Tékozló Homár

Isteni hír: a Mercedes is falmelléki

2010.12.06. 00:19 | szily | 129 komment

Még sosem volt Mercedesünk, de ha lenne, tuti nem örülnénk, ha a cég úgy viselkedne velünk, mintha magyar, nem pedig német luxusmárka lenne. Gábor autója nem indult el egy kisebb angol úton. Felhívta a Mercedes Assistace számát segítségért. Nem is az zavarta igazán, hogy az ingyenesnek hitt autómentő szolgáltatás 184 fontba került, amit előre ki kell fizetnie, hanem az, hogy a helyszínre ki sem szállva állapították meg, hogy az autó helyben nem szerelhető, és napokra el akartak tűnni vele, csereautó nélkül. Gábor elküldte a trélert, inkább kivett egy szobát, és másnap 30 fontért 3 perc alatt megcsinálták neki a persze könnyen szerelhető kocsit. A pénzt viszont, na azt nem utalta vissza neki a Mercedes. Egészségükre! Luxusproliság alant:


Talán érdekel téged is, hogy hogyan kezelik az éjjel külföldön elakadó ügyfeleket a Mercedes Assistace szolgálatás keretén belül.

2010. november 20-án, szombaton éjjel 11-kor, anglia északi részét jártam, egy kisebb városban Leeds mellett, amikor is egy 2008-as évjáratú C-osztály megadta magát, nem volt hajlandó többet beindulni, hiába tettem a kulcsot a helyére, nem tudtam gyújtást adni, a kocsi megmakacsolta magát, szerencsére épp egy kevésbé forgalmas helyen álltam le, így nem volt baj ebből. Eszembe jutott korábbról a marketingszöveg az örök életre szóló, ingyenes, és egekig dicsőített Mercedes Asisstance szolgálatásáról, hát megkeresem a telefonszámukat, és felhívtam őket, hogy kéne egy kis segítség.

Azt hiszem ennél a lépésnél szúrtam el, de legközelebb nem követem el ezt a hibát.

Szóval, az éjszaka közepén voltunk, elmeséltem a helyzetet, hogy mit látok, mit hallok, mit történik, ha indítani akarok, részletes leírást adtam a szituról, a kocsiról, a helyszínről, egyszóval mindenről, hogy minél jobban segítsem a munkájukat, és persze az én továbbhaladásomat.

Hideg is volt, az eső is esett, a kedves ügyfélszolgálat pedig máris elém dobta a szalonban még ingyenes szolgálatás árait: 184 fontot (kb. 60e Ft) utaljak át az északa közepén és csak azután(!) küldenek egy szerelőt a helyszínre, egyéb esetben (vagyis, ha ezt nem teszem meg) sajnos, le vagyok sz*rva. Mint jó balek, úgy ítéltem meg, hogy ez az ár, a szombat éjszakai mobil szerelőért nem drága (igaz, pont 184 fonttal több, mint az 'ingyen', de legyen most mellékes). Azonban bíztam benne, hogy a helyszínen működésbe tudja hozni a kocsit, nekem pedig már megérte akkor. A bankkkártyámmal kifiztettem a pénzt előre az éjszaka közepén.

Másfél órát szobroztam a hidegben, a kocsi nem indult, az eső elől beültem ugyan, hogy ne ázzak, de azért meleg nem volt. Ezután megérkezett egy vontatóautó(!), hogy akkor elvinné a kocsit. Szombat éjjel, az éjszaka közepén, esőben, mindenféle csereautó biztosítása nélkül. Miiiii vaaaan? Hol a szerelő? Ő nem tudja, őt küldték, hogy van itt egy kocsi, amit el kell vontatni.

Okés, én viszont nem akarom, hogy elvigyék, szerelőt vártam, nem egy vacak vontatásért fizettem. Logika: ha vontatni akartam volna, ráértem volna keresni egy vontatót másnap is, nem fagyok át a semmiért másfél órán keresztül az éjszaka közepén. (Az már csak apró gixer csak a sztoriban, hogy a kocsi automata váltós, vagyis nem lehet vontatni).

A vonatatóautó sofőrje erre nem nagyon tudott reagálni, őt csak kiküldték vontatni. Maximum bebikázni tudjuk az kocsit az akkumulátoron keresztül... de csak ha megmutatom én, hogy hol az akkumulátor, mert ő sajnos nem tudja.

Hívtam újra a Központot.

Meg is kaptam a tájékoztatást, hogy a szerelő azért nem jött ki, mert úgy ítélte meg a jó meleg irodából (ahol gondolom éjfél körül éppen a másik oldalára fordult, hogy tovább álmodja a legszebbeket, meg hát esett és hideg is volt, ki a francnak van kedve ilyenkor kimenni szerelni bármit is?), hogy a kocsi a helyszínen nem javítható, ezért be kell vontatni. Mondtam, hogy honnan tudja, ha nem is nézte meg? Hát... úgy ítélte meg a kapott információk alapján, hogy nem javítható a helyszínen. A szervíz hétfőn tud a kocsira ránézni, addig el tudják vonatatni egy őrzött telepre.

Na, kösz nem!

A vontatóautó sofőrjét illedelmesen leépítettem, menjen a dolgára, itt vontatni ma nem fog. Kerestem gyalog egy szállást az éjszaka közepén, másnap délelőtt (vasárnap) pedig felhívtam a helyi Autóklubbot, hogy ki tudnak-e szállni, szerelővel, és megnézni a kocsit. Persze, 30 font lesz (kb. 10e Ft). Ki is jöttek még aznap, 3 percet(!) (igen, három percet) dolgozott a szerelő az autón, működőképes állapotba hozta, a kocsi stabilan indul azóta is.

Euzek után a Mercedes Assistance központot tájékoztattam arról, hogy az autó a helyszínen javítható volt, a szerelőjük szombat éjjel tévesen ítélte meg a helyzetet a jó meleg irodából, és ha már nem volt kedves kifáradni az esőben, hidegben a fizető ügyfélhez, akkor legyenek oly' gavallérok, és utaják vissza a semmire kifizetett összeget. Ugyanis én nem szeretnék az ő munkatársuk kenyelméért kifizetni egy vasat sem.

Meg is kaptam erre a protokollválaszt:

Korábbi tájékoztatásunknak megfelelően felülvizsgáltuk WDD204XXXX alvázszámú, XYZ-000 rendszámú, Mercedes-Benz C200 típusú járműve angliai mentésének körülményeit és az alábbiakról szeretnénk Önt tájékoztatni:
az elakadás bejelentése kapcsán Önhöz a Mondial Assistance munkatársa érkezett ki, aki a helyszínen nem tudta elindítani a járművet, ezért felajánlotta Önnek, hogy azt bevontatják a szervizbe. Mivel Ön ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni, ezért a további lépésektől eltekintettek.
A Mondial Assistance többféle jármű műszaki mentését végzi, melyek felépítése és így az egyes alkatrészek (mint pl. akkumulátor) elhelyezkedése eltérő lehet. Ez adott esetben megnehezítheti a helyszíni segítségnyújtást, mint az Ön esetében is előfordult és ezért ezúton is szíves elnézését kérjük. Mindazonáltal az elvégzett szolgáltatás, tehát a Mondial Assistance kiszállása a helyszínre megtörtént, ezért ennek ellenértékétől, ill. annak kiegyenlítésétől nem áll módunkban eltekinteni.

Kérjük fentiek szíves tudomásulvételét.

Ez szerintetek teljesen korrekt?

Asszem nem.

Üdv,
Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

romesz 2010.12.06. 05:59:21

@hagyma: Itt megmondjak elore mi a tarifa. Altalaban $5.50 es $7.00 a vontatas merfoldenkent, de csak azutan kell fizetni miutan megtortent a szallitas.

@Amcsi Jancsi: Erdekes ez a AAA, mert pl a lanyom elvesztette a kocsikulcsat es 80merfoldet ment a AAA szervizes es vitt neki gyari kulcsot. Ez is benne van a szolgaltatasban :D

samot 2010.12.06. 06:43:51

Biztosithatlak,hogy ez egyedi eset volt ami csak tipikus angol mentalitàs!Nekem 2-szer volt problémàm:1)Magyarorszàgon egy szombat este 21:45-kor,2)Ausztria hajnal 3:2o-kor.Mindkét esetben a bejelentéstöl szàmitva 20 perc alatt megoldottàk a problémàt!Ez is az igazsàghoz tartozik!Valoszinü,hogy a rosszhelyen-rossz idöben efektus "talàlt" el.Sajnàlatos dolog!:(

samot 2010.12.06. 06:52:02

Talàn a Mercedest kellett volna felhivnod,akkor ez mind ingyen lett volna!!!A szervizkönyvbe van minden orszàg telefon és cimjegyzéke!Csak olvasni kellett volna és nem az Assistance-t hivni!Kérdezz csak rà a M/B-nél!!

Leléptem 2010.12.06. 06:54:32

Mivel bankkártyával fizettél, a bankodat hívd fel, tiltsd le a kifizetést, mivel a megbeszélt szolgáltatást nem teljesítették.
1.) Szerelő nem jött. A kiérkezett személy saját bevallása szerint nem szerelő. Utólag a Mercedes ezt is behazudta. Első sün.
2.) A megadott gépkocsi nem szállítható a kiérkezett vontatóval. 2. sün

Értékelés: SEMILYEN szolgáltatást nem kaptál.

A pénzt ugyan a bank félreteszi kb. 30-45 napra. Ha ezalatt nem tudja a Mercedes bizonyítani, hogy a kifizetett árnak megfelelő szolgáltatást nyújtott számodra, akkor a pénz a visszakerül a számládra.

Nem tudom milyen bankod van, de ezt egy LloydsTSB-nél végig lehet játszani. (ahol amúgy is az átlag csomaghoz jár az ingyenes alap AA szolgáltatás (kiérkezés, esetleg vontatás a legközelebbi szervízig), egy átlagos bankszámla csomaghoz). Számlát tedd el, a másik szolgáltatásról, mivel esetlegesen közös megegyezéssel leredukálhatod a lehívott összeget arra. Tekintettel, hogy másik "Professzionális" cég ennyiért meg is javította az autót, nem csak sz***ot másfél órán keresztül, téged információ nélkül hagyva. Mert ugye esetleg felhivhattak volna, hogy szerelő nem megy, csak vontató ennyiért... az jó lesz?

Zol 2010.12.06. 07:14:57

@hagyma: mar ha be lehet tenni allo motornal n-be. van olyan automata, aminel a motor leall, akkor mozditani sem lehet. az en kocsim a manulja szerint max. 20km-t vontathato, mert az automata valto egyes alkatreszei ilyenkor is mozgasban vannak, de nem kapnak kenest

Zol 2010.12.06. 07:16:29

@hagyma: mar ha be lehet tenni allo motornal n-be. van olyan automata, aminel a motor leall, akkor mozditani sem lehet. az en kocsim a manulja szerint max. 20km-t vontathato, mert az automata valto egyes alkatreszei ilyenkor is mozgasban vannak, de nem kapnak kenest

Ajtony 2010.12.06. 07:35:34

Sziasztok! Nekem egy közel harminc éves Lada 1200-as szolgál. Az autó 180 ezer kilométer alatt kétszer állt meg úgy, hogy vontatni kellett. Egyszer a magam "barkácsolta" elektronikus gyújtás, egyszer meg ékszíj szakadás miatt. Igaz, Lada assistance nincs. :-)

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.12.06. 07:41:34

1. Minde automata váltóhoz van egy reteszelő, amivel üresbe lehet tenni.
2. Néhány kilómétert vontataható, nagyon lassan, úgyhogy egyszerűbb a szervízt oda vinni.
3. A Merci szervízek nagyon drágák, van "Jó napot kívánok" díj is.
4. Én egy mazochista vagyok, 3. Mercivel, de nem merek 50.000 Ft-os távolságnál messzebb menni (maximum 50.000 Ft-ba kerüljön a trailer)
5. Egyébként rájöttem, hogy soha nem szabad Mercedes szervízbe vinni.

cambridge.on 2010.12.06. 07:43:58

@Zol: összkerékhajtású autód van?
két hajtott keréknél a hajtott kerekeket emelik meg, s vontatható akár a földkörül, nem dolgozik a váltó.
Olyan autóval nem találkoztam aminek nem mozdítható a váltója.
Nem életszerű azért sem mert, ha sebességben hagyod és leállítod, soha az életben nem tudnád újraindítani.

Ronald 2010.12.06. 07:44:57

Tényleg nem lehet vontatni - ez nem városi legenda, az egyik ismerősöm Pest belterületén vontatta (igaz, keresztül az egész városon) - és a váltó úgy beállt, hogy egyszerűen javíthatatlan lett.
Az egy S-osztály volt, igaz akkor már vagy 9 éves korában.
.

motoszka 2010.12.06. 08:31:29

Egyértelmű, ha automata és a helyszínre kiszálló emberke állította, hogy nem lehet vontatni, akkor ebbe bele is lehet kapaszkodni! Egyébként, pedig ügyfélszolgálatra a másik szerelő számlájával bemennék és addig ott lennék, míg vissza nem adnák az utolsó fillérig (akarom mondani centig)! Tisztázni kell, hogy a 184 font milyen szolgáltatást fed le pontosan? Nekem suzukim van elmúlt 3 éves, tehát nem garanciális már és az assistance mégis teljesen ingyen kijött bebikázták az akksimat karácsonykor!

elwood 2010.12.06. 08:36:20

már régóta tudjuk, hogy az automatát úgy kell vontatni, hogy a váltó mellett van egy kis lyuk ott ki kell akasztani ...

ha nem megy akkor jönnek a görgős izék

egyébként egy éjjelnappali szolgáltatásért a 60e Ft angol díjszabással C merci célcsoportnak nem tűnik drágának, csak minősíthehetlenül amatőrnek

nevlexikon · http://nevek.blog.hu/ 2010.12.06. 08:44:47

Ez mindig is így szokott lenni, a márkaszervízben, hivatalos "segélyszolgálatnál" lehúzósak nagyon.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 08:45:27

A német autómárkaként ismert járműveket vagy nem is Németországban készítik, de ha mégis, akkor törökök rakják össze kínai alkatrészekből, buzi ír dizájnerek tervei alapján...

Sokorai_Atala 2010.12.06. 09:03:30

Nekem Skodám van és ők jönnek éjjel-nappal. ha kell, ha nem:)

ostván 2010.12.06. 09:06:25

Az a fő gond, hogy német kocsit akartál a britteknél javíttatni. Lehet, hogy ha helyi típus lett volna, akkor most nem írnál posztot.

Leadfoot 2010.12.06. 09:11:52

Mercedes? Már verdákat is gyártanak?

Peetee 2010.12.06. 09:14:55

Szép történet.
Inkább a lehúzós bevándorlók csapdájába estél, mint a Mercedes-ébe.

Peti

Hurri Kán 2010.12.06. 09:27:51

@hajdul:
van olyan típus amit egyáltalán nem szabad vontatni, függetlenül attól hogy hová rakod a váltót.

Sadist 2010.12.06. 09:28:21

@hagyma: Mert tönkreteszi a váltót. Automata váltós autót csak úgy szabad vontatni, ha megemelik a hajtott kerekeit.

2010.12.06. 09:32:32

A történetben az nem világos, hogy most a MAGYAR mercedes ügyfélszolgálatot kell szidni, vagy az ANGOLT ?
Ki volt köcsög ?

A kocsi vontatásán nem érdemes rugózni, mert HA a merci könyvében az van írva, hogy TILOS vontatni, akkor az úgy van.
A mai túlelektronizált kocsikban érdemes követni a gyári utasítást és nem okoskodni, mert nagyon drága lehet a javítás, amit elcsesz az okoskodó júzer.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.06. 09:32:35

@SpencerBarnes: "A user elég nagy láma, ha azt hitte majd kijön neki egy szerelő, és alá fexik egy pokrócon javítani."

Ki is ment. Igaz, nem feküdt alá, de három perc alatt megcsinálta. Cikket olvastad, vagy csak úgy írsz a levegőbe?

2010.12.06. 09:34:09

Amúgy hiába teszed üresbe, a kardán fixen visszaforgatja a váltót és olajnyomás nélkül pörögnek a fogaskerekek, ami tönkreteheti.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.06. 09:35:16

@motoszka: "Egyértelmű, ha automata és a helyszínre kiszálló emberke állította, hogy nem lehet vontatni"

Egyértelmű hogy vontatni akarta. Cikket nem olvasod?

2010.12.06. 09:35:29

@SpencerBarnes: ostobaságokat irkálsz, olvasd el a cikket figyelmesen a végéig.

motoszka 2010.12.06. 09:42:40

@atpijkamo: "(Az már csak apró gixer csak a sztoriban, hogy a kocsi automata váltós, vagyis nem lehet vontatni)."

Visszafelé olvasod a cikket?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 09:49:52

> Üdv kedves felhasználó!
>
>
> Amit most írunk önnek nem egy buta körlevél hanem ez
> valóság ! Kérjük ,hogy amint belép az IWIW-ébe akkor ezt az
> üzenetet amit most megkapott legyen szíves tovább küldeni
> minden ismerőseinek ! Ha nem küldi tovább ezt az üzenetet
> 15 - napon belül akkor letöröljük az IWIW-ről, mert az IWIW
> létszáma megtelt!
>
> Köszönjük megértését !
>
>
>
>
>
> Üdv : IWIW csapat!

---------------------------------------------------------

Off:
De igen, ez egy nagyon buta körlevél, és egyáltalán nem a valóság. Az iwiwesek ugyanis a gépházon keresztül üzennek.
Az ilyen körlevelek küldőit, továbbítóit viszont tényleg kizárhatják, bővebben a felhasználási feltételek között...

tocibacsi 2010.12.06. 09:55:02

elöl megemelni, hátul görgőre pakolni, vagy fordítva?!

schdl (törölt) 2010.12.06. 09:55:49

Automata váltós autót lehet vontatni - csak behúzni/betolni nem lehet. Nem ugyanaz.

indust · http://indust.hu 2010.12.06. 09:57:21

Áhá, szóval ezért nem lehet aldiban kapni!

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2010.12.06. 09:58:10

Például ha egy kamion lerohad 2000 km-re, megéri utánavinni az alkatrészeket és saját magunk megjavítani, olcsóbb és gyorsabb... (ha nem tud begurulni egy környékbeli szakműhelybe). Lófaszt nem ér az a társaság. Még garanciában kénytelen az ember őket hívni, de valami borzasztó nyögvenyelős. Persze ha el lehet érni őket...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 09:58:57

Elösször is "a jó anyjukat" az asszisztálóknak
Egy akkumulátort nem lehet megtalálni, + a többi?

Másodszor, tessék Zsigulival menni Angliába,országuton simán, 10 perc alatt, lehet olajszivattyú meghajtó fogaskereket cserélni
Persze ven egy kis kényelmetlenség,nem automata váltós a Zsiga

Hurri Kán 2010.12.06. 10:00:34

@tocibacsi: hajtott kerék alá kell görgő, a Mercinél ez hátul van.

@schdl: 90%-ukat nem lehet vontatni.

bájgúnár 2010.12.06. 10:03:23

Nekem Volkswagenem van.Mint magyarországon mint horvátországba korrektűl viselkedtek.Kaptam csereautót és fizetnem sem kellett.Talán országonként más aszolgáltatás.Sok országban nem vagy nehezen működik.pl.bosznia hercegovina.

2010.12.06. 10:05:31

valamikor '95-ben robbantunk le belgiumban egy itthon használtan vásárolt bmw-vel. találtunk a helyi telefonkönyvben egy bmw szervizt. felhívtam őket. kb 40 perc múlva ott is volt az ember egy szervizkocsival. csinált mindenfélét (kb 1 órán keresztül baszogatta), de nem tudott életet lehelni bele. azt mondta szerinte hengerfejes. trélert akart hívni, hogy beviszik a szervizbe és 2-3 nap múlva kész lesz. kérdeztük kb mennyi lesz? mondott egy horror összeget, mi meg mondtuk hogy akkor köszi, inkább hívunk otthonról havert trélerrel és hazavisszük. azt mondta ok, viszlát, ne haragudjunk, hogy nem tudta megcsinálni helyszínen. semmit nem kellett fizetnünk.

2010.12.06. 10:07:28

@bájgúnár: Helyesen: Mind Magyarországon, mind Horvátországban korrektül viselkedtek." Egy mondatban 6 nyelvtani hiba: te nyerted a mai napot !

2010.12.06. 10:10:31

amúgy még a nem automata váltósak közt is van olyan amit nem illik vontatni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 10:11:49

@Ajtony:
Höhö, hát ezt mondtam
Éjjen a Lada!
Megjártam többször Ausztriát és Németet, sőt defektet is cseréltem nem ott, kellett asszisztálót hivni

Hurri Kán 2010.12.06. 10:14:29

@deneron:
Mesélj, melyiket nem illik?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 10:16:49

@deneron:
Mit nem és miért nem illik?

Már az 1300-mas kocka Ladárol is lehagyták a ruddal vontatás lehetőségét,nem beszélve a maiakrol
1200-re csináltunk prima vonorudat, összekötve az első két vonofület 50x50-es szögvassal és száguldottunk vontatva

egyszo (törölt) 2010.12.06. 10:24:25

Automata vontatásra ki lehet akasztani P-ből a váltót a kulissza alatt (kezelésiben megvan az infó) és máris gurítható.

cambridge.on 2010.12.06. 10:25:11

@elwood: Amerikában tilos kötéllel vontani.A kormányon kívül a fék sem működik, egy példa : www.youtube.com/watch?v=SH81IqeWmvI

A trélerek a hajtott tengelyt megemelve vontatnak.
4WD esetén korlátozott, csak platóra emelve lehet szállítani.

Mihez vezet az erőlködés?
www.youtube.com/watch?v=5LopebBInf0&NR=1

Fizettem egyszer 30 Dollárt egy towing car-nak, ami 50 méterről jött, egy bikázásért.
A bikázás ingyenes volt, csak a kiszállási díjat kellett megfizetni.

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.12.06. 10:33:56

nem korrekt!
köcsög angol hozzáállás és szintén köcsög magyar!
én is publikálnám minden fórumon, ha nem is adják vissza legalább égnek... ha ez nekik megér ennyit...

2010.12.06. 10:43:00

@gyvy: most fejből nem tudok neked típusokat mondani. de vannak olyan viszkokuplungos összkerékhajtásúak amiket nem szabad vontatni. van egy-két osztóműves terepes is amit nem szabad.

Hurri Kán 2010.12.06. 10:45:03

@deneron: mert ilyen típusok nincsenek.

Transylvanianmixedgrill 2010.12.06. 10:53:20

Tetszik ez a sztori, pofám leszakad.

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 11:02:28

@gyvy: Audikból a quattro-hajtásúakat sem lehet vontatni

orient 2010.12.06. 11:06:30

akkor már a Mercedes is keleti színvonalra esett le? Akkor tényleg veszek egy olcsóbb szar kocsit, mert sok különbség nem lesz a minőségi szolgáltatásban, max. a pénzben ami nálam marad.

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 11:07:06

@gyvy: gondolom azért, mert nem tesz neki jót

Hurri Kán 2010.12.06. 11:10:03

@EÖ: Feltételezem ezt valami női magazinban olvastad. A quattro hajtásláncnak az égvilágon semmit nem árt a vontatás.

fda 2010.12.06. 11:11:07

Én az EGY NAPOS fordommal próbáltam hasonlót, Magyarországon.

Másnap reggel nem indult. Assistance. Mondják, küldik a trélert. Mondom engem a házam előtt ne égessenek trélerrel, az 1 napos kocsimmal, mondom küldjenek ide valaki szerelőt.

Aztán megjött a szomszéd és betoltuk, le volt merülve az akksija. Pár tízezer forint ugye, a forgalombahelyezés előtti átvizsgálás egy új autón...

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 11:14:15

@gyvy: igen, lehengereltél az érveiddel.
az audi könyvében van, azok meg nyilván nem értenek hozzá.

úgyhogy inkább hiszek neked, mint nekik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 11:15:14

@cambridge.on:
Az elsőnél talán a bekattant kormányzár lehetett a ludas

Hurri Kán 2010.12.06. 11:21:58

@EÖ: max a tiptronick-os váltóval szerelteket.

2010.12.06. 11:25:19

@gyvy: te kurva okos lehetsz hogy minden autótípust ismersz....

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 11:28:15

@gyvy: amiatt sem
a quattrot sem és a triptronicot sem lehet

Ezt a gépkönyv mondja, én hiszek neki.
Még akkor is, ha esetleg nem igaz.
Utána ha valami történik a kocsival, egyből rámtolják a felelősséget, hogy nem a gépkönyv szerint jártam el.

Azaz feltételes módban: járnék el, ha történetesen audi quattro triptronicom lenne.

Zsola777 2010.12.06. 11:29:17

Ennyit egy autó "presztízséről".

tlantos 2010.12.06. 11:33:31

2008-as auto. Akarhogy nezem, nincs 3 eves. Vagy a csillagosra nem szokas ennyi garanciat adni? Atomkraft nein, danke, maradok a hulye japoknal, ott a 3ev a minimum.

phylloceras 2010.12.06. 11:56:36

1991-ben Ausztriában elromlott a trabantom, nem működött az egyik henger. Az osztrák szerelő 1 órán át próbálta megjavitani, de nem sikerült neki.
A magyar szerelő már itthon 5 perc alatt megjavitotta. Hja kérem, a tudás...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 12:15:21

Olyan kis görgős izét kell alátolni, akkor beindul.

schdl (törölt) 2010.12.06. 12:34:22

Haverom 126-os 280SE-t lehetett vontatni (automata). Igaz, szenvedett a szervó nélkül(fék és kormány). Mondjak az nem pár éves volt :D

Zsola777 2010.12.06. 12:43:54

Ha már trailer: a Keletinél lerobbantam, trailert kellett hívnom. Éppen e klubvezetőmmel beszéltem, hogy tud-e ajánlani valakit, a 3. rendőrautó éppen akkor állt meg (kettőt nem érdekelt, mi a bajom). Azt mondták, hogy Budapesten nagyon drága ám a szállítás, de ők tudnak egy igen kedvezőt, Zuglóba 16 ezerért. Mondtam, hogy várjanak, még nem tudom. Végül elküldtem a rendőröket, mert kijött a klubbos, és elvitt 10 ezerért.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 13:28:14

@schdl: a legtobbet lehet vontatni sot meg betolni is
persze en nem mozgok ilyen audi-bmw-merci vonalon ontudatos amerikaikent amerikai kocsit veszek/esetleg japant/
pirospaprikat viszont mindig magyart

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 13:31:36

@schdl:
nahat a vontatast total nem ugy ertem, csak automentovel, felemelve
itt nem is lehet kotelen huzogatni egymast, mert tilos
talan vonorudat lehet hasznalni
@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
a gorgos ize csak a parkinggarazsbol valo kitolasra alkalmas ha mar kiegett es nem fer be az automento

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.06. 13:57:21

az ügyben visszautalásilag igaza van, de egyébként nem tudom mit várt a posztoló.. a "szolgáltatókra", "kereskedőkre" ha illik valamilyen szó akkor az a smucig, magyarkodva smuczig, eredendően schmutzig. mintha bábel nem is lett volna soha.

de komolyan. drága pénzen megvett abroncsot is díj ellenében rakják fel a szervizben - és erre kötelezik is a tulajokat (mert máskülönben még drágább lesz..).. akkor mennyire sanszos, hogy majd helyben (lekövethetetlenül) "szerelnek" valamit?

a második megoldás volt a jó és egyben életszerű is. annak az árát is be lehetne hajtani a mercedesen.. egy jobb világban természetesen.

legközelebb majd a mercedes-benz ceo-től haverilag kölcsönbekapott mercivel kell menni.. bár lehet az sem célravezető.

én nemes bosszú gyanánt "vennék" egy full-extrás trabantot, a mercedest meg utánakötném és kiírnám a merci ajtajára, hogy "ALKATRÉSZ". váá. beutaznám vele egész európát.. :-D

Tomasz_a_gozmozdony 2010.12.06. 13:58:22

A Szuzuki sosem robban le :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 14:21:06

@hagyma:
Inkább vennél magyar autót és vietnami paprikát

Géza, kék az ég! 2010.12.06. 14:26:13

"Vegyél ezt, vegyél amazt stb. mert az sose robban le"

Te meg vegyél egy új agyat, mert a régi nem jó.

