Tékozló Homár

Hogyan szívatja a Főtáv azokat, akik mérőórával állítanák meg a túlszámlázást?

2010.09.17. 13:41 | szily | 277 komment

1 Főtáv áldozat dühös, nem meglepő módon. Házuk tavaly nyáron állt át a saját mérőórás távfűtésre, ugyanazon okból, mint annyian előttük: úgy érezték, a cég sorozatosan átveri őket. De hiába a szerződés, a Főtáv több, mint egy év alatt sem volt hajlandó felszerelni az órákat, sőt még csaknem is látszik, hol a vége, a túlpörgetett számláló meg csak számlál. Vérforralás hajtás után:


Házunk (1142 Kassai tér 10.) tavaly nyáron csatlakozott az ÖKO plusz
programhoz, hogy az elviselhetetlen és önkényesen kiszabott díjakat
mérőórás rendszerrel váltsa le. A szerződés része természetesen egy
hűségnyilatkozat is a Főtáv felé, cserébe viszont azt kaptuk, hogy
nincs kapacitásuk feltenni az órákat abban az évben, fizetjük tovább a
horror összegeket, ha belerokkanunk, ha nem. Csak zárójelben jegyezném
meg, hogy ügyes közös képviselőnk révén egy alkalommal még
bizonyítanunk is sikerült a túlfűtést és a túlszámlázást a Főtáv
részéről, nem kis mértékben, amit szimplán jóváírtak később, holott a
sikkasztáshoz erősen hasonlító cselekmény miatt most lebuktak, de ez
hány más esetben történhet meg? - kérdem én.

Az idén már - több mint egy évvel elköteleződésünk után, állítólag
fölteszik az órákat még az idény előtt. És most jön a lényeg: a
szerződésnek megfelelően csak próbajáratra, továbbra is négyzetméter
szerint számláznak, hiába spórolna valaki. Erős az érzésem, hogy
mindig lesz egy újabb kiskapu, amivel adósrabszolgaságunkat
meghosszabbítják. Ráírnak egy papírra egy összeget és be kell fizetni,
nincs mese. Szerintem érdemes ennek a velejéig korrupt cégnek a
technikáit kiteregetni.

Ajánlom magamat,

1 Főtáv áldozat

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goompah 2010.09.18. 14:04:20

@enamel: Csakúgy, mint a veszteséghő. :) Na meg az ex cathedra is th-val írandó.

Szarazkoro 2010.09.18. 14:06:47

"Ajánlom magamat" --- Ajánljon valami jobbat.

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:09:39

@Szarazkoro: Csak nem kenderszármazék vagy?

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:11:57

@enamel: Közvetlen megkövetés után légyszi világosítsd fel, hogy a 'véleményalkotó', az egybe írandó

Neked a leánykori neved Office Word?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.18. 14:12:27

@Goompah: Hát egy főtávostól ne legyenek nagy elvárásaink. Múltkor a vizesek kiküldtek egy embert, hogy valamit szereljen a vízórán. Elég szemtelen volt, meg töketlenkedett is, lehülyéztem. Mondta, hogy ő nem hülye, hanem főmérnök, és egyébként is kikéri magának. Mondtam hogy ez engem nem érdekel, attól még hülye, meg a főnökei is, akik főmérnököt küldenek valamihez, amit akármelyik melós meg tudna oldani.

Hát nem megsértődött az istenbarma?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.18. 14:13:31

@cicmen: Nem. Viszont az én időmben még nem csak melegedni jártunk iskolába, aminek az első négy osztályát viszonylag rendszeresen látogatottam. Addig megtanítottak írni.

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:14:15

@Goompah: Jajj de jó! latinozzunk!
Penis exitus!

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:17:33

@enamel: Én egyből kikötöttem volna a vizet! Járhattál volna a dunára, ha mosakodni akarsz!

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:21:25

@Szarazkoro: Most miért különben? Szerintem veretes fordulat a végére! Hozzám közel áll a modorosság, feltétlenül alkalmazni fogom!

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:22:55

@enamel: Jóvanna! Ismersz, csak szórakozok!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 14:32:16

@EÖ:
Igen, de a túróval a jegeskocsik és a tüzépesek lovait szivatták csak
Pl. a söröslovakat nem
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 14:33:49

@cicmen:
Mi van,kitaláltad?
Felirtam ide a netre a megoldást,hogy csalás ne lehessen :)

pakesz (törölt) 2010.09.18. 14:37:19

@Goompah: nagy vonalakban azert valaszolnek

a fotav az altalaban maradekhot hasznal, mert a fo nyereseg a villamosenergiabol van, raadasul azt elegge dragan veszik at tole mert az allam szerint ez zoldenergia (valojaban az is)
a hatasfoka meg sokkal jobb a villamosenergiatermelesbol adodoan es abbol is hogy nagyobb kazannal dolgoznak

van az a kerdes hogy mennyi ho megy el a csovezeteken, ott valo igaz hogy elmegy, hogy mennyi nem tudom, de keretik azt belevenni a korulmenyek vizsgalatahoz, hogy a Fotav az aramot termel fokent, na most az aram az csucsidoszakos, es ok arra mennek ra fokent, hogy akkor adjak el, de nem lehet felfuteni (azaz lehet es azert is van a tulfutes!!!) abban az idoben a hazakat amikor a fotav akarja ezert neki a hot tarolnia kell, es vagy egy nagy hotarolot berak magahoz vagy felhasznalja a csovezeteket a hotarolasra

tehat azt szerettem volna mondani hogy a veszteseg ami jelentkezik a csoben az valojaban nem lehet fullra vesztesegkent leirni!!! hiszen magasabb homersekleten magasabb a veszteseg is ugyanakkor ezt okos emberek kiszamoltak precizen es megeri nekik :)

Goompah 2010.09.18. 14:37:41

@cicmen: Velem nehezen menne, nálunk a kémia szakosok tanultak latint, én meg fizika szakos voltam.

Penis captivus?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.18. 14:46:34

@Goompah: A captivus az nem hadifogoly? Azt most akkor hogy? :D

Goompah 2010.09.18. 14:56:38

@pakesz: Nekik megéri, de nem biztos, hogy a fogyasztóknak is.

Nem ismerem az összes budapesti távfűtő üzemet, de én úgy tudom, hogy jelentős részük NEM hulladékhőt hasznosít. Nem tudom, mennyire pontos a Wikipedia listája ( hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_er%C5%91m%C5%B1vek_list%C3%A1ja ), de aszerint csak Csepelen és Kelenföldön van összesen kb. 530MW teljesítmény.

cicmen (törölt) 2010.09.18. 14:56:59

@enamel: A captivus az nem hadifogoly?

Bazski én nem beszélni latin, de ha szépasszony letartóztatja répám, azért nem haragszom!

cicmen (törölt) 2010.09.18. 15:00:33

@Goompah: Köszönöm a táblázatot! :(
Ez hiányzott nekem!

Goompah 2010.09.18. 15:06:18

@cicmen: Ennek a fajta foglyul ejtésnek szerintem nem örülnél. :D

Mi a baj a táblázattal? Ha nem pontos, az nem az én saram.

Goompah 2010.09.18. 15:08:06

@Goompah: Viszont a két budapesti tényleg csúcserőmű, legalábbis erre következtetek abból, hogy gázturbinásak.

cicmen (törölt) 2010.09.18. 15:10:46

@Goompah: Nem vágom mit jelent!
A táblázatról meg remélem nem feltételezed, hogy fejből kijavítom? Nem vagyok sem akadémikus, se fűtő!
Biztos pontos, vagy nem, gőzöm sincs!
Csak most nem akartam hasonlót sem látni!

pakesz (törölt) 2010.09.18. 15:28:06

@Goompah: rossz az a linked...
"A Főtáv Rt. Újpalotai Fűtőművének területén a CHP-Erőmű Kft. beruházásában és finanszírozásában létesült az ország legnagyobb teljesítményű gázmotoros kapcsolt hő és villamosenergia-termelő erőműve."

belvaros.blogspot.com/2010/04/eszak-budai-hoeromu.html

Goompah 2010.09.18. 15:35:09

@cicmen: Ne köszönd meg a táblázatot, nem neked írtam az azt tartalmazó kommentet. Arra sem kértelek meg, hogy akár fejből, akár másképp kijavítsd, így nem értem a méltatlankodásodat. Nézd meg, kinek és mire válaszoltam.

Amúgy pontosan azt jelenti, amit írtam. Mivel a lista szerint - már ha pontos - Budapesten csak két villamos erőmű üzemel, a budapesti távfűtő üzemek többsége minden bizonnyal nem egy villamos erőmű hulladékhőjét hasznosítja, hanem kimondottan a távfűtés hőszükségletét elégíti ki, villamos energiát nem termel, vagyis a hatásfok kérdése igenis lényeges.

Goompah 2010.09.18. 15:39:21

@pakesz: Köszönöm! Ez mióta termel villamos áramot is? Sajnos a cikkből ez nem derül ki.

Tudnál arról is írni valamit, milyen arányban termelnek áramot is a Főtáv üzemei?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 15:43:34

@horex:
nem,
en dughagyma vagyok nem etkezesi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 15:49:26

70-es evek vege 80-as eleje
oknyomzo riport csovesek kozott/16-21 koroszta;y/
- es megis mi leszel ?
-segedfuto
- segedfuto? miert?
- hat mert a futo majd fut,en meg csak ugy ott leszek

/igaz doksifilm, nem vicc:)/

pakesz (törölt) 2010.09.18. 15:55:23

@Goompah: www.fotav.hu/fotav-zrt/tavhoszolgaltatas/kapcsolt-energiatermeles/

"A hőtermelés fejlesztésének stratégiája szerint az elmúlt években minden hőkörzetben kogenerációs fejlesztés valósult meg, ami a FŐTÁV Zrt. saját tulajdonú fűtőműveiben gázmotoros erőtelepek telepítését jelentette. Elsőként a Füredi úti, az Újpalotai és a Rákoskersztúri fűtőművekben, majd Észak-Budán létesült kogenerációs erőmű. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat folytattunk a Kelenföldi Erőmű kapcsán a Budapesti Erőmű Zrt.-vel, s terveink között szerepel az Újlipótvárosi hőkörzetben a BE Zrt. tulajdonú Révész utcai fűtőmű fejlesztése is."

de mondom
zoldenergiakent veszik at, mert valahogyan tamogatni kell... hiszen igy kevesebb gazt hasznal fel az orszag

Goompah 2010.09.18. 16:09:29

@pakesz: Ez jól hangzik, köszönöm a linket! Úgy tűnik, végre nálunk is kezd fejlődni valami. Lehet, hogy a távhő ára főképp nem is a fűtőanyag miatt emelkedik, hanem valahonnan be akarják hozni a beruházási költségeket?

Másfelől a zöldenergiaként való átvétel mégis kissé necces, de legalább annyiban jobb a szél- vagy napenergiánál, hogy nem nagyon ingadozik a villamos teljesítménye.

pakesz (törölt) 2010.09.18. 17:24:17

@Goompah: szerintem nem emelkedett...
2006 -ban amikor kivagtak a gaz szabadpiacra, akkor magas volt, de az utobbi dioben csokkent a gazhoz kepest

az meg hogy valaki szenes futeshez hasonlitja az meg nem er :)
elvegre ez a tavfutes olyan mint a mostanaban elvart cirko :)
es pl. a panelosoknak mar regen megvolt hogy a melegvizet ha megengedik akkor melegviz is jojjon
megint csak az ujgazdageknal erre mostanaban csodalkoznak ra hogy hat ez mennyire tutti :)

balogrobertf 2010.09.18. 17:58:18

@pakesz: Azt gondolom, hogy új ügyfél bevonása nem bűn, ha azt tisztességesen teszik. Mindenki, aki gyárt vagy szolgáltat valamit arra törekszik, hogy többet adjon el. Ez egyébként a távhő esetén mindenkinek az érdeke is, mert így az alapdíj csökkenhet (kevesebb felé oszlik).
Ezt soha sehol nem titkoltam, így ezt leleplezésnek beállítani elég gyenge.
A tények senkit nem zavarnak.
Arra pedig kíváncsi vagyok mit is jelent az extraprofit, és mit döntött ez ügyben az AB, és hogy jön ehhez a FŐTÁV.
Azt pedig megint leírom a posztoló minimum téved, amikor azt állítja az elmaradt korszerűsítést a Főtávnak kellett volna megcsinálni.
Azt sem tudja mi történik a házban ahol lakik. (Ez egy jóhiszemű állítás, mert ha tudja, akkor meg durvábbat kéne írnom.)
B.R.

Pozse 2010.09.18. 18:00:39

Csak feljutok megint.
@Cold: Hogy milyen hidegfalasok vannak, és mennyire nem tetszik nekik, azt csak úgy tudom, hogy én is az vagyok, méghozzá mind a négy oldalról. Ugyanis olyan csicsás házat építettek ide még a '90-es években, hogy függőfolyosós, és én vagyok a lépcsőház előtt, így gyakorlatilag csak felső és alsó szomszédom van (a felettem lévő üres, az alattam lévőt egy nyugdíjas házaspár lakja). Én elégedett vagyok, mert annyira van meleg, amennyire én akarom.

Nálunk a hőszolgáltató ezekből a kapcsolt erőművekből él, ide lett telepítve egy 9 MW-os erőmű, ami a paneleknek termeli a hőt, és főként az áramot. Szerintem jobb, mint a régi sima gázkazánok. Az áramot eladják, és nem kerül annyiba a többi szolgáltatás.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 18:26:15

@hagyma:
Amikor az aszzony dugna, te aszondod hagyma?
:)

pakesz (törölt) 2010.09.18. 18:56:35

@balogrobertf: a leleplezes:
"egyébként azért, hogy ne fizessenek horror számlákat feleslegesen."
valojaban mert az a penzugyi erdeke :)
mert rakenyszerul
mert nem teheti
ha megtehetne, akkor horror szamlakat fizettetne, hiszen az is egyfajta profitmmaximalizalas!!!

ez tobb mint leleplezes :)

erre a kerdesre meg: "Arra pedig kíváncsi vagyok mit is jelent az extraprofit, és mit döntött ez ügyben az AB, és hogy jön ehhez a FŐTÁV."

en azt hittem hogy tudja mindenki aki egy picit is otthon van ebben a temaban :)
extraprofit akkor jelentkezik amikor jol megkopasztjak az ugyfelet :)
jelen esetben az extraprofit ott keletkezett amikor a villamosenergiara megkapott tamogatast lenyeltek es ugy adtak el a maradekhot mintha csak gazt egettek volna el!!!

itt SZERENCSERE a kopasztasnak van egy felso hatara, az az osszeg amikor mar megeri levalni a Fotavrol es hazkozponti futest berakni, errol szolt az AB hatarozat :)
ez elott az AB hatarozat elott keszultek politikai nyilatkozatok hogy hat nem szep dolog a tamogatast mind benyelni, meg a Fotav is sirt mint a fürdős kurva, hogy hat mijjen szar a helyzetuk, de valojaban akkor le tudtak csokkenteni a tavfutes arat amikor megjott az AB hatarozat

pakesz (törölt) 2010.09.18. 18:58:12

@balogrobertf: "Azt sem tudja mi történik a házban ahol lakik."

ja hat buta a poszt tolo

nem jut el a cortex -eig, hogy van egy nagy homennyisegmero es hogy a szomszedot kellene jol pofan vagnia, mert kifele fűt

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.18. 19:42:03

@pakesz: Civilizált emberek erre a karbantartó nevű állatfajtát használják, aki azért van ott hogy ilyeneket tudjon. Ők meg tudnak más dolgokat, amikkel pénzt keresnek, és kifizetik belőle a fűtésszámlát.

Tudtok követni?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 20:06:15

@horex: "@cicmen:
Akkor elmondom neked, szerencséd hogy értek a lovakhoz/is/
Az nem tÚrós hanem tUrós
ami a kisebesedést jelenti"

Én is túros-nak tanultam. Én neked hiszek, a többi tízmillió ember tudja rosszul. Vagy már csak kilenc?

www.decsidorka.hu/dkd30paronima.pdf

A túros azt jelenti sebes, sebhelyes, ma már csak a közmondásban él: közös lónak túros a háta, azaz
a több lovas által kifárasztott ló hátát felsebzi a nyereg. A szláv eredetű régi túr – seb, gennyes kelés
– származéka. „Iszákom kötöttem a hermec szíjára, úgy, hogy ne okozzon túrt ez a hátára.”

pakesz (törölt) 2010.09.18. 20:13:24

@enamel: persze de itt az elvrol volt szo

hogy volt egy kozgyules es ott valamit dontottek es ennek a hatasara lett valami mas...
amit a fotavra akarnak kenni...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 20:19:58

@cicmen: "ha szépasszony letartóztatja répám, azért nem haragszom!"

Az megvan, mikor a szopós kurva szájzárat kap?

cicmen (törölt) 2010.09.18. 20:37:39

@atpijkamo: Én is túrosnak tudtam, csak itt leszavaztak. Annyira meg mindegy, hogy ne nézzek pontosan utána.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 20:39:23

@cicmen: Csak annyi, hogy gondolom, nagyon fáj.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 20:40:46

@cicmen: Az megvan, hogy...

"Szuvenír nyihuhu nye kukucsku protku"

(Markos)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 20:41:49

Gagyi blogmotor, MÚKOGGY!!! Azanyád!

cicmen (törölt) 2010.09.18. 20:47:16

@atpijkamo:Az megvan, mikor a szopós kurva szájzárat kap?

Nem! De biztos nem Geronazzo Máriával történt ugye?

cicmen (törölt) 2010.09.18. 20:50:17

@atpijkamo: Csak annyi, hogy gondolom, nagyon fáj.

Mármint mi? A szájzár, vagy annak akit "becsuknak"?

cicmen (törölt) 2010.09.18. 20:53:37

@atpijkamo: Ez csak rémlik! A Markosék nagy ászok voltak! Mibe volt? Kitubizom!

cicmen (törölt) 2010.09.18. 20:55:09

@atpijkamo:Elaludtál, vagy szivat a blogmotor?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 20:56:43

@cicmen: Ne is emlegesd az a gerontomicsodát!

A szájzár nem lehet kellemes, de azt hiszem, nem fáj túlságosan. A delikvens viszont szenvedhet. Persze mindez elméleti fejtegetés...

Megtörténet eset: Pasi jön ki a szobából a reggelizők közé, ordít rettenetesen. Azok nyugtatgatják, próbálják tőle megtudni, mi a baja, de nem válaszol, csak tátott szájjal ordít. ... Megfejtés a hajtás után.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Felkeléskor ásított egy nagyot a szerencsétlen, és kiakadt az állkapcsa.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.18. 21:00:38

Legjobb Fábry-show (Markos-Nádas miatt):

www.youtube.com/watch?v=srOvCIgQFkM

Szolgálati közlemény: Ezt csak röhögéstől fulldokolva lehet nézni, ne egyetek/igyatok alatta!

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.09.18. 21:59:10

túros!!

csak ennyit akartam mondani.
:-)

balogrobertf 2010.09.19. 08:27:02

@pakesz: Az extraprofit tehát az, amit annak gondolunk ez a lényeg. Egyébként a Főtáv üzleti tervében nincs (nem szerepel) profit, ettől még van üzleti eredménye. Az extraprofit tehát egy kitalált (közgazdasági értelemben nem értelmezhető)fogalom arra, ha valamit drágának találunk (nehéz kifizetni) de valójában nem tudjuk, hogy mitől drága, sőt nem is akarjuk megérteni. (Ha erre igény lenne én szívesen elmondom, minden adatot megadok, aztán lehet dönteni)
Leleplezés tehát nincs, csak a egy megalapozatlan vélelem/találgatás arról, hogy miért drága valami, aminek nem kéne annak lennie. Lásd az ügyben azt az EU gondolatot, hogy energiaszegény az a család, amely összjövedelmének több mint 10%-át költi az általa felhasznált energia árára.

Az alkotmánybíróság egy fővárosi rendeletről mondta, hogy törvényi felhatalmazás nélkül született. Ezt tehát az extraprofithoz nem illik. A versenyképesség meg egy üzleti elvárás egy gazdálkodó szervezettel szemben.

A támogatásról: a Főtáv nem termel villanyt, így azt nem adja el semmilyen profittal. Ilyet legfeljebb az erőművek tehetnek, ez az állítás tehát róluk szól, és nem a távhőszolgáltatókról. Ezek például olyan apróságok, amit érmes tudni a véleményalkotáshoz.

Megint elmondom: nem a Főtáv hibájából nincs lakásonkénti mérése a posztolónak, mivel azt elfelejtették megrendelni. A főmérő utáni költségosztók felszerelését tőlünk nem kérték. Nyilván hiba, hogy ennek ellenére nem szereltük fel őket.
Apróság, de nem kéne figyelmen kívül hagyni. Ettől még biztos van miért szidni a Főtávot, olyanért ami jogos.
B.R.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 10:54:20

@atpijkamo:
Spec én elsirtam magam, később ügyeletet kellett kihivni, mert abba sem tuttam hagyni
Mi volt a röhej benne/igy utólag kérdem/

upci 2010.09.19. 11:19:49

rájöttem, ez a hétvégi...

pakesz (törölt) 2010.09.19. 12:28:28

@balogrobertf: jajj de sok duma...

a sarga csekken 2008 nyaran 4600 volt a GJ ara 1 evre ra 3600, tudom hogy az AFAt lecsokkentettek, de nagyon ugy tunk hogy volt ott tartalek...
kepesek voltak a tartalekot atadni a pornepnek, hogy ne valjon le (ugyebar AB hatarozat)

az extaprofitrol: persze veszteseges volt, mindannyian tudjuk
elvegre mindegyik hollywoodi produkcio is vastagon veszteseges
nekem meg szarnyaim vannak es tudok repulni

pakesz (törölt) 2010.09.19. 12:55:37

@balogrobertf: "A támogatásról: a Főtáv nem termel villanyt, így azt nem adja el semmilyen profittal. Ilyet legfeljebb az erőművek tehetnek, ez az állítás tehát róluk szól, és nem a távhőszolgáltatókról. Ezek például olyan apróságok, amit érmes tudni a véleményalkotáshoz."

en csak egy vagyok a sok panelproli kozul aki azt latja hogy evente kapnak tamogatast es en nem kapom meg csak akkor amikor az AB befenyitette a Fotavot...

www.hirszerzo.hu/cikk.kedvezmenyes_tavho-afa_szukseges_lepes_vagy_kormanyzati_beetetes.107895.html
"A magyarországi távhőszolgáltatás rendszerébe különböző jogcímeken keresztül évente 95-100 milliárd forint közvetlen és közvetett támogatás áramlik - áll a Force Motrice kimutatásában."
ez a zoldenergiakent elszamolt aram kotelezo atvetelenel van tamogatva

amugy meg ez is erdekes: www.gyorho.hu/cgi-bin/index.php?pageID=3&articleID=306

Debrecenben a polgarmester szolt a cegnek, hogy a lakossagnak szant tamogatast adjak at kulonben felepitenek egy ujat...
pont mint Gyorben
erdekes ezt Gyorben HITELBOL megcsinaltak es olcsobban tudnak kijonni

amugy segitek az osszefuggesben: partfinanszirozas
amugy nem irtad, hogy az onkormanyzattol vannak az igazgatosagi tagok, elvegre anno ugy gondoltak, hogyha ok ott vannak, akkor a LAKOSSAG erdekeit fogjak kepviselni, hat sajna ez nem jott nekik ossze...

pakesz (törölt) 2010.09.19. 13:08:33

@balogrobertf: "
Az alkotmánybíróság egy fővárosi rendeletről mondta, hogy törvényi felhatalmazás nélkül született. "

az alkotmanybirosag eltorolte a MONOPOLHELYZETET a Fotavnak, ne mismasoljunk, hogy egy apro kis rendeletet toroltek csak el...

ha eltorolnek monopoliumokat utana hatalmas nagy hatekonysagnovekedes all be... --> addig extraprofit volt

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.19. 14:24:01

pakesz:balogrobertf
3:0

Értékeltük az érveket, stílust és hitelességet.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.19. 14:31:46

@balogrobertf: "a Főtáv nem termel villanyt"

Ha Főtáv nem termel villanyt, akkor ez egy nagy fasság, mert csak eldurrogtatja a gázt ahelyett, hogy jobban hasznosítaná. A szenevdő alany a távfűtött, mert feleslegesen drága árat fizet.

