Tékozló Homár

Rendületlenül kokárdázza Ferenc Jóskát a Kaiser

2011.03.21. 11:54 | jackyll | 190 komment

Teljes a képzavar az osztrákoskodó magyar Kaiser szalámigyárban. A tavaly előtti sikeren felbuzdulva március 15-re idén is felkokárdázták húsipari termékcsaládjukat. Sajnálatos, hogy logójukon Ferenc József király somolyog, aki éppenséggel leverte a szabadságharcot. Csoda, hogy még nem államosították őket büntetésből. Na, majd most:

A március 15-i ünnepnapok után betértem vásárolni a bécsi úti Tescoba. Bár tavaly is láttam valahol, idén is fel bosszantott az a pimaszság és cinizmus, amivel a Tesco illetékesek előre felvágott és -csomagolt "Kaiser" gyártmányú felvágott szalámikra kokárdát raknak Ferenc József képe mellé. Az egyik eladó segítségével kapcsolatba léptem egy magát főnöknek valló fiatalemberrel, és bűnjelként felmutattam neki az egyik ilyen csomagot. Némi tűnődés után vette a lapot, hogy miről van szó, majd azzal védekezett, hogy neki is parancsba adták ilyen árúk árúsítását.
Barátságos hangnemben beszélgetve a dologról, velem mintegy egyetértve még azt is mondta, hogy noha ő fiatalabb, mint én, őt mégis majdnem olyan kínosan érinti az egész, másfelől pedig a dolgot megtoldva még némi malíciával hozzátette, hogy még egy osztrák zászló is kellene a szalámis zacskóra, gondolom, hogy a disznóság még nyilvánvalóbb legyen.

Mindebben több  az elszomorító, de csak a jóindulatú fiatalember két megállapítására térnék ki.

Az első, miszerint az szép dolog, hogy a fiatal létére is érinti a dolog: legalább úgy én sem éltem még 1848-ban, mint ő. Ebben a magállapításban talán az is benne van, hogy ez az öregek dolga, és ha egy fiatal is úgy gondolja, az már külön szép dolog?

A második, az osztrák zászlóról: sajnos, a közéletben, és így az fejében sem világos, hogy ezt a szabadságharcot nem  (csak) a magyarok, azaz a magyar nép vívta az osztrák nép ellen. Azaz itt senki nem az osztrák nép ellen harcolt. (A többiért lásd: irodalom).

Sajnos nagy itten a sötétség (tiszteletem a jóindulatú fiatalembernek), és a Kaiser, valamint a Tesco ezt lovagolja meg, pimaszul, cinikusan, hogy még több pénzt kasszírozzon. Erkölcs, nemzeti érzések, smafu. Pénz beszél, homár-posztoló ugat.

Mindezeket követően a kijáratnál láttam egy dobozkát, amolyan postaláda-félét. Ezen a felirat arra biztat, hogy írjak javaslatot a Tesco vezérigazgatójának. A dobozon ott az email cím is: vezerigazgato@hu.tesco-europe.com. Én inkább erre a címre írtam az alábbi üzenetet:

 
Tisztelt Vezérigazgató úr!

Minthogy  az Ön nevét nem  tudom, így nem tudom  megállapítani, hogy Ön magyar-e, vagy erre posztra idevezényelt külföldi.

Ha esetleg Ön külföldi lenne, kérem, informálódjon magyar kollégáitól, hogy mennyire ildomos az 1848-49-es forradalm és szabadságharc eltipróját, az aradi 13 és sok más hazafi kivégzőjét, Ferenc Józsefet - mégha szalámi csomagoláson is - egy 48-as kokárdával együtt árulni. Ez egyszerűen ízléstelen, és tapintatlan a magyar néppel szemben.

Ez olyan, mint az 1956-os forradalmat Brezsnyev elvtárs arcképével ünnepelni.

Ha Ön magyar lenne esetleg, akkor ez még rosszabb.

Feltételezem ugyanis, hogy Ön érettségizett ember, hiszen anélkül nem lehetne vezérigazgató.

Ha pedig van Önnek érettségije, akkor nyilván tanult történelmet, és így emlékeznie kellene arra. hogy ki a képen szereplő Kaiser (császár), és mit jelent a kokárda. Így, ha Ön jóhiszemű, magyar érzelmű hazafi, akkor bizonyára tiltaná a jóízlése és műveltsége azt, hogy eme két dolgot március 15. (!) környékén egy szalámin együtt árúsítsa.

Tartok azonban tőle, hogy valakinek a merő cinizmusa, üzlethajhászása és félműveltsége okolható ezért a botrányos szalámi árúsításért.

Kérem, tiltsa be a Tesco üzleteiben ezt a félműveltséget árasztó és a nemzeti érztelmeket sértő, cinikus  jelenséget, és ne vegyen át többé ilyen árút  a Kaisertől! (Még az hozzá, F.J. nekünk királyunk (König), nem pedig császárunk volt (Kaiser), de ennek ismerete már túlzott elvárás lenne.

Én mindesetre nem fogok kokárdás Ferenc József szalámit vásárolni, és másokat is lebeszélek róla.

Hogy nyomatékosítsam a fentieket, ezt az emailt elküldöm néhány újságnak is leközlésre.

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reconka · http://www.reconka.info 2011.03.21. 11:58:53

masodik is en vagyok.. es itt most nem lesz elsozes

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.21. 11:59:45

"Ferenc József király somolyog, aki éppenséggel leverte a szabadságharcot"

De először elfogadta a követeléseket, minden jogszerűen indult.

A vélemények megoszlanak, hogy le tudta-e volna-e verni-e a szabadsághacot, ha itáliai csapatait idehozza. Mindenesetre az orosz cár verte le.

Egyébként borzasztó károkat okozott nekünk nevezett F. József, nem értem a kultuszát.

Leadfoot 2011.03.21. 12:10:12

Irigylem egyesek problémáit.

Eric_Cartman 2011.03.21. 12:11:21

De sok időd van, koma.

Unbiased 2011.03.21. 12:15:49

Megértem a posztoló felindulását, de akkor is, nincs egy kicsit túllihegve ez a tiltakozás? Egyébként 56-tal kapcsolatban nem Brezsnyevre, hanem Hruscsovra kellett volna hivatkozni.

cicmen (törölt) 2011.03.21. 12:24:00

Mekkora ökrök! Haynau parizer miért nincs?

Dscdbb 2011.03.21. 12:25:09

Árút? Te sem érettségiztél.

Leadfoot 2011.03.21. 12:25:34

Ja, és az árút és az árúsít az rövid u, ha már ekkora nagy melldöngető magyarok vagyunk.

Nem kéne az érettségivel jönni, mikor általános iskola harmadik-negyedik osztályos tananyagot nem vág valaki.

cicmen (törölt) 2011.03.21. 12:25:59

Most jönnek az MSZP fanok, hogy Ferenc József magyarkodik.

Eric_Cartman 2011.03.21. 12:26:29

Brezsnyev 1960-tól államfő (két ell), 63-tól a KB első titkára.
Az árusít meg rövid u, ha már wirtschaft.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.21. 12:29:34

@cicmen:
Utánuk meg jön álamfő alamfősködni!

memyselfandI 2011.03.21. 12:31:07

Számomra már régóta furcsa, skizofrén érzés, hogy, miközben március 15. a legnagyobb nemzeti ünnepünk, a Habsburg ház mai képviselői még mindig befolyással bírnak a magyar politikai életben; sőt, hajbókolunk az aktuális esküvőn, meg körülugráljuk őket. Én a helyükben Magyarország környékére sem dugnám az orrom, sőt, azon sem csodálkoznék, ha minden le-és felmenőmet örökre persona non grata-nak nyilvánítanák. Nem értem a magyar politikusokat: pénzért minden segget kinyalnak? Szégyen.

borso 2011.03.21. 12:42:57

baszódj meg, erre van időd???

Sokorai_Atala 2011.03.21. 12:43:07

Akkor csak én örültem, hogy lett egy kokárdám, mert úgyis mindig eltűnik az előző évi. Meg karácsonykor a pótizzó.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.03.21. 12:53:44

"Ez olyan, mint az 1956-os forradalmat Brezsnyev elvtárs arcképével ünnepelni."

LOL... inkább ne írtál volna a vezérizgató úrnak, te, túltanult :)

memyselfandI 2011.03.21. 12:54:41

Ezt sem értem: ez a poszt egy észrevétel, ami egy furcsa ellentmondásra hívja fel a figyelmet. Akit nem hoz lázba ez a dolog, az minek kommentel? Lépjen tovább, olvasson olyat, ami érdekli. Mire jó ide nem illő dolgokkal foglalkozni? Persze, fontos a helyesírás, de ki nem ütött már mellé, miközben fogalmazott? Az áru szót pedig - a magam sokéves tapasztalata alapján állíthatom - az írástudók 60-70 %-a hosszú ú-val írja. Ki tudja miért? Úgy látszik, ez egy nehéz szó. Ettől, az illetőnek még lehet igaza. Célszerűbbnek tartanám a tartózkodást a kötözködéstől, mivel ez azt jelzi, hogy a tisztelt kommentelőnek elfojtott kisebbrendűségi érzése lehet, hiszen késztetést érez, hogy mások bármilyen épkézláb gondolatát megtámadja, sárba tiporja, csak hogy ő is hallathassa a hangját, nem bírván elviselni, hogy őrá ne vetüljön figyelem. Ez - azt hiszem - szomorúbb, mi több, szánni valóbb dolog, mint néhány helyesírási hiba.
Gondolom én...

algi 2011.03.21. 12:59:37

De mit csináljak, ha kurva finom a dán szalámijuk? :)

Pittykapitány 2011.03.21. 13:17:44

"árúk árúsítását"

Gratula, törire jártál, nyelvtanra nem. Schebaj, lehecc még teszkó al-menezzser.

