Tékozló Homár

Veszélybe sodorja az allergiásokat a Cora

2010.10.19. 09:11 | szily | 150 komment

Hanyagul lefordított címkével forgalmaz kekszet a Cora: a spanyol termék hozzávalói közül a magyar fordításban kihagyták a disznózsírt és a tojást, ami allergiásoknak veszélyes, vegetáriánusoknak szimpla kicseszés. Balázs alant dühöng:

A törökbálinti Cora áruház olyan kekszet forgalmaz, amin az összetevők között
nem sorolja fel, hogy disznóhús származékot és tojást tartalmaz. Ezzel megtéveszti a
vegetáriánusokat és az allergiásokat, amivel számukra veszélyt okoz. Csak itthon vettük észre, hogy külföldiül ezek a problémás alkotórészek is rajta vannak. Ez nem olyan poénos eset persze, de ha közzéteszitek a fényképét, akkor segíthetünk másoknak, hogy megvédjék magukat a becsapástól.

Balázs

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taurusz 2010.10.19. 09:13:10

Cora? Az nem én voltam...

Géza, kék az ég! 2010.10.19. 09:14:53

Disznóhúsos keksz? Az jobb a KFC-s burgernél?

Mylady 2010.10.19. 09:16:15

Az a gáz, hogy ezeket a címkéket pontosan az idegennyelvű feliratra ragasztják, hogy még véletlenül se lehessen összehasonlítani. Itt pl ha valaki történetesen csak a francia nyelvet ismeri, akkor rá se jön, hogy nem stimmel a címke.

Tron65 2010.10.19. 09:24:46

24% olaj tartalmú kex????
Az már nem omlósz.

bubo3 2010.10.19. 09:40:19

Sokan vallásuk miatt nem fogyaszthatanak sertészsírt. Egy forgalmazónak rájuk is gondolni kell.
BUBOBUBO

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 09:50:02

Ismét hét.
Vagy nyolc.
Nekem akkor is nyolc.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:04:58

@bubo3: Miért, mit gondolsz, mi bántja valójában a poszt toló lelkivilágát? Tréfli a keksz...

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
TIT-szinten: Az invertcukor nád- vagy répacukorból készül, az összetett cukor szacharóz molekuláit általában savas főzéssel egyszerű cukor molekulákra, glükózra (szőlőcukor) és fruktózra bontják. Teljesen gyakorlatilag nem kristályosítható ki. Erjesztéskor, erjesztési melléktermékek- és anyagok kialakulásában (cefrehamisításban) van különösen nagy jelentősége. Természetes "invertcukor" a természetes mézek többsége is, általában nagy fruktóz-tartalommal.
Magyarul: Műméz.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.10.19. 10:07:34

Vegák, allergák, nem is beszélve a... :DDDDD
Hiába no, ha a pollenek leállnak és a természet takaréklángra kapcsol, a disznógyáros multiknak kell ráállnia a "mások" elleni harcra.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 10:23:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
"nagy fruktóz-tartalommal"

Én olyant nem kérek.
Maradok a sima méznél.

igazságos 2010.10.19. 10:33:40

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Még nem hallottam a véleményed. Megkaptad, amit küldtem? :D

Nyanyó 2010.10.19. 10:41:39

Süssé kekszet otthon!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:50:30

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Mi a bajod a fruktózzal, más néven gyümölcscukorral? Nemcsak a csicsókában és cikóriában található keményítőszerű poliszacharidnak, az inulinnak a bomlásterméke/alapanyaga, hanem a szaporodás általános "üzemanyaga" is. A gyümölcsökön kívül a virágzatokban és az ondókban is megtalálható (azzal mennek a spermiumok)...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 10:54:22

@igazságos:
A véleményem az, hogy nem eszek ilyen kekszizét.
Már válaszoltam is.

pengusz 2010.10.19. 10:59:51

Hát igen, egy vegetáriánus akár kómába is eshet, ha sertéshús származékot, esetleg tojást fogyaszt a tudtán kívül...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:03:32

@pengusz: Bezzeg a mesterségesen (savazással) telített növényi olajok, más néven transz-zsírsavakban és allergénekben gazdag margarinok milyen kóserek...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:09:35

Olyan paraszt vagy, hogy bicskával eszed a fagyit.

Olyan paraszt vagy, hogy disznóhúsos kekszet veszel a Cora-ban.

igazságos 2010.10.19. 11:11:52

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):

Ne hidd magad azért olyan okosnak. Terelgetünk?

Egyébként a posztoló megnyugtatására közlöm, hogy a DISZNÓZSÍR SZÁRMAZÉK - nak semmi köze sincs a disznózsírhoz! Benne van a nevében, hogy származék, vagyis valami összekutyult dolog.

De hát lefogadom, hogy tojást se látott a keksz, csak valami tojásport. Szóval, mielőtt verné a nyálát, talán tisztába kéne lenni, hogy mit takarnak a kifejezések.

Gastroger 2010.10.19. 11:13:52

Hogyan lesz a sertészsírból 24%-os olivaolaj? És mégha le is fordtják, honnan jött, az a 24%? És az élesztő miért nem szerepel a német nyelvű összetevők listáján?
Hát oszi balcspartos barátaink akik esetleg élesztőallergiások, már meg is dögölhetnek??! :)
(Amúgy: Mit kell adni a haldoklónak? Élesztőt.)

Nem lehet, hogy a német szövegezés slendrián? És a magyar a helyes? (optimista vagyok?) :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:16:29

@pengusz: "Hát igen, egy vegetáriánus akár kómába is eshet, ha sertéshús származékot, esetleg tojást fogyaszt a tudtán kívül..."

Ez nem olyan vicces. Neked is szart fogok keverni a kajádba, nem fogod érezni, nem halsz meg tőle. Vagy balesetben elhunyt motoros agyából csinálok neked finom mártást, a tíz ujjadat megnyalod utána, amíg nem közlöm, miből volt.

Van egy fogadalma, vagy szereti az állatokat, vagy undorodik az állati hústól, vagy egészségesen akar étkezni, vagy mittomén. Azért, mert más mint te, nem biztos, hogy kettőtök közül ő a kretén. Sőt!

MagyarZizzi (törölt) 2010.10.19. 11:20:09

A posztoló biztos lehet benne, hogy a kekszben a tojás csak porból van, és a disznózsír-származék sem tudja visszavezetni a családfáját a disznóig. Legalább is ebben a kekszben nem. (Bár az allergiásokat a tojáspor is kiütheti, de olyanról még nem hallottam, hogy valaki belehalt volna, hogy disznózsírt evett.)

lomposfarkas 2010.10.19. 11:21:37

Lassan visszasírom a nácikergetős posztokat. Ez egyre szarabb lesz... Balázska meg zabáljon disznózsírral sütött rántottát kétpofára, mint mindenki más.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 11:24:32

@igazságos:
Én-e?
Hát azt meg hogy?

Amuúgy kekszet csak őstermelőtől!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:25:16

@MagyarZizzi: "olyanról még nem hallottam, hogy valaki belehalt volna, hogy disznózsírt evett"

Olyanról már hallottál, hogy valaki nem szi meg a legyet ami belefulladt a levesébe? Pedig tiszta protein. Vagy a kukacos alma is nagyon egészséges.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:27:36

@igazságos: A tojásporban mindaz benne van, ami a tojásban allergén, a disznózsír származék viszont leginkább disznózsír lehet, vagy szappan, esetleg savazással disznózsírból előállított margarin.
@atpijkamo: A szar fertőző és mérgező (->máj által kiválasztott és az epefolyadék által a bélbe küldött mérgek), az ember és a disznó véleményem szerint a nem ritka látszat ellenére mégsem ugyanaz.
Az állatokat én is szeretem, főleg a kicsiket, csak mostanában nem tudok eleget enni belőlük. Évek óta nem ettem kisgalambot, bárányt, borjút és kecskegidát, de így hogy mondod, hétvégére (ui. akkor eszünk húst, nem rituális okból) lehet, hogy veszek egy kis akciós bőrös malachúst...

pengusz 2010.10.19. 11:27:45

@atpijkamo: Az ember mindenevő. A szartól lehet bajom, az agyvelőtől nem :D
Semmi bajom a fogadalmakkal, én is szeretem az állatokat, semmi bajom az egészséges táplálkozással, undorodhat az állati hústól bánom is én. De ez kicsit túl van lihegve. Az allergiás valóban belehalhat, ha nincs feltüntetve egy allergén összetevő, a vegetáriánusnak semmi baja nem,lesz tőle.
Lécci idézd azt is, hol kreténeztem a vegákat. Köszike :D
Maradjunk a normális érvelésnél, ha már te kezded a másik lekreténezését. :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:31:31

@pengusz: @Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "A szar fertőző"

Jól kisütöm, nem lesz fertőző. De ha nem akartok szart enni, akkor ti emberi agyvelőt kaptok.

Döntse el mindenki, mit akar enni! Legyen szabadság!

OftF 2010.10.19. 11:31:37

disznózsír-allergia :D

pengusz 2010.10.19. 11:32:49

@atpijkamo: Pff te tudod mit eszel? :D

OftF 2010.10.19. 11:33:30

Éljen a zsír, vesszen Norbi!

pengusz 2010.10.19. 11:34:50

@atpijkamo: "Döntse el mindenki, mit akar enni! "
A csokit szereted? Tudtad, hogy van benne olyan ízfokozó, amit emberi hajból készítenek?
Nos én ettől függetlenül imádom a csokit :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:36:29

@atpijkamo: A légy egyáltalán nem tiszta protein. Először is nem tiszta, mert minden szarba - sebbe - dögbe belemegy, másodszor testtömegének nem elhanyagolható hányada emészthetetlen nitrogéntartalmú poliszacharid (kitin), harmadszor az izom soha nemcsak protein (és sóoldat), hanem mindig tartalmaz keményítőt és zsírt is.
A kukacos (pontosabban almamoly-lárvás) alma ízével általában nincs semmi baj, ha a hernyó ürülékére rá nem harapsz, de nem egészséges, mert "kukacos". Az egészséges növényeket, terméseket, egyéb növényi részeket (és termékeket) ugyanis akkor nevezhetjük egészségesnek, ha azokat sem kórokozó (gomba, baktérium, vírus), sem kártevő (valamilyen állat, ált. ízeltlábú), sem parazita (másik növény), sem vegyszer, sem tápanyaghiány vagy -többlet nem károsítja.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:36:47

@pengusz: "te tudod mit eszel?"

Az ésszerűség határain belül mindent elkövetek annak érdekében, hogy tudjam.

És ha vegetariánust látok vendégül, akkor nagyon odafigyelek, hogy betartsam az általa helyesnek tartott szabályokat. Nem dőlnék kardomba, ha utólag kiderülne, hogy elrontottam, de ha időben rájövök, megy a kaja a szemétbe, vagy én megeszem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:38:59

@pengusz: "Nos én ettől függetlenül imádom a csokit"

Van amiről nem akarom tudni, miből készül.

Több embert ismerek, akik miután megtudták, miből készül a kedvenc kajájuk, nem ettek többet. Volt, aki szalámigyárban dolgozott, és utána nem volt többet hajlandó szalámit enni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:39:12

@atpijkamo: Az emberi agyvelőben is valószínűleg előforduló ún. prionok miatt eddig minden kannibál emberi kultúra kipusztult egyes kutatások szerint.
Jellemző amúgy, hogy szinte csak egy vega-fanatikus képes a másik embernek emberi szervekből készült ételeket feltálalni...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:40:18

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: >>nem egészséges, mert "kukacos".<<

Pont fordítva. Az a mérgező, amit a kukac se bír megenni. Ha kukacos, akkor biztos jó.

pengusz 2010.10.19. 11:40:55

@atpijkamo:
"Van amiről nem akarom tudni, miből készül."
Én meg azzal teszem túl magam ezeken a dolgokon, hogy az ember mindenevő (ez biológiai tény) :D
Amíg finom, semmi bajom vele :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:42:53

@atpijkamo: Hozzászólásod önmagában indokolja az általános iskolai környezet- és emberismeret tananyag teljes reformját és az egészségmániás táplálkozási betegség elleni korai szellemi immunizálást.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:43:51

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem kannibál agyvetőt etetnék veled, nem kell tőle félned.

Nem vagyok vega, még kevésbé fanatikus. Annyira viszont értelmes vagyok, hogy mások heppjeit tiszteletben tartsam.

Te vagy az, aki szerint minden szart meg lehet etetni mással.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 11:44:46

A csigabecsináltat kóstolta már valaki?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:45:40

@pengusz: "Amíg finom, semmi bajom vele"

Biztos nem lenne problémád azzal, hogy a pincér belecsulázik a levesedbe a konyha és az asztal között.

A fecskefészek leves egyébként különleges inyencség.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:46:47

@atpijkamo: "Van amiről nem akarom tudni, miből készül."
Mi is a kedvenc ételed/italod?

"Az a mérgező, amit a kukac se bír megenni. " Téves állítás.A "kukacra" (Herr Nyóra) a mérgek nem ugyanúgy hatnak, mint az emberre. És viszont.
Nem tudom, milyen hatást válthatna ki embernél pl. egy kitinszintézis-gátló...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:49:15

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "egészségmániás"

Nem vagyok egészségmániás. Csak finnyás. Nem vagyok büszke rá, ez van. Meg tudnám enni a tehén gyomrábál készült ételt, csak nem akarom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:49:34

@atpijkamo: Te meg nem vagy képes különbséget tenni néhai embertársaid teteme, bélsár és élelmiszer-alapanyagok között?

pengusz 2010.10.19. 11:49:37

@atpijkamo: "Biztos nem lenne problémád azzal, hogy a pincér belecsulázik a levesedbe a konyha és az asztal között."
Tehát akkor most ugye nem vagy szélsőséges, és tiszteletben tartasz másokat ugye?
Na akkor maradjunk egy olyan példánál, hogy én utálom a gomba ízét, ezért nem eszek gombás ételeket. Nos ha nem tudom, hogy gomba van egy ételben, és nem érzem meg az ízét, akkor hol érdekel, hogy benne van? Mivel nem vagyok allergiás rá, semmi bajom nem lesz tőle. Így megérted?
A posztban sem arról volt szó, hogy emberi agyvelőt/szart/csulát kevertek a kajába...

Secnir 2010.10.19. 11:49:39

gyesznyózseros köksz!

hogy nem én tanánytam ki! főtt tolással, hinnye! az má' majnem gyesznyósajt csak még köll bele ezmegaz!

pengusz 2010.10.19. 11:53:44

@atpijkamo: "Rántottcsirke krumplipürével, utána gesztenyerolád. "

És milyen alapanyagokat használsz fel hozzá? Honnan szerzed be őket? Honnan tudod mik vannak benne?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 11:54:37

@Gastroger:
Hát ha belemászott előtte valami kakaóba, akkor kakaós.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 11:58:48

@atpijkamo: Tényleg!
Basszus, kifogyott a fagyasztóból a félkész pacal is az utolsó bográcsozásnál! Olyan pacalpörköltet rittyentettem favágás közben az öntöttvas bográcsban, hogy mire kész lett, a környékbeli járdák úgy néztek ki a sok nyálcsurgástól, mintha meztelencsiga-invázió lett volna....
Persze beleraktam a két kiló pacalon és a szokásos összetevőkön (disznózsír, füstölt szalonna, hagyma, sok fűszer- és zöldpaprika, végén 2-3 kis paradicsom) kívül két liter húsvétkor lefagyasztott sonkalevet, egy kilónyi sertéskörmöt (se farok, se fül nem volt, pedig az még jobb), rengeteg zöldfűszert, köztük lestyánt és tárkonyt is...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 12:05:14

@pengusz: A csirkével problémám van. Szívesen ennék boldog csirkét, ha megfizethető.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 12:11:46

@atpijkamo: A csirkehús, különösen a bőrös akkor is koleszterinbomba, ha nem kapott az az állat génpiszkált takarmányt, pedig a néha magyarként, néha németként eladott, hajón nevelt csirkék gyakorlatilag csak génkezelt szóján és kukoricán nőnek fel, amibe takarékossági okból, mivel a csirke egyébként is koprofág (= szarevő) állat, belekeverik az ürüléküket is.
A burgonya többsége is importból származik, az élelmezés-egészségügyi és növényegészségügyi szabályokat kijátszva nagyon gyakran nemcsak a termesztés során, hanem a betakarítás után is különböző gomba- és baktériumölő szerekkel, köztük termesztésből kitiltott, embernél valószínűleg rákkeltő anyagokkal kezelik. A kozmopolita károsítók, ez esetben rovarok ellen a szelídgesztenye-ültetvényekben a szabályokat lazán leszaró mediterrán őstermelők erős, legtöbbször felszívódó mérgekkel kénytelenek védekezni, gyakran sikertelenül. Van olyan gesztenyeszállítmány, amelynek több mint a fele rovarlárvákat tartalmaz. Az ilyen ritkán kerül polcokra, félkész termék, gesztenyemassza készül belőle. A roládhoz felhasznált margarinról, tojásporról, készlet- és lisztmolyos egyéb alapanyagokról korábban már volt szó...

pengusz 2010.10.19. 12:12:23

@atpijkamo: Milyen a boldog csirke? :D
És a többi alkotórész?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 12:13:13

@atpijkamo: Egyik csirke sem boldog, ha pár hetesen megeszed. Szeretne tyúk, aztán kotlós, sőt vén tyúk, esetleg kiélt kakas lenni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 12:16:51

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Éti csigából készült ételt még soha nem ettem, pedig megkóstolnám, ha látom, hogy csinálják. Utána meg - ha finom - én is rendszeresen sütnék/főznék, van bőven alapanyag a kertben, meg a szomszédban. Akkor is, ha már láttam, hogy hogy eszi a csiga a kutyaszart...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 12:27:56

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "Egyik csirke sem boldog, ha pár hetesen megeszed. Szeretne tyúk, aztán kotlós, sőt vén tyúk, esetleg kiélt kakas lenni..."

Ha ekkor élettapasztalata van akkor már nem pár hetes.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 12:44:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Akkor ne a svédeket kérdezd.
A fhansziák tudják a választ.

anarch 2010.10.19. 12:45:21

Hát pedig van pár vallás ami nem eszik gyesznózsírt. De nem tudom, hogy kivégzik-e azokat akik tudtukon kívül fogyasztanak a keksszel együtt. Van ez akkora bűn, mint lerajzolni Mohamedet? Esetleg már készítik is a repülőgépeket a Cora ellen...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 12:51:06

@anarch:
Hasztamannyana!
Melyik vallás nem eszik gyesznyózsírt?

Abdab 2010.10.19. 13:05:32

Nem vagyok vegetáriánus, de nem eszem húst. Nem elvből, hanem mert egyszerűen nem szeretem. Nem bírom az ízét, a textúráját, a szagát. Ez ízlés kérdése, nem is abajgatok másokat – váljék egészségetekre, a hús jó dolog, csak nekem ne kelljen enni belőle.

Ha viszont hosszú ideig (évekről beszélünk) nem eszel, a szervezeted elszokik tőle, és sajnos többször is ráfutottam arra, hogy az éttermek nagy többsége vagy nem gondolja át a dolgokat, vagy hasonlóképpen áll a kérdéshez: a hülye vega nem veszi észre, ha disznózsíron készítjük a zöldségpörköltet. De, észreveszi. Utólag. A következmények látványosak és sokszínűek, a részletezésüktől eltekintek. Nem jó érzés.

Szóval csak az nem érzi meg, aki hangos és harcos vegetáriánus, de otthon titokban szalonnázik, amikor senki nem látja. Tényleg nem olyan nehéz tiszteletben tartani mások hóbortjait, és én személy szerint nagyon értékelem, ha valaki megteszi.

Ettől függetlenül simán lehet, hogy a gyesznyózsíros keksz meg se kottyanna, nyilván nem minden egyes alkalommal érzi meg az ember gyomra a váratlan meglepetést, de a szerencsejátéknak ezt a formáját nem szeretem.

Mialee 2010.10.19. 13:06:15

disznozsir = "disznóhús származék"???
ezt megis hogy sikerult leirni? :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 13:17:09

@atpijkamo: Nemcsak a saját tapasztalatok gerjesztik a vágyakat...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 14:28:55

@pengusz: A boldog csirkének az a lényege, hogy próbálják nem nagyüzemi módon tartani, hanem kicsit háziasabban. Állítólag jobb az íze, ha néha napot is lát, és kapirgálhat. Aztán ötven napos kora körül jön a bárd.

Ha jönnek az űrgyíkok, a kétkezi munkásoknak pl jobb íze lesz, mint a homáron kommentelőknek.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 14:31:51

@Abdab: Szép. Na de mit eszel, ha hústartalmú dolgokat nem?
Elég nehéz megkerülni.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 14:34:55

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Szerintem a zsidókra gondolt. Ilyenkor mindig rájuk gondolnak.

