Kata egy egészen különleges emailgyűjtő-projektet leplezett le a Kupon Világ oldalán. Nagy erőkkel hirdetik Facebookon a magassarkú cipőiket, amiből még 1 pár sem volt soha az oldal kínálatában. De ahhoz, hogy ez kiderüljön, egy emailt kell megadni (vagy, aki hatékonyan internetezik, megnézheti a korábbi akciókat). Ja, és valami párnát lehetett cipők helyett venni. A Tescót és a Baumaxot kevesebbért szokták 10 millió forintokra megbüntetni, ha kamu árakat írnak a prospektusba, ez ugyanis fantomakció+adatgyűjtés:
Egy érdekességre szeretném felhívni a figyelmeteket. Pár nappal ezelőtt felkerült a Kuponvilágra egy párna, nevezetesen: "Felejtsd el az álmos reggeleket! Bondormo memória párna 7990 Ft helyett 3490 Ft-ért a Trygroupbuy.com jóvoltából". Ezzel egy időben folyik egy hatalmas kampánysorozat a Facebookon, mely szerint tűsarkú cipők 90%-os kedvezménnyel a Kuponvilágon. "Siess, hamar elkapkodják", stb. szöveggel. A képeket mellékeltem, szinte minden női Facebook adatlapon ezek jelennek meg folyamatosan. Frissítés után is. A gyanútlan felhasználók (száz)ezrei kattintanak rá, és erre az oldalra jutnak. Itt feliratkoztatják őket gyakorlatilag a saját spamjükre, utána enged csak továbblépni. Ezt követően átirányítódnak a kuponvilág oldalára, melyen tűsarkú cipőt nem lehet kapni, de még lapos sarkút sem. De még a "Korábbi ajánlatok" menüpontban sem szerepelnek a cipők.
Ellenben vehetnek "BONDORMÓ" párnát 8ezer helyett 3500-ért akciósan a www.trygroupbuy.com jóvoltából! A csalódott felhasználók tucatjainak a reklamációját meg lehet nézni a párnás ajánlat oldalán alul a hozzászólásoknál.
Na de mi is ez a párna, és a www.trygroupbuy.com? Már a főoldaláról létszik, hogy az egész a kuponvilág aktuális kampányának van alárendelve, szemmel láthatóan erre lett létrehozva. Ezt bizonyítja az is, hogy néhány napja, október 14-én lett maga a domain regisztrálva! Ezt is mellékeltem. Milyen véletlen, hogy maga a CÉG, a TryBuySmlie Kft. is friss, és ropogós. :) Egészen pontosan október 7.-ei. (Egy lépés volt csak e-cégjegyzékkel kideríteni.)
Azt mondanom sem kell, hogy a "Bondormo", mint márkanév nincs, nem is létezik, nem ismeri az internet. Viszont az üzlet jól megy, ebben a pillanatban kereken 450-en vették meg a 3490 Ft-os párnát. Laza szorzás: több, mint másfél milla, 2 nap alatt. És a szám minden percben növekszik.
Kérdésem: mikor, hol, meddig, tételesen milyen üzletekben volt ez a párna előtte 7990 Ft? Mi az, hogy "Anyaga: magas viszkoelasztikusságú polyetilén hab, amit a _NASA_ fejlesztett ki"? De a termék _részletes adatai_ is megér egy misét.
Nagyon rosszmájú vagyok, ha azt gondolom, ez egy nagyon-nagyon-nagyon ügyesen megtervezett marketing fogás, mellyel pár nap alatt el lehet adni ezer százalékos haszonkulccsal több száz gyanútlan embernek egy polyetilén-hab-darabot?
Nagyon kell vigyázni ezekkel a gombamód szaporodó kuponos oldalakkal, mert nem feltétlenül az a csalás, és átverés kategória, ha nem kapsz meg egy terméket, hanem az is, ha ilyen szövevényes módon rászednek embereket...
A párna szerintem sosem létezhetett előtte 8000 Ft-ért, mert 2 hete létezik a cég, és 1 hete a weboldal. Az árverés befejeződött, viszont még továbbra is olvasható a 48 felháborodott komment, akik hétvégén cipőt akartak venni, ehelyett ebbe a párnás átverésbe ütköztek. Jól látszik, hogy 494 db-ot adtak el végül 3490 Ft-os áron. Ez 1 724 060 Ft bevétel 2-3 nap alatt.
Ez az egész nem lenne annyira tragikusan mulatságos, ha nem pár napja került volna ki a Homárra a Kupon Világ elnézést kérő levele, amiben pl ilyeneket írnak:
A Kupon Világnál mindig nagyon körültekintően figyeltünk arra, hogy CSAK valós információk alapján hirdessük meg partnereinket. Mi, az ajánlat közvetítői vagyunk, semmilyen formában nem szeretnénk becsapni vásárlóinkat, hiszen mint hosszútávon gondolkodó szereplőknek ez nem lehet érdekünk.
Reméljük, ezzel az esettel is maguk keresik fel a GVH-t, mint legutóbb!
Az utolsó 100 komment: