Tékozló Homár

Miért drágább a teljes kiőrlésű liszt a fehérnél a Tescóban?

2012.07.11. 13:14 | jackyll | 129 komment

Ezt a kínzó kérdést tette fel naiv ügyfél a Tescónak, ahonnak természetesen érdemi választ nem kapott. A kérdés apropóját az adta, hogy naiv ügyfél kiderítette, hogy például a Vitamill pont ugyanannyiért adja mindkettőt nagykerben. Természetesen nem csak a Tescóban, hanem szinte mindenhol drágább az egészségesebb változat. Ezt továbbgondolva, a biopéksütemények felárazása is indokolatlannak tűnik:

Régóta foglalkoztat, hogy miért drágább a teljes kiőrlésű liszt, mint a sima. Írtam a Vitamillnek és azt a választ kaptam, hogy „egy átadási áron szerepel a finomliszt és a graham liszt a üzletláncok felé”.Gondoltam, akkor megkérdezem a Tescot..miért adják drágábban? 1. körben nem a feltett kérdésre válaszoltak. 2. körben „érdemben nem tudott a segítségemre lenni”. Egy ismerősöm ötlete volt, hogy küldjem el nektek…. Csatolom a levelezést…

Tisztelt Címzett!

Szeretném megkérdezni, hogy miért drágábbak a teljes kiőrlésű lisztek a fehéreknél. Sokkal egészségesebb. Laikusként azt gondolja az ember, hogy a fehérre van több munka, el kell távolítani a sötét héjat, az kellene, hogy a drágább legyen. Írtam a Vitaillnek, s azt a választ kaptam, hogy \"egy átadási áron szerepel a finomliszt és a graham liszt a üzletláncok felé. \" Ha Önök azonos áron kapják a kétféle lisztet, miért adják drágábban a teljes kiőrlésűt?

2012. június 20. 13:23 Tesco Kapcsolati Iroda írta, <tesco@hu.tesco-europe.com>:

Tisztelt  úrhölgy!
Köszönöm, hogy megtisztelte központunkat megkeresésével.

Levelében foglaltakkal kapcsolatban az alábbi tájékoztatást tudom Önnek nyújtani. Magyarországon az utóbbi pár évben került igazán előtérbe az egészséges táplálkozás. Az úgynevezett Bio és teljes kiőrlésű termékek magasabb árkategóriába tartoznak, mint „hagyományos” társaik, hiszen az előállításuk is drágább. A beszerzési árakról nem tudok Önnek információval szolgálni, hiszen az minden cég esetében üzleti titoknak minősül, arról egyik vállalat munkatársa sem adhat ki információt. De az előzőekben leírtak alapján, nem valószínű, hogy azonos a két termékcsoport átadási ára.

A Tesco vállalat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy jó minőségű termékeket kínáljon, jó áron vásárlóinknak. Árképzéseinknél a jogi szabályozások mellett, sok egyéb más tényező is szerepet kap. De célunk az, hogy vevőinknek választékot, minőséget és versenyképes árakat biztosítsunk.

Soraimat köszönettel zárom, hogy vásárlásaival áruházainkat tiszteli meg. Kötelességemnek eleget téve, megadom Önnek azon hatóságok elérhetőségét, melyekhez fogyasztóvédelmi kérdésekben fordulhat, ha levelem tartalmával nem ért egyet:

Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelősége

Üdvözlettel:
Kapcsolati irodavezető

Sent: Wednesday, June 20, 2012 9:30 PM
Subject: Re: 2012/06/00107 Vásárlói megkeresésre válasz

 Tisztelt !

 Kérem olvassa el figyelmesen levelem:
 1. Nem kérdeztem a beszerzési árat!
 2.Őn azt írja, hogy a teljes kiőrlésű termék előállítása drágább, mint a hagyományosé. Ez nem így van. A teljes kiőrlésűnél nem kell leszedni a mag héját, kevesebb vele a munka, és a "Vitamill" is azt írta nekem, hogy \"egy átadási áron szerepel a finomliszt és a graham liszt a üzletláncok felé. \"
 Tehát akkor miért is drágább mégis a Tescoban a teljes kiőrlésű liszt, mint a hagyományos? Miért nem ösztönzi az embereket az egészséges táplálkozásra?


---------- Továbbított levél ----------
 Feladó: Tesco Kapcsolati Iroda <tesco@tesco-europe.com>
 Dátum: 2012. július 3. 15:40
 Tárgy: RE: 2012/06/00107 Vásárlói megkeresésre válasz

Tisztelt úrhölgy! Köszönöm a visszajelzését.

 Bár emberileg megértem elvárását, érdemileg sajnos nem tudok a segítségére lenni. Mint előző levelemben is írtam, árképzéseinket sok tényező befolyásolja.

Szíves megértést kérem.
Üdvözlettel:

Kapcsolati irodavezető
Tesco-Globál áruházak Zrt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:17:56

Öööö... amit nagy tételben adnak el, az olcsóbb. Lásd pl. szuzuki és rolszrojsz.

KecskeDotyi 2012.07.11. 13:18:13

Miért drágább a Prekop pálinka a Fütyülősnél? Ja, mert esetleg JOBB A MINŐSÉGE?!

Dr. Kix 2012.07.11. 13:18:48

Azért drágább, mert drágábban is megveszed, ha oda akarsz figyelni arra, hogy egészségesebb kaját készíts a kölöknek pl. Ez ilyen egyszerű.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:19:35

"A Tesco vállalat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy jó minőségű termékeket kínáljon"

Ááááá...

KecskeDotyi 2012.07.11. 13:23:21

@atpijkamo: Most nekem mé' -? Tán nem-e van igazam? :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:24:59

@KecskeDotyi: Imádlak, inkább én leszek a hülye.

Leadfoot 2012.07.11. 13:29:11

Hejjj, de kiba sok ideje van egyeseknek.

VilMarci 2012.07.11. 13:32:15

Jajhogymársemmisejó. A teszkónak ugyanannyiba kerül a fehér liszt, mint a teljes kiőrlésű, oszt mégis olcsóbban adja. Mi a gond?

skandigraun 2012.07.11. 13:40:29

Egy kapitalista rendszerben annyiért adnak valamit, amennyiért megveszik? Ki hallott már ilyet?

Ruce Lee 2012.07.11. 13:52:01

A Virgin Megastoreban is drágább a Liszt, mint a Mendelson vagy ki a faszom.
Szóval nem csak a teszkó ilyen mocsok.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 13:54:22

kedves pocctoló. azér drágább a tejjes kiőrlésű, mert úri kedvük úgy tartya, hogy többér árujják a bótba.

amúgy meg vegyél zabpelyhet, fillérekér van és mindent lehet belőle készíteni, csak húslevest nem. egésséges, uccsó és finom.

Belana 2012.07.11. 13:58:18

Svájcban jártam nemrégiben és ott minden bio-, teljes kiőrlésű, egészséges termék azonos áron van a nem bio/teljes kiörlésűvel.
A teszkó magyarázata tényleg nem állja meg a helyét.

Ruce Lee 2012.07.11. 14:03:06

@Belana: Jó hogy erre felhívtad a figyelmünket, mert már csak ez az egyetlen dolog, amiben Svájctól különbözünk!

sokadszorra 2012.07.11. 14:04:31

@Belana: Akkor vásárolj ott. A mocskosbüdöskapistalistapista szabadpijjacon elvileg mindent annyiért adnak, amennyiért van rá fizetőképes kereslet.
Egyébként meg egyszerű: vegye az olcsóbbat, vegyen mellé búzakorpát, aztán megfelelő arányban keverje össze :-D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:06:51

@sokadszorra: "vegye az olcsóbbat, vegyen mellé búzakorpát, aztán megfelelő arányban keverje össze"

Nem vicces. A cukorbetegek teljes kiőrlésű lisztet kell használjanak, mert lassabban szívódik fel. A búzakorpa ezen nem sokat változtat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 14:06:53

Hogy a Vitamill (vagy mint máshol, Vitaill) mit mennyiért kap, az nem releváns. Mindent drágábban vsz., mint aq TESCO.
A teljes kiőrlésűnek drágább az alapanyaga (legjobb esetben), mert arról nem tudják lekoptatni a a maghéjban felhalmozódott gombatoxinokat.

serfecs (törölt) 2012.07.11. 14:10:26

Az megvan, hogy a teljes kiőrlésű liszt nem ugyanaz mint a graham?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 14:11:24

@Manyecska: kűggyek finom kekszet, sütit, egyebet? nagyon fájin kekszet tudok csinálni, amikor oda nem égetem.

megmég pulykacickót szoktunk belepanírozni, oszt gyorsan megsütni, naggyon jó. megmég tejbegríz helyett tejbezabpelyhet almával, pici mézzel, nyammm.

Belana 2012.07.11. 14:11:45

@sokadszorra: épp csak meg mertem jegyezni, hogy ott egy árban adják.... mivel feltűnt, pont mert van, aki nem ehet fehérlisztet a családban..
Bár a jelek szerint nem szabadott volna megjegyeznem:D

Manyecska 2012.07.11. 14:12:57

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: lényeg, hogy ne marhás legyen:D..egy időben reggeliztem zabpelyhet tejjel pedig..

parkolok.com 2012.07.11. 14:23:10

Ha jól tudom a tacskó annyiért adja a lisztet amennyiért akarja, és amennyiért megveszik.

Az is egy orbitális nagy barom aki ezért levelezésbe kezd.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.11. 14:27:16

fejlettebb orszagokban egyaltalan nem hasznalunk lisztet
az mihez kell?

parkolok.com 2012.07.11. 14:30:25

@hagyma: Kenyér tudod miből van?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.11. 14:31:03

@parkolok.com: oooo
kenyerbol
altalaban kesztermeket vasarolok

parkolok.com 2012.07.11. 14:40:03

@hagyma:
Palacsintát miből csináljátok?
Rántott hús?
Pogácsa?

mondjak még?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.11. 14:43:13

@parkolok.com: palacsinta-pogacsa elvetve
dehogy kuzdenek vele
a rantotthusban igazad van, azt csinalok felevente , MAry kedveli meg en is
olyan evente veszunk fel kilo lisztet bevallom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.11. 14:45:05

amerikaban amugyis eldobhato pogacsat hasznalunk, de most mennem kell melozni
2 honapig ritkan leszek, de itt vagyok:)

bekbórd! 2012.07.11. 14:47:50

Tudod, posztoló, ez úgy működik, hogy a kereskedő annyiért adja, amennyiért megveszik. Ha azt tapasztalja, hogy nem kelendő eléggé, majd leárazza. Te miért kérsz több fizetést a munkaadódtól, mikor a mostaniból is megélsz?
Aztán az sem mindegy, hogy melyikből mennyit ad el, az átadási árat igencsak befolyásolhatja.

KecskeDotyi 2012.07.11. 14:51:03

@hagyma: Eldobható pogi - sírva röhögök :D
Amúgy a fiadnak valami növekedési hormont adagoltatok kiskorában? nem épp 160 magas a gyerek :)

bekbórd! 2012.07.11. 14:51:36

Jé, még senki sem írta, hogy az Aldiban ugyanannyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.11. 14:53:47

@KecskeDotyi: 180
tok normalis
de tenyleg melo, mert kirugnak, oszt mehetek haza segelyre

Manyecska 2012.07.11. 14:55:46

@hagyma: :D enyém 170 és még nincs 14.. :P..anyám azon röhögött a hétvégén hogy nagyobb nálam :))

KecskeDotyi 2012.07.11. 15:01:16

@hagyma: Akkor csalnak a képek :)

Mahaboul 2012.07.11. 15:09:35

Azert van ilyen kulonbseg, mert ha az egeszsegeset valasztod a muanyag helyett, akkor ritkabban mesz a Legkisebb is szamit - Szeszko gyogyszeres pultjahoz. Es ha mar ilyen rohadek vagy, akkor fizesd ki a meg nem vett gyogyszerek arat is. Persze a liszt es par hasonlo alapanyag eseteben beszelhetunk legkevesbe muanyagrol, es a feher liszt sem olyan egeszsegkarosito mint pl. az izesitett, cukrozott muffincsoda, de azert igaz: ha mar az alapanyagnal mas utakat akarsz jarni, fizesd meg. Az ilyenekrol (es a kedves vallalat valaszarol is) a Brian elete jut eszembe, hogyaszongya: Brian a tomegnek: Ti mind egyenisegek vagytok! Tomeg: Mi mind egyenisegek vagyunk! Bekiabalo: En nem!

CBHonda · http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB_series 2012.07.11. 15:09:42

Egy terméknek az az ára, amin megveszik :)
Nyilván ez a Tesco üzletpolitikája...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.07.11. 15:22:53

Hol a probléma? Tessék a nagykerből venni, könnyen lehet, hogy 10-12 kamion körüli mennyiségnél már Te is ugyanazon az áron kapod a lisztet mint a Tesó.

Amúgy itt nálunk a Liszt Ferihegyen szintén drágább az egészségesnek mondott, holott Apukám világosan emlékszik arra, hogy rozs, korpa, hántolt árpa, kukoricadara stb. dolgokkal a malacokat etették és azok sem a soványságukról voltak híresek.

ferand1979 2012.07.11. 15:37:31

Egy terméknek az az ára, amin megveszik :) (Ár/érték - kereset/kínálat; stb)
De pont azért van, mert FIGYELNEK Téged, hogy mit, mennyiért (v)eszel...

Nekem igazából az feltűnt, hogy pl. a Teszkó polcairól lekerült a BL88-as liszt. Csak BL55-ösük van..
Pedig a BL 88as az szinte biónak mondott, de simának "árult" lsizt volt...
Főző-sütő közeli ismerőseim a BL88-ra esküdöztek mindig...

Szóval? Hova tünt a BL88?

Dave_bloghu 2012.07.11. 15:39:40

Azért drágább mert:

1. a fehérlisztből sokkal többet lehet eladni, és nagyobb a verseny a konkurens áruházakkal. Tipikus becsalogató termék.

2. aki az "egészséges" alternatívát keresi, az minden bizonnyal jómódú(bb) vásárló, és a termék ára már mentálisan is visszajelzi neki, hogy ő itt most az egészségére költ.

3. senkinek semmi köze hozzá, h a tesco mennyiért vesz és ad el. Csak az apehnak.

Sokorai_Atala 2012.07.11. 16:04:59

Hát én kb egy éveben egy-két kiló lisztet veszek, de fehéret a panírozáshoz főleg, mert sütni süteményt nem szoktam, mert nem eszem édességet és hát a gyerekeim is így szocializálódtak (néha egy kis csokoládé), így semmilyen cukor sem nagyon kell otthonra, ráadásul szerintem, hamarosan az is kiderül, hogy drágább a barna, mint a fehér, pedig a fehérítés többe kerül cukoréknál, mint a barnítás.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 16:09:33

@Sokorai_Atala: "nem eszem édességet és hát a gyerekeim is így szocializálódtak"

Ez egy anya?
.
.
.
.
Ez egy banya!

vendriner aladár 2012.07.11. 16:10:58

Annyira kell neked a teljes kiőrlésű cucc, akkor javaslom nézz utána mi minden dúsul fel a korpában. Fő az egészség!

Sokorai_Atala 2012.07.11. 16:17:55

@atpijkamo: :)))) de vettem nekik csokit néha, meg kekszet és sok gyümölcsöt. És szép szál egészséges legények lettek sütike nélkül is. (na jó születésnapon volt torta, igaz parfé, de a Daubnerből)

Belana 2012.07.11. 16:19:54

@Dave_bloghu: nem biztos, hogy jómódú(bb), lehet hogy csak nem ehet fehér lisztet.

Zirowe 2012.07.11. 17:00:34

Egyszerû: a sok hippi idióta ennyiért is megveszi.

Ne érdekeljen a többi, a tesco se szokott a te zsebedben turkálni!

szépjuhászné 2012.07.11. 17:37:51

@atpijkamo: Erdélyi ismerős szerint a banya a "jobb anya", kb. nagymama jelentésből rövidült. Úgyhogy szép bókot mondtál! :))
Az Etimológiai szótár szerint (Tinta kiadó 2006, főszerkesztő Zaicz Gábor):
(1723) Téves tagolás eredménye a "jobanya" összetételből(1562), melynek előtagjaa job (a jó melléknév középfoka), utótagja pedig az anya. A helytelen tagolás már a 17. század végétől adatolható, vö. jó banya 'nagyanya'. Hasonló melléknévi előtaggal képzett rokonságnévre vö. szépanya. A 'nagyanya' jelentést először a tágabb értelmű, 'idős asszony' jelentés váltotta fel, majd fokozatosan a negatív kicsengésű 'banya, boszorka' jelentésben terjedt el.
Na!

zbzbzb 2012.07.11. 17:49:01

Nem szeretem a teszkót védeni, de ha a poszt tolót lehet már: nem tetszik akkor nem veszed meg. Ők sem kérdezik, miért annyi a fizetésed amennyi. Ez van, ha nem tetszik alapíthatsz kommunát de akkor meg fehér lisztetek nem lesz.

Xezs 2012.07.11. 21:02:59

ki nem szarja le, hogy miért drágább

nem tetszik, nem veszed

ez poszt?

Megdobbent 2012.07.11. 21:48:12

Adok en erdemi valaszt, ha mar az evolucioban csunyan alulmaradt posztolo kuzdeni szeretne meg. Nos, ez a piacgazdasag. A kereskedo azt mondja magaban: nabazdmeg en ezt ennyiert el fogom tudni adni, es bearazza. Jon az epkezlab ember, az meg azt mondja: nabazdmeg szerintem mashol olcsobban megkapom, es fogja magat, addig megy, mig olcsobban meg nem kapja. Kesobb, ha kiderul, hogy a kereskedo magasra lotte be az arat, de lassan el kell adni a keszletet, akkor majd olcsobban adja.
Remeem segithettem.

Pdudas 2012.07.11. 22:06:56

De alacsony az a kurva kerites....

fuakjs11 (törölt) 2012.07.11. 23:08:04

Én szeretem a posztolóhoz hasonlóan alulkvalifikált embereket.
Ezekből él, aki jól él.

Phrascarica 2012.07.11. 23:22:58

...de most télleg, ha a poszttoló tudja hogy máshol ugyanannyiba kerül akkor miért nem veszi meg máshol?
Ja hogy ott egyformán drágább a Tesó graham lisztjénél is 30%-al??

Cook kapitány 2012.07.11. 23:30:22

Megint egy újabb szép példája annak, hogy miért kellene sürgősen bevezetni a közgazdaságtan oktatását az általános- és középiskolákba.

lampard69 2012.07.12. 00:02:59

De azert az se gyenge, hogy valaki erre idot szan. Megis milyen valaszt vart?

"Kedves kurvara raero gyesen levo anyuka (ha nem tevedek)! Azert adjuk ennyiert, mert igy is megveszik. Remeljuk kielegito valaszt adtunk korunk egyik legegetobb kerdesere. Koszonjuk az erdeklodest, varjuk maskor is."

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 00:05:48

Arról nem is beszélve, hogy a teljes kiőrlésű liszt előállítása elvileg olcsóbb, hiszen az ocsút, korpát nem kell különválasztani a búzától, ami egy plusz munkafeladata fehér liszt esetében.
Ez csak és kizárólag arról szól, hogy "egészségesebben akarsz étkezni? fizess érte!"
Krva anyjukat!
Nagyon sok egészséges élelmiszer előállítása olcsóbb az egészségtelenebb változatnál, mégis töbszörösét kérik el a bioboltok is.

2012.07.12. 00:08:59

a korpa sokba kerül

min 2012.07.12. 00:28:10

Aki kicsit is konyít a malomiparhoz az harsogva röhög azon, hogy drágább előállítani a gagyibb terméket :-))))
Na meg a "barna"kenyér is megérne egy misét.

Gáborom 2012.07.12. 00:35:54

A teljes kiőrlésű sem feltétlenül egészségesebb: ugyanúgy sok benne a glutén, ami az inzulin szintednek így is úgy is betesz.Lehet,hogy nem vagy gluténérzékeny, de az inzulinszinted az egekbe repül - pláne tejjel (tejsavóval) együtt fogyasztva.
Szóval - durvábban szólva- ez is szar meg az is, csak ebben több a vitaminféle.

És a teljes kiörlésűben magasabb a penésztartalom, ami a gyomornak-beleknek nem kedvez.

Ha a búza magas sikértartalmú, jó minőségű termék, mondjuk jó minőségű hazai talajon termett, akkor a sima liszt is többet ér belőle, mint a gyengébb búzából.

Nem kell mindent bekajálni a marketingdumákból.

Egyébként meg szabad kereskedelem meg piac meg nyugat van és tökre liberalizmus és fanta, a teszkó pont annyiért adja a cuccot amennyiért akarja.
És amennyiért megveszik.

Vagy legyen inkább cuculizmus hatósági árakkal? Jó, de akkor téeszek is kellenek meg ártámogatás meg hasonlók.
A cuculizmus vélt előnyei meg a kapitalizmus vélt előnyei együtt nem mennek. A valódiakról nem is beszélve....

987 2012.07.12. 00:44:33

Jó ez a poszt de hogy mennyi hülye van ?

gabest1 2012.07.12. 01:22:19

Egyik fele penészedik, másik felét dupla áron kell eladni. Sok ilyen kevésbé vásárolt termék van. Azért nem veszik, mert drága, azért drága, mert nem veszik. 22-es csapdája.

Gera 2012.07.12. 01:56:50

Kb 5-ből 4 ember nem képes felfogni, hogy egy termék bolti árának szinte semmi köze az előállítási költségéhez. Sok itt a kommunista.

Gera 2012.07.12. 02:06:01

Amúgy én szívesen adok el finomlisztet a posztolónak drágábban, mint a teszkós teljes kiőrlésű, ha ez kell a lelki békéjéhez. Korlátlan mennyiségben.

brazileiro 2012.07.12. 03:02:11

Nocsak, egy agresszív kismalac ügyfél.

"Írtam a Vitamillnek és azt a választ kaptam, hogy „egy átadási áron szerepel a finomliszt és a graham liszt a üzletláncok felé”.Gondoltam, akkor megkérdezem a Tescot..miért adják drágábban? 1. körben nem a feltett kérdésre válaszoltak."

De, arra válaszoltak: "az előzőekben leírtak alapján, nem valószínű, hogy azonos a két termékcsoport átadási ára."

Tehát: megválaszolták a kérdésed, vazze, azért drágább, mert drágábban veszik az alapanyagot. Tesco szerint Vitamill hazudik.

"1. Nem kérdeztem a beszerzési árat!"

De, bazmeg, agresszív kismalac, pont arra kérdeztél rá. Majd, amikor megírták neked, hogy szerintük drágább az egyik, mint a másik, megismétled, hogy ugyanannyi, mert a másik cég azt írta.

A Tescot nem sajnálom, hogy olvasási zavarokkal küzdő agresszív kismalacok zaklatják, de a Homár nem olvassa el, milyen leveleket hoz le?

AutosVilli 2012.07.12. 06:43:32

Oké,de még senki le nem írta mennyi a két lisztnek kilója.
Mennyi az az összeg ami miatt sír a poszt írója.
Írja má meg valaki mennyi be kerülnek,mert én nem járok tescoba és nem tudom megnézni.

2012.07.12. 06:45:09

a TESZKÓ MEG a minőség az két külön fogalom. eLMONDOM, hogy attól, hogy valami márkás, még nem jelenti azt, hogy minőségi és egészséges.

A teszkós kisasszony marketinggel tömi az embereket, csak a birkák veszik be ezt a szöveget, azok pedig sajnos vannak ebben az országban bőven.

inkább ALDI meg LIDL Prémium termékeket ajánlom, sokszor a Spar S-Budget, meg Tesco Value termékek még drágábbak is ezeknél

megalol

Shawher 2012.07.12. 06:54:15

@okoskodo.peti: Pontosan ezt feszegeti a posztoló, hogy miért nem költségalapú az árképzés.
Azért, mert nincs árverseny. Mert nem fogja senki sem az árgépen öszehasonlítani a teljeskiőrlésű lisztárakat. Próbálná meg ezt a játékot elsütni a Tesco mondjuk egy 19 collos monitorral. Ott rohadna rajta évekig.
Gondolja mindenki végig, hány komoly élelmiszer lánc van (6-8)és hány online hardver shop (~200???).
A láncok simán lezsírozzák egymás közt, hogy magas árrésen eladni mindenkinek jobb, kivéve NEKED!!!!

notime (törölt) 2012.07.12. 07:29:39

@brazileiro: A Tesco a válaszba belekeverte a BIO izéket is pedig annak semmi köze az egészhez.A BIO izékkel kapcsolatban igaza is lehetne bárkinek.Aki olyat akar fizessen érte.
De a posttoló felvetése jogos és érdekes.A teljeskiőrlésű az nem feltétlenül BIO.
A választ sajnos valahol a hazai fogyasztási szokások tudathasadásával lehet magyarázni.A búzát megőrlik, majd az értékes részét kidobják a disznóknak-hadd éljenek egészségesen,a többiből meg kenyeret süt a pék, hogy legyen sok cukorbeteg az országban.
Na most ha teljes kiőrlésű lisztet akar csinálni a molnár, akkor lehet ,ehhez a fos fehér liszthez csak visszakeveri a kidobásra szánt értékes részeket és a Tesco(és a többi bolt) álláspontja szerint ez egyrészt plusz munka, másrészt meg benne van a lisztben az a sok értékes dolog.(amit amúgy eddig kidobtak)
Na ezért drágább.

knbm (törölt) 2012.07.12. 07:30:35

Minden bolthálózat szórólapján van akciós kenyér,... liszt,.... trappista..... UHT tej, ... A teljes kiőrlésü meg nem akciós. Istenem, hogy mire van ideje embereknek?

knbm (törölt) 2012.07.12. 07:32:42

Vajon miért a Tesconak írt levelet? Miiért nem a CBA nak..... Spar-nak.....

webnazi 2012.07.12. 07:44:00

Jó a kérdés!

de lisztet csak a pitiánerek vesznek meg a tesco-ban.

így mindig a hülyéken gazdagszik a Tesco meg a többi csibész multi.
De vegyünk példának egy másik alaptételt, a kristálycukrot.
Valaha volt a "kristálycukor" és a "finomított kritálycukor". Az egyik fehéres volt - némi sárgás beütéssel, a másik még fehérebb ...
Árban csekélyke eltéréssel. (9,60 és 10,60 Ft/kg)
Namármost, aki ismeri a cukorgyártási technológiát, az talán tudhatja, hogy a répacukor gyártási fázisnál még az elején jelen van a melasznak nevezett sárgás-barnás szennyezés, melynek részleges vagy teljes eltávolítása a jó minőség garanciája.

Aztán mit észlelek mostanság?
Lehet kapni barna cukrot - és jön hozzá a nagy duma, hogy az milyen fasza és egészséges.
Hát igen. Ha benne hagyjuk a melaszt (amitől annyira barna marad) akkor a gyártónak valóban "egészséges", mert jóval kisebb költséggel és kevesebb munkával állíthatja elő azt a répából.
Árban viszont mindenképpen nyerő, mert jó reklámmal a sok hülyének sokkal drágábban tudja eladni, mint a ssokkal többe kerülő de kifehérített cukrot.

Mert hát ilyen a magyar nép - egy megvezethető, ám elég ritkán vagy legtöbbnyire sohasem gondolkodó birkanyáj ... beeee.

Viner Spicli 2012.07.12. 07:48:21

Marha egyszerű, vedd meg máshol. A tacskó úgy képzi az árát, ahogy akarja...

ferand1979 2012.07.12. 08:07:57

@webnazi: nádcukrot kell venni, enni...
Gyerekkoromban termesztettünk répacukrot. Kb 4-5 nagy autó (úgy 30 m3) volt évente belőle kitermelve. Nagy részét a feldolgozás után cukorban fizették ki. Nincs is jobb annál a friss, illatos cukornál, amit a gyárból zsákostól hoztunk el.
Azt mondják pedig, hogy a cukor ártalmas. Egyél helyette mást. Bizonyára valami műanyagra gondolnak ilyenkor.
De pl ezt mondják mostanság a kisgyerekeknek ártalmas a méz. Pedig azt a kis méhek nagy gondossággal gyűjtögetik össze. Gyerekkoromban a csecsemőknek a cumit mézesen dugták a szájába, ugyanis így nem köpte ki hamar, volt egy kis cukortartalma is. Nem hallottam olyat, hogy (akkor) ártalmas lett volna bármelyik kisdedre.
Kisgyerekként a mézezett kenyeret tunkoltuk bele a hideg-meleg tejbe.
Nem volt ártalmas a zsíros kenyér sem... Manapság azt mondják, hogy adj a gyereknek müzlit, meg mindenféle előrecsomagolt kaját tele E-vel.
Én még mindig a falusi életet választanám, ha lehetséges volna.

ferand1979 2012.07.12. 08:09:08

@knbm: tert a tacskóval lehet szemétkedni... de sztem a cébában, az ósünben is és a spúrban is hasonló az árképzés...
egykutya mind

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2012.07.12. 08:12:27

Ebben a mondatfélben van a válasz: "Az úgynevezett Bio és teljes kiőrlésű termékek magasabb árkategóriába tartoznak..."
Vagyis drágább, mert egészségesebb, aki meg egészségesen akar táplálkozni, az fizesse meg. Drágább, mert... csak! Amúgy meg csúsztatás a bio és a teljes kiőrlésűt egy lapon említeni, mert a bioélelmiszernek szigorú előírásoknak kell megfelelnie, a teljes kiőrlésű meg akár lehet bio, vagy nem bio is.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.12. 08:17:25

Nálunk hülye felvetésekre nálunk az volt a sablonválasz, hogy "köszönjük felvetését, továbbítjuk vezetőségünk felé további elemzés céljából".

binary11 (törölt) 2012.07.12. 08:26:44

Micsoda kamu. Amúgy gondolom véletlen, hogy húsos, zöld kukacot találtam a vákuumfóliázott csirkemellben. Jó minőség. Az! Esetleg, ha kimész a piacra!

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 08:29:02

Kedves posztoló.
Azért drágább, mert jelen szituációban nem a termék ára a fontos, hanem a TESCO újabb gyalázása.

Ez megtörtént, éljen, lehet lapozni.

pfekete101 2012.07.12. 08:29:35

Marketing.
Az egeszsegert bizony fizetni kell.
Sokat.

keptelen kepkeret 2012.07.12. 08:32:27

Obazmeg ezen besirtam:-) Mino kerdes igy kora reggel, ezert levelet irni...jezusuristen.

btomi1980a 2012.07.12. 08:46:05

Gondolom az Escóban körberöhögték az infantilis leveledet! ;)
Mellesleg nem csak ott a drágább (más boltokban is az)!
Hagyományos étel is jó a belednek, egyed azt bäsz0d!

Lenne azért kérdésem is!
1. A Vitamill csak azt árulta el neked, hogy egy átadási áron van. Cöcö, mindenki azt mond, amit akar!
Erre a legjobb 45cm farkam van. Ez mondjuk kíváncsivá tesz téged! Aztán a végén szembesülsz a ténnyel, hogy nem is annyi az annyi! De (át)basztalak!
2. Ha már valamire azt mondják/írják, hogy BIO, UPDATE norbi, EGÉSZSÉGESEBB a hagyományosnál, akkor H A Z U D N A K ! ! !

Aron M 2012.07.12. 08:49:06

A sok "ez van", "kapitalizmus van" meg "annyiért adja amennyiért" akarja fanatic biztos nem halott még a kartellezésről, meg az erőfölénnyel való visszaélésről meg az oligopóliumról.
Az mind szabadpiac, ugye megmondó okoskák?
A Tesco meg a piaci verseny két különy fogalom.

Ettől függetlenül az egyetlen TUTI egészséges étel, amit te magad állítasz elő.

okoskodo.peti 2012.07.12. 09:04:56

@Shawher:
hm..
kicsit kevered a szezont a fazonnal. A linket éppen azért tettem, hogy rájöjjön a posztoló, hogy nem csak költségalapú árazás van.

kötözködő 2012.07.12. 09:14:13

Már mások is írták, hogy a Graham bizony nem teljes kiőrlésű liszt. Úgy készül, hogy a fehér liszthez korpát kevernek. Ettől még a kérdés jogos lehetne, ha az egyik hozzászóló nem írta volna be a választ: a fehér liszt vásárlócsalogató (a trappistával együtt), a Grahamot meg úgyis megveszik.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.07.12. 09:20:11

@ferand1979: BL88-as liszt nincs. BL-80-as van, kenyérlisztnek hívják, és tényleg nem lehet régóta kapni... Persze, hogy mi is kenyérsütéshez vettük. Így hát megtanultunk BL-55-ös sima finomlisztből sütni...
Gondolom, megszüntették a forgalmazását, mert kevesebb kenyér fogyott. Vagy a fene tudja.

Krutzifix 2012.07.12. 09:25:14

És miért drágább a CBA-ban? No meg az akárhol bárhol? Amúgy nagyon fontos problémát vetettél fel, már hónapok óta a villanyszámlát sem tudom fizetni emiatt...! Boldog ember vagy, hogy ez sarkalatos kérdés már Nálad!

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.07.12. 09:27:29

Az összeesküvések mellett azért az is szerept játszhat esetleg, hogy míg egy scsomag fehérliszt áll a polcon mondjuk 1 hetet, a graham kettőt... PErsze ezt a mennyiségekkel lehet befolyásolni, de ez nem változtat a tényen, hogy a fehér eladása jobb üzlet jelenleg.

notime (törölt) 2012.07.12. 09:29:19

@btomi1980a: A 2-es pontban írtaknak van valami értelme amúgy?Vagy csak maradt karácsonyról karaktered és megpróbálsz gyorsan túladni rajtuk itt ahol nem kell érte fizetned?
A cukorbetegség meg csak hobbi a nép között ugye?Szeretnek az emberek megvakulni meg fél lábbal élni.Az általad "hagyományos ételként" emlegetett fehér liszt(mert itt most arról van szó) az okozója ennek elsősorban.Ha UpdateNorbi meg olyat árul(azaz alacsony illetve csökkentett szénhidráttartalmú ételeket) amitől nem fogsz tolószékbe kerülni ,akkor a fikázásod csak a tudatlanságod kikiabálása lesz.
1980-ban meg nem született senki 45 cm-es farokkal úgyhogy azt is bebuktad.

lavór 2012.07.12. 09:32:07

Azért drágább, mert drágábban adják. Még szabadáras termék.

BDBY 2012.07.12. 09:39:37

Szerintem senkinek semmi köze ahhoz, hogy ki, mit, mennyiért árul. Jelen esetben a tecso,annyiért adja a graham lisztet, amennyiért akarja.
Azonban a posztolónak abszolúte IGAZA van, hogy megkérdezi, hogy MIÉRT? drágább kb. 80% al a graham liszt és fehér társánál!?
És mivel mi emberek ezt a kérdést nem tesszük fel elégszer, ezért élünk olyan országban, ahol az adók, az árak lazán verik a nyugat-árakat. Pedig, ha megfelelő helyeken sokan, sokszor megkérdeznénk, hogy MIÉRT van így, akkor talán az unokáink egy normálisabb országban születhetnének meg!Nagyon megérdelmelnénk már végre. Úgyhogy nem kell bántani a posztolót. Szerintem.

Amatőr 2012.07.12. 09:49:36

""Azonban a posztolónak abszolúte IGAZA van, hogy megkérdezi, hogy MIÉRT? drágább kb. 80% al a graham liszt és fehér társánál!?""

...a Malomipari szakboltban?

NIL7 2012.07.12. 09:52:46

Azé drágább, mert még úgyis megveszik. A Teszkó egy gazdasági vállalkozás amit a profit miatt hoztak létre a tulajdonosai, azé, hogy az osztalékból jövedelmük legyen. Ha a drágább finomlisztből lenne a nagyobb osztalék, akkor azt adnák drágábban. Jólfizetett üzleti szakemberek határozzák meg azt az árstruktúrát ami legnagyobb osztalékot eredményezi - ha nem, akkor ki lesznek rúgva és mehetnek munkanélkülinek.

aföldönnemalien 2012.07.12. 09:57:34

Egy komolyabb retailer árképzése némiképp bonyolultabb annál, mint ahogy Móricka elképzeli, hogy beszerzési ár + sáp.
Én se tartottam volna a kérdezőnek kiselőadást erről, mert semmi olyan magyarázatot nem hallott volna, amit szeretett, értett volna. Pl. mi, a gonosz teszkó azért adjuk drágábban az egészségesebb lisztet, mert azt szeretnénk, hogy az egészségtelenebbet vegyék..

fourgee 2012.07.12. 09:58:11

Tesco-nál nem érdemes meglepődni semmin sem. Sajátmárkás keksz a brit Tesco-ban annak idején 40p volt, vagyis akkori árfolyamon 120 forint, ugyanazt Budapesten 500-600 forintért találtam meg.

