Tékozló Homár

Egy telefont nem bír kicserélni a Telenor

2011.04.01. 14:58 | jackyll | komment

Folytatódtak Orsi eltűnt Nokia-telefonjának kalandjai. Azóta ugyanis megtalálták, de ettől persze semmi nem lett jobb vagy egyszerűbb. Mostanára a Nokia és a Telenor is feladta a javítgatást, cserélni próbálták, de ez sem megy:

A készülék előkerült. Szoftvert frissítettek rajta és szerintük jó lett.  Sajnos tévedtek! A telefon 1 hónap használat után újra a régi hibákat produkálta (felmelegedett, kikapcsolt, 4-5 órát kellett tölteni és max. 1 napig bírta az aksi). Felhívtam a Nokia központot ott egy nagyon segítőkész úriemberrel sikerült beszélnem, aki megkért, hogy adjam le a telefonomat és kérjem, egyből küldjék be hozzájuk. Így is tettem.

Egy hét és egy újabb főpanel csere után kézbe vehettem a telefonomat, ami 3 napig működött hibátlanul, majd újra elromlott. Felhívtam a központot és ott sikerült kifognom egy olyan hölgyet, aki egy kicsit törte a magyart. Nem baj majd megoldjuk valahogy. Sajnos rosszul gondoltam. Az ügyintézés lassan ment, mert szinte minden mondat után visszakérdezett, hogy mit is mondtam, de azért eljutottunk a megoldáshoz. Szerinte a megoldás a következő: vigyem be újra a telefont a szervizbe, ők majd elküldik hozzájuk, majd bent a központi szervizbe megfigyelik a telefont. Kérdeztem a hölgyet, hogy mégis mennyi ideig fogják megfigyelni a készüléket és mit csinálnak vele, ha nem produkálja a hibát. Erre azt a választ kaptam, kb. 10 napig és hogy semmit sem tudnak tenni vele akkor, ha jó lesz ez alatt az idő alatt. Mondtam neki kissé már idegesen, hogy mi van akkor, ha ezek után kigyullad a zsebemben? A válasz a nagy csönd! A kedves hölgy nem tudott erre mit felelni. Felvette az adataimat és meg egyeztünk, hogy beviszem a szervizbe.

Ez nem történt meg, mert másnap megkerestem azt az urat, akivel már beszéltem előzőleg és vele sikerült zöld ágra vergődnöm. Arra jutottunk, hogy utána néz a teljes élettörténetnek és megtudja, a főnökeitől mit lehet csinálni. Megígérte, hogy visszahív.

Ez ugyan nem történt meg, de én egy hét után felhívtam és megérdeklődtem, hogy áll az ügyem. Azt a felvilágosítást kaptam, hogy sajnos a telefon még csak egyszer volt náluk bent a központban panelcserén, ezért nem tudnak mit csinálni vele. Ezen meglepődtem, mert ez már a második panel csere volt, mind a kettőt bele is vezették a jótállási jegybe.  Az első javítás nyomát és a panel cserét a második javítás alkalmával meg is találta a gépben. Kedvesen meg kérdezte, hogy az első alkalommal is kaptam új IMEI számot? A válaszom: igen. Erre azt mondta, hogy akkor majd utána néz és majd hívni fog. Természetesen nem hívott. Nekem kellet telefonálni, de sikerrel jártam és elküldött egy email-t amire kicserélik nekem a telefont bármilyen másik készülékre.

Ezzel a papírral el mentem abba a Telenorba, ahol a készüléket vettem. Ott az első próbálkozásom sikertelen volt, mivel a papíron, amit a Nokia adott van egy szám amit le kell ellenőrizni. Ők hétvégén nem dolgoznak, bár ez a múlt hét szombat volt, amin a hétfőt kellet volna ledolgozni. Semmi gond jöjjek vissza hétköznap 9-17 óráig. Egy nap szabadság.

Elmentem hétfőn hozzájuk kedvesen azzal fogadtak, hogy pénzt nem adnak vissza. Ezért neki is álltunk a cserének. Ki választottam egy másik készüléket, rá kell fizetni, nem baj csak végre legyen egy működő telefonom. A kedves kis hölgy próbálta hívni a Nokia központot, de amikor kérte a csere kód ellenőrzését mindig megszakadt a vonal. Közben azért elkezdte a számítógépben a papírokat amikor be ütötte a telefont kiderült, hogy 10000 ft helyett még 34000 ft-ot kellene fizetnem, mert a gép nem jól van beállítva. Azt mondta így nem tudja kicserélni. Írnia kell egy emailt a a Telenor központba és nekik kell át írni a telefon árát. Ez kb. 3 munkanap. Addig nincs telefonom. Megígérte, hogy majd felhívnak, ha sikerült elintézni, de a nokiát azt közben elintézik így már nem kell újabb szabadságot kivennem.

Nagyon ideges lettem, azért ez már mindennek a teteje. Nem hiszem el, hogy a mai világban ennek így kellene működnie. Megadtam az elérhetőségeimet, amin tudnak hívni. Nem hívtak, én hívtam őket 3 nap múlva. Hát még semmit nem tudtak elérni így még egy kis türelmet kérnek, talán holnap. Másnap (a mai napon) felhívtam őket, még mindig semmi. Talán hétfőn, mivel ők sem dolgoznak a hétvégén.

Felhívtam a fogyasztó-védelmiseket ők azt mondták, hogy próbáljak meg egyességre jutni velük, vagy írjak be a vásárlok könyvébe. Fel is jelenthetem őket náluk, de attól nekem még nem lesz telefonom. Sajnos se telefon, se pénz. Így állunk most.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eurokonform mobilwc 2011.04.01. 15:03:20

Mit mond a roma a telefonba?
-No ki a?

eurokonform mobilwc 2011.04.01. 15:05:59

Amúgy meg gyanús, hogy ennyit vacakolnak a kedves vevő szivatásával. Nem egyszerűbb és beváltabb kapásból azt mondani, hogy vizet kapott?

Qtzko Matzko 2011.04.01. 15:22:42

Nekem évekkel ezelőtt szintén egy Nokia modellel volt problémám. Először próbálkoztak a sablonnal: forrasztás, szoftverfrissítés - egyik sem jött be, ugyanúgy vacakolt a készülék. Aztán aksit cseréltek - no, azzal legalább 1 hétig normálisan működött :) Utána ugyanaz a hibajelenség, ami már eleve nonszensz, ugyanis: a Nokia lefagyott és kikapcsolt. Nem zavarta, hogy éppen beszélek - nem szerette a hideget. Mert ugye mint tudjuk, a Nokia őshazája a trópusi hőmérsékletéről ismert Finnország maga :D
Végső elkeseredésükben szintén panelt cseréltek, miután már semmilyen más ötletük nem volt, hogy mi is lehet a gubanc :)
...ezek után még kb. háromnegyed évig működött, ami alatt lejárt a garancia ideje. Nem sokkal élte túl... sem előtte, sem azóta nem volt gondom Nokia készülékekkel, akkor letudtam :))
(megjegyzés: a Pannon GSM-nél még az ügyfél volt a fontos, a Pannonnál már nem annyira, manapság pedig szinte csupán megtűrt egyed... a vezetőségnek vajon még nem tűnt fel, hogy miért is léptek le tőlük az igazi szakemberek?)
Egy dolgot megtanultam: vadiúj Nokia telefont nem érdemes első körben venni; meg kell várni, míg kijönnek az első szériahibák s javítják azokat. Vagy ha valaki villogni akar a "nullszériás" telójával, akkor kalkuláljon be a heti programjába szervízlátogatást :-)

Dr Gregory House 2011.04.01. 15:23:19

Lemaradtam a dobogóról.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.01. 15:26:18

en etnyeleg egy total nyugodt, higgadt es intelligens pasi vagyok, de hogy legkesobb az utolso alkalomkor, mikor a 10-bol 34 ezer lett es ezt sem tudtak megoldani, bebasztam volna a telefont a pultba az tuti
ha rosszabb hangulatban vagyok, rakotottem volna egy felteglara,es ugy dulvan le a padlola

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.01. 15:28:47

@Dr Gregory House:
legalabb nem kell doppingvizsgalatra mennunk

HenteSS88 2011.04.01. 15:33:00

Így jár aki szolgáltatónál vesz telefont 100 év hűségnyilatkozattal gondolom részletre. be kellett volna vágni a mikróba, és bevinni nagy csinnadrattával blikkel borssal hogy felrobant.

Cica30 2011.04.01. 15:33:17

@hagyma: Hát már engem sem sok tart vissza tőle! Ma megyek újra beírok a vásárlók könyvébe!

Kardics 2011.04.01. 15:34:23

Hagymával ellentétben én nem vagyok "etnyeleg", de én is ráborítottam volna az asztalt. Ez már szop@tás kategória.

Dr. Kix 2011.04.01. 15:37:47

Vásárlók könyve ilyenkor csodákra képes. Általában.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.01. 15:39:01

@Kardics:
jovan csak egy e-vel tobb es rossz helyen vannak, a felesleges is
ezek az e szarmazekaim

Cica30 2011.04.01. 15:46:53

@Qtzko Matzko: Ezek után nekem sem lesz többet NOKIÁM. Bár apukámnak ugyan ilyen telefonja van és az ővének semmi baja sincs!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.04.01. 16:03:32

@hagyma:
"egy total nyugodt, higgadt es intelligens pasi vagyok"

ezekkel soha nem mertelek volna megrágalmazni nyilvánosan!

hazank fia 2011.04.01. 16:48:17

Annak ellenére, hogy a posztolónak látszólag igaza van, azert túlzásnak érzem a panaszkodást, hogy az ügyintéző hölgy törte a magyart, miután a posztolónak sincs halvány fogalma sem pl. az igekötők használatáról.

"el mentem", "Ki választottam", "be ütötte", "át írni" ...

Rosszindulatú Vászka 2011.04.01. 18:41:35

@hazank fia: az tejjesen életszerű. Én is mindég inglis operétört kérek, mikor reklamálok a nagy szolgáltatóknál, sokkal hamarébb kapcsojják, mint a magyart és nem kell annyi gépmenün átkűzdeni magam. Eddig csak egy UPC-s ügyfélszolga sértődött meg, maygarul beszélek, de ő is segített, csak kicsit pikírtebb volt a szokottnál a nekszus.

A posz tilónak peche volt, télleg kifogott egy nem magyar anyanyelvűt.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.01. 21:58:35

előszöris a tökömbemár, nem bírom megállni:
a leg-, a ki- és a többi elő illetve utótaggal egybeírjuk azokat a kibaszott szavakat, nem külön! be ütötte, ki kapcsolta, ki vette, elő vette, meg kérdezte, át írni, ugyan ilyen... már jojózik a szemem ettől a riherongy írásmódtól!

kérem az Istent kapj mielőbb telefont, ne az emberiséget idegesítsd a förmedvényeddel!

@Qtzko Matzko: "...a Pannon GSM-nél még az ügyfél volt a fontos, a Pannonnál már nem annyira, manapság pedig szinte csupán megtűrt egyed..."
ezért váltottam 2 éve.
no, nem mintha a técsoport jobb lenne...
az én kis 6600-ámmal semmi gáz. már tud repülni, úszni... hangulatomtól és tartózkodási helyemtől függ kis sorsa. sosem hagyott cserben.

@hagyma: én így fizettem '96-97 körül 180ezret a bécsi úti shell portálüvegért. harmaccor visszamenni egy szériahibás akksi miatt?
de megnyugodtam és ez a lényeg.

@hazank fia: örülök, hogy nemcsak nekem gúvad a szemem...
vagyis... örülök a toszt! hazánk szégyene az ilyen. (vagy íjen?)

Almaspite 2011.04.01. 22:04:09

Orsi, ha megdughatlak, adok neked egy használt Nokiát...

Megdobbent 2011.04.01. 22:54:40

Ehehe, telenornal (akkor meg pannon gsm) utoljara joszivvel egy n3510i-t vettem, az a mai napig jo. Most egy cseles mindenttudo nem ismert gyartoju van, es asszem aligha kotelezem el magam a jovoben. Maradtam telenoros, de a barmikori viszlat lehetosegevel.

A nokiakkal meg nemtom mivan, de hogy allando megy rutinforrasztasra meg rutinszoftverbaszasra ez mar nekem gyanus. Talan szart gyartanak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.01. 22:57:56

@Megdobbent: a nokia meghalt
lejart lemez
a legelso telefonom volt nokia, aztan felnottem
most mondjuk nincs semmilyen 3 honapja es 10 napja

Rosszindulatú Vászka 2011.04.01. 23:14:18

@hagyma: már bocs, de te véleményed most nem számít :)

Nálatok fél nap alatt juthatsz vezetékeshez, ingyenes heji hívással, meg működnek a telefonfülkék is. Itt meg nem és nem. Kicsit messzebb mész innen nyugatra, már nem akkora kaland egy mobil, ellenben sokkal olcsóbb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.02. 13:57:13

Barátnőmnek most ajánlottak ingyen egy Nokia telót
4x1 órát bir az akksija és többször elkezd torzitani és szétkapcsol
Szerviz, +látjuk mi lesz
Viszont átrakta a régi telóba a SIM-et

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.02. 14:03:15

@Rosszindulatú Vászka:
Nemongyad már hogy 1-2 napon belül nem kapsz vonalast nálunk!

Viszont megszabadulni, idáig a 4 hónap alatt nem tudtam a tréhomtol, mindig volt valami kifogásuk
Persze lekapcsoltak olyan vonalat amit nem kértem

thinker_ 2011.04.02. 14:09:40

Nekem az évek alatt örök tanulság lett: soha nem veszünk készüléket szolgáltatótól! ha bármilyen problémád van, megszívod.
telefont csak kártyafüggetlenül, normális elektronikai boltban. lehet, hogy drágább, de megéri.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.02. 22:01:39

Valaki összefoglalná a lényeget? Mobilon nem szívesen olvasom aHáború és békét...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.02. 22:22:29

@salapapa: Nem akarom védeni a nőt, (Védje meg a Nőtanács! ), de a libernyál közoktatáson kívül az Amerikába szakadt magyar helyesírás-ellenőrző programok is felelősök.

Tron65 2011.04.03. 11:49:40

Valamilyen elvetemült oknál fogva sose volt Nokiám. No ki tudja miért?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.03. 15:58:18

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: csak egy kérdés. apróságnak tűnik, mégis fontosch:
miért programos ellenőrzésen keresztül kell helyesen írni, miért nem az ember tanulja meg?
ez itt a nagy kérdés!
az, hogy Nagyapám aki amúgy egy nagyon okos ember volt nem nagyon tudott helyesen írni mert a kettősté megy a j és ly közt számára sok különbség nem volt, az egy dolog. akkoriban ott a szabolcsi faluban még nem az iskola volt a legfontosabb az életben, hanem a magántermelés.
de hogy ma, 2011ben amikor a beképzeltnél beképzeltebb, többnyire felső iskolákat végző diákok még azon az alapszinten vannak hogy a helyesírásuk gyatrább mint soxor emlegetett Nagyapámé, ez már a szégyenkategória.
csak ennyit akartam mondani ezzel kapcsolatban. :)

kérésedre a lényeg: helyesírástudatlan csájé bement, hogy car a telefonja és az ex pannongéesem baszik kicserélni.
elég lényegretörő voltam? :D

@Tron65: talán mert még nem éltél vagy ha mégis, akkor eccerűen nem volt mobilod abban az időben, amikor még nem szemetet gyártott az összes cég?

2011.04.03. 20:49:02

A magyar helyesírás szabályai szerint a mondatot nem nagybetűvel kezdjük (ha már szégyen így meg úgy) ?

vagodeszka 2011.04.04. 07:24:12

Teljesen azonos problémám volt a régi N80-as telefonommal, de szervizbe nem vittem, mert rájöttem a hiba okára. A problémát a régi nokia töltő okozta, melyet ezzel a régi vastagról az újabb vékonyra alakító toldattal használtam. Ha erre a töltőre raktam fel tölteni a telefont akkor az akkumulátor teljesen meghülyült, brutálisan felmelegedett, kipúposodott és volt, hogy 1 órát nem bírt ki 6 óra töltés után. A problémát egy aksi + töltő csere tökéletesen orvosolta. A telcsi azóta is hibátlanul működik annak ellenére, hogy még egy medencét is megjárt.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.04.04. 07:36:18

@hazank fia: Neked csak ez tűnt fel?

Én a második "kellet"-nél hagytam abba az olvasást.

Az "egyesség"-et később láttam meg a végén. És még ő fikáz mást, hogy töri a magyart...

Fantomász 2011.04.04. 09:08:49

Nokia szervíz brutális, nekem is megvolt már:
- ügyfélszolgálat BULGÁRIÁBAN! ezért van hogy a hölgy nem áll éppenséggel a magyar nyelvvel a helyzet csúcsán.
- szervíz szerelget, de számomra egyszerűen elképzelhetetlen hogy a Nokia számára olcsóbb volt pl az én esetemben NÉGYSZER utaztatni Bp és a szervízközpont között a készüléket, ahelyett, hogy első alkalommal kapott volna egy alaplapcserét.

Kicknick 2011.04.04. 10:55:01

@vagodeszka: hmmm, érdekes meglátás.
Akkor a posztert már lehet?

mohopasi 2011.04.04. 15:31:47

Nokia újabban tényleg alaposan lemaradt.. Mindg technológiában, mint designban, mind minőségben.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2011.04.04. 20:05:32

Hát, tényleg rosszul mehet a Nokiának, ha a kitartó reklamálót ennyire szívatják.

Ez és az ehhez hasonló esetek a cég költségvetésében pitiáner összegnek számít. Az viszont, hogy ilyen posztba bekerült, ezerszeres veszteséget jelent a reklamált készülék értékéhez viszonyítva.

Egyébként régen elmúlt már az az idő, amikor a Nokia név, mint név valami egyedülállót jelentett. Az ilyen esetek pedig csak döngölik a földbe a Nokia márkanevet. Miért jó ez nekik?

Bár, szerintem ez is csak magyar sajátosság. Szívatni, szívatni, szívatni... nehogy már valaki is elégedett legyen...

Xezs 2011.04.04. 21:02:10

Fogyassz, herdálj, szenvedj...

A mobiltelefon hatalmas biznisz lett, pedig egy rohadék kis szar, és mégis mindenki ezt veszi tonnaszámra.

Nem a posztolót akarom bántani, csak elgondolkodtam. A múltkor is dugig láttam egy mobilboltot és pont azon filóztam, hogy mi a pöcsnek ennyi telefon, ha eleve az egy főre jutó már rég meghaladja az 1 egészet Magyarországon. De lehet, hogy már a 2 egészet is, nézze meg valaki a KSH honlapján.

Állítom, hogy ha 5 évente legfeljebb 1-szer cserélne mindenki telefont, a fele mobilos banda csődbe menne és akkor nem is lenne ez a flegmázás a javításokkal.

Az eldugott kis mobilüzleteket meg aztán végképp nem értem, hogy nem mennek csődbe. Legtöbbje szakadt kis lebuj, sunyi képű eladóval. Hamarabb mennék be egy késdobáló III. osztályú kocsmába, mint oda.

Xezs 2011.04.04. 21:08:58

Na ha már nyelvtannácit játszunk, akkor én is beszállok:

"központi szervizbe megfigyelik"

Nem a szervizbe figyelik meg basszájba, hanem a szervizbeNNNNNNNNN!

Szőkebácsi 2011.04.15. 10:37:21

Nokia forever! Csak ilyen telefonom volt (kivéve a legelsőt, Motorola D500), sosem volt egyikkel sem bajom. Viszont készüléket csak az araboktól veszek!!! Szó nélkül cserél, szervizel, előre köszön - mi kell még?

Xezs 2011.04.15. 20:03:27

@Szőkebácsi: Azok általában lopott telefonok. Araboktól Magyarországon semmit sem vennék.

Szőkebácsi 2011.04.16. 12:55:35

@Xezs: Tele vagy előítélettel... bár biztos van alapja, gondolom személyes tapasztalatból.

Xezs 2011.04.16. 19:22:18

@Szőkebácsi: Szerinted mitől olyan olcsó, amit ők árulnak?
süti beállítások módosítása