Ha adott kocsid van és elromlik, akkor nem okoskodni kell, hogy "mé' nem másikat vetté' mer az asztán tyű de jó", hanem meg kell javítani, ami elromlott. Pont.

Ha valakinek a Merga tetszik, azt vesz és nem Suzukit vagy mást. Ami tényleg ritkán romlik el, de nem is olyan komfortos, mint előbbi.

Az asszisztancia meg egy lehúzós cég lehet, (el)csapnivaló dolgozókkal, sztem simán tolvaj egy banda.

gsc 2010.12.06. 15:22:14

Garanciális még az autó? 2008 az nagyon a 2 éves garancia hatarmezsgyéje. Szóval először is nem mindegy hogy 2 éven belül van a kocsi vagy 2 éven kivül.
Másodszor márkaszervizben javíttatod? Gondolom igen...
Harmadszor ilyeneket látok a MB honlapján hogy 24hrs szerviz meg Mobilo-life 30 évig ha márkaszervízbe hordod.

És akkor nézzük meg hogy ha a kocsid már kívül van a 2 éves garin, de márkaszerviz pecsételt a szervizkönyvben mit ígér az MB....

Csak garanciális és méltányossági javítások esetén (anyátok!!!!)
- taxi 65 EUR-ig
- háztól házig szállítás max 40 km
- sofőrszolgálat max 40 km
- csereautó max 5 napra szerviz kapacitásától függően

És ilyeneket mint indítási és javítási segítség, szerelő kiszállása, elvontatás, repülőjegy, hotelköltség mind bebuktad ha 2 éven túl vagy. Azaz ebben az esetben nem jön szerelő, és fizetni kellett volna a vontatásért.

Szerintem lépj be az autóklubba vagy cseréld a kocsit 2 évenként...

Azért én a vontatási díjat visszakérném, mert amit a Mondial végzett azért max kiszállási díjat kérhetnek, 184 font azért elég súlyos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 15:31:53

@horex:
a magyar auto rendben van/ van meg Ikarus vagy Rab Steiger?/
de me' pont vietnami paprikat? abban nincs teglapor?/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 15:34:04

@gsc:
nem mondod ha 2 evnel fiatalabb a kocsim akkormfizetnek hotelt repjegyet stb. garanciaba

gsc 2010.12.06. 16:05:11

@hagyma: márpedig ezt mondják...

www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/passengercars/home/services_accessories/Services_for_PCs/mobility_guarantees/mobilolife.0003.html

Igaz szerintük csak kisebb meghibásodásnál, bár nem tudom milyen kisebb hibát javítanak max 5 napig. :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 16:11:29

@gsc:
na ezt nem tudtam
felhivam azert a figyelmet az utolso pontban leirt szolgaltatasra
"elvontatasa"

Silent Bob 2010.12.06. 16:16:47

@Zsola777: A sünökkel vigyázni kell. Mikor hozzám betörtek, akkor olcsó lakatost tudott a helyszínelő.
Mindjárt be is dobtak 13.000-ért egy 300 forintos Elzett hengerzárat a gyerekek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 16:17:13

@gsc: @gsc:
hat az 5 nap az egy hatar, ha nem tudjak megjavitani csak nem lakhatsz 3 evig szallodaban

gsc 2010.12.06. 16:21:09

@hagyma: 'Persze mindezt a repjegy kivételével pl. a Ford Assistance is megteszi 2 évig.

gsc 2010.12.06. 16:27:40

@hagyma: Pedig a szállodával 4* felett csak az a baj hogy nem tudsz főzni magadnak miután végigetted a menüt és kezd unalmassá válni ;))

Elvontatása... de 2 éven túl nem ingyenes :(((

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 17:05:56

@gsc: ezt mondom, tehat lehet a mercit vontatni

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.12.06. 17:08:46

Budapesttől Győrig vontattak decemberben este 8-tól éjfélig kék platós motorhibás ifával rúdon, úgy, hogy az egyetlen dolog amit láttam az az engem vontató ponyvája volt. Piszok unalmas volt, fáztam, pedig 3 nadrágot és 3 pulóvert vettem fel. Mivel nem járt a motor így légfék na az nagyon nem volt.

Ez volt a határőrség. Mondjuk 184 fontért azért mégiscsak levittem volna, akkoriban 1400Ft volt a havi zsold.

MaCS_70 2010.12.06. 19:49:26

@sambalabammbumbumm:

Légnyomás nélkül gurul az IFA?
Aszittem, amíg nem épül fel a nyomás, meg se lehet mozdítani a légfékes járműveket.

