Többen is beküldték, hogy a Vodafone gyakorlatilag a saját ÁSZF-jével ellentétesen nem hagyja, hogy a váratlan telefonadós áremelés miatt 15 napig szerződést bontson, akinek ez nem tetszik:
UPDATE 18:45: A Vodafone szerint csak a kedvezményes készülékvásárlóknak kell fizetniük kilépéskor.
Rövid leszek: A Vodafone most azt találta ki, hogy 50ezer forintos kötbérrel sújtja azokat, akik az új telefonadóból fakadó tarifaváltozás miatt szerződést módosítanának vagy bontanának a Vodafonnal! Vajon hány jogszabályba ütközik ez?
Péter szerint a jelenség már péntek óta tapasztalható:
Tudom a Vodafone visszatérő vendég, de ismét törvényt sért, szerepeljen hát újra. Történt ugyanis, hogy a telekom adó miatt árat kell emelniük, ezt bejelentették és 15 napot adtak a szerződés bontásra, ami korrekt dolog, főleg mivel az ÁSZF erre egyébként is lehetőséget ad egyoldalú szerződés módosítás esetén. Erre még elvileg van 2 nap, de már péntek óta nem engedik az ügyfeleknek a szerződés bontását, csak kötbér ellenében. Mivel a hűségidő alatt bármikor lehet szerződést bontani kötbér megfizetése mellett, ezért nevezhetjük ezt a gyakorlatot annak, hogy egyáltalán nem engedik kilépni az ügyfeleket. Péntek éjfélig még akárki felmondhatta a szerződését (vagy áttért feltöltőkártyásra és onnan vissza egy kedvezőbb díjszabású havidíjas csomagra), de szombaton már nem.
Én még a múlt héten jártam a Deák térhez közel eső Smart Store-ban, ahol az eladó azt mondta, hogy a szerződés felbontásával elveszik a telefonszámom is (ami, mint később kiderült badarság). Ezért nem léptem, mert 10 éve ez a telefonszámom, hordoztam már háromszor, de gondoltam hétvégén visszatérek a témára egy másik Vodafone üzletben. Ott azt mondták, hogy nincs akadálya annak, hogy kisebb csomagra váltsak. Átraknak feltöltőkártyás előfizetési módba, majd onnan vissza (újabb 1 vagy 2 év hűségidő aláírásával) visszamehetek havidíjasba. Mindezért nekem csak egy egészen apró 50 ezer forintos kötbért kell fizetnem, mert ezt díjmentesen csak péntek éjfélig tehettem volna meg. Azt már nem kommentálnám, hogy mennyire gyökerek, hiszen a hűségidőm néhány hónap múlva lejár és aláírtam volna újabb 2 évet. Viszont ami jobban bosszant, hogy az önként vállalt 15 napot nem tartják be, pedig az ÁSZF-ben le van írva és a kiküldött értesítőben is az szerepel, hogy a kézhezvételtől számított 15 napon belül lehet szerződést felmondani (az értesítő egyébként egy SMS volt ami május 30-án landolt nálam és az összes többi Vodafone előfizetőnél).
Ezt egyébként a HVG is megírta egy másik ügyfél panaszával aki pontosan ugyan így járt. Kérdezem én: Miért nem kell betartania a Vodafone-nak az ÁSZF betűit? Soha nem késtem egyetlen számla rendezésével sem, de ha késnék akkor rögtön kikapcsolnák a szolgáltatást, mert az ÁSZF csak nekik dolgozik, az ő szabályaik amiket akkor és úgy húznak át, ahogy nekik tetszik. Milyen jogorvoslattal lehet ilyenkor élni? Nem havi 400 forinton problémázok, hanem azon, hogy létrejön két fél között egy szerződést, amit nekem feltétlenül be kell tartanom, mert válogatott (és drága) büntetési tételek vannak előkészítve számomra, de a másik félre látszólag nem vonatkozik, amivel törvényt sért.
Kergefarka is lecsúszott:
Vodafone-s-soha többet- előző 5 éves csoportos előfizetést fel kellett mondani, kedvező tarifák miatt másik szolgáltatót kerestem volna, csakhogy a Vodafone a fene nagy ügyfélmegtartás érdekébe fűt-fát ígért. Egyik fontos tényező a családon belüli ingyenes beszélgetés volt, ezt felajánlották egy évre, majd visszatérünk rá címszóval…
Időközben készülékvásárlás miatt én balga kötöttem 2 éves hűségszerződést. Láss csodát, a havi számlák megugrottak hirtelen, majd kétszeresére, jelentős változás a szokásainkban nem volt. Persze, lejárt a felajánlott egy éves ingyenes hívás, ezzel kapcsolatosan érdemben senki nem „tud” segíteni, fizethetek kártyánként havi X összeget, kérdés megoldva.
Felbuzdulva az sms-en, melyben tájékoztattak a szerződésfelmondás lehetőségéről a kormány által bevezette adó miatt, utánajártam, majd új szolgáltatót keresve ma bementem szerződést bontani.
És láss csodát, visszavonta a szolgáltató a 15-ig meghirdetett lehetőséget, minden apelláta nélkül. Fizethetem tovább a számlákat, valamint a másik szolgáltatónál megrendelt, ma érkezett kártyák díját….
Egyszer adja, az Isten szabaduljak, soha többet Vodafone, s soha többet hűségszerződés.
Az utolsó 100 komment: