Kis híja, hogy nem történt vérontás, miután naiv vásárló véletlenül kipróbált egy nem teszter szempillaspirált az Árkád Rossmannban, de a teljes személyzet így is felvonult. A kiskereskedelmi áron 1200 forintért árult spirál akár 5-600 forintra is visszavághatta volna az idei, gondolom alapból nem túl vidám forgalmat, ugrott volna a karácsonyi bónusz az egész cégvezetésnek. A végtelennek tűnő rendőrséggel fenyegetésnek végül meg lett az eredménye, naiv ügyfél végül kifizette.
A tegnapi napon áldozata lettem egy unatkozó, rossz indulatú, paranoiás biztonsági őr fontoskádásának, aki hónapok óta börtönőr stílusban beszél az illatszer üzletben termékeket kipróbáló vevőkkel. Mivel gyakran járok az Árkád Rossmann üzletébe, többször tanúja voltam az őr marketing romboló viselkedésének, de most engem is megzsarolt, pedig az egyetlen bűnöm az volt, hogy kipróbáltam egy szempillaspirált, amiről azt hittem hogy teszter. A cég ügyfélszolgálatára írt levelem, melyre még nem kaptam választ, bemásolom a levél aljára.
Üdvözlettel:
egy jóhiszemű vásárló
Tisztelt Vezetőség!
Sajnálatos, üzletpolitikájuktól eltérő, személyiségi jogokat sértő esetnek voltam áldozata a mai napon (2011.12.11.) a budapesti Árkád üzletközpontban található Rossmann üzletben. Több mint 10 éve vagyok törzsvásárlója konkrétan ennek az üzletnek, de ilyen megaláztatásban még soha nem volt részem, sem Önöknél, sem máshol.
Bementem jóhiszemű vásárlóként szempillaspirált vásárolni. Mire kiválasztottam a számomra legmegfelelőbbet, vásárlás előtt a tükörben -mely közvetlenül a spirálok mellett volt- kipróbáltam a felső szempilláim végén a piros matricával jelölt teszter terméket, hogy bizonyosságot nyerjek, hogy nem tapasztja össze a szempillákat. Mint utólag kiderült, a piros matrica a termék része és nem teszter termékről volt szó. (Egyébként a termék nem volt sem becsomagolva, sem leragasztva.)
Miközben a kezemben volt a termék, a biztonsági őr hölgy katonákhoz illő stílusban rám szólt: -Ugye azt megveszi? Mivel még nem voltam teljesen biztos hogy megveszem, őszintén válaszoltam, hogy: -Még nem tudom. Erre megzsarolt, hogy jobban teszem ha kifizetem a terméket, mert különben rendőrségi feljelentést tesz ellenem rongálásért!!! Fontos hozzáfűzni való, hogy több mint 10 éve az Önök boltjában és máshol is számtalanszor látok példát, hogy a vevő kipróbálja a szemspirált!
Ezután még próbált győzködni megalázó stílusban az igazáról, többször elismételte a zsarolást, hogy rongálásért feljelent ha nem veszem meg és végül mondtam hogy rendben, megveszem a terméket. Elindultam a pénztárhoz, kitettem a csokoládék közé a szemspirált és az üres kosarat visszatettem, ki akartam menni az üzletből, mert éreztem hogy engem itt megzsaroltak és rá akarnak kényszeríteni hogy vegyek meg valamit amiben még nem vagyok biztos. De az undok stílus és a zsarolás egyértelművé tette hogy nem fogom megvenni a terméket és soha Önöktől nem vásárolok semmit. De az egész Árkád Üzletközponttól is elvette a kedvemet.
Ki akartam menni az ajtón de elém állt az őr hölgy és egyértelműen elzárta előlem a kifelé vezető utat. Pont úgy viselkedett, mintha legalábbis loptam volna, úgy viselkedett és beszélt velem, mint egy bűnözővel! Elém állt, nem engedett kimenni és újra megzsarolt, hogy vegyem meg a terméket, vagy kezdi írni a jegyzőkönyvet! A nagy megaláztatottság érzésén túl nevetségesnek és abszurdnak találtam a helyzetet, és örültem hogy találkozhatok az üzletvezetővel és elmondhatom neki hogy micsoda üzletrontó biztonsági őrük van. Ezért beleegyeztem hogy menjünk hátra a raktár helyiségbe az üzletvezetőhöz ahol rendőrségi jegyzőkönyvet írnak majd a "rongálási" esetemről.
További hosszú percekig beszélgettünk egy másik, raktáros fiúnak kinéző úrral együtt, mindketten próbáltak rávenni hogy vegyem meg a terméket. Én azt hittem az üzletvezetőre várunk ilyen sokáig, de mint kiderült az a másik úr az üzletvezető, tehát konkrét céljuk volt hogy engem rávegyenek a termék megvásárlására, ilyen zsarolással és lelki terrorral, személyiségi jogom megsértésével. (Még ők türelmetlenkedtek a raktárban hogy jaj, nincs idejük erre, döntsem el hogy mit szeretnék pedig hosszú percekig csak arra vártam hogy feljelentsenek rongálásért, hiszen azért mentünk hátra.)
Az üzletvezető nagyon keveset beszélt és látszott hogy nincsenek jogi ismeretei, de üzleti érzéke sem, ha valóban minden embert aki hozzányúl a sminkekhez feljelentenek, vagy megzsarolnak ott a raktárhelyiségben. Mondtam neki hogy nincs kiírva a sminkeknél hogy csak a tesztereket szabad használni, erre azzal érvelt hogy a bejáratnál valahol ki van írva. Tehát nem feltűnő helyen és semmiképpen sem gyakorlatias módon a sminkeknél, hiszen hosszú évekig ebben a konkrét üzletben is használták a vásárlók a nem teszter termékeket kipróbálásra.
A biztonsági őr hölgy rendkívüli rosszindulatot feltételezve rólam, azt mondta hogy festegettem magam, pedig csak a fél szempillám végén próbáltam ki a terméket, amit ő is láthatott. Csak mert sok időt töltöttem a sminkeknél -de persze közben egyetlen szót sem szólt hogy szabályváltozás van és ne próbáljam ki véletlenül sem- azt gondolta talán, hogy azért mentem be a boltba hogy kisminkeljem magam.
És amikor eljött mögöttem a festék próbálása közben, megálltam, nehogy valaki meglökjön a precíz tevékenységemben. Azt hitte hogy azért álltam meg mert észrevettem hogy ő az. Tehát rossz indulatú, paranoiás gondolkodást mutatott, eszébe sem jutott hogy figyelmességből mindenkinek utat engedek magam mögött. Azt mondta hogy ő csak a munkáját végzi és ők ezt a szemspirált már nem tudják eladni másnak, mert ha hagynák kipróbálni a termékeket akkor mindenféle bőrbetegségek terjednének, mert ez nem higiénikus. (Ezzel érvelt, nem gondolván, hogy a teszter termékek amiket valóban sokan használnak és valóban a bőrfelszínen, ha betegségeket terjesztenének vége lenne a bolti smink értékesítésnek. Illetve, más boltokban sem tesznek rongálásért feljelentést ha felpróbálok pl. egy fürdőruhát.)
Mivel nem volt túl sok időm, kénytelen voltam engedni a rossz indulatú biztonsági őr hölgy zsarolásának és kifizettem a szempillaspirált, amely 1200 Ft-ba(!) került. Mivel éreztem hogy erősen meg vagyok zsarolva és személyiségi jogom sérült, hangosan közvetítettem a vásárlóknak hogy mi történik, sajnos olyan ideges lettem hogy kihozták belőlem azt a hangerőt ami nem kulturált emberhez méltó. Ilyen még soha nem történt velem és csakis a helyzet okolható ezért!
Mivel nem keveset dolgoztam én is sikeres eladóként, promóterként, üzletvezetőként és mindig a kedvesség volt a fő erényem, tudom, mit jelent egy bolt jó hírneve és hogy mindig a vevőnek van igaza. Elképzelhetetlennek tartom ezt a bánásmódot és a törvénysértést egy jóhiszemű Törzsvásárlóval szemben! Ráadásul én egy fiatal, ápolt nő vagyok, nem egy hajléktalan bűnöző, vagy szórakozó tinédzser akiről bármi rosszat feltételezhet az ember. (A pénztárnál meg is mutattam a majdnem teli pontgyűjtő füzetemet, hogy bizonyítsam hogy törzsvásárló vagyok.)
A barátaim szerint feltétlenül bírósági ügyet kellene csinálnom ebből az esetből, mert sem a Fogyasztóvédelem, sem magánszemély nem engedhet el maga mellett ekkora sértést, ilyen bűnözőkhöz való bánásmódot és erkölcsi megaláztatást! A zsarolást komolyan kezeli a törvény és azt is ha nem engednek ki valakit egy helyiségből. Valamint, a többi jóhiszemű vásárlóval szemben sem szabadna hogy így lépjen fel az őr és cinkosa, az üzletvezető!
Kíváncsi vagyok az Önök véleményére!
Az utolsó 100 komment: