Tékozló Homár

CIB: Ingyenes volt a számla

2011.12.07. 10:10 | jackyll | 108 komment

A CIB válaszából kiderül, a rajzverseny nyereményét nem csak újonnan nyitott számlán lehetett átvenni. Ha mégis az új számla nyitását választották volna, azért se kellett volna fizetni:

Őszinte sajnálattal olvastam a rajpályázatunkkal kapcsolatos bejegyzést! A CIB ez év nyarán a Nagycsaládosok Országos Egyesületének csepeli szervezetével együttműködésben azért indította el „Nyári emlékeim” című rajzpályázatát Csepelen, mert elkötelezett az olyan helyi fiókokhoz kötődő programok iránt, amelyek már kis korban, játékos formában megismertetik a gyermekekkel a gazdasági környezet alapvető működését. Ennek egyik fontos állomása ez a program.

Itt fontos megjegyeznünk, hogy két helyi óvodával ennél mélyebb  a kapcsolatunk,  e programon túlmenően mintegy 90 000 forint értékű rajzeszköz vásárlással is támogattuk működésüket az utóbbi időben.

Mind a rajzpályázatban részt vevő szülők, mind az óvodák, és maguk a gyermekek részéről is eddig pozitív visszajelzéseket kaptunk, ezért is meglepett ez a panasz.

Ami a pályázat menetét illeti, a család több lehetőség közül választhatott. Kérhetett a nyeremény értékén felüli tolltartót a nyertes gyermek számára, megkaphatta a nyereményt meglevő vagy újonnan megnyitott számlára. A szülők éltek is a választás lehetőségével, majd elégedetten távoztak. Ezért is állunk értetlenül az eset előtt.

A rajzpályázattal és a jelképes összegű nyereménnyel a CIB célja, hogy ezzel is segítse a gyerekeket, hogy időben megismerkedjenek az öngondoskodás fogalmával és fontosságával. Ezért szerepelt a díj átvételének egyik módjaként a számlanyitás is. Amennyiben ezt választotta a család, akkor mind a számlanyitás, mind a számlavezetés is díjmentes volt.

Nagyon szeretnénk tisztázni a felmerült problémát.  Biztos vagyok benne, hogy találunk megoldást, hogy ez a program a többi helyi CIB programhoz hasonlóan azt érje el, ami a célja: hogy mosolyt csaljon a gyermekek arcára. Szomorúan látjuk, hogy szándékolt célunk ellenére, ennek éppen ellenkezője történhetett ebben az esetben. Ezért is kérjük a szerkesztőséget, hogy küldje el az érintett elérhetőségét, vagy amennyiben Ő szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen meg minket az alábbi elérhetőségen: kommunikacio@cib.hu.

Mielőbbi válaszában bízva!

Horváth Krisztián

Ügyvezető igazgató

Lakossági üzletág vezető

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2011.12.07. 10:37:50

@atomjani: "Nagyon is tud egy bank korrekt lenni."

Ja. A bank, akinek az ügyfele vagyok, nulla százalék kamatot folyósít a náluk őrzött pénzemre (folyószámlám van, megtakarítás (még) nincs).

Cserébe nincs havidíj, nincs kártyadíj, ingyenes az "online banking", nincs tranzakciós díj (általában), ingyenes a kézpénzfelvétel (nemcsak "saját" automatából), ingyenes a csekkfüzet stb.
Kábé ezt várnám el a CIB*-től (*ide más bank neve is behelyettesíthető), ha már egyszer használják az ember pénzét.

England win The Ashes! 2011.12.07. 10:40:05

@Horváth Lajos: Én a bankra tippelek, de a minap kiderült, hogy kurvára képes vagyok mellélőni!

atomjani · http://facebook.com/atomjani 2011.12.07. 10:59:04

@Dr Jozef Vengloš: Ha szeretnél több kamatot, akkor tőzsde vagy saját vállalkozásba fekteted a pénzt. Ha tudod tartani a lépést az inflációval, akkor már nagy baj nem lehet.
Mindegyik bank von le kezelési költséget, ebből és a hitelekből élnek. Ha nagyon magas összegű pénz van bent, akkor éves szinten néhány százalékos kamatra is szert tehetsz, hiszen az a kezelési összeg már semmi. Feltéve ha valami megtakarítási számlán van a pénzed. Megjegyzem, a lekötött bankbetét jobban kamatozik, ha hosszútávon is bent hagyod.
Ma már nehéz a befektetőknek is, már nem számíthatnak olyan magas százalékú profitra, mint a válság előtt. Ez egy ilyen világ és okosabban kell a pénzzel gazdálkodni.
A többi bank se tud ám olyan magas kamatot nézni, utána is néztem. És muszáj reklámozni nekik, hiszen kell a pénz a hitelek adására. Sok a bedőlt hiteles, főleg a csődbe ment cégek esetén van nagy veszteségük.
Nem állok a bankok oldalán, én mindkét félt jól megértem. Azért valljuk be, hogy a hitelt felvevők egy része is kapzsi és mohó, máris van közös vonásuk. Aki kényszerből vett fel hitelt, azok nem vállalták a hajléktalanokhoz hasonló életet, illetve az egészségük foroghatott kockán. Őket is meg lehet érteni, sajnos az állam nem adta meg ehhez szükséges támogatást.

Lajszlo 2011.12.07. 11:00:53

"megkaphatta a nyereményt meglevő vagy újonnan megnyitott számlára"

Jól gondolom, hogy csakis CIB-es számlára? Mert ezt jó elhalgatta a tisztelt ügyvezető úr.

"Ezért szerepelt a díj átvételének egyik módjaként a számlanyitás is."

Milyen más módok voltak? Ez se derül ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.07. 11:01:29

@atomjani: Jajszegnybankok, a kezelési kőccségből...

...meg a pénzfelvét utáni díjakból, meg az utalások után, meg a befektetéseikből, amiket az én pénzemből csinálnak, és utána kapok rá marha nagy éves 3% kamatot, köszi.

Mindjárt megsajnálom őket, ha ráérek.

karosszékely 2011.12.07. 11:07:06

@atomjani: Szerintem te nem értetted meg, hogy mit írt.

England win The Ashes! 2011.12.07. 11:08:52

@atomjani: "Megjegyzem, a lekötött bankbetét jobban kamatozik, ha hosszútávon is bent hagyod."

Vágom. De nem akarom hosszabb távon benthagyni. Illetve még nem világos, hogy mi lesz a pénz sorsa.

"Mindegyik bank von le kezelési költséget, ebből és a hitelekből élnek."

Előbb írtam: az a bank, ahol bankolok, nem von le semmit. Se havidíj, se kártyadíj, se belföldi tranzakciós díj, se készpénz-felvételi díj. Semmi. Nyista.

Solid 2011.12.07. 11:12:52

Nem is érti Horváth Krisztián Ügyvezető igazgató, hogy miért állnak így hozzájuk és miért nem szeressék őket nagyon-nagyon ebben az országban, hát besz@rok. Nem is értem...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.07. 11:13:16

@ColT:
meg az éves díjból, meg a deviza adás- vételből, meg hogy parkoltatják átutalásnál a pénzedet stb. stb.
SZEGÉNY BANKOK ÁLLAMI SEGÍCCSÉGET NEKIK, NEHOGY MEGSZORÚLJANAK!!!!!!!!!!!!

Sokorai_Atala 2011.12.07. 11:13:42

2 óvodának adtak összesen 90.000 Ft értékben ajándékot, azaz 45-45 ezer. Ha jól belegondolok ennél az általam támogatott alapítványoknak jóval többet adok, jó ebben az 1 % is benne van. Pedig esküszöm nem vagyok bank:)
Minő nagyvonalúság.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.12.07. 11:15:09

@Dr Jozef Vengloš: a kamra és a spejz nevű bankkal nem érdemes példálózni!!!!!!!
:))
És még idejön, a szekrénybank, lepedősfókja:)

Hubikaaa 2011.12.07. 11:16:33

Hajdihó CIB!

Akkor most kötelezővé tették a számlanyitást vagy a CIBbel való kapcsolatot, ahhoz, hogy nyereményt megkapja vagy sem? Emailom a szerkesztőségben, kiadható. Én volt a bátor posztoló.

Hubi

atomjani · http://facebook.com/atomjani 2011.12.07. 11:19:53

@Dr Jozef Vengloš: Csak a kamat összegét vonják le, amit rá se számolnak. A szerződés megkötésekor azt is figyelni kell, hogy mi jár nekik és mi jár neked. Ha nincs kamat, akkor nincs kamat. Lehet menni másik bankhoz, ahol van, viszont más hátrányok jönnek elő.
Ha meg hazudnak, akkor vannak ilyen ellenőrző szervek mint a GVH, akik szépen bírságolnak.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.12.07. 11:22:06

@Dr Jozef Vengloš: Az AXA szintén havidíjmentes számláján lekötés nélkül 5.75% kamatot fizetnek (jegybank alapkamat - 0.75%). Egyszeri számlanyitási díj van (valami 2800 Ft asszem), utána ingyenesek az átutalások is.

Érdemes a Citit az AXÁval kombinálni.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.07. 11:22:39

@Sokorai_Atala:
arany szíved van,ha ennyi pénzt jótékonykodsz! Bill Gates-e vagy?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.12.07. 11:23:09

@Hubikaaa: A bank leveléből én úgy értelmeztem, tolltartót számlanyitás nélkül is kaphatott volna.

Sokorai_Atala 2011.12.07. 11:24:42

@Horváth Lajos: á nem csak a cselédlánylelkem mindig megsajnál embereket, alapítványokat:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 11:30:34

@Horváth Lajos: Az a faszi nem az adományairól híres, hanem arról, hogy évtizedekig blokkolta az oprendszerek fejlődését, és neki fizettek az emberek ezért extra adót.

Persze valamelyest felébredhetett a lelkiismerete, és visszad valamelyest abból, amit elvett, mint más korábbi embernyúzóknak is.

De azárt ne keverjük már a serblit a ferblivel!

England win The Ashes! 2011.12.07. 11:31:14

@Szárnyati Gézа: Na, ez nem hangzik rosszul. Már ha ez teljeskörű tájékoztatásnak minősül, és nincsenek egyéb rejtett díjak. :)

toszkanini béla 2011.12.07. 11:37:49

Férfiembert nem hínak Krisztiánnak.
Csaxólok.

England win The Ashes! 2011.12.07. 11:41:18

@atomjani: Ahamm. És? Nekem azért kell a folyószámla, hogy a munkaadóm oda utalja a lovettát, ne nekem kelljen csekkel rohangálnom, hogy beváltsam a fizumat. Nem vártam el semmit a banktól, csak azt, hogy amit oda utalnak, azt az utolsó fillérig megkapjam és felhasználhassam. Most pont ez történik.

Jópar éve az Ersténél voltam, még diákként nyitottam a számlát. Mikor dolgozni kezdtem, megérkezett a pénz (x), ezután az Erste rátette a kamatot, levonta a díjait stb., maradt y. A gondom az volt, hogy minden esetben az jött ki, hogy y < x. Na ez nem kicsit disznóság.

@batgirl: :)

Nem, nem ilyen. Sőt, nem is hasitasi.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.07. 11:43:50

@atpijkamo:
Nem azért írtam,mert annyira jótékonykodna, hanem azért, mert geci sok pénze van.
Nem szeretnék ilyen kocka-szócsatába belemenni, de ha blokkolta, ha nem, ügyesen csinálta, mert kurva nagy zsét húzott ki a történetből. Az erősebb kutya baszik, ugye. Mutass egyetlen olyan nagyvállalatot, ami nem trükközés vagy gátlástalanság révén lett nagyvállalat.

Asidotus 2011.12.07. 11:45:27

Ingyenes számlanyitás? Utána ingyenes éves költség, stb?

Sokorai_Atala 2011.12.07. 11:48:47

Tetszenek tudni,kedves bankosok, egy 4 évesnek azért elég nehéz elmagyarázni az "öngondoskodás fogalmát", ők még ott tartanak, hogy "ki aludt az ágyamban?".

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.12.07. 11:49:56

@Nűnű: A Citinél igen, sőt a dombornyomott kártya és társkártya, minden belföldi készpénzfelvét, havi két külföldi készpénzfelvét is ingyenes. A feltétel: érkezzen valahonnan havi 150 ezer a számlára.

Hubikaaa 2011.12.07. 11:51:27

@Szárnyati Gézа: Sajanos az ügyintéző nem így tudta.

England win The Ashes! 2011.12.07. 11:57:27

@Szárnyati Gézа: Aha, éreztem, hogy van valami csavar a sztoriban. :)

BeKaVe 2011.12.07. 11:57:33

@atomjani: Apámon is úgy segített, hogy mainapig másut bankolunk. Cib az segít keresni egy másikat.:)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.12.07. 12:01:18

@Dr Jozef Vengloš: Várjál, neked nem ott, a Citinél van a számlád?

Az AXÁnál nincs feltétele az ingyenességnek.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.12.07. 12:07:39

"...Ha mégis az új számla nyitását választották volna, azért se kellett volna fizetni."
Ezt eljátszották a devizás alszámlákkal. Ingyen volt az is. Aztán (míly meglepő) fizetős lett. Csak elfelejtettek szólni (minden szarság miatt fel tudtak hívni ... ezért valahogy nem jutott eszükbe). Levettek 4€ -ra, befizettem, megszüntettem. Kívántam nekik, hogy költsék gyógyszerre.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 12:18:32

@Horváth Lajos: "ügyesen csinálta, mert kurva nagy zsét húzott"

Ezt senki nem kérdőjelezi meg.

Az amcsi vasútbárók is szépen kihúzták a vonalat a kontinens két partja között. És ők legalább nem csinálták meg azt, hogy egy évtizedig blokkolták és utána is csak az egyik sínszálat fektették volna le.

"Mutass egyetlen olyan nagyvállalatot, ami nem trükközés vagy gátlástalanság révén lett nagyvállalat."

Nehezet kérdezel. Xerox? Apple? Alfred Nobel? IBM? Digital? Boeing? Airbus? Wang? Intel? Scania? SAAB?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.12.07. 12:29:53

Namármost ! Ha teszem azt bank lennék és egy ilyen szép gesztussal segítenék a családokon (avagy mocskos marketinggel) akkor bizony csak kitenném valami honlapra/helyi újságba és be tudnám linkelni (bizonyítékként), hogy nem volt sem kötelező számlanyitás sem más apróbetű.

Persze ha a posztolónak van igaza ühümm, akkor ugye más a helyzet...

Amúgy a K*cskeméti bébiételnek van egy olyan nyereményjátéka, hogy ha beküldesz 10db címkét kapsz egy ajándékot (postán) nem jött meg (mert tudjuk milyen a posta) elküldték újra szó nélkül. Nem mondták, h bizonyítsam tényleg feladtam a címkéket, nem hívtak be, h hallgassak marketing előadást, nem vetettek meg más csomagot. Szóval ajándékot adni tudni kell !

PJN 2011.12.07. 12:47:29

Öngondoskodás ovis korban? Nemááá! Mese, játék az legyen. A szülő meg gondoskodjon, de ne egy óvodás!

Amúgy biztos sokat járok én is a homárra, de szerintem lassan a levegő sem lesz ingyen, nemhogy a számalnyitás és a számlavezetés úgy 20 éves koráig... addigra az 2000 Ft a kezelési költséggel -25 000 lenne szerintem!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.07. 13:17:31

@atpijkamo: Apple mint tisztességes vállalat? XXXXXD Erre nem is érdemes reagálni...:)

vauvauvau 2011.12.07. 13:21:36

Kedves Horváth Krisztián!

Inkább csokoládét, vagy cukorkát adjanak az óvodásoknak, ne a gazdaság kérdéseivel tömjék a fejüket ilyen korban!
Egyértelműen megbukott a hülye ötletük, ne irogassanak, hanem szégyeljék magukat!

bekbórd! 2011.12.07. 13:44:18

akkor biztos a pult mögött ülő robotba nem programozták be az akciót.

666E 2011.12.07. 13:49:02

Már maga az alapötlet is borzasztó, hogy egy bank már az ÓVODÁSOK pénzére is igényt tart. Számomra már itt elítélendő a dolog.
Ami meg az ingyenes számlanyitást illeti..
Már mindenhol ingyenes a számlanyitás, elég nagy a baj, ha egy bank erre veri a mellkasát. Az más kérdés, hogy a többi költség közül pl csak a számlavezetési díj mennyibe kerül havonta..

budahazyj 2011.12.07. 15:55:01

Krisztian. Te szopni jarsz ide.

vernarancs 2011.12.07. 16:02:12

"Őszinte sajnálattal olvastam a rajpályázatunkkal kapcsolatos bejegyzést!"

Rajpalyazaton nem szeretnek reszt venni. Az olyan raj dolog.

igazságos 2011.12.07. 16:44:54

@Dr Jozef Vengloš: én is, nagyobb vastagbőrre tippeltem a bank részéről.

Azért figyelitek, finoman még bemártja a szülőket, pénzéhesnek beállítva, meg azt mondva, márpedig ők a hülyék.

@budahazyj: össze kéne hozni őt a Kupon Krisztával, szép pár lennének, és boldogítanák tovább a Homárt, meg minket. :)

Következtetés: Köcsög Bank a hibás.

toszkanini béla 2011.12.07. 17:45:36

@igazságos: Nekem is az jutott eszembe, hogy a Krisztának valami rokonja lehet.
Szegénynek nem esik le, hogy ha szinte minden héten van valami CIB-es poszt, az azért nem a véletlen műve.
Kiváltképp úgy, hogy néhány éve az egyik legjobb hírű bank volt.
Most meg már csak ilyen idétlen igazgatókra fussa.
Sic transit gloria mundi.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 19:22:15

@toszkanini béla: "ha szinte minden héten van valami CIB-es poszt, az azért nem a véletlen műve."

Hát nem. Ráléphettek a Homár tyúkszemére, azért válogatja be azokat. Én persze hijjába küldöm be az izgalmasabbnál-izgalmasabb véres-bankos posztokat, nem jelenik meg egy se.

2011.12.07. 21:51:45

@Dr Jozef Vengloš: van a CIB-nél is olyan konstrukció, hogy se kártyadíj, se számlavezetési díj, se tranzakciós díj, havi két kivét ingyenes. Igaz, hogy flottacsomagban, de én pédul Kerékpárosklub-tag vagyok és a Kk-tagsághoz automatikusan járt a CIB-flottatagság. Nekem spec jól jött ki, mert a klubtagsági kevesebbe fáj, mint amit megspóroltam a flottába lépéssel.

A Szimba-programot egyébként nem kellene túlragozni, arra tökéletesen alkalmas, hogy a gyerek számára a szülők-nagyszülők ünnepekkor tolják a zsét, számlaegyenleget lehet nézni ingyé' netbankon, egyéb, a díjtáblázatban szereplő költség felmerülésének meg csekély a reális esélye. Kábé olyan, mint az én koromban a takarékbélyeg, csak digitalizálva.

Xezs 2011.12.07. 22:55:38

@Kix: Nekem ingyenes számlám van és tényleg semmit sem fizetek. Pedig sms-t kapok, csop. besz. megbízásaim vannak, stb. Ja és nem valami dolgozói konstrukció.

Xezs 2011.12.07. 23:07:20

@Horváth Lajos: Az átutalási parkoltatásról nem a bankok tehetnek. Ilyen a törvényi környezet, hogy ez van előírva. A bankok csak betartják a törvényt.

Egyébként meg fog változni ez a parkoltatási téma, már megváltozott a törvény.

tuono 2011.12.07. 23:09:31

oszt minek az ovisnak trolltartó, meg bankszámla, ami az ingyenességét gondolom 3-6 hónap után el is veszti vmi elbaszott apróbetű miatt...

XCat 2011.12.07. 23:11:12

@tuono: Hogy megtanulja, mi a pénz. Mi a Gazdálkoggy okosanbul tanultuk, meg is látszik rajtunk.
Sokkal rosszabb ez sem lehet.

Xezs 2011.12.07. 23:12:01

@vernarancs: Szép észrevétel. Azért Krisztián titkárnőjének illett volna egy helyesírás-ellenőrzőn átfuttatnia a szöveget, ez így nagyon nem profi hozzáállás.

Megdobbent 2011.12.08. 01:51:06

@CatMother: ahaha, en is abbol tanultam, de fingom nem volt rola, hogy az eletre keszit fel. Porszivo bazdmeg?!

vernarancs 2011.12.08. 10:09:09

Nem a kommentemet, hanem a rajpalyazatot kene kitorolni. Ez igy meg mindig raj dolog.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 10:18:54

Most mit nem értetek? Bankos bácsi megmagyarázta: ha a poszt toló pénzben kérte volna, akkor ingyen nyithatott volna számlát, ahonnan aztán pénzért felvehette volna a nyereményt. Utána már csak a számla megszüntetési díjat, meg az egyhavi számlavezetési díjat kellett volna kifizetnie, és elváltak volna útjaik. De a szülő megátalkodott volt, és inkább a tárgynyereményt választotta. Szerencsétlen ügyintéző megpróbált egy Új Tolltartó Számlát nyitni a szülőnek, aztán a gyereknek, de nem sikerült, a pénztáros meg nem talált tolltartó gombot a pénztárgépen, ezért a tolltartót nem tudták átadni, kénytelenek voltak a saját gyereküknek hazavinni. Mivel a tolltartót így is gyereke kapta, minden rendben van, nem értik, mit köcsögösködnek velük a kommentelők.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 10:25:00

@Xezs: Ja. Bementem a nyugdíjpénztárba, hogy kérem a megtakarításaim hozamát. (Az 10 év után minden büntetés nélkül felvehető.) Az, hogy elhatározzák, hogy ez járhat-e nekem, az nyolc munkanap. Akkor kijelölik utalásra, és onnan további tíz munkanap, hogy át is utalják. Utána még egy nap, amit a giro rendszerben tölt a pénzem. Ez összesen 19 munkanap, ami majd' egy hónap. Ebből egy nap, ami a törvényi elbaszás, a többire azért van szükség, mert az Allianznál feltehetőleg a leggyorsabb adatátviteli módszer, hogy postacsigák hátára kötözött űrlapokon komminikálnak egymással a fiókok. Most már csak abban bízom, hogy amikor szegény csiga átkel az úton, nem üti el egy autó.

2011.12.08. 10:30:16

@Sokorai_Atala: bankok zsebében turkálni ősi román szokás :) :)

2011.12.08. 10:32:35

@Csokis: na és? tíz év után nem tudsz 19 napot várni ? rohanós-e vagy ?
Amúgy a 8 nap nem azt jelenti hogy 7 napig reszelik a körmüket és az utolsó napon nekiállnak dolgozni, hanem olyan sok munka tornyozódik fel az asztalon, hogy mondjuk 4-5 nap múlva érnek a tiedhez. például így is lehet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 10:45:07

@Kulics: Lehetnék olyan, mint a különösn agresszív kismalac a gödörben: Nem várok! De alapvetően azt gondolom, hogy azért van náluk a pénzem, mert azt ígérték, hogy fialtatják. De ha egy hónapig nem nekem, hanem maguknak fialtatják, azt már zokon veszem. Ne velem fizettessék meg, hogy szar a rendszerük, és Aktatologató Micike előtt tornyosulnak a papírok, amikor egyszer -és előre- már fizettem azért, hogy ne tornyosuljanak. Úgy hívják, hogy kezelési költség.

2011.12.08. 11:17:44

@Csokis: az élet nem ilyen fekete-fehér.
ha milliárdos lennél és saját ügyintézőt fizetnél akkor jogosan lenne a panaszod.
De amikor a köznép számára fenntartott csatornákat használod akkor tömegkiszolgálás folyik. Fura amikor minimál költségért valaki maximál szolgáltatást vár el. De persze ha sportból elégedetlenkedsz akkor tedd bátran :)

2011.12.08. 12:48:57

Banknak akkor hihetünk, ha ló legel a sírján. 2 ropival szurkodják ki a gyerekek szemét, aztán gondolom az éves jelentésekben meg oldalnyi cirádák szólnak arról, hogy micsoda támogatási rendszer, meg társadalmi kampány meg segítség. ócska banda mind, nem baj, nemsokára úgyis összeomlik az egész világgazdaság, aztán a sok öltönyös jöhet a szántóföldemre hasoncsúszva egy kiló krumpliért könyörögni. Egy se fog kapni.

csakb 2011.12.08. 13:06:29

Igazi marketing bullshit. :D
Egy bankban még a diszkrét szoptatás sincs ingyen, nemhogy az öngondoskodó ovisoknak bármi.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 13:17:24

@Kulics: Én azért akkor is csak azt gondolom, hogy a számítástechnika és a telekom mai szintjén egy 19 napos átutalás a vicc kategória, és nehéz lesz meggyőznöd az ellenkezőjéről.

England win The Ashes! 2011.12.08. 13:23:19

@Josh: Kevés!
Ismerek olyan bankot, ahol elég, ha a számlán pihenő pénzmennyiség napi átlaga havonta meghaladja x összeget, máris ingyenes a csomag. Ez is kevés! Minden banknál illene lenni olyan számlacsomagnak, ami TELJESEN ingyenes, minden feltétel nélkül! Nincs flottához, pénzösszeghez, pénzmozgáshoz stb. kötve!

2011.12.08. 15:03:18

@Csokis: nem akarlak meggyőzni semmiről, de nem ismered az ilyen szervezetek belső működését.
Kezdődik a szarul szervezett, szarul paraméterezett, nehezen kezelhető informatikai rendszerrel (ait vagy haver cége csinált vagy bármi más kontraszelekció eredménye), aztán egy ilyen kifizetést minimum két embernek kell ellenőriznie, aláírnia. Ez manuális munka, emberek leterheltségétől függ. És akkor még simán benne van az emberi hiba lehetősége, ami további időrablás.
De persze ha akarsz nyugodtan gondolkozhatsz egyszerűen és akkor máris jogod van mérgelődni. Úgyis azt akarod tenni :)

2011.12.08. 15:04:51

@csakb: öngondoskodó óvodások, ez már micsoda fogalom... szegények még a popsijukat se tudják egyedül kitörölni, hogy és miként gondoskodjanak magukról... pláne banki pénzügyekben... ostoba baromság az egész ötlet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 16:39:19

@Kulics: Nem, tényleg nem ismerem, de ügyfélként nem is akarom. Semmi közöm hozzá, meg amúgy is leszarom, mit ír erről az ITIL V3, mert nem az én dolgom. Én csak a pénzem szeretném megkapni.

Xezs 2011.12.08. 20:42:14

@Csokis: Hiába emlegeted itt a számítástechnika mai szintjét, azért egy bankot ne úgy képzelj már el, mint warezpistikét otthon, hogy fagyogat a windows és gyorsan újratelepíti, ezzel megoldva a problémát, meg hogy van egy 8 ezer Ft-os routere, amire még jelszót sem volt képes beállítani.

Egy banknál ettől sokkarta többrétűbb és bonyolultabb helyzetek adódnak, az infrastruktúra pedig hatalmas. Dolgozz ott egy kicsit, biztosan szemléletformáló élmény lesz.

Ne az otthoni infrastruktúrából indulj ki.

De ha sokallod a 19 napot, menjél pszáf-hoz, majd az megmondja, hogy igazad van-e.

Xezs 2011.12.08. 20:43:56

@Dr Jozef Vengloš: Te hol élsz, ember? Te dolgozol ingyen? Ugye hogy nem. Akkor a bank miért tenné ugyanezt?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.09. 11:47:46

@Xezs: Sajnos tudom, ilyen cégecskénél dolgozom magam is. (Pár tízezer dolgozó öt földrész párezer munahelyén, minden és mindenki hálózatba kötve, és távgyógyítás két, a Föld átellenes pontján levő "Command Centerből".) Naponta találkozom az ügyfelek olyan nyűgjével, amiben nekik, mint fizető partnereknek tökre igazuk van, és azt is pontosan tudom, hogy egy akkora bálnán, mint a cégünk, baromi lassan lehet csak egy sima probléma megoldást is keresztül verni. De ettől még az ügyfélnek igaza van, ha az asztalt veri, neki ugyanis aláírt SLA-ja van, amit be kéne tartani.

Xezs 2011.12.09. 19:18:16

@Csokis: Azért mondtam, hogy menj a pszáfhoz mert ők megmondják hogy mennyi az a sla. Így a 19 nap csak szerinted sok, de semmi papírod nincs arról, hogy ez valóban sok-e.

Szubjektív mércével meg nem mérünk semmit se, mert ott ette meg a fene.

England win The Ashes! 2011.12.09. 19:55:11

@Xezs: Nem ingyen dolgozik. A pénzemet (meg persze a többi kliensét) használja, belőle finanszírozza a befektetéseit. Nem azt mondtam, hogy az összes csomag legyen ingyenes, de legyen egy olyan is! Az én csomagomban korlátlan kp-felvétel (saját ÉS idegen atm-ből), online banking, dombornyomott debit-kártya, sms-értesítés átutaláskor (kp-felvételkor, pénz érkezésekor nem), csekkfüzet, havi kimutatás (ezt már lemondtam, nincs kedvem papírt gyűjteni) van. Mindez 0 pénzért. A magasabb kategóriájú csomagokban van biztosítás (telefonra, kocsira, utazásra meg mit én tudom, mire, plusz egyéb bónuszok) Csomó bank képes ezt biztosítani csomó országban, csak valahogy a magyarországi bankoknak ez még nem esett le, hogy az elégedett ügyfél a jó ügyfél. (Egyébként UK.)

Xezs 2011.12.09. 21:18:27

@Dr Jozef Vengloš: De miért legyen olyan csomag is, ember? Akkor úgyis mindenki azt használná.

És persze, hogy van a banknak más pénzkereseti forrása is, úgyhogy finomítok a kérdésemen:

Ha te választhatnál, hogy egy munkáért 50 ezret kapsz, vagy 80 ezret, melyiket választanád?

Ha nem esett le, az 50 ezer jelen esetben a bankos hasonlatban az a bevétel, amit a bank a befektetéseiből szerez, és ekkor van tényleg 0 Ft-os számlacsomagja a banknak, míg a 80 ezer Ft-os bevétel azt szimbolizálja, amikor a banknak csak olyan csomagjai vannak, amikért cserébe el is vár valamit.

Biztos vagyok benne, hogy az a csomag, ami ott neked a kolbászkerítéses júkéjben van, feltételhez kötött. Valamit teljesítened kell a bank felé.

És ez így normális. Minek adna a bank mondjuk egy olyannak ingyenes számlacsomagot, aki havonta 20 ezer Ft-ot tesz a számlájára? Ez hol üzlet a banknak?

Magyarországon van olyan bank, amelyik havi 150 ezres munkabér átutalása esetén biztosítja az ingyenes számlacsomagot. Ez a banknak úgy néz ki, hogy megéri, mert már évek óta van ilyen csomagja. Ha nem lenne ez a havi 150 ezres limit, akkor mindenféle olcsójános rohamozná meg a bankot és semmi üzlet nem lenne benne.

Tehát összegezve:

A bank nem jótékonysági intézmény.

Az, hogy egyik oldalon forrást gyűjt, másik oldalon meg befektet még nem jogosít fel senkit se arra, hogy ingyencsomagért óbégasson.

Van ingyenes csomag, ami feltételhez kötött. A banknak teljesen jogos elvárása, hogy ha ad valamit, akkor kapjon is valamit. Ezt úgy hívják: szolgáltatóipar.

Amúgy ha a kolbászkerítéses júkéjben élsz, akkor ezeket biztosan tudod, csak jólesik játszani itt az agyad, meg tenni a hülyét.

Én meg vagyok olyan barom, hogy azért is elmagyarázom neked.

Xezs 2011.12.09. 21:28:11

Plusz egy gondolat: a bankok ajánlatai hétről hétre változnak aszerint, hogy épp mire van szükségük.

Ha egy banknak forrásra van szüksége, jó kamatokat ad.

Ha ügyfélre, akkor az ügyfélnek kedvező számlakonstrukciókat.

Esetleg úgy tudom elképzelni az általad vázolt tényleg 0-s csomagot, hogy egy banknak nagyon sürgősen nagyon sok ügyfelet kell szereznie. Viszont ilyen nem nagyon van, maximum egy nagyon durva vészhelyzet esetén, vagy egy frissen indult bank esetén.

Nincsen ingyenebéd, na, ezt kell megérteni. Nem szocializmusban élünk már rég.

England win The Ashes! 2011.12.09. 21:55:03

@Xezs: Sok ügyfelet szerezni? Vagy frissen indult bank? LOL!

Amelyikről beszélek, 1727-ben alapították. Nem tudom, mennyi ügyfele van, viszont a wiki szerint 141 ezer alkalmazottja.

"De miért legyen olyan csomag is, ember? Akkor úgyis mindenki azt használná."

Nem. Ha tudnád, mennyien vannak, akik az ezüst, az arany meg a mittoménmilyen "színű" csomagot használják! Nekem nem kell, másnak igen. Szimpla. Plusz ott vannak az üzleti csomagok, ilyen-olyan pluszokat nyújtanak, pénzért.

Nekem olyan számla kellett, ahová a fizum érkezik, és az összeget hiánytalanul felhasználhatom. Ha a bankok nem kínálnának ilyen ingyenes csomagokat, sokan nem vennék igénybe őket. A munkaadók csekken fizetnék ki az alkalmazottakat.

"Nincsen ingyenebéd, na, ezt kell megérteni. Nem szocializmusban élünk már rég."

Ezzel egyetértek, de ennek ehhez nincs köze.

Xezs 2011.12.09. 21:59:53

@Dr Jozef Vengloš: Azt akkor sem vagyok hajlandó elhinni, hogy a te csomagodnak semmiféle feltétele nincsen. Havi minimum odautalt pénz, havi minimum X csoportos beszedés, vagy valami kell, hogy legyen.

England win The Ashes! 2011.12.09. 22:04:35

@Xezs: Ja, ez lemaradt:

"Biztos vagyok benne, hogy az a csomag, ami ott neked a kolbászkerítéses júkéjben van, feltételhez kötött. Valamit teljesítened kell a bank felé."

Egy: senki nem beszélt kolbászkerítésről, azt meghagyom hagymának.

Kettő: csbv

Három: SEMMIT nem kell feléjük teljesítenem. Nem kellett korábban a Lloydsnál sem, nem kell az RBS-nél sem. Ha nem hiszed, nézd meg a honlapjaikat, olvasd el az idevágó ászf-eket.

Pont a hasonlóan gondolkodók miatt nincs ilyen Magyarországon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.09. 23:31:10

@Dr Jozef Vengloš: Meggyőzni nem tudod, mert a vitatkozás kedvéért vitatkozik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.09. 23:53:00

@atpijkamo: Aha. Értelmetlen.

Tudod, van a "miért?" szakasza a gyereknek. Ismerős gyereke baromi idegesítő volt. Mikor éppen mondtad, hogy miért, a közepébe vágva kérdezte megint, hogy miért? A választ sose halgatta meg. Na mindegy, így is felnőtt, nagy bandita lett belőle.

XCat 2011.12.09. 23:56:24

@atpijkamo: Homározni úgy általában véve értelmetlen. Kivéve persze, ha arra használod, amire én; hogy még jobban kiábrándulj az emberiségből, és tudd hogy akármi történik velük, az megérdemelt és létjogosult. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.10. 00:12:08

@CatMother: Pl. te.

Minden és mindenki. ... Na persze, vannak kivételek.

XCat 2011.12.10. 00:33:35

@atpijkamo: Szerintem te perverz vagy. :)

toszkanini béla 2011.12.10. 00:53:03

@CatMother: A 23:56:24-es kommented alapján nem perverzebb, mint te.

toszkanini béla 2011.12.10. 00:56:38

Persze ez eddig sem volt titok.
(Mán, ha a csapos közbeszól6.)

Xezs 2011.12.10. 04:44:30

@atpijkamo: Gonosz vagy :)

@Dr Jozef Vengloš: Rendben, van ilyen. De ugye jól látom, hogy ez egy nagyon alapszolgáltatású csomag, alig jár hozzá valami.

Azt azért vegyük figyelembe, hogy Magyarország kis ország, it nem lehet mindent ugyanúgy megcsinálni, mint nagyobb országokban. De tudod mit, ne legyen igazam.

Ja és persze, miattam tart itt ez az ország, elviszem a balhét, ne aggódj.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.10. 12:07:54

@CatMother: :) Akkor most nem értünk egyet. Van ilyen.

England win The Ashes! 2011.12.10. 13:42:38

@Xezs: Nézd, nem azt mondtam, hogy miattad, hanem hogy a hasonlóan gondolkodók miatt. Pontosítok: EBBEN A KÉRDÉSBEN hasonlóan gondolkodók miatt. És nem az ország helymeghatározását említettem, hanem a fentebb említett szolgáltatás hiányát.

Másrészt valóban alapcsomag: "csupán" egy kártyát tartalmaz (plusz TAN-generátort, vagy mi a neve annak a kis kütyünek), korlátlan számú készpénzfelvételt (sokadszor mondom, nemcsak saját atm-ből), internet banking (benne korlátlan számú állandó utalási megbízás), mobil banking, sms-ek, csekkfüzet (csak ha igényled, de az is ingyenes). Ugyanez mennyi az OTP-nél és társainál?

Nem akarlak meggyőzni semmiről, de szerintem ugyanez működne Mo.-n is. Most mi van? A lakosság jelentős része egy, esetleg két részletben kiveszi a teljes fizuját, aztán kp-ből fizet mindent a hónapban. Ha viszont nem lenne erre "kényszerítve" (lásd: korlátlan számban használhatná az atm-eket, egyáltalán nem lenne tranzakciós díj stb.), a pénzét tovább pihentetné a bankban, amivel a bank járna jól, mert addig is forgathatja.

Xezs 2011.12.10. 17:44:11

@Dr Jozef Vengloš: Vannak azért jó konstrukciók, úgy 1-2 éve kezdik a bankok kinyomni ezeket az ingyenes dolgokat. Jó oké, feltétele van, de majd alakul az is.

A két részletben való kivétel meg sok embernél nem a jó konstrukció hiánya miatt van, hanem egyszerűen mert idegenkednek a banki tranzakcióktól. Szükséges rossznak tartják az egész elektronikusdit. Én meg utálom a papírpénzt, mint a szart :)

Leléptem 2011.12.10. 18:41:59

@Dr Jozef Vengloš: Nekem is a UK-ben van szamlam mar 5 eve. Az elso szamlam mar ingyenes volt, feltetele, hogy legyen munkahelyem, meg lakcimem. Nem hiszem, hogy ez tul sok. Cserebe Visa kartya (dombornyomasos, csippes, neten lehet vele fizetni stb.), internet bank, csekkfuzet (mai napig nem ertem minek)ingyen penzkivet barmely bank terminalnal orszagon belul, barhanyszor...

A most hasznalt csomag:
Havi 9.9 font kb. Az elobbiekhez extra:
-Europai utas es poggyasz biztositas
-Mobil telo biztositas (osszetorik, ellopjak, vizbe martogatom, ugralok rajta, elveszik... egy jelkepes osszegert adnak uj telot)
-Orszagon beluli AA biztositas (ha lerohad a kocsi amiben ulok, ingyen jonnek es elvisznek a legkozelebbi szervizbe
-A kozos haztartasban levok kartyajara extra Sentinel biztositas (ez mar mentett nalunk sok penzt. Lenyege, ha ellopjak az adataimat es fizetnek a kartyainkkal akkor 24 orara visszamenoleg 20.000 font erejeig nem a mi problemank, sot legutobb is, nem en vettem eszre, mert eppen epp nyaraltam, hanem a bank hivott fel, hogy koltottem-e Amerikaban 2300 Fontot az elmult 6 oraban.)
-Atmehet a szamlam minuszba egy kicsit es nem kell erte kamatot vagy buntetest fizetnem. (A pici az fizetestol fugg 10 es 500 font kozott altalaban)
-megtakaritasi szamla

-es meg mindig ingyen vehetek fel penzt (akar vasarlasnal amikor fizetek, megkerdezik, hogy kell egy kis keszpenz es igen odaadjak es ingyen)

England win The Ashes! 2011.12.10. 19:46:47

@Leléptem: Így van.

(Csak így zárójelbe: a csekkfüzet nem teljesen hülyeség, bár már kezd kihalni. Be akarod fizetni a villanyszámlát, de nincs interneted, mert mondjuk 70 éves vagy. Kitöltesz egy csekket, feladod abban a borítékban, amit a cég mellékelt a számlához és kész. Vagy pl. ami velem esett meg: a munkaadómnak erkölcsi bizonyítvány kellett. Ők kérték ki a rendőrségtől, nekem egy csekket kellett adnom, mert kp-t nem fogadhatnak el. Mivel a füzetem elkallódott valahol, kénytelen voltam a postára menni, ők is kiállítanak valami hasonló papírt (mármint a csekkhez hasonlót). Csak annak van kezelési költsége. Szóval nekem nem hiányzik, az RBS nem is ad automatikusan, csak ha kéred, de van egy réteg, aki szereti.)

Xezs 2011.12.10. 22:00:15

Csekkfüzetet azért adnak, mert az angolszász kultúra ezt igényli, nagy keletje van.

Már régen is megvolt az embereknek az az igényük, hogy ne kelljen egy valag papír- és fémpénzzel a zsebükben mászkálni, a csekk meg tökéletes megoldás erre.

De gondolom az elektronikus szolgáltatások világában ez már kihalóban van.

Gondolom nálunk azért nem honosodott meg, mert szocializmus volt, itt meg hallani sem akartak a gonosz kapitalista találmányokról, mire meg elkezdtünk nyitni, addigra már jöttek az elektronikus kp helyettesítő eszközök.

Legalábbis én így gondolom.

England win The Ashes! 2011.12.11. 02:11:09

@Xezs: Kábé így van, ahogy mondod. És valóban kihalóban van, épp a minap olvastam, hogy alig akad bolt, amelyik elfogadja.

Xezs 2011.12.11. 13:05:57

@Dr Jozef Vengloš: Mondjuk én sosem tartottam valami biztonságos fizetési formának, mert mi van, ha valaki jól tud aláírást hamisítani? Oké, hogy biztosan van egy limit, ami fölött felhívják az ügyfelet, hogy tényleg állított-e ki XY összegről csekket, de nekem akkor is furcsa ez a fizetési mód.

Meg honnan tudjam, hogy aki csekket ad át nekem, annak tényleg megvan a fedezete a banknál?

Bár az is igaz, hogy mindennel vissza lehet élni, látjuk, hogy a bankkártyákkal is mennyi sunyiság van. Persze sok esetben a kártyatulaj is tehet arról, hogy megkárosítják.

England win The Ashes! 2011.12.12. 10:29:41

@Xezs: A csekken rajta van az ember neve és számlaszáma, valamint persze a kibocsátó bank neve is. Mármint gyárilag nyomtatva. Hamis aláírás így csak akkor kerülhet rá, ha a tulajdonosa elvesztette vagy ellopták tőle, tehát a kockázata kb. ugyanannyi, mint a csip nélküli bankkártyáknak. Hogy van-e fedezete, az tudomásom szerint (de lehet, hogy tévedek) teljesen mindegy. A bank szépen leveri rajta, ha mínuszba megy.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2011.12.12. 11:22:58

Azt azért tegyük hozzá, hogy az első évben ingyenes, ha ugyanarról a Szimbás szarságról van szó.
Pontosan ezekért a nemes célokért, amit a levél írt, tavaly körbejártam, hogy nyissak-e a gyereknek.
A második évtől kevesebbet kamatozik havi ezer betett forint, mint amennyibe számlavezetés kerül. Ezek kívül gyakorlatilag komolyabb összeget lehetetlen felvenni róla. A netbank virtuális, csak megnézni lehet, utalni róla nem.
süti beállítások módosítása