Abdab 2010.10.19. 14:38:07

@enamel: Minden mást, beleértve a tejtermékeket és a tojást is. Tényleg az égvilágon mindent, csak húst nem, nem vagyok különösebben macerás. Bár azt nem tudom, mit fognak szólni hozzám az űrgyíkok. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 14:46:29

@Abdab: Én voltam vega elég sokáig, de egy idő után meguntam a sajtoszsemlét joghurttal, meg vannak azért annak is kellemetlen hatásai... Azzal együtt néha visszasírom.

Vegát nem esznek az űrgyíkok, a döghús szagát keresik. :D

Istyum 2010.10.19. 14:47:37

tuti, hogy nyomokban mogyorót is tartalmaz...:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 14:52:34

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "Nemcsak a saját tapasztalatok gerjesztik a vágyakat..."

Tudom, megdumálják, valahogy így. Új kakas érkezik a baromfiudvarba. Találkozik az öreg kakassal, és mindjárt hozzá is lát a fiatal kakas az osztozkodáshoz.
- Enyém az összes tyúk, liba, kacsa, a tied meg az a girhes pulyka.
- Nem lesz ez így jó. - szól az öreg kakas.
- Már miért ne lenne jó? - kérdi a fiatal.
- Azért mert eddig az enyém volt az összes jószág, most pedig csak azt a girhes pulykát akarod nekem adni?
- Van valami ötleted? - kérdi a fiatal kakas.
- Igen! Fussunk versenyt, és aki győz, azé az összes jószág, meg az a girhes pulyka is.
Felcsillan a kiskakas szeme, hogy simán lehagyja az öreget.
- Rendben.
- Várj egy kicsit, - mondja az öreg - én már öreg vagyok, adj pár méter előnyt!
- Oké - mondja a fiatal.
Fel is állnak. Elöl az öreg kakas, pár méterrel mögötte a fiatal. Az öreg kakas nagyon akkurátusan készülődik, a fiatal már nagyon türelmetlen. Amikor éppen kilép a gazda a házból, abban a pillanatban iramodik neki az öreg kakas, utána a fiatal. A gazda csodálkozva látja, hogy a kiskakas kergeti az öreg kakast. Fogja a puskáját, és lelövi a kiskakast:
- A francba, már a harmadik buzi kakast hozom haza a héten.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 14:54:10

@enamel: "Vegát nem esznek az űrgyíkok"

Mit eszik a vega kannibál? - Zöldségest.

... Nah, ez szar volt.

Abdab 2010.10.19. 15:07:27

@enamel: Akkor mázlim van, remélem, nem fanyalodnak rám. :) Nem csodálom, hogy idővel a füleden jött ki a sajtoszsemle joghurttal, én nem kis részben azért tanultam meg főzni, mert már untam a repertoárt, és egész jó vegetáriánus indiai/afrikai stb. receptek vannak. De én sem hiszem, hogy így maradok, idővel az ember elkezd gondolkodni az utódláson, és egy terhes nő már nem csak magáért felel. Ha akkor hirtelen csülközni támad kedvem, sutba dobok mindent, és indulok. :) Szerencsére tényleg nem kötnek elvek és elhatározások.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 15:22:00

@enamel:
Az űrgyíkok húsevők?
Azt hittem, elektronokat esznek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 15:26:24

Mi több? A női vega vagy a férfi?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 15:27:00

@Abdab: A gyereknek nem fog sokat ártani, ha nem nyomod teli erőszakkal plusz hormonokkal meg génmódosított vackokkal, úgy hogy emiatt ne aggódj. Én lusta vagyok főzni, az asszony meg a csokoládétortába is disznót rakna, szóval nagyrészt maradnak a félkészen vehető kaják. Ami viszonylag könnyen hozzáférhető, az a paradicsom, uborka, krumpli, banán kombó, de ez hosszú távon elég unlamas, főleg nyersen.

Inkább érzem magam szarul a dögöktől. :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 15:28:44

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): "Azt hittem, elektronokat esznek."

Nem elektronokat, hanem elektorokat. Meg mindenféle politikust és nagyfejűt. Már nagyon várom az inváziót. A kertbe kitettem egy célkeresztet, segíteni a leszállást. Az űrből is látszik. (Nagyon-nagyon erős távcsővel.)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 15:29:12

@atpijkamo: Szerintem női, férfiak között még mindig ciki.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 15:31:58

@atpijkamo:
Csak figyelj, hogy időben állj félre, ha megérkeznek!
Különben megcsippelnek!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 15:34:07

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): "Csak figyelj, hogy időben állj félre"

Majd zsacskót húzok a fejemre, akkor nem bánthatnak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 15:38:15

@enamel: A közbenső neműeknél ugyanúgy elfogadott, mint a fényevés, bár utóbbira szerintem jobb lenne, ha bizonyos csoportok teljesen áttérnének...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 15:40:53

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ha még egyszer lebuzizol, én esküszöm hogy megduglak bakker. :D

A fényevés különben jó koncepció, csak nem döghús után kell próbálgatni, mert akkor egyrészt nem működik, másrészt fáj, harmadrészt könnyű megnyekkenni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 15:45:31

@atpijkamo:
Az is jó megoldás.
Vagy vegyél be anticsippkapszulát!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 15:55:57

@enamel: Én most téged nem is, úgyhogy tirhulj az ánuszrózsámtól!
Fényevés előtt ezek szerint élő húst kapnak/kaptok be? Javaslom a meztelencsigát, nincs ami attól könnyebben becsúszik...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 16:00:25

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Jah jó, akkor bocs. :D

Fényevés nem annyira nagy kunszt, de kell hozzá pár dolog, melynek hiányában az átlagmatyor beledeglend (például igen aktív vallásgyakorlás, meg ilyesmik), tehát nem ajánlott.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 16:03:49

@enamel:
Valamint az sem mindegy, hogy milyen fényt eszik az illető.
Vannak jobban tápláló fények, meg nem annyira tápláló fények.

Szarazkoro 2010.10.19. 16:14:15

Se NL, se D se nem F-t nem beszelek. Akkor most mivan?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 16:15:55

@Szarazkoro:
Leginkább kedd.
De ne nyugtalankodj, én is csak brazilul tudok.
Meg egy kicsit argentínul.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 16:16:30

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Úgy van!
Gyanús vagy nekem, Süni. Nem súgnak neked az űrgyíkok?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 16:19:21

@enamel:
Nem hát.
Lexikonokat olvasok, onnan tudom.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 16:22:35

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Pfff, erről konkrétan nem tudok.
Sajnos buzitémában nem mozgok otthonosan.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 16:26:43

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: A hideg fényt a hülyék szeretik. Hüjecikus debillikusz latinul.

Szarazkoro 2010.10.19. 16:36:26

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): akkor megnyugodtam. Lehetne Pentek is. En ugy nem beszelek, sot neha sehogysem akarok. Az baj? :)

Abdab 2010.10.19. 16:50:05

@enamel: Persze, én is úgy értettem, hogy esetleg a vegetarianizmus árthat majd meg a gyereknek, a hústól nem féltem, majd okosan válogatok. De látom, erősen túlhaladt a társalgás ezen a kérdésen. :D

2010.10.19. 17:22:30

Azárt ha az ember hinne a sötét vegáknak akkor eddig rég meghaltam volna. Ja meg sem születtem volna, mert az őseim sem voltak vegák. Nagyapám csak úgy tolta a szalonnát, kolbászt bicskával 2 pofára, hagymával...

2010.10.19. 17:24:33

@atpijkamo: hát a deviánsokat: buzi, vega, stb, sokan nem szeretik, nehéz elfogadni az ilyet. Nem rossz emberek ők, csak furák. Nem tehetnek róla. :)

Gastroger 2010.10.19. 17:27:33

Csak halkan (hím domolykó) jegyezném meg, hogy Index címlaposak lettünk, úgyhogy kéretik ON-nak lenni, mert berág szily elvtárs.

Puntius Grimbus 2010.10.19. 17:36:03

Nagyobb probléma, hogy a magyar címke nem tünteti fel, hogy van benne fahéj is. Sokan allergiásak rá - sokszor nem is tudnak róla -. Először hólyagok jelennek meg a bőrön, nagyobb adag esetén meg bedagadhat ez-az.
Ja, és az olivaolaj egy szó, ha már lefordítják a címkét.

kvadrillio 2010.10.19. 18:22:44

ezt a sok finnyás embört !

A mai 100, 90, 80 évesek....asse tuggyák mi a ti bajotok, mert zsíros kenyeret, szalonnát meg melaszt ettek életükben...occt még ma is élnek ! :)

igazságos 2010.10.19. 18:44:21

@Puntius Grimbus: Akkor ne egyél rozskenyeret, mert abban meg kakaó van, attól barna! Csak a sok birka ezt nem tudja, merthogy az egészséges címszó alatt mindent el lehet adni.

Gastroger 2010.10.19. 19:13:38

@Puntius Grimbus: A német címke meg nem tünteti fel, hogy van benn szezámmag, meg ánizs, meg élesztő, meg étkezési só.
Szerintük az összetevők: liszt, zsír, cukor, tojás, fűszerek (fahéj).

Holott valami ánizsos szarról van szó! Az hol van a leírásban?
Amúgy aki ánizsos kekszet eszik, az meg is érdemli. :)

na, akkor lehet mégis a magyar nyelvű tájékoztató hitelesebb?

Gastroger 2010.10.19. 19:18:10

Amúgy ezt a picsogást basszus....

Aki bármi összetevőre érzékeny, az nem eszik eleve ilyet, hisz még a sportcsokira is ráírják, ami az esetleg 0,001 ezrelékes mogyorót tartalmazhatja, hogy nyomokban myogyorót tartalmazhat.

Az ilyennek kéne kiíírni, hogy figyelem, ma ne hagyja el lakhelyét, a szomszéd lecsőt főz disznózsírón. A belélegzett levegő emelheti kolesztreinszintjét, és nyomokban állati fehérjéket tartalmazhat.

Van olyan csaj aki vegetáriánus, és használ rúzst? .. Az nem valami faggyúból készül, meg disznyúzsírból?
És a szappan? Nem a faggyú lugosítása?
Nemtudom, csak kérdem.

Xezs 2010.10.19. 19:35:57

Ki a picsa olvassa el egyáltalán, hogy mi van ráírva a zacskóra? Kekszet akarsz? Basszad hát bele a kosárba aztán tűzés a kasszához.

Lassan már a vásárláshoz is diplomát kell osztogatni.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 19:56:34

@pengusz: de igen, képzeld, simán rosszul lehet tőle. egyszerűen azért, mert nincs hozzászokva a szervezete.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 19:57:43

@Gastroger: Mindig címlaposak vagyunk, nem? Vagy úgy általában csak laposak? :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 19:59:59

@Gastroger: Hát szappanra voltak alternatív ötletek a történelem során, de nem arattak túlzott népszerűséget...

Egyszer vettem ánizsos kekszet, az jó volt, valami svédet. Már nem tudom pontosan mennyi, de egy kis dobozt ezres körül vesztegettek. Annyira azért nem volt jó.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 20:03:23

@Abdab: teljesen igazad van. mellesleg, az elejével is, én se azért nem eszem húst, mert egészségmániás vagyok, hanem mert kiskoromtól kezdve ki nem állhattam, rosszul voltam tőle. és bizony, meg fogja érezni a gyomrom, ha disznózsírral főznek valamit.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 20:04:29

@enamel: egy csomó mást....erre allergiás vagyok, mikor egyesek azt hiszik, hogy kizárólag húson lehet élni.

Бабаяга 2010.10.19. 20:12:30

A fahéj is allergén, peru balzsam allergiásoknak tilos, az is kimaradt a felsorolásból.
Én soha nem a magyart olvasom el, már rég nem hiszem el, amit így írnak, még túl nagy szókincs se kell hozzá.

Gastroger 2010.10.19. 20:17:20

@enamel: ánizsosból tegyünk csak az Uzo-ra. Húzóra. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 20:19:08

@Gastroger: Ezt nem értem, még biztos korán van. :))

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Na de mit? Mondjál hármat. Krumpli nem lehet benne, azt csak lángosnak szeretem. Olajban sült vackok sem, meg tejtermékek sem, mert azokat kihányom.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 20:22:53

@enamel: aki pl. vegán, az nem eszik tejterméket se. egyébként meg, rizs, kuszkusz, az összes zöldség, gyümölcs. elég lesz, vagy tételesen soroljam fel, hogy répa, borsó, kukorica:)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 20:51:30

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): A vegán egy furcsa teremtése az istennek, őket pl már nem értem.
Boncolni mókás lenne őket, amennyi növényvédőszar létezik, mind ott figyelne bennük.

Gastroger 2010.10.19. 21:46:01

Én ezt a posztot, úgy értékelném, kivívva magam ellen az allergiások, és a vegetáriánusok ellenszenvét, hogy:
- szarrágás.
Ugyanis a magyar nyelvű tájékoztató bővebb mint a német. Van rajta magyar nyelvű izé. KI dönti el, hogy melyik igaz? Majd ha a posztoló megvette, oszt disznyózsírós tüneteket észlelt magán, akkor tess ide posztolni, addig 24% olivaolaj van benne.
Kész.

Xezs 2010.10.19. 22:07:47

Egyébként meg a vega mozgalom a modern kor dekadenciája. Vagy hívhatjuk buziskodásnak is.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 23:01:25

@Gastroger: Mellesleg disznózsíros tüneteket akármi okozhat. A disznó legalább nagyjából természetes lény.

Amúgy meg, nagyon meglepődnétek, miket mondanak a nemvegákra a vegák. ;)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 23:17:49

Mit esznek a droidok?
Gépsonkát.

Oké, ez szar volt. :D

M. Péter 2010.10.19. 23:42:55

Az Inés Rosales legismertebb termeke a torta de aceite, amely tenyleg 24% olivaolaj es nincs benne se zsir, se tojas. Tippem az, hogy ennek az osszetevoi vannak a cimken.

Sracz · http://dbworld.blog.hu/ 2010.10.19. 23:55:05

Az is rajta van "külföldiül", hogy hagyományos recept alapján készült... Márpedig a kekszek hagyományosan tojással és zsírral készülnek, még akkor is, ha ez kicseszés...:D

szombi 2010.10.20. 00:06:49

Tiltsuk be az allergiásokat!
Mindjárt nem lesznek ilyen problémák...

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.10.20. 08:24:34

Az allergiás zsidókkal meg dupla kibaszás.

Zsirparaszt 2010.10.20. 08:28:58

Hö. Innen is bannolva vagyok?

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.10.20. 08:29:45

Ezek szerint nem. Csak a blokkmotor hozza a formát.

Gastroger 2010.10.20. 09:21:47

@enamel: gondolom, hogy dögevő, állatkínzó, környezet, és önpusztító vagyok.

Nekem semmi bajom a vegetáriánussal, ha tényleg ésszerűen, vagy ízlés, egészség miatt lesz valaki az. Vagy nem szereti a húst. Szíve-joga. Ha vegát hívnék meg ebédre tiszteletben tartanám.
A nyomokban disznózsírt tartalmazhat azonban (ha nem alleriás rá), akkor már kissé ellentmondásos, mert van benne ízfokozó, adalékanyag, aroma, csupa-csupa "természetes" szer, így meg már sznob picsogás. Ne egyen sztéket, ne zsírban süssön, de most komolyan, a biozöldségeket nem trágyázzák? Márhogy nem műtrágyával. Hanem trágyával. Vagy komposztált (rohadásnk indult- ergo méreganyagokat is tartalmazható) növényi trágyával.

