Tékozló Homár

IKEA-garancia pótlása számla nélkül

2010.08.09. 15:26 | jackyll | 100 komment

N.A. egy az IKEA által elismerten szériahibás bőr ülőgarnitúrát szeretett volna garanciálisan cserélni, de a számlájáa már nem volt nála. Sebaj, mivel áfás volt, kikérték a másolatuk eredetijét a bútorboltból. Ahol ráírták, hogy hiteles másolat, de garancia érvényesítésére nem érvényes. Érdekes módon ügyvédi megkeresésre azonnal pozitívan reagáltak, bár jófejségük ekkor sem lett határtalan:

Kedves Homár, vásároltunk egy baromi drága bőr  ülőgarnitúrát az IKEA-ban, amiről kiderült, hogy egyik napról a másikra kiszőrösödött. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a bőr felső rétege ragadós formában levált, csomósodott és a rárakott takaróról átszedte a szőrt. Az IKEA elismerte, hogy szériahibás. Igazából vissza kellett volna hívnia a terméket, hiszen az egész széria rossz volt. Ezzel szemben közölték, hogy nem cserélik ki, mert az eredeti számla nincs meg, és náluk a garancia alapja az eredeti számla. Levélben megírtuk, hogy van egy fénymásolat, áfás számlát kértünk, a fénymásolat alapján pontosan ki lehet keresni a náluk lévő másik eredetit. Erre nem voltak hajlandók, még csak nem is válaszoltak a levélre. Jártam az összes jogsegélynél és felügyelőségnél, röhejes válaszokat kaptam, de nem segítséget.

 

Ekkor az interneten utánanéztem és kiderítettem, hogy egy 1952-es törvény szerint a számla pótlása kötelező és ha hiteles másolatként adják ki, akkor érvényességét tekintve megegyezik az eredetivel mindenben, tehát alkalmas a garanciára is. Most ismeretlenként bementem az ügyfélszolgálatra, ahol egy perc alatt kiadták a hiteles másolatot. arra hivatkoztam, hogy az adóhatóságnak kell.  A gond csak az volt, hogy ráírták: hiteles másolat, de garanciára nem alkalmas! Az a helyzet állt elő, hogy a számlamásolat olyan hiteles, hogy az adóhatóság is elfogadja, de annyira nem, hogy maga az IKEA elfogadja az általa kiállított számlát.

Egy ismerős az IKEA-nál jóindulatúan azt mondta, hogy fogadjunk ügyvédet. Az ügyvédünk szerint egyszerű az ügy: ha a számla nem is alkalmas az IKEA szerint garanciára, arra bizonyára igen, hogy a vásárlás tényét bizonyítsa. Elég egy levelet írni, hogy hibás teljesítés miatt felmondjuk a szerződést és visszakérjük a pénzt.

Igaza lett. Az ügyvédi levélre már azonnal reagáltak és minden indoklás nélkül azonnal visszafizették a pénzt. A vevőszolgálatos még betett annyival, hogy a visszaszállítást nekünk kellett fizetni, mondván, hogy méltányosságról volt szó. Ami persze nem igaz, méltányosságot az IKEA levél sem említ, nagyon vigyázott arra, hogy nem minősítse jogilag a helyzetet. Ha a méltányosságot megírja, akkor tényleg pereltünk volna. Jellemző, hogy IKEA szállítója 20 ezer forintért akarta elszállítani a garnitúrát, amit ötezer forintból egy másik szállítóval vitettünk végül el.

Tanulság az: mindig kérj áfás számlát. Ha nem teszed, esélyed sincs arra az IKEA-nál, hogy másolatot kapj, és akkor oda a garancia. De ha már megszerezted a másolatot, elég egy ügyvédi felszólítás, rögtön fizetnek. Az IKEA vásárlóbarát áruháznak tűnt. Idáig.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:32:12

Attól, hogy ráírták, hogy garanciára nem alkalmas, még alkalmas lehet garanciára.

De számla nem is kell garancia érvényesítéséhez.

Különben az IKEA jófej, nem tudom, ez melyik országban történt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:35:59

Ha két komment van, akkor miért mondja a blogmotor, hogy "1 komment". Már számolni is elfelejtett. Vagy kicsi négerek dolgoznak helyette, és Alzheimert kaptak? Gagyi a köbön.

- Drágáim! Hogy is hívják azt a német faszit, aki állandóan eldugdossa a dolgaimat?
- Alzheimer nagyapi, Alzheimer...

Sokorai_Atala 2010.08.09. 15:37:15

Gondolom a papírmunka sok vele, mármint az IKEA-nak, az ÁFA miatt, amit vevő már visszaigényelt (gondolom arra kellett ÁFA-s számla), az IKEA befizetett, majd most a teljes árat visszaadta.
Sima pénztári számlára mindig simán cserélnek. A posztoló meg vigyázzon, hogy az APEH meg ne tudja ezt:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 15:38:18

@Sokorai_Atala:
Mííít tolakottál ide? Tessék mögém a sorba

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.08.09. 15:38:43

Vagy egyszerűen tartsd meg a számlát amit kaptál, ha már ilyen drága terméket veszel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:38:58

Haver nyóckerbe hagyta bezárva a kocsit 3 percig. Mindent kiloptak belőle, érdeklődve nézték az ablakokból, ahogy szomorkodik a dolgai elvesztése felett. A kerekeket nem volt idejük lelopni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:40:07

Hoppá, nem ide akart menni. Még mielőtt a trollok megtámadnának...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 15:40:46

rárakott takaróról átszedte a szőrt"
Proli szokás takarót tenni bármire is
Kis horgolt terítő van a vájdszkrin HD tv-n is?

Sokorai_Atala 2010.08.09. 15:41:32

@horex: már én is lecsusszantam, ha jól látom:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 15:44:43

@atpijkamo: Mert összevissza irogacc figyelem nélkül
Ez nem csetcsatorna,troll!

DarkFuture 2010.08.09. 15:45:40

Bőrgarnitúrát csak is az ALDI-ból.Amilliósat is.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.08.09. 15:48:07

ikeás cuccot csak őstermelőtől! svédországban hogy működik a garanciázás?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 15:48:15

Hogy ne csak a a poszttolót...
IKEA is a kinai NagyFalhoz lesz állitva, ha jön a forradalom
Ezek főnökével kiállnék egy pofonváltásra
Amikor ilyen szemétséget csinálnak kapna egy maflást, megengedve neki hogy elrántsa a fejét, márha tuggya

Baranciárol jut eszembe, nekem is van egy emilezésem egy cég felé
Lehet abbol is Homar lesz?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:48:20

@horex: Na, máris egy troll. Kegyelmezz rút életem nek! Montam, hogy nem ide akartam, rögtön utána van, könnyen megtalálod ha tovább olvasod:
atpijkamo · www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:40:07

.lll. 2010.08.09. 15:49:45

lópokrócot a bőrkanapéra!

.lll. 2010.08.09. 15:51:16

lehet,hogy egy hét múulva már tejet is adott volna a kanapé
kituggya

S1lver 2010.08.09. 15:51:19

Két kérdésem van:

- posztoló rendezte az adóhivatallal a visszafizetés ügylét? Vagy szépen visszaigényelte az ÁFA-t, majd a fenti történet végén zsebretette?
- vajon mostantól hányan fogják azt játszani, hogy a) vesznek valamit ÁFA-s számlára és visszaigénylik az ÁFA-t, b) visszaviszik a cuccot a fenti történet szerint és zsebreteszik a különbözetet, c) ugyanezt többször is eljátsszák a másolatra való hivatkozással?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 15:53:28

@atpijkamo: Mé én olvassak tovább,mikor csak vered a billentyűdet össze vissza
Jóhogynem az EDE posztnál tartassz még

Az itt magukat "törzstagoknak" nevezettek mindent +engedhetnek maguknak?
Naaa!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:56:29

@horex: "Jóhogynem az EDE posztnál tartassz még"

Most miért kell ilyen szarságokkal megtölteni a hozzászólásokat??? Egyet tévedtem, meg lehet ezt bocsátani, Ó Trollok Ura?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 15:57:16

@S1lver: Végfelhasználó ÁFA-t vissza??
Könyvelő vagy?

Sokorai_Atala 2010.08.09. 15:58:41

@S1lver: na pont ezt írtam én is:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 15:59:45

@S1lver: "ugyanezt többször is eljátsszák a másolatra való hivatkozással?"

Nem tudja, mert a könyvelő kidobja a második számlát. Ha a könyvelő nem, akkor meg megbüntetik a következő ellenőrzéskor.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 16:00:28

@atpijkamo: Ngem trollozol????
Haggyátok ezt olvtársak???
:)

.lll. 2010.08.09. 16:03:44

@atpijkamo:

sőt mind a ketten unalmasok vagytok,monnyatok le!

Sokorai_Atala 2010.08.09. 16:07:15

@horex: esetleg irodabútornak beadhatta és akkor visszakapja az ÁFA-t

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 16:08:35

@lófő: Lemondva. :) Ma már trollnak nem válaszoolok.

- Nézze uram - mondta az orvos az idős betegnek a vizsgálat után - a maga korában már szükséges lemondani a nemi életének legalább a feleről.
- Na de melyik feléről? Ne gondoljak rá, vagy ne beszéljek róla?

Énbagoly 2010.08.09. 16:09:59

Ja, én a múltkor selejteztem le egy kb. 5 éves ikeás blokkot.
Jó tudom, én vagyok a hülye, hogy mindent elteszek. De általában mindenhol az van, hogy reklamáció csak blokk ellenében, nem?

isti77 2010.08.09. 16:20:47

@pantomimes: a számla eredeti példánya gondolom, azért nem volt meg, mert már le kellett adni a könyvelésen, vagy a havernak, mivel feltételezem, cégnévre készült a számla, bár a leírtak alapján szerintem nem a cég használja (használta) az ágyat, hanem ők otthon.

Csak így történhetett, különben semmi értelme nem lenne másolatot készíteni a számláról, hiszen egyszerűen megtarthatom az eredetit.

Ilyen az össznépi ÁFA-csalás. Mindenki kérjen áfás számlát. Röhögnöm kell. Hogy milyen névre, az már más kérdés.

@S1lver: ha nem vitte volna vissza az ágyat, már azzal is kimerítette volna az ÁFA-csalást, mivel jogosulatlanul igényelte vissza az ÁFÁ-t, ez, hogy még vissza is vitte, és esetleg (valószínűleg) a sztornó számla "kifelejtődött" a könyvelésből, már csak a hab a tortán.

elwood 2010.08.09. 16:26:15

köszönöm jótanácsot, de én eddig is mindent baromi drága bőrgarnitúrát áfás számlára vettem, mivel elszámolom költségként a lakásfelszerelésemet, nehogy má ne

a szállítást a 15-20 milliós német rendszámú autóm után kötött utánfutóval végzem

egyszerűen nem lehet megélni egy vállalkozónak Magyarországon

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 16:27:19

@atpijkamo:
Bocs kigyó hogy csúfoltalak mert nincs lábad, mondta a nyuszika
Felejcsük el!
Ok. kezet rá!

Kale-idoszkóp 2010.08.09. 16:27:45

Én nemrég vittem vissza egy letört sarkú szandált kínai boltba blokk nélkül, eredeti dobozban. Simán kicserélték. Persze ez ritkaság, de megesik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 16:31:03

@Sokorai_Atala:
adót csökkentő költségnek számolja el max, nem?
Akkor senki nem fizet áfát ebben a körben?

.lll. 2010.08.09. 16:33:20

börkanapén még a fingás is másképp szól

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 16:39:01

@atpijkamo:
Kígyó szotyizik az erdőben.
Jön nyuszi ls kéri
Kígyó, adjál már egy marék szotyit.
Most csúfolsz?

S1lver 2010.08.09. 16:42:31

@horex: már leírták előttem, egy szóval nem mondta Dr. Poszt Toló, hogy magánszemély.

.lll. 2010.08.09. 16:49:12

@horex:
kígyó elmegy a rockoncertre,az első sorban nyomulna
rászol a nyuszika
-te kígyó,mit lábatlankodsz itt?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.09. 16:49:59

@S1lver: Nem a magánszemély a kérdés
Ha vállakozó és irodaberendezésnek veszi a cuccot, szvsz. akor sem igényleheti vissza az áfát, max koltségként számolhatja el
Hacsak nem árulja,adja el tovább

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 16:51:40

@horex: Biciklizik a kígyó. A nyuszika odakiált:
- Kígyó, neked nincs is lábad!
- Ja - puff.

S1lver 2010.08.09. 16:57:20

@horex: ok, nem értek hozzá részleteiben, de ettől még áll a lehetőség a visszaélésre.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.09. 16:58:46

Ez volt már?

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

Mocskos Világ 2010.08.09. 17:05:37

Nekem van egy ici pici vállakozásom, bár szakértő nem vagyok, totál analfabéta laikus sem.

Ha az ikea eladott egy terméket, kiállította a számlát, akkor áfa fizetési kötelezettsége keletkezik, pl. egy netto 300ezres ülőgarnitúra esetén 75ezer forint. A kiállított számlával (és kizárólag az eredetivel) aki megvette, ha áfás, akkor ezt levonhatja.

Ha visszaviszik, de az eredeti számlát nem tudják visszaadni (áfa tv.: számla eredeti csak egy darab példány készülhet) akkor az áfa marad befizetendő az ikeánál, mindamellett hogy a termék meg visszajött, magyarul nem lett eladva.

Úgyhogy ez a történet az ikeának pár tízezer Ft áfá -ba került, csak mert jó fej akart lenni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.09. 17:25:53

@Mocskos Világ: Nem tudom most hogy kell csinálni, de régebben csináltak egy ugyanolyan negatív számlát, oszt jónapot. Nem kell buknia senkinek semmit.

EvangelineS (törölt) 2010.08.09. 18:07:25

Az áfás számlánál egyszerűbb módszert javaslok:
legközelebb méltóztass megtartani az eredeti számlát.jópár felesleges kört kihagyhatsz így.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.09. 18:32:42

@horex:
ha lehet mar a posztolot, akkor miert is kell takaro egy borulore?
videken a najlont is rajtahaggyak

elwood 2010.08.09. 18:38:08

@hagyma: azért mert a bőr menő és jól néz ki, de baromi kéyelmetlen mert nem szellőzik és beleizzadsz

Facelessbook · www.dont.think.so 2010.08.09. 18:49:50

Jelen esetben nem az elnoPPosodás minősített esete forog fent?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.09. 19:04:49

"Az IKEA vásárlóbarát áruháznak tűnt. Idáig."
Végülis fizettek. Egy taplóbb banda egyáltalán nem fizetett volna :D

Amúghy szép megoldás volt, csak keményen!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.09. 19:08:38

@horex: Hm, ha a család kutyája/macskája szeret felmászni rá, akkor érdemes.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.08.09. 19:12:24

Nálunk az Ikea korrekten intézte a garanciális ügyeket és szó nélkül és ingyen adtak tartalékalkatrészt a bútorokhoz, igaz mi bemutattuk az eredeti blokkot. Lehet, hogy itt rontottuk el?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.09. 19:16:23

@Mocskos Világ: Csak van az a törvény is, hogy garancia. Az IKEA-t meg valahogy nem tudom sajnálni, a magyar adótörvényről viszont tudjuk, hogy szar, tehát érdemes lenne Viktoréknak akkor ezt is kiszedni belőle.

@Sparhelt: Ők is bemutatták, ott volt a köcsögség, hogy a cég nem akarta kiadni.

szőketisza 2010.08.09. 19:23:57

@horex: Egyetértek. Minek vesz valaki drága bőrgarnitúrát, ha utána olcsó pléddel letakarja.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.08.09. 19:26:36

Nálam ~12 éve vannak tiltólistán. Bég egy bögrét sem veszek ott.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.09. 19:31:04

@elwood:
bazmeg akkor nem nez ki jol ha letakarod
es ez urban legend es az izzadas, bar lehet regen a muboroknel megesett
most is bor irodai szekbol irok
es mar 3 eve3
radasul olyan mitha uj lenne
aki letakarja ne vegyen bort
lecet
de a problema nem ez csak egy kis ekezes a poszthiayu miatt

szőketisza 2010.08.09. 19:36:21

@EvangelineS: Lehet, hogy az eredeti számla nem veszett el, csak felhasználta az ÁFA-visszaigényléshez. (Ez többszázezer Ft lehetett egy "baromi drága bőrgarnitúra" esetén.

Megdobbent 2010.08.09. 19:37:46

Amugy rajta kell hagyni a zsugorfoliat, mint az amerikai filmekben az afroamerikaiak :) Az vicces is, szep is :>>>

szcsongor 2010.08.09. 19:37:46

@szőketisza: honnan tudod, hogy olcsó volt az a pléd? :)

elwood 2010.08.09. 19:40:27

@hagyma: nem urban legend, ültem bőrön, félóra múlva beleizzadtam

szőketisza 2010.08.09. 19:44:18

@szcsongor: Mert "szőrös" (??) volt és beleleragadt a bőrbe!

Róóbert 2010.08.09. 20:27:33

Csak a tisztánlátás végett: az IKEA-nak ÁFA befizetési kötelessége van MINDEN eladása után, lényegtelen, hogy az sima blokk, vagy ÁFÁ-s számla. Az ÁFÁ-s számla elsősorban abban több, mint a blokk, hogy köteleően nevesíti a vásárlót, és a tételeket.

Korábbi kommentben olvastam, hogy "nem igényelheti vissza az ÁFÁ-t, max költségként leírhatja". Ez így nem igaz, mert a kettő együtt (kivéve, ha evás, vagy nem lépett be az ÁFA körbe) Egy ÁFÁ-s cég visszaigényli az ÁFÁ-t _ÉS_ nettó értéken leírja költségnek.

3. semmi ÁFÁ-t nem bukott az IKEA, ugyanis ha számlával vitték vissza akkor egy jóváíró számlát csinált, aminek szintén van áfatartalma, viszont minuszos. Ha és most kiállítok egy számlát és két nap múlva kiállítok egy jóváírót, akkor mennyi lesz a befizetendő ÁFÁ-m? Úgy van, semennyi.

És hogy érdemben a post-hoz is hozzászóljak: a jótállási jog a vásárlás tényével keletkezik, a "garanciára nem alkalmas" felirat súlyosan jogsértő.

szőketisza 2010.08.09. 20:44:32

@Róóbert:

Én eddig úgy tudtam, hogy a gararancia érvényesítéséhez nem elég a számla (vagy a vásárlást igazoló blokk) bemutatása, a szabályosan kiállított garancialevélre is szükség van. Ezt pedig még kisebb értékű vásárlásnál is meg kell kapnia a vásárlónak. A posztban egy szó sem esik a garancialevélről és az sem derül ki, miért ÁFA-s számlát kért (nyílván, mert azt visszaigényelte)

peter3374 2010.08.09. 20:46:54

Hogy érdemben én is hozzászóljak, jótállás akkor keletkezik, ha a tartós fogyasztási cikket fogyasztó veszi meg.
Itt mivel áfá-s számlára lett véve, ami el is lett számolva, jótállásról nem beszélhetünk.
A garanciára nem alkalmas felirat egyáltalán nem jogsértő, mivel olyat a jog nem ismer, hogy garancia, így jogot sem lehet vele sérteni, pláne úgy, hogy itt még jótállás sincs, csak szavatosság.
Mondjuk nem mintha arra hivatkozva nem kéne cserélnie az ikeának...

Az eredeti számlát meg azért sem kérheti vissza az ikea, mert ha az le lett könyvelve a vevőnél, akkor azt nem lehet kivenni a könyvelésből, ha kiveszed akkor megbüntetnek áfa ellenőrzéskor, lekönyvelt eredeti számlát nem adunk vissza.

Csigorin 2010.08.09. 20:50:12

mi a rossebért nem lehet megőrizni azt a tetves számlát? főleg egy drága cuccnál... hülye a posztoló

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.09. 20:58:55

@elwood:
en meg izzados vagyok de nem izzadok bele
mondjuk ha 40 fok van akkor a karpitba es meg a gatyamba is beleizzadok
de a bor ulot meg az irodai szeket nem a teraszon tartom
amugy sem ertem a karpit mitol szellosebb, alulrol a szivacsbol cirulal a levego?

Mille38 2010.08.09. 20:59:33

Hm... a vevő adóalany volt-e? mert ha igen, akkor a fogyasztói jogok nem úgy vonatkoznak rá, mint a hétköznapi emberre. És hát... miért is nincs meg az áfás számla, csak a másolata? Vajon a jóváíró számla eljutott-e a számlán szereplő vevőhöz, mivel neki is módosítania kell a könyvelését és áfa-bevallását, ha korábban elszámolta a számlát és visszaigényelte a rajta levő áfát (esetleg nem is szigorúan jogosan)... egy könyvelő töprengései...

Róóbert 2010.08.09. 21:00:50

@szőketisza:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 4. § (2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

@peter3374: hibás telesítés? :)

raindog ¤ 2010.08.09. 21:09:59

Az Ikea befizeti az áfát minden kiállított számla után. (Legalábbis tételezzük fel.:)
Sztornó számlát viszont csak _eredeti_ számla ellenében lehet kiállítani. Ha nincs eredeti számla, bukta az áfát. Ez van.

A bőrfotelba meg k.rvára bele lehet izzadni, ha meleg van. :)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.08.09. 21:13:07

A bőrkanapé nyekereg, ha csak egy kicsit is megmozdulsz, illetve recseg-ropog-pattog rajta a fing. Nem utolsó sorban pedig gecidrága. Akkor meg minek?

Róóbert 2010.08.09. 21:14:35

@raindog ¤: miért kellene sztornózni? Jóváírja és kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.09. 21:27:20

@morrisal_:
ezert kell letakarni pokroccal
en nem tudom amien nem recseg nem ropog ha ulunk benne es nem izzadunk
nade akinek nem kell bor az ne vegyen, de ha vesz ne pokrocozza be
csak ennyit gindoltam

meg annyit, hogy vegulis ez boldog ugyfel
visszakapta a penzt
megcsak le se kellett vasarolni

szőketisza 2010.08.09. 21:28:30

@Róóbert: Ez csak így korrekt "4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető."

négykarika 2010.08.09. 21:43:50

Tapasztalatom szerint a sved pozdorjabutorbolt a lehetö legrugalmasabban es legvasarlobaratabban kezeli a vasarloi panaszokat barhol a vilagon... de lehet, hogy otthon ez is maskepp müködik... :(

ovatosduhaj 2010.08.09. 21:47:30

Tehát:

1. Hősünk megveszi a cuccot, ÁFÁ-s számlával.

2. Elszámolja ahogy kell.

3. Cucc ragacsossá válik, szedi a takaró szőrét.

4. Nyilván ez így nem maradhat, de mivel már el van számolva (talán el is költve), és mivel az Ikeában az eredeti számláért kaffognak, marad a jogi útra terelés. :)

Idegeskedés + utánajárás + szállítgatás az áfáért. Végülis meg is érheti. :) Habár lehet, hogy az ügyvédé lett az áfa. :)

A másik témához:
Szövetkanapén is lehet izzadni. Ha olyan meleg van akkor az 1 mm-es anyagú nyugágyban is izzadok. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.09. 21:55:05

amugy szerintem is oka van miert nem eleg a masolat/ IKEA-s tapasztalat es tudas lehet mogotte/, megha a posztolo nem is tudja mi
magyarul valahogy lehet igy trukkozni
fentebb mar irt valaki valamit errol
nem tudom
talan lesz egy IKEA re

pjotr007 2010.08.10. 08:11:23

@raindog ¤: és ha te már lekönyvelted az eredeti számlát akkor azt mégis, hogyan veszed ki a könyvelésből?
Mit mondasz az ellenőrnek, hogy miért hiányzik az a számla a sorból?

szmissz.dzson (törölt) 2010.08.10. 08:30:25

"Ha a méltányosságot megírja, akkor tényleg pereltünk volna." - szomorú vagy, hogy nem tudtál perelni, mi?