Ha a Főtáv termel villanyt, akkor ez egy nagy fasság, mert az árban ez a tény nem jelenik meg. A szenevdő alany a távfűtött, mert feleslegesen drága árat fizet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 15:37:17

Bekdór képek

www.youtube.com/watch?v=WcZwN12Fgi0&feature=related

Szolgálati közlemény: Ezt csak röhögéstől fulldokolva lehet nézni, ne egyetek/igyatok alatta!
:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 18:37:00

@horex:
hat igen utoljara Stan-es Pan idejeben volt divat a tortat a masik kepebe nyomini
ez kb ezen a szinten volt

ehhez a kozpontifuteses dologhoz nem tudok hozzaszolni sosem laktam ilyenben
otthon gazkonvektor volt vagy cirko
itt minden elektromos arammal, videken villannyal, megy

Goompah 2010.09.19. 20:20:32

@balogrobertf: "a Főtáv nem termel villanyt, így azt nem adja el semmilyen profittal. Ilyet legfeljebb az erőművek tehetnek, ez az állítás tehát róluk szól, és nem a távhőszolgáltatókról."

Ekkorát azért nem kellene hazudni, nem szép dolog. Pakesz adta tegnap ezt a linket:

www.fotav.hu/fotav-zrt/tavhoszolgaltatas/kapcsolt-energiatermeles/

Ahol is ez olvasható:

"A hőtermelés fejlesztésének stratégiája szerint az elmúlt években minden hőkörzetben kogenerációs fejlesztés valósult meg, ami a FŐTÁV Zrt. saját tulajdonú fűtőműveiben gázmotoros erőtelepek telepítését jelentette. "

balogrobertf 2010.09.20. 16:10:17

@Goompah:
Nem szokásom a hazudozás, azt pedig elég jól tudom, hogy mi van a FŐTÁV hónlapján és miért. (Mondjuk mert én akartam, hogy ott legyen)
Kivételesen azt is tudom, hogy ami oda van írva az mit jelent. A telephelyeken megvalósult kogenerációs fejlesztés azt jelenti, hogy a mi telkünkön valaki épített egy létesítményt saját pénzén. Nekünk eladja a hőt, másnak a villanyt.
A hőtermelő azonban nem a FŐTÁV-é hanem mondjuk az MVM-é, vagy a Sinergy-é. Ennek oka pedig az, hogy a megépítésükhöz szükséges pénzt nem a FŐTÁV rakta be.
A linken lévő információ fontos ugyan, de el kell tudni olvasni.
A hazudni pedig nem szokásom. Nincs is semmi értelme különösen nem saját névvel. Vállalom az álláspontom, különösen úgy, hogy valamivel többet foglalkozom a távhővel, mint bárki az itt megszólalók közül és több infom van a folyamatokról is.
B.R.

Mégegyszer a gyengébbek kedvéért: A FŐTÁV hőt termel, vagy vásárol.
B.R.

balogrobertf 2010.09.20. 16:15:50

@atpijkamo:
Hogy miért nem termel villanyt a FŐTÁV az nyilván megérne egy külön elemzést. A lényeg, hogy a villany és hő együttes termeléséhez kell egy drága berendezés. Amikor 10 éve ezekről a beruházásokról dönteni kellett, a FŐTÁV akart villanyt termelni, de a tulajdonos úgy látta, ennek nagy a kockázata, és úgy határozott, hogy külső beruházók végezzék el ezt a munkát. Ma már azt mutatják a példák, hogy ahol a termelés mellett döntöttek, ott jobb a hőár pl. Győr.
Ezen rágódni ma már felesleges. Sokkal fontosabb lenne, hogy a jövőre nézve jó döntések szülessenek.
B.R.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.20. 16:19:07

@balogrobertf: "a tulajdonos úgy látta,"

Ki a tulajdonos?

balogrobertf 2010.09.20. 16:22:18

@pakesz:
Értem a szabadságharcos megközelítést, meg az illúziókat is. Csak jelzem, hogy Bécsben a távhőnek monopóliuma van (nem lehet róla leválni jogszabályi tiltás miatt), mégis szereti mindenki, mert megfizethető a jövedelmekhez képest. Ha a leírt összefüggés miszerint "ha eltorolnek monopoliumokat utana hatalmas nagy hatekonysagnovekedes all be... --> addig extraprofit volt " mindent megold, akkor viszont már minden rendben és a távhőt könnyű megfizetni.
Az extraprofit pedig szép szó, szeretik mondani, mert jó hallani. Valójában lehet valami drága az embereknek és mégis veszteséges. Példát válasszon mindenki igény szerint.
B.R.

Egyéves Önkéntes 2010.09.20. 16:23:51

@balogrobertf: Sokkal inkább volt itt szó arról, hogy a haszon (KÁT) kerüljön ki a távhőszolgáltatón kívülre, mint arról, hogy kockázatosnak ítélték meg a beruházást.

balogrobertf 2010.09.20. 16:27:56

@pakesz:

A FŐTÁV az elmúlt évek egyikében sem volt veszteséges. Nagy baj is lett volna, ha veszteséges.
2008-2009 között a hődíj pont úgy változott csökkent, ahogy a gáz ára. Ennek pedig az volt az oka, hogy a válság miatt visszesett a kerselet az energia iránt. (nem termelt az ipar)
Szóval az árcsökkenés a hődíjban elsősorban a világpiaci áraktól függ.
Az alapdíj már a szoplgáltatótól. Itt lehet mondani, hogy 2007 óta nem volt emelés, és egy csökkentés is volt.

Tények és azok értelme.
Ja és nem a föld körül forog nap, annak ellenére, hogy úgy látszik.
B.R.

balogrobertf 2010.09.20. 16:29:07

@atpijkamo:

A Fővárosi Önkormányzat, a tulajdonosi jogokat a Fővárosi Közgyűlás gyakorolja, az operetív ügyekben a közgyűlés által delegált igazgatóság dönt.

balogrobertf 2010.09.20. 16:33:01

@EÖ:

A KÁT nem igazán jól célzott és nagyvonalú juttatása bizony sok bajt és kevés eredményt hozott a hazai villany és hő-piacon. Ebben az ügyben egyébként no commnet részemről.
Azt megjegyzem, hogy egy támogatási rendszer, bármilyen, ami nem működött jól, nos azzal nem biztos, hogy akkor teszünk jót, ha megszüntetjük. Egyszerübb lenne jó csinálni.
A KÁT egysébként nem távhő tám9ogatás, hanem a villamos energia termelőknek szól, és Európában sok helyen van hasonló.

Egyéves Önkéntes 2010.09.20. 16:35:18

@balogrobertf: a KÁT miatt olcsóbb a hő is, mert a kapcsoltan termelt hő árában meg kell jelennie a MEH szerint.

oka van annak, hogy más cég adja el a villanyt, nagyon is reális oka...

Öreg Sam 2010.09.20. 18:22:22

Elszállt a beirásom...

Öreg Sam 2010.09.20. 18:24:25

Noch einmal:
Hozzáértők,szakemberek,segitsetek!
Nem mért,hanem nm arányos házban kérhetem-é a radiátorok megduplázását,esetleg felezését?
Természetesen az arányosan megnövelt dij ellenében.
Valaki pls.

Goompah 2010.09.20. 20:14:38

@balogrobertf: "Nem szokásom a hazudozás"

Akkor még sajnálatosabb, hogy most elkezdted.

"a tulajdonos úgy látta, ennek nagy a kockázata"

Baromi nagy kockázat lehet a gáztüzelésű erőműben kötelező átvétellel megtermelt és zöldenergia-árban eladott villamos energiában. A cél egyértelműen az volt, hogy a távhő árában véletlenül se kelljen megjeleníteni a kogeneráció nyújtotta árelőnyt.

Kérlek, ne nézd már hülyének a kommentelőket.

balogrobertf 2010.09.20. 22:20:42

@Goompah:

Távol álljon tőlem, hogy bárkit hülyének nézzek.
A tulajdonos álláspontját nem osztom, csak közlöm. Ezt egyébként könnyen tehetem, hiszen akkor éppen ezt kérdeztem egy illetékestől egy interjúban, amit most a fejemre olvasol. Ez volt 10 éve az érv - túl nagy kockázat - arra, hogy miért külső partnerrel és nem Főtáv beruházásban építik meg a kapcsolt hőforrásokat.
Ha ez nem így van, ma valamivel jobb lenne a helyzet a hőárak tekintetében.
Szintén jelentene némi előnyt ha a Budapesti Erőművet nem vagy más konstrukcióban adják el 1994-ben. Ma viszont 2010-van, és abból kell valami jót kihozni a mi van.

pakesz (törölt) 2010.09.20. 22:23:54

@balogrobertf: "Szóval az árcsökkenés a hődíjban elsősorban a világpiaci áraktól függ.
Az alapdíj már a szoplgáltatótól."

neked akkor megvannak a gazarak visszamenoleg? a vilagpiaci termeszeresen :)
nekem 2009 aprilis: 3619 Ft / GJ
most: 2782 Ft /GJ
AFA nelkul
na nezzuk azokat a vilagpiaci arakat

pakesz (törölt) 2010.09.20. 22:44:44

@balogrobertf: az eredeti allitasom az volt hogy eddig extraprofit volt amit kiutalgattak egymasnak, havernak

index.hu/gazdasag/magyar/2009/08/14/tizedevel_csokken_a_tavho_hodija/
"A Főtáv igyekezetének az az oka, hogy szabad leválni a távfűtésről. Az Alkotmánybíróság május 20-án hirdette ki határozatát [1], amely alkotmányellenesnek találta és megsemmisítette a távfűtésről való leválást korlátozó fővárosi rendeletet (korábban több vidéki város hasonló tiltása is erre a sorsra jutott). Az átállással foglalkozó cégek szerint azóta megugrott az érdeklődés a 3-5 év alatt megtérülő, 40-50 százalékos díjcsökkentést eredményező váltás iránt."

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.21. 00:16:58

@balogrobertf: "a Főtáv nem termel villanyt"

Nem hazugság, csak elhallgatja az igazságot.

"a mi telkünkön valaki épített egy létesítményt saját pénzén. Nekünk eladja a hőt, másnak a villanyt."

Manci néninek a Panel u. 1.-ben a hatodikon halál mindegy, hogy azért drága neki a távhő, mert a Főtáv lenyeli a zsét, vagy mert átadja a Hagyó Bt.-nek, hogy az talicskázza ki a pénzt telepről.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.21. 00:20:44

@balogrobertf: "Bécsben a távhőnek monopóliuma van ... mégis szereti mindenki, mert megfizethető"

Nyilván itt is szerethető lenne, ha megfizethető lenne.

>>"ha eltorolnek monopoliumokat utana hatalmas nagy hatekonysagnovekedes all be... --> addig extraprofit volt"<<

Ez nem állítás, hanem tapasztalat.

pakesz (törölt) 2010.09.21. 11:27:08

@atpijkamo: pont ezt akartam mondani, hogy nem hazudott, csak nem fejtette ki teljes egeszeben az igazsagot...

annak a megfogalmazasnak az az ertelme, hogy a sok panelbalek nagyon oruljon hogy zold az energia...
meg hogy nagyon hatekony!!!

az meg hogy nagyon jo hatasfoku meg hogy allam bacsi vastagon tamogatja a zold aram atvetelet az vegul a sarga csekken nem jelenik meg :)))

balogrobertf 2010.09.21. 12:51:53

@pakesz:

Íme: www.eh.gov.hu/home/html/index.asp?msid=1&sid=0&lng=1&hkl=229
Itt mindent megtalálsz. Azt azért tudni kell, hogy a gázárakat még egy 95% hatásfokkal illik korrigálni.

balogrobertf 2010.09.21. 12:55:05

@pakesz:
Az, hogy az Index vélelmez valamit nem igazolja az extraprofit létét mint fogalmat.
Lehet jogos kritika a távhő árával, de az extraprofit csak egy üres lózung, meg jól hangzik és sokan szeretik is hallani. Extra profit az lehetne, ha valaki a tervezetten felüli profitot ér el valamilyen váratlan ok miatt. A távhőnél nem ez a helyzet.

balogrobertf 2010.09.21. 12:57:36

@atpijkamo:
Beszélni arról érdemes, mit kell tenni, hogy megfizethető legyen, másként miért nem megfizethető. Az extraprofit erre nem valódi válasz.
Mondjuk annak volna értelme, hogy megoldásokat keresünk ahelyett, hogy véleményeket írunkminden alap nélkül.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.21. 13:06:16

@balogrobertf: "Beszélni arról érdemes, mit kell tenni, hogy megfizethető legyen, másként miért nem megfizethető."

Nem hiszem, hogy a jelenlegi helyzet tisztázása akadályozná tervek készítését. Sőt.

pakesz (törölt) 2010.09.21. 17:24:48

@balogrobertf: elnezest igazad van a Fotavnak nincsen extraprofitja

az az eromuveknek van
fokent aki berakott egy eromuvet VERSENYEZTETES nelkul, az ALLAM garantalta a nyereseget, sot 209 majus elott torvenyellenes volt a levalas a rendszerrol (tehat a piac is adott volt)
mindez 3-5 eves befektetesi megterulest hozott

igaz nem is az osszes extraprofit, hiszen le kell tejelniuk biznonyos csatornakon...
de ez engem nem nyugtat mar megbocsass

figyuzz, ha tudsz ilyet a pornepnek vagy a panebalekokak en is beszallnek ilyen uzletbe, 3-5 evente megduplazodva a penzem 0 kockazattal
biztosan nagyon ugyesek voltak...

balogrobertf 2010.09.22. 15:04:06

@atpijkamo:
Tudom, hogy nem jó a párhuzam, de azért nem árt, ha legalább a diagnózis helyes, ha már a gyógymódról beszélünk.
Te sem fogadnád jól ha az egészséges fogadat húznák ki, pont a lyukas mellet.
Mondjuk nehezítés, hogy nem vennéd azonnal észre, mert mindenhogy fájna.
Na szerintem ezért hasznos a pontos diagnózis, mielőtt megtervezzük, pláne ha végre is hajtjuk...

balogrobertf 2010.09.22. 15:07:54

@pakesz:
Bocs, de nekem az az üzlet, ha megfizethető a távhő. A jó üzletből ennyi érint engem, de ma nem az a mai fizetések mellett.
Az, hogy a magas költség zavar számomra természetse. Azt viszont nem értem, hogy attól miért jobb ez a helyzet, ha kitalálsz egy elméletet, amivel aztán megmagyarázod a dolgokat. Mondjuk ez nem segítség senkinek.

Goompah 2010.09.22. 22:27:13

@balogrobertf:

"Bocs, de nekem az az üzlet, ha megfizethető a távhő."

Ne már, nem kell a vulgárközgazdászkodás. Avagy hallottál már rugalmas és rugalmatlan keresletről?

Téged nem érdekel, mennyire megfizethető a távhő, mert bármennyit kérsz érte, mindenképpen megkapod. Ha másképp nem, a tulaj lakásának elárverezése árán.

pakesz (törölt) 2010.09.25. 01:26:34

@balogrobertf: persze kitalalom az elmeletet mi?

hogy tamogatjak a kapcsolt energiatermelest de ebbol EN A KIBASZOTT FOGYASZTO nem kapok? tudod en vagyok a cso vegen AKI FELHASZNALJA a hulladekhot

le van irva hogy az onkormanyzat nem tudja rakenyszeriteni hogy megosszak a fogyasztokkal az aramon realizalt nyeremenyt...

mert valamiert ok eppen vesztesegesek...
süti beállítások módosítása