Tékozló Homár

Átvehetetlen levél a NAV-tól

2012.06.06. 13:49 | jackyll | 209 komment

Izgalmas feladvánnyal kedveskedett a NAV Attilának, aki továbbpasszolta azt Önöknek. Egy hivatalos levelet kapott volna tőlük, de elrontották a címét. Telefonon csak akkor tudnának segíteni, ha tudná, miről szól a levél. Amit nem tud átvenni.

Jön ma a postás, szerencsére régi szakember, ismer, tegeződünk. Így ahelyett, hogy hivatali fafejűséggel kezelné a helyzetet, egyszerűen szólt nekem: érkezett egy levél a nevemre, amin majdnem a mi címünk van - egy betű (pontosabban szám) eltéréssel. A feladó a NAV. Hivatalos levél révén így nem adhatja ide, hiszen formailag mégsem én vagyok a címzett. Azt tanácsolja, hogy hívjam fel a (régi, közkedvelt nevén említve) Apehet, ott kérjem, hogy úgy korrigálják a tévesztést, hogy egy faxon értesítik a Magyar Postát, kikézbesíthető a küldemény. (Mit izgatom magam ezen? Mert tudom/sejtem, hogy a személyi jövedelemadóból keletkezett visszatérítés jön benne. Pénz.)

Apehet felhívni és kérni tőle valamit... Hm. Megpróbáljuk. Regionális főigazgatóság központi telefonszámát találom meg a neten. (Nem könnyen, hiszen nem az a cél.) Az ember ilyenkor tudja, hogy egy telefonközpontossal/portással kell majd beszélgetnie. (Miközben ketyeg a telefonadó, na jó, az még nem, csak simán a számla, nekem.) "Jó napot, segítséget kérnék: postázási problémával kihez fordulhatok?"

 - De kit keres?
 - Nem tudom, pont ezért kérek segítséget.
 - Milyen osztályt?
 - Nem ismerem a hivatali rendszert.
 - Mit akar?
 - Rosszul címeztek nekem egy levelet.
 - És az hova tartozik?
 (- Maga kérdezi tőlem?! Ááá!)
 - Kapcsolom az akármilyen osztályt, várjon...

Mondhatni, kedves és segítőkész hölggyel folytattam a következő öt percben gyümölcsöző párbeszédet. Arra jutottunk, hogy érti a gondomat, és jó,hogy be tudom olvasni azt a küldeményazonosító számot, amit a postás hál'istennek megadott nekem. Csak épp... ezek után sem tud semmi megoldást mondani. Kellene hogy tudjam, miről szól a levél, belőle különféle adatokat megadnom. Mondom, egy általam meg nem kapott levélből ez nehéz. Igen, érti ő, de anélkül nem megy. Tehát: hogy megkapjak egy levelet, még előtte abból adatokat kell tudnom kiolvasni. Igen, mondja a hölgy, ez paradoxonnak hangzik, de nem lát más utat. Akkor ki más tudna segíteni? Nem tudja. Kihez fordulhatnák? Nem tudja. (Mint a Gyalog-galoppban Sir Michael Palin a Kerekasztal lovagjai közül, a franciák vára előtt állva, úgy érzem ilyenkor magam.)

Végül minden hivatali ügyintézések univerzális folytatása: Várjon, megpróbálom átkapcsolni egy másik osztályra! ... És akkor az ügyintéző megnyomja a speciális telefonkészülékén azt a gombot, ami közismerten a semmire vezet, csak simán zenét sugároz, és arra való, hogy a kuncsaft egy idő után csak megunja a céltalan várakozást. Velem is ezt történt.

Most ott tartok, hogy e-mailt fogalmaztam, amit a NAV honlapján a regionális főigazgató neve mellett (egy PDF-en!) talált címre küldök el. Simán elírtam - az ironikus megközelítéseket elhagyva - a fenti eseménysort. Remény, hogy a kérésem célba ér, meghallgatásra, majd válaszra talál? Részemről semmi. De láttunk már csodát.

A kedves Homár-olvasó mit tette?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 13:54:26

A mi postásunk simán kinyitja nekem a navos levelet. Persze minden januárban kap pénzt, és az ilyen extra szolgáltatásokért meg külön. Sajnos nagyon sok levél megrongálódik a postán valahol. :))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 13:55:58

Most ebben mi a meglepő? Egy hivatal igazán nem foglalkozhat ilyenekkel, mint hogy megmondja valakinek, hogy miért kapott tőlük levelet, illetve fogalma legyen róla, mit küldött nemrég postán.

Ez már csak amolyan napi rutin ebben az országban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 13:57:56

Másik tuti eset az, amikor 2-3 nap késéssel tudsz valami értesített küldeményért menni a postára.
Mit szokták keresni...
Általában megkérdezik, hogy néz ki a csomag, amit várok.
Honnan tudjam, még nem kaptam meg :D

Bálintka. 2012.06.06. 14:00:16

semmit nem kell tenned, majd csak nézni a híradóban, ahol bemutatják az "egybetüs különbséges hasonmásod" ahogy börtönbe dobják.

Tényleg ne tégy semmit, illetve a Postásnak mond meg, hogyha nem adja át neked a levelet, akkor azt írja a visszaküldendő levélre, hogy ismeretlen címzett. Ezzel jogilag minden szar alól mentesülsz. (Ha nem kerestével megy vissza, akkor azt is átvettnek tekintik)

PITTA 2012.06.06. 14:03:00

Át kell jelentkezni a rossz címre majd levél átvétele után vissza....

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:03:02

@Bálintka.: Ott a pont.

Te túl normális vagy, ki fognak innen utálni...

Bálintka. 2012.06.06. 14:04:44

Ha nem kerestével megy vissza, akkor a NAV azt hiszi, hogy jó a címzett, csak basztál a Postára elsétálni, és ennél többet nem tehetnek.
Ha ismeretlennel megy vissza, akkor a NAV a hibás, és megkeresik a baj forrását, és újra küldik a levelet.

Ha mégis nem kerestével megy vissza, és ebből neked bajod esik, akkor első körben a Postát kell perelned, mert ők nyomtak helytelen plecsnit a borítékra.

Bálintka. 2012.06.06. 14:06:50

@atpijkamo: Bocs bocs :D :D ez vót az utolsó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 14:13:49

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: A NAV? Pénzt?
Te hol élsz? :D
Azok csak vinni szokták :D

@Bálintka.: Az ám, kézbesítési vélelem :)

Olgicsq 2012.06.06. 14:17:36

a pénzt nem sima levélben szokták szerintem küldeni, hanem a pénzes utalvánnyal. ha tényleg levelet kaptál, abban valszeg nem pénz volt. és telefonon nem fognak úgysem semmit ondani, mert nem kötelesek elhinni, hogy valóban te vagy az, akinek az adószámát bemondod. szerintem kérjél egy telefonos ügyintézős accountot, innen letoltheted a formanyomtatványt, nav.gov.hu/magyar_oldalak/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kerelmek/12uk30.html és kérd meg kedvesen az ügyintézőt a telefonban, hogy olvassa fel neked a levelet. és ezt tenném.

vakandok 2012.06.06. 14:20:51

Ez nagyon bájos történet. Egy alapitványt erre hivatkozva szüntettek meg, hogy nem vette át a levelet, s a NAV gyorsitott eljárással törölte az alapitványt.
S erre még jogorvoslat sincs!

Manyecska 2012.06.06. 14:21:28

Még jó hogy nem az Aldiba címezték.

Manyecska 2012.06.06. 14:23:55

Most ha mondjuk I.Lajos és II.Lajosnak címezték az tényleg kínos!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:28:07

@Manyecska: Azt átvehetné, ha azt mondja, azisottlakik.

A címet baszták el. Ha lenne olyan cím, megkérné a szomszédot, hogy vegye át. De valszeg ott egy üres telek van.

Manyecska 2012.06.06. 14:29:31

@atpijkamo: hát most a címnek vagy a személynek kézbesítenek?? :) Nemár!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:31:12

@Manyecska: "majdnem a mi címünk van - egy betű (pontosabban szám) eltéréssel."

Rossz címre jó személynek. Evvan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 14:31:37

@atpijkamo: De annak meg azért nem adnák oda, mert nem az a neve :D

Manyecska 2012.06.06. 14:32:32

Asse rossz amikor a bíróságról csak a 2dikk értesítőt kapom meg oszt néztem hol az első?? Na az valóban gáz volt/lett volna. :( rohatt szórólapok közt megbújt valszeg az első..:( és már nem nyalnak fel a postaládára címkét hogy gyütt valami mer lekaparják állítólag:( :P

Bálintka. 2012.06.06. 14:33:55

@Manyecska: nyugi a jövőben fotó is lesz a borítékon, és ha nem abban a ruhában vagy ami a fotón van, akkor nem adják oda a levelet.

Manyecska 2012.06.06. 14:33:58

@Manyecska: én értem de én felbontanám "véletlen" elolvasnám, oszt vigyed Józsi ahová akarod ..felkiáltással visszaadnám:D.../számokat felírni/ ha basszus nehogy már:D! :( Na. Oszt annyi.

Micsoda világ, komolyan.

Manyecska 2012.06.06. 14:34:55

@Manyecska: na ezt az aptinak címeztem, volna..

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:36:14

@ColT: De asszondja a tulaj, hogy ott lakik. Nem kell igazolni, elég, ha oda van neki címezve a levél. A szabályt nem tudom idézni, de a gyakorlatban így működik.

Jött cégre levél. Nem vehetem át, ha nincs pecsét. Oké, hozza egy hét múlva! Lett pecsét. Mekkora mutatvány egy akármilyen cégnévre pecsétet csináltatni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 14:37:57

@Bálintka.: Ujjlenyomat? Lábnyom?

@atpijkamo: Elkérik a lakcímkártyát :S

Manyecska 2012.06.06. 14:38:58

@atpijkamo: adószám rajta van minden navos levélen:)

gabbor 2012.06.06. 14:39:22

Érdekes. Szerintem telefonon nem adnak ki semmilyen infót, főleg bemondott "küldeményazonosító" alapján. Másrészt, fizetni kell illetéket ha kérdezel tőlük, azt hiszem 2300 forintot. Az is furcsa, hogy a mesélő szidja a hivatalt, amikor még a saját adószámát sem tudja bemotyogni, mivel ott minden infó megtalálható, nem pedig a küldeményazonosítón.

Manyecska 2012.06.06. 14:41:23

@ColT: :D:D látod. ha yó ez az emil címed küldök neked egy fotóblogot, ilyen természetes! nézd meg!! Olyasmi mint a tiéd!!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:43:33

@Bálintka.: "nem abban a ruhában vagy ami a fotón van"

Baszki! A szlovákok nem engedtek vissza az országba, mert az útlevelemben nem volt szakállam. Tekertünk vissza a legközelebbi városba. Majdnem megnyúzott a borbély kislány. Próbálta a vérző sebeimet eltömködni kevés sikerel.

Nagyon forgattuk a fejünket. Az út mentén olyan buzdító szövegek voltak kitáblázva, mint nálunk rákosi idején.

Na, a következő fénykép a személyimben szakállas lett, és húsz évig nem volt se télen, se nyáron problémám a rendőrrel, mert elöl vagy hátul talált rám hasonlító képet. Moszkvába menet, meg erőrelátóan mindig megborotválkoztam.

Manyecska 2012.06.06. 14:45:49

@atpijkamo: de benne! Úgy értem!:) kell fotóblog, lökjem neked is??:) Szívesen. Szójjatok!

Manyecska 2012.06.06. 14:47:00

@Bálintka.: jajj ne:)
Viccen kívül: gőz fölé tart a postással, enyvet felmelegít, levél kinyit, visszaragaszt, visszaküld!! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 14:48:32

@atpijkamo: Tőlem eddig mindig elkérték, ha értesített sz*rt kapok (levél, csomag, utálvány).

@Manyecska: A postást is a gőz fölé lehet tartani, hátha úgy odaadja :D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.06.06. 14:48:38

Ez azért elég fafejű dolog, de van viszonylag egyszerű megoldás.

1. Először is menj be az ügyfélszolgálatra, és egyeztesd az adataidat. Lehet, hogy lehet online, ügyfélkapuval? Talán. Az ilyen tömeglevelek borítékjára csak elvétve írja Mucika kézzel a címzést, valószínűleg tévesen szerepelnek az adataid. Vagy te adtad meg olvashatatlanul az adóbevalláson. Vagy minden olvasható, de elgépelték. Tökmindegy, egyeztesd, korrigálják!

2. Mivel úgyis tudod, hogy a visszatérítettt adódról van szó, kérj iratbetekintést az idén benyújtott adóbevallásod anyagába. Erre ugyan 30 napon belül köteles reagálni a Hivatal (akár meg is tagadhatja, bár ebben az esetben nem látom ennek objektív okát). Ha viszont ez megvan (végzés kell róla, ezért fontos első lépésben a címet egyeztetni, hogy ez már helyesen megérkezzen), akkor beballagsz, és az ügyirat minden keletkezett dokumentumát megtekintheted, másolatot készíthetsz. Ez nem vonatkozik a belső feljegyzésekre, és ha lenne ellenérdekelt feled, akinek az adataihoz nincs közöd, akkor azt kitakarnák.

3. "Öröm és bódottá", megtudtad, hogy mit akartak írni.

4. Kis idő elteltével az eredetileg kézbesítetlen leveled szerencsés esetben megérkezik, mert megpróbálkoznak az ismételt kipostával, és ha szerencséd van, akkor a javított címre érkezik a leveled. Ha nincs, akkor simán berakják ugyanazt a határozatot az ablakos borítékba, miáltal a címed biztos megint el lesz cseszve, de ha az is visszamegy, várnak még vagy két hetet, aztán vélelmezik a kézbesítést, és részükről lezárva.

Igaz, hogy erre lesz vagy 30 napja a NAV-nak, hogy válaszoljon

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:49:08

@Manyecska: Veledvaló eddigi tapasztalatimra támaszkodva azt kell mondanom, nekem lökhetsz bármit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 14:49:56

@Manyecska: Jó a cím :)

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"akár meg is tagadhatja, bár ebben az esetben nem látom ennek objektív okát"
Attól még megtagadhatja, mert csak :D

Manyecska 2012.06.06. 14:50:22

@atpijkamo: :D ez így van, világéletében szakállas apámat Isztambulból nem akarták hazaengedni, olyan fazonja volt:D:D! Komolyan, xarakodtak vele a reptéren, hiába mutatta az igazolványát:))) !

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:51:23

@ColT: Vagy egy párhuzamos univerzumban élünk, vagy a postásoknak más utasításokat adnak az egyes postákon. Az alőbbi izgalmas, az utóbbi gáz lenne

☺ágica (törölt) 2012.06.06. 14:52:34

@Bálintka.: :DDDD ezen jót röhögtem:) de ne adj nekik öteleteket:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 14:52:42

@ColT: A te univerzumodban megtalálták már a Higgs bozont, vagy a gravitációs hullámokat?

Manyecska 2012.06.06. 14:54:14

@atpijkamo: és a vörösfény-eltolódást?? vajon? :D

Papírzacskó 2012.06.06. 14:54:29

Visszatérítés mi?! Adócsalás miegymás...

XCat 2012.06.06. 14:54:54

kis napi magyar szürreál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 14:55:31

@Manyecska: Jöhet.
Olyan szar tuti nem lehet, mint az enyém :P

@☺ágica: Te? Itt? 8-O

@atpijkamo: Nem, mert jól eldugtam ;)
Te nemtom, engem is idegesít, hogy a saját lakásom ajtajában követeli tőlem a lakcímkártyát.

elwood 2012.06.06. 14:56:24

a probléma megoldása:

- elírták az emeletet vagy a házszámot
- user kéri a postást, hogy vigye oda 10 perc múlva
- felmegy/átmegy a szomszédba, elbújik
- postás csenget, user előpattan, cím jó, user neve jó, levél átvehető

Manyecska 2012.06.06. 14:58:04

@ColT: ment nektek! nagyon jó fotós, a téli képei gyönyörűek!:)

Félre Beszélő 2012.06.06. 14:58:36

A mi postásunk szabin van, ezért három napja az irodaházban székelő egyik cég cég sem kap egyetlen levelet sem. Végül is a posta által garantált kézbesítési határidők még elsőbbségi levelek esetén is csak a küldemények 97%-ának kell, hogy a harmadik munkanapon megérkezzen, tehát ha ez a pár száz levél késik néhány napot, akkor az sem befolyásolja túlzottan a statisztikájukat (50 körüli cég van ebben az irodaházban).

És ehhez még csak elírt cím se szükséges...

XCat 2012.06.06. 15:00:01

@ColT: Aha. Én ilyen kis naiv vagyok. Ha egy ideig normálisan mennek a dolgok, mindig azt hiszem, hogy most már örökké úgy megy.
Oszt nem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.06.06. 15:00:25

@gabbor:
mikor még a saját adószámát sem tudja bemotyogni,"

Mé kéne hogy adószáma legyen??

Nekem meg 2300 nélkül is válaszoltak levélben, bár jeleztem hogy emilben is elfogadom a választ
Korrekt lett volna minden, de a szokásos mondat a végén,
hogy válaszunk nem vehető hivatalos álláspontnak
Hát kijazannya válasza hivatalos egy apeh ugyben ha nem az apeh előadóé

Milyen lenne már, ha valamiért megvág az apeh, oszt azt irnám nekik hogy nem veszem hivatalosnak a véleményüket

Vicc ez az ország

Manyecska 2012.06.06. 15:02:00

@Félre Beszélő: nincs véletlen pár fenyőfa az irodaház előtt? mert lehet egy helyen dolgozunk!? :D a postás 3 nap után ma bukkant fel, rahedli levéllel. Szólok, akkor nektek nem jött ezek szerint a héten levél:)...

XCat 2012.06.06. 15:02:59

@Manyecska: Jah, a colt frankón tehetséges. Még azt is megbocsátom neki érte, hogy mérnök.

230e 2012.06.06. 15:04:10

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ott a pont. Ügyfélszolgálatot javasoltam volna én is, adategyeztetésre.

Viszont az ilyen visszajött levél megjelölése "cím elégtelen" "címzett ismeretlen" kell hogy legyen. Az pedig második kézbesítéssel nem lesz kézbesítettnek tekintendő, az csak a "nem kereste" megjelölésre vonatkozik.

Gépi generált levélnél a kijavítás sikeres lehet.
Ha nem generált, akkor viszont a címzést a levélben írt/elírt cím alapján fogják megcímezni, így ha azt elírták, és visszajön a térti a fent említett két megoldással, akkor korrigálni fogják.

Félre Beszélő 2012.06.06. 15:04:33

@Manyecska: Hát a mi irodaházunk udvarán van csak fenyő, de ha tudsz valamit, akkor értesíts!

Manyecska 2012.06.06. 15:13:11

@Félre Beszélő: ez botanikus kert, 3 emelet magasságig nőnek az ablak előtt-szarkák, galambfészek minden jáccik. Kivéve a postást, ugye:(

Manyecska 2012.06.06. 15:14:50

@atpijkamo: wifi! izé, szivi! már nem úgy értem na, érted, nna..:D olyan szépek itt az ezüstfenyők szoktam én is innen a faunát fényképezni:)! Meg benéz az ablakon a szarka:D Na mindegy.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 15:16:10

@Manyecska: Nyáron ha telefonálok, irigykednek a vonal túlsó végén, milyen madárcsicsergés van itt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 15:16:39

@Manyecska: Nem kaptam meg közben.

Faunokat fényképezni? O.o te tudod :D

XCat 2012.06.06. 15:18:24

@Félre Beszélő: Tipp1; egy db jókötésű kolléga bevonul a postára, hogy kerítsék elő azt, aki a helyettesítésért felel. Ha már ott van, elhozatjátok vele a postát.

Tipp2; körlevél mindenkinek, hogy meghülyült a posta, küldjenek mindent futárral.

Legyetek konstruktívak.

Félre Beszélő 2012.06.06. 15:23:11

@PlastiCat: Mivel ez rendszeresen előfordult a korábbi időszakban, ezért megreklamáltuk a postánál. Kivizsgálták az ügyet, kirúgták az akkor postást, jött új, aki a múlt pénteken beszólt, hogy a jövő héten szabin leszek, majd meglátjuk, hogy mennyi levelet kapunk.

Igaza lett. Inkább galambokat kéne alkalmazni a postánál, pár maréknyi zabbal nagyobb hatásfokon működnének, az tuti. Alig várom a monopólium végét, két pillanat alatt rámozdul a DPD és társaik a bizniszre, de hagyjuk.

igazságos 2012.06.06. 15:23:36

Kellene hogy tudjam, miről szól a levél, belőle különféle adatokat megadnom.

---
Világítsd át. Felénk nem baszakodik ennyit a postás, mindenki ismeri, messziről várják őt, tudják, melyik percben jön, a nap melyik szakában, az meg mindenkit ismer.

Aláírja, családtag is, megy a címre, oszt kész. Azért szoktak keveredések lenni, de az csak akkor van, ha idegen postás jön helyettesíteni.

Sok okoska nem tudja, hogy kell használni az ügyfélszolgálatokat, mi a trükk. Nem is mondom el, még okosodnak ők is.

Manyecska 2012.06.06. 15:24:10

@ColT: küldtem még1x! Később fogod megkapni szerintem:D .. fauna, nem faun!:)
Na megyek hazatekergem. Váz mindenkinek:P!

igazságos 2012.06.06. 15:27:48

@Félre Beszélő: nehéz postásnak lenni pontosan az olyan barmok miatt, akik hivatalosan nem ott laknak, ahol laknak, meg a rejtőzködő egyedek miatt, akiket mindig a kocsmában lehet megtalálni, meg azok miatt, akik soha nincsenek otthon, mindig dolgoznak.

Amúgy meg remélem kapsz egy pofánbaszást, amiért kirúgattál egy embert, remélem, megvan most már a boldogságot, te köcsög.

Értem én, hogy kell a keménykedés, de ez már szemétség kategória.

Mindig az aljanépet rúgják ki, aki a piszkos munkát elvégzik.

Nálunk az a rendszer, ha valamelyik elmegy, mindig van helyettesítő postás, szereznek. Ott a főnököt kellett volna kirúgni, hiszen nem gondoskodott a megfelelő emberről, nem látták el a feladatukat, nem azt, aki ténylegesen is dolgozik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 15:28:40

@Manyecska: "fauna, nem faun"

Tudom. A faun az, aminek töke van, a fauna meg az, amelyiknek cicije.

XCat 2012.06.06. 15:29:43

@Félre Beszélő: Bájos. Bosszút állt jól. Szerintem találjatok ki valamit, amivel helyre lehet rakni.

igazságos 2012.06.06. 15:31:10

Még a szabadságot is sajnálják egyesek a szegény postástól.

XCat 2012.06.06. 15:31:39

@atpijkamo: Ha még egyszer majdnem megfulladok a kávémtól, nagyon megverlek... küldtem privit, nézd meg.

igazságos 2012.06.06. 15:32:32

@PlastiCat: rúgassák ki ezt a szerencsétlen lúzer postást is, hajrá.

XCat 2012.06.06. 15:33:06

@igazságos: Nem a postással van baj, jár neki a szabadság. De miért nincs helyettese? Tulajdonképpen azt kéne kirúgni, aki szervezi a beosztást.
De hogy ezt a postás viccesnek tartja, és beszólogat, az nem annyira kóser.

igazságos 2012.06.06. 15:34:48

@PlastiCat: ezt én se értem, nálunk meg van oldva mindig a helyettesítés.

Ott márpedig a postásnő nem végzi jól a feladatát, tehát értelmetlen volt kirúgni a szabadságon levő munkásembert.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 15:35:41

@Manyecska: Megkapva!
Tényleg ügyes :)

Na ha lesz rendes makró objektívem (jövőre), akkor én is csinálok ilyen vizes levélcseppest :)
A mostaniak nem jók erre :(

Kifordított kacagány 2012.06.06. 15:36:09

na itt a probléma: "szerencsére régi szakember"
az ilyen ember a nagy segítőkészségben annyit össze tud akadékoskodni, hogy megmutassa ő milyen precíz, hogy az már fáj.
ha ismer simán odaadhatta volna, úgyis aláírod. amúgy sem kérik senkitől, hogy igazolja magát, mert nem teheti meg. ha nagyon precíz akar lenni, akkor odaadhatta volna a szomszédban is. igazából a szomszédnak is odaadhatta volna. ha még erre sem képes, akkor ráírhatta volna, hogy a címzett elköltözött, új cím, stb és simán kikézbesíthette volna. kérhette volna, hogy igazold magad, az aláírásodhoz vésd fel az adataidat, így ő védve van te meg megkapod a küldeményt. de nem, mindezen lehetőségek közül ő a fontoskodást választotta.
pénz meg nem levél formájában, hanem kiutalásként érkezik. ha tudja, hogy neked jár, akkor azt is odaadhatta volna, ugyan ki kereste volna rajta később?

Félre Beszélő 2012.06.06. 15:36:29

@igazságos: Nem kirúgattuk, csak panaszt tettünk. 50 cég nevében, nem a nagymami receptjének a pár napos késése miatt, hanem hivatalos levelek, fizetni való számlák és más, céges iratok késedelme miatt reklamált az irodaház a bérlői nevében. Mi ezzel a probléma? Egy másik cég, a Magyar Posta vállalt valamit a megfelelő díjazás ellenében, amit nem teljesített. Leszarom, hogy hány ember és miért nem végzi a dolgát, ha azt vállalták, hogy kézbesítik a leveleket és ennek az ellenértékét megkapták, akkor oldják meg, nem érdekel, hogy hogyan, tőlem kiküldhetik taxival is, ha szabin van a postás, az se érdekel. Ember hol élsz? Vagy csak én nem értem a ironikus hangvételt?

Ha nem viccnek szántad, akkor elmegyek hozzád, veszed tőled valamit átutalásra és ha majd nem érkezik meg időben a pénzed, akkor majd megmondom, hogy a postás nem hozta ki a leveled a számláddal és várj, míg majd sikerül kikézbesíteni. Ugye nem veszed majd rossz néven ha kicsit később kapod meg a pénzed?!

Kifordított kacagány 2012.06.06. 15:37:26

ja és kérhetted volna, hogy hagyjon értesítőt és a postán átvehetted volna személyesen az értesítővel a kezedben.

igazságos 2012.06.06. 15:38:22

@Félre Beszélő: akkor is kapd be, te buzi, panaszkodjál a főnöknek, oszt rúgassál ki még hatvan embert, jó?

Vagy esetedben te soha ne menj szabadságra, mert nem végzi el a munkát senki se addig helyetted. Ennyi.

igazságos 2012.06.06. 15:39:45

@Kifordított kacagány:

személyesen, postára járogatni, hát hogy képzeled ezt, egy cégnél, még sok lenne a benzinköltség.

XCat 2012.06.06. 15:40:10

@Félre Beszélő: Lazíts, ma ilyen Kisembervédőnap van. Volt hozzá sprayünk is, de az elfogyott.

igazságos 2012.06.06. 15:41:11

@Félre Beszélő: köcsög, kirúgatós és feljelentgetős buzi állat. Rúgassál ki innen engem is, jó? De előbb jelents fel.

Ha fontos leveleket vársz, menj el a postára és vedd át, kérdezd meg, nem jött levél a nevedre. De ehhez ész kell nyilván.

XCat 2012.06.06. 15:42:29

@igazságos: Cégeknél egyébként általában sem idő, sem ember nincs erre. Viszont az ilyenekből lehet komoly gáz.
Azt is mondhatták volna, hogy csókolom, lett egy meg nem kapott levél miatt 50 millió kárunk, fizesse már ki a posta. Vagy a postás.

Félre Beszélő 2012.06.06. 15:42:40

@igazságos: már megyek is, de szólok a többi cégnek is, megyünk mind :-)

igazságos 2012.06.06. 15:44:34

@PlastiCat: ja, nem futja a keretre, hogy elmenjenek a postára.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 15:45:06

@igazságos: Pont szeretjük az olyan helyeket, ahol megáll az élet, ha valaki elmegy szabadságra.
Ha ennyire idióta a postás, akkor viselje a következményeit...

igazságos 2012.06.06. 15:46:19

A posztoló helyében meg elmennék a NAV-hoz, hiszen ha a rendszerükben rosszul van megadva a címe, akkor valószínűleg rosszul vitték be, ilyenekért még büntetni is szoktak. Nem árt ennek személyesen utánajárni, ügyfélszolgálatot hiába hívogatja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 15:46:23

@Kifordított kacagány: Jókat szoktál mondani, ez most nem sikerült.

Éppen hogy nem adják neki oda, mert nem az a címe. A postán se.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 15:47:08

@igazságos: Most tehetek én arról, hogy munkaidőben a munkahelyemen kell lenni?
Mostanában ide kérem a leveleket.
Amikor műszakban dolgoztam, nem volt ilyen baj, mert általában otthon voltam, amikor jött a posta.

XCat 2012.06.06. 15:47:27

@igazságos: Gondolom ha 50 cég van egy irodaházban, akkor főleg kis cégek. Ott valószínűleg tényleg nem futja rá, hogy egy lótifutit tartsanak, csak erre.
Mondjuk a ház személyzete megoldhatná, de nem az ő dolguk.

igazságos 2012.06.06. 15:47:41

@ColT: de értsd már meg te is, hogy szabadságra ment, nem az ő feladata gondoskodni arról, hogy legyen helyettese, hanem a postásnőnek, a főnöknek.

@atpijkamo: ő nem erre az ügyre gondolt.

Félre Beszélő 2012.06.06. 15:47:59

@PlastiCat: Nem szabad! Még a végén valakit lecsesznek miatta! Nem reklamálunk akkor sem, ha büdös húst ad a hentes és akkor sem, ha valaki hanyagsága miatt tévesen számláznak a szolgáltatók.

Még a végén valakinek az állásába kerülne! Ez így igazságos!

igazságos 2012.06.06. 15:48:51

@Félre Beszélő: feljelentettél már?

Amúgy meg biztos Hawaii-on van a posta offshore céghez közel.

XCat 2012.06.06. 15:49:36

@Félre Beszélő: Más típusú problémáitok vannak. Szerintem mind a ketten örültök neki, hogy nem kell cserélni. ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 15:49:40

@igazságos: Most tehetek én arról, hogy munkaidőben a munkahelyemen kell lenni?
Mostanában ide kérem a leveleket.
Amikor műszakban dolgoztam, nem volt ilyen baj, mert általában otthon voltam, amikor jött a posta.
Ja, de.
Akkor is mindig találtam értesítőket a ládában, pedig otthon voltam.
Illetve volt már olyan csomag, amit ismeretlen címzettel nem kaptam meg elsőre, csak másodikra - pedig ugyanaz a cím volt rajta... :D

Az ügyfeleket amúgy valóban nem különösebben érdekli, hogy miért nem érnek oda a levelek. A posta oldja meg magában, hogy legyen helyettesítés, meg oldja meg a felelősség elosztását is.
Ha én baszok a munkámra, engem is letolnak, ha meg kárt okozok, kirúgnak.

igazságos 2012.06.06. 15:50:15

Hátha sikerül kirúgatnom magam a Homárról, Félre Beszélő majd segít ez ügyben is.

igazságos 2012.06.06. 15:51:52

@ColT: te pontosan arról beszélsz, amiről én is, csak nem fogod fel, hogy a szabadságolás megoldása nem a postás feladata, hanem a FELETTE ÁLLÓKÉ. Vágod? Azok meg ugye nem rúgják ki majd saját magukat.

XCat 2012.06.06. 15:55:20

@atpijkamo: Talán csak van egy postás haverja.

igazságos 2012.06.06. 15:56:05

@atpijkamo: hát, ha te vagy itten a főnök. :)

Szabadságra mentem, közlöm, de nincs senki, aki átvenné a helyem. Megmondom a főnöknek, hogy szabira akarok menni, az megmondja, elenged, vagy nem enged el, ha elenged, kiadja másnak a feladatot.

Tehát értelmetlen ilyenkor pattogni is, hiszen mindig az viszi el a balhét, akinek nem kellene, a piszkos munkát végző ember. Előrelépés meg nem történik.

XCat 2012.06.06. 15:58:49

@igazságos: Innen? Ne hülyéskedj, az nekem is csak egyszer sikerült. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 15:59:44

@igazságos: Én a főmufti vagyok, és szemmel verek.

"mindig az viszi el a balhét, akinek nem kellene"

Ez itt a kulcsmondat.

igazságos 2012.06.06. 16:00:35

@atpijkamo: na ugye.

@PlastiCat: máma olyan hangulatban vagyok, hogy harapok, ki akarom rúgatni magam valahonnét.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 16:02:51

@PlastiCat: @igazságos: Pszica, szój neki, hogy mennyen a paraxisra! Aggyál meg példamondatokat. 5 perc alatt meglesz amit akar?

XCat 2012.06.06. 16:05:04

@igazságos: Kérdezd meg a munkahelyi terroron, hogy despota ad-e számlát. :DD

Azért tiltanak.
Bár bettike a saját érdemének vette. :D

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:05:15

@igazságos: azt a post tolónak szántam, ő magánszemély ahogy kivettem a szavaiból

amúgy a postára járogatás nem minden esetben járható út. mostanában pl reggeltől estig nem vagyok otthon, így bajosan tudok elmenni a postára a küldeményért. legutóbb vissza is ment egy csomagom mikor zavar támadt az erőben és a szállítási cím helyett a számlázási címre akarták kézbesíteni. nem vagyok róla meggyőződve, hogy a feladó volt a ludas, történtek már érdekes esetek a posta szolgáltatási kapcsán.
pl olyan, hogy az értékes csomagot(40e pénz) ledobta az ajtó elé és simán otthagyta. ha valakinek megtetszett volna aki arra jár kereshettem volna.
meg volt olyan is, hogy bár egész nap otthon voltam és elérhető, estére mégis találtam egy értesítőt a ládában. szerintem ki se hozták a csomagot. miért tette volna, ha becsöngetni is rest volt?
meg olyan, hogy szóltak a kolléganőmnek a postán mikor arra járt, hogy van a nevemre egy csomag(céges címre kértem), majd menjek be érte. ez tetszett a legjobban, már az értesítőt sem hozták ki, csak üzentek.
az már említésre se méltó, hogy mikor értesítővel a kezemben beballagtam egy csomagért, azt sehol sem találták(szintén kétlem, hogy egyáltalán kihozták). a megfejtésük az volt hogy biztos a másik postán adták le(kettő van). mondom fel kellene hívni őket megkérdezni, hogy úgy van-e. buta nézés, próbálkozás, nem veszik fel. próbáljam majd én holnap. megpróbáltam, felvették, igen náluk van, menjek be, ...anyád, akkor hozzák ki? azért fizetek b.meg.

igazságos 2012.06.06. 16:05:52

@atpijkamo: á, már ott is kiveszekedtem magam azzal a Dr. PHD-vel, vagy kicsodával, nagyon nagyra tartja magát.

XCat 2012.06.06. 16:06:53

@atpijkamo: Oda nem küldöm, azok (elme)betegek. Ami gáz, hogy az eüszemélyzet is.

Bár ha megkeni őket, szerintem megoldható. Akkor valszeg az is megoldható lesz, hogy az aktuális osztályvezető főorvos drágajóédesanyja nyalja ki a seggét, hogy ne kelljen wc papírra költeni, miközben a dokktohúl meg mozgalmi dalokat karaokézik mellé.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 16:07:07

@igazságos: Ugye, hogy jót mondok. Kérdezd a kitiltási szakértőt: @PlastiCat:

igazságos 2012.06.06. 16:07:44

@Kifordított kacagány: de figyelj, neked fontos a pénz meg a levél, nem? Lehet a postára fogni, de de szívod meg jó alaposan, ha nem kapod meg azt, amit vársz.

XCat 2012.06.06. 16:08:46

@atpijkamo: Lófasz tenekedmeg aseggedbe. :D

XCat 2012.06.06. 16:11:44

@igazságos: Különben a praxison tényleg még a mészárszéki viperabandának is csak a díszpéldányai tobzódnak. Én a perverzió egy bizonyos formájának veszem a velük folytatott eszmecserét.

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:12:08

@atpijkamo: hülyeség. még ajánlott küldeménynél sem nézik meg az adataidat, ha a kezedben van az értesítő. meg kellene, de nem. egyedül pénzkiutalás esetén kell igazolnod a személyazonosságodat, de olyankor van náluk a címnél sokkal komolyabb adat is.
mellesleg ha lakik valaki a szomszédban, akkor az is átveheti, rá is van írva a kis cetlijükre, hogy azonos háztartásban élő átveheti. ilyenkor van szerepe a címnek, nem pedig akkor amikor a címzettnek adják át, mint ahogy a régi motoros postás állítja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 16:15:14

@Kifordított kacagány: "még ajánlott küldeménynél sem nézik meg az adataidat, ha a kezedben van az értesítő"

Amerre én járok, mindig be kell mutatni a személyit, lakcímkártyát. Az értesító csak arra jó, hogy könnyebben kikeressék a levelet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 16:17:06

@PlastiCat: Ezen elgurultam a röhögéstől, de ami kommentben írtam, a blogmoci megette. Tíz percen belül a másodikat a szemét.

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:20:24

@igazságos: nem feltétlen, a legutóbbi csomagomat hagytam visszaszállítani. küzdjenek egymás közt, hogy ki fizeti a révészt.
persze az ember igyekszik rugalmasan kezelni a dolgokat és néha amúgy is egyszerűbb elmenni érte, de a sorozatos balfaszkodás, nemtörődömség, szemellenzős hozzáállás miatt már úgy vagyok vele, hogy inkább olyan helyre fordulok a dolgaimmal, ami lehetőség szerint kihagyja a postát. minek bonyolítsam feleslegesen az életemet, ha nem muszáj?

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:24:09

@atpijkamo: amerre meg én, ott nem. még jó, hogy konzekvensek ebben a témában is. amúgy mint említettem a cím alatt lakónak akkor is ki kell, hogy adja.

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:32:18

ja és az aláírós papírjukon az átvevőnél van egy olyan is, hogy jogcím, vagy hasonló. az arra való, ha könyvelt küldeményt más vesz át. oda lehet írni pl élettársat, meg olyant is, hogy megbízott. mivel ezek a küldemények könyvelt küldemények, így ez is belekerül a nyilvántartásba, visszakereshető stb. a postás nem vét, ha átadja és feltünteti ezt az adatot. főleg mivel egy ajánlott küldeményt néhány próbálkozás után simán bent hagyhat a postaládában. ugye ezzel szokott minden hatóság meg szolgáltató takarózni, hogy ők pedig istenuccse elküldték.

igazságos 2012.06.06. 16:33:48

Sajnos, itt csak a személyes beballagás segít. De előbb a postára mennék, szereznék egy papírt arról, hogy xy -tól xy-nak küldött levelet xy-cím rossz, hibás volta miatt, xy azonosítóval nem kaptam meg, de ezt aláíratnám a postással, esetleg a postán valakivel.

Aztán ezzel a papírral plattyognék el az APEH-ra, ahol is elmondanám, mi a panaszom, megnézetném velük, hogy minden név, cím jól szerepel náluk vajon. Mert, ha netán rosszak az adatok, rosszul adtam meg az adóbevallásban, akkor aztán jön a bünti. Sajnos, neked kell intézkedni, a te érdeked ez, telefonon ezt nem lehet elintézni.

Odaadnám nekik a papírt, szerintem megvan a rendszerükben, mi okból küldtek ki értesítést.

De erre meg feltalálták az ÜGYFÉLKAPUT, én már így kaptam meg minden iratot.

igazságos 2012.06.06. 16:35:51

@Kifordított kacagány: de ez esetben ez nem áll fenn, mivel A CÍM ROSSZ. Most vagy jó rajta a név, és te vagy a küldött, vagy a cím jó és nem te vagy a címzett.

Ilyenkor szerintem nem veheted át, a postás nem adhatja elvileg oda, hiszen másnak nincs köze a TE leveleidhez.

Itt vidéken ebből nem csinálnak ügyet, volt pár eset, hogy tévedésből máshová szólt a levél, de ekkor nem bontottuk fel, elvittük neki.

De nyilván Budapesten ez azért más tészta, itt nem lehet találgatni, hogy most tényleg te kaptál levelet, vagy sem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 16:35:54

@Kifordított kacagány: "hogy ők pedig istenuccse elküldték."

Van egy postakönyvük, amiben benne van, hogy a postának átadták. (Ami vagy igaz, vagy nem.) Ezt még a bíróság is elfogadja néha, hogy meg kellett kapnom. Nonszensz.

SteLanZ 2012.06.06. 16:38:02

A posthoz hozzászólva, a "régi jó szakember" a fontoskodásának köszönhetően alaposan elcseszte.
1. Ő a címzettnek az utcán sk simán lekézbesíthette volna, térti visszamegy címzett aláírásával, esetleg szem.ig számával hogy levédje magát a postás, semmi gebasz nem lett volna. Ehelyett "leértesítette", hogy a hivatalban a poszttoló véletlen se tudja átvenni, hisz a levélen szereplő cím nem egyezik a lakcímkártyán lévővel, vagyis nem bizonyított hogy neki szól a levél. Simán lakhat egy ugyanolyan nevű ember az elírt lakcímen is akár, amit a postáshölgy az ablak mögül nem vállalhat be. A "pontos" címen lakó szomszéd pedig sajnos nem segíthet, ugyanis nem elég az egy lakcím, közeli hozzátartozónak is kell lenni a jogosult átvételhez.
2. Ráadásul, ha a küldemény le van téve a postán helyi kézbesítésre, akkor az ügyfél fejen is állhat az ablak előtt, akkor is "Nem kereste" jelzéssel fog visszamenni, hiszen 10 munkanapig a postán volt. Ismeretlen címzett, "szar" címzés jelzés esetén legkésőbb az érkezést követő munkanapon vissza kellett volna küldeni a feladónak.

igazságos 2012.06.06. 16:41:21

@SteLanZ: vagyis nem bizonyított hogy neki szól a levél.

Igen, itt ezen bukott a történet. A postás meg nem találgathat, mert akkor találgatásból rossz helyre viszi a nyugdíjat, rossz címre a csomagot, más ember nevére.

Itt mindenképpen a NAV-nál a ludasak, szerintem, ott a rendszerükben valami nem kóser a poszterrel kapcsolatban.

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:42:53

@igazságos: megbízott bárki lehet, legfeljebb írsz magadnak egy megbízólevelet, hogy megbízod magad x számon lakót, hogy te mint y számon lakó átvehesd a részedre érkező küldeményt és eljárj önmagad helyett.
de ugye ez az egész még mindig okafogyottá válik, mert néhány nap után a küldemény aláírás nélkül landol a postaládában. ez alól egyedüli kivétel a pénzkiutalás, mivel tértivevényes küldeményt a nav sem küld.

@atpijkamo: csak a bíróság fogadhatja el, mert másnak se ők, se a posta nem adja ki az adatot. a címzettnek sem. a bírósági tárgyalásig meg ne aggódj pótolják a postakönyvben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 16:47:26

@igazságos: Ha panaszt tesznek arra, hogy nem hozza ki senki a leveleket, akkor viszont pont ezért nem a postást fogják kirúgni.
Ha mégis, az viszont nem a panaszt tevő sara lesz.
Ellenben ha a postás előtte gonoszkodott, akkor ne csodálkozzon.
Érdekes, aki hozzánk hordja (melóhelyre) a leveleket, az normális.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 16:48:44

@PlastiCat: Én a vincenten szóltam be egyszer olyat, hogy azóta se engednek be.

Kifordított kacagány 2012.06.06. 16:49:40

@Kifordított kacagány: persze most már nem dobják a postaládába, hanem visszaküldik, mert okosan ügyet csináltak belőle.

SteLanZ 2012.06.06. 17:03:38

A közben felmerült, irodaházas témához...

Gondolom az irodaházban valahol a bejárat környékén van egy portaszolgálat, meg névvel ellátott postaláda mind az 50 cégnek, ugye? Illetve ha aláírós levél jön, a portás fel tud telefonálni az illetékes cég meghatalmazottjának hogy slattyogjon le, levele van?
No meg ha jól sejtem, az oda érkező levelek is pontosan meg vannak címezve, az utca, házszám, emelet, ajtó egyaránt fel vannak tüntetve rajtuk. Ha csak utca-házszám van rajtuk, és nincs az irodaháznak egy pontos névjegyzéke a bejáratnál, hogy melyik cég melyik emeleten, melyik irodában található, a levél már mehet is vissza cím elégtelennel, hisz pontos adatok és postaláda hiányában kézbesíthetetlen. Főleg ha helyettes van, és nem a megszokott törzskézbesítő.
Alapvető tévedés, hogy a postásnak meg kell másznia X emeletet, és végigsétálnia az összes folyosót, a feladó a postaládáig kézbesítésért fizet, nem az irodaasztalig történőért.

A címzettnek lehetnek saját igényei, még akár azt is megmondhatja, hogy reggel 8-9 közt szeretne postát kapni, vagy délután 2-3 közt, és akkor már a postás vigye el a kimenő leveleket is, hogy ne kelljen azzal se postára járni. De az már a saját költsége, nem a feladóé, az csak az alapszolgáltatást fizeti ki.

Félre Beszélő 2012.06.06. 17:46:24

@SteLanZ: Van recepció 7-től 18-ig, de a postás ezeken a napokon be sem jön az épületbe. A recepcióra az összes cég adott le meghatalmazást, de a reklamáció után már a korábbi meghatalmazás hirtelen nem lett jó, mindekivel újabb, a posta által hitelesített meghatalmazást írattak. Ez is megvan mindenkinek, de ezekben a napokban így sem jönnek a levelek...

A gond az, hogy a helyettesítő postás a sok levelet nem hozza el a postáról, mert nehéz a táska, sok a levél. Ennyi. Be sem jön az épületbe!!! Egyébként nem a rendes postásunkat rúgták ki, hanem a helyettesítőt, aki nem hozta ki ugyanígy a leveleket.

bekbórd! 2012.06.06. 19:03:15

Mondd meg a postásnak, hogy rázogassa meg a levelet, ha csörög benne a pénz, akkor már tudod, hogy miről szól :)

igazságos 2012.06.06. 19:14:35

@Félre Beszélő: összevissza hadoválsz, most már korrigálod magad, pancserkém. Még gyakorolnod kell a dolgokat, hogy hazudj hitelesen. De még mindig itt vagyok, nem rúgattál ki. Ezt se tudod elintézni? Hogy működik akkor a céged?

A lényeg, hogy kirúgattatok feleslegesen egy embert, mert a helyzet nem változott utána sem. Remélem, boldogságod megvan.

@bekbórd!: papírpénz nem csörög, a húszezresek küldözgetése az igazi!

XCat 2012.06.06. 19:43:20

@ColT: Mit mondtál?

@atpijkamo: Szóval találkoztál már a magyar egészségüggyel. Helyes. Ugye micsoda genny állatok? :)

@SteLanZ: "Alapvető tévedés, hogy a postásnak meg kell másznia X emeletet, és végigsétálnia az összes folyosót, "

Alapvető tévedést, hogy a postást beengednék, hogy ő kedvére mászkálgasson egy irodaházban. Szólj, lejönnek, addig vársz.

XCat 2012.06.06. 19:45:40

@igazságos: A lényeg az, hogy valaki valamiért fizetett, és akinek fizetett, az nem teljesítette. Ennek nem szoktak örülni sehol.

Lapozhatnánk? Ha nagyon nem, mondd a címed, és kirúgatlak én. ;)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.06. 19:51:10

@PlastiCat: Most mit szeretnél hallani?

Láttam jót is és rosszat is. Jó orvost is meg rosszat is. Jó nővérkét is meg rosszat is. Jó szervezést nem láttam, de az lehet az én hibám. Rossz szervezést azt láttam, az nagy szemétség. Behívnak vidékről méregkezelésre rákos beteget, és addig váratják, míg lekési a vissza vonatot. Tíz perces kezelésre behívnak betegeket, de egyszerre, úgyhogy az utolsó órákat vár. Nagyon-nagyon sok gondatlan, embertelen szervezést, láttam. Vért vesznek háromszor tűfóbiástól, mert minden orvos csak néhány vizsgálatot írhat fel...

XCat 2012.06.06. 19:54:23

@atpijkamo: Én rengeteg aljas, szemét, kapzsi, embertelen, szemétláda, nemtörődöm, hanyag, mások kiszolgáltatottságával visszaélő, tahó, csaló, simlis, rohadék, önmagával meg a saját szerepével kapcsolatban kibaszottul eltájolt embert láttam ott.

Ezzel szemben jót... jah várjál, másféle nem volt.
Ezek állatok.

igazságos 2012.06.06. 20:23:28

@PlastiCat: nem, csak próbálok embert faragni belőle, hogy kell helyesen intézkedni. Mert feljelentgetéssel sosem érhet célt. Aszinné, ilyenkor az ember bedobja a kapcsolatokat....

Na, ezek után ne is várja, hogy majd kiviszik nekik a levelet, hogy majd a jelenlegi postás nem fogja tudni, mit műveltek a másikkal.

Manyecska 2012.06.06. 20:32:17

@ColT: jelzem odaírhatnád a megoldást az olajfoltot ábrázoló képed alá a másodiknál..még nem jöttem rá mi az!! a blogodban! Köszi:)!

dani27bpbp 2012.06.06. 20:47:17

SZJA visszatérítést postai úton kérni 2012-ben?? Bankszámlára emberek bankszámlára!!!

igazságos 2012.06.06. 21:00:52

@dani27bpbp: viccelsz? akkor nyomon követnék. :)

Kifordított kacagány 2012.06.06. 21:16:35

@PlastiCat: az apámat megölték, nem találok rá jobb szót. mindezt nemtörődömségből és nyereségvágyból. inkább ne is emlegessük azt az "egészség"ügyet.

Asztalos Gábor 2 2012.06.06. 21:16:40

felesleges problémázás.

küldje vissza a postás a levelet elégtelen címzés jelzéssel, a nav meg majd megoldja magában.

Xezs 2012.06.06. 21:29:13

@igazságos: Na de pont ezaz, hogy a postás nem dolgozott. Akkor meg miért sajnálod?

gnme 2012.06.06. 21:29:28

Atis, a borra gondoltál már? Az segít.

Xezs 2012.06.06. 21:35:44

Mármint akkor nem dolgozott, amikor kellett volna. Szerintem félreértetted félre beszélő legelső kommentjét.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.06. 21:40:38

Ez olyan mint a viccben.

A vidéki szülők írnak Budapesten tanuló fiúknak: "Sajnos azt a levelet, melyben pénzt kértél, nem kaptuk meg.".

látjátok feleim szümtükkel 2012.06.06. 21:45:06

Helló fiúk, helló lányok! Jól elragoztátok a semmit.
A postás csak a kézbesítére vonatkozó idétlen jogszabályok szerint próbál meg eljárni ( már amelyik ).

Szerintem a blog lényege a NAV ügyintézők tehetetlensége
( tudatlansága? ), ami látom nem nagyon zavarja a társaságot.

Félre Beszélő 2012.06.06. 21:49:03

Az a vicc, hogy az állandó postásunk örült legjobban, hogy a helyettes ki lett rúgva, mert amikor visszajött, akkor neki kellett kivinni a felgyülemlett levélhalmot...

XCat 2012.06.06. 21:56:23

@Félre Beszélő: Pontosan azt csináltátok, amit kellett.

tede 2012.06.06. 21:58:56

Esetleg be lehetne fáradni a legközelebbi NAV irodába, ahol talán tudnak segíteni.

balazsj. 2012.06.06. 22:03:29

Szerintem a KÉZBESÍTŐ rosszul tette, hogy tájékoztatta a "vélt" címzettet.
A MEGADOTT CÍMEN ISMERETLEN, bármennyire is "hivatalos" a levél. Egyszerűen : vissza a feladónak, oszt jónapot!
Mellesleg a hívatalos levél -szerintem- csak öt napig élvezi a Postán, hogy jön érte átvevő! Utána :"Nem kereste" esetén pedig kézbesítettnek tekintik a küldeményt a hivatalos szervek.

tükörfúró 2012.06.06. 22:15:35

A pénzt banxámlra kértem, igy ez elő sem fordulhat

A címet ha én irtam el, szánom bánom, és qssolok, mert formai hiba miatt akár visszadobják az szja bevallást, és mivel igy nincs érvényes, ezért 100ruppó bünti

Ha az apek irta el, semmi gond, bemenni, mondjuk kertész strassze, nénivel beszélni mivanilyenkor

Aki azthiszi egy telefon, egy email valami vezetőnek ráadásul (!) és evvel el lehet intézni bármit, az nem ebben az országban él

Btw üffélkapu regisztrácio, és akkor oda is megjön a pdf, az általában működik, tehát legalább látja a joember, minek kéne a postázott cuccban lenni vagy minek nem

Jahogy hogyan lehetne azt a pénzt megkapni, mielőbb, azonnal? Kb sehogy, ezt benyalta a posztoló, még mindig jobban járt, mintha elüti egy autó aznap, mondjuk.

Igy kell felfogni, csinálni ugysem lehet semmit, a hatság és a hatalom nálunk szent, sérthetetlen, általánosságban egyedi ügyekben, bárhány is van belőlük totálisan arctalan és felelősségrevonhatatlan

A legtöbb ami lehet, sok éves nagy cirkusszal elérni, hogy az utolsó pecsételőkislányt megrángatják valami kapitális hiba miatt, de legtöbbször azt sem.

Idehaza a jogzsabályok csak az állampolgárra kötelezőek, az államra nézve opcionális mit hogyan tart be, a hivatalok pedig nem az állampolgár segitésére, hanem megkopasztására, tönretételére és lesarcolásra léteznek, plusz elfekvő többszázezer bujtatott munkanélküli gizikének és jucikának

Shotogirl 2012.06.06. 22:42:25

@Bálintka.: Az ismeretlen helyre költözött jelzéssel is kézbesítettnek minősül, ugyanis január 1-vel módosult az Adózás rendjéről szóló törvény ezen része (124. § (2) bekezdés c pontja ha jól emlékszem). Amugy meg konkrét információt nem lehet telefonon kiadni, mivel nem azonosítható be biztonsággal az ügyfél, és az adótitkot pedig védeni kell, az ügyfél érdekében.

noviktornoparty 2012.06.06. 22:47:51

@látjátok feleim szümtükkel: úgy látom Attila tehetetlensége (tudatlansága?) sem zavar senkit.

ajánlom Attila figyelmébe: www.nav.gov.hu/magyar_oldalak/nav/nav_kapcsolat

egy kattintással elérhető a honlapról és ott a általános tájékoztató center telefonos elérhetősége, ahol segítenek, vagy akár e-mailt is lehet írni nekik.
persze ezt Attila is megtudhatta volna, ha tudná kezelni az internetet és ráakad arra a telefonszámra, ami kiveri a szemét. jelzem ez naponta kb 3-4000 telefonálónak sikerül.

üdv,
egy NAV alkalmazott

XCat 2012.06.06. 22:50:13

@noviktornoparty: Senkit. Megszoktuk.
Posztoló, azoktól nem szabad sokat várni.

paráznabillegető 2012.06.06. 22:52:32

hát, én a helyedben betenném a hifibe a best of náci indulókat, kimennék az erkélyre meztelenül egy macskával az egyik kezemben, és mondanék egy jó kétórás hitlerbeszédet a világnak.

Shotogirl 2012.06.06. 22:59:00

i@látjátok feleim szümtükkel: A Nav ügyintézők nem tudatlanok - legalábbis a többsége - de telefonon nem adhatnak ki konkrét információt. Az ügyintézésre pedig ott van az ügyfélszolgálat, arra találták. Lábjegyzett, levelet is lehet írni a Nav-nak, pl azzal a tartalommal, hogy az ilyen és iylen azonosítójú levelet küldjék ki ide és ide, mert elírták a levélen a címemet, és akkor majd reagálnak a NAV mert írásbeli megkeresésre, kötelesek írásban reagálni.

igazságos 2012.06.06. 23:21:19

@látjátok feleim szümtükkel: le vagy maradva. lustikám.

@tildy:): ezt itt, ahol ezért tart itt az országban senki le nem tojja, pláne vidéken, ahol nem igazán szokás bacctatni a másikat levélügyben, amúgy meg csak poén volt.

XCat 2012.06.06. 23:24:09

@Kifordított kacagány: Sajnálom. :(

@paráznabillegető:
Ma mindenki benyög valami elmés perverziót, gondoltam hátha tanulok valami újat.

Xezs 2012.06.06. 23:59:19

@noviktornoparty: Az addig rendben, hogy a posztoló tufa, de ezt a telefonszámot miért nem bírta a munkatársad elmondani neki, ha már egyszer rossz számot hívott? Gondolom sokszor telefonálnak az gyíkok rossz helyre, miért nincs kiplakátolva nálatok minden falra, hogy ezzel a számmal kell elzavarni az ügyfelet?

Netuddki. 2012.06.07. 00:09:07

Mint már páran jelezték a pénz nem borítékban érkezik. A megadott számlaszámra utalják ha megadtad. Szerintem egy kiadós büntetés lesz az.
Ha meg nem veszed át akkor a NAV jól meg fog szüntetni aztán mehetsz isten hírével Londonba mosogatni.

Mellesleg a legújabb fideszes adóbaromság az, hogy 2013-ban az egész éves adót már januárban be kell fizetni... XD

tryclops 2012.06.07. 00:18:26

postást seggberúg! bármilyen kedves!

answ 2012.06.07. 00:50:03

Nálunk a postás van, hogy csak szimplán bedobja az ajánlott levelet. Fogalmam sincs ilyenkor mit ír rá. Én annak is örülök már, ha nem a szomszédba dobja (vagy a szomszédét dobja hozzánk), ami évente párszor szintén előfordul..

answ 2012.06.07. 00:53:11

Ja és a legpoénabb az volt, mikor egyszer bedobta nagyszüleimhez a csomagot (néhány utcányira laknak), mert úgyis találkozunk velük. Mondjuk ennek már X éve. Mindez Pesten.

fagzal 2012.06.07. 01:07:01

@ColT: "Akkor is mindig találtam értesítőket a ládában, pedig otthon voltam."

Jaj, ez nálunk konstans! Itthon dolgozok, reggel felkelek, este lefekszem. A postás bedobálj az értesítőt a ládába, meg sem próbál becsengetni vagy valami, mehetek sorbanállni a postára, jó fél óra minusz. Idegesítő, hogy idehozza a levelet, "megmutatja neki a ládát", aztán visszaviszi - tkp. mindketten csak elb*sszuk az időnket.

On a related note: leszokhatna már mindenki erről a postai küldözgetésről! Ott az a rohadt e-mail, a kormányzati portál, ésatöbbi.

fagzal 2012.06.07. 01:15:04

Egyébként ha az ember azt akarja, hogy időben, rendesen odaérjen a levél, nyilván nem az állami postát használja. Az még Amerikában sem úgy megy, nem véletlenül lett a "FedEx" ige...

Megdobbent 2012.06.07. 01:28:54

Itt senki nem erti a ner lenyeget. Az adovisszaterites nyilvan nagy bevetellel kecsegteto allamkotvenyben kerul kiadasra, az meg pont jo a boritekba. Elhetetlen nepseg.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.06.07. 03:28:05

Nekem is volt egy hasonló kedves történetem az APEH ügyintézőivel anno. Az egyik törvény egy adott ügyben SzJ számokra hivatkozott, a másik ugyanezen ügyben TEÁOR számokra, a két dolog meg nem igazán fedi egymást.

Felhívtam őket, passzolgattak egy ideig egymás között, végül kikötöttem vmi osztályvezetőnél. Ő elmondta, hogy hogyan gondolja, de azzal a kitétellel, hogy ez a magánvéleménye. Kérdeztem, hogy hivatalos válaszért akkor mégis kihez fordulhatnék, de tanácstalan volt. Mondta, hogy levélben kérhetek hivatalos állásfoglalást, de az egyrészt 30 nap, másrészt semmire nem kötelezi őket. Frankó.

preddy 2012.06.07. 05:16:59

Ezért (is) tart itt ez a szerencsétlen ország!
Szarul végzi a Posta és a Postás a dolgát, de ezt fogadjuk el, mint Ők a pénzt a szarul végzett szar munkájukért...

Raft 2012.06.07. 05:37:12

Ne legyenek illúziók:
1, a NAVnál a főnöknek írt levél általában nem old meg semmit, de legalább nem is rúgat ki senkit
2, ha lett volna annyi esze, hogy a telefont felvevő központosnak elmondja azt, amit a posztban is írt, hogy feltehetőleg miről szól a levele, lehet, hogy tudtak volna segíteni. Persze posztot írni egyszerűbb, mint gondolkodni (igaz, kommentet is...:)
3, a NAV volt apeh részénél legendás az ügyfelektől való elszigetelődés, minimum egy vizesárkot kell átússz, hogy kapcsoljanak végre valakihez, akinek meg az a fő szándéka, hogy lerázzon.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.06.07. 07:38:50

A postás mindig (figyelem, rövid az i) kétszer csenget.

főboszorka45 2012.06.07. 07:39:45

A területileg illetékes APEH ügyfélszolgáltaára be kell ballagni, és ott az adóalany nyilvántartót keresni, hogy mi történt.
Elvileg , ha azonosítja magát, legalább azt meg tudják mondani, hogy kitől, milyen osztályról jött a levél, mert azt központolag látni lehet.
Aztán ha olyan az ügyintéző, akkor még lehet, hogy el is tudja intézni, amit akar.
De miért nem a postással táragyla, hogy a címzés rossz? Küldjék vissza, majd kijavítják....Egyébként a Posta külön megér egy misét, ez az ország egyik lagnagoybb hátramozdító hivatala...

tundrazuzmo (törölt) 2012.06.07. 07:57:07

Ha tudod/sejted, hogy SZJA visszatérítésről van szó, akkor:
1. Miért vagy lúzer? Ezt nem lehetett volna elmondani az apehes nőnek is?
2. Visszatérítést bankszámlára kérünk. Ha postára kérted, akkor igazi lúzer vagy, az apeh rendszeresen rontja el a címet, hogy lehetetlenné tegye a pénzt felvételét.

tundrazuzmo (törölt) 2012.06.07. 07:59:31

@főboszorka45: "Egyébként a Posta külön megér egy misét, ez az ország egyik lagnagoybb hátramozdító hivatala..."

A posta NEM hivatal! Szolgáltató szervezet. Aki hivatalnak hiszi, az eltűri a sok alacsony képességű ügyintéző packázását. És ezt a sok alacsony képességű megérzi, és packázni kezd.

Aki szolgáltatást vásárol náluk, és úgy is áll hozzájuk, azt normálisan kezelik.

Kicsi Tomika 2012.06.07. 08:02:47

Postástól térti iktatószám megkérdezni, nav-nak bemondani.

makika65 (törölt) 2012.06.07. 08:05:27

Levélben (nem mail) regisztráltan feladni a fennt leírtakat a központi Pf-ba. Az ilyen levelekre kutya kötelességük válaszolni és a legszebb ,hogy a legtöbb idióta kérdés elkerülhető!

üdv

Egyéves Önkéntes 2012.06.07. 08:06:15

@ColT: hogy néz ki a csomagod?
mondd azt, hogy papírba van csomagolva és bélyeg meg betűk vannak rajta.

főboszorka45 2012.06.07. 08:19:23

@tundrazuzmo: A posta szolgáltatásába bele lehet ***ni.
Szegény megboldogult mostohaapámat ápoltam itt Bp-en, halála előtt egylvig.
Átkértük egy vidéki megyeszékhely postahivatalábül ( átirányítási szolgáltatással) a nyugdíját.
Erre jön egy kétségbeesett telefon egy Bivalybasznádi posthivatal vezetőjétől, hogy Bpest helyett az ő falujukba küldte tovább a ......(sóhivatal)
Aztán még a bp-i kerületi főposta vezetője berendelt magához, hogy akkor most mi is van? Szóval a hivatal szó innen jött, és vitriolosnak számtam, ezért tituláltam (só)hivatalnak.
Egyébként még tudnék külön posztokat írni a kedves szolgáltatóról, aki nem értünnk van, hanem ellenünk....

napalm 2012.06.07. 08:26:39

muhaha
postás hozza a pénzt?
hol vagy te, a középkorban?
banki átutalás esetleg?

napalm 2012.06.07. 08:38:02

jobb híján menj be személyesen a nav-hoz.
ennyi csak belefér....nekem is beleférne, bár nem mosolyogva:D

Bálintka. 2012.06.07. 08:43:46

@Shotogirl: Mint Ismeretlenre gondoltam. (hat rublika van: Ismeretlen, Elköltözött, Cím elégtelen, Nem fogadta el, Nem kereste, egyéb)

bgp 2012.06.07. 08:45:07

"Simán elírtam - az ironikus megközelítéseket elhagyva - a fenti eseménysort. Remény, hogy a kérésem célba ér, meghallgatásra, majd válaszra talál? Részemről semmi."

Nem kellene elírni, több az esély.
A küldeményazonosítónak egyébként elégnek kellene lennie. A posta meg visszaküldi címzett ismeretlennel, tehát tudni fognak róla.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.06.07. 08:49:16

@Bálintka.:
Én az ismeretlen katonára gondoltam!
Most akkor ki nyert?

Manyecska 2012.06.07. 09:26:35

@Max val Birca: ".. Ui: ebben a borítékban pénzt is akartam küldeni de már le volt ragasztva!" :D

Roy 2012.06.07. 09:30:04

Majd a börtönben megtudod miről is szólhatott az a bizonyos levél. Több milliós az adótartozásod, és ezért kaptad. Ne félj a NAV kommandósai a pontos címre fognak kimenni.

látjátok feleim szümtükkel 2012.06.07. 09:33:47

@noviktornoparty: "üdv,
egy NAV alkalmazott"

"Mondhatni, kedves és segítőkész hölggyel folytattam a következő öt percben gyümölcsöző párbeszédet. Arra jutottunk, hogy érti a gondomat, és jó,hogy be tudom olvasni azt a küldeményazonosító számot, amit a postás hál'istennek megadott nekem. Csak épp... ezek után sem tud semmi megoldást mondani."

Tovább is van, mondjam még?

A varjút közelről láttam a karón. Üdv, egy volt APEH alkalmazott.

látjátok feleim szümtükkel 2012.06.07. 09:36:07

@Raft: "1, a NAVnál a főnöknek írt levél általában nem old meg semmit,"

Ez nem igaz. Egy ismerősőm adóvisszatérítése kapcsán, három évig cirkuszolt a NAV, míg az igazgatónak írt levél hatására rendezték az ügyét.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.06.07. 09:37:13

Vagy kamu.
Vagy visszatérítést kapna a NAV-tól, biztosan nem büntit.

Nekem érdekes módon gond nélkül sikerült átvennem egy tértivevényes levelet a yardoktól, amin rossz volt a cím, de teljesen. (Most lakom X város Y utca Z szám alatt. Nagyon régen laktam A város B utca C szám alatt. A levélen a címzés X város B utca C szám volt.)

És a postás simán átadta. Nem volt problémázás. Mondjuk bünti volt benne :)

digitaLisa 2012.06.07. 10:19:08

Velem már történt hasonló, nagyon egyszerű volt a megoldása. Egy ismerősömnek adtam egy meghatalmazást, hogy az xy számú levelet akadályoztatásom miatt átvehesse a postán. Nagyon komolyan, két tanú stb.

A meghatalmazásban a lakcímem természetesen a címzésnek megfelelő volt.

És ennyi.

dez01 2012.06.07. 10:25:26

Mostanában arról értesítenek, hogy a 2010-es SZJA-d 1%át elutalták a megadott egyháznak.... De komolyan... Erre elköltenek pár 10 millát minimum.

Amúgy mindenkinek javasolt az ügyfélkapu,+ ha valami spéci APEH nyomtatványt kitöltesz, akkor utána oda küldik a leveleket elektronikusan:)

fda 2012.06.07. 11:11:07

Ha rossz a cím, a posta visszaküldheti azzal, hogy nem kézbesíthető, mert rossz a cím. Egy hét múlva meg megkapja azt a várva várt levelet a címére. De akkor mit írna a homárra.

Ha csak úgy telefonált, rendes azonosítás nélkül még szép, hogy nem tudtak neki mit mondani... Személyesen 1 perc alatt megmondanák, hogy milyen folyó ügye van, ha ennyire sürgős.

atila68 (törölt) 2012.06.07. 12:32:34

Van neved, van címed, van adószámod.
Te inkább kibaszol saját magaddal.
Szopni fogsz, mert szopni szeretnél.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.07. 13:21:33

@tundrazuzmo: Ezt mondtam én egyszer az ablak mögött tesznyélkedő kiskezitcsókolomnak, be is pirult, és kioktatott, hogy lófaszt! Vannak szolgáltatási és kereskedelmi tevékenységeik is, de valójában államhatalmi szervezet, kb. mint a tűzoltóság.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.07. 13:25:19

@fagzal: Ezt velem is megcsinálta a posta bácsi. Bemenetem a főnökéhez, és hivatalosan, bár csak szóban panaszt tettem neki. Azóta megtalálja a csengőt.

Celtic 2012.06.07. 18:17:18

Nembaj, en multkor koltoztem, bementem a bankba, hogy a Diakhitel kozponttal kozoljek a tenyt. Kis ido mulva jott is a level a Diakhitel kozponttol, de 2. emelet helyett 7. emelet volt rajta. Felhivtam a Diakhitel izet, kozoltem, hoyg ez csak haromemeletes haz, erre kozoltek, hoyg pedig ez igy hivatalos, max. az ertesitesi cimet tudjak atirni, amugy a hivatalos cimhez menjek be ujra a bankba...Megy a halal.

APEH is rogton megtalalt, ahogy a lakast megvettem (erdekes, hoyg az onkormanyzati APEH-nel adatvedelmi okbol kulon irodaban/idopontban kell atiratni a lakcimet, de az orszagos APEH rogton ertesul rola...logika?)
es kivetett ram x Ft osszeget, mert vagyonhoz jutottam...Hatigen, 41 evesen eletem elso lakasa (egyszobas, 100 eves hazban) tenyleg valami orult vagyon, szoval fellebbeztem. Azota sem tudom, hogyan biraltak el, mert a valasz a szokasos postai utat jarta be:
- kezbesito cetlit bedob
- postan a cetlire kozlik, hogy a level a kezbesitonel van
- masik nap keresi vadul a postas es felora kereses utan sem talalja "talan a kezbesitonel maradt"
- kovetkezo nap "mar visszakuldtuk"

Mi a halalert cipeli a kezbesito, ha ugysem dobja be? Miert kell nekem rohangasznom es orakat sorban allnom a postan? Miert nem lehet hivatalos levelet e-mailben kuldeni? (nyilvanos kulcsu titkositas 2012-ben? Ah, a pecset es az alairas nyilvan sokkal megbizhatobb...)

igazságos 2012.06.07. 19:24:33

@Celtic: nem APEH, NAV. Mostmá lépjetek a jövőbe!

@atila68: sőt, még hangod alapján azonosítanak, meg ki tudja, mivel. Rettegjek?

@dez01: tavaly csináltattam, na gondoltam, idén ügyfélkapuzok, hogy mégis milyen.

A söralátétttel meg bekaphassák, még a könyvelők is alig tudták kitölteni, merthogy olyan eccerű. Hát ja, mint a népszámlálási kérdőív. Azt is úgy volt, hogy mindenki ki tudja tölteni, aztán kiderült, mégse.

De ezek után biztos a NAV-os ügyeket nem a postán intézi a poszter, meg telefonon. :)

Celtic 2012.06.07. 19:42:27

@igazságos: Nekem mar csak APEH marad. Amugy tokmindegy, hogyan hivjak, amig masnak sikerul kitalalni, mirol beszelek. Ha az orszagban 100 emberbbol 5 sem tudja, mi az az APEH, akkor valtok.

puncipöcögtető 2012.06.08. 06:02:11

vazzeg, Kovacs Jozsefnek hivnak, hogy a fafeju postas nem tudja odaadni azt a levelet neked?
ha a neved rajta van, akkor egyertelmu, hogy neked szol
süti beállítások módosítása