A magyar Tesco csak névben Tesco, szolgáltatásban és egyéb dolgokban nem. Ha pl. Angliában bemész egy Tesco-ba, baromi sokféle kaját tudsz venni. Amikor bementem a KöKi Terminálon lévő Tesco-ba, ott az tűnt fel hogy nagy választék volt TV-ből, egyéb műszaki cuccokból, alkoholból meg szénsavas üdítőkből, de kajából feltűnően kicsi volt a választék a bolt méretéhez képest. Akkor jöttem rá hogy otthon már nem esznek az emberek, hanem TV-t néznek helyette, meg berúgnak. :)

piszter 2012.07.12. 09:58:13

nektek szótak, hogy a végin mindenki meghal? akármit eszel: meghalsz. akármit iszol: meghalsz. lélegzel: meghalsz. satöbbi. mindenki meghal! tényleg! nem kamu!

fourgee 2012.07.12. 09:59:34

Ja, még annyit hogy a Tesco klubkártyámat megszokásból lehúztam, amitől az automata pénztárgép leállt. Nem, nem azt írta ki hogy ez a Tesco klubkártya nem érvényes Magyarországon, hanem egyszerűen leállt, hogy hívjak oda eladót... Mintha 2 különböző cég lenne.

ekat 2012.07.12. 10:01:12

A posztoló azt is meg fogja kérdezni a TESCO-tól, hogy miért adja olcsóbban a drogériatermékeket, mint a DM, a MARTINIt viszont drágábban, mint az Interspar?
És a CBA-t, hogy miért ad a fentiekből mindent a legdrágábban?
Felháborító, hogy a boltok maguk döntik el, mit mennyiért adnak. :-) Elég fiatal lehet a posztoló, ha még nem jutott el a tudatáig, hogy az árképzés nem (csak) a felhasznált anyaggal és/vagy munkával függ össze.Egyébként az édesítőszeres light üditők előállítása is olcsóbb, mint a cukrosoké, mégis előbbi a drágább.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.12. 10:15:09

Sok értelme lenne a kereskedelemnek, ha minden terméknél pontosan ugyanakkora lenne az árrés.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.07.12. 10:19:48

@fourgee: Én sem tudtam Bécsben használni a DM pontgyűjtő kártyámat.

mulholland2 2012.07.12. 10:24:25

Ó, hát mi mindig is lehúzások országa voltunk. Nem csak Svájcban van az úgy, hogy egy árban van az egészségesebb a normállal. Német országban is ez a helyzet. Ami nálunk kicsit is "egészségesebbnek" van minősítve, azt már lehet is felszorozni :). Szerintem azért is van ez a deformitás az egész rendszerben. Mert a termelők helyett csak a kereskedelem érvényesül. Persze ha a termelők végre felismernék, hogy ha társulásokba kezdenének, és maguk is előállítanának termékeket sokkal több maradna nekik is és mi is jól járnánk. pl. nem a gyümölcsöt próbálnák eladni, hanem frissen préselnék és úgy adnák el. Nem kicsit kaszálhatnának is. DE ez már egy másik történet, elbeszélésére egy másik alkalommal kerül sor...:)))

xunilo 2012.07.12. 10:27:24

@Mahaboul: "Azert van ilyen kulonbseg, mert ha az egeszsegeset valasztod a muanyag helyett, akkor ritkabban mesz a Legkisebb is szamit - Szeszko gyogyszeres pultjahoz."

Nem, nem azért van a különbség. Hanem azért, mert van néhány tíz- vagy százezer "hívő" aki beveszi azt amit írtál.
Ők meg hajlandóak ezért többet fizetni. A kapitalizmus lényege, h a lehető legalacsonyabb költséggel előállított terméket vagy szolgáltatást azon a lehető legmagasabb áron adják el, amennyiért még pont megveszik.
Mert azt ne hidd, h ha teljes kiörlésű lisztet használsz, akkor nem kell gyógyszer. Ugyan már.

motoroskonyhaja 2012.07.12. 10:33:43

Többen hiányolták a BL-80-as lisztet. Nem tűnt el, lehet azt kapni. A Tescóban (Nagyi titka kenyérliszt BL-80)

agyameldobom42 2012.07.12. 10:39:09

1, kisebb tetelben, kevesbe hatekonyan tudja beszerezni, a keszletet forgatni, tehat fajlagosan tobb vele a koltsege

2, a vevo megveszi dragabban is

3, a legolcsobb liszt (es kenyer, csirkefarhat, tej szinu reggeli ital) arat nagyon sokan hasznaljak a bolt "arszintjenek" osszevetesere a madaras teszkoval, cebeaval, satobbivel. Ezekben csokkentve a margint no a teljes forgalom.

TLDR: a posztolo egy ovodas.

fourgee 2012.07.12. 10:42:18

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): A hangsúly nem azon van hogy nem tudtam használni a kártyát, hanem azon hogy fel sem ismerte a pénztárgép, hanem hibaüzenettel megállt és addig nem folytathattam a vásárlást, amíg oda nem jött egy eladó.

becsoccsent 2012.07.12. 10:44:24

@hagyma: hagyma · hagyma.blog.hu/ 2012.07.11. 14:27:16
fejlettebb orszagokban egyaltalan nem hasznalunk lisztet
az mihez kell?

te egyre rosszabb vagy. meg 1-2 ev, es ugy kommentelsz majd, mint venszivar.

dr Smittpálelnökúr 2012.07.12. 10:52:20

A posztoló írt a cba-nak is?

Mert az, hogy a gyűlöltgonoszkülföldimulti drágábban adja az egyik lisztet a másiknál, rendben van, hiszen annyira gonosz.

De mi a helyzet a nemzeti kereskedő láncunkkal, a cba-val? Ott hogyé' adják a cuccost?

És szeretnén tudni, hogy a sarki kisboltban mekkora az árkülönbség. A posztoló járjon annