Megérkezett a Speedshop hivatalos válasza tegnapi panaszunkra, állítólag kész lett a telefon. Nem igazán értem amúgy, miért adta volna el a boltnak naiv ügyfél a készüléket, ami két hónap alatt 50 ezer forinttal lett olcsóbb. Hibás készüléket adtak el neki, ami ha nem tudtak volna megjavítani, vagy ugyanolyanra cserélni a kifizetett 160 ezer forintot kellett volna visszaadniuk.
Sajnos a legjobb telefonok is el tudnak romlani, ezalól a HTC sem kivétel. Minden garanciális ügyintézés során törekszünk arra, hogy a felhasználót a lehető legkevesebb kellemetlenség érje, ezért van door to door garanciánk, ezért adunk cserekészüléket, sajnos a gyártók nem biztosítanak a javítás idejére készülékeket ezért azt saját költségünkre kell megoldani, de tudomásom szerint mindkét alkalommal 40e Ft-os cserekészüléket biztosítottunk, egyelőre Magyarország és az itt élő kereskedők nincsenek olyan szinten, hogy egyenértékű készüléket tudjanak biztosítani, főleg úgy, hogy ez egy gesztus amit a kereskedő azért tesz, hogy megpróbálja redukálni azt a kényelmetlenséget amit a drága készülék meghibásodása okozott.
A Vaterás-Eladós félreértést pedig a következő:
Lehetőséget biztosítunk beszámításra is, úgy mint akármelyik telefonos bolt, ez egy ajánlat amivel természetesen nem kötelező élni.
Megnézzük a termék jelenlegi új árát - Ez akkor 104.000Ft + áfa (igen, ennyit esett az ára sajnos)
Adásvételi szerződést töltünk ki ami általában az új ár (nettóról beszélünk, hiszen az Áfa itt nem releváns, mivel a készülék használt és magánszemély adja el) 10-20%-al csökkent értéke ami egy olcsóbb használtpiaci árat eredményez. Ez az értékcsökkenés tartalmazza az egyéb készülékkel kapcsolatos járulékos költségeket pl újra raktározás, bevételezés és egyéb újra-értékesítéshez kapcsolodó humán erőforrások értékét. Így kapjuk meg ebben az esetben a 80-90e Ft-ot. Sokan vannak azon a véleményen, köztük én is, hogy igen ez hatalmas bukás a megjelenéskori új bruttó árhoz képest, és én sem adnám el ennyiért a készüléket, inkább meghirdetném saját magam és úgy akár már a nettó új árért eladható további értékcsökkenések nélkül.
Elnézést kérünk a gyártó nevében is az újabb meghibásodás miatt és reméljük, hogy a márkába vetett bizalmad visszatér és hibák nélkül tudod használni a készüléket.
Tegnap az esti órákban a készüléked visszaérkezett a szervizből, ma délelőtt már letesztelték kollégáim és sikerült orvosolni a problémát. A javítás az lcd kijelző átvezető fóliájának cseréjére terjedt ki, így a készülék átvehető a leadás helyszínén.
C. Balázs
Üzletvezető, Vevőszolgálat és Szerviz Igazgató
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 09:53:29
reunalla 2011.08.19. 09:53:41
Willie 2011.08.19. 09:53:43
Willie 2011.08.19. 09:55:10
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.19. 09:55:50
ű
raftery 2011.08.19. 09:59:25
C. Balázs
Üzletvezető, Vevőszolgálat és Szerviz Igazgató
ocsem,ennyi titulussal tudhatnad,hogy nem vonatkozik az areses a garanciara,visszateritesre,semmiresem...ha tragya a telefon,akkor annyi kredit jar vissza a luzer poszt tolonak,amennyit kicashelt erte,nem annyit,amennyit"a piac"mutat...
sunt neked...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 09:59:53
Akkor tessék bezárni a boltot! Senkinek sem kötelező az EU szabályainak megfelelő kereskedést folytatni. Türkmenisztánban más szabályok vannak, és BKV-ellenőröket is mindig keresnek...
A garancia nem azt jelenti, hogy csökkentik a vadász/vevő kényelmetlenségeit, hanem azt, hogy annak időtartamáig biztosítják a készülék, vagy más, EGYENÉRTÉKŰ eszköz használatát. A kényelmetlenségek csökkentésére esetleg a gépen tárolt adatok, beállítások átmentése szolgálhat.
raftery 2011.08.19. 10:00:24
:)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 10:01:37
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 10:04:00
raftery 2011.08.19. 10:04:51
van igazad...
:)))
dr. _mmm_ 2011.08.19. 10:06:08
Nincs törvény arra hogy ha 2x elromlik a készülék akkor KÖTELESSÉGE újat adni, vagy a teljes vételárat visszafizetni.
Nincs törvény arra, hogy a javítás idejére ugyan olyan készüléket kell kapnod!
Az pedig pláne vicces lenne ha Te elvárnád, hogy egy ugyan olyan készüléket kapjál a javítás időtartamára.
Hidd el ha nagyon akarnának tudtak volna szívatni még 1-2 hétig. (talán meg is érdemelted volna)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 10:09:53
Szarazkoro 2011.08.19. 10:10:14
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.19. 10:11:39
No problem, ha utánanézel, nekem ez a szakmám.
Konkrétan ánuszvizsgálattal foglalkozom hivatásszerűen.
Ja és brazil nyelvű tolmácskodással.
A piréz nyelvet csak opcionálisan merem bevállalni, mert még gyakorolnom kell.
Pécsi bölcsész 2011.08.19. 10:11:40
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 10:15:13
Bakter 2011.08.19. 10:22:25
Mint szakmabeli, elárulhatom, hogy a fenti problémát a világpiacon mutatkozó WD40 hiány okozta. A okosmobilok különösen igénylik a WD40-s karbantartást, mert attól jobban sikosolódnak parányi agyuk fogaskerekei.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.19. 10:23:05
Mi van zsiráf, beszorult az ő betű?
Vagy rezeg a telefonod tán?
Bakter 2011.08.19. 10:24:55
A piréziai külügyminisztérium nem ajánlja lakosai ideutazását, mert ők rasszista, idegengyűlölő közutálatnak örvendenek hazánkban. Tehát nincs szükség ilyen nyelvű tolmácsokra.
Pécsi bölcsész 2011.08.19. 10:25:11
elsőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő
Sokorai_Atala 2011.08.19. 10:26:04
Pécsi bölcsész 2011.08.19. 10:26:59
Azzal nincs baj.
Én így tettem.
quadrant 2415!!!
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 10:31:44
dr. _mmm_ 2011.08.19. 10:34:46
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.19. 10:38:30
Rosszindulatú Vászka 2011.08.19. 10:38:52
É2I 2011.08.19. 10:40:50
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 10:43:10
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.08.19. 10:45:56
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 10:46:32
Murmanszki rém 2011.08.19. 10:46:44
TaZ (törölt) 2011.08.19. 10:46:51
A legjobb meg "az AFA itt nem relevans", ez tenyleg nem az USA, hanem Magyarorszag...
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 10:48:32
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.19. 10:49:30
Úgy látszik, többünket érdekel ez az app, és mellékhatásai.
Meséjjj zsiráf!
Mennyit késtél ma?
dr. _mmm_ 2011.08.19. 10:50:52
Plusz a használt termékekre lehet trükközni a 0%-os ÁFÁval. (ahogy sok mobil kereskedés teszi az új telefonokkal)
Rosszindulatú Vászka 2011.08.19. 10:51:46
infy 2011.08.19. 10:52:45
@Murmanszki rém: én is kitettem a falukra, de csak szimplán törölték a linket.
Murmanszki rém 2011.08.19. 10:58:16
É2I 2011.08.19. 10:59:46
R.Gyuri 2011.08.19. 11:00:30
Rosszindulatú Vászka 2011.08.19. 11:02:58
Speedshop.hu - Speedshop Zrt.
Klapka u. 4-6.
1134 Budapest
Telefon: 06-1/288-0498
Fax: 06-1/288-0497
Email:
Honlap: www.speedshop.hu
Üzletszabályzat: http://www.speedshop.hu/info/aszf.pdf
Boltértékelések
Ügyfélszolgálat
Korrektek. A problémámat is hamar megoldották, és maximálisan ügyfélbarát módon kezelték!
Rendelés
Délután rendeltem egy LCD TV-t.
Szállítás
Másnap reggel 8-kor már hozták is!
Fizetés
A futárnak fizettem. Adtam neki 210 Ft borravalót is. Ezért elvártam volna, hogy türelmesebben kivárja azt az egy percet, amíg kibontom a csomagot, és leellenőrzöm, hogy minden megvan-e.
Reklamáció
Maga a Speedshop csillagos ötös. Az elmúlt kb. 10 évben telefontartozékokat csak tőlük vettem.
[Értékelés bezárása]
[Ez a felhasználó rendelne újra a bolttól] B Ádám
2011.05.12.
Ügyfélszolgálat
NEm szeretik felvenni a telefont úgy b 5-re sikerült
Rendelés
Könnyen ment, bár a honlap kicsit fapados 1-2 helyen, nagyszerű h nem kell regisztrálni a vásárláshoz!
Szállítás
Személyes átvétel, gyors pontos érthető, viszonylag központi helyen, kultúráltan!
Fizetés
Készpénzzel tettem, de utólag kiderült hogy kártyát is elfogadnak...
[Értékelés bezárása]
[Ez a felhasználó rendelne újra a bolttól] Atik@
2010.10.20.
Rendelés
Semmi felesleges csicsa, nincs kötelező regisztráció, egyszerű, mint egy faék.:) Követendő néhány konkurens számára.
Szállítás
Gyors, pontos, szokás szerint sérülésmentesen. És már megszoktak találni elsőre.:)
Fizetés
Gond nélkül, és örömömre a legkevesebbet ezért a jó ár/érték arányú termékért.
[Értékelés bezárása]
[Ez a felhasználó rendelne újra a bolttól] Sutyák János
2010.07.13.
Ügyfélszolgálat
megkaptam a készüléket és sérült volt és mutogat egymásra a gls futár és ök én meg iszom a levét nemcsinálnak velle semit megszivtam vissza veszik kevesebért mert sérült remek soha töbet tőjük sennmit
Rendelés
gyorsan ment
Szállítás
másnap de törötten
Fizetés
utólag de nem kapom vissza a tévé meg gány
Reklamáció
a átvétel után 1 órával hivtam őket töröt a tv visszaviszik se pénz se tv és majd valaki eldönti milegyen és mikor nemtudják
Bolt válasza (2010.06.09.)
Tisztelt Sulyok Péter!
Köszönjük cégünk értékelését, illetve azt, hogy ennyire elferdítette a tényeket. Mivel rövid a hely, nem tudom részletezni a történteket, mindenesetre rendeztük az ügyet. Az elküldött fotók alapján, amiből nem látszott semmi, sérelmére, hogy átvett a GLS-től egy csomagot, ami sérült volt, és aláírta, hogy sértetlenül átvette, nem minősíteném. A kellemetlenségek miatt a termék árának bizonyos százalékát visszautaltuk Önnek, mert képtelen volt segítőkészen hozzáállni a problémához, nem hagyta, hogy segítsünk. Mindezek ellenére kellemes használatot kívánunk Önnek, és kedves családjának.
Üdvözlettel: Szerdahelyi Dávid (Speed Hungary Kft. Ügyfélszolgálat vezető)
[Értékelés bezárása]
[Ez a felhasználó nem rendelne újra a bolttól] Sulyok Péter
2010.05.04.
Rendeléskítűnő!......
[Ez a felhasználó rendelne újra a bolttól] Toth Toto
2010.02.23.
Ügyfélszolgálat
Készséges, segítőkész kiszolgálás.
Rendelés
Kényelmes.
Szállítás
Gyors szállítás, de a megkapott áru hiányos: a kihangosító ablakra tehető tartókerete és két tapadókorong hiányzott a csomagból. Így a termék gyakorlatilag használhatatlanná vált.
Reklamáció
Több napi kommunikáció után sem oldódott meg a probléma, a hiányzó alkatrészeket nem tudták beszerezni. Végkifejlet: időnként érdeklődhetem, hogy nincs-e selejtes termék, amiből kivehetik a tartozékot
[Értékelés bezárása]
Rosszindulatú Vászka 2011.08.19. 11:10:53
bolt.vatera.hu/index.php?page=Store.ViewStore&StoreID=1938561
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 11:11:55
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 11:13:48
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 11:17:57
komolyra fordítva a szót: tuttad hogy van olyan app, ami direkte a jehovatanúknak készült a házról-házra járás dokumentálására? mostmár tudom hogy csinálják hogy mindig visszatalálnak a kis tapadósak.
Harlequin 2011.08.19. 11:21:13
2011.08.19. 11:23:29
Ha sokszor küldöd vissza, előbb-utóbb frankón leromlanak a szervíz javítási mutatói, és kapnak egy taslit a megbízótól... inkább akkor javíthatatlannak minősítik, és megy az új.
Mellesleg: a régit meg megpróbálják sokszor egy komolyabb szervízben kipofzni, kap egy kis kozmetikati felújítást, és megy újra a polcra, szép mi? Najó, annyiban nem átverés, hogy a garanciát megint vállalják rá, mintha tökúj lenne.
shepherdfire 2011.08.19. 11:25:55
Kb. 3 hetet nyüglődtem, mert a jelzőhangok gyakran nem voltak hallhatóak, mindig újra kellett "hidegindítani" a telefont (hardverhiba lehetett, a "hangkártya" környékén az appok között valami ütközés-féle).
Kedden bevittem a szervizbe, elmondtam a problémát. Rendben, a szervizben bevizsgálják szerdán.
Csütörtökön értesítettek, hogy átvehetem az új telefonomat. Pénteken átvettem a nem javított, hanem új Szifont. (biztosan új, mivel fóliázott, a telefon és a hálózati eszközök azonosító adatai újak, stb).
A garanciális ügyintézés valami ilyesmit jelent:
- kijavítás (3x)
- kicserélés
- vételár (teljes) visszatérítése
- árcsökkentés (ha attól még funkcionálisan használható, - de érintő-kijelző hiba egy okostelefonnál nem ez a kategória).
Az már a kereskedőn múlik, hogy akár egyből újra cseréli, és nem javítgatja háromszor.
(A lehetőségek pontosabban a Polgári törvénykönyv megfelelő szakaszában olvashatóak.)
zooDoo 2011.08.19. 11:26:40
@Murmanszki rém: Szerintem szimplán azért törölhettek, mert nyomi vagy, aki beleüti az orrát minden szarba, amihez köze sincs. Mentél fontoskodni, most meg pislogsz mint légy a szarban.
a SPEEDSHOP-os meg nem tudom mit hadovál össze, milyen értékcsökkenésről. Hisz garanciális telefont vitt javíttatni. Ha a júzer meg beszámoltatná, az meg az ő baja, mit sír a töredék áron.
É2I 2011.08.19. 11:30:34
Apenta Meggy 2011.08.19. 11:34:52
@zooDoo: olvass a sorok közt: "ez egy ajánlat amivel természetesen nem kötelező élni." Mivel a készüléket megjavították, nem élhet az elállással.
2011.08.19. 11:35:16
Viszont ha a sarki noname telefonkereskedőnél körülnézel...
VilMarci 2011.08.19. 11:36:46
shepherdfire 2011.08.19. 11:36:48
Én csak úgy viszem szervizbe a számítástechnikai eszközeimet, ha "újrahúztam" az operációs rendszert, nulla egyéb adattal.
Persze, ha a kijelző hibás, vagy az eszköz meg se nyikkan, az szívás...
Bakter 2011.08.19. 11:39:05
2011.08.19. 11:39:41
pizzaboy 2011.08.19. 11:44:42
isti77 2011.08.19. 11:46:40
Vagyis ilyenkor a vevő vagy cserét kérhet, vagy a vételár visszatérítését. Hogy azóta mennyit változott a készülék értéke, az k.rvára nem érdekel senkit, te telefonos vagy, nem BÁV-os, nem kell értékbecslés, a számlán szereplő összeget kell visszaadni neki, és ennyi.
Nem tudom, miért nem a fogyvédhez megy a vevő, egyértelműen neki adnának igazat.
shepherdfire 2011.08.19. 11:47:31
Az már kevésbé valószínű, hogy "átégették" ezeket az adatokat, hogy új telefonnak tűnjön, hiszen az AppleStore-ban, az Apple rendszerében is át kellett volna vezetni ezeket a változásokat.
Tudod, hogy amikor megveszed a Szifont, be kell regisztrálni, addig nem működik.
Én egy működő (gyári szoftverekkel installált) telefont adtam le, amit meg kaptam helyette, az meg se nyikkant, amíg rá nem csatlakoztattam a számítógépemre, hogy regisztráljam.)
Rosszindulatú Vászka 2011.08.19. 11:48:15
Apenta Meggy 2011.08.19. 11:49:02
100% pozitív visszajelzés (adta 124 Felhasználó)
olcsobbat.hu: speedshop.hu jelenlegi értékelése: 4,7(31 értékelés alapján)
arukereső 5 csillag, megbizható bolt 4,8-as átlag 767-ből 651 5 csillagos
Persze vannak negatívok is számszerint 5db a 767-ből....
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 11:53:24
@akiazsiráfotszereti: Pedig állítólag egy nőt igazán csak egy másik nő érthet meg...
Apenta Meggy 2011.08.19. 11:53:24
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 11:57:39
homar.blog.hu/2011/07/26/foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz
zooDoo 2011.08.19. 11:57:58
Murmanszki rém 2011.08.19. 12:07:10
McZozo 2011.08.19. 12:15:54
"Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra."
Szoval tisztelt C Balazs en nem hangoztatnam ezt az avultatast.
McZozo 2011.08.19. 12:17:02
"Csak a csoda tart három napig
Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, hiszen a hatályos törvényekben ilyet nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő – talán szintén nosztalgiából – hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.
Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot."
Valamint azoknak akik azt mondjak nem kell kicserelnie a kereskedonek:
"A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint "a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság". Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén) – ilyenkor megtagadhatja a kicserélést.
Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra."
Az egesszel nem untatnak mindenkit de reszletesen le van minden irva itt:
itcafe.hu/cikk/mikor_es_hogyan_cserelheto_egy_termek/nyomtatobarat/teljes.html
Csak hogy ne ossze vissza beszeljunk
Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.19. 12:33:45
Apenta Meggy 2011.08.19. 12:47:03
Mit nem lehet ezen érteni????
zooDoo 2011.08.19. 12:47:22
dr. _mmm_ 2011.08.19. 12:47:36
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 12:51:14
@Apenta Meggy: "le van tesztelve" - a vevő...
dr. _mmm_ 2011.08.19. 12:53:28
Elmondom neked.. elég hamar csődbe menne számos gyártó és forgalmazó cég.
igazságos 2011.08.19. 12:55:52
Amúgy meg nem lett volna kötelező cserélni, hiszen a pancserje várt két hétig. Komolyan, ehhez már tényleg hülyének is kell lenni, meg gazdagnak...
dr. _mmm_ 2011.08.19. 12:56:16
Ha így gondolod akkor te sem ezen a bolygón élsz, és valós életszerű szituációt még tv-ben sem láttál.
McZozo 2011.08.19. 12:57:56
Te tenyleg ennyire ertetlen vagy. Ott van feketen feheren, a vevo mar az elso hiba esetben elalhat. Nem koteles elfogadni a javitast MAR AZ ELSO ESETBEN SEM!!! Az avultatasi reszt meg arra irtam, amit kedves balazs irt hogy a keszulek erteke esett es ezert ajanlottak fel neki az emlitett csokkentett osszeget hogy beveszik annyiert. de itt nem errol volt szo hanem csererol visszafizetesrol hiba miatt es arre ott van leirva megint csak egyertelmuen hogy a kereskedo nem hasznalhat avultatast hanem amindenkori vasarlasi erteket kell figyelembe venni es megteriteni.
Miert olyan nehez ezt felfogni!!!
Az hogy jelen esetben vegul ALLITOLAG megcsinalta a keszuleket a bolt az mellekes. A leirt torveny alapjan csak akkor tagadhatja meg ha sokkal nagyobb a csere erteke mint amiert meg tudja csinalni, de itt a kijelzovel votl a baj ami tudtommal ilyen keszulekeknel a legdragabb tetel. tehat ez sem alt fel tehat ha a vevo akarmilyen hulye luzer stb stb is JOGABAN ALLT visszakerni a vetelarat a jelenlegi jogszabajok alapjan
Ragozhatod akarmeddig a kereskedoi allaspontodat jelenleg nem ez a torveny es az hogy ettol a kereskedok elternek es tesznek ra csak azt a masik problemat veti fel hogy nem elunk jogallamba es a birosagok tojnak ra egy ilyen peres dologra. De ettol meg ez a torveny.
McZozo 2011.08.19. 13:00:15
Neked is leirom. nem az a kerdes mi lenne. jelenlegi torvenyek alapjan igenis meg kene tennie.
Es hogy kerdesedre valaszoljak az lenne hogy a kereskedok is szelektalodnanak es ezzel egyidejuleg a gyartok is es a vegen kenytelenek lennenek jobb termekeket gyartani. ami lehet hogy menet kozbe sokaknak fajna de vegul jobb kiszolgalassal jobb termekeket vehetnenk de hat ez utopia tudom
igazságos 2011.08.19. 13:01:54
Ugye, ugye várni kellett volna azzal a vásárlással, 140-ről csak úgy esett 100 rugóra, azta.
@raftery: igazad van, SENKIT NEM ÉRDEKEL, MENNYIT ESETT A TELEFON ÁRA AZÓTA, AMENNYIÉRT VETTE, AMENNYI VAN A SZÁMLÁN, AZ A LÉNYEG. Ha 160 ezer forint + ÁFA van a számlán, akkor ugyanannyiért kell kinézni új telefont neki, készülék beszámításnál. Tényleg SZARJON SÜNT EZÉRT A HÚZÁSÉRT.
NA, DE MI VAN A VATERÁS DOLOGGAL???? Még mindig nem derült ki. Szóval a cég suttyomban oda lökdösi a használt, meghibásodottan megjavított telefonjait, amit lepasszolnak az új beszámításánál. Jó tudni.
dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:04:27
Mert azok alapján amit írsz.. egysem..
igazságos 2011.08.19. 13:05:55
dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:08:30
Külföldön veszel egy telefont, majd 11 hónap múlva visszaviszed hogy "kéremszpenezkétszerkikapcsoltmagátoléstessékkicserélni" .. és a kereskedő boldogan ad egy vadi új készüléket.. hát persze...
McZozo 2011.08.19. 13:09:19
Igen ha 36 honap garival adtak akkor igenis kotelesseguk.
Es te nem elsz ezen a bojgon vagy legalabbis sajnos magyarorszag szocializalt. Mint leirtam par honapja angliaban vagyok es itt iphonom 1 honappal a gari lejarta elott szo nelkul csereltek vadonat ujra. De ne beszeljunk akkor angliarol mert az nem ezen a bojgon van. Otthon vettem par eve hasznaltan egy sony vaiot. felhivtam oket es bejelentettem hogy en vagyok az uj tulaj. regisztraltak. Majd ujdonsult fiam megrantotta a tapkabelt igy a csatlakozo resze teljesen meghalt es nem lehetett tolteni a keszuleket. felhivom vaiot csokolom ez es ez a problemam. mondtak ok meg van 7 nap a garimbol kuldik a futart. kikuldtek nemetbe ahol a szerviz volt (az o koltsegukon ) majd 15 napon belul futarral hoztak vissza megjavitva (kicserelve a tolto csatlakozot, es emelett levelben ertesitettek , hogy mivel mar nem sokaig garis a laptop ezert batorkodtak kicserelnia kijelzot es a winchestert is ujra, hogy tovabbiakban is megelegedessel tudjam hasznalni a gepet meg sokaig es ajandekba kuldtek egy kijelzo tisztito szettet is a dobozba. (Az esetleges winchester csererol elore szoltak hogy nehogy adatvesztesem legyen mentsek le mindent.) De akkor a sony se ezen a bojgon van. ket eset van vagy kereskedo vagy es faj a minoseg szolgaltatasa, vagy masik eset csak egy rossz helyen szociaizalodott birka vagy es sajnos az ilyen emberek miatt tehetik meg ezek a cegek amit megtesznek mert a birkak mindenbe beletorodnek sajna
Apenta Meggy 2011.08.19. 13:09:44
igazságos 2011.08.19. 13:10:50
McZozo 2011.08.19. 13:11:39
jelenleg mas teruleten dolgozom de volt vallakozasom is es ha a vevom visszajott a megallapodott idon belul mindent megprobaltam teljesiteni a kerese alapjan
McZozo 2011.08.19. 13:13:53
mint mar leirtam korabban igy van kulfoldon igen, A szervizes el volt tolem hulve hogy miert oromkodom ennyire mikor mondta hogy cserelik az iphonom amire mar csak egy honap gari volt szo nelkul garipapir nelkul masodtulajkent. elmeseltem neki hogy ez nalunk nem igy megy es erre mondta hogy nem erti miert nem mert ez lenne a normalis nalunk is. Szal itt ez a termeszetes.
Apenta Meggy 2011.08.19. 13:15:11
dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:15:58
@McZozo: Mondok még egy példát. Apuka vesz magának egy telefont 100.000HUF ért. Mert miért ne. Hazmegy majd anya meglátja.. erre jól összevesznek, és ráparancsol az urára hogy azonnal vigye vissza és kérje vissza a pénzt. Mit csinál emberünk?? Visszaviszi és azt hazudja hogy nem jó, nem működik stb, és kérné vissza a pénzt. Szerinted ilyenkor is a kereskedőnek kell viselni a terheket?? (és hidd el ez és a hasonlók sem egyedi eset)
McZozo 2011.08.19. 13:17:57
elnezest kerek hogy probaltam jo kereskedo lenni. Es nem nem azert nincs hanem kedves Viktorunk ujlakastamogatasi rendszere miatt.
En meg azt kivanom neked ezek utan hogy csak ilyen kereskedokkel kerulj kapcsolatba ezek utan akik tojnak rad es lepockolnek barmi bajod van.
McZozo 2011.08.19. 13:20:59
Nem mond mar nekem hogy ha a kijelzom egy touchscreenes keszulek eseten nem mukodik, akkor az jelentektelen tetel. az hogy fusimunkaba megbontottak meg szerelgettek es megoldottak okosba az nem jelenti azt hogy ilyen esetben minimum nem az egesz kijelzot kellene cserelni ami meg nem kis tetel ergo lehet kernia cseret. Nem hinnem hogy a speedshop fusi szervizeben szakszeruen pormentesen raknak ossze tochsreeneket. Gondolom nem veletlennul van ennek olyan specialis gyartouzeme ahol ezt szakszeruen elvegzik.
Bakter 2011.08.19. 13:22:32
Külföldön az ottani jogszabályok érvényesek, itt meg az itthoniak.
Külföldön a gyártók az ottani piaci hozzáállásuk alapján oldják meg a kérdést, Magyarországon meg az idevonatkozó hozzállás alapján.
Nehogy azt gondold, hogy keleten és nyugaton ugyanaz a gyártói metódus. Mesélhetnék...
Apenta Meggy 2011.08.19. 13:22:39
dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:23:25
"Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot."
A posztban viszont szerepel hogy 2 hét után vitte vissza.
" Két hét használat után vittem vissza először hogy éljek a szerviz garanciával."
Akkor miért is kéne cserélni??
McZozo 2011.08.19. 13:24:23
Murmanszki rém 2011.08.19. 13:25:21
McZozo 2011.08.19. 13:26:52
igazságos 2011.08.19. 13:27:34
McZozo 2011.08.19. 13:29:14
nem hiszem sajnos nem ez a gyakorlat
erre irtam hogy az lenen a normalis ha mindenutt ugyanugy allnanak hozzad.
McZozo 2011.08.19. 13:30:50
dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:35:28
Apenta Meggy 2011.08.19. 13:36:15
Bakter 2011.08.19. 13:40:32
igazságos 2011.08.19. 13:44:00
Apenta Meggy 2011.08.19. 13:44:21
miezhanemtudatlansag 2011.08.19. 13:51:08
Bakter 2011.08.19. 13:56:48
Azt hiszem a motor most speciel nem volt felelős, itt nálam volt valami. Persze a WD40 sosem árt.
És talán nem is baj, hogy elveszett a szösszenet, mert csak szarpofozás lenne. Magyarország a 10 millió mindenbenszakértő országa. Itt is a rendszeről alkotott elképzelések, tévinformációk, a városi legendáriumból összehallott-olvasott "jogok" olvashatók. Egyszer-kétszer már megpróbáltam elmagyarázni egyeseknek az adott ügyben a jogi-gyártói rendszert, de csak az én anyám lett végül szexuális szolgáltató, mert ők másképp képzelték el. Tehát marad az általános érvényű szakmai tanács: WD40-t neki.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 14:32:53
Ajánlom tanulmányozza ezt az oldalt, mert láthatóan nincs tisztában a vonatkozó törvényekkel
www.tudatosfogyaszto.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=68
piritytamas 2011.08.19. 15:02:25
A Defy qrvajó (legalábbis amíg működik).
Nekem is az van, szifonra tuti nem
cserélném. :)
_____________ 2011.08.19. 15:31:35
C. Balázs, az ányód picháját, most ekkora böhöm tüdőd van hogy ezt mind egyszuszra elmondtad, vagy csak nem ismered a mondatvéget jelző pontot és felhasználási területeit...?
dr. _mmm_ 2011.08.19. 16:16:48
Magyarországon ezek a törvények. Aki itt vásárol az ezeket elfogadja. Akinek nem tettszik az elmegy máshova vásárolni. Ennyi.
De nehogy azt hidd hogy Angliában minden fenékig tejfel.. kicsit olvass vissza a homáron..
Apenta Meggy 2011.08.19. 16:18:38
dr. _mmm_ 2011.08.19. 16:21:42
Apenta Meggy 2011.08.19. 16:25:53
_____________ 2011.08.19. 16:52:30
Inkább mosd ki a szádat, mert mobilvécé-szagú...
McZozo 2011.08.19. 16:56:52
nem allitottam hogy minden fenekig tejfel itt eddigi rovid itletem alatt eddig pozitiv elmenyeim voltak. amik alapjan azt a kovetkeztetest vontam le hogy valam iitt jobban mukodik, de etto lmeg itt is lehetnek szarsagok. pl hogy negativat is mondjak a bankok sokkal kockabbak it tmint otthon az internet bankingok meg hasznalhatatlanok osszevetve a magyarokkal.
De eddig szerencsere csak ennyivel talakoztam
McZozo 2011.08.19. 16:57:52
Ok elbasztam lojj le de nem tudtam hogy ez itt az erettsegi nyelvtani reszlege. Mondandomra koncentraltam nem mindig a helyesirasomra.
Apenta Meggy 2011.08.19. 17:24:09
dr. _mmm_ 2011.08.19. 17:28:11
_____________ 2011.08.19. 17:35:04
dr. _mmm_ 2011.08.19. 17:35:12
McZozo 2011.08.19. 17:42:48
mit valtott ki belolem? en szerintem egy rossz szot nem szoltam rolad. te viszont most kezdesz szemlyeskedni. en ugy tudom hogy mikor valaki kifogy az ervekbol akokr kezdi ilyen mas sikra terelnia tarsalgast. En a forumtemarol beszeltem te meg elkezdtel nyelvtanozni. Erre csak leirtam hogy akkor lojj le
De szerintem az ilyen szemelyeskedesbe ne menjunk bele mert annak nem ez a forum a helye.
McZozo 2011.08.19. 17:44:34
epp az elobb masolta be valaki ide akonkret paragrafusok linkjet. en elis kezdtem olvasni es egybevagott az altalam leirtakkal. Csak nem volt kedvem 28 oldalt vegignyalazni de akinek tetszik vegigolvashatja.
"donfuligjimmy · codhq.hu 2011.08.19. 14:32:53
T. C. Balázs!
Ajánlom tanulmányozza ezt az oldalt, mert láthatóan nincs tisztában a vonatkozó törvényekkel
www.tudatosfogyaszto.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=68
"
mqqq 2011.08.19. 17:53:43
- a normális ember általában azért vesz telefont, hogy használja
- a normális ember általában nem a szomszédban van, valamint
- nem szarja az utazáshoz szükséges időt, mert azalatt általában máshol pénzt keres
- inkább eléldegél a kisebb, fő működést nem gátló hibákkal, majd alkalmasint eladja, mert így még mindig kisebbet bukik, mint a sok idő/energia ráfordítással, amit a szervizzel kell vívni.
Persze, vannak a nem normális emberek is, akik szeretnek heti 2-3x ilyen helyekre járni (mert ugye nem csak telefon és nem csak egy van általában a háztartásban).
dr. _mmm_ 2011.08.19. 17:56:14
Azon a linken én ezt találtam:
1959. évi IV. törvény
dr. _mmm_ 2011.08.19. 18:17:27
Itt a legfrissebb az 2004-es törvény. Azóta ha hiszed ha nem bővel változott. Szóval ha nem haragszol ezt sem tudom elfogadni.
Tehát még mindig azt mondom hogy butaságot beszélsz, és a vevőnek nincs joga új készüléket kérni, azért meg a régi meghibásodott.
McZozo 2011.08.19. 18:37:36
www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html
na ez mar csak up to date neked itt leirja a cseret is a javitast is es hogy a harom napos cuccm egszunt mar a harom nap mint korabban is irtam csak arra van hogy azon belul a kereskedo nem indokolhtja semmivel sem az ellenvelemenyet hanem minden esetben el kell fogadnia a vasarlo velemenyet
De most formailag ugyanazt a szart pofozgatjuk egesz nap akarhanyszor akarod akarmilyen formaban mindenutt nagyjabol ezt irjak. persze hogy aztan ezt a birosagon hogy veszik figyelembe az mar mas kerdes mert beleolvasgattam akonkret jogszabajokba is es sok esetben azert eleg kodosek es elnagyoltak amit leirnak ennyi tehat ha ezt nezzuk igazad van egy kitarto kereskedo akar pert is nyerhet a fogyaszto ellen a jelenlegi gumitorvenyek alapjan
lolperec 2011.08.19. 18:37:52
mert azt tudtuk, hogy az android az.
nagyszerű párosítás :D
dr. _mmm_ 2011.08.19. 18:42:17
A fogyasztó akkor kérheti a cserét, (illetve az összeg megtérítését) ha a meghibásodott készülék (gazdaságosan)nem javítható, vagy ha a cserébe kínált készülék műszaki paramétereiben gyengébb teljesítményű, illetve ha a javítás elhúzódó időtartama "nagyfokú kényelmetlenséggel" jár.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:02:28
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:09:41
Elárulom, mert láthatóan nem vagy képben.
Erre a fogyasztó nem kíváncsi. NEKED nem gazdaságos, Ő (a fogyasztó ezt kb pont leszarja)
"..., vagy ha a cserébe kínált készülék műszaki paramétereiben gyengébb teljesítményű..."
