András külföldi lányokat vezetett körbe fővárosunkban, és a csodával határos módon minden klappolt, pár napig senki nem akarta átverni őket. A jókedv egészen a Siklóig tartott ki. Mi azért bízunk benne, hogy csak félreértésről van szó, és nem is olyan gonoszak a jegyet eladó idős nénik.
Nem vagyok egy feljelentő típus, de most szombaton elpattant az agyam a Budavári Siklónál. 3 külföldi vendégem volt a hétvégén, londoni kollégák, akikkel együtt turistát játszottam Budapesten. Szép idő volt és jó helyekre vittem el őket: imádták a Széchenyi fürdőt és a masszázst, élvezték a hajókirándulást a Dunán, tetszett nekik a vár, jókat ettek a Gundelben, a Gerbaudban és a Menzán a Liszt Ferenc téren, örütek a mindössze 2 fontba kerülő gin-tonicnak a Szimplában. Szóval tökéletes hétvége volt és még én is meglepődtem mennyire jó hely Budapest egy hosszú hétvége erejéig. Az egyetlen pár perces kellemetlenség a Siklónál ért bennünket.
2 jegyet vettem, darabja 850 Ft volt (abba most ne menjünk bele, hogy az 1 perces útért ez botránoysan drága, de mi akartuk kipróbálni, nem tartott pisztolyt a fejünkhöz senki), 10.000 Ft-tal fizettem, amiből a pénztáros néni sikeresen visszaadott 7,300 Ft-ot, azaz egy ezressel kevesebbet. Alaposan átszámolta a visszajárót, én már akkor láttam hogy ez csak 7 db ezres és nem nyolc, így amikor kiadta a visszajárót, én is újra átszámoltam. Ekkor szóltam, ő elnézést kért, és adott egy plusz ezrest. Oké, délután 1óra volt, meleg, hétvége, elszámolta, van ilyen.
3 perccel később 2 újabb jegyet vett a másik két vendégem (ekkora derült ki, hogy a Budapest pass-uk nem érvényes a Siklóra). Okulva az előző esetből melléjük álltam, kicsit oldalra és amikor megkapták a visszajárót, szóltam nekik, hogy számolják át. Ők is 10.000-sel fizettek és suprise, surprise, ők is ugyanígy egy ezressel kevesebbet kaptak vissza. Na ekkor megkérdeztem a nénit, hogy ezt szándékosan tetszik csinálni, mert 3 perccel ezelőtt ugyanezt tetszett velem csinálni. Hebegett-habogott és mondta, hogy vélelten volt.
Nyilván.
A külföldi lányok nem vették ezt különösebben zokon, nekem ez sokkal rosszabbul esett. Nyilván ők nem tudják a régi történeteket éttermekben, bárokban és taxikban átvert külföldiekről. Én pedig nyilván nem kezdtem el ezt mesélni nekik.
Szóltam a Siklónál a jegyeket kezelő lánynak, hogy mi történt. Ő kicsit zavarba jött és kedvesen, normálisan felajánlotta a panaszkönyvet. Mondtam, hogy erre most nincs időm, meg nem ér annyit az egész. Miután viszont hazaértem, próbáltam a Budavári Sikló üzemeltetőjét megtalálni, de be kell valljam, 5 percnél többet erre nem szántam. (Egyébként azt sem értem, hogy ez most BKV vagy nem BKV? A BKV jele kint volt a Siklónál, és a BKV honlapon fent vannak az árak, viszont a pénztárnál azt mondták, hogy a Budapestt Pass nem érvényes a Siklóra, csak a BKV járatokra. Lehet, hogy már itt átvertek?!)
Úgyhogy abban bízva, hogy ez eljut az illetékesekhez, innen is üdvözlöm a pénztáros nénit, aki augusztus 6-án, 1 órakor két egymást követően esetben, 3 perces különbséggel ugyanúgy akart átverni bennünket és remélem, innentől kezdve sokkal több szabadideje jut majd az unokákra.
Felháborító és gusztustalan, hogy külföldieket próbálnak meg átverni, akik kábé akkor látnak először magyar papírpénzt és nem feltétlenül tudják átlátni azonnal hány darab és milyen papírpénzt kapnak vissza.
Miért járunk még mindig itt?! Mikor fog végre ez a balkáni mentalitás eltűnni?
Ahogy mondtam, nem vagyok egy levélíró típus, de 2 évet éltem Londonban és hozzászoktam, hogy ok nélkül nem borravalózunk és ha nem tetszik a service, akkor azért szól az ember, és azt a szolgáltató fél komolyan veszi és ha jogos az észrevétel, akkor ennek következményei vannak....
Az utolsó 100 komment: