb kéne venni az arcodból...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:08:05

Hogy itt milyen kultúrált módon megy újabban egymás cseszegetése! Úgy látszik, kezd felnőni a Homár közönsége. (Vidéken: kiöregedni.) Ja, persze, de hülye vagyok! Az ovisoknak nyári szünet van. Egy, csak egy fasz van talpon a vidéken... de majd pár év alatt ő is felnő, nézhet majd korhatáros filmeket is, és attól megnyugszik.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 16:11:17

@atpijkamo: ja, mekora fles pont a homáron népnevelni :)))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:11:46

@Rosszindulatú Vászka: "a szüleim nem spóróltak a neveltetésemen."

Megy az állatkertben a család, odaérnek a zsiráfhoz.
- Papa, ez mi ez?
- Nemtom.
Elefánt, viziló, ugyanaz.
- Kisfiam, ne nyaggasd állandóan apádat! - Hagyd annyuk, hadd tanuljon a gyerek!

Silent Bob 2010.07.19. 16:13:35

@Rékuc: Vágy máshol/másik kártyán tartja a többi pénzét, mint ahogy én is. Mi a fasz közöd van hozzá?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 16:13:39

@total eclipse: a kommentjeidet végignézve megtiszteltetés, hogy a magadfajta bunkó utál engem. Akkor néznék nagyon magamba, ha a te fajtád elkezdene kedvelni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:14:43

@Rosszindulatú Vászka: "a homáron népnevelni"

Hát ahol a Maunika só sem fogható, mi marad?

Jólfelhúztammagam 2010.07.19. 16:15:44

Múlt héten Horvátországban vásároltunk kártyával. Úgy jött, hogy két részletben kellett fizetni, ezért két különböző, más bank által kibocsátott kártyával fizettünk.
A számlákon megjelent a terhelés kb. 110 HUF/HRK, vagyis kb. 3-szoros árfolyamon! Könyvelve még nincs.

Kíváncsi vagyok, hogy korrigál-e a két bank. Banki szakértők! Mi lehet ennek az irreális árfolyamnak a magyarázata?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:16:31

Ti melyik dimenzióból vagytok? Mert tuti nem mind ugyanazt a homárt olvassuk.

cb600f 2010.07.19. 16:16:32

Esetleg meg lehetne próbálni, hogy a két cég zárja rövidre a dolgot. Pl. az Avis küldjön faxon egy igazolást a B-nak, hogy az XY számú authorizált tranzakciót nem fogja beterheltetni.
Egyébként szerintem is az Avisnak kellett volna egy reversal (stornó) üzenetet küldeni. Legjobb tudomásom szerint tényleg nincs különbség a fedezetellenőrző és a zároló tranzakció között (másképpen: az első nem létezik).

amerikai cegvezeto 2010.07.19. 16:21:06

Hasonlo helyzetben voltam en is amikor tavaly az USA-ban bereltem autot a Budget-nel. Nekem a raiffeisen duplan zarolta az osszeget. Egyszer a fedezetvizsgalatnal, masodszor amikor visszavittem az autot. Csak itt eleve 30 napot kellett varnom mire feloldottak az osszeget.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 16:26:58

@Rékuc: ne hagyd magad, szegényebb lenne a homárszleng a svéd fűszoknyás lányok nélkül :)

Pittykapitány 2010.07.19. 16:29:14

@Rékuc:
Én kedvelem a bal lábad! A jobbot még szoknom kell kicsit...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 16:30:36

@Pittykapitány: mintha a jobb más fából lenne faragva :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:30:56

Egyszer egy ovissal mentem az Avishoz. Az ujjába tövist szúrt egy amis. Te kis hamis mondta Travis, kihúzta a tövist és adott egy Yarist.

marklovassy 2010.07.19. 16:33:16

Budapest Bank ezt velem is eljatszotta tobbszor (rendszerint kulfoldi vasarlaskor), volt hogy evontak az osszeget mellette pedig zaroltak es ott is azzal jottek, hogy kerjem meg az itteni szolgaltatot hogy faxoljon. Ja a nagy budos ******* erdekli a kulfoldit, hogy mit szenved egy magyar bank.

Aztan kovetkezo honapban feloldottak a zarolast. Orom volt veluk uzletelni, azota megszabadultam toluk.

2010.07.19. 16:34:17

@Rékuc: Ezt most tényleg komolyan mondod?
Hogy még az ügyfél kurva anyját hogy fizet egy szolgáltatásért (bank), fizetne az autóbérlésért, és mit kap cserébe? Balfasz és pökhendi ügyintézőt. És mi közöd van ahhoz hogy mennyi pénz van a számláján? Miért akinek több van, azzal baszakodjon nyugodtan a bank? Akinek meg kevesebb, az meg bújjon egy kő alá?
Nagy baj van a te fejedben...

Pittykapitány 2010.07.19. 16:34:25

@Rosszindulatú Vászka:
Meg csiklandósabb is...

@atpijkamo:
vazz, kérek abból az anyagból amit szecc!

tygger 2010.07.19. 16:34:49

én sosem értettem, hogy valaki miért a betéti kártyáját használja ilyen célokra. ha oda van írva, hogy nem biztos az autó, eszemben sincs a "valódi" pénzt használni. erre való a hitelkártya (sokszor értetlenkedő kommenterek, pl erre jó), ha arról zárolnak, a tényleges pénzem megmarad, csak a hitelkeret csökken.

mondom, nem értem. a deposithoz is a betéti kártyáját adta volna vajon? akkor tényleg sokat kell spórolni egy nyaralásra

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:39:49

Ébreszti a beteget a nővér operáció után.
- Józsi bácsi, ugye maga nem babonás?
- Miért kérdezi aranyoskám?
- Mert ezután csak bal lábbal tud felkelni.
- @#$%!!!
- De van egy jó hírem is.
- ???
- Találtam vevőt a jobb papucsára.

2010.07.19. 16:41:09

@tygger:
Jó ötlet. Vagy olyan cégtől bérelni akik nem horror depozitokat kérnek.
Ez nem a Hertz, Avis, Fox Rent, stb kombó.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:42:17

@Pittykapitány: Ne akard, ha rászoksz és nem homározol napi 3 órát, heveny elvonási tüneteid lesznek.

foldlako 2010.07.19. 16:43:21

Remélem, hogy mindenazok, kik a posztolót nézik ökörnek, tisztában vannak azzal, hogy mekkora összeget zárolnak gépkocsibérlésnél a szolgáltatók. Ha mégsincs erről pontos infójuk, segítek egy kicsit: tavaly márciusban egy hétre egy c4 picasso és vw touran bérléséhez közel 900 ezer forintot zároltak. (Europcar-Paris.)
ET

tygger 2010.07.19. 16:46:54

@Humbino: izlandon kis helyi cégtől béreltünk, 0, azaz nulla forint volt a depozit :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:47:54

Két ember beszélget a villamoson:
- Elnézést uram, ön fideszes?
- Nem, kérem.
- Akkor esetleg valamelyik rokona dolgozik az önkormányzatnál?
- Nem.
- Vannak jó ismerősei a rendőrségen?
- Nincsenek.
- A minisztériumban sem dolgozik senkije?
- Nem, senki.
- Akkor szállj le a lábamról, te barom, mert úgy pofán váglak, hogy a takony menetet vág a nyakadon!

tygger 2010.07.19. 16:48:23

@foldlako: ez nagyon soknak tűnik, bár én a szupermini kategóriához vagyok szokva

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 16:49:50

@foldlako: "közel 900 ezer forintot zároltak"

Szólhattál volna, hogy nem megvenni akarod.

2010.07.19. 16:50:26

@tygger: Hát ja. Így is lehet. Én Budapesten szoktam bérelni helyi kisvállakozótól, 30.000 HUF depozit és vihetem a Corsa / Panda gépet.
Ez a CASCO önrésze, ha totálkárosra töröm, ennyibe került.
Persze ha presztízsautó / nagyobb kocsira van szükség, felmegy a depozit 100.000-150.000 Forintra, de mégsem 900.000 ahogy előttem írták.
Okosan, ésszel...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 16:51:47

A deposit sokismeretlenes egyenlet. Ojan kockázatis tényező, mint a kaszkó. Simán lehet nagyon sok is.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:01:16

Lehet-e a kaszkóra kaszakőt kötni? Akarom mondani a kaszakőre kaszkót.

=Daniken= 2010.07.19. 17:01:24

Budapest Bankhoz, OTP-hez, Citihez nem szabad menni magánszemélyként, szerintem. Sőt, ha a húgomék lakáshitelét nézem(januárban indították és talán mostanra utalták át a vételárat az eladónak, június végén) Unicredit...vagy 9* hívták be őket egyfolytában, sőt 3* cseszték el a szerződést, mert bavallottan ők nem ellenőrizték le amit a saját jogászaik írtak...

de ez a zárolás nagyon durva...
a saját bankomnál egyszer jártam így, felhívtam őket, hogy mikor engedik el, kolléga mondta, hogy már el is engedte...

én jól megfingatnám őket egy ügyvéddel, simán menne. nem volt tranzakció, éltél panasszal, e-maileket is nyomtasd ki, aztán hajrá...micsoda egy lúzer banda...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:06:15

Namivan? A trollok is hazamentek?

Unalmas itt egyedül a nyeregben, mióta megdöglött a ló.

dr. HáziMacska 2010.07.19. 17:10:52

Nem olvasva a kommenteket: Ugyvedet kell rajuk kuldeni.

halihalo 2010.07.19. 17:12:07

Ahogy nézem, a szokásos mit akarsz a bankkártyával meg, mért nem Mucsaröcsögére mész stb. béka alatti színvonalat hozók újra itt vannak.
De a lényeg: A Budapest banktól mindenki minél messzebb tartsa magát, mert a leírtak még csak a bénázásaik enyhébb részébe tartoznak. Az Ügyfélszolgálatuk (ők így hívják, pedig inkább szívatónak kellene) meg nehogy 30 napon belül nem válaszol, de sosem. Egy hét alatt küldenek át egyik irodájukból egy másikba egy e-mailt!!!

Silent Bob 2010.07.19. 17:12:38

@tygger: Mondjuk ott nem nagyon tudsz megszökni. :D

Shinjuku 2010.07.19. 17:15:11

A szep az hogy jobb helyeken jo nagy betukkel ki vagyon irva az atokolcsonzoben... (a zinterneten is) hogy ha valaki beteti (debit) kartyat hasznal a kocsonzesnel akkor X napra zarolnak rajta egy osszeget... Erre jo a hitelkartya. Aki meg 15 napig nem tudja nelkulozni azt az osszeget az tenyleg mifasznak berel autot... Hajra Rekuc...

foldlako 2010.07.19. 17:19:40

@Humbino:
1200+1500 euro volt a két autóra a deposit, tavaly márciusban meg elég durva euro/forint árfolyam volt.

Don Bolesz 2010.07.19. 17:20:47

@halihalo: mivel kézben viszik át a drótpostát :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.19. 17:23:00

@Rosszindulatú Vászka: az se én voltam, hanem valami pasas :(
@Humbino: természetesen nem. A Budapest Bank szarjon sünt. Az én bankom (K&H) az 1 dolláros próbazárolásnál (paypal regisztráció) is felhívott, hogy mi ez a fura terhelés, nem csalók? Valamint amikor hülye voltam és véletlenül rossz terméket vásároltam neten, felhívtam a boltot, ők stornozták a vásárlást, a bank pedig bemondásra! azonnal felszabadította a zárolt 500 dollárt.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.07.19. 17:24:49

köszönjük, Emese.
Emese mostmár indul a buszod...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 17:25:22

@Rékuc: akkor bocsesz, de legalább már tudom.

É2I 2010.07.19. 17:25:51

Ahh, egy kicsit nem figyelek oda oszt' ilyenkor derül ki, hogy Rékuc szopni jár ide. Egyébként az üvegajtós lepattanás megint megvolt polihisztor nőnknél; gratulálok. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:27:53

Az én bankom jobb mint a tided, bibibí!

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 17:31:09

@atpijkamo: van saját bankod? Zsírkiráj! Nem inkább bankód? Vagy esetleg kankód?

Shinjuku 2010.07.19. 17:33:16

Tovabbi javaslat a poszt tolonak hogy ne lakjon szallodaban sem amikor utazik.... Ezek a szemetek elkernek egy bankkartyat amikor bejelentkezik es minden ott toltott napra zarolnak rajta egy osszeget (ami tobb lesz mint a szoba ara, mert az esetleges szobara iratott ettermi, minibar es stb fogyasztast is beleszamoljak...) Es ha ugyanazt a szerencsetlen debit kartyat hasznalja az akciohoz akkor ugy fog elfogyni a penze hogy el sem koltotte... De tenyleg... ebben a sztoriban semmi furcsa vagy szokatlan nincs... csak levelironk nem szokott autot berelni... meg szallodaban lakni sem nem szokott.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:34:16

@Rosszindulatú Vászka: Beteszem, kiveszem, de milyen jól kijövök ha beteszem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:35:44

Én a debil kártyámat szoktam használni. Sokszor hülyének is néznek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:38:05

@Shinjuku: A félcéduláért csak fabatkát lehet venni. De ha összegyűjtök tíz fabatkát, akkor kapok értük egy hajítófát.

halihalo 2010.07.19. 17:38:34

@Shinjuku: Már jópárszor béreltem autót külföldön, és egyszer sem történt hasonló szemétség velem a foglalásnál. Igaz, nem is a BB volt.

É2I 2010.07.19. 17:38:42

@Shinjuku: Izé, inkább arról, hogy adott benk nem tesz különbséget fedezet ellenőrzés és zároltatás közt. Ezzel is erősítve ügyfelei bizalmát.

Shinjuku 2010.07.19. 17:44:46

@halihalo: Nem a BB a ludas... az Avis nem sztornozta a lekerdezest... es nincs kulonbseg az ellenorzes es a zaroltatas kozott... Hasznalt volna az ugyfel hitelkartyat es ez nem tortent volna meg vele... Beteti kartyaval autot berelni lehet ugyan de ez lesz a kovetkezmenye...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:44:52

Egyszer zárolni akartam, de eltévesztettem egy betűt, és zsarolás miatt becsuktak.

Shinjuku 2010.07.19. 17:46:31

@atpijkamo: A hajitofan szokott futyulni a rezangyal?...

Shinjuku 2010.07.19. 17:50:08

@atpijkamo: Rezfaszu??? nem fuzfanfutyulo?

halihalo 2010.07.19. 17:51:12

@Shinjuku: Nem látom sehol, hogy debit kártyát használt volna. Miért tenne ilyet bárki is? Egyébként normális cég azt nem is fogadja el szívesen.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.19. 17:53:06

Havasi Attila
Dal a Rézfaszú Bagolyról

Mint iskolás, ha bepisilt,
az erdő oly komoly.
Az arcán ott a félelem:
tudja: ezen az éjjelen
vért szomjúhozva megjelen
a Rézfaszú Bagoly.

A szeme éles, s karma is:
kire lecsap, fogoly.
Mert gúzsbakötve elviszi,
egy nagy hordóba beteszi,
s vasárnap délre megeszi
a Rézfaszú Bagoly.

Mielőtt vére kibuzog,
s a nagy hordóba foly,
dolgozni kényszerűl a rab:
eloldja őt, tüzet rakat,
s faragtat véle nyársakat
a Rézfaszú Bagoly.

S minden vasárnap égre száll
a vészes füstgomoly:
mutatja, hogy a máglya fűl,
s ebédje míg pirosra sül,
a vért szörtyölve körben ül
a Rézfaszú Bagoly.

Shinjuku 2010.07.19. 17:53:47

@halihalo: De ha nem debit kartyat hasznalt akkor mire a probemazas?... Nem szunt meg rajta a penz mert a hitelkartyan nem a sajat penzet hasznalja hanem a ho vegen utolag torleszt...

Shinjuku 2010.07.19. 17:56:01

@atpijkamo: szep opus... a Toldi Miklos is megvan valahol?... tudod, a "Lajos kiralyunknak jo vagyon a kedve, szottyadt makkjat nyalja idomitott medve"

frikazojd · http://kocs.ma 2010.07.19. 18:05:30

pls, Homár, egy szép SQL kéréssel gyűjtsd ki, melyik bankkal kapcsolatban hány panasz érkezett.

szerintem a legkevesebbpanasz-bankhoz fogok igazolni :)

index-cenzura.biz 2010.07.19. 18:08:52

Vannak bankok, amiket már otthagytam, mert képtelenek voltak megfelelő szinten banki szolgáltatást nyújtani.

Szerintem megéri váltani, mert az idegességet senki nem fizeti ki nekem, és mégiscsak a pénzemről van szó, én abból szoktam csokit venni, úgyhogy nem hagyon magam kizsákmányolni :)

fordulo_bogyo 2010.07.19. 18:23:02

Nem jogos a felhaborodas, ez az egesz vilagon igy mukodik.

Shinjuku 2010.07.19. 18:25:21

Megneztem az Avis.fr honlapot... Semmi speci autorol nincs szo, a foglalast mindig 72 oran belul konfirmaljak csak... Ket dijszabas van: valaszthat a kedves ugyfel hogy online akar-e fizetni elore (es akkor persze sokkal olcsobb) avagy a helyszinen akar fizetni. Az online fizeteshez kell nekik a kartyaszam mert termeszetesen akkor ugy kezdodik a procedura hogy hold-ot helyeznek a zsetonra... Naiv ugyfelunk meg elhitte a bekazabalo ugyfelszolgalatosnak hogy a bankkal van a gond... A gond az hogy ontudatos haverunk nem volt hajlando sztornozni a kartyan a hold-ot, igy az 15 napig rajta fog maradni... Ugyfel meg elhitte.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.19. 18:32:29

@tygger:
Mer Icelandrol nem lehet az autót ellopni
Béreltél volna 2éltűt

2010.07.19. 18:51:43

@foldlako: Súlyos! Ennyi pénzből autót lehet venni...

2010.07.19. 18:55:01

@Rékuc: Ja, nyilvánvaló, normális bankoknál így kellene hogy működjön... B.Bank egy fostalicska.

A rája szarik rája 2010.07.19. 19:15:08

Köszönjük, Emese, most már indul a buszod.

Xezs 2010.07.19. 19:33:01

Akkor végülis a poszttoló 21-re húzott lapot, jól értem?

tygger 2010.07.19. 19:49:24

@Silent Bob: @horex: nem, nem azért, hanem mert a kis családi cégben lazák a viszonyok :) izlandon is ott van az összes nagy kölcsönző, náluk nyilván kell depositot csengetni, sziget ide vagy oda.

itt úgy volt, hogy a bácsi kijött elénk a reptérre, megvárta a másfél órás késést hajnali 1-ig, aztán elvitt minket az 5 km-re lévő irodáig, ahol megkaptuk a kocsit.

10 napra az összes nagy cég 220-250e ft-ot kért (még nem elég gyenge az izlandi korona), náluk megúsztuk alig több mint 120e-ből. nem mindegy. mikor kérdeztem, hogy deposit, csak néztek nagy szemekkel, szerintem ilyesmire nem alkalmas a rendszerük :)

Shinjuku 2010.07.19. 19:58:29

@tygger: En nem ertem eztet a deposit dolgot... Minek is kellene az? Legalabbis nem emlekszem hogy valaha valahol is kertek volna ilyesmit... Hagyma, itt vagy valamerre? Te szoktal autot berelni errefele? Zaroljak a berles osszeget elore, illetve a valasztott extrakat es biztositasokat. Ha nincs valtozas es tele van bendzsoval a tank amikor visszaviszed akkor nem csinalnak semmit csak konyvelik az elore zarolt osszeget. Ha mas kartyaval akarsz fizetni mint amit az elejen megadtal vagy benzinert is kell fizetned akkor bekuldenek es lehuzzak a masik kartyat... Ez a depozit dolog nekem nem ertheto... mifasznak kellene depozitot csengetni?

Shinjuku 2010.07.19. 20:01:38

@Shinjuku: azt ertem hogy ha alacsonyabb biztositast valasztott a nedves ugyfel akkor az onreszt visszatartjak depozitnak... de mas ertelme nincs.

Shinjuku 2010.07.19. 20:03:37

... persze lehet hogy csak keves a helyismeretem... Europaban meg nem bereltem autot... de itt 2-3 havonta tuti szuksegem van ra...

tygger 2010.07.19. 20:06:23

@Shinjuku: ez afféle biztosíték. én általában úgy szoktam eljárni, hogy miután feltúrtam a netet a legjobb ajánlatért, többnyire előre ki is fizetem (így olcsóbb és szokták is kérni a cégek, a kis izlandi cég egyébként ezt sem várta el) és a reptéren már csak a voucherrel megyek a megadott pulthoz.

mivel ki van fizetve a bérlési időszak, tőlem csak a depositot szokták zárolni, de ha helyben bérelek és fizetek, a bérleti díjat és a depositot nyilván együtt zárolják.

arra találták ki, hogy ha üres tankkal viszed vissza a kocsit, vagy kurva mocskosan, akkor megszívtad és a kauciót nem kapod vissza. de ez az én tapasztalataim szerint 25-30e szokott lenni, de mondom, szuperminihez vagyok szokva. 25-30e is nyilván sok egy tank banzinre, de ez a kényszerítő erő, hogy ne legyél rossz fiú. ha rendben van a kocsi, a bérleti díjra megy a könyvelés, a kaucióra a feloldás.

másoknak azért jöhetett talán össze 900e-es foglaló két autóra (ezt elvből kihagytam volna), mert talán annyira bebiztosították magukat, hogy akkor sem bukott volna a kölcsönző, ha a bérlő egyáltalán nem viszi vissza a kocsikat :)

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 20:06:25

@Shinjuku: ahol én béreltem eddig kocsit, ott is volt deposit, de fúl kaszkóval csak valami 100 EUR. Ellembe pl. a 21 évnél fiatalabbakat nem szerették ottan, meg a friss jogsisokat sem. Ellemben Máltán semmit nem kértek, csak aláírtam a papírost, hogy, ha töröm a kocsit, akkor 50 font kezelési kölcséget számolnak fel. A depozit tartalmazza elvileg pl. a kocsi vontatását, ha töri a kedves ügyfél meg hasonlók.

Shinjuku 2010.07.19. 20:13:27

@Rosszindulatú Vászka: OK... akkor ez europai hepp. A 21 eveseknel fiatalabbakat nem szoktak errefele sem szeretni (sot, asszem 23 itt.) A telitankos cuccra meg nem depozitot kernek hanem kerdes nelkul raterhelik a hitelkartyadra... De most jut eszembe... teeenyleg mintha lattam volna olyat kiirva hogy amennyiben debit kartyaval akarsz fizetni (illetve azt adod meg amikor felveszed a gepet) akkor nagyobb osszeget kotnek le rajta pont a bendzso miatt (na jo, a 2.49-es gallon mellett azert nem olyan csillagaszati osszegekrol beszelunk.) De azt azert nem tudom elkepzelni hogy a kolcsonzo az egesz auto arat beszedi depozitba...

Rosszindulatú Vászka 2010.07.19. 20:17:41

@Shinjuku: nyaralóhejeken inkább a kezdő jaszakrizó kis kötsögöktől félnek. Törik is a kocsikat rendesen. Ami a legnagyobb fles, hogy pl. Spanyolországba ott a szerződésbe apróbetűvel, hogy a biztosítás csak aszfaltutakon érvényes. Meg ojat is láttam, hogy fiatalokra nem voltak hajlandók fúlkaszkót kötni. A Herz meg az Avis a legedrágábbak ejrópában. Legalábbis, ahol én jártam, de valami duplája a heji nem túl kicsi irodáknak, csak ezek vanank ot minden repülőtéren. A jenki árakat meg ne nézd, ott nem csak a benzin, de a kocsi is sokkal olcsóbb.

Shinjuku 2010.07.19. 20:21:24

@Rosszindulatú Vászka: Mmmgen... Hertz meg Avis nalam sem jatszik... Most a Fox-tol szervaltam egy egyiranyu berletre egy Corvette-et 100 dolcsiert... :) :) :) (ha mar lud, legyen lofasz)

romesz 2010.07.19. 20:39:24

Nem a bank a hunyo, hanem te.
Egy olyan weblapon intezted a foglalast ahol elore leveszik a penzt de te nem vetted eszre, mert tul gyorsan kattintgattal.
Legkozelebb figyelj oda a dologra es akkor nem esel ilyen csapdaba. Egy normalis iroda olyan esetben ha a kivant auto valamiert nincs, egybol upgradet ad.
Hasonlo ceg az tobb is van. Azok is elore leveszik a penzt es ha valamiert valtoztatsz a dolgon akkor nagyon komoly felarat szamolnak.

romesz 2010.07.19. 20:49:46

Az utolso ket bejegyzes a blogomon pont evvel foglalkozik es a vegen megtalaltam es leirtam, hogy mi tortenik nemelyik autoberlo cegnel es miert olcsobb esetleg mint a tobbi ceg. De a vegen lehet megis sokkal tobbe kerul a dolog.

has 2010.07.19. 20:58:49

Ó, a BB csak kiscserkész az APEH-hez képest. Három évig követeltek egy meg nem történt ingatlanvásárlás utáni illetéket. Még alkudozni is képesek voltak az értéken.

Megdobbent 2010.07.19. 21:27:15

Na itt a megoldas:

"majd azzal a hírrel jött vissza, hogy ők valóban küldtek egy fedezetellenőrzésre irányuló kérést a bank felé, de semmiféle pénzt nem zároltattak. A telefonbeszélgetés alatt azután többször elmondta, hogy szerezze vissza a pénzét, Madame és utána nagyon gyorsan váltson bankot."

... ha ugyanis szegeny poszter kicsit nogatta volna a fickot, oke-oke, de ha mar igy vagyunk lenne olyan kedves jelezni a banknak, hogy nincs igenye a suskara, es az megteszi, akkor kb. 24 ora alatt a vegere jartak volna.

Ez a fedezetellenorzes szerintem mar kurva regen volt, anno ugy vasaroltam ekszert (itt Magyarorszagon), hogy az amcsi filmekben latott modon lehuztak indigosan a dombornyomott kartyam, es utana rogton egy telefon a sajat bankjuknak, hogy nezzenek ra az en bankomnal, hogy van-e annyi suska. Nagyjabol 10 perc volt es mehettem a dolgomra zsemeben a kis dobozkaval.

Manapsag en is csak errol a zarolas faszsagrol hallok, ami szerintem a csipesek talalmanya, merugye vagy megvettem es fizetek vagy nem vettem meg es nem fizetek... Ebben a bankok a faszok, hogy igy jatszanak a penzunk zarolasaval, de ez nemzetkozi vonulat...

Ugyhogy poszternek egyutterzes, poszterfikazoknak morcos tekintet, a gyikoknak pedig kis napernyok, hogy ne suljenek meg ebben a baszottul enyhult idoben.

indapass90210 2010.07.19. 21:37:58

@Rékuc: "ha a zárolt összegtől annyira lenullázódott a költségvetés,... akkor talán jobb is, ha inkább busszal közlekedik a posztoló, vagy otthon marad."

Azért nőnél még nem akkora gáz, ha fillér nélkül indul el külföldre. Ha valami probléma adódik, még mindig ki tud állni a sarokra.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.19. 21:59:19

@Shinjuku: megmondom oszinten nem tudom
ritkan berlek, akkor elvarjak a creditkartyat
a dollar-nal szoktam, az a legolcsobb, lehet valamennyit zarolnak, sose figyeltem, mert nincs jelentosege, az elethez a debitemet hasznalom, es mivel kb 20.000 dollaros a creditem/ vagy tobb, lehet majd ekezni/, az sem igen hat meg ha zarolnak 500 dollart
legutoljara a koltozeshez UHAUL-t bereltem 3 napra/ szoval nem UHAUL-t hanem Ford Truckot de a Uhaultol mielott..../
ott csak az 500 valamennyit vettek zar ala az tuti arra emlekszem , mert most volt
nem volt deposit

Xezs 2010.07.19. 22:32:48

@Megdobbent: "Ebben a bankok a faszok, hogy igy jatszanak a penzunk zarolasaval"

LOL, neked is mélyreható pénzügyi ismereteid lehetnek hogy ilyen kijelentéseket teszel.

@Dövan: Férfi nem?

Ahogy a Fekete Viperában volt: "Ez nagyon megható volt. És most mondd fiacskám, mennyiért adod azt a hamvas kis seggedet?"

Megdobbent 2010.07.20. 00:12:16

@Xezs: lol neked jobbak, mint az en vegzettsegem altal adott tudasom? Szoval miert nem volt zarolas 50 evig, miert van 3 eve? 50 ev fos, 3 ev fasza? Meselj ide a fulembe, duruzsold a nagy tudast, had vilagosodjam meg :)

Xezs 2010.07.20. 09:27:01

@Megdobbent: Te sem gondolod komolyan, hogy a zárolás mint olyan 3 éve létezik.

Ez hogy a bank a pénzed zsarolásával játszik meg olyan szintű kijelentés amit az utcára vonult, feldühödött, 8 általánost végzett csőcselék szokott skandálni.

Mitől lenne zsarolás? Fentebb kifejtették már páran, hogy mi az értelme, teljesen logikus. Semmiféle zsarolás nincs ebben.

A végzettség és a logikus gondolkodás nem jár együtt.
süti beállítások módosítása