Ez is nettó faszság. A fogyasztó nem köteles elfogadni a cserébe felkinált más típusú készüléket.
dr. _mmm_ 2011.08.19. 19:16:29
Ha 10x javítják ugyan azzal a hibával akkor sem köteles a kereskedő kicserélni. Nincs rá jogszabály.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:19:05
a javítás idejére adhatsz cserébe más típus (akár gyengébb), de a kívánt funkciókkal bíró (esetünkben telefon) készüléket, ezt a vásárló elfogadhatja. Ez számodra annyi előnnyel bír, hogy hosszabb ideig javíthatod a készüléket, de a probléma ezzel nincs megoldva!
Ha és amennyiben a készülék (gazdaságosan) nem javítható, akkor jön az hogy csere-beszámítás-elállás. Ezzel nem tudsz mit kezdeni, mert a vásárlóé a döntés, hogy (akár fél évvel később) hajlandó e cserébe elfogadni egy olyan készüléket, aminek az akkori ára nn% -al kevesebb, mint amennyiért ő vásárolta az övét (és ez attól független, hogy az új készülék többet/kevesebbet/ugyan annyit tud, mint amit ő leadott neked javításra). Ha ragaszkodik az adott típushoz, akkor két dolgot tehetsz. Kicseréled olyanra, vagy visszaadod a pénzét.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:22:32
van, magyarorszag.hu , jogszabály kereső, keresgélj ... ott van az (én most lusta vagyok rá :P)
Én kiskereztem, aztán amikor láttam ezeket leírva, megkerestem egy ügyvédet, mert nem hittem el, hogy ez így van szabályozva. Megnyugtattak, jól értettem. Ezért (is) fejeztem be. Nem kell elhinned, de attól ez még így van.
dr. _mmm_ 2011.08.19. 19:23:07
dr. _mmm_ 2011.08.19. 19:24:11
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:30:11
2011.08.19. 22:03:12
olvasgass:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
2011.08.19. 22:04:20
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV
2011.08.19. 22:14:27
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300049.GKM
szcsongor 2011.08.19. 22:32:26
"bojgo -> bolygó", "-ba/be <-> -ban/ben" helyesírási hibák már általánosban is egy kurva nagy egyest érdemelnek, nem érettségin...
@lolperec: köszönjük ismét az építő hozzászólást, az Apple vs. mindenki más, iOS vs. Android témákban továbbra is mutasd nekünk az utat légy szíves :)
dr. _mmm_ 2011.08.20. 10:04:13
De én itt megint csak azt olvasom, hogy 3 napon belül kérheti a fogyasztó a cserét. Egyéb rendelkezést Én nem találtam, arra vonatkozólag, hogy a garanciális időn belül bármikor kérheti a fogyasztó a cserét, illetve a vételár visszatérítését.
Xezs 2011.08.21. 13:05:19
Egyrészt amiatt hiszem ezt, mert ilyeneket olvasok, mint ez a poszt itt is, másrészt akármikor elmegyek ilyen bolt mellett, olyan sunyi fejű eladókat látok, hogy eszembe nem jutna bemenni.
Szóval hülye vagyok, ha azt mondom, hogy telefont csakis mobilszolgáltatótól vagyok hajlandó venni?
JohnDorian 2011.08.21. 16:29:41
Mennyi köze van, hozzá?
Szerinted ránéz és "megsunyul" tőle a termék is és direkt elromlik miután hazavitted? Vagy úgy képzeled el az ilyen boltokat, hogy az eladó srác unalmas perceiben (ami nem sok van) nekiáll megbuherálni a készüléket, és közben gonosz kacajjal tenyereit dörzsölgetve gondolja azt magában: háháhá aki ezt megveszi nagyon meg fogja szívni és, hogy de gonoszak vagyunk mi itt a cégnél!!! Úgy beszéltek ezekről az üzletekről mint valami gonosz összeesküvés részeiről, amik brigádját kivétel nélkül pénzéhes zsidók és csalók alkotják :D Hihetetlen... próbáljátok már egyszer a másik oldalról nézni a dolgokat... csak egyszer!
Xezs 2011.08.21. 19:04:55
2011.08.22. 00:22:49
utott a homokora 2011.08.22. 03:57:59
Szerencsere, ahol en elek ott 30-90 napig visszavihetem a termeket, ha barmi okbol nem vagyok megelegedve vele fuggetlenul attol hogy jo vagy rossz a termek.
KERDEZES ES A LEGROSSZABB FELTETELEZESE NELKUL.
Visszaadjak az arat.
Fel kellene noni a feladathoz, MINT KERESKEDOI mint vevoi szemmel.
2011.08.22. 10:17:35
GrG 2011.08.22. 16:24:40
UGYANAKKOR TÉNY, HOGY HA EGY ESZKÖZ JAVÍTHATATLANSÁGÁBÓL KIFOLYÓLAG ELÁLLÁST VÁLASZTJA VALAKI (a törvényi kritériumok teljesülése esetén), AKKOR A VÁSÁRLÁSKORI VÉTELÁR JÁR VISSZA.
Xezs 2011.08.22. 21:15:42
Xezs 2011.08.22. 21:17:04