Eric_Cartman 2011.03.21. 13:19:12

@memyselfandI: T. Posztoló,
ezért kár volt regisztrálnod egy új nicket.
Azért mert szerinted 60-70 % (Sün!! %-ázalék) nem tud helyesen írni, (többek közt te sem) engedtessék már meg, hogy szóvá tegyük. A Tesco vezérnek írsz levelet egy ilyen forradalmi ügy miatt... Elárulom, hogy a titkárnő előtti szelektáló titkárnőnél belepottyant a leveled a kukába, ahová való.
Okoskodsz itt a történelemmel, miközben fingod sincs róla. Osztod a kommentelőket, célszerűbbnek tartanád a tartózkodást, stb...
Mert, ki a faszom vagy te ? Álamfő ?
Üdvözlettel:
egy kisebbrendűségi érzésű kommentelő, aki nem bírja elviselni, hogy őrá ne vetüljön figyelem.

Zorro2007 2011.03.21. 13:24:18

Azt bírom a legjobban, hogy a Habsburg kölköket Ausztriában semmibe sem veszik, max röhögnek egyet rajtuk. Nálunk meg valami nagykövetek, pártban indultak stb.stb. Halom pénzt kapnak az állambácsitól...

Azt szerettem a legjobban, amikor x éve a híradóban mutattak, ahogy a malacképü Habsburg fiú ideköltözik a nöjével majd nyilatkoztatnak egy idösebb nénit, hogy a nöje(aki mondjuk magyarul nem is beszélt) lesz majd a mi Dianánk...ekkor kértem gyorsan egy vödröt hányni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.21. 13:25:16

Úgy tűnik, hogy a poszt tolóék, valamint a homárok (és @memyselfandI: ) a történelem-tanulmányaik során nem jutottak el a Kiegyezésig és a K.U.K aranykoráig, amely - többek között - a magyar élelmiszeripar felvirágzását, világhírét is lehetővé tette...

Apám néhai nagybátyjának, Markotányos Szemán Jánosnak az obsitos emlék-képén, amely az akatisztosz-ikonok mintájára készült, bizony rajta van "Ferencjóska" is, az osztrák zászló is, a kétfejű sassal, meg a magyar is, az angyalos-szentkoronás címerrel, sőt az összes örökös tartomány címere is, és ezek szépen körbevették a magyar huszárt, akinek arca fekete-fehér fényképpel van odafotsoppolva. Mert bizony miénk volt "Ferencjóska" is (a feleségéről ne is beszéljünk), pertuban voltunk, több helyen láttam gyerekkoromban a falon egymás mellett Kossuth arcképe mellett is ilyen obsitos emlékképet. A múúúltat kevésbé eltörlő székelyeknél a tisztaszobákban még manapság is találni ilyeneket. Párban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:26:32

Üdv

"hogy írjak javaslatot a Tesco vezérigazgatójának.

Tisztelt Vezérigazgató úr!
...nem tudom megállapítani, hogy Ön magyar-e,"

Oszt hogy nő vagy úr aSzt honnan állapitottad meg?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:31:37

@atpijkamo:
"először elfogadta a követeléseket"

Pfff, pláne hogy nem ő, F.J., volt a császár akkor

elwood 2011.03.21. 13:32:44

szerintem jól bosszút álltak ferencjóskán és teleragasztották kokárdával

most meg forog a sírjában

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.21. 13:35:44

@horex: A soviniszta érvelést soha nem zavarják a tények.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:35:53

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Nincs a posztban, poszttoló simán billentyűt ragadott és levezérigazgatózta
Max szerencséje volt

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:41:52

@Sokorai_Atala:
Meg karácsonykor a pótizzó"

Nem kötelező autóba már

phylloceras 2011.03.21. 13:44:11

Honnan tudja a posztoló, hogy a teso rakta rá a kokárdát., Én láttam más boltokban is!
Lásd a jó oldalát. Kaptál egy kokárdát ajándékba, neked már semmi sem jó...
A helyesírási hibákról és a tárgyi tévedésekről már nem beszélek.
Megfigyeltem: egyesek direkt járnak az általuk utált tesóba vásárolni(?) vagy önsanyargató módon szopni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:44:20

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ez a kis jel mi "?"?
:)
Megkérdik H.Ottót mit tippel a
osztrák-magyar mecs eredményére.
Kivel játszunk?

phylloceras 2011.03.21. 13:46:17

Én kerülöm az általam nem kedvelt helyeket: egyes boltok, éttermek, pártrendezvények stb.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.21. 13:51:13

@phylloceras: Én is szégyellem, hogy tudatosan vállalt szegénységünk (lásd: értelmiségi nagycsalád)rászorulunk a teszkós bevásárlásra, ezért legtöbbször éjszaka szoktam megejteni...

phylloceras 2011.03.21. 13:54:32

@cicmen: De van!!!!
Nemrég derült ki.
Csak nem parízer, hanem nagyméretű festmény a győri (vár)megyeházán a falon. Egy civil szervezet követelte a Polgármesteri Hivataltól az eltávolítását, de természetesen szartak a követelésre. Ma is megnézhető Győrött.

Énbagoly 2011.03.21. 13:54:33

Lesz érdekes poszt is? Mintha ez a menet már tavaly is lement volna. Vagy tavalyelőtt.

Énbagoly 2011.03.21. 13:55:41

@Énbagoly: most látom, hogy tavaly előtt. :)
Szóval, valami újdonság? :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:56:33

@Zorro2007:
Mintha egy darabig Ausztriábol is kitiltották volna a Habsburgokat

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:58:35

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
A felső 100 leggazdagabb meg ott röhög éjjellátóval a partvonalon
:)

Egyéves Önkéntes 2011.03.21. 14:00:01

Az aldiban van Ferihegy fantázianevű liszt.

memyselfandI 2011.03.21. 14:01:00

Valóban, volt kb. ötven év, amíg ment a szekér. De a Habsburgok kisebb-nagyobb megszakításokkal Károly Róbert óta (1301!) "boldogították" az országot, és ha az emlékezetem nem csal, nagyjából akkor tűntünk fel számottevő államként a színtéren, amikor I. Lajossal, majd később Mátyással levegőhöz jutottunk. Mindent összevetve, szerintem azért jobb lett volna nekünk a "Habits-burg"-ok nélkül. És ha az emlékezetem nem csal, a kiegyezés után indult elszegényedésnek a magyar kis- és középnemesség (dzsentrik), köszönhetően az addigra épp megerősödő bankoknak. Nem véletlenül volt ilyen rövid az az "aranykor".

phylloceras 2011.03.21. 14:02:29

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Én nem szégyellem!
Szegény vagyok, ott vásárolok.
Kettőnknek feleségemmel három diplomája van.

Énbagoly 2011.03.21. 14:05:12

@EÖ: nyugi, azt is át fogják nevezni. Minden fehér por gyanús!

Zorro2007 2011.03.21. 14:11:12

@horex:

"A Habsburg-törvény (Habsburger-Gesetz vagy Habsburgergesetz, rövidítve HabsbG), amit Német-Ausztria parlamentje 1919. április 3-án hozott meg, a Habsburg–Lotaringiai család tagjainak és vagyonának jogállását szabályozta az első Osztrák Köztársaságban, az első világháború befejezése és az Osztrák–Magyar Monarchia felbomlása után. Megvonta a ház tagjainak uralkodói címeit és jogait, kitiltotta őket a Köztársaság területéről, a visszatérést lemondó jognyilatkozat megtételéhez kötötte. A törvény a Habsburg–Lotaringiai-ház teljes vagyonát az állam javára elkobozta. Hatályát 1935–36 között részben felfüggesztették, 1939-ben a náci megszálló hatalom ismét hatályba helyezte, 1945-ben a második Osztrák Köztársaság eredeti, 1919-es formájában alkotmányerejű törvénnyé emelte. 1955-ben az osztrák államszerződésbe is belefoglalták. Az elkobzott Habsburg-vagyon visszaszolgáltatásáról ma is jogviták folynak.
"
(hu.wikipedia.org/wiki/Habsburg-t%C3%B6rv%C3%A9ny)

Büszke_troll 2011.03.21. 14:11:58

@Leadfoot: Kurva anyád.
Na, érted már a problémát?

Sokorai_Atala 2011.03.21. 14:23:32

@horex: röhögök:)
A fenyőnvilágító, hosszú, gyakran összecsomósodó, világító kígyóra gondoltam, amit én ellenzek, de a gyerekeknek nagyon tetszik.

Géza, kék az ég! 2011.03.21. 14:24:01

Akit nagyon zavar nevezett szalámi csomagolása és jó ízlésbe ütközőnek tartja, az olvassa el Jókai Mór "Az új földesúr" c. regényét!

Érdekes dolgokat tapasztal majd a magyar lélek mélységeiről...

Kicsit többről szól, mint holmi nyamvadt szalámi.

Az áru szó rövid "u", csakúgy, mint a hamu, lapu, kapu - tessenek átnézni a 3. osztályos nyelvtant, ott is az "u" /"ü" -re végződő szavak hejeschirássát! Szóval a 60-70 % helytelenül írja le...

Leadfoot 2011.03.21. 14:25:07

@Büszke_troll: Nem. Kérlek, magyarázd el még egyszer!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.21. 14:27:00

@Sokorai_Atala:
Világító kígyó?
Nálatok űrgyíkok vannak a fenyőfán!

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 14:34:55

@memyselfandI: ezen még kicsit dolgozzál. Carobertónknak ojan sok sok köze nem volt ugyanis a labanc habzburgokhoz, nézz csak utána.

Amúgy meg lájkollom a poszt, nekem bejönnek ezek a Don Fülig di. St. James stílusú fogalmazványok. Még sok ijet, százat, ezeret! Kazinci sápaggyál :)

Dr. Körömlakk ® 2011.03.21. 14:48:17

kérem kaccsojjaki
kérem tilcsabe

na ezeket már lehet tenni a márciustizenötödikei palizerre, mert ezek kizárólag magyarok. vagymint a nefürgyéle, vagy mint a bikicsunáj. és társai. sztem azzal több is fogyna, minthogy belekeverednek a töribe a teszkó-szakos kereskedelmisek.

Büszke_troll 2011.03.21. 14:55:43

@Leadfoot:
szomorú, ha nem érted mi a probléma.

Ferenc József, aki nem esküdött fel a magyar alkotmányra, nem fogadta el az áprilisi törvényeket, akit nem fogadtak el királynak, aki alatt kimondták a Habsburg-ház trónfosztását, aki ránk hívta a cári csapatokat, aki szabad kezed adott Haynaunak.

Idézet:Ferenc József az alábbiakat mondta, a szabadságharc leverését követően: „…a legnagyobb szigorúság a kompromittáltakkal szemben. Sok fejnek kell lehullania, mint a kiemelkedő mákfejeknek, ha az ember fölöttük ellovagol.”

Te izlésesnek tartod a Szabadságharc jelképét, a kokárdát, ennek az embernek a képe mellé tenni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.21. 14:57:57

errol egy itteni milliomos szinesboru teniszezo jut eszembe, aki egy aamerikai varosban nem volt hajlando teniszezni, mert valami kozepuleten a rendes 50 csillagos amerikai zaszlo mellett kint volt egy nem tudom hany csillagos regebbi 'llami lobogo, ami lehetett olyan 200 eves, mondvan,ilyen zaszlot nem szabad, mert akkor meg rabszolgasag volt
na most en tisztelem 48-at a forradalmat meg minden, ugyhogy jovore 10 deka bacskait fogok kituzni kokarda helyett
/ mas magyarabb nevu kokardazni valot nem talaltam/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.21. 15:00:22

@Büszke_troll:
kezdjuk ott hogy nem, de basszameg mar elev a feje szalamin van
egy szalamis zacskon
es leszartak legyek
akinek nem OK az maskor se egyen ferenc joskas szalamit
ott az igazi magyar PICK!!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.21. 15:07:42

@Sün‼: Nem, mi konzervatívok vagyunk.
@phylloceras: Nekünk is. Meg öt gyerekünk (egy már kirepült) és két unokánk. Jövő júniusig várható, hogy megmarad az adókedvezményünk...

Leadfoot 2011.03.21. 15:11:34

@Büszke_troll: Jé, beszél!

Apa, szerinted nem értem? Csak kisebb gondom is nagyobb ennél.

És nem játszom a nagy nemzeti igazságtevőt, miközben Brezsnyevet kötöm össze 56-tal meg hosszú ú-val írom az áru szót.

Persze ha valaki nagyon begerjedt az Amerika Kapitány c. filmen, és el akarja játszani Hungária Kapitányt, hát lehet, csak akkor kicsit hitelesebben kéne, mert így csak kiröhögteti magát az ember.

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 15:19:02

Azér, ha etnikai szimpátia meg nemzeti öntudat és identítás okán kéne zábálnom, elég szegéynes lenne a konyhám. A labancokat illetően nekem két feldolgozhatatlan, emberiségellenes kulináris sérelemem van: az Almdudler, meg a hurkapálcás csokiöntetes banán.

mohopasi 2011.03.21. 15:36:58

Jó, hát ezek hülyét csináltak magukból. Oké. De képes volt a posztíró emiatt a pitiáner hülyeség miatt bolti főnököt hívni, meg vezérigazgatónak levelezni? Nagyon ráérhet...

AlulírottFentemlített 2011.03.21. 15:43:34

Március 11.-én vásároltam az ALDI-ban, s mivel 1000 forint felett vásároltam, kaptam egy kokárdát ajádékba.
Ott nem rakták rá semmire sem, külön adták a "Boldog ügyfeleknek" :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.21. 16:09:36

@mohopasi: Lehet, hogy szerinte hazaáruló mind, aki bécsi szeletet, bécsi fánkot stb. eszik?

phylloceras 2011.03.21. 16:22:07

@Büszke_troll: Aki meg koccint a sörrel, az hazaáruló, nem?!
A történelmet a helyén kellene kezelni és nem irredenta politikai hovatartozás alapján osztani az észt.

labi 2011.03.21. 16:22:26

Szerintem ezen háborodjanak fel az osztrákiaiak.
Legyen orosz krémtorta is 56-os zászlóval. :)

phylloceras 2011.03.21. 16:25:16

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
nekünk kettő gyerekünk van. Mind a kettő Ausztriában(!!!) tanul egyetemen, ahol olcsóbb az egyetemi tandíj...

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 16:30:31

@phylloceras: fals, az a sörrel koccintós hirig urbánlegenda, a hun borlobbi terjeszti csak, olvass utána :)

Meg franciasalátát és francikrémest. Sőt, aki június 4-én franciakulcsot használ, azt lőjék a Dunába!

phylloceras 2011.03.21. 16:46:28

@Rosszindulatú Vászka:
A sörrel kapcsolatban én is így gondolom.
A cigánypecsenyét már le sem merem írni...

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 17:19:29

1848-ban a Habsburgoknak volt igazuk, ideje lenne a magyarkodóknak ezt végre felismerni és bocsánatot kérni.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 17:38:49

@max val birca man: Trollságból jeles, történelemből egyes! A sommás ítéleteket pedig hagyjuk meg az egybites felhasználóknak!

Egyébként tavaly már beküldtem ugyanezt, akkor valamiért nem kapott publicitást, pedig a CBA-ban (!) találtam meg ezt a marketing-szörnyszülöttet. Íme akkori levelem a Homárnak:

"Kedves Homár!

Mint gyakorló történelemtanárnak súlyos megrázkódtatást okozott a mellékelt képen megörökített marketingfogás. A Kaiser kolbászt a közelgő nemzeti ünnepre való tekintettel egy akciós kokárdával próbálták meg kelendőbbé tenni. A szándék dicséretes, csak Ferenc József császár és király arcképe nem harmonizál túlságosan a forradalom és szabadságharc jelképével. Esetleg az aradi vértanúk arcképét is rá lehetett volna valahogy applikálni a csomagolásra, ha már úgyis húsipari termékről van szó... (vágóhíd-vesztőhely, és még sok-sok aranyos kis asszociáció)

Nem tudom, hogy ez a botrányos marketing-tévedés a történelmi megbékélést akarja-e szimbolizálni a gyártó szándéka szerint, vagy a nemzeti elkötelezettségéről híres CBA akciója (ott vettem az egyébként kitűnő terméket, és az akciós újságjuk címlapján is rajta van a kokárda), de mindenképpen ízléstelen. Szerintem.

További kellemes ollócsattogtatást!

Bukott Rockzenész "

gnme 2011.03.21. 17:38:57

A helyi tacskót büdös színes állott húsok, döglött egerek a polcon, illetve szétlopott mintadarabok jellemzik (rotációs kapa, varrógép, kávéfőző gép stb.) Pénztárosok minden alkalommal mások. Cukrot, sót megtalálni nem lehet. Mindig máshová teszik.

Rühellek oda járni.

De .. ott van pl. a z'aldi. Két éve ugyanott van a löncshús, a só, a cukor. Mindig ugyanott. Odamegy az ember és ott van. Leemeli, megveszi. Ezt e tacskóban nem lehet = ott vásárolni idegeskedés nélkül nem lehet, csak kurvaanyázni.

muhi 2011.03.21. 17:48:36

@phylloceras: nem akarok trollkodni, de azért már ugye igazán nem a magyar állam hibás, ha a gyerekeket nem vették fel államilag finanszírozott helyekre.
Ugyanis az ingyen van, annál talán még Ausztria sem olcsóbb...

amúgy igaza van a posztolónak, de egy homár-bejegyzést már nem ér meg. Itt jólesően szörnyülködni sajnos csak a kisfőnökre fogott, de valójában a posztolóból áradó sötétségen (Brezsnyev 1956-ban...), meg a helyesírásán lehet.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.03.21. 17:54:02

Nem erre szokták mondani, hogy "ajándék lónak ne nézd a fogát"? Fene jó dolga van egyeseknek, hogy ilyen botorságokon problémázik...

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 17:56:32

@max val birca man: Az áprilisi törvényeket az uralkodó szentesítette, beleértve az önálló magyar had- és pénzügyet is! Ezután az újra erőre kapó birodalmi abszolutista elit a szerbekkel és a horvátokkal akarta elvégeztetni a piszkos munkát, melyet a magyar honvédség császári tisztek parancsnoksága alatt megakadályozott (Délvidék, Pákozd). A schwechati csata és egyáltalán az osztrák határ átlépése jogilag valóban aggályos. Később az V. Ferdinánd-Ferenc József uralkodóváltás a magyar koronázási szabályok szerint nem volt érvényes és törvényes, tehát az V. Ferdinándra felesküdött honvédsereg egészen az 1849 április 14-i trónfosztásig (melynek kiváltó előzménye a hasonlóan törvényszegő és illegitim olmützi "alkotmány" volt)jogosan harcolt az osztrákok ellen (lásd Görgey váci kiáltványát!). Innentől kezdve puszta önvédelem folyt, ahol a jog már nem játszott szerepet. A jogsértések terén tehát a sógorok vitték a prímet, kb. 70-30 %-os arányban hozzánk képest. Ja és ők kezdték, mivel a magyar forradalom ALKOTMÁNYOS úton zajlott le, szemben a bécsi utcai harcokkal!

figyelmeztetés 2011.03.21. 18:03:28

@Bukott Rockzenész: szépen felmondtad, amit a szocializmusban tanítottak az iskolában. Sajnos ennek fele sem igaz, olvass kicsit utána. A Habsburgoknak volt igaza.

mréveiller 2011.03.21. 18:05:44

még mindig jobb mintha kisz kitűzőt adnának hozzá :D

uni1002 2011.03.21. 18:08:49

Teljesen logikus a Ferenc Jóska és rajta a kokárda.
Úgy harcolunk a szabadságért, hogy vörös hússal etetjük az elnyomókat.
Aztán majd elviszi őket a koleszterin, és a húgysavszint...

dVn · http://elvarazsoltkastely.blog.hu 2011.03.21. 18:12:09

Ezek szerint ez a gyönyörűség már tavaly is megvolt.

Igaz, akkor még nem volt Elvarázsolt Kastély...:)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 18:15:49

@figyelmeztetés: A téma egyik legnagyobb hazai kutatójától, Katus Lászlótól tanultam mindezt, valamint Hermann Róbert munkáiból. A történelem diplomám 2009-es keltezésű, a földrajz jó pár évvel korábbi. Te tanulhattál a szocializmusban, ha ennyire sematikus és kategorikus vagy. Egyébként jelenlegi Száray Miklós-féle középiskolás tankönyv megállapításai is hasonlóak, mint az Akadémiai Kiadó által 2008-ban kiadott Magyarország történetéé, bár nem megy bele ennyire a témába. Tudom, mert ebből tanítok.

A Habsburgoknak egyébként sok mindenben igazuk volt Magyarország kormányzása tekintetében (ebből írtam a szakdolgozatomat), de a magyar alkotmányos forradalmat nyers birodalmi érdekek mentén kezelték, így intézkedéseik többségének jogosságát továbbra sem tudom elfogadni, az általam idézett szaktekintély véleményéhez csatlakozva.

Továbbá ajánlom Görgei Artúr Életem és működésem Magyarországon (Meine Leben und Wirken in Ungarn) című memoárját, különös tekintettel a váci kiáltványra és az alkotmányossághoz fűződő viszonyára.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 18:18:39

@Bukott Rockzenész:

Ki beszél az április törvényekről??? Azokkal semmi gond. A gond később következett be, amikor Kossuthék súlyos alkotmánysértést követtek el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.21. 18:21:10

@phylloceras:
a sor moratorium lejart, a legenda? szerint a sorrel 150 evre kiterjedoen tiltottak meg a koccintast/ tettek koccintasmentes fogadalmat/ ami igy 1999- oktobereben lejart, tehat mar lehet korcintani
amugy ensosem koccintok sorrel
igaz massal sem nagyon

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 18:21:33

@Bukott Rockzenész: télleg nem kötexés, de az "ebből írtam a szakdolgozatomat" elég sújtalan érv :)

Amúgy ezügyben egyetértek. Mindazonáltal úgy vélem, ha nem szakattunk volna le a labancoktól, most jobban élnénk (jelzem, tudom, hogy ez pont oj rokonszenves, ám komojtalan ábránd, mint a Nagymagyarroszág meg a szabaccság úgy általába).

fedkvas 2011.03.21. 18:21:45

@Rosszindulatú Vászka: meg 1301-hez sem, meg a Jagellókhoz sem, Nagy Lajos nem is látott Habsburgot... hülye szegényem, hagyd is.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 18:22:30

@Bukott Rockzenész:

"Később az V. Ferdinánd-Ferenc József uralkodóváltás a magyar koronázási szabályok szerint nem volt érvényes és törvényes"

Ez természetesen igaz, azonban a magyar kormány súlyosan megsértette az alkotmányt azzal, hogy nem választott királyt Ferdinánd lemondása után. Nem lett volna kötelező Ferenc Józsefet megválasztani, ez tény, mert joga volt a magyar országgyűlésnek más Habsburg-házi uralkodót választania. Ezt a magyarok elszaboltálták direkt, időt húztak, pedig alkotmányos kötelességük lett volna. Aztán mindezt tetézték a nyílt hazaárulással, a trónfosztással.

fedkvas 2011.03.21. 18:23:38

@fedkvas: jó a Jagellókat már I. Ferdinánd váltotta, szóval azok már szagoltak Habsburgot.

Anti Anyag (törölt) 2011.03.21. 18:24:01

Amúgy lehet hogy épp a Tesco igazgató az egész Tesco-ban a legbunkóbb, lsd. Tesco könyv.

Vásárolj a piacról, olyan kolbászok és szalámik vannak, hogy eszedbe nem jut utána a Kaiser.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 18:24:20

@Bukott Rockzenész:

"A jogsértések terén tehát a sógorok vitték a prímet"

Ez nem igaz. Az osztrák oldal mindvégig törvénytisztelő módon járt el. A fegyveres közbelépés az alkotmányosság útjáról letért magyar vezetés miatt történt.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 18:27:21

@Rosszindulatú Vászka: Ha az ember egy szakdolgozatot tényleg megír (tehát nem úgy írat, vesz vagy éppen kopipésztel), akkor bizony el kell mélyednie a vonatkozó szakirodalomban, főleg, ha mindezt egy komolyabb hazai egyetemen teszi egy végtelen közeli hosszúságú publikációs listájú konzulenssel a háta mögött. Így az erre való hivatkozás talán már nem is tűnik annyira súlytalan érvnek.

Mr Neanderthal 2011.03.21. 18:27:31

én mar alig varom a Hruscsovval díszített parizert, annak mi lesz a markanéve? tovaris vagy csak szimplán proli???

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 18:33:06

@Bukott Rockzenész: bocs, de: de. Így névtelenül, nem tudva, hogy az a szakdolgozat mennyire lett sikeres, továbbá menynire és mijen forrásokból méjedtél el benne, nem komoj érv itt :)

@fejo: most mér? ha már hitler szalonna van...

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 18:37:33

@max val birca man: A magyar közjogban ekkoriban szokatlan és ismeretlen volt a lemondással történő uralkodóváltás. A középkorban valóban létezett az "electus rex" (választott király) fogalma, de ezt a de facto uralkodó, ugyanakkor kétséges legitimitású királyokra használták (pl. Gézára, majd Szent Lászlóra egészen a törvényesen megkoronázott Salamon haláláig), főként a római pápa által írt levelekben hivatkoznak így rá. Milyen forrás igazolja az osztrák felkérést a magyar országgyűlés felé a királyválasztásra? Nem kötekedésből kérdezem, tényleg érdekelne.
A trónfosztást, mint már kifejtettem, én sem tartom jogosnak, ám ennek előzménye volt az oktrojált olmützi alkotmány, amely ellentmondott még az 1848 előtti magyar történeti alkotmányosságnak is.

Jaffar 2011.03.21. 18:40:36

Egy dolgot tehetsz. Nem veszed meg a terméket. Ennyi. A többi üres fecsegés.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 18:52:09

@Rosszindulatú Vászka: Jópofa ez a szándékoltan rossz helyesírás, védjegynek sem utolsó, de egy idő után fárasztó :)

A forrásaim egy részét már felfedtem az előző kommentekben, olvass utána! Ezen kívül "A forradalom és szabadságharc képes története" című, Hermann Róbert által szerkesztett, az elsődleges forrásokat fakszimile formában tartalmazó "bibliát" forgattam. A szakdolgozatom egyébként nem elsősorban a forradalommal, hanem a reformkorral és az azt megelőző újjáépítési időszakkal foglalkozik, de konzulensem szemlélete szerint az 1711-1918 közötti időszak egyetlen nagyívű modernizációs periódus hazánk életében, melyben a szabadságharc csak rövid, ám fontos intermezzo.

na__most__akkor 2011.03.21. 18:52:46

Na most akkor a viktor király lesz, vagy császár?
Mert marhára nem mindegy. Azért egy császár mégiscsak több.

A palibá meg generalisszimusz, mint a hadsereg főparancsnoka. (vigyáztam, nehogy olyan szót írjak amiben két L van)

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 18:55:15

@Bukott Rockzenész:

Az 1687. évi II. tc. kimondja, hogy I. Lipót mindenkori első fiúági leszármazottját a magyar országgyűlés mindig meg fogja magyar királynak választani.

Az 1687. évi III. tc. kimondja, hogy ha I. Lipót fiúági megszakadna, akkor a magyar országgyűlés II. Károly spanyol király első fiúági leszármazottját választja magyar királynak. Ha neki sincs már ilyen leszármazottja, akkor visszaszáll a szabad királyválasztás joga a magyar parlamentre.

Az 1723. évi II. tc. pedig kimondja, hogy a szabad királyválasztás joga csak fentiek fiú- és nőági kihalása esetében száll a magyar parlamentre vissza.

1848-ban a magyar parlamentnek Ferdinánd lemondása után királyt kellett volna választania a Habsburg-házból. Nem feltétlenül Ferenc Józsefet, de mindenképpen egy Habsburgot. Mulasztásos alkotmánysértés történt azzal, hogy a választást Kossuthék elszabotálták.

Xezs 2011.03.21. 18:55:29

Most csak nekem nem jött le, hogy mit kell ezen problémázni? Elbaszták, hát kész, hülye mindenhol van. Igen, a Tescoban is.

Kurvára ráérhet a beküldő is, hogy ha van ideje az egyik eladó segítségével kapcsolatba lépni egy magát főnöknek valló fiatalemberrel.

A fiatalembernek is biztos az a legfontosabb dolga, hogy egy holdkóros vásárlóval megvitassa, hogy az ő főnöke bizony hülye.

Seregbontó 2011.03.21. 19:01:52

Szegény ferencjózsi most biztos forog a sírjában! ;)

ave 2011.03.21. 19:02:56

En nem tudtam hogy van ilyen, de most lehet veszek egyet, koszi a reklamot!

Xezs 2011.03.21. 19:06:49

@max val birca man: Már megbocsáss, de tökmindegy, hogy milyen jogsértés volt akkor, egyszerűen nem volt fair, hogy a saját hazánkban ilyen senkiházi jöttmentek diktáljanak, mint az osztrákok.

Igenis jól tettük, hogy megpróbáltuk őket elzavarni a halál faszára.

2011.03.21. 19:07:16

@Rosszindulatú Vászka:
Bocsáss meg Vászka, de Károly Róbert édesanyja Habsburg Klemencia volt, talán egy kicsi köze mégis volt hozzájuk.

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 19:07:53

@Bukott Rockzenész: vettem, a végén hejrekerült minden.

A hejessírás meg elválassza a szart a májtól, a búzát az ocsútúl, vagyishogy a trollgrammárnáczikat, kik érvelés hejett csak belekötnek abba amibe tudnak, illetva azokat a Kommentereket, akikkel lehet és érdemes vitatkozni. Működik :)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 19:08:36

@max val birca man: Ez mind igaz lenne az aktuális király HALÁLA esetén, de az uralkodói lemondás aktusa a magyar jogban nem létezett.
A magyar országgyűlés álláspontja az ügyben az 1848. december 7-i ülésnapon: "[Kossuth] Inditványára másnap mind a két ház kijelentette, hogy Magyarország soha sem volt az ausztriai birodalom része, hanem független ország, melynek saját alkotmánya van s melyet saját törvényei szerént kell kormányozni. Ezen a függetlenségen és önálláson alapúl az ausztriai háznak Magyarországban a pragmatica sanctioban meghatározott rend szerént való uralkodása. Az ausztriai császári trón iránt közelebb tett tisztán családi intézkedések tehát a magyar királyi székre a magyar országgyűlés hozzájárulása és előleges beleegyezése nélkül egyáltalán nem vonatkozhatnak. Hogy azonban a magyar alkotmányt és függetlenséget jelenleg annyi felől fenyegető veszedelmek közt a hallgatást a nemzet jogainak sérelmével félre ne magyarázzák, kijelentik, hogy a magyar királyi szék a nemzet előleges megegyezése nélkűl csak a koronás király halálával üresedhetik meg,5 ebben az esetben a törvényes örökös a nemzettel koronázási hitlevelet kötni, az ország törvényeire, alkotmányára megesküdni s magát Szent-István koronájával megkoronáztatni köteles. Némi jogot a koronázás előtt is gyakorolhat ugyan, de csak a törvények értelmében és csakis a koronás király halálát követő időkben. Minden más változás egyedül a nemzet akaratát kifejező országgyűlés beleegyezésével történhetik. Ily beleegyezés nélkül a fejedelem életében senkisem tulajdonithat magának királyi jogokat s még kevésbé változtathatja meg az örökösödés rendjét családi magán-egyezkedésekkel, e nélkül maga a fejedelem sem mondhat le a királyi székhez kötött jogairól és gyöngesége esetében csak a nemzetnek van joga intézkedni az ország ideiglenes kormányzatáról. A királyság kétoldalú szerződésen alapúl s igy a királyi szék betöltéséről az országgyűlés hire, tudta és megegyezése nélkül egyoldalúan senki sem intézkedhetik." (in: Szilágyi: A magyar nemzet története)
MIndez 5 nappal a lemondás után történt, eszerint tehát nem valósult meg a mulasztásos alkotmánysértés!

Nagyon szívesen folytatnám tovább a színvonalas vitát, de mennem kell gyereket fürdetni.

Egyip Tomi · http://orultseg.blog.hu/ 2011.03.21. 19:11:20

@Leadfoot: az árúúú engem is kiborít :) sün az árÚlovaknak

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 19:13:50

@nemorino: német ág, ráadásul csak nej. Nem számít :)

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 19:13:54

@Xezs:

A Habsburg-ház a törvényes magyar uralkodói dinasztia mind a mai napig!

2011.03.21. 19:18:57

@max val birca man:
Ez helytálló, amennyiben a Habsburg-Lotharingiai házra gondolsz. De minden legitimista érzelmem ellenére azért szerintem is ízléstelen a kokárdás Ferenc József.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 19:19:12

@Bukott Rockzenész:

Oké, ebből az igaz, hogy nem köteles a magyar parlament Ferenc Józsefet megválasztani. De valakit kellett volna választani.

2011.03.21. 19:24:45

@max val birca man:
Itt még meg kell említeni a Habsburgok trónöröklési jogának legkorábbi forrását, az 1547. évi V. tc. 5. §-t.
www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=1837

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.03.21. 19:31:43

1) Ferenc József épphogy trónra lépett, nem ő verte le a szabadságharcot, hanem a tanácsosai.

2) Jelentkezzen, aki a monarchiát lecserélné mondjuk egy Werbőczy-féle nemesi köztársaságra vagy az árpádházi "királyainkra". A többségük büdös seggű alkoholista kurvapecér volt. Ferenc József viszont szerintem pariban van I. Mátyással. És fényévekkel szimpatikusabb lény volt, mint a mostani politikai elitünk. Már amennyiben valaki olvasott kicsi történelmet és nem csak árpádsávos idióta klisékben tud gondolkodni.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 19:33:25

@Nick_:

Így van. Az avatárom is azt jelképezi, hogy nem ismerem el Magyarországot, s Nagy-Ausztriát támogatom.

Trackback 2011.03.21. 19:40:06

Amíg ez az ország kétezer-hattal, ezerkilencszáz-nyolcvankilenccel, ezerkilencszáz-ötvenhattal, ezerkilencszáz-tizennyolccal, ezernyolcszáz-negyvennyolccal, és rég halott politikusokkal, zeneszerzőkkel, sportolókkal, tudósokkal van elfoglalva a jelenben élő tehetségek helyzete, eredményei helyett, addig ennek az országnak jövő helyett csak múltja lehet.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 19:47:03

@max val birca man: Közben visszatértem a fürdetésből. A kérdésem ugyanaz: Miért kellett volna választanunk? A lemondás a magyar jog szerint érvénytelen és értelmezhetetlen volt.

A trónöröklés rendje a primogenitúra alapján elég jól szabályozott volt ekkor, de csak az uralkodó HALÁLA esetén. A Pragmatica Sanctio értelmében pedig a birodalom országait feloszthatatlanul és elválaszthatatlanul (indivisibiliter et inseparabiliter) kell birtokolni. Akkor hogy jön ide egy, ugyan a Habsburg-házhoz tartozó, de mégis külön magyar király?

Trackback 2011.03.21. 19:47:10

Amíg ez az ország 2006-al,1989-el, 1956-al, 1918-al, 1848-al valamint rég halott politikusokkal, sportolókkal, kutatókkal, művészekkel van elfoglalva, és nem a ma élő tehetségek eredményeivel és problémáival, céljaival, addig ennek a nemzetnek jövő helyett csak múltja van.

Jelene is alig.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.21. 19:55:30

@Bukott Rockzenész:

Lehetett volna külön király is, mert erre nem volt jogszabály. De a Habsburg-ház jogai érvényben voltak, erre volt jogszabály. Nem?

A probléma valóban nem egyértelmű, éppen az általad idézett passzus miatt.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 20:06:32

@max val birca man: Pedig nagyon is egyértelmű, pont emiatt!
1723. évi II. törvénycikk, alias Pragmatica Sanctio:
www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=4529

"7. § S ezeknek is magvaszakadtán, a néhai dicső Lipótnak, császároknak s Magyarország királyainak ágyékából leszármazókra, és ezeknek törvényes, római katholikus, mind két nemü ausztriai főherczeg utódaira, a most uralkodó legszentségesebb császári és királyi felség részéről a Németországban s azon kivül fekvő és Magyarországgal, meg az ehhez kapcsolt részekkel, országokkal és tartományokkal, az előrebocsátott jog és rend szerint, feloszthatatlanul s elválaszthatatlanul, kölcsönösen és együttesen örökösödésileg birtoklandó más országaiban s tartományaiban is megállapitott elsőszülöttségi rendhez képest, uralkodás és kormányzás végett átruházzák."

Már rég nem velem vitatkozol, hanem egy támadhatatlan elsődleges forrással! Elismerem szerteágazó NOL-bloggeri munkásságodat és Monarchia-pártiságod is tiszteletreméltó számomra, de ezt a csontot szerintem ne rágjuk le az utolsó atomjaiig, mert teljesen felesleges. További szép estét!

phylloceras 2011.03.21. 20:09:27

@muhi: Természetesen (dicsekvés) mind a két gyerekem kitűnővel és középfokú nyelvvizsgával végezte el a gimnáziumot. Tehát tandíjmentesen tanulhatnának Magyarországon.
300 euró/félév a tandíj.
Én viszont néha a jövőbe látok és ezért támogattam őket az ausztriai egyetem elvégzésében. Gondolok itt a kaotikus magyar gazdaság-politikai és nem utolsó sorban oktatási helyzetre.
Angolul és németül majdnem anyanyelvi szinten tudnak.

Lostris28 2011.03.21. 20:18:45

Lehet írta már valaki, de azért nekem így a kommentek elolvasása nélkül csak az elején, a magát szentül magyarnak hívő, mellveregető posztoló úgy elírta magát, mint a fene, az áru mindig is rövid u volt... Ha már a magyarságon háborgunk, legalább használjuk a mozilla helyesírást ellenőrző funkcióját... Uff...

Sir Zet 2011.03.21. 20:34:56

Hát én ezt az "árúk árúsítása" után nem bírtam továbbolvasni... (Gy.k. áru, azaz portéka rövid u-val írandó)

Zuzimama 2011.03.21. 20:39:44

A BÉCSI úti Teszkóbaaaaaa????

becsoccsent 2011.03.21. 21:04:09

a posztolo esetleg tudja-e, hogy az aradi tizenharmak nem is tizenharman voltak? akkor meg minek magyarkodik itt?

Mylady 2011.03.21. 21:09:12

@Rosszindulatú Vászka: szerintem nem "sújtalan" az az érv. aki sikeresen megír és megvéd egy szakdolgozatot, az elég jól képben van abban a témában, amiből írta. legalábbis ha maga írja.
nagyon el kell mélyedni a vonatkozó szakirodalomban.

én a húszas évek külpolitikájából írtam, sokkal többet tudok a korszakról, mint az átlag érettségizett ember, pedig én nem is történelem szakon végeztem...

hackbard.celine 2011.03.21. 21:26:14

@Bukott Rockzenész:
egy szalámi kapcsán tényleg megéri mindez? Az okés, hogy friss diplomásként két évvel a szakdoli és diploma után valaki előadja a tutit, de a történelem ettől még nem egy egzakt tudomány. És a győztesek írják - mint az közismert.
Következő posztgrad szemeszterre érdemes lenne felvenni valami jogi tanulmányt, mert azon túl, hogy a Pragmatica Sanctio nem magyarul fogalmazódott meg, illik tudni, hogy jog szerint eleve nem a törvény betűje, hanem a jogalkotó szándéka számít.
Azért hogy a jelen korba mi hogyan változott, álljon itt egy érdekesség: ma magyar elnöksége van az EU-nak.
Aki egy kokárdás szalámin besértődik, az simán kihagyta az elmúlt 30-40 évet (a kokárda kb. '90-ig a szoci rendszerrel szembenállás burkolt szimbóluma volt - ha már történelem, akkor legyen kortárs), ma meg szinte semmit nem jelent, pártszimbólum. Köszönhetően a regnáló hatalom prominenseinek. Persze ettől még az összes többi is feltűzte, viszont az utcán alig lehetett látni.
Szalámipolitika?

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.21. 21:30:57

@hackbard.celine: Nagyon félreértetted ezt a vitát, ezért nem is nyitok újat.

hackbard.celine 2011.03.21. 21:50:44

@Bukott Rockzenész: légyszi olvasd el amit írtam még egyszer. Udvariasan csak annyit javasoltam, hogy ne rombold a saját szakmai hiteledet egy (immár nem először a homáron megjelent) szalámi ügy kapcsán.
Aki érti amit írsz, annak a fele minimum kritikus, aki nem érti, annak meg úgyis mindegy.

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 21:52:05

@Mylady: ezen már azóta túl vagyunk :)

cukorrépa 2011.03.21. 21:57:06

hogy ezen minek ennyit rugózni... amióta a nemzetállamok nemzetállamok (akarnak lenni), a nacionalista-populista demagógia mélyen szántó marketingf*szságok elkövetésére sarkallja a cégeket. így van ez minden rendes rasszista államban, Magyarországtól Izraelig.

Büszke_troll 2011.03.21. 22:16:53

Letolják a posztolót, miért foglalkozik ilyen piti üggyel, aztán órákig rugóznak itt rajta.

Jönnek a joggal egy forradalom és szabadságharc kapcsán. Normális?

Március 15 a magyaroknak nem jogi, hanem érzelmi kérdés.
A leverésben és megtorlásban pedig Ferenc József részt vett. Nem huszadrangúként, hanem megbízóként.

Ezek után a szabadságharc jelképét, a kokárdát, nem egy szalámira, hanem egy Ferenc Józseffel díszített felvágottra ragasztani,
izléstelen és gyomorforgató.

Sajnálom, hogy ez másnak nem érthető.

Azt is sajnálom, hogy az átlag birka csak legyint és aki (nem csak ezzel kapcsolatban) konfrontálódik, az csak lenézést, sajnálkozást kap. Ez a "szarjunk mindenre, úgysem változtatunk rajta" szemlélet az oka annak, hogy gazdaságilag, erkölcsileg itt tart az ország.

További jó trollkodást.

dbeata 2011.03.21. 22:26:38

@Leadfoot:

Az enyémeket is irigyelhetnéd...:-)

Bocs, de magas labda volt.

hackbard.celine 2011.03.21. 22:39:51

@Büszke_troll: márc. 15. egyike a romantikus történelemhamisításoknak. Petőfi sem szavalt a lépcsőn (a költeménye márc. 13-án született saját bevallása szerint, majd először 17-én adta elő - forrás pl. Jókai).

The Great Destroyer 2011.03.21. 22:42:21

Nekem van egy bronzból készült Nágya Krupszkaját ábrázoló szobrocskám, én azzal a nagy novemberi októberi cocialista forradalmat szokom ünnepelni, mint Ivanij Iljics :).

Rosszindulatú Vászka 2011.03.21. 23:01:28

Lassan annyira nemes és fennkölt lesz az a pár ijen nagyon Nemzeti Ünnep, hogy házaséletet sem szabad élni az inkriminált napokon. De legalábbis nem eshet jobban, mint az Ünnep.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.21. 23:11:15

Nevetséges ezen felháborodni. Teljesen jó poén, ez csak a gyártó humorérzékéről tanúskodik. Ráadásul éljen a Monarchia.

Csinálj akkor ellenplakátot Ferencz Jóskával, hogy "ehhez nem adom a nevem!"

Leonard Zelig 2011.03.21. 23:13:08

A Lidlben meg van Feri márkájú ceruzahegyező. A szlogen szerint Liszt is Feri hegyezőt használ. (Vagy ez gyenge?)

feiticeiro 2011.03.21. 23:13:13

hú, enek bácsinak nagyon sok idelye van leveleket írogatni :) lehet, h ő maga Schmitt Pál?

hackbard.celine 2011.03.21. 23:17:10

@Modor Tibi: Svejk szerintem biztos megvan. Méltatlan lenne egy igazi modoroshoz, ha nem ismerné a légypiszkos sztorit. :)

Viktus 2011.03.21. 23:37:12

Direkte olyat vettem - jó volt.

algi 2011.03.21. 23:37:56

@Nyuszí O_o: Ferencjóska már a spájzban van. :)

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.03.21. 23:57:48

@Viktus: ott a pont, LOL -- beszélünk itt összevissza hülyeségeket, és közben senkit se érdekelt, hogy MILYEN a kolbász ÍZE. =)))

dpalmer 2011.03.22. 00:48:41

Elnézést, de a 13 aradi vértanúból mennyi volt MAGYAR hazafi???

dpalmer 2011.03.22. 00:51:53

@Büszke_troll: Igazad van, nagyjából, igen.
Azoknak is igazuk van, akik azt mondják, hogy egy habos-rózsaszín körítés van az 1848-as eseményekhez költve.

levvente 2011.03.22. 01:45:35

@dpalmer: az összes.Ugyanis ha a származással jössz, akkor tájékoztatlak, hogy egy magyarul alig tudó Aulich vagy Knezich esetében még nagyobb dolog a magyarságért az életüket adni.

vauvauvau 2011.03.22. 01:56:56

LE A CSÁSZÁRZSEMLÉVEL IS!

MAGYAROK! NE EVGYÜNK CSÁSZÁRZSEMLÉT! HOGY A TESCO RÖHÖGJÖN A MARKÁBA?!
LÓSZART, MAMA!

Xezs 2011.03.22. 02:17:09

@max val birca man: Szerintem meg seggfejek gyülekezete csupán :)

Hefe 2011.03.22. 03:18:09

"Sajnálatos, hogy logójukon Ferenc József király somolyog, aki éppenséggel leverte a szabadságharcot."
itt eleg nagy lyukak vannak a tortenelmi alaptudasban. A magyar szabadsagharcot nem Ferenc Joska verte le, hanem az oroszok.
Ezen tul, mar regen EU-tagok vagyunk: szeressuk egymast gyerekek!
A torokoknel is reklamalhatnank, hogy mi az, hogy elfoglaltak Budat, meg miert szortak ki kiralyaink csontjat Fehervarott. Ehelyett jobb a pihi meg a nyugi. Milyen szep dolog is a megbocsatas...

Hefe 2011.03.22. 03:19:40

@Leonard Zelig:
sot, Feri is ezzel hegyezte a sajatjat...

Hefe 2011.03.22. 03:24:52

sot hat mar Rakoczinak is volt nemi elszamolnivaloja a labanczokkal, ha jol emlekszem.
Igaz, hogy az osztrakok zavartak el a torokoket tolunk, igy az Europahoz valo lemaradasunkat 300-rol 100 evre csokkentettek, de azert nem kell nekik halas lenni, mert kokardat raktak Ferencz Joczira...

pruntyike 2011.03.22. 04:33:23

Amikor végigmentem a Máriahilferen Bécsben, a következőket kaptam ingyen (egyetlen órán belül): egy könyvesüzlet előtt osztogattak a betérőknek "féldrágaköveket" (értsd: színes kavicsokat), de kaphattál naptárat is, vagy valamit, ami nagyon "praktisch" de nem tudom mire való, aztán kaptam csak úgy egy koncerte invitáló szórólappal együtt egy dobozos Schweppes-t (mondjuk lejárat előtt, de még szavatossági időn belül), majd egy kicsit tovább kartondobozokból növényi zsiradékból készült tejfölt osztogattak (reklám) az íze jó, de az öregapám ilyet még nem látott, ingyen elmegy. Az egyik üzlet előtt 2 dcl-es "Vöslauer" volt kitéve (zum Mitnehmen, tehát ingyen, bár az is ki volt írva, hogy max. 2 db-ot vihetsz el, ráadásul akik nem tudnak németül, nem mertek hozzányúlni, mert ott szokás a nem ingyenes árut is kirakni a bolt elé, tehát nem akartak Bakáts Tiborként tetszelegni és Vöslauer-lopási ügybe keveredni). A Kärtnerstrassén iciri-piciri tortaszeleteket osztogattak (Sacher torta, amúgy 6 EUR egy szelet), úgy pálcikáról, szintén ingyen, ha ötször fordultál, összejött egy negyed tortaszeletnyi a gyomrodban.
A Stephansdom mellett egy erősen kínai kinézetű hölgy bravúrozott egy zongorán (Li Szt?), ingyen, az esti koncertjét reklámozta. Ingyenebéd nem volt (talán egy Bakátsnak még az is). Egyébként ha ott szórólapot osztogatnak, mellé mindig adnak valamit, csak úgy csak natúrban nálunk szokás osztogatni, mondván a plázában: a képedbe nyomjuk ezt a szórólapot, sajtot meg szalámit meg egyebet lopj hozzá magadnak a tescóban a szent sajtószabadság felkent papja (Bakáts)mintájára.

bandigyerek 2011.03.22. 05:23:57

nem értem a sok melldöngetést, nekem ebből az jön le, hogy a szabadságharc szelleme most is él, kokárdát tettünk ferencjóskára, aki már csak szalámi meg kolbász,ami mégiscsak disznóság.Azért jó lenne még a monarkiában élni,talán nem lenne a Tiszain, a vasúti váróban a wc állandó jelleggel összehugyozva.

bandigyerek 2011.03.22. 05:27:05

amúgy lehet fikázni F.J.-t,végül is mennyivel jobb álamfő S.P.---

KaPé 2011.03.22. 07:02:27

Aki ennyire mélymagyar, megtanulhatna helyesen írni. A rossz helyesírás pont olyan szellemi igénytelenség, mint kokárdával ábrázolni Ferenc Józsefet.

Kaszáspók 2011.03.22. 07:16:14

a "felbosszantott" szó is egybeírandó ám, ez nem tűnt fel senkinek.

werno 2011.03.22. 07:18:07

....ha már valaki ennyire igényes akkor azt is illene tudnia Brezsnyev közel 8 évvel 56 után került hatalomra,bár alsóbb szinten lehet,hogy részt vett döntésekben, de ezzel az erővel Andropovot is említeni lehetne :(

Kaszáspók 2011.03.22. 07:18:42

A sekélymagyar mélyliberálisoknak meg azt üzenem, hogy semmivel sem különb az ő helyesírásuk, fogalmazási és stilisztikai érzékük az általuk le"mélymagyar"ozottakénál.

werno 2011.03.22. 07:25:00

@Kaszáspók: "sekélymagyar mélyliberálisoknak"....te normálisnak tartod magad ???

TheKoko 2011.03.22. 07:45:51

No csak egy nagyon gyors komment. (lehet valaki mar irta nem olvastam vegig a kommenteket)

Rendben van az hogy utaljuk itt nagy boszen Ferenc Joskat, de azt azert figyelembe kene venni kerem alassan, hogy FJ 1848 decemberetol volt uralkodo, konkretan 18 evesen -> nana hogy persze hogy o hozta a donteseket es nem masok a hatterben. Ugyan mar...

Na szep napot

emem 2011.03.22. 07:48:17

Andropovot tényleg lehetne említeni, mert 56-ban ő volt a szovjet nagykövet Budapesten. Bár kérdés, mennyi ezen a poszton a mozgástere valakinek, de valamennyi szerepe biztosan volt a dolgok alakulásában.

regress 2011.03.22. 08:03:55

a kokárdát az ezredfordulón viktorék lezüllesztették tesco szintre, azóta szerintem mindegy,mire használják

Csigorin 2011.03.22. 09:21:25

Ha mar a poszt toloja ennyire rugozik a tortenelmen, illene tudnia hogy 56ban nem Brezsnyev elvtars volt hanem Hruscsov elvtars...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.22. 10:01:39

@Nick_: Függetlenül a többi marhaságtól, Ferencjóskánk ugyanolyan "büdös seggű alkoholista kurvapecér" volt, mint a legtöbb királyunk, kormányzónk, pártfőtikárunk, miniszter- és államelnökünk, nem a rosszul mosott szállodai lepedőtől kepta ő sem a "francia betegséget", a talán kissé róla is elnevezett "francznyavaját"...
@A Galaxis Elnöke: Amelyik nemzetnek nincs múltja, annak jövője sem lesz. Ezt ismerték fel a zseniális internáci ideológusok, ezért része mai napig az internáci himnusznak "a múltat végképp eltörölni, rabszolgahad, indulj velünk!" (mármint velünk, mindenkinél egyenlőbb vélemény- és egyéb diktátorokkal) kitétel.

Különbenis:
"a legyek leszarták a császár őfelségét"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.22. 10:10:55

@emem: Mivel Andropov vezette a KGB ~ európai részlegét is, még a forradalom kirobbantásában is komoly szerepe lehetett. Az Ausztriából visszavont Déli Hadseregcsoportnak ugyanis a SzU területén kívüli bázisra volt szüksége, hogy ne éhezzenek tovább a kifosztott Ukrajnában. '48-tól '56-ig alig voltak "szovjet" megszállók a csonkított magyar földön, ha jól emlékszem, valami 18-20 000, utána meg hivatalosan 80 000, plusz a hivatásosok családtagjai, valamint a zsoldjukban álló magyar(?) muszkavezetők.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.22. 10:23:25

@max val birca man:
Meg vagy te zavarodva, már bocsánat
Milyen törvény alapján is?

HA te idézed a te törvényed, én idézem az 1921-es trv-t
Istentöl való származtatás most nem jácc!

emem 2011.03.22. 10:44:16

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Azt nem tudom, hogy miközben Andropov budapesti nagykövet volt, még a KGB "európai részlegét" is vezette volna, és nem is nagyon hiszem – később az egész KGB-t vezette, de az már más történet. Viszont a hozzászólásból kiérződő rosszalláshoz annyit, hogy előbb mentünk mi fegyveresen a Szovjetunióba, mint hogy ők idejöttek volna. Tehát előbb kellene azokat fikázni, akik Hitlert kiszolgálták, időben azután azokat, akik az oroszokat szolgálták ki. A Don-kanyarnál, ha jól emlékszem szarrá vertek minket (az ott harcoló és meghaló katonák áldozatvállalásától függetlenül) és nem tudom, milyen erkölcsi alapon vagyunk felháborodva az oroszok ittlétén. Milyen törvény írja elő, hogy a támadót nem szabad legyőzni? De ennek persze semmi köze a Ferenc Jóskához, akivel viszont kiegyeztünk 1867-ben. Szigorúan az aradi vértanúk és a többi áldozat szempontjából az nagyobb skandallum volt, mint mostanában egy idétlen marketing a többi idétlen marketing között. Viszont hasznos volt a kiegyezés, még ha erkölcsileg szörnyű is – ez mutatja, hogy akkor az ész dominált, aminek most is lenne néha haszna (az észnek, a hülyeséggel szemben).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.22. 11:15:37

@emem: Mintha 1849 kissé megelőzte volna a II.világháborút (amely minden ízében a gyurcsányi "elkúrtuk" kategóriába tartozik szerintem).
"nem tudom, milyen erkölcsi alapon vagyunk felháborodva az oroszok ittlétén."
Olyan erkölcsi alapon, hogy ittlétükkel (Ah, be szép szó a zabrálásra és a megszállásra) mesterségesen lélegeztettek és védtek meg a néptől egy olyan rendszert, amely minden vezetője és döntési joggal felruházott kiszolgálója gazember volt. Örököseik meg ma is azok.

Ferencjóskánk kapcsán a kiegyezést meg alighanem én hozam szóba a kommentek között: @Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.22. 11:23:23

@horex: Én sem tudok olyan legitim törvényhozóról, amely érvényesen fosztotta volna meg a Habsburg-házat a magyar tróntól, sőt olyat sem, amelyik egyáltalán megszüntette volna a Magyar Királyságot, amelynek nevét egyébiránt az elszakított nemzet- és országrészek képviselete hiányában illegitim országgyűlésünk most fogja Magyarországra zsugorítani...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.22. 11:49:09

@atpijkamo: Én is nagyon-nagyon örülök, hogy örömöt szereztem neked! ;D

emem 2011.03.22. 11:50:23

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nagyon messze jutottunk 1848-tól, de nem állom meg hogy ne emlékeztesselek: gazemberségben a magyarok sem maradtak le a Második Világháborúban: a Szombathelyi vezérezredes egy idő után kénytelen volt fellépni azok ellen, akik vagonszámra küldték haza a rablott értékeket az elfoglalt területekről. De nem is azt vonom kétségbe, hogy az oroszok ittléte rossz volt, hanem csak azt jeleztem, hogy mi támadtuk meg őket, ők csak visszaütöttek. Lehet, hogy a "felszabadítás" mint kifejezés erre a dologra erős volt, bár a nyilas uralomhoz képest egyáltalán nem biztos. Miután ez az egész téma itt off, visszavonulnék mielőtt ránk szól valaki.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.22. 11:57:40

@emem: "mi támadtuk meg őket"

Ez pedig igazolja leigázásunk 40+ évét. Jó az osztrákoknak, hogy ők nem támadtak.

"ők csak visszaütöttek"

1949-ben nem visszaütöttek, csak erre jártak. Ha van sapka rajtunk, az is baj, ha nincs, az is. Ugye nem gondolod komolyan, hogy attól függ, ki kezdte?

"gazemberségben a magyarok sem maradtak le"

Épp ahogy más nemzetek sem. Azért nagyságrendi különbségek voltak.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.03.22. 17:02:33

@Bukott Rockzenész: Ezt a jogszerű, nem jogszerű témát nem kéne erőltetned (pláne, h állításod szerint ez a szakterületed). V. Ferdinánd az áprilisi törvények aláírásával megszegte a koronázási esküjét. És természetesen maguk az áprilisi törvények is "alkotmányellenesek" voltak a korabeli rendi jogfelfogás értelmében, amely szerint a sarkalatos törvényeket (vis az "alkotmányt") felülíró törvények akkor sem érvényesek, hha azt az ogy két háza (táblája) és az uralkodó teljesen konszenzusával hozzák (csak így lehetett törvényt hozni).
Nyugodtan megkérdezheted erről Katust, de akár Pajkossyt v Gergely Andrást is.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.22. 19:08:02

@MolnarErik: A végtelenségig lehet lovagolni a feudális maradványokat és a Habsburg-abszolutizmust bebetonozni akaró, megváltoztathatatlan(nak) hitt törvényeken (melyeket erősen idézőjelbe tesz az 1790:X. tc., lásd: www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=4884), csak hogy felülkerekedhessetek ebben a lassan meddővé váló vitában (maxval úr és társai). Innentől kezdve vitatkozzatok II. Lipóttal és az alkotmányos forradalmat tulajdonképpen megalapozó törvényeivel, ne velem!

A hosszas vita során leírtak alapján valószínű, hogy Kadhafi uralmának és a felkelőkkel való bánásmódjának jogszerűségét is hasonló érvekkel védi meg minden itt megnyilvánult professzionális és önjelölt jogász (bár itt elég nagy a közös halmaz, úgy sejtem).

Éljen a szalámi!

...Ahoj... 2011.03.22. 20:31:50

CBA és SPARBAN is kokárdás cuccot árultak, én örültem neki legalább nem kellett venni 150 Ft-ért.

Hameg bosszankodsz minek veszel Kaiser termékeket?

Antalbaba 2011.03.22. 21:31:06

Az új tulajdonos bezárja a legendás kolbászgyárat
2011. 3. 22. 07:21
Alig fél évvel a megvásárlás után, májusban bezárja a Kaiser Food Kft. mosonmagyaróvári szárazáruüzemét a Debreceni Csoport Kft. - írta a Kisalföld.

A lap keddi számában azt írta, az évi 1350 tonna kolbászt előállító, 160 éves múltra visszatekintő üzem a cégvezetés szerint rossz állapotban van, a város körbenőtte, így nem bővíthető, ugyanakkor hűtőháza miatt veszélyes üzemnek számít. A Kaiser Food márkanevet továbbviszik; 99 alkalmazott állása szűnik meg.

A korábbi tulajdonos ezzel szemben arról beszélt a lapnak: az államtól 21 éve megvásárolt, lerobbant gyárból virágzó és még a németországi piacra is érett és elismert üzemet hoztak létre, amely profitot termelt. Az új gazda tudta, mit vesz, ráadásul a dolgozóknak azt ígérte, munkájukra hosszú távon számít.

Szerző: MTI Eco

HandG 2011.03.23. 08:55:30

lehet, hogy az szándék vezérelte őket, hogy végre meg kellene békélni a múltunkkal és nem rágódni rajta állandóan, hanem előretekinteni.
Tény Ferenc Józsi bá' vert le minket , tény, hogy Görgey hamar a seggére verhetett volna, ha elmegy Bécsig, tény hogy....történelem, történelem TÖRTÉNELEM! ELMÚLT! Tanulni kellett a hibákból! Nekik is, nekünk is. Nézzünk előre. Most jelentheti az is az ajándék kokárda, hogy innen visszatekintve ők sem tartják nagy tettnek, hogy levertek minket. Talán szégyenlik is egy kicsit. És egy pici "kártérítés" ez a kokárda.

Vagy Ferenc Józsi bá' azt üzeni: " nem személyes ügy volt, hanem üzlet!":)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.03.23. 11:15:57

@Bukott Rockzenész: Valóban semmi értelme ilyesmin lovagolni, csakhogy ezt az egész jogszerű dolog témát te hoztad elő, és én hívtam fel a figyelmedet, h semmi értelme ezen rugózni.
És így van, 1 forradalom sohasem jogszerű, sem nem alkotmányos. Ezért sem kéne azt írni, h az.
Egyébként mitől is tenné idézőjelbe az 1791/X a megváltoztathatatlan sarkalatos törvények elvét?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.03.23. 11:22:23

@Antalbaba: Na, akkor a posztoló problémája megoldódott.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.23. 15:11:46

@Antalbaba: Alighanem az Index komoly elkötelezettséggel bírhat Csányi Sándor irányában, és ezzel a gerillamarketing-akcióval próbálnak piacot teremteni a Picknek....
hetivalasz.hu/uzlet/ki-kokardazta-fel-ferenc-jozsefet-36366/

geniusgenie 2011.03.23. 18:41:46

Csatlakoznék Csigorin kollégához, miszerint a ha posztoló ily művelt és érzékeny történelmileg, akkor a Brezsnyev vonalat inkább hanyagolhatta volna '56 ügyben.
Amúgy meg a kiegyezés után az említett uralkodó Magyarország elismert, legitim, hivatalos, stb. királya lett.
Példák még:Bajcsy-Zsilinszky>> gyilkos,majd hős.
Nagy Imre>>kommunista, majd hős.
Mindig az aktuális kurzus a mérvadó.

Lassie 2011.04.04. 21:21:30

Minek kell ezen haborogni es minek vasarol angol uzletben, becsi uton, marcius tizenotodiken, valami gusztustalan import csemegere vadaszva a pultban. Ki kell menni ha nem birja ki a zaszlojaval aztan lobogtassa.

En buszke vagyok arra hogy magyarnak szulettem, es nehany multbeli teljesitmenyunkre... de jo ideje kisert az elbaszas szelleme, az orszagban zajlo esemenyekre, a teljesitmenyunkre, nem tudok buszke lenni, a nemzeti unnepeink korul zajlo hercehurca pedig teljesen elidegenit.

Egyebkent meg van egy jo mondas mindenkinek javaslom hogy emesztgesse:
Keep calm, carry on.

en.wikipedia.org/wiki/Keep_Calm_and_Carry_On
süti beállítások módosítása