Az iPhone-okban található nedvességérzékelők sok felhasználó életét keseríthették meg a szervizekben, ilyenkor ugrik a garancia. De minthogy a telefonokat a legritkább esetben szedik szét a tulaj szeme láttára, így bárhol rámondhatják hasraütésre, hogy mivan. Alábbiakban az iStyle és a Starking szervizének munkalapjáig juthatunk el naiv ügyfél sztrorija után. Az egyik szerint nem garanciális a készülék, mert beázott, a másik szerint garanciális, és ki is cserélték telefont.
Idén április végén – május elején vettem egy új, gyári kártyafüggetlen iPhone 4-et a férjem születésnapjára. Ő egy darabig - adatmentés, microsim stb. problémák miatt - még nem üzemelte be a készüléket, a napi használat valamikor nyár elején kezdődött. Egy idő után szólt nekem, hogy a telefon furán viselkedik, a legenyhébb használattól (pl. telefonkönyv megnyitása, sms írás) percek alatt tűzforróra hevül. Először szoftverfrissítéssel próbálkoztunk, de ez nem segített, sőt a helyzet egyre rosszabbá vált, a percekből másodpercek lettek. Nyilvánvaló volt, hogy valamilyen súlyos hardver hibája van a készüléknek, úgyhogy visszavittem abba a boltba, ahol vettem. Itt – mint korábban is – nagyon jó fejek voltak, kipróbálták a telefont és ők is mondták, hogy nyilvánvalóan hibás, az Apple ki fogja cserélni. Elmondták, hogy elviszik az iStyle szervizébe bevizsgálásra, utána pár napon belül jöhetünk az új készülékért.
Körülbelül egy hét múlva jött az értesítés a boltból, hogy a garanciális igényt az iStyle elutasította, mert folyadékot találtak a telefonban. Ezen teljesen megdöbbentünk, hiszen pontosan tudtuk, hogy nem érte víz a készüléket, és a hiba jellege, előrehaladása stb. is ellentmondott ennek a megállapításnak. Nekem már volt egy-két elázott telefonom, de ilyet soha egyik sem csinált. Egyébként meg eszembe sem jutott volna garanciális igényt bejelenteni egy olyan készülékre, amit előtte beleejtek mondjuk a mosdóba. Elkértem az iStyle által készített Munkalapot, amit a levelemhez mellékelek. Ezen szó szerint az alábbi mondat szerepelt: „A készülék elvesztette garanciáját, mivel a belsejében folyadék nyomait találtuk, és a folyadék jelző marker is elszíneződött”. A marker alatt olyan indikátort kell érteni, amiből az iPhone 4-ben három van, ezek közül kettő kívül (töltő és fülhallgató csatlakozó), egy belül található. Az indikátorok folyadék hatására fehérről pirosra váltanak. Gyakori probléma állítólag, hogy annyira érzékenyek, hogy akár még a magas páratartalmú levegőtől is el tudnak színeződni.
Mivel én az iStyle megállapítását nem tudtam tudomásul venni - konkrétan őrjöngtem -, a telefonboltban azt javasolták, hogy vigyem el a készüléket felülvizsgálatra. Így kerültem a StarKinghez, ahol a jelenlétünkben nyitották ki és vizsgálták meg a telefont (direkt nem egyedül mentem, hogy legyen tanúm is a történtekre). A telefon egyetlen folyadék indikátora sem volt elszíneződve, mind a három hófehér volt – nem történt tehát beázás. Ezt a StarKing által kiállított és szintén csatolt Szerviz munkalap igazolja. Mivel a telefon tényleg gyári hibás volt, ezután minden további nélkül kicserélték, körülbelül két napon belül meg is volt az új készülék.
Szemenszedett hazugság tehát az iStyle munkatársának a munkalapon található bejegyzése, ami alapján a garanciális igényünket elutasították. Ehhez képest már meg sem lepett, hogy amikor a történtek után egy kicsit lehiggadtam és felhívtam az iStyle-t, az ott dolgozó hölgy a teljesen egzakt bizonyítékok ismeretében is csak annyit bírt mondani, hogy szerinte a kollégája biztos nem hibázott, mert nekik nem érdekük az elutasítás. Majd amikor ennyivel nem tudott lerázni, akkor elkérte a telefonszámomat és azt ígérte, hogy ha utánanéztek az ügynek, akkor visszahív. Azóta is hív.
Üdv,
L.
(Csatolva: mindkét munkalap. A StarKing munkalapjának középső részén látható, hogy az „Indikátor elszíneződött: Igen/Nem”-nél a „Nem”-et jelölték be. A „Szerviz megállapításai” részre ragasztott matrica és a mellette szereplő dátum az új telefon kiadásának napját, szeptember 26-át, és az új készülék széria és IMEI számát jelölik. A lap alján látható a „Kiadva” bélyegző, ez szintén a garanciában cserélt készülékre vonatkozik. Természetesen az eredeti iratok megvannak.)
Az utolsó 100 komment: