Tékozló Homár

Bevédi magát az OTP a végtörlesztés igazolásán is

2011.10.17. 13:07 | jackyll | komment

Péter is talált egy érdekes mondatot az OTP-s végtörlesztése igazolásán: "Bankunk nem felel azért az esetleges kárért, amely abból keletkezik, hogy a fentiekben közölt tartozás összege a jelen igazolás kiadását követően megváltozik."

Ma került átutalásra 180Ft-os végtörlesztés segítségével a hátralékunk. Az időtartam kb. 1,5 órát vett igénybe a papírok töltögetése, stb. miatt, illetve 2 dolog hátráltatta még:

1. csatoltam a ma kapott igazolást, ennek az utolsó mondatára hívnám fel a figyelmüket. Rákerdeztem, hogy ez mit jelent, erre a hölgy azt felelte:"...hát, ha az Alkotmánybíróság úgy dönt és visszamenőlegesen bla-bla, akkor ugye a kárt valakinek téríteni kell".

Erre azt feleltem, hogy ilyen ügyben a Volksbank már kapott egy 50M Ft-os bírságot, mire váltott és azt mondta, hogy ez igazából mégse arra, hanem olyan esetekre vonatkozik, hogy ha ma nem tudnánk törleszteni és ezért változna a tartozás forintban kifejezett összege. Nem nyugodtunk meg, írunk a PSZÁF-nak is, mert nem szeretnénk ráfázni.

2. a jelzálogtörlési kérelem kitöltése után észrevettem, hogy 6600Ft illetéket kell majd fizetni. Mikor rákérdeztem, azt válaszolta, hogy a belső tájékoztatásuk szerint az illetékmentesség csak arra az esetre vonatkozik, ha a végtörlesztés ft-hitelből történik. Mondtam neki, hogy a törvényben ilyen nincs, nézzük meg :). Átült egy másik géphez, éskb. 10perc múlva azzal jött vissza, hogy MOST kaptak egy új e-mailt, hogy ránk is vonatkozik. Érdekes... Megkaptuk ezek után a 0Ft illetékű törlési kérelmet.

Nem értem, hogy egy 09.26-a óta érvényben lévő jogszabályt (ami csupán 7-8 oldalas), hogy hogy nem ismer egy lakáshitelezéssel foglalkozó ügyintéző.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2011.10.17. 13:10:37

Gondolom ismeri a jogszabályt, de csak bepróbálkozik a 6600 ft-tal. Meg minden mással is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:11:05

"Mondtam neki, hogy a törvényben ilyen nincs"

Egy piros pont a posztolónak. Végre egy nemidióta.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:11:14

ELsőként mondom, hogy kapsz te most olyanokat, hogy a fejed szétfog durranni!
Felkészültél???

helianthus 2011.10.17. 13:12:15

Szegény bankok, a tv-ben is bemondták, hogy a teljesítőképességük határán vannak.
Szerintem sokan már a teljesítőképességünk határa alatt vagyunk tízzel. Érdekel-e valakit?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 13:15:34

Örülhetsz, hogy 1,5 órából megúsztad. Én az 50%-os regadó kedvezményt akartam igénybevenni, azt mondták nem. Miért? Csak! Kértem, hogy írják le. Jó, de hosszú lesz. Hát az lett, két hete írják, és még nem értek a végére.

Xezs 2011.10.17. 13:20:00

Tanuljátok már meg, ez a ZÓTÉPÉ, ezek megmaradtak a '89 előtti szinten, nyugdíjasbank. Majd elmúlik egyszer. Mármint a bank.

Sokorai_Atala 2011.10.17. 13:30:51

@helianthus: nem is kell jogszabály, az OTP saját honlapján is fent van, hogy semmilyen költséget nem számít fel:)

Link Elek 2011.10.17. 13:41:49

dogoljon meg minden bankar, de csak a politikusok utan

fehérgalamb 2011.10.17. 13:43:08

Nekem ellen példám van a K&H-ban 25perc alatt elintéztem és nagyon korrektül tájékoztattak mindenről és nem számoltak semmien illetéket.

Xezs 2011.10.17. 13:44:24

@fehérgalamb: Mert az nem szoci maradványbank, azért :)

qwerty01 2011.10.17. 13:44:44

Az OTP-ben még a cocializmunsban szocializálódott hölgyek ülnek, azzal a szilárd meggyőződéssel, hogy az ügyfél van értük. Az értelmesebb emberek már bankot váltottak, vagy csak a szükséges minimum szintjén érintkeznek velük.

fehérgalamb 2011.10.17. 13:45:53

Ja anno az OTP-nél vettem volna fel a hitelt de szerencsére nem adtak:),most meg variálnak a végtörlesztőkkel meg a fészekrakósokkal is.

fehérgalamb 2011.10.17. 13:46:56

@qwerty01: na itt az igazság jól látod

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:47:31

@fehérgalamb: "25perc alatt elintéztem ... és nem számoltak semmien illetéket."

Na jó, úgy könnyű. De ahol másfél órát tökölnek vele, valakinek ki kell fizetnie az elbaxott munkaidőt.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 13:48:13

Az Otp-től azért sokat nem lehet várni...

fehérgalamb 2011.10.17. 13:49:26

@atpijkamo: jaja gondolom ezután a lábad sem teszed be oda :)

Sokorai_Atala 2011.10.17. 14:05:10

Én a múltkor azért nem szóltam rá a kifejezetten kellemetlenkedő OTP hölgyre, mert nem akartam, hogy a gyerek pénz nélkül maradjon külföldön, (westernen küldtem ki pénzt) mert olyan gonosz volt, mintha direkt én ezzel szórakoznék, hogy reggel fél 9-kor bosszantani megyek csak be őt, hétfőn, amikor még nem pihente ki a hétvégét:)
Attól tartottam, ha rászólok, akkor lassítja a folyamtot valahogy. De megyek még oda, mint Lúdas Matyi:)

Tomtomnemtom 2011.10.17. 14:10:04

2011. évi CXXI. törvény 3§ alapján a Földhivatali eljárás is díjmentes. (Egyébként a 6600 és a 12500 sem banki díj, hanem Földhivatalnak fizetendő.)

"..Tárgyánál fogva díjmentes:
aa) ... valamint a devizában felvett lakáscélú hitelből származó követelés törvényben rögzített árfolyamon történő végtörlesztésével összefüggésben kezdeményezett jelzálogjog, végrehajtási jog, továbbá az elidegenítési és terhelési tilalom törlésére irányuló eljárás,..."

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 14:11:14

Amikor adja a pénzet a bank, akkor üzleti válalkozás, bezzeg mikor visszakéri a kölcsönt, akkor meg gonozz multi mi? De állambácsi megoldja eztet is. Hogy mik nem vannak...

Cnere 2011.10.17. 14:15:22

Várható volt, hogy belecsempésznek ügyesen olyan dolgokat, amik arra jók, hogy majd az ügyfelet megint jól lehúzzák. Ilyen mentalitással nehezen hiszem, hogy nyugaton megélne bank, nálunk meg ez a csibészes hozzáállás a menő.

Csigorin 2011.10.17. 14:16:26

ugyeskedo devizageci orujje hogy a rablokormany alkotmanyellenes rablotorvenytelensege miatt elcsalod a hiteledet! hiztal a forinthitelesek zsirjan evekig, oszt most is a zemberekkel fizetteted meg a nyereszkedest!
amugyis devizapecer ugyeskedo rohatt kulak vagyol!

na remelem nem hagytam ki semmit :)

Xezs 2011.10.17. 14:23:52

@Sokorai_Atala: A bankfióki mancikáknak külön pszichológiai fejezetet kéne nyitni.

Nagy általánosságban ugyanis az van, hogy fiókban szinte csak nők vannak. Mit csinálnak a nők, ha össze vannak zárva? Rivalizálnak és tépik egymást (még ha csak szavakkal is). Emiatt lesz aztán előbb-utóbb minden fióki dolgozó nő egy frusztrált hülye picsa, mert állandóan egymást bosszantják. Van persze kivétel is, csak kevés.

földhözragadt 2011.10.17. 14:24:52

nem védem az OTP-t, de azért felhívnám a figyelmét mindenkinek arra, hogy a törvény azt írja elő, hogy a végtörlesztéssel kapcsolatosan semmilyen BANKI költséget (kezelési költség, konverziós díj stb.) nem számíthatnak fel a bankok.
A földhivatali illeték NEM banki költség. Állambácsinak kell fizetni...

B-rocker (törölt) 2011.10.17. 14:25:17

Mondjuk, ha az állam nem a bankokat, hanem az adósokat mentette volna, akkor a bankkat se kellett volna.
Különben meg nincs pénzügyis szakember a banknál, hogy kiadják a jen sváci frank hitelt? Normális?
Hallotatok már a kamat papritásos futures fx számításáról? Azt még ezek kérik számon a pénzügyi műveltséget.

algi 2011.10.17. 14:27:53

@helianthus: Mármint "felett". "Teljesítőképességünk felett teljesítünk." A teljesítőképessége alatt az van, aki még beleadhatna még többet.

W Joe 2011.10.17. 14:28:29

Helyes eszközökkel segíti a kormány a devizahiteleseket?
wita.hu/index.php?show=wita&wita=156

VT Man 2011.10.17. 14:30:06

@fehérgalamb:
"Nekem ellen példám van a K&H-ban 25perc alatt elintéztem"

Szintén K&H, szintén pozitív tapasztalat.

Ha nem szivattak volna a "most csökkent a CHF kamata, ezért neked kamatot emelünk" dologgal, meg a számlavezetési díj nagy emelésével, akkor talán most náluk maradnék.

Sokorai_Atala 2011.10.17. 14:30:08

@Xezs: igaz mert a másik fiókban 2 fiú van és azok normálisak. De ez a Mancika :) konkrétan gyűlölt. Gondolkodtram is hazfelé, ha hétfő reggel ilyne, mi lehet itt pénteken:?)

elwood 2011.10.17. 14:37:21

Boldog vagyok, hogy Péternek nyereséggel zárult a devizaspekulációja, és büszke is vagyok rá.

Sok pénzembe került, megdolgoztam érte.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 14:40:29

@elwood:
ÉS még egy jópáran beszopjuk ezt a törlesztéses szart!

fehérgalamb 2011.10.17. 14:41:21

@Csigorin: Bunkókám ,képzeld örülők és képzeld jól jártam és ehhez se a neked se az embereknek sok köze nincs ,a forinthiteleseknek sem.max irigy vagy.

helianthus 2011.10.17. 14:42:32

@algi: igazad van, de én valami olyasmire gondoltam, hogy ennyit kellene csinálnom, de ennyi-10-re vagyok már csak képes, mégis megcsinálom az ennyit mert muszáj. Vagy valami ilyesmi. Érted-e? ;)

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2011.10.17. 14:44:56

A 6600HUF a foldhivatlnak fizetendo illetek osszegevel egyezik meg, melyet azert kell fizetni, hogy a jelzalogjogot toroljek az ingatlnrol. (Legalabbis igy tajekoztatott engem egy telefonos ugyintezo) Ha jol ertem, akkor ezt a tetelt az OTP vegul allta?, vagy a foldhivatal megsem szamol fel erte koltseget?

Ha butasagot beszelek/kerdezek, orditsatok.

helianthus 2011.10.17. 14:46:09

@Sokorai_Atala: én ilyennel a múltkor okmányirodában találkoztam. Épphogy le nem köpött a hölgy, pedig kedves voltam, udvarias, pontosan csináltam, amit diktált és mégis. úgy nézett rám, mint egy különösen visszataszító bogárra. Viszont nekem van egy titkos fegyverem! Ilyenkor olyan szélesen kezdek mosolyogni mint a béka, és elmenőben hangosan visszaköszönök ilyesmit, hogy még egszer köszönöm szépen, további szép napot! Azokat az arcokat látni kellene, amit ilyenkor vágnak!

egy atlag 2011.10.17. 14:48:43

megkaptam az értesítőt a forinthitelem drágulásáról. örülök, hogy a sok "svájcifrankos" konzumidiótán segíthetek és kifizethetem helyettük a hitelüket a 100-200 nm-es házaikra.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.17. 14:51:00

@helianthus: Ilyenkor nem lehet megkérdezni, hogy miért vág ilyen durcás képet?

2011.10.17. 14:53:20

Ez viszont korrekt a banktól. Valóban nem felel azért, ha a bíróság elkaszálja ezt a törvénytelen 180 forintos akciót és a tartozás mégsem szűnik meg.

2011.10.17. 14:54:45

@helianthus: miért ,megkérdeztél valakit annak ésszerűségéről hogy olyan valutában adósodsz el amiben nincs jövedelmed ? Épeszű-e vagy ?

É2I 2011.10.17. 14:59:17

@fehérgalamb: Az embereknek majd 2-3 év múlva lesz közük. Amikor az Eu elmeszeli ezt a törvényt és akkor majd adófizetőként mindenki nyögni fogja. Itt leginkább azok járnak rosszul, akik nem vettek fel hitelt, de azután fizethetik.

igazságos 2011.10.17. 15:01:17

Sunáznám a posztolót, csak egy dolgot nem értek:

Ha ilyen életrevaló, mi a fenének van hitele?

igazságos 2011.10.17. 15:02:45

@É2I: itt mindenki rosszul jár. Évről-évre csak szívatnak, mint a torkozborz, mindennel.

Vagy megszoksz, vagy megszöksz.

R_Gábor 2011.10.17. 15:02:48

"@Csigorin: Bunkókám ,képzeld örülők és képzeld jól jártam és ehhez se a neked se az embereknek sok köze nincs ,a forinthiteleseknek sem.max irigy vagy."

Tessék mondani, olyan fogalmakat, hogy irónia, meg hogy poén, tetszik ismerni? :-)

Sokorai_Atala 2011.10.17. 15:02:50

@helianthus: én is halál kedves vagyok, tudatlannak mutatom magam, hogy jól érezze magát, mert ő tudja:) De most nem segített ez sem, közben a gyerek hívogatott, hogy mi van, a nő kioktatott, hogy majd ő megmondja, mit mikort, ilyesmi (előtte másik ablakhoz hívtak és mondták, ha a 12-től elmennek én jövök, mert ott intézik, bocsánat, kedves volt- elmentek a 12-től odamentem, mondja üljek le majd a számomat kiírják, akkor menjek, elfordultam, 2 lépés és kiírta a számom, szóval elég durva volt, és végig ez ment)

Csigorin 2011.10.17. 15:04:33

@R_Gábor: azert latom van akinek atment :)

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.10.17. 15:07:35

"Nem értem, hogy egy 09.26-a óta érvényben lévő jogszabályt (ami csupán 7-8 oldalas), hogy hogy nem ismer egy lakáshitelezéssel foglalkozó ügyintéző."

Mert a T. cikkíró minden jogszabályt ismer, ami rá vonatkozik.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.10.17. 15:07:51

"Átült egy másik géphez, éskb. 10perc múlva azzal jött vissza, hogy MOST kaptak egy új e-mailt, hogy ránk is vonatkozik."

Hihhhetelen ez a mai modern technika. :)

Nagyzee 2011.10.17. 15:09:35

@fehérgalamb: A devizahitelesekre fújók érveit (/szokásos puffogásait) figurázta ki Csigorin fentebb, te funkcionális analfabéta.

De a gazdasági, pénzügyi ismereteidre se legyél túl büszke, mert az embereknek meg a forinthiteleseknek igenis van köze ahhoz, hogy (áttételesen a többiek pénzéből) te kedvezménnyel kiszállhatsz a devizahiteledből.

igazságos 2011.10.17. 15:10:26

@fehérgalamb: irigy? a hitelesekre?

Rinyálni tudtok, meg nagy lábon élni, de mikor fizetni kell, húzzátok össze magatokat.

Az ilyen embereken, mint a fajtád, a sors úgyis igazságot fog szolgáltatni idővel, ez a kedvenc mondásom. Eddig bevált.

Büszke lehetsz magadra, milyen ügyes voltál, nyalhatsz be egyet Orbánnak, amiért pár millával nyerészkedtél.

Remélem, ötvenmillás hiteled volt, mert az alatt nem vagy magyar. :)

@Prof. William: Hát, az az ügyintéző sem teszi zsebre azt, amit kap a banktól ezért. A pancserje, még át is ült, érted??? Mintha nem is Magyarországon lennék.

Tucsko1 2011.10.17. 15:11:31

@Rosszindulatú Vászka:
Azzéééé megjegyezném, hogy vót ám ollan is, hogy bankárokék a kapott állami juttatástot arra hasznosították, hogy... nem... nem arra, hogy kimásszanak a xarból, hanem béremelésre, reklámra (na ettől nem lesznek beljebb...), meg "tsapadt építdő trainingerre" ... Online team support meating vagy mi a kóchengeres faxom... :)

Szóval azért annyira nem sajnálom őket. Ellenben annyiban igazat adok neked, és gondolom TE IS erre gondoltál, mert TE sem vagy földől elrugaszkodott ( tehát eccccerű hüjjje :DDD ), hogy ez a megoldás senkinek sem jó. Egyszerű kormányzati hangulatjavító "prodzsekt"... (a projekt olyan angélus... :DDD ). Tehát egy kalap xar! Spec van CéHáeF hitelem, de nem törlesztem elő... Előnemtörlesztem... Azt keveset már minek...

Jóé át baxták megint a ZEMbereket... oszt jónapot... Éjjen a király aki nem lesz ott okt. 23-án mert elbújt BrüsszebA... :)

Hogy vitte vóna magával a gyurcsányikot is...

Tucsko1 2011.10.17. 15:14:06

@igazságos: "Igazságos" a faxom! 5 millám volt CHF-ben, 20 éve nem mozgott az árfolyam ( max picit), most meg a teljes vezsteséget rámverné a BANK :) Hát egy faxot! Fifti-fifti ez így fair!

Amúgy meg szolgáltass igazságot Sukorón, vagy a"nyóckerben" személyesen bazmeg! Ilyen hülyének miért kötik be a Zinternetet?????

igazságos 2011.10.17. 15:15:01

Hát én nem tudom, most biztos megkapom a magamét, de egyre szimpatikusabbá válik számomra így utólag ez a libamájtolvaj Bajnai gyerek.

Na, ő az, aki tudott, a többiek, Orbán, Gyurcsány, meg ez a mestervalaki szart se tud mást, mint egymást hibáztatni, egymásra mutogatni, meg még szarabb helyzetbe hozni ezt az üzbegisztán magyarisztán országot. Pedig már úgy volt, hogy valami eredmény lesz, de erre jönnek a még pénzéhesebb horda fidesz bérenc banda, aztán tessék.

igazságos 2011.10.17. 15:16:07

@Tucsko1: akkor megbocsátok. Bár nem neked szóltam, akkor ne vedd magadra.

A hülyék élnek nagy lábon, meg azoknak van millás hitelük. Látszik a hozzászólásodon is.

Tucsko1 2011.10.17. 15:16:41

@igazságos: "Hát én nem tudom, most biztos megkapom a magamét, de egyre szimpatikusabbá válik számomra így utólag ez a libamájtolvaj Bajnai gyerek."

Na ebben melléd állok! Bár sokat nem kommentelek, de egy ember már van melletted ebben a témában.

Na mégsem vagy hüüüjee... annyira... :DDD

Alexx13 2011.10.17. 15:18:22

@B-rocker: Hallottál már helyesírásról? Különösen ha szakkifejezéseket írsz? De a hallani ige is elég elemi....

Tucsko1 2011.10.17. 15:19:39

@igazságos: A kurva építkezéshez kellett... aztán dóóógoztam ( nem bodzát szedtem :) ))), oszt vissza lett törlesztődve "naggya" még a nagy BADABUMM előtt... maradt még, de nem magyarázom, nem éri meg nekem megint xart venni a nyakamba.. amennyit nyernék rajta annyit buknék is... mindegy nem magyarázom meg mert hosszú... Meg neked nem is kell... remélem... És nem élek nagy lábon... :D vagy inkább hmmmm... elvagyok mint a lekvár az üvegben... És JÓ!

Tucsko1 2011.10.17. 15:21:27

@batgirl: Az Elme-Gyórgy-És-Intézetre gondol kedves denevérasszony...(lány...) ??? Hát talán nem akarta égetni magát az Astoriánál azzal a két testőrrel aki elment volna szabadidejében... Tudod Hajdú és Pintér urak.... :)

Laciii 2011.10.17. 15:22:46

@igazságos:
Amikor elkaszálja az EU akkor is ÉN fogom kifizetni (az 1,3 millió amivel kevesebb lett kb. fél évnyi adóm), ahogy eddig fizettem pl. a támogatott Ft hitelesek helyett is. Szóval aki nem fizet be ennyit az kussoljon és ne mondja, hogy ő fizet helyettem, mert nem.

igazságos 2011.10.17. 15:25:23

@Laciii: itt már mindenki fizet, adót, de cserébe a nagy semmit kapja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 15:25:41

@Tucsko1: >>egyre szimpatikusabbá válik számomra így utólag ez a libamájtolvaj Bajnai gyerek."
Na ebben melléd állok<<

Hát ha leülné a csődbűntett miatt kiszabandó büntetését, szóbajöhetne.

Nagyzee 2011.10.17. 15:29:23

@Tucsko1: Az árfolyamkockázatot már miért kellene fifyt-fifty állnia a banknak? Az a te kockázatod volt, cserébe a forinthitelénél jóval alacsonyabb kamatért.

s,mf,a 2011.10.17. 15:30:11

A kedves posztoló személyében a tipikus magyar ember példáját láthatjuk. Megkapja a lehetőséget, hogy milliókat spóroljon, ő meg 6600 forinton (ami ráadásul illeték, nem banki kötlség) szórakozik és háborog. 1,5 órádba tellett? Ó, Te jó ég! Azé' nem rossz órabér ez. A sz*r is ízetlen... Remélem visszaesik 130-ra a CHF, és akkor lehet majd megint hallgatni a siránkozást, hogy "a köcsög bank nem szólt, hogy ne végtörlesszem a hitelemet" :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 15:31:50

@igazságos: "Hagyjál Imre!" Kerékpártolvajffy Gyurcsány Ferenc nem Vona és Orbán kettős ügynöke, aki állítólag azért nem lép ki nagyapósa és anyósa pártjának jogutódjából, hogy azt belülről szét tudja teljesen bomlasztani?

Secnir 2011.10.17. 15:33:16

áhhh,
nekem anno az egyik biztosítóval volt egy ilyn sztorim. Pénz járt volna vissza, mert eladtam az ótót, és ugye a maradvány időszakra visszajár a pénz.
erre az összeget nagyvonalúan megfelezték.
mondom wtf?
ere benyögi szörnyella, hogy nekik ez van megírva a belső szabályzatukban.
mondom jó, mert az rám nem vonatkozik. vagy talán és is a generali alkalmazottja vagyok?
kb még öt percet pampogott, meg odahívta a főnökét, hogy én milyen getzi vagyok, hogy szarok a Belső Szabályzatra, meg nem tartom be a nekik küldött Felsőbb Utasítást, de csak vigyorogtam.

arany_ember 2011.10.17. 15:34:04

És azt tudod-e, hogy amit megspóroltál azt majd mindannyian – a költségvetésen keresztül – fizetjük ki neked?

Laciii 2011.10.17. 15:35:19

@igazságos:
De nem _helyettem_. Az hogy az adófizetők fizetnek a devizások _helyett_ az egy qrva nagy demagóg hazugság.

1. A devizahitelesek is adóznak.
2. Az előtörlesztéshez elég magas hivatalos jövedelem kell (ha keveset keresel nem tudsz előtörleszteni, ha valahonnan elővarázsolsz sok pénzt meglátogat a NAV).

Professor Chaos 2011.10.17. 15:38:52

Ha nem az alkotmánybíróság meszeli el a törvényt, akkor majd az európai.
A kárt ekkor valakinek meg kell téríteni a bankoknak.
Orbán csak a jelenlegi kormány nevében tud vállalást tenni, ha más van kormányon, amikor az ítélet megszületik, akkor Ő mosthatja kezeit.
Ekkor a bankok polgári pert indítanak az egykori adósok ellen, akik akármit is nem írnak, vagy nem írnak alá végül fizetni fognak, mivel tudták, hogy jogilag megkérdőjelezhető dologba vágtak bele.

collateral collector (törölt) 2011.10.17. 15:39:13

@atpijkamo: "Hát ha leülné a csődbűntett miatt kiszabandó büntetését, szóbajöhetne. "

inkább te ülj le, egyes.

ha már ilyen buta vagy, legalább ne böfögd vissza kritikátlanul a szíjjártó-féle dumákat, inkább maradj csendben..

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:39:33

Nem tuttok tik semmit senem! Méghogy a Bajnai úr, meg a Gyurcsány úr, meg az Orbán úr! Fittyfaszok!

Bezzeg a Zigasságos Kádárjános bácsi, az igen! Kettőhatvanas kenyér, meg sörvirsli, meg akasztás! Nemám monnyuklézni meg picsogni! Bezzeg akkor nem volt svejcifrank, maksz háromévente 50 dolcsi, ami pontosan 50 rúbelt ért, ne kejjen már az árfojammal görcsölni. Akkor meg még nem volt nyafogás a zótépés uzsora miatt se.

Meg ojan se volt, hogy hetek óta nem aggya oda a kocsit a díler. Meghogy lassn kászül a sajtburger. Megogy nem veszi vissza a telcsit a kereskedő.

No, akkor felkopott volna a Homár ollója, mer még rend volt!

helianthus 2011.10.17. 15:40:45

@Yooha: nem tudom. Meglehet? Félek, hogy megmondja. :)

@Kulics: he? Épeszű vagyok-e? Hát papírom nincs róla. Csendben jegyzem meg, nincs hitelem. Én "csak" a közüzemi számlákat és kaját egyebet fizetem nehezen. De azért vannak ismerőseim (meglehetősen sokan) devizahitellel és hidd el sokan vannak köztük jóravaló, dolgos emberek, akiknek tényleg nem volt más megoldás, mint a devizahitel, ha tetőt (sajátot és nem Anyuét) akartak a fejük fölé. Ja és egyik sem jelentkezett még a végtörlesztésre, mert nekik tényleg hitel kellett.

Laciii 2011.10.17. 15:41:25

@Nagyzee:
Mert a kamatkockázatot valahogy lenyelte azért. Ha a kamat követte volna a CHF kamatot (ami lassan negatív lesz) akkor kb. 10%-al nőtt csak volna a havi törlesztő.

helianthus 2011.10.17. 15:42:04

@Sokorai_Atala: hát tényleg unszimpi voltál neki. Lehet, hasonlítasz a volt pasijára? :)))

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:44:42

@Laciii: ez nettó hüjeség, kicsit gyurjál még rá.

@Sokorai_Atala: nekem azt magyarázta egy tanult barátom, hogy ha hivatalba köszönök, az rögtön feketpont, mert lássák, hogy értelmiségi vagyok és rögtön útálnak.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 15:44:54

@helianthus: kgfb +30%, januártól áfa +2%, azthiszem leszarnak minket magasról

helianthus 2011.10.17. 15:46:08

@donfuligjimmy: ne is mondd, lassan tényleg ott tartok, hogy csődeljárást kérek magam ellen. :( Azt lehet?

Laciii 2011.10.17. 15:47:47

@Rosszindulatú Vászka:
Mondja aki még magyarul se tud.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 15:49:10

@nemacsuka: AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH

passzolom a kérdést, saját lakásom van. az ordítást fogadd a megelőlegezett bizalom jeleként :)

Tucsko1 2011.10.17. 15:52:11

@atpijkamo: 1 db. bírósági ítéletet kérek... tudod úgy kezdődik, hogy a Nép... khmmm... :)) "A Magyar Köztársaság nevében!"

Megjegyzem mi is buktunk (családilag) a "Barnevál"-on, de én spec belülről ismerem a történetet, úgyhogy én mást raknék börtönbe... (megjegyzem egy kiadós verést Gordon is mérne... csak mert úgy jól esne... :) )))

@batgirl: Csak amit a sajtó le mer közölni :)))))

@Nagyzee: Erre csak annyit, hogy amikor berongyoltam hitelt felvenni 270 HUF-os CHF-nél nem adtak... 130-nál igen... Innentől Ptk. (gyk: Polgári Törvénykönyv)

@Rosszindulatú Vászka: Mondom én, hogy sok közös van bennünk, egy sör mellett megdumálhatjuk... csak szvsz van köztünk kb. 200 km. :/ Pedig de jól elveszekednénk... :DDD

Artie 2011.10.17. 15:52:46

Aha, csak én vagyok az egyetlen, akit az zavar, hogy már hogy a lőtéri bánatos picsába változna a forintban kifejezett hitelösszeg az árfolyamváltozások miatt, ha az fix 180 forintos árfolyamon fizetendő vissza?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 15:53:08

@Tucsko1: @igazságos: ...akkor talán beállhatnátok az önfoglalkoztató vállalkozókból lett munkanélküliek, elszegényedettek, nincstelenek, hajléktalanok, nyomor-alkoholisták, kilátástalanságukban öngyilkosságot elkövetők közé! A HAJDÚ-BÉT gyárának sorsa jól modellezi azt a perspektívát, ami hazánk előtt állt. Lerabolták az infrastruktúrát, haveroknak, kilóra elpasszolták a technológiai gépsort, ma már csak patkányfészek Debrenben a Diószegi és a Vágóhíd utcák sarkán, jó nagy területen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 15:53:35

@Tucsko1: "1 db. bírósági ítéletet kérek"

Én is!

Cnere 2011.10.17. 15:56:48

@Artie: mert gondosan eltárolják az árfolyamot, amikor végtörlesztesz és a különbözetet továbbra is rajtad szándékoznak leverni, csak ezt így nem lehet leírni, ennyire nyíltan.

De jogilag nem hiszem, hogy ez ilyen egyszerű lenne. Ha a törvényt visszamenőleg törlik, akkor én is kérhetem visszamenőleg a semmisséget, adják vissza a devizahitelt és minden költségemet (közjegyző is) és folytassuk, ahol abbahagytuk. Jövőre majd úgyis módosítják az alkotmányt és akkor futunk még egy kört a bankkal. Ez nem tudom, hogy tetszene nekik?

A bank nyílván ezt úgy képzeli, hogy te fizeted az x millió különbezetet, mert rajtad könnyebb leverni, mint az államon. Az állam ráadásul adóemeléssel vissza is tudná venni, úgyhogy inkább az ügyfelet támadják.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:57:03

@Tucsko1: figyelmeztetlek, hogy hízelgéssel nálam mindent elérsz :P

Sör jöhet. Míg fel nem viszik megin az árát a svejifrankidióták miatt.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 16:01:49

@helianthus: kérdeztem az ügyvédemet, csak kinevetett. nem, még nem lehet :(
de ha ez így folytatódik, kénytelen leszek én is.
Van egy régi vicc
Beszélget az amerikai, német, magyar vezír.
amerikai: nálunk az átlagember keres 5000$-t havonta, 4000$-ből megél, minket nem érdekel, hogy mit csinál a maradék 1000$-al.
német: nálunk az átlagember keres 4000€-t havonta, 3000€-ből megél, minket nem érdekel, hogy mit csinál a maradék 1000€-val.
magyar: nálunk az átlagember keres 80e Ft-ot havonta, 100e-ből megél, minket nagyonis érdekel honnan van az a 20e

földhözragadt 2011.10.17. 16:02:04

@Cnere: persze, mert te látnok vagy és előre tudod hogy fognak lépni...
érdekes hogy a bankokat mindenki csak most szídja...akkor mééé nem szídtad, amikor felvetted a hitelt??? és most mindegy hogy minimálbérre vagy többszázezres jövedelemre adták neked..akkor is volt banki költség, de mélyen kussoltak a hozzád hasonlók

Tucsko1 2011.10.17. 16:03:52

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
ne keverjük a szezont a fazonnal... A H-Bét veszteséges volt és tönkrement.
1./ Voltak ott "IGAZGATÓ URAK" ugye? Akik szépen csődbevitték. Jött a Wallis és felszámolta.. MINT FELSZÁMOLÓ IGAZ? Mit vártok egy felszámolótól?

2./ Ne kívánd nekem az öngyilokot bazdmeg, mert szájba váglak!

3./ Hagyjuk már a süket dumát! Tudod miért nem ment tönkre a családom anno teljesen de tényleg tönkre? Mert időben átváltott másra... ennyi. Jött a hír, hogy elbocsájtások lesznek, és kerestek valakit aki tudott oroszul... ami a szerződésben még állt, azt leadtál a Bét-nek, a többi ment Moszkvába... mert ott kellett a kaja... ennyi. Ezt hívják úgy, hogy PIAC. Hülye...

4./ Igazán sajnálom azokat akik tönkrementek, de 1989-1990-ben volt egy rendszerváltás, és egy gazdasűgi átalakulás. Szockistermelőről-kapitalistára. Bocs, de ez a politikánerek bűne, mert NEM VOLT ÁTBEMENT A TSZ ÉS A KISTERMELŐ között... Látom magam előtt, ahogy ronatak a faekével művelni a 2-5 holdjukat, nemhogy maradtak volna "tsz"-ben vagy hívjuk ahogy akarjuk és szépen lassan kiváltak, vagy meggyarapodtak volna... hagyjuk bazdmeg, te is csak a propagandát nyomod...

aszaltszilva4 2011.10.17. 16:04:18

"hanem béremelésre, reklámra (na ettől nem lesznek beljebb...), meg "tsapadt építdő trainingerre""

Legalább az a gonosz (sokszor külföldi) bank, aki hazánkban magyar embereknek munkát merészel adni, a magyar munkásokat nem éhbérérre bejelentve és többit zsebbe, hanem normál bérezést nyújt, azok után teljes járulék és adófizetéssel.

Ezt legalább más, főleg hazai kis, közép vállalkozások példaként átvehetnék...

Az OTP pedig a munkakörét megfelelően el nem tudó "Mancikákat" pedig trenírozhatná, ha az sem segít, cserélje őket alkalmas ügyintézőkre.

Tucsko1 2011.10.17. 16:04:57

@Rosszindulatú Vászka: remélem te is a nőket és a sört szereted.. akkor oké minden... :)

Istenem... megint be kell baxni...... :DDDD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:04:59

@atpijkamo: Azzal kezdték, hogy lerombolyatták a szennyvíz-előtisztítót, ami nélkül ott élelmiszeripari cég nem működhet, és amelynek pótlása a jelenlegi jogi környezetben gyakorlatilag lehetetlen...

Tucsko1 2011.10.17. 16:09:34

@aszaltszilva4: "Ezt legalább más, főleg hazai kis, közép vállalkozások példaként átvehetnék..."

Drága együgyű barátom! AZT A PÉNZT NEM ERRE KAPTÁK!!!! Capise? Te is csak egy "sejtű" vagy.... Bocs.... vagy egybe írják???? :DDD

Ó gyereke vegyétek már észre, hogy a BANK akkor is nyereséges, ha veszít....

Google: "közgazdaságtan". "Oszt" olvassatok...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 16:11:17

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Imádom, hogy kishazánkban mi mindent meg lehet úszni egy bizonyos politikai-gazdasági szinten felül.

aszaltszilva4 2011.10.17. 16:13:05

"Bankunk nem felel azért az esetleges kárért, amely abból keletkezik, hogy a fentiekben közölt tartozás összege a jelen igazolás kiadását követően megváltozik."

Szerintem ezzel a mondattal semmi gond. A bank egy szóval nem írta, hogy fixen kár lesz, és azt sem, hogy az ügyfél felel.
Szerintem ez a mondat tök érthető, ha a t. kormány hoz olyan végtörlesztési lehetőséget, ami nagy valószínűleg alkotmányellenes, de uniós normáknak nem felel meg (márpedig úniós országként be kell tartani az úniós jogot, az úniós jog tudtommal magasabb rend, mint a tagállam jogrendszere, azaz úniós normával, joggal ellentétes tv-t nem hozhatnak a tagállamok).

Majd ha a tv-t elkaszálják, akkor az elkaszáló bíróság, úniós szervezet, majd megmondja ki a felelős és ki fizet és mennyi kártérítést utólag.

Cnere 2011.10.17. 16:13:13

@földhözragadt: neked egyébként mi a bajod, hogy ilyen flusztráltan viselkedsz? nehéz felajzott emberekkel értelmesen vitatkozni

szerinted mégis mi más célt szolgálna ez a mesterkedés?

mindenjónévfoglalt 2011.10.17. 16:16:14

a végtörlesztést szerintem jobb lennehe nem neveznénk jogszabálynak, mivel sok köze nincs a joghoz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:17:51

@Tucsko1: Ezek szerint mindketten tudjuk, hogy azok az igazgató urak valójában igazgató elvtársak voltak, akik politikai döntés alapján szándékosan tették tönkre a versenyképes magyar élelmiszeripart, hogy elvtársaik rablóprivatizáció sorá szarér-húgyér megszerezhessék és piacszerzésre továbbadhassák multináciknak? Sajnos csak egy került közülük börtönbe, a "szomszédvár", a DEKO egykori MSZMP KB tag vezérigazgatója.

kovego 2011.10.17. 16:20:36

6600 ft a törlés díja a föld hivatalban

Rettegő Goethe · http://www.meglepetes.com 2011.10.17. 16:27:33

Nem akarják ezek a zsici bankok nagyon ezt a végtörlesztést, aztán az utolsó mondatba is belemagyarázhatnak mindent amit akarnak, meg az ellenkezőjét is..

talán ez segit: surl.hu/Hl7h9H

S-Works 2011.10.17. 16:36:00

Az Erste is szóról-szóra ezt írja.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.10.17. 16:37:20

@Artie: például annyira megörülsz a végtörlesztésnek, hogy addig hanyagolod a törlesztőket, az még két hónap, és addig kapsz a banktól egy kis büntetőkamatot, hogy érezd a törödést :D

Nagyzee 2011.10.17. 16:45:17

@Laciii: Attól még, hogy a svájci jegybanki alapkamat esik, a te frankhiteled kamata nem feltétlenül kellene, hogy csökkenjen. Országkockázat, stb. Persze nem azt mondom, hogy nem sumákolhattak itt, könnyen lehetséges. De az árfolyamkockázatot akkor is te vállaltad, nem a bank, szóval nem értem, hogy jön ide konkrétan a kamatos téma?

Nagyzee 2011.10.17. 16:46:47

@Tucsko1: Miért ptk? A banknak talán kötelező neked hiteleznie?

aszaltszilva4 2011.10.17. 16:46:53

@Tucsko1:

"AZT A PÉNZT NEM ERRE KAPTÁK!!!!"

A bank nem szociális intézmény, hanem piaci szereplő, pénzügyi szolgáltatást nyújt, nem ingyen. A bank ha jelentős beruházást hoz létre egy adott országban, régióban, azért teszi, mert hasznot remél (mint bármely egyéb cég).
A banknak költségei vannak, adók mellett, dolgozók bére, irodaépületek közműköltségei...stb, ezeket mind rendezni kell. A bank és minden egyéb cég is az üzeletmenetét látva maga határozza meg, hogy mennyi pénzt szán a dolgozók trenírozására, képzésére...stb.
Inkább örülni kéne, ha vannak bankok, akik áldoznak a dolgozókra, nem magyar mutyi kis cég módra kizsákmányolja a dolgozóit.

A hitel nem ingyen van, a hitelt felvevő pénzügyi szolgáltatást vett igénybe.

Ha egy banknak nem megy jól, vagy csak nem úgy, mint tervezte, akkor annak másokra is következményei lesznek. Befektetők netán később rosszabb feltételek mellett tudnak elhelyezni, hitelfelvevők is rosszabb feltételekkel kapnak hitelt, ha egyáltalán kapnak. A dolgozói létszámban leépítés lehet, ami munkanélküliséget növelhet.
Ha vállakozások nem jutnak hitelhez, akkor beruházásaikat visszafogják, azoknak a cégeknek és alkalmazottaiknak sem lesz jó.
Kör van, a körbe sokak tartoznak.

Lehet ostorozni a bankokat, csak vigyázni kell a mértékkel, mert válaszul ők is képesek fityiszt mutatni, ami közvetlen, vagy közvetve, de sokakra valamilyen hatással lehet. Ha neki nem úgy megy mint szeretné, és ezért változtat korábbi üzletmenetén, az másoknak is fájni fog.

Ha a banknak, vagy bármely más cégnek jól megy, akkor van esély, hogy az összehozott nagy tortából szélesebb körnek jutnak fincsi kis szeletek. Ha rosszabbul megy a vártnál, a kis tortából is lesz egys kör, akinek mindig jut, de sokaknak onnantól, már nem jut majd egyáltalán szelet.

Minden döntésnél át kell gondolni a hatását, következményeit.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:48:29

@Tucsko1: Na mégegyszer:
Te faekézel, és én nyomom a propagandát?
Úgy látom, itt az ideje, hogy valaki felvilágosítson: a családotok nem azért maradt talpon, mert annyira bölcsek voltak, hanem azért, mert tagjai voltak a Moszkváig és azon is túl érő kapcsolati hálózatnak. Abban az időben ebből a régióból keleti exportra szinte csak Berecz János "segítségével" volt mód.
Elvtárs az elvtársnak nem vájja ki a szemét, avagy "Érted jöttünk elvtárs, nem ellened!"
Egyszer még kérnek valamit tőletek...

Aegopolis2 2011.10.17. 16:59:10

@Tucsko1:

A Wallis a Hajdú-Bét tulajdonosa volt egy időben (a végén már egy ciprusi cégbe, a VITONAS Investments Ltd-be játszották ki), nem a felszámolója. A felszámolást a Hunyadi Zrt. végezte.

Csak a pontosság kedvéért.

Laciii 2011.10.17. 17:00:51

@Nagyzee:
"hogy jön ide konkrétan a kamatos téma?"
1. Mert egy hitelnek az is van, a forintosok is szoptak miatta.
2. Mert szépen tud kompenzálni, ha erősödik a valuta csökken a kamat, ha elértéktelenedik akkor meg nő.
3. A bankok a kamat túlzott emelésével biztosították, hogy ne legyenek veszteségeik a nemfizetők miatt, egyszerűen emelték a fizetőknek is a sarcot, mint a közös-költség.

A másik dolog amiért érdekes az az, hogy a kormány MÁR 2010-ben BELENYÚLT a szerződésekbe és az egyoldalú kamatemelést feltételekhez kötötte.

Clandestino 2011.10.17. 17:02:03

Igen, savanyú a szőlő. Mert amit a kedves poszt író nem fizet meg, azt majd 3 év múlva az én adómból kell megfizetni.

Csendben kellene örülni a Zembereknek adott Karácsonyi ajándéknak.

gumicsimbók 2011.10.17. 17:02:26

pl. kiállítják és kiadják az igazolást, de a kiegyenlítésig Te/adóstárs/valaki befizet/átutal a számlára= a közölt tartozás csökken
vagy
kiállítják és kiadják az igazolást, de a kiegyenlítésig pl. végrehajtási illeték a számlán terhelésre kerül=nő a tartozás
vagy
kamatváltozás +/- = tartozás+/-
vagy
mindössze nem azon az értéknapon fizeted be = napi kamat miatt +/-

sokáig lehet folytatni a sort, de a lényeg gondolom érthető
gyk. több olyan a banktól függő és független (melyre felelősséget nem tud vállalni) dolog történhet, ami az igazolás kiadását követően a tartozás mértékét megváltoztatja

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.17. 17:02:53

Azért egy dolgot ne feledjünk: Ha a törvény alkotmányellenességét, EU joggal ellentétes voltát, stb. kimondják, akkor hamar jön majd az a pont, ahol az állam bácsi - teljes joggal - mondja azt: Amit most nyert a sok devizahiteles adós azt fizesse ő vissza, az állam csak a maradékot állja.

Mivel a többségnek nincs devizahitele / nem akarta a végtörlesztést, ezért akkor még nehezebb lesz a mostani végtörlesztőket megvédeni. És nyugodjunk meg, nem lesz moratórium, lesz gyors végrehajtás. A bank se mérlegelhet, más sem fogja tudni megtenni.

Laciii 2011.10.17. 17:15:00

@TheElf:
Ne ebből látszik, hogy nem jogállamiságot féltitek csak irigy faszok vagytok.

Ennyi erővel ugye vissza lehetne venni utólag a szoctámot, állami kamattámogatást, meg a GYESt is, mert akkor az állam nem a devizahiteleseknek hanem a gyereket nevelőknek akart támogatást adni, de meggondoltuk magunkat, fizessenek mindent szépen vissza.

XCat 2011.10.17. 17:16:46

Fordítsuk le... ennyivel tartozol, de ha később úgy döntök, hogy te többel, akkor ezt most te elfogadtad?

Laciii 2011.10.17. 17:20:11

@Clandestino:
Nem a te adódból lesz megfizetve.
Most én is kaptam végre egy kis adójóváírást és csendben örülnék neki, ha nem anyázna a sok irigy, aki ennyit 10 év alatt sem fog befizetni adóban.

klacus 2011.10.17. 17:24:15

@TheElf: Ehhez csak egy szoci kormány kell, aki kitalálja, hogy szépen ennyivel plusz annyival tartozik a kedves volt devizahiteles. Nyilván nem ezzel fog kampányolni, de errefelé a kampány és a program az két külön ügy...

XCat 2011.10.17. 17:24:23

@Laciii: De, az övéből kell. Meg az enyémből, meg mindenki máséból.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 17:26:17

@klacus: "errefelé a kampány és a program az két külön ügy..."

És ez a nagy baj!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:29:17

@atpijkamo: Dehogy. Az a baj, hogy mindig van pár millió idióta, aki ezt beszopja.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 17:33:20

@Aegopolis2: Állítólag ugyanazon cég volt(?) a tulajdonosa a Debrecen, Simonyi u. 14. alatti (most eladó) villának, amit az a NFÜ bérelt, aminek B. Gordon volt a vezetője...

klacus 2011.10.17. 17:34:41

@estrella negra:
A Google előtt jóval hamarabb volt Androidunk... ez is egy vívmány :-)

A droidsereg bevetésre készen, bár most nem lesz okt-23 as verziófrissítés, mert a fő programozónak dolga akadt. :-)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 17:40:42

@estrella negra: Iszonyú hülyeséget mondtál.

Már hogy forogna?

Clandestino 2011.10.17. 17:41:43

@Laciii:

Érdekes gondolatmenet, hogy azért mert nem támogatom ezt az egész eltörlesztési mizériát, ezért adócsaló lennék.

Az még inkább, hogy ezt az ajándékot adójóváírásnak értékeled. Vicces vagy.Ja nem. Inkább szánalmas.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:47:12

@atpijkamo: Igazad lehet. Hiszen akkor elszédülnénk.

venszivar 2011.10.17. 17:53:06

@klacus: Tán "csak" nem azért, mert, hogy félti a tetves bőrét ?!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 17:55:41

@estrella negra: Nem is forog, hanem halad, csak lassan.
Azért írtam, hogy állítólag, mert én nem láttam sem a tulajdoni lapját, sem a tulajdonló vállalkozás cégbírósági bejegyzéseit. Én korábban azt hittem, hogy önkormányzati tulajdon, és egy attól független intézménynek kerestem helyet, akkor mondták.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 17:56:03

@estrella negra: mesügér! Akkor mindenki leesne róla, aki a szélin van. Sztem azért gondolod ezt, mert te is megfigyelted, hogy minnél messzebb léakik valaki tőlünk, annál hüjébb. Az igaz, de nem a forgástól van. Hanem mert kevesebet tekeredik a déenesük, mint a miénk. Mint a majmoknak.

venszivar 2011.10.17. 17:57:54

@estrella negra: Teknősnek TEKnős, de milyen, ékszer ?! A TEK már vigyázz a nősre. fosnak s ezért elküldték drajcs topikhoz, hogy az a fasza árán is védje meg a félnótás törpét...., még önnön magától is.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 18:02:08

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem tehetek róla, kiütésem van az 'állítólag'-gal kezdődő mondatoktól.
A DNS-től lehet.
Meg is kérdezem valakitől, mi az.

Laciii 2011.10.17. 18:05:59

@Clandestino:
"Érdekes gondolatmenet, hogy azért mert nem támogatom ezt az egész eltörlesztési mizériát, ezért adócsaló lennék."
Tényleg érdekes, nem is tudom honnan szedted, mert én ilyet nem írtam.

Nem ajándék, mert nem adnak, csak kevesebbet vesznek el. Ha bank mondhatja a vártnál kevesebb haszonra, hogy veszteség éri akkor én is mondhatom a kevesebb elvonásra, hogy nem ajándék.

klacus 2011.10.17. 18:11:03

@venszivar: Szerintem nem nagyon fél. Kitől kellene?

Nagyon nem látom az utcán tömött sorokban menetelő felháborodott tömeget.

Messze még az átlagpogi ingerküszöbe. Ebből két dolog következik.:
- Az állami alkalmazottak szakszervezetei igencsak karcsúak.
- A közszféra minimálbéreseinek elsöprő többsége tényleg csal.

Ez a két apró ám el nem hanyagolható tényező elegendő nagy nemzeti ellenállás meg sem alakulásához.

Szóval véres konfliktusokra nem számítok október 23 -án.

klacus 2011.10.17. 18:14:34

@Laciii: A végtörlesztő, egy újabb szeg a Magyarország nevű koporsóba.

Egy valamit bizonyít:
A koncepció hiányos politikus, aki még a hozzáértés csíráját sem tudja felmutatni, az rettenetesen drága móka egy ország életében.

Ezt láttuk ferinken, és drazsén, és most mutatja be Viktor is ezt a figurát.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 18:28:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Attól a két figurától eleve hányok.
Wheeler dealerst nézhetek azért?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 18:38:27

@klacus: Számottevő szakszervezetek gyakorlatilag csak az állami- és állami tulajdonú munkáltatóknál működnek, a multinácik nem engedik. A közszolgálati alkamazottak bérét a MÁK számfejti, a bérükből nem tudnak adót csalni. Van, olyan, aki lop, és olyan még több, aki korrupt, az abból nyilván adót sem fizet, de Hagyó elvtársék ellen sem az most a fő vád...

venszivar 2011.10.17. 18:43:29

@klacus: Én se, DE ha lenne forradalmi hangulat, PLÁNE cselekmény .....
Most az mikor FORRADALOM s MIKOR ELLEN FORRADALOM ?!? Gondolom, hogy a győztes döntené el, utólag ! :)))
Azért ha nem fofna, akkor nem kéne 20-22 Milliárdért a TEK..........

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 18:45:10

@estrella negra: Ikább nézd az ATV-t, neked a Vidám vasárnap való, abban semmi kétely, mindent biztosra mondanak...
;-)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.17. 18:52:18

@Laciii: A történet nem erről szól. A történet arról szól, hogy a berakok ma 100 eurot a bankba, 5% kötelező tartalék, egyéb céltartalékok, stb. levonása után ki lehet helyezni 80 eurot. A 80 euro hitelkamataiból finanszírozzák a bankot, és a nekem járó kamatot. Igen, ez a kamat azért jár, mert te kaptál hitelt és nem a Jóska cégébe fektettem be részvényt vásárolva.

Mivel én Eurot kérek a banktól vissza, abban kérem a kamatot is, stb. a bank nem tehet mást: Akkor is Euroban (CHFben, stb) számol el veled, ha te forintban kapsz hitelt és abban is törlesztenél.

Miért? Mert nem saját forintjaival játszik, hanem az én betéteimmel, euroimmal.

Te sírsz és hazudozol, hogy nem lehetett tudni, hogy ilyen magas lesz a törlesztő. Lehetett tudni. Lehetett tudni, hogy annyival lehet magasabb a forint hitelnél is, hogy akár összességében is többet fizethetsz. Ez még nem jött el. Ha nem kapnátok segítséget akkor nem is jönne el.

Magyarországon nem volt igazi bankmentés a postabank óta (az más story), ergo nem kapott semmit a bank a közösből, inkább adót fizet. Nem is keveset. A részvényes, a betétes úgyszintén.

Namost te azt mondod, "te aki nem hitelből hanem megtakarításból akarsz lakást, most 100 euro helyet 70et kapsz vissza". Mindezt úgy, hogy egyszer átverted a bankot amikor megígérted hogy törlesztesz, most meg politikát amikor azt hazudod nem lehetett erre számítani.

Amikor viszont ki fog derülni, hogy a végtörlesztősdi alkotmány és EU jog ellenes, más emberektől lopja el a jövőjét, lakását, stb. és a mostani végtörlesztések mindegyike semmis lesz, akkor ismét szívni fogsz. Nem kicsit, nagyon.

Tudod miért? Mert most a kormány saját vizsgálatai szerint is alkotmányellenes megoldással akarod más pénzét ellopni.

Most is tudod a kockázatot, ha a végtörlesztést hatályon kívül helyezik igen rövid időd lesz törleszteni, ha nem tudod, mindenedet elveszted.

És örülhetsz, ha a bank, stb. átverése (mégsem vállalod az árfolyamkockázatot, azt csak hazudtad), az így megszerezni kívánt tisztességtelen haszon, stb. okán nem indul ellened majd némi eljárásocska. Bár tudod mit, induljon. Akkor legalább lesz fedél a fejed felett (látod, ezt sem irígylem), lehet hogy a szobatársad a következő pár évre azzal fogad, hogy "köcsög vagy csicska" de legalább választhatsz is.

Azért nem foglak sajnálni, mert te is leszarod, hány megtakarításból lakást, jövőt, stb. venni kívánó családot teszel tönkre tisztességtelenül. Tudod, hogy tisztességtelen. De neked ajándék, mert megteheted, hogy elveszed, hála pár alkalmatlan embernek.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 19:00:03

@atpijkamo: én szédülök. akkor lehet, hogy mégis forog? vagy csak sokat ittam ... :P

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 19:05:31

@donfuligjimmy: Párhuzamos univerzumoban élünk, ami csak az internettel kapcsolódik egymáshoz. A te világod nyilván forog.

Nem vagy igazán részeg, amíg kapaszkodás nélkül tudsz feküdni a padlón.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 19:18:55

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát az sajnos nem fog menni, nem tudok olyan áhitatos arcot vágni, mint Hack Peti.
A daloktól meg szédülök.

algi 2011.10.17. 19:28:04

@helianthus: Akkor mondjuk lehetne az, hogy "a mi képességünk határa meg a béka segge alatt van." Mit szólsz?

És akkor ez egy frappáns visszavágás lehetne. :)

youtu.be/yvllQl5t4Ww

ricsi_ii 2011.10.17. 19:30:38

igazán fel tudom húzni magam az ilyen cikkeken. még neki jár a szája????? tisztán azért kap egy kedvezményt mert egy hozzá nem értő ember ül a kormányfői székben, és egy retardált hülyét neveznek ki miniszternek, és még ő köt bele egy ügyintézőbe? empátia!!!!!!!!!!! csak ez a kulcs. nekem van. rohadtul bele tudom élni magam a helyedbe hogy kicsengetsz egy lakáshitelt kedvezményes árfolyamon. rohadtul. te bele tudod magad élni abba hogy van aki nem? és az most a te örömöd miatt fizet magasabb kamatot, magasabb árfolyamon? próbáld ki. vagy az ügyintéző helyébe aki naponta 20 mailt kap hogy hogyan kell eljárni, mert a vezetői is naponta 20x értelmezik azt a 7-8 oldalas jogszabályt amit szerinted olyan könnyű. hidd el nem annyira lenne neked sem könnyű ha nem az önös érdeked olvasnád ki belőle hanem azt hogy hogy a fenébe oldja meg egy bank ezt úgy hogy ne kelljen százakat elbocsájtani. sokakkal egyetértve te csak fogd be a szád és adj hálát a sorsnak!!! És ha már ekkora jogász vagy...értelmezd azt a mondatot amit az igazolásra ráírtak...hol hasonlít az az Volksbankéra??? egyszerűen szánalmas!!!! még kommentre sem lenne méltó de felhúznak az ilyen gyökerek!!!!!!!!

ricsi_ii 2011.10.17. 19:35:21

@Tucsko1: kb fele akkora kamatot fizettél ember mint egy forinthiteles???mit jár a szád???

Pontos 2011.10.17. 19:35:45

@Tucsko1: "Hogy vitte vóna magával a gyurcsányikot is..."

És maradnának is ott.

OTP_Segitunk 2011.10.17. 19:37:21

Kedves Péter!

A végtörlesztési igazoláson található mondatot az indokolja, hogy a végtörlesztési szándék bejelentése és teljesítése között akár 60 nap is eltelhet. Ez idő alatt az ügyfél az érvényben lévő szerződésnek megfelelően akár két törlesztőrészletet is befizethet, ami megváltoztathatja a hátralévő törlesztés összegét. Ugyanakkor az sem kizárható, hogy az ügyfél a bejelentés és a végtörlesztés között késedelembe esik egy addig aktuális törlesztőrészlettel, aminek következtében késedelmi kamat és díj kerül felszámításra, ez szintén módosíthatja a hátralévő tartozás összegét. Az OTP Bank formanyomtatványának kifogásolt mondata ezek miatt a lehetséges esetek miatt indokolt.

Az OTP Bank tartja magát ahhoz a jogszabályi rendelkezéshez, hogy nem számíthat fel díjat vagy költséget a rögzített árfolyamon való végtörlesztés kapcsán. Sajnáljuk, ha egy ügyintézői beszélgetés során felmerült egy illetékfizetési kötelezettség (ami az egyéb, nem rögzített árfolyamú elő- vagy végtörlesztés esetében indokolt lehet), egyúttal biztosítjuk valamennyi ügyfelünket, hogy az OTP Banknál jogszerűtlen költség felszámítására nem kerülhet sor.

lordjim 2011.10.17. 20:24:11

@helianthus: hogy rohaggyon meg a kurva anyjuk is

lordjim 2011.10.17. 20:48:04

@OTP_Segitunk: tetves banda,egyszer nektek is eljön az igazság pillanata

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 20:52:58

@lordjim: ha én eccer ijen kemény lehetnék...

Secnir 2011.10.17. 21:16:48

@OTP_Segitunk:
"Sajnáljuk, ha egy ügyintézői beszélgetés során felmerült egy illetékfizetési kötelezettség"

ööö...
...ez miért merühetett fel egyáltalán?
1. nem volt kioktatva az ügyfélszolgálatos
-fasz az oktató seggébe
2. ki volt oktatva az ügyfélszolgálatos
-fasz az oktató seggébe

"A végtörlesztési igazoláson található mondatot az indokolja, hogy a végtörlesztési szándék bejelentése és teljesítése között akár 60 nap is eltelhet. Ez idő alatt az ügyfél az érvényben lévő szerződésnek megfelelően akár két törlesztőrészletet is befizethet, ami megváltoztathatja a hátralévő törlesztés összegét. Ugyanakkor az sem kizárható, hogy az ügyfél a bejelentés és a végtörlesztés között késedelembe esik egy addig aktuális törlesztőrészlettel, aminek következtében késedelmi kamat és díj kerül felszámításra, ez szintén módosíthatja a hátralévő tartozás összegét."

"bazmeg józsi ezzel kivágtuk magunkat"
Bankunk nem felel azért az esetleges kárért
így kezdődik a mondat, ha az ügyfél nem fizeti ki a 60 nap alatt nem fizet, akkor a OTP nem felel a saját káráért?
tökéletes mondat, fasz gonodolkodásmód.

XCat 2011.10.17. 21:22:42

@Rosszindulatú Vászka: írd fel ötvenszer a polgármesteri hivatal falára, hogy romanus eunt domus. Aztán most le, és le ne merd többé írni. (mert megbasz a kisebbségi ombucmancika)

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 21:27:50

@CatMother: az próbálkozhat, én is kissebbség vagyok :)

XCat 2011.10.17. 21:32:15

@Rosszindulatú Vászka: Na de hátha csinos. Vagy először nem tetszik, aztán rákapsz az ízére. Vagy valami.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 21:36:49

@CatMother: nohát az attól függ. Merugye tisztelem én a másságot, csak ne szeretem. Meg az én koromba már csak úgy erős felindulásból nem is megy. Nagy cselendzs ez bizony.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 21:40:10

@Rosszindulatú Vászka: Én is csak két dolgot utálok. A rasszizmust, meg a... a... pirézeket.

XCat 2011.10.17. 21:41:43

@estrella negra: Én pedig piréz vagyok. Minden köcsög guzány haljon meg. Szerintem te guzány lehetsz.

XCat 2011.10.17. 21:53:23

Mennyi sok itt a troll.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 21:54:20

@CatMother: És a pincér nálatok is kiszera méra bávatag, de mindig?

XCat 2011.10.17. 21:56:47

@estrella negra: Múltkor az volt. Mondom várom itt mióta, csoda hogy ideért. Megsértődött.
Mondom jó, kiszolgál. Megyek egy másikhoz, vásárlók könyve van? Van, de minek nekem az? Mondom írnék bele. Hát mi történt. Mondom szemtelen volt a kolevagina. Hát akkor ő elnézést kér helyette is, majd rászólnak.

Könyvet nem adott. :D

quadrocs 2011.10.17. 22:13:01

vazze... az online népszámláló rendszer nem engedte, hogy piréz legyek... úgyhogy aki azt állítja, hogy piréz, az bizony megint csak az adókból nyúlt le, mert az ingyenes online kitöltés helyett a "fizetős" összeszámlálóknál töltötte ki az adatlapot... fujjjj....

(egyébként meg azért aki azokat fikázza akik végtörlesztenek: jobb lenne, ha úgy bedőlne a devizahitelesek miatt az ingatlanpiac, hogy az ingatlanok értéke a mostani értékek tizedére zuhanna vissza - és drága külhoni barátaink egy havi nyugdíjukból felvásárolnák az országot?)

(mondjuk így is ez lesz, de fő az optimizmus... az utolsó majd légyszi kapcsolja le a lámpát...)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 22:13:16

@estrella negra: Valaki itt mondta: - Nekem semmi bajom a négerekkel, sőt, szeretném, ha mindenkinek lenne egy.

XCat 2011.10.17. 22:27:17

@quadrocs: Szerintem jobb lenne. Nagyjából akkor lenne arányos a valós minőségükkel és a fizetésekkel.
A végtörlesztőkkel az a baj, hogy nem a saját, hanem a mi pénzünkből végtörlesztenének. Nézd el nekünk többiek, hogy nem szeretjük őket jobban ezért. Kifizetni úgyis mi fogjuk. No nem jószántunkból, hanem mert erővel elveszik. EZ SEM teszi őket szeretnivalóbbá. Mert ő nem luxuskocsit meg plazmatévét vett, hanem lakást.
Hogyazistenbasznámegőket. Meg a lakásukat. Meg a síró szájukat.

Az ország miatt ne aggódj, már régen fel van vásárolva.

venszivar 2011.10.17. 22:27:21

@atpijkamo: EGY ?! NEM LEHETNE 4db. NEGYED ?! ja s még egy kívánság, hogy minden negyed, egy másik niggerből, ha kérhetném.....

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 22:45:48

Ez a ShowderKlub de szar, baszod.:-(

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 22:47:30

@CatMother: Asszem, lefelejtettem az idézőjelet...

XCat 2011.10.17. 22:51:13

@atpijkamo: Igen, négykézláb állhatna, és virágokat tennénk rá. Majd a gyerek "COCÓÓÓÓÓ" parancsszavára körbetrappolhatná a nappalit.

XCat 2011.10.17. 22:53:06

@estrella negra: Kik voltak benne? Csak hadházit meg bödőcsöt vagyok hajlandó nézni.
Meg néha pár másikat, de azoknak nem jegyeztem meg a nevét.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 22:55:35

@CatMother: Kőhalmi úr is kiráj.
Hadházi nekem felejtős Mirtil miatt.

XCat 2011.10.17. 22:56:28

@Rosszindulatú Vászka: Naigen, az kicsit erőltetett volt.
Kőhalmi az az esztékászemcsis könyvelőforma?

XCat 2011.10.17. 22:57:26

@CatMother: Megnéztem, az. Valamiért kopaszabbnak rémlett. Mindig ennyi haja volt ennek?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:04:15

Kőhalmi jó. Meg Aranyosi.
Most Csenki vitte a szót. A többit el lehet képzelni.

XCat 2011.10.17. 23:09:06

@atpijkamo: Miért? Én csípem a niggereket, tegnap éjszaka is fekete pákót hallgattam. (Be lehet állni annyira, hogy az addide a didit című alkotás esztétikai élményt jelentsen. Detényleg.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 23:13:51

@CatMother: "fekete pákót"

Az semmilyen bőrszínnel nem lenne fajtája dísze.

XCat 2011.10.17. 23:17:23

@atpijkamo: Miért, mit kéne csinálnia? nyomorogjon nigériában, és néha adja el valamelyik szervét?
Idejött, bizniszt csinált abból amiből tudott, küld haza pénzt, próbál élni.

venszivar 2011.10.17. 23:19:09

@CatMother: Én még EDDIG soha nem álltam be "sehová,semmitől", hogy ilyet hallgassak........, pedig nem vagyok sem szmokingos, sem alsógatyás sznob !
csak a Jimmy kakasát, na azt napokig eltudnám hallgatni........

venszivar 2011.10.17. 23:26:53

@CatMother: de érdekes, az itthoni magyar embereket ekézted, őrjöngve hétvégén........
igazad van hozassál be, még pár tíz, netán száz ezer nigériait ! úgyis az a hír járja, hogy DÓGOS, BECSÜLETES "emberek" .......Drogkereskedők, embercsempészek, AIDS s HEPATITISZ A, B, C, D, E, F,..... behurcolók! még többet, ha kérhetnék.

XCat 2011.10.17. 23:30:33

@venszivar: Az itthoni embereknek a seggük ki van nyalva az ottani emberekhez képest, és ez bizony bizonyos elvárásokat szül. Pl. hogy ne legyen hülyék mint a segg.

Én minek hozatnék be bárkit?

Drogozni nem kell, és nem számítanak a drogkereskedők, nem kell fűvel-fával dugni, tehát ezek sem számítanak.

A tisztességes embereket ezek a dolgok nem érintik. Akit meg igen, az megérdemli.

venszivar 2011.10.17. 23:47:04

@CatMother: Ez azért nem "ilyen egyszerű". ha alapból nem lődörögnének százával, ezrével itt, akkor a "mi" megbotlásra hajlamos egyedeinknek, alkalma sem lenne eltévelyedésre......
DE, mivel minden szemetet, bárhonnan befújhat a globalizáció s világ "demokrácia" szele....., hát öleljük őket keblünkre.
jöhetne pár tízezer Csádból, Líbiából, Szudánból, "Palesztinából", Indiából, Pakiból, Kolumbiából, Törökből, Albániából, Afganisztánból, Irakból v.Iránból.....,mondjam még ?! oszt az egyik mennyivel "rosszabbak", mint a mások....aztán vaj miért ? Öleljük keblünkre a világot ???
Minket meg FŐLEG az EURÓPAI, "hasonszőrűek" a sárba tapostak az elmúlt 20 évbe !!! Ó, igaz "CSAK" GAZDASÁGILAG" ! De "cserébe" mienk a világ egyetem óriási, kibaszott nagy "demokráciája", kitörölhetem vele az összes tehenem seggét......

Kenderice 2011.10.18. 00:42:52

@TheElf:
"A történet nem erről szól. A történet arról szól, hogy ha berakok ma 100 eurot a bankba, 5% kötelező tartalék, egyéb céltartalékok, stb. levonása után ki lehet helyezni 80 eurot. A 80 euro hitelkamataiból finanszírozzák a bankot, és a nekem járó kamatot. Igen, ez a kamat azért jár, mert te kaptál hitelt és nem a Jóska cégébe fektettem be részvényt vásárolva."
Ez így nem teljesen igaz. Ma magyarországon a bankok a náluk lekötött betétek hússzorosát helyezhetik ki hitelként, vagyis a részleges tartalék-követelmény (vagy kötelező tartalékráta) 1:20. Vannak olyan országok, ahol 1:30 az arány, de van olyan ország is, ahol nincs korlátja a hitelkihelyezésnek. Ezt az arányt az állam határozza meg.
Ajánlom "A pénz, mint adósság" című filmet (pl. youtube), abban részletesen elmagyarázzák, hogy hogyan működik a bankrendszer.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.18. 01:02:15

@Kenderice: Ami a filmben van az hoax, ma már nincs részletes tartalék. Okkal nincs: Részletes tartalék aranyfedezet nélkül azonnal hiperinflációt okozna.

Ugyanis amit hitelként kihelyezel megjelenne betétként, ami betétként megjelenik kihelyeznék sokszor, stb. azaz korlátlanul, kontrolálhatatlanul jelenne meg pénz a rendszerben, ami így értéktelenné válna.

Ma nem ez történik.

MA beraksz 100 eurot a bankba, kihelyeznek 95öt hitelként, de az is megjelenik számlán (nem feltétlenül a sajátodon: lehet, hogy azén akitől lakást, autót veszel) betétként, ki tudnak helyezni még valamivel több mint 90et hitelként (másnak adják nyilván), ami megint betét lesz, majd megint hitel (kicsit több mint 85), stb. és így kerül több fizetőeszköz forgalomba mint amennyi monetáris bázisként megjelenik.

A kezdeti 100 euroból, 5% tartalékrátával valóban ki lehet helyezni 2000 euro hitelt. Csakhogy ezzel együtt lesz 2000 euro betét is, és 100 euro letét a jegybankban.

Ezért sem tudja sem a kezdeti befektető (100 euroja kapcsán) elviselni az árfolyamkockázatot (jelenleg 600 euroról van szó), sem a bank (nincs forrása), sem a storyban középen álló emberek.

Ezért azt vagy a forinthiteleknél kifizetteti veled magasabb kamat, költségek, stb. okán, vagy a devizahitelnél hitelfelvevőként magad fizeted.

A részleges tartalék engedélyezése (pl. angoloknél) a kevés likvid tőkét orvosolta. A cél a tartós szegénység megszüntetése volt. Ez jó is volt.

A gazdasági világválság után viszont az aranyfedezet eltűnése (Rendeleti pénz és az erre épülő hitelpénz lett a gazdaság alapja) fontos oka lett a tartalékra vonatkozó szabályok változásának.

Amúgy ezzel együtt ma már nem csak a bankok termelnek pénzt. Hiszen ha te veszel némi vásárlási utalványt: Nálad is lesz fizetőeszköz, és a kibocsájtó számláján is (ami alapján megint ki lehet helyezni némi hitelt. Van aki az utalványt költi el, van aki a számláján lévő pénzt, van aki a hitelként kapottat). Itt még kötelező tartalék sincs.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.18. 07:35:57

@estrella negra: Nem is forog, négy elefánt tartja a vállán. Olvastam. Jól informált vagyok:))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.18. 09:24:04

@Rosszindulatú Vászka: A lovad meggyógyult legalább?

fehérgalamb 2011.10.18. 18:29:56

@É2I: ez csak fikció ...blabla

gabcika 2011.12.28. 21:14:31

A fentebb csatolt szövegezés valóban azért kerül rá, mert ha utána elmaradásod keletkezik, akkor az növelheti a tartozást a büntető kamatokkal főleg. Minden bank ráírja ezt a megjegyzést.
A földhivatali díj változása nem lett időben közölve a bankokkal sajnos.
süti beállítások módosítása