Tékozló Homár

Rendőrt hívtak volna az autósra a Shell-kúton, pedig a termináljuk romlott el

2011.06.21. 13:58 | jackyll | komment

Kicsit ingerülten viselik a technikai nehézségeket egy debreceni Shell-kútnál. Naiv ügyfél alig 10 perce még hibátlanul működő kártyvájával sokadjára sem tudott, készpénz viszont nem volt nála. A személyzet erre előbb rendőrt akart hívni, aztán hagyták, hogy egy közeli ATM-ből szerezzen pénzt, ahol szintént működött a kártya:

Történt ugyanis velem a minap, hogy megálltam tankolni a debreceni, Böszörményi úti Shell kútnál. Az autót ügyesen beparkolva a töltő mellé, belenyomtam a kettőezerötöt majd megindultam ezt kifizetni. Az esetek döntő többségében kártyával fizetek; bár ne tettem volna! A szokásos "zpz" (zöld-pinkód-zöld) dumát követve végrehajtottam a nálam szokásos, már lassan tíz éve napi rendszerességgel jól bevált mozdulatokat s jött a boldogító: próbáljam mégegyszer mert a rendszer visszautasította.

Ez még elment, csináljuk hát mégegyszer. Eredmény: ua. Kasszás hölgy erre megkér, hogy nyomjam meg erősen a zöld gombot mert ezt nem tettem meg, persze hiába írta ki, hogy "PIN OK". Azt gondolom nem kell túl okosnak lenni hogyha PIN OK-t látunk rájöjjünk megnyomtuk a zöld gombot, már csak úgy zsigerből meg amúgyis... A fölösleges dolgot lebonyolítva persze továbbra sem volt semmi reakció a terminál részéről, így a pénztáros hölgy kihívta hátulról a kútvezetőt aki majd megmutatja, ő aztán tudja mit kell ilyenkor tenni. Eközben már gyűlt a sor a hátam mögött, elmondom nem gyengén kellemetlenül éreztem magam... A mester kijött, ránéz a készülékre ami még mindig PIN OK-t írt és megkért írjam be a PIN-t mégegyszer. Dehát mondom minek? Azt írja ki hogy OK, ide már nem lehet írni semmit. De higgyem el, írjam be és várjak. -> :)

Megtettem, semmi. Átmentünk egy másik kasszához azzal a zseniális kijelentéssel hogyha ott majd nem fogadja el, akkor nagy baj van mert a kártyám lesz a ludas. Mondom olyan nincs, mert a munkahelyemnél ezelőtt 10 perccel vettem le készpénzt ugyanerről a kártyáról. Természetesen már tudtam mi fog következni, és naná! Nem fogadta el újfenn....

Illedelmesen megkérdeztem mi tegyek jelen esetben? És jött az alaphangon mindenkiről rosszat feltetélezéssel ellátott hangnemű: "A tankolást márpedig ki kell fizetnem!" Mondom nyilván, hiszen ezt próbáljuk most lebonyolítani és addig fogjuk csinálni amíg el nem fogadja a termináljuk, mert nincs nálam 2500 készpénzben. Ezzel a kijelentésemmel már kapásból egy szintet ugrottunk mert a mester hölgy erre úgy reagált, hogy akkor kihívja a rendőröket. Ezt ugye nyilván nem tudtam hova tenni, de hova is tenném? Meg minek? Ha el akarok lógni 2500-zal akkor nyilván bemegyek előtte eljátszani, hogy megpróbálom kifizetni. Vagy nem? Vagy de? :)

Mondják erre, hogy vegyek fel készpénzt a közeli nyomda ATM-jénél és rendezzem az összeget, persze kocsi marad. Felveszem hát a készpénzt, természetesen a bankautomatának egyetlen problémája sincs a tranzakció végrehajtásával, kapásból rámtolja a kp-t. Visszamegyek a kútra és megjegyzem: milyen érdekes, tudtam lehívni készpénzt, tehát a bankkártyám jó! Mielőtt olyan okos megoldásokkal rukkolunk elő, hogy kihívjuk a rendőröket, talán be kellene ismerni hogy összeomlott a rendszer, vagy egy kicsit másképp előadni a dolgokat és elfogadni a hozzá nem értést... Erre azt a választ kapom, hogy: - Na de Önnek is!

Tessék? Ilyen kínos helyzetbe kerülök, abszolút nem hajlanak a megoldásra, egyáltalán nem képesek rugalmasak lenni és végigcsekkolni hogy náluk minden oké mielőtt ezt rákenik a vevőre és konkrétan visszanyal a fagyi? Ez erre a helyzetre a nagy felkészültség? Jahát persze, a választól nem járok messze. Itt mindig az szívja meg aki a pénzt adja s ez is mint oly sok más dolog itthon; fordítva működik!

Másnap elmeséltem Lali haveromnak a sztorit és hozzátette ő is ugyanígy járt a Shellnél egy másik városban, de nála volt kp így el tudta kerülni a talán hasonlóan kellemetlen helyzetet...
 
Mi ebből számomra a tanulság? Shell = nem kell!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.21. 14:14:35

A helyes megoldás: a mester hölgy farpofái között kellett volna lehúzni a kártyát, az tutibejön!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.21. 14:16:30

@Kix:
Szerintem a tágulási tartályt is telenyomta!
Ennyi pénzért...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.21. 14:17:18

megoldás: fel kell hívatni a bank ilyen esetekre fenntartott készenléti telefonszámát.

zsiráffff (törölt) 2011.06.21. 14:28:32

@Sün‼: Az nem lehet, az az enyém. Én inkább a ****-re tippelek.

vidéki suzukis 2011.06.21. 14:29:43

Bankkártya játékra való Magyarországon. Rendszeresen bemondják a helyi hiperbe', hogy bocs, de nem működik a kártyás fizetés. Hol viharban, hol verőfényes napsütésben történik.

HobbiFutó 2011.06.21. 14:35:47

@vidéki suzukis: azért ez így, ebben a formában nem igaz. Néhol valóban előfordulnak fennakadások, de az üzemi menzán kívül mindig mindenhol tudok kártyával fizetni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.21. 14:37:58

@Aki a zsiráfotszereti:
Már megbocsássál, de hogy lehet ugyanannyi, mint a rókáé?

Amúgy a poszt toló valószínűleg nem tudta, hogy ha a mester hölgyet WD40-el lefújja, akkor nem hívja a rendőröket.

juhaszvik 2011.06.21. 14:38:28

Ez van, ha sokat pirolizálnak egy zárt helységben: tönkre megy a kártyaleolvasó.

Engem az érdekelne, hogy miként működik egy ilyen kártyás fizetés: a kártyáról olvassa le, hogy helyes a pin kód, vagy megküldi a központba a beütött számokat és a kártya azonosítóját, és onnan kap engedélyt? továbbá a terminál miért nem tud különbséget tenni a "nincs pénz" és a "nincs kapcsolat" között?

Mayday 2011.06.21. 14:40:35

@juhaszvik: a terminál tud csak a shell pólós alak nem a terminál mellett :D

zsiráffff (törölt) 2011.06.21. 14:41:00

@Sün‼: Nem róka hanem farkas. Vívívívíví. Amúgy nemtom, biztosan ráeshetett a sütő.

juhaszvik 2011.06.21. 14:41:19

@Aki a zsiráfotszereti: kösz, hogy kirakod a pin kódomat. a lakáskulcsom ne adjam oda?
:)

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2011.06.21. 14:42:57

Kedves Posztoló!
Én sürgősen ellenőrizném a folyószámla egyenlegemet, nehogy aztán kiderüljön, a számla annyiszor van terhelve 2500 Ft-al, ahányszor próbálkoztak vele.

juhaszvik 2011.06.21. 14:50:12

@Aki a zsiráfotszereti: elmegy. zsiráf nem fér be, bár nem próbáltam ki. és pin kód is kell, hogy bemenjen az ember (vagy egérnél nagyobb állat).

dr. _mmm_ 2011.06.21. 14:52:56

Autóval jár de nincs 2500Ft a zsebében.. holott előtt vett ki pénzt az automatából.. hát mit ne mondjak vagány srác lehet a posztoló..

A shell-hez meg csak határon kívül járunk..

moTa 2011.06.21. 14:55:08

@juhaszvik: A PIN kód szépen rajta van a mágnescsíkon, még csak nem is durván kódolt formában. Egyébként ezen kívül még alapadatok vannak rajta(neved, számok), ezekért is ilyen könnyű lemásolni és Afrikában fizetni vele...

zooDoo 2011.06.21. 14:57:47

Debrecenben agresszívak az emberek. Debrecen thing.

dr. _mmm_ 2011.06.21. 15:00:49

@moTa:
Baromság!
Idézet:
"Tudnunk kell, hogy a PIN kód azonosítása mindig a központban történik, az kártyánkra nincs ráírva. Ezért van az, hogy az ATM a PIN kód bekérése után bekéri a kért műveletet és az összeget is és csak utána ellenőrzi a PIN kód helyességét."
forrás:
www.bankkartya.hu/?oldal=biztonsag_pin

juhaszvik 2011.06.21. 15:01:21

@woodooman: ha valaki manapság autóval jár, akkor nem olyan meglepő, hogy nincs 2500 ft-ja :)

zooDoo 2011.06.21. 15:04:58

@woodooman: Mert miért kéne 2500Ft-nak a zsebbe lennie!? Nem teljesen értem. 100 forintosokkal mennek az új autókat?

juhaszvik 2011.06.21. 15:06:16

@woodooman: erre tippeltem én is, mivel az ATM is utólag, miután a pénzt lekérted, szól, hogy nem a jó a PIN kód (legalább is néhány éve még így volt, azóta nem rontottam el a kódomat)
innentől kezdve nagy hülyeség, hogy kiírja, hogy PIN OK, mert max azt ellenőrzi, hogy 4 jegyű-e a szám.

dr. _mmm_ 2011.06.21. 15:06:27

@zooDoo:Azért egy felnőtt embernek aki kocsival jár.. igazán lehetne 2500Ft a zsebében..

ergbertegon 2011.06.21. 15:10:20

Ez a selll ez katasztrófa.
Sün jól írta, farpofák közt lehúzni, majd megnyomni a hölgy mindkét gombját. majd beütni neki egy masszív PIN-t. És máris működik minden....

moTa 2011.06.21. 15:12:03

@woodooman: Vásároltál már bankkártyával? Beírod a PIN kódot és AZONNAL nyomja, hogy PIN OK és utána tárcsáz és szépen jön 5-10 másodperc múlva a visszaigazoló számla. (BTW: ha elb*szod a PIN kódot, azt is azonnal kiírja... Nincs ilyen gyors szerver-kliens kapcsolat, ami ennyi idő alatt ezt elvégzi neked, vagy legalábbis nem public sectorban)

kimi-2 2011.06.21. 15:12:57

Ezek a hitvány kártyások csak feltartják a sort,kp.-val legalább hatan fizetnek mire egy kártyás végez!

zooDoo 2011.06.21. 15:13:03

@woodooman: Nekem van bankkártya a zsebembe, bőven elég.

De majd most már rákérdezek a többi felnőtt autóstól lámpánál, neked van kettőezer ötszázad?

juhaszvik 2011.06.21. 15:15:28

@Sün‼: amikor utoljára dodzsemben ültem, még nem is volt fém százas, pedig (csak) 28 éves vagyok. amúgy nem a dodzsemkezelőnek (-mesternek, -üzemeltetőnek, -koordinátornak stb.) kell odaadni a pénzt?

juhaszvik 2011.06.21. 15:16:30

@moTa: és akkor ATM miért utólag szól?

Géza, kék az ég! 2011.06.21. 15:17:57

Csakazértis beírtam volna a vásárlók könyvébe, remélem, leugattad a csajt.

Offos példa: Tuskó áruház, több árucikk közt üveg pia, eladó kiejti a kezéből, hangosan csattanva nekiütődik a pultnak, szerencsére nem törik el, hölgy rámförmed: Vigyázzon, na! -Ééééén?! Hát melyikőnk kezében volt az üveg, anyukám?! Majd ezt megbeszéli a műszakvezetőjével, okés? Csak úgy csattant az apró, úgy odavágta a böszme bunkója.

(remélem, olvasod, tahó tuskós pénztáros)

moTa 2011.06.21. 15:18:01

@juhaszvik: Ez mondjuk jó kérdés:) Én sem érthetek mindenhez:)
Egyébként meg a főnökasszony szüljön WD-40-el átitatott sünt:)

Giraffa 2011.06.21. 15:19:27

Ezért jó a dombornyomott kártya. Azzal lehet offline is fizetni. Ha hepciáskodnak, hogy nem, akkor szólni kell a bankkártyacégnek, és ők gyorsan megb... üntetik a nem elfogadó helyet. ;)

Kököjszi 2011.06.21. 15:20:23

Tudjátok ezek a POS terminálok soxor egy kurva kalap szart nem érnek, a karbantartásuk demo-kártyával történik. Amikor Te odaadod a saját kártyád, ami kb. 8-16 hónapos, és használod havi 8 alkalommal, akkor nem érzékeli. Bassza meg az összes elfogadó a hely a tudását, és a szolgáltatóját, valamint a POS terminálját!

dr. _mmm_ 2011.06.21. 15:20:35

@moTa: A pin OK felirat a PIN helyességét igazolja (4karakter, és egész szám).. ha hibás pint ütsz be azt nem írja ki azonnal... hanem elutasítja a tranzakciót.

pizsama 2011.06.21. 15:21:33

A kutasok amúgy nem szeretik ha kártyával fizetsz, mert abból nem tudnak rosszul visszaadni! :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.21. 15:21:35

@juhaszvik:
Nem tudom, a dodzsem nem az én világom.
Én mogyoróval fizetek, meg makkal.

moTa 2011.06.21. 15:22:00

@woodooman: ezt próbáld ki egyszer. Én máshogy emlékszem, de ha így van, akkor mea culpa:)

dr. _mmm_ 2011.06.21. 15:22:40

@zooDoo: És ha ott állsz a benzinkúton.. megtankolva.. kártya nem műkszik.. akkor mit csinálsz? mert hogy a kutas nem fog elengedni az biztos..(vegyük azt a példát hogy a banki rendszer omlik össze.. mint pár napja a viharban)

dr. _mmm_ 2011.06.21. 15:24:12

@moTa: Hidd el így működik... :)

Mayday 2011.06.21. 15:24:19

@woodooman: minden banknak van egy telefonszáma, felhívja a kutas, bediktálja a kártyaszámot és kész.

Illetékbélyeges elvtárs 2011.06.21. 15:24:36

vajon hová ment a 6 liter benzinjével a poszt-toló? Következő fizetésig azzal nem húzza ki, akkor meg már többet is tankolhatott volna. Persze akkor nem a rendőrséget hívta volna a kutas, hanem a terrorelhárítást, akik jól megtestüregimotozzák a poszt-tolót.

kulup 2011.06.21. 15:25:45

Nem lehet, hogy a vásárlási limit elfogyott, de a készpénzfelvételi még nem ?

moTa 2011.06.21. 15:26:24

@woodooman: Jolvan, akkor elhiszem. Kicsit utánaolvastam én is. Tény, hogy fejből mondtam az infókat, amiket még évekkel ezelőtt olvastam, úgy látszik megfakultak:)

dr. _mmm_ 2011.06.21. 15:26:55

@Mayday: OK.. és ha úgy omlik össze hogy ez sem működik?

(mellesleg shell kutas ezt miért nem csinálta meg?)

SomethinWild 2011.06.21. 15:27:14

@moTa: Ez pont nem igaz. Nem tudom, milyen sűrűn vásárolsz bankkártyával, de én szinte mindig, amikor lehet (nálam szinte soha nincs készpénz). Soha nincs olyan, hogyazonnal szólna egy terminál, hogy nem jó a PIN, csak a kapcsolat felépítése után. (Citibank kártya, de az eljárás ugyanaz a Matchban, Auchanban, Tescoban, OMV-nél, Lukoilnál stb. Ezek az általam gyakrabban látogatott terminálos fizetőhelyek).

juhaszvik 2011.06.21. 15:27:49

@Sün‼: és hogyan jegyzik a mogyorót a devizapiacon? kapok 4 körtét 20 dióért a kiserdei valutások?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.21. 15:35:59

Hát a rendőr kifizette volna helyetted, miért nem vártad meg? :D

Na meg priceless lett volna, hogy ki fizeti ki a yard kiszállását, mert ha jól tudom, ha indokolatlanul hívod ki, ki kell :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.21. 15:36:19

@hawkeye: Nem mehetek minden alkalommal Nagyváradra, az állatkert melletti MOL-kúthoz!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.21. 15:36:44

@Sün‼: ezen akadt meg nekem is a szemem elsőre. aztán visszaolvasván megenn...

nemjólvanezígy... jönnek a shell támadók!

suicide commando 2011.06.21. 15:38:25

gyertek elsőzni az új cikkhez!

Mayday 2011.06.21. 15:39:43

@woodooman: az nem a ti bajotok. a telefonszám mindig él, az meg hogy hogy rögzítik, már a bank baja.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.21. 15:39:43

@pizsama: Az hagyján, de én azt hallottam tőlük, hogy "a kártyás értékesítés nyilvános adóbevallás". Ugyancsak Debrecenben pár éve én is jártam hasonlóan a Böszörményi úti MOL-kútnál. Bankot felhívta, számokat bediktálta, én aláírtam, oszt' kész.

Uriel 2011.06.21. 15:41:35

Korábban említette a kollega : dombornyomott kártyával kötelező "levasalni" is ha fizetni akarsz és telefonon engedélyeztetni. Ha nem akarja, jöhet az üzletvezető, rendőr, bárki. Aztán utólag a kártyacég is jól lehúzza őket. Egy okostojás és lusta alkalmazott ezzel a saját állását is elvesztheti. Kicsit erősködni kell.

Peti81 2011.06.21. 15:48:17

Igazából itt sztem a kártyával volt a gond. Nekem is volt olyan bankkártyám amiből egyes helyeken lehetett fizetni máshol nem. Annyira elkopott rajta a mágneses csikk (állítólag), hogy a leolvasó nem tudta leolvasni. Bankautomatából simán tudtam készpénzt felvenni. Tescoba is működött. De a shell kútnál nem. A régi Jet kútnál is jó volt. Reál üzletbe szintén nem tudtam vele vásárolni. Sztem cseréltesse le a kártyáját. Nekem azóta mindenütt jó.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.21. 15:48:50

@salapapa:
Nekem elsőre a mester hölgyön akadt meg a szemem, de már visszahelyeztem.

Dezsike 2011.06.21. 16:01:28

Én 3 éve kátyázok és eddig nem volt soha semmi baja, de pénteken a Burger Kingben nem volt hajlandó bevenni a kártyám (bezzeg a SuperShop kártyát ugyanaz a terminál gond nélkül vitte). De ők legalább anyázás helyett adtak egy közepes krumplit kárpótlásul.

*zsu 2011.06.21. 16:01:42

@Peti81:
ha a kártya rossz, rá kell húzni egy átlátszó uzsonnás zacsit és úgy lehúzni a terminálon, ha csak a mágnes csík rossz, akkor működnie kell. kis boltos trükk :)

isti77 2011.06.21. 16:05:16

Ebből a "belenyomtam a kettőezerötöt" szövegből nekem az jön le, hogy rendszeresen így tankolsz.
Venne valaki használtautót olyantól, aki 7 literenként tankol? Biztos az autó karbantartására is áldoz rendesen. :) Meg egyébként is jót tesz neki, ha folyton a dzsuvát szívja az AC a szinte üres tank aljáról.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.21. 16:12:52

@isti77: ezt majd mindjárt jól megmagyarázzák, hogy azért tankolnak csak ennyit a kocsiba, mert e telepen rendszeresen leszívják a benzint a kocsikból.

mohopasi 2011.06.21. 16:56:03

Lehet azon filozofálni, hogy a posztosunk occsójános vagy sem, vannak logikai stiklik a sztoriban vagy sem, érzésem szerint történhetett vele ilyen. A bánásmód mindenképpen csicskalángost ér.

lolperec 2011.06.21. 17:01:22

a havi kivonatot ellenőrizném, sztem utólag lehúzták vagy 10szer :D
Shellnél egy kulcstartót sem vennék, akkora trükközős mind. sajnos :(

daniferi 2011.06.21. 17:07:47

Nálam olyan volt, hogy egy MOL kúton nem tudta lehúzni a kártyát, nem érzékelte az olvasó. Mondta a csaj, hogy nem jó, van-e nálam kp. Én meg közöltem vele, nincs és automatához se megyek, mert messze van, úgyhogy találjon ki valamit. Úgy 2 percnyi fentebb írt zacskós próbálkozás után sikerült neki :)

kunfirmenbuchnummer 2011.06.21. 17:16:14

@woodooman: már be lehet írni nem egész számot is a pinpadon? :D hány tizedesig bírja? :P

találjatokkivalamit 2011.06.21. 17:25:56

Kártjával fizetni ősi román szokás:)

megamenn 2011.06.21. 17:38:17

Posztolóóóóóó !!!! Hol vagy ? Gyere ide és védd meg magad...vagy rendőrt hívok !

Mylady 2011.06.21. 18:25:04

Egyszer az egyik boltban nem működött a kártyám. A pénztáros (idős picsa - bocs, tényleg az volt) jó hangosan közli: nincs pénz a kártyán. (nem kicsit volt kínos, vagy huszan bámultak rám a környező pénztáraktól)
Kérdem tőle, ezt miből gondolja?
Erre: nem fogadja el a terminál.
Mondom neki, ok, de ilyenkor hibaüzenet van, pontosan le van írva, hogy mi a hiba oka. Kétlem, hogy nincs rajta pénz, mert délután még volt. Nem is kevés.
Erre még hangosabban a nő: márpedig ezen nincs pénz. itt van, ni, a papíron
a hibaüzenet: "nincs kapcsolat"
Mondtam is neki, hogy a szövegértést kicsit még gyakorolni kellene...

dr. _mmm_ 2011.06.21. 18:30:34

@Mayday: Na igen.. de ha nem megy a renccer akkor a kedves ügyfélszolga annyit fog mondani hogy nem tud engedélyt adni a tranzakcióra. Ennyi...

dr. _mmm_ 2011.06.21. 18:33:48

@kunfirmenbuchnummer: biztos volt már aki megpróbálta :)

@Mylady: Lehet ezek után én még pofán is vágtam volna :) csak úgy barátilag.

esef 2011.06.21. 21:43:34

@moTa:
hogy a fenében lenne rajta ember?
a citinél te adod meg a pint amikor megkapod a kártyát és aktiválod. bele kellene karcolni a pint vagy mi?
mi van amikor pint változtatsz az atm-en át. átírja a mágnescsíkot?

Mylady 2011.06.21. 21:59:11

@woodooman: Na jó, de egy igazi lady nem verekszik...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.21. 22:30:48

felenk mar a kutfobe bedugom es akkor vagy engedi folyatni a benzint vagy nem
olyan meg nem volt, hala egnek
azt meg nem kell egesnek venni, hogy egy hulye penztaros azt mondja nincs penz a kartyan, mert egyreszt Te tudod, hogy van masreszt elofordulhat, hogy nincs
naes?
miert akar otthon mindenki milliomosnak latszani?
irr van mikor elottem mar A negyedik kartyat probalgatjak, hogy kijojjon a fizetendo osszeg
nem csinalnak belole problemat
dehat magyar vagyok, egy kutas engem is felkurt egyszer, kint tankoltam a kartyaval, de eszembe jutott lotto is kene, meg akkor veszek sort is, meg a benzin folydogalt bementem, a lottoert kp kell, a sort feltettem a pultra, azt kartyaval akartam
nem fogadta a gep
mondom neki, lehet tobb penzem van a szamlamon mint amit a benzinkut er, de ez nem fontos, most fogadta el a kulso kut siman tankoltam
aszongya tag, naja van hogy elfogadja, es azutan O fizeti ki mert nem jo a kartya
mondtam neki, anyad
adtam neki masik kartyat, az jo volt
torzshelyem, igy nem fogadtam meg hogy tobbet oda nem megyek
legkozelebb 2-3 nap megyek szeles vigyorral fogad, kicsereltek a cassat mert egy szar volt
hat ennyi

Texaszi Láncfűrészes 2011.06.21. 22:47:13

Kétezerötszázé Motoros háti-permetezőbe tankolunk.
Tán' azzal mentél a benyakútra?

Eladók nem vágtak furcsa arcot?

Dezsike 2011.06.21. 22:50:27

@lordjim: Naja, ezek a gyorséttermek nagyon vigyáznak a hírnevükre. Valami baj van, kimondod a fogyasztóvédelem szót és máris adnak egy ingyen fagyit, krumplit vagy sajtburgert. Bár a kártyaolvasó hibája pont nem ez a kategória, de ezzel is vigyáznak a hírnévre.

Leonard Zelig 2011.06.21. 23:30:06

Újfenn nem működött? Aszta!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.21. 23:44:33

@Sün‼: ez egy természetes szó. van a mesterember és a mesterhölgy. :D
ki miben mester.......

Manci néni, a szomszéd 2011.06.21. 23:54:07

Elmondom mi van drágáim: nem szabad a kártyát a mobil mellett tartani, mert idővel letörli a mágnescsíkot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.22. 00:03:13

@Manci néni, a szomszéd: kulcsoknal letorli tenyleg, bankkartyaknal nem
terminallal, vagy a kapcsolattal meg itt is lehet gond, nem eg otthon....

Megdobbent 2011.06.22. 02:17:21

"Naiv ügyfél alig 10 perce még hibátlanul működő kártyvájával sokadjára sem tudott, készpénz viszont nem volt nála."

Ez a francos ALLITMANY, ez mindig eltunik, mert annyira nagyon konnyu megfeledkezni rola, mi?

Argh.

megamenn 2011.06.22. 08:08:37

"mondom neki, lehet tobb penzem van a szamlamon mint amit a benzinkut er"

"miert akar otthon mindenki milliomosnak latszani?"

és ámerikában?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.22. 09:07:12

@Mylady: Az "idős picsa" pontosan tudta, hogy ha nincs kapcsolat, akkor pénz sincs...

Pimander · http://pimander.blog.hu 2011.06.22. 09:12:16

@isti77: Akkor is az aljáról szívja az AC az üzemanyagot, ha tele van a tank. Minden autónál alulra van bekötve a csatlakozó, máshogy nem is lenne értelme, mert a csatlakozási pont alatt benne maradna a benzin (gázolaj).

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.06.22. 09:55:24

most vettél ki pénzt, de nincs nálad 2500? :) na mindegy, csak ez fogott meg.

mqqq 2011.06.22. 11:04:37

@moTa: Keveritek a szezont a faszommal, mindkettőtöknek igaza van, csak az a nagy helyzet, hogy egy ATM tök máshogy működik, mint egy POS terminál. A POS terminál a kártyán tárolt PIN kódot csekkolja le és utána indul a tranzakció kérése (adott esetben tárcsázás stb), míg az ATM biztonsági okokból nem jelzi vissza a PIN kód helyességét, hanem megvárja a tranzakciót vele és a belső adatbázisban lévő checksummal is összeveti azt.

*azta* 2011.06.22. 11:11:04

shell.... ehhh!....
egyszer egy faszinak előttem másodszor is le akarták húzni a kártyáját (elsőre természetesen valami hiba volt), mire fejhangon elkezdett sivítozni, hisztériázni, hogy megtiltja, inkább kp-ban fizet. mérhetetlenül vicces volt, de mögötte mind a négyen helyeslőn bólogattunk, mert a shell-nél sosem lehet tudni!

György Juhasz 2011.06.22. 15:57:54

"készpénz viszont nem volt nála"
"a munkahelyemnél ezelőtt 10 perccel vettem le készpénzt ugyanerről a kártyáról"
Elköltötted közben?
Komolyan szájba kéne vagdosni az ilyen bankkártyás majmokat akik csak játszák az eszüket a kártyával,miközben feltartják a sort.Az én időmmel ne játszon senki.
Ez a marha is miért nem vett fel pénzt ha már ott volt az automatánál?

Viktus 2011.06.22. 16:21:46

Egyébként érdekes módon a Shell kútaknál a leghülyébbek a kártyás fizetéseknél, és a termináljaik is kerül-fordul szarok ... nem is megyek shell kútra semmiért, mert mindamellett a legdrágább.

Viktus 2011.06.22. 16:22:56

@KICSITÉRTEKHOZZÁ:

Azért te kőkori balfasz, mert pl. hitelkártyámmal 40 napig kamatmentesen vígan használom a bank pénzét, és még vissza is kapok havonta 4-5000 forintot a költésem után ...

György Juhasz 2011.06.22. 16:36:40

@Viktus: Az olyan balfasz majmokra gondoltam , mint a történet szereplője, aki tankolni indul, előtte pénzt vesz fel, és mégis baszakodik a rühes kártyájával a sorban előttem.
Sokszor megfordul a fejemben hogy szájbavágom aki egy csokit meg egy üdítőt kártyával fizet a kúton,ezzel kb. másfél percet vasz el az időmből. Az anyjáéból egyen el.
Te meg kiskomám (Viktus), használd a saját pénzedet, ne a bankét,az is kamatmentes.

Dancsa 2011.06.23. 01:25:07

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Mi is megvárjuk, hogy baszakodj ha te készpénzben apróban fizetsz és a kasszásnak le kell számolnia a 13 db 200-asod, 9 100-asod, 43 db 50 forintosodat....

Am. teszkó kasszában dolgozok, így van szerencsém pár bankkártyához. Csak egyféle terminálról tudok beszélni, ami a teszkóban van(OTP-s eftsmart)... minden kártyának meg van a trükkje, a zöld otp-s mastercardot pl a terminál akkor szereti bevenni, a lentről felfelé tolod, a többit normálisan. A hibás káryta üzenet álltalában megoldható, ha tényleg nagyon lassan húzod le cm-ről cm-re a kárytát... akkor a nagyon kopott kártyát is leolvassa... amúgy az én kártyám chippes, az nehezebben kopik, mint a mágnes, ha meg elromlik a chip le lehet húzni mágnesként (csak utána a kezelőnek kell nyomnia még egy zöldet) fél év alatt egy vevő volt, akinek tényleg beszart a kártyája (ő aztán visszajött üvöltözni, hogy de ATM-ből fel tudott venni készpénzt, (nyilván egy pármillába kerülő ATM-nek érzékenyebb olvasója van mint egy posnak)

Amúgy kedves kicsitértekhozzá, a kártyás tranzakció még mindig gyorsabban megvan, mint ha adnék egy marék aprót

Dancsa 2011.06.23. 01:50:00

Amúgy bár tudom, hogy a wiki nem a legmegbízhatóbb forrás, de tanulmányozzátok át a EMV-t angol wikin. A chipkártyás bankkártyák ezt használják, és az EMV engedi az offline pin ellenözést. Szóval a pin kód úgymond rajta lehet a kártyán.... megfelelő algoritmusokkal elintézhető, hogy ne legyen kiolvasható, egyébként ezekben mikroprocesszorok vannak, bármi megoldható benne. Így pl megoldható hogy chipes fizetéskor előbb ellenőrizze a pint, és csak aztán kérjen online engedélyt. Csak most kezdtem el utána olvasni.

2011.06.23. 10:07:43

@woodooman: te is a Népnevelő Szolgálattól jöttél ? :)
Mi legyen még a zsebében: készpénz, buszjegy, tű, cérna, gomb, kiskulacs, svájcibicska ? WD40 ?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.23. 14:51:13

@Kulics:
Röhögni fogsz, de gyerekként túl sok indiános filmet láttam ezért ha bringázni mentünk volt nálam pár az említettből pl. készpénz,toll,papír,gyufa,iránytű,víz stb. :)

Don Quixote de la Ferko 2011.06.23. 21:52:44

A tankolás hatalmas összegét elnézve legalább valami 6-8 hengeres csodád van, amit egy normál autó 3 hét alatt kerül meg.

Nem gondoltál esetleg egy "elérhető" verdára?

protoplanetáris korong 2011.06.26. 21:38:12

1. "Mondom olyan nincs, mert a munkahelyemnél ezelőtt 10 perccel vettem le készpénzt ugyanerről a kártyáról."

miért nem azzal fizettél akkor?

2. "Mondom nyilván, hiszen ezt próbáljuk most lebonyolítani és addig fogjuk csinálni amíg el nem fogadja a termináljuk, mert nincs nálam 2500 készpénzben."

Nem 10 perce vettél fel pénzt?
2500-ért tankolni? Ennek mi értelme, hogy 2 nap múlva megint mehess oda tankolni?

bj_blazkowicz 2011.06.27. 12:29:09

@protoplanetáris korong: Hátha addig ellopják az autóját. Akkor kárbavész a sok benzin. :D

Garage87 2011.11.11. 23:57:02

A Shell-es szoftver bankkártya elfogadásnál egyértelműen kiírja, ha az a probléma, hogy nincs fedezet a kártyán. "nincs fedezet" hibaüzenet jelenik meg.
süti beállítások módosítása