Én vagyok Töhötöm! (törölt) 2010.08.10. 09:11:34

Drága bőrgarnitúra? Milliomos vagy -e? Vagy hitelből? Úgy az igazi. Én inkább elpiálom a pénzt, de nem veszek horror összegekért ilyen szarokat, főleg nem egy tetvarek Ikeánál. Ja villantani akartál volna haveroknak...Nem. Igényes vagy, tudom. Hát most megvolt a tanulópénz. Javaslom idd el a manit és ülj a földre.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.10. 10:25:07

Az egész lényege:
Mig fiatal voltam,nem volt az az ágy-kanapé ahol én nem tudtam megizzadni nagyon
Manapság csak ugy könnyedén ver ki a víz/már a gondolatol/
:))

Szabi01 2010.08.10. 10:28:34

Érdekes, hogy mindenki a vevőt fikázza, miközben az Ikea nem akart fizetni.
Csak nem a jófajta magyar irigység esete forog fenn?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.10. 13:25:53

Különben a 'bőrülő' Győzike óta nem trendi. +recseg, hozzáragadsz, kényelmetlen, igaz, jól néz ki.

Mocskos Világ 2010.08.10. 19:29:13

@atpijkamo: igen, most is így van. Kell egy un. stronó számlát készíteni.

De mellette ott kell lenni az eredetileg kiállított számlának!!!

Mert ha az nincs ott, akkor nem lehet tudni, hogy a vevő az egyébként visszavitt holmit elszámolta-e költségnek, és levonta-e az áfá-t.

mokas_gizi 2010.08.11. 07:47:51

Számla nem kötelező csak a gari papír, ha van pénzed és időd akkor én polgáripert kezdeményeznék évekig tart + stb-stb...

+ sajtóhoz és a nyilvánosághoz fordulnék + ami szerintem nem hülyeség írnék egy panasz levelet az anyaválalatnak ott feltételezem más a mentalitás mint itt...

Itt neked jogaid nincsenek tehát fogyasztóvédelemhez nem sokra mész, évekkel ezelőtt sem értél vele semmit,de amióta változott a fogyasztóvédelmi szabályzat még annyi jogod sincs mint előtte volt...

Ismerős is vett egy drágább ülőgarnitúrát 500.000Ft volt kb az is szar volt amikor kiverte a balhét csak akkor javították meg, bár az egy kisebb üzlet volt ott azért szétlehet verni pár embert ikeába sajnos nem igazán...

Itt az emberek és a cégek mentalitásával van probléma, külföldön becsülik a vevőt, itt meg leszarják...

mokas_gizi 2010.08.11. 07:50:50

@Szabi01:

Szerintem az forog fent ezért nem viszi ez az ország szarra sem, mert magyar a magyarnak ott tesz keresztbe ahol csak tud...!!!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.08.11. 10:01:31

Én már csak azt nem tudom, hogy hol lehet még IKEA bútort kapni az IKEA-n kívül?

Vagy nem ismerték meg a saját terméküket?

Minek ide blokk? Ha az egy IKEA kanapé akkor vegye vissza az IKEA. Nem egy BoConcept-es cuccot akart rájuk sózni, nem?

kamushamus 2010.08.11. 15:09:20

@klarky: Minek ide blokk?
Lehet,hogy a blokkon van a vásárlás időpontja,lehet,hogy ezek blokkgaranciás termékek,lehet hogy ha lejár a garanciális idő,akkor nem kötelesek a terméket cserélni,lehet hogy ezekbe bele kéne gondolni?Megannyi kérdés

behin.ketni 2010.08.11. 18:01:39

@atpijkamo: miért? ilyesmi más országban is előfordulhat?

Voloka 2010.08.11. 23:24:30

Na szóval, a félreértések elkerülése végett:Sztornó ebben az esetben nem lehetséges.Számlát, csak a vásárlás napján pénztárzárás előtt "érvénytelenítünk", sztornózunk.Ez azt jelenti, valamilyen okból kifolyólag a kiadott számlát nem számoljuk el,"meg nem történtté" tekintjük a vásárlást.
A Jótállási jegy, tartalmazza a számla számát, a vásárlás napját.A vevő adatait nem.Azért kell a számla, hogy a vevő azzal bizonyítja, a jótállási jegy valóban az övé, s nem a szomszéd adta kölcsön, aki épp egy párnapja vásárolt egy ugyanolyan bútort.
Joghézag: ha áfa visszatérítésre használta a vevő a számlát, azt a könyvelés köteles lefűzni, azaz nem visszaadni.
De!Két megoldás is lehetséges: 1, a könyvelő kiveszi a számlát, csinál róla egy fénymásolatot, azzal beballag a vevő a boltba ( akár az IKEÁ-ba!)is.
Ott ennek alapján megállapítják, hogy igen, a vevő tényleg vásárolt egy ilyen cuccost, az adott számlaszám szerint.Tehát a vásárlás ténye bizonyított, onnantól viszont a Jótállási jegy használata lép életbe.
Csinál egy visszárú számlát( Tehát mintha az üzlet vásárolna) és visszafizeti a pénzt.( Ennek z áfáját természetesen vissza igényli, tehát az áfa nem jelent költséget az IKEÁ-nak.
Hogy a vevő a továbbiakban, hogyan rendezi a pénz "bevételét" az nem az IKEA problémája, az a vevő jogkövető magatartásán múlik.
Az alap probléma: nem kereskedők dolgoznak az áruházakban, boltokban...
( A kereskedelmi iskolákban oktatják a joggal kapcsolatos dolgokat, a fogy.véd törvényben foglaltakat.)Mivel nincsenek tisztában az ilyenkori teendőkkel ezért ragadnak le egy "apróságnál" például: az eredeti számla megléte, meg hasonló bürokrata hülyeséggel.
Van egy alapelv évszázadok óta: az elégedett vevő a legjobb reklám!Na ez az, amit nem tudnak a nem kereskedő, de áruházakban, boltokban dolgozó emberkék, akik nem KERESKEDŐK!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.08.12. 09:03:27

@kamushamus: Arról szólt a poszt, hogy volt egy sorozat, ami elismerten rossz volt, ugye?

Na, azt gondolom, hogy az IKEA tudja, hogy mely termékét meddig forgalmazza, ez ugye egy.

Kettő: ha valami rossz és az elismerten rossz, akkor teljesen mindegy, h mikor árulták azt ki kell cserélni, meg kell javítani, vissza kell vonni.

A toyota sem azt mondta, hogy igaz hogy rosszak az autók pedáljai, de mi csak azt javítjuk meg, ami még garanciális. Hát álljon meg meg a világ!!!

(mellesleg kedvelem az IKEA-t, nem ellenük beszélek)

kamushamus 2010.08.12. 14:42:57

@klarky: Arról szólt a poszt, hogy volt egy sorozat, ami elismerten rossz volt, ugye?
Ezt a bizonyos kanapét évek óta árulják.
A vevő a blokkal,számlával tudja bizonyítani,hogy abban az időszakban vette a terméket,amikor a nem megfelelő gyártási folyamat miatt néhány száz darab készült.
A korábbi darabok nem rosszak,nincsenek gyártási hibái.
Tehát amely kanapé kifutott a garanciából azt nem kell kicserélni,javítani.
A TOYOTA sem hívja vissza az összes autóját,csak amelyiknél hibás lehet a pedál.

kamushamus 2010.08.12. 14:57:45

@klarky: Arról szólt a poszt, hogy volt egy sorozat, ami elismerten rossz volt, ugye?
Ezt a kanapét évek óta folyamatosan forgalmazzák.
Hogyan is lehetne megtudni,hogy a kedves vevő azt a szériát fogta-e ki amely rossz volt?
Talán a blokkjával/számlájával?
Esetleg bemondás alapján?
Esetleg ránézésre?
Esetleg........?

kamushamus 2010.08.12. 14:59:28

@kamushamus:Hej ez a blogmotor!!!!!!!!! Először eltüntette,majd előkerítette a kommentemet:)

Szeszike 2010.08.22. 21:47:02

Hát nekünk semmi problémánk nem volt még az IKEA-val, ami nem megfelelő volt, az minden zokszó nélkül kicserélték, blokk és számla minden vásárlásról eltéve :-)

hatesz 2010.08.23. 11:20:47

Egy kis kitekintés nyugati irányba , hátha valakit érdekel:
Itt Németországban nem feltétlenül szükséges a számla/blokk a garanciális probléma intézéséhez. Elég ha van veled valaki, aki tanusítja, hogy x év hónap z napján ott volt veled amikor vetted a cuccot. Ügyvéd sem kell.
süti beállítások módosítása