Tamásnak sikerült betalálnia a kultikus N900-as Nokiát, amit azonban szériahiba miatt nem javítanak, hanem megeszik dobozostul cserét vagy utalványt ajánlanak fel helyette. Igenám, de a cserekészülék kevesebbet ér, az utalványt pedig csak az eredeti boltban lehetne beváltani, ami azóta megszűnt. Indulhat a móka!
Tavaly februárban vásároltam egy N900-as készüléket, amit tökéletes munkaeszköznek találtam a laptop helyett - jó borsos áron - 179.990 forint értékben a Mammut Bevásárlóközpontban lévő Nokia mintaboltban. Ez a készülék idén nyár elején tönkrement. A főpanel részből elengedte a forrasztás az USB csatlakozót. Irány a Mammutban lévő bolt. A helyszínen szembesülök azzal, hogy a bolt már nem üzemel. Gondoltam egyet, elmegyek az V. kerületi Nokia szervizközpontba. Átvétel után három héttel jelezték, hogy sajnos típushibáról van szó, ezért a készüléket nem tudják megjavítani, cserét ajánlanak fel. Cserében N8-as készüléket vagy eredeti árú 179.990 forint értékű Nokia utalványt kínáltak. Az N8-at nem fogadtam el, mivel az értéke nagyjából a felét képviseli az N900-asnak. Szerintük az utalvánnyal amúgy is jobban járok, mert azért akár két telefont is tudok majd venni. Maradt tehát az utalvány. Ezzel viszont az a gond, hogy azt kizárólag az eredeti vásárlás helyén lehet levásárolni, tehát a Mammutban lévő megszűnt Nokia mintaboltban. A Nokia ügyfélszolgálatát felhívtam, ahol tájékoztattak, hogy a megszűnt kiskereskedő helyett menjek közvetlenül a nagykereskedőhöz mert már ők az illetékesek és náluk le tudom vásárolni az utalványt.
Nagy örömmel felkerestem a céget, ahol az ügyintéző hölgy, pár nap türelmet kért a papírmunka átfuttatására és majd ha beszélt a vezérigazgatóval visszahív, tesz egy ajánlatot. Egy hét elteltével jött is a hívás, hogy nem tudják az utalványomat beváltani teljes összegben. A vezérigazgató azt üzeni, hogy a 180 ezer forint helyett csak a kétharmadát fogadják el - kvázi nagyker áron -, a maradék 60 ezret buktam. Kérdésemre, hogy miért, az ügyintéző annyit válaszolt, hogy a Nokiánál össze-vissza beszélnek és mindenfélét ígérnek. Nagyon sajnálják, de csak ennyit áll módjukban beváltani, ha ez nem tetszik menjek a kiskereskedőhöz (ami ugye megszűnt).Ezután ismét felhívtam a Nokia ügyfélszolgálatot, ahol a reklamációs osztályon az ügyintéző rendkívül csodálkozott a nagyker hozzáállásán. Kértem, hogy járjon közbe, hogy a teljes összeget levásárolhassam. Pár nap múlva jött a válasz: sajnos nem tudnak segíteni, fogadjam el a nagyker ajánlatát. Az ügyintéző szerint a Nokia csak a csereutalvány kiadásáig felelős, részükről elintézett az ügy.
Kicsit idegesen becsörögtem a nagykerbe, hogy mégis milyen készüléket kaphatok 120 ezerért. Felajánlottak egy N8-ast, ami ugyan nincs raktáron, de majd érkezik. Az ügyintéző közölte, hogy E7 is beleférne az ajánlatba, de azt most nem lehet kapni és már nem is rendelnek többet, mert a készülékre nem volt kereslet. (Mellékesen poénosan megemlítette, hogy ha elviszek 10 darabos kiszerelést, akkor ismét rendelnek a kedvemért...) A számlára pedig - akármennyibe is kerüljön a telefon - 120 ezer forint végösszeget fognak írni.
Ezt nem igazán értettem és pár nap gondolkodási időt kértem. Felhívtam a fogyasztóvédelmet és interneten is tájékozódtam, hátha mások találkoztak már ilyen esettel. Azt a tanácsot kaptam, hogy keressem fel a kiskereskedőt és próbáljam nála behajtani a cserét, vagy kérjem vissza a készülékem teljes vételárát.
Sajnos a kiskereskedőről semmilyen adatot nem találtam a neten, a címét leszámítva. Felhívtam ismét a Nokiát, a nagykert és az szervizt is, hátha tudnak legalább egy telefonszámot, elvégre évekig velük állt kapcsoltban a Mamutban lévő bolt, de újabb sajnálkozás fogadott mindenhol. Maradt hát a levélírás, amire azóta is várom a választ, de legalább a tértivevényt, hogy átvették a levelem... Elvileg ha a kiskereskedő 30 napon belül nem reagál, békéltető testülethez fordulhatok...
Telt az idő és újabb ajánlatot kaptam a nagykertől. Vásárolhatok drága Samsung, LG vagy BlackBerry készülékeket a 120 ezres Nokia utalványon felül, ha még RÁFIZETEK 60-80 ezret! Ezt természetesen nem fogadtam el. Ismét telefonáltam a Nokia ügyfélszolgálatra, ahol az ügyintéző hüledezett, majd pár nap türelmet kért, a feletteseihez fordul az ügyben, mert nem kóser Nokia utalványért más típust felajánlani. Természetesen pár nap elteltével újabb sajnálkozást kaptam.
Ezután levelet írtam a szerviznek, amelyben jeleztem, hogy szeretném visszaadni az utalványt, mert nem tudom levásárolni. Élnék a legelső lehetőséggel és készüléket szeretnék, de értékben és tudásban megfelelően legalább egy Nokia E7-et. 12 nap elteltével közölték, hogy ez nem lehetséges, mert már egyszer lemondtam erről a jogomról és egy hónapja kiállították a csere utalványt. Természetesen ők is nagyon sajnálják, majd hozzátették, hogy siessek elvinni tőlük az utalványt, mert az csak három hónapig érvényes és egy már eltelt belőle!
Végső elkeseredésben telefonáltam a Nokiának, hogy máshol vásárolhassam le az utalványt, illetve ha ez nem lehetséges, méltányosságból járjanak el, hogy közvetlenül a Nokiától kapjak készüléket. Az eredmény ismét a szokásos: sajnos nem tudnak segíteni. Az ügyintéző szerint azzal, hogy a Nokia kiadta az utalványt nagyon jóhiszeműen járt el. Levásárolhatom az eredeti értéket, de csak ott ennél az egyetlen nagykernél és sehol máshol a világon. Azt javasolták, amit a fogyasztóvédelemnél, alkudozzak a céggel vagy forduljak ügyvédhez és pereljem be a kiskereskedőt vagy a nagykert.
Lassan már kezdtem beletörődni, hogy a sok szék közé ültem, amikor felhívtam a nagykert a végső egyeztetésre. Kérdeztem, hogy mi alapján állapították meg a nekem járó összeget? Az ügyintéző közölte, hogy azért nem tudom levásárolni a teljes összeget, mert a Nokia nekik nem fizeti ki teljes összegben az utalványra választott készüléket. Szerettem volna, ha legalább az N900-nak megállapítják az értékét, hogy lássam a különbséget, de erre sem voltak hajlandóak. Próbáltam megtudni, a felajánlott N8-as készülék árát, de az ügyintéző szerint ez most nem lényeges, mert garanciát intéznek. Végül kértem, hogy ezeket adják írásba, de ezt sem tették.
Sokadszorra is felhívtam a Nokiát, ahol azt kérték, hogy írassam le a nagyker ajánlatát, - mert szerintük a nagykerben nem mondanak igazat - majd ezt küldjem el, hátha méltányosságból mégis tesz valamit a Nokia. A beszélgetés végén kértem, hogy adják nekem írásba, hogy a Nokia hogyan jár el a cserekészülékek ügyében, valamivel igazolják részemre, hogy sem én, sem a nagyker nem szenvedhet kárt az ügyleten, de erre már nem voltak hajlandóak.
A cégek egymásra mutogatnak és hazugsággal vádolják a másikat. Írásba semmit sem hajlandóak adni, miközben nekem még mindig nincs készülékem. Miután rájöttem, hogy az égvilágon sehogy sem szerezhetek érvényt a fogyasztói jogomnak és lőttek a pénzem egyharmadának, elfogadtam a nagyker N8-as ajánlatát 120 ezerért.Mikor elmentem a készülékért szembesültem azzal, hogy a nagyker nem garanciát intézett, hanem megvásárolta a rossz N900-at. Egy szimpla adásvételi szerződést dugtak az orrom alá. Készülékért pénzt, pénzért új készüléket kínáltak egy papíron, persze pénzmozgás nélkül. Mikor ezt megláttam, nem akartam odaadni a csereutalványt, mondván ez nekem 180 ezret ér és vizsgáltassák be ők a 900-ast újra. Az ügyintéző meggyőzőbb érvvel állt elő, miszerint ők méltányosságból járnak el és ha nem írom alá, mehetek a fenébe a rossz készülékemmel és soha többé nem foglalkoznak velem.
Most van egy N8-as készülékem 2 év garanciával, egy 120 ezres számlám és 60 ezer hiányom. Mellesleg az N8 nem ér ennyit a nagykerben sem. Utólag értesültem, hogy az árát azért nem mondták meg korábban a készüléknek, mert az náluk csak bruttó 98 ezerbe kerül...
Az ügyemet megírtam az anyacégnek Finnországba, mégis tudjanak róla mennyire semmibe veszik az ügyfelet a magyar kollégák.
Bocs, hogy hosszúra nyúltam, de rengeteg időmet és telefonszámlámat pazaroltam el az ügyintézésre. Gondoltam precízen leírok mindent...
Üdv,
Tamás
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.29. 15:20:01
vagy negyedik?
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.29. 15:21:38
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.29. 15:25:31
Így jártál.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.29. 15:25:34
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.29. 15:27:22
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.29. 15:28:22
Dr. Kix 2011.08.29. 15:29:33
Leslieke 2011.08.29. 15:29:44
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.29. 15:32:57
Csávó bemegy a nokiás boltba. Meglátja, hogy ki van írva: N900 - 179.990 forint. Megkérdi az eladót, hogy mi is ez a teló és mire jó?
- Úgy kielégíti orálisan, hogy térden fog csúszni az orgazmus után. Ja, és telefonálni is lehet vele.
Na, gondolja az ember, ezt ki kell próbálnia. Kipróbálja, utána alig bír lábra állni. Megveszi, hazamegy, lerakja az asztalra. Kisvártatva hazajön az asszony, meglátja a telót és csodálkozva kérdezi a férjét, hogy ez mi?
- Ez egy teló és úgy leszop, hogy alig tudok utána lábra állni.
- És ezzel én most mit csináljak?
- Hát tanítsd meg főzni és húzz a 'csába!
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.29. 15:36:34
Oszt mijjen (sz)operációs rencer van ralyta?
ALDIdroid?
esef 2011.08.29. 15:37:44
hogy mit is vett ennyiért, telefont?
nooormális?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.29. 15:38:20
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.29. 15:39:56
De a telefon mellé, kapott ingyenesen egy szopóállarcot meg egy szopórollert!
Szóval így már megéri :)
esef 2011.08.29. 15:54:33
ment volna el bármelyik sufnigsm-hez és vett volna egy ezresért egy 1610-et. annak ha eddig nem engedett el a forrasztása ezután sem fog és még telefonálni is jó :D:D:D
Leslieke 2011.08.29. 15:55:40
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.08.29. 15:55:49
Bár eleve vicces hozzáállás, hogy a Nokia a nagykerhez küldi a posztolót.
Ezt nem a nagyker, hanem a Nokia cseszte el, súlyosan. Mondjuk amikor a nagyker azt mondta, hogy bármilyen telóra beválthatod, azt én elfogadtam volna, és utána meccseljenek ők.
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.08.29. 15:56:24
Ezt én is álmodtam már egyszer.
Rosszindulatú Vászka 2011.08.29. 15:58:01
vernarancs 2011.08.29. 15:59:37
lihi 2011.08.29. 16:05:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.29. 16:07:46
Elhoztad volna, egy 5000-esért megjavítom :D
Nindu 2011.08.29. 16:11:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.29. 16:11:46
Meg amúgy fel nem fogom én sem, hogy egy ilyen jellegű hibát miért nem javítanak.
Amúgy valszeg simlis némelyik magyar cég, elsumákolták a garit, azért nem nagyon akarnak megoldást találni.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.29. 16:13:10
"ennyi pénzért már normális telefont is vehettél volna... Pl. iPhone-t"
szifon-telefon-normális, ráadásul egy sorban/mondatban ... pfff
.lll. 2011.08.29. 16:28:57
garanciás béemvé helyett kapsz egy dévú kallost fíling
FDToth 2011.08.29. 16:32:59
A hab a tortán, hogy mivel nem tudták visszutalni a 2. gép árát időben, így küldek nekem egy lapotop táskát 10eFt értékben!
Ez több, mint korrekt, hihetetlne, hogy létezik ilyen Magyarországon!
A nokia is megetehetné ugyanezt, de a hazai képviselet 0.
Kelpo 2011.08.29. 16:35:44
Dózer, sóval felhintés, mindenkinek az lenne a legjobb..
okoska77 2011.08.29. 16:38:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.29. 16:39:43
S***ci 2011.08.29. 17:00:32
Vagy a bolt, vagy a szerviz teljesítsen, harmadik fél kizárva!
Egy kivétel van, ha a harmadik fél kockázat nélkül teljesít. (Tehát nem egy ígéretet - papírt - kapok a cserére, hanem a kezembe nyomják a cserecuccot, még mielőtt bármit aláírok.)
Ne legyünk már lámák!
Shaperd67 2011.08.29. 17:17:56
Az is hülye, aki Nokiát vesz!
Rosszindulatú Vászka 2011.08.29. 17:21:45
Napalm 2011.08.29. 17:24:25
S***ci 2011.08.29. 17:26:08
P84 2011.08.29. 17:33:41
Kenderice 2011.08.29. 17:35:17
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.29. 17:50:08
Holnap a kutya sem fog emlékezni rájuk.
Hegyirablo 2011.08.29. 17:52:58
Mammut igazgatóságára be kellene menni, és megkérdezni, ki volt, aki bérelte azt a fos üzletet ott a mozgólépcső mellett. Ha van valami info, onnantól már mehet a "nyomozás"!
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.29. 18:10:30
Az üzemeltető nem adhat ki információt.
Rosszindulatú Vászka 2011.08.29. 18:19:19
Nokia(Mammut)
Tel.:06-1/505-5860, 06-20/934-1579
vagy inkább ez?
Rosszindulatú Vászka 2011.08.29. 18:21:26
zak-tel.try.hu/
Zak-Tel Mobiltelefon
KATEGÓRIA: Telekommunikáció és tartozékok
ELHELYEZKEDÉS: Mammut I. földszint
TELEFON: +36 30 270-1050
WEB: www.zak-tel.try.hu
E-MAIL: zaktel.mammut@gmail.com
asdf 2011.08.29. 18:51:25
Egyetlen problema a dologban, hogy a nokia telefonokra nem 2 ev teljeskoru jotallas van, hanem 1 ev teljeskoru + 1 ev korlatozott, bar ha a sajat szakszervize javithatatlannak itelte a telefont, akkor szavatossagi ugyintezes kereten belul azt maris lehetne lobogtatni szakvelemenykent, aztan esetleg pereskedni egy jot :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.29. 19:56:52
Anti Anyag (törölt) 2011.08.29. 20:00:11
Ők áttérnek egy másik nagyhalra, beírják az önéletrajzukba, hogy a Nokiánál dolgoztam, holott a Nokia itt miattuk ment tönkre.
A posztolónak: Telefont csak nagy multitól, pld. MediaMarkt. Ott ha gáz van visszaadják garanciaidőn belül a vételárat. Hátrány, a tipus-készlet elég véges.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.29. 20:09:14
Arra gondolsz, amiről már sokan, sok fórumon írtak?
Pl. zsebrevágod a szifont, jól megizzadsz, a zindikátor elszineződik, szifon egyszercsak kipurcan, elviszed a reszeldébe, ott meg elhajtanak, hogy beázott.
Igazad lehet. Ez tényleg világelsőhöz méltó hozáállás :P
Vegyél szinfont, aztán térdre, imához ;)
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.08.29. 20:47:27
A végén azért bíztam valami happy endbe.
napalm 2011.08.29. 21:10:20
igazán komoly cég benyomását keltik a gmail-es fiókkal.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.29. 21:16:41
Kedves Posztoló!
Ha szerencséd van, akkor talán tényleg segít Neked a finn anyacég. Jól tetted, hogy írtál nekik.
dr. Aullah 2011.08.29. 22:13:38
Leone_510 2011.08.29. 23:28:00
P84 2011.08.29. 23:54:04
Jól megizzadsz?
Ezt tényleg elhiszi valaki? 13 hónapos gyerkőc rendszeresen nyálban úsztatja a telót még sincs semmi baja. egyébként szenzort megszüntették. Nekem csak jó tapasztalatom volt almával csak T szívatja az embereket.
Hegyirablo 2011.08.30. 00:32:54
De azért ez nem ugyanolyan, mint ha egy magánszemély adatát kérné az ember, hiszen ez hovatovább valamilyen formában egyszer, de talán még most is, nyilvános adat (volt).
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.08.30. 00:34:16
Megdobbent 2011.08.30. 03:47:40
Shinjuku 2011.08.30. 04:07:58
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.30. 05:24:25
Megdobbent 2011.08.30. 05:59:11
Egyéves Önkéntes 2011.08.30. 07:42:51
handras 2011.08.30. 07:59:51
delphi_jos 2011.08.30. 08:12:27
P84 2011.08.30. 08:38:08
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.30. 09:06:54
Egyszerűen felelősséggel tartozik az általa kezelt adatokért.
Hogy te milyen információkat találsz meg a neten, az más lapra tartozik.
calmy 2011.08.30. 09:09:43
Azert mert a Homarra irt. Ne probald megerteni miert...:)
Ha az lett volna a tortenet hogy vett egy 1.000 ft-os telefont mikozben tuz utott ki az uzletben es o kimentette az eppen ott levo 15 csecsemot es egy edes kiscicat. Na akkor is ugyanugy kapna:)
Az a lenyeg hogy bele kell kotni a posztoloba. Vagy valakibe.
Adok is nehany tanacsot a helyes kommenteleshez:
-Koss bele mindenbe amibe csak tudsz.
-Ha valamibe nem tudsz belekotni ne csuggedj, olyankor csak hagyd figyelmen kivul azt a reszt a posztban ami a beszolasban zavarna.
Ha pl a posztolo elismeri hogy hibazott, attol meg nyugodtan irhatod hogy miert nem kepes elismerni hogy hibazott?! stb.
-Es persze ha mar nincs semmi mas akkor nyugodtan ramehetsz a helyesirasra is.
Minden egyes rossz helyen levo vesszot ki kell emelni, es hangot adni nemertesednek hogy hogyan kepes valaki eletben maradni amikor egy vesszot sem kepes jo helyre tenni.
-alternativ megoldaskent erdemben is hozzaszolhatsz a posthoz.
Netszamuráj 2011.08.30. 09:24:38
Netszamuráj 2011.08.30. 09:34:01
Csak 1000 Ft egy ékezetes billentyűzet, nem igaz, hogy ennyire igénytelen vagy! Ja, hogy laptopod van, ami eleve angol billentyűzettel volt? Nem kifogás, a Jenő kicserélte volna Neked 10e Ft-ért, és még a billentyűzetet is adta volna! Kicsit mondjuk sokba kerülne, amíg kiutaztatod Új-Zélandra, de hát csak megér Neked ennyit az ÉKEZET, meg az IGÉNYESSÉG!? ;)
vernarancs 2011.08.30. 09:41:42
Caprica99 2011.08.30. 09:49:57
"Nem zat az árta, amit ők gondolnka, hanme azt.."
Hát ez meg milyen nyelven van, he?
FDToth 2011.08.30. 09:54:01
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.30. 10:14:13
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.08.30. 10:41:26
Miért, bmeg?! Azért, mert kifizette a készüléket, és a garanciát szeretné érvényesítani. Másik dolog, hogy a fogy. véd. nem fog vele foglalkozni, mert - gyanítom - nem végfogyasztó az illető, céges számlára kérte (régen emiatt elhajtottak az ügyfelet, nem tudom, ma mi a helyzet).
Dr. Körömlakk ® 2011.08.30. 11:13:50
bezzeg a kommer világban nem úgy vót, hogy vettél eggy lábost, oszt lehajótá mekkötni a cipőfűzüdet, mire végezté, a vasedény hején már egy szalamander bót volt.
akkor az vasedény vót a dagatt erzsike pésztárossal, akit úgy kellett onnajt kirobbantani.
Dr. Körömlakk ® 2011.08.30. 11:15:25
bldo 2011.08.30. 11:49:57
tocibacsi 2011.08.30. 12:03:23
Aztán totál más kérdés, hogy nem elfogadható N867.5-öt rásózni az ügyfélre mint "maximum" az utalványért cserébe...
Sztem a fos az egészben az, hogy "csak ott" válthatta be... lófaszt, minden nokia cimkés butikban tessék elfogadni...
Manbeast 2011.08.30. 12:25:33
További magyar hang 2011.08.30. 12:26:15
Ezért tart itt ez az ország.
Netuddki. 2011.08.30. 12:28:49
Elhoztad volna, egy 5000-esért megjavítom :D"
Akkor is ha aalatta az érintkezőket is feltépte a kilazult csatlakozó? Mert akkor minden elismerésem...
Netuddki. 2011.08.30. 12:31:56
Na ebből magyarázkodjanak ki.
Mellesleg ha nem lehet beváltani a nokiásutalványt, akkor ki kellett volna fizettetni a nokiával. Sőt maguktól ki kellett volna fizetniük. Szarrágó cég, nem csoda ha csődbementek...
Netuddki. 2011.08.30. 12:35:07
Még annyit, ha a nagykerfőnök hazudott az N8 esetében a árról, akkor tuti benyelte a mennyit is? 60+20ezret?
Jegkoko 2011.08.30. 12:39:23
pizzaboy 2011.08.30. 12:50:22
Az igazi forrasztgató szakik eltűntek, és nem hiszem, hogy csak ebből az országból - egyszerűen ilyen a modern fogyasztási "kultúra".
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.30. 13:08:08
Vehettem volna azt is, ha akartam volna. De nekem egy olyan fostaliga nem kell, amiben egy szaros papír elszineződik bármi okból, aztán ha gond lesz a telefonnal, majd visszadobja a szervíz, hogy beázott.
Akkor gyere savanyúzni, ha megdöglik az a ketyere a kezedben ;)
atka111 2011.08.30. 13:09:49
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.30. 13:16:09
Remélem további 5 évet húzunk le egymással amíg újabb beruházást hajtok végre :)
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.30. 13:40:45
@További magyar hang:
Stimmel. pont ezért van otthon egy hőfokszabályzós Weller pákám.
Meg ütvefúróm, falbontó kalapácsom, körfűrészem ha a helyzet eldurvulna :)
De nem csak a szerszám a szűk keresztmetszet: én egy évtizeddel tovább tanultam, hogy meg legyen a diploma, de nem keresek annyit, mint egy jó szakmunkás. Ma 2000-2500Ft/nm ért csinálnak homlokzati hőszigetelést. 50nm simán meg van 8 óra alatt, igencsak haladós ami napi 100ezret jelent. Oké, ez nincs minden nap, de akkor is.. Mosógépen 12ezer lett volna a panelcsere a szervizes által, de a 30 forintos alkatrészt kicserélve sikerült megoldanom.
Vagy mondok mást: óvodában (!) 1200Ft /óráért vállalnak nyelvoktatást. Csak napi 4 órát feltételezve ez 20*4*1200=96ezer Ft.
Feleségem 8órát dolgozik és nem kap ennyit...
Persze a feladat adott: meg kell tanulni burkolni vagy angolt oktatni és akár jobban is kereshetünk, nem sok kell hozzá. Csak épp ezeket a dolgokat nem szeretjük csinálni, a magunkét megcsináljuk, s reméljük, hogy nem csinálunk kárt :)
De ez nem tartható egy fogyasztói társadalomban: ha valami rossz ki kell dobni és cserélni, mert ezzel szolgáltatást használt, újabb embernek lesz pár napig munkája, míg ha otthon megjavítanád pont eggyel kevesebbet adnának el.
Netuddki. 2011.08.30. 13:50:26
popocatepetl 2011.08.30. 14:01:17
Dózer, sóval felhintés, mindenkinek az lenne a legjobb.."
Oszt akkor mit fogtok gyarmatosítani?
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.30. 14:18:14
mukkelek 2011.08.30. 15:22:32
pikofix 2011.08.30. 15:36:43
-a gyartasi koltsege joval magasabb, mint a valaki altal emlitett 2000 forint. Imadom az elektronikai ipar onjelolt szakertoit. :)
-ez tipikus magyarorszagi Homar tortenet, nemzetkozi cegek magyar "ugyfelszolgalatarol". Remelem a level az anyaceghez segiteni fog.
Az N900 pedig egy baromi jo telefon, bar igazabol nem is telefon, hanem mobil szamitogep. Egy a baja, nagyon nagy es nehez. :D
Merker Iván 2011.08.30. 15:58:42
A pénzt vissza kellett volna adni, vagy javítani, abból az N8-nál ezerszer különb telefon vételezhető, és még profitod is lehet.
freddyreal 2011.08.30. 16:23:10
istifani 2011.08.30. 16:28:35
Nekem sem jott be amugy, foleg a MAEMO szoftver tamogatotlansaga, es a bena ereintos kijelzo. Es meg sorolhatnam.
Mondjuk netezni jo rajta. az igaz.
Marra a MAEMO mint oprendszer total meghalt, semmi uj dolog nincs ra.
De sebaj! Oktober 7.-en megjeleni vegre a varva-vart iPhone 5. Yeeessss...
Alapvető Emberi Jog 2011.08.30. 16:34:01
Az okosoknak Motorola V2288 van.
No, merthogy AZ telefon.
ketroot 2011.08.30. 16:46:28
2011.08.30. 17:16:56
az első nap ezt kellett volna tenni, ráadásul úgy, hogy ha 5 napon belül nem válaszolnak, szétküldöd 500 újságnak, hogy viselkednek veled :):):) Magyarisztán, pfff
További magyar hang 2011.08.30. 18:34:06
Persze van rendes pákája is és nagyon profin forraszt. Egérben mikrokapcsoló-csere, alaplapról levált csatlakozó visszaforrasztása alap.
adairobi 2011.08.30. 18:50:49
Köszönjük Emese, most már mindent tudunk rólad.
alte trottel 2011.08.30. 19:02:41
Per vazze! _P_E_R_!
Keresel a jogiforum.hu-n egy agilis fiatal ügyvédet - SIKERDÍJÉRT! - és abszolút biztos, hogy az ügyvédi megkeresés beérkezése után 1.078 másodpercen belül már utalják is az összeget! Csak annak szarnak a fejére, akiről messzire ordít 79 nyelven, hogy LÚZER!
Jegkoko 2011.08.30. 19:51:15
freddyreal 2011.08.30. 20:14:32
de ha egy kicsit beleásnám magam a dologba, lehet, hogy ennél olcsóbban is találnék.
A symbianról mmeg annyit, hogy érdekes módon az új verziója egy az egyben android koppintás....tehát még a nokia mérnökei is rájöttek mennyire nulla az amit először alkottak
Jegkoko 2011.08.30. 21:14:43
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.30. 21:30:07
nem várt fordulat 2011.08.31. 07:33:02
ami nem 600mh és nem merül le 1 napon belül, ha használod.
Merker Iván 2011.08.31. 09:13:35
@karacsi_maci: Nem vagy te egy kicsit finnyás? 20 rugóért általában jóval sz*rabb procit kapsz. Az akksi meg nem az alsós készülékeknél merül hipergyorsan, hanem a felsőkategóriás, kétmagos, sok esetben qHD mobiloknál.
marko77 2011.08.31. 09:28:20
Akkortájt az N8 as kb 150k körül mozgott.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 09:37:45
Pulse jóval 20 alatt van használtan.
De a Pulse minit újonnan is megkapod annyiért. Csak nekem kicsi a képernyője.
Tartalékakku az követelmény.
marko77 2011.08.31. 10:11:22
Csak még ilyen komment nem volt még
Merker Iván 2011.08.31. 13:34:10
Egyébként lehet, hogy a posztnak tolója havi x összeget adakozik, és amellett vesz ennyiért telefont.
Walter Hartwell White 2011.08.31. 19:23:57
merta-X 2011.09.01. 07:27:13
Ezért értem meg, mikor valaki idegenkedik egy ilyen 180 ezerért telefont veszek sztoritól.
marko77 2011.09.01. 13:26:23
Más:
Cserélni miért nem akarta a Nokia? Ugyanolyanra....
svinjahond 2011.09.01. 15:11:26
Irta valami ökör, hogy vegyen 1610-es Nokiát és azzal majd még telefonálni is tud... Szerintetek, aki ilyen telefont vesz, az megérdemli a sorsát, hogy hülyére vegyék, rajta szórakozzon kisker- nagyker, vezérképviselet, szerviz és minden egyéb tetű?
Itt fennáll egy teljesen alátámasztott garanciális igény! A gyártó beismerésben van, hogy a termékük jelen esetben felmerült hibája TÍPUSHIBA, ami csak korlátozott eséllyel javítható. Innen már csak az utalványozgatást nem értem!
Miért nem lehet elállni a vásárlástól, illetve miért kötelez a gyártó arra, hogy a "levitézlett" készülék értékét újra náluk költse el a posztoló? Én biztosan megtalálnám a módját, hogy nekem igenis adjanak Nokia utalvány helyett Apple-utalványt, vagy SonyEricsson, vagy Samsung utalványt, ha már a pénzemet nem szándékoznak visszaadni! Az egyáltalán nem érdekli az anyacéget, hogy ez a konkrét sztori is újabb vásárlókat tántorít el attól, hogy Nokia eszközre cserélje a jelenleg használtat?
Én pl. pont mostanában gondolkodtam azon, hogy az "öregecskedő" :) C905-ös - lassan két éves - SonyEricsson telcsimet nyugdíjazom és veszek egy N8-as Nokiát. Ezek után, hogy ilyen tré módon mennek az ügyek a hazai Nokia táján, hát komolyan meggondolom, hogy hova tegyem a pénzem. Sokakkal ellentétben, nem vagyok egy mobilját havonta lecserélő amolyan divatmajom. Az előző telefonomat (SE K800) 2006 nyarától 2009 őszéig használtam. Szart nem akarok venni! Pedig bejött volna az N8. Sajnálom!
Ezek ott a Nokiánál még nem ismerik az ősi zsidó mondást? "Egy elégedett kuncsaft hoz másik hármat, de egy elégedetlen elvisz akár tizet!"
ozur 2011.09.02. 09:53:38
banpepe 2011.09.04. 00:51:59
qvik 2011.09.05. 20:49:09
Tamás, a helyedben én ezt nem posztoltam volna ki, amúgy meg ennyiért iPhone4-et vesz az ember, sőt fele ennyiért. Ugorj be hozzám, majd összevetjük az enyémet azzal az izézel amit adtak cserébe! :D
üdv
G. :)
warisover 2011.09.07. 21:51:25
Te proletárok hőse...
vernarancs 2011.09.08. 09:00:21
A parizsit meg utalom, inkabb vennek rajta sonkat.
Carla RH 2011.12.04. 21:26:37
A magyar nokia nekem sem hajlandó sem megjavítani, sem kicserélni a hibás telefonomat, mert az szerintük jól működik.
Előre is köszi!