Üdv: MaCS

Répalaki Edömér 2010.12.06. 21:28:57

Hát, engem egyszer éjjel sürgősségileg kihívtak egy nem túl öreg Mercihez, olyan 22-23 éves lehetett. Viszonylag karban volt tartva, karosszéria jól nézett ki, a bőr borítás sem repedezett még, a futómű sportos és tökéletes volt, légzsákokat is rendben találtam (még szép, hisz D-osztály volt).
A vákuumszivattyúval és a leömlőnyílással volt baj, de hamar megoldottam a dolgot. Előbbit megpiszkáltam a bordás kardáncsuklómmal, amíg utóbbinál a kenés hibádzott, de szerencsére mindig van nálam szamárzsír. Csak belepöktem egy nagyot a tenyerembe és bekentem vele a dugattyúnyílásokat és a feszültségszabályzó stiftjét. Utána dorombolt reggelig rendesen a kis drága. Mire fölébredt én már egy másikon szorgoskodtam.
Hm, bárcsak újra "gigolo" lehetnék...

Xezs 2010.12.06. 21:30:57

Ilyenkor Chuch Norrist kell hívni. Tőle még az autók is rettegnek, és meg sem várják, hogy odaérjen, inkább beindulnak maguktól.

MaCS_70 2010.12.06. 23:22:16

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Azt írta, motorhibás IFÁ-val.
Nem értem...

MaCS

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 23:48:44

@MaCS_70:
hat eszerintem siman el lehet rudon vontatni egy IFA-t nem jaro motorral is
vagy heliko[pterek veszik fel az utrol?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 23:49:57

uresbe teszem. forog a kerek
mi a gond?

az okos 2010.12.07. 01:01:57

na mióta elmentem a Mercedes kiállításra az Iparművészeti múzeumba azóta semmin nem csodálkozom mert ott meg kifizettettek pár ezer ft-ot és semmit nem kaptunk érte cserébe.Hát nem volt egy merci színvonal sőt szerintem egy lehúzás volt.Sajnos kezdenek rájönni mercedeséknél is hogy könnyebb lehúzni embereket merci név alatt mert a bizalom az megvan (megvolt)mindenkiben,mint szolgáltatni :( kezdenek gusztustalanok lenni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.07. 09:04:33

@MaCS_70: Az IFA olyan, hogy motorhibásan is működik. Csak pl kurvára füstöl, nem húz, stb. De ha a kolléga IFA gyors- és tehegépjárművét vontatták volna, nagy baj akkor sincs, mert emlékeim szerint van a légfékes járműveken egy váltószelep, aminek egyik állásában normál légfékes a jármű, a másikban meg elengedi a levegő egy részét és befékeződik, és van egy, ami nem tudom, hogy mit csinál, de az biztos, hogy sziszeg, és egy idő után vontatható (akár emberi erővel tolható is) lesz akár a gépes, akár a pótos.

2010.12.07. 10:03:34

@hagyma: Igaz ugyan, hogy nem tősgyökeres magyar, de azért a Suzuki Splash, Swift, SX4 itt készül, valamint az Audi TT. Hamarosan új Audi modellek is, és épül a Mercedes gyár(még el se készült, már megvolt az első lopási botrány is. Na, ez már igazán magyar. :) ). Azonkívül a legtöbb Audi, VW, Seat, Skoda, egyes Suzukik, és ha jól tudom Lamborghinik is győri Audi motorral üzemelnek. De pl. ha Opelt veszel, akkor jó eséllyel itt készül bele a sebességváltó. :)

MaCS_70 2010.12.07. 11:58:45

@hagyma:

Az a gond, hogy ez nem személyautó olajfékkel, hanem egy légfékes jármű.
A Kitalátor által írt váltószelepről nem tudtam, de arra emlékszem, hogy anno a seregben volt gondunk azzal, hogy valamelyik teherautó (a típusára nem emlékszem, lehetett DAC, GA3, Ural, KRA3, Csepel, MAN, de talán éppen nem IFA vagy Robur) motorja nem indult, a sofőr és a javítós fickó pedig arról beszélt a parancsnoknak, hogy amíg be nem indítják a motorját vagy máshogyan nyomást nem adnak a fékrendszerre, azt ugyan meg nem mozdítják, legfeljebb akkor, ha szétszerelik a nemtommit. Végül hosszas szerelés után beindult a motor és ezután tudták elvontatni.

Üdv: MaCS

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.07. 17:18:25

@kermi: azert en maradok az amerikainal vagy a japannal/ ami nem shift/
a nemet kocsi itt qrwa draga, meg a szervize is
@MaCS_70:
aszittem ruddal elgurul, nem ertek en a legfekekhez

anarch 2010.12.08. 10:00:12

Vélemény valami normális Assistance-ról? Jelenleg Falck-nál vagyok, eddig nem volt esemény, szóval saját tapasztalat még nincs róluk. Homáron se voltak még... Valaki? :)
süti beállítások módosítása