Aki vega, és a halat megeszi, arra mit mondanak a tiszta vegánok? Vagy aki a tojást, tejet, az alsóbb kaszt?
A gomba az növény? És mi van, ha lehugyozta egy vaddisznó? A növény csak egészséges összetevőket tartalmaz?

Számtalan hátránya van a húsfogyasztásnak, de a kiegyensúlyozott étrend az ami szerintem egészséges.

Gastroger 2010.10.20. 09:23:57

@M. Péter: Nekem is volt egy ilyen tippem, hogy a magyar összetevő lista a helyes, és a németek voltak slendriánok. :)

Merthogy a scweineschmalzot, nehéz 24% olivaolajnak fordítani, illetve a magyar nylvű összetevők listája részletesebb (élesztő, pld.).

Akkor ez már Boldog Ügyfél Poszt? :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.20. 09:36:55

@Gastroger: "Aki vega, és a halat megeszi, arra mit mondanak a tiszta vegánok? Vagy aki a tojást, tejet, az alsóbb kaszt?
A gomba az növény? És mi van, ha lehugyozta egy vaddisznó? A növény csak egészséges összetevőket tartalmaz?"

Na, ha vegákon így kiakadsz, mit szólsz azokhoz a buddhistákhoz, akik annyira nem akarnak semmilyen életet kioltani, hogy állandóan maszkort hordanak a szájuk előtt, nehogy véletlenül lenyeljenek egy szúnyogot.

Gastroger 2010.10.20. 09:42:35

@atpijkamo: hát ott is bizonyos mértékig engedélyezett az állatgyilkosság úgy tudom, tehát mondjuk a lakásban a csótányírtás az belefér. De most nem vágom, hogyan is van ez a szabályozás.

Hű, ha meglátnák a kocsim szélvédőjét, főleg az első lökhárítóját (tiszta borostás a bogaraktól), akkor nem néznének szám széen gondolom. :)

Najó, de pici aranyos kis bogarak a földön? Vagy azért gyakorolnak a levitációra?

Gastroger 2010.10.20. 09:43:56

@Gastroger: ..néznének rám szépen..
(új a gép, meg a billentyűzet, és nem húzz alá a hibákat sajnos..) Elnézést előre is.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.20. 10:15:54

@Gastroger: "Najó, de pici aranyos kis bogarak a földön?"

Nyilván a lábuk elé néznek. Meg nem hiszem, hogy sokat buszoznának, mert a kerék is eltapossa a bogarakat.

Xezs 2010.10.20. 11:35:37

@atpijkamo: Azért az komoly életcél, hogy ne olts ki semmilyen életet. Aztán mikor meghalsz és visszanézed az életedet, beugrik, hogy elbasztad az életedet és semmi érdekeset nem csináltál mert végig azon paráztál hogy mit ölsz meg.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.20. 11:38:00

@Xezs: Még rosszabb, ha visszanézed, és rájössz, hogy anyagyilkos vagy mert anyád egy szúnyogban reinkarnálódott, és agyoncsaptad.

Minden lélek reinkarnálódik valamilyen formában, úgyhogy minden szúnyog is volt ember.

Xezs 2010.10.20. 11:54:14

@atpijkamo: Ez persze hülyeség (mármint a reinkarnáció) de erről ne a homáron vitatkozzunk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.20. 13:13:08

@atpijkamo: Aztán időnként szeretettel és békével agyonverik egymást egy-egy ünnepen, Buddha szent nevében, pl Szöulban...
@Gastroger: A gombák NEM növények. Gombák.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.20. 13:14:19

@Xezs: "Befizettem egy reinkarnációs tanfolyamra. Kicsit drága volt, de nekem akkor is megérte. Elvégre egyszer élünk!"

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.20. 14:29:02

@Gastroger: Nem, ezek nincsenek benne. Viszont a vörösképű, puffadt, tompultagyú, dögbűzbazár, hormonmajom és egyéb szakkifejezések igen. :))
Vicces, hogy most engem is érintenek.. annak idején sosem gondoltam volna.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.20. 14:32:15

Jé, van új bkv hu, de nem találok rajta semmit. Csak hogy ügyvezető igazgatót keresnek. :DD

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.20. 15:59:02

@Xezs: A reinkarnációt sajnos nem tudom védelmembe venni. Az isteni teremtést sem.

Mivel a tapasztalható világon túl vannak, se megerősíteni, se cáfolni nem lehet. Legfeljebb az állítólagos bizonyítékokat lehet cáfolni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.20. 16:29:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem hiszem, hogy a szájellenzősök bárkit is agyonvernének. Az valami másik kaszt lesz.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.20. 18:18:32

@atpijkamo: Megfelelő ráhatás után akárki agyonver akárkit. ;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.21. 16:27:05

@enamel: És mi a helyzet a zöldszemes ostorosokkal (Euglena sp.)?
Megjegyzem, hogy a gombákat lenövényezni elég durva dolog, merthogy nem képesek szervetlen anyagokból szerves anyagot előállítani. Sőt a magyarul kékalgáknak nevezett, esetenként extremofil egysejtűek, a cianobakterek sem növények valójában, és nem is rovarirtó vasutasok...

@atpijkamo: Nem másik kaszt, hanem két(?) buddhista szekta ősi szokása. Tiszta benetton Colors volt a sok aprószemű harcos, a vértől barnásvörösen foltos narancssárga ruhában...
süti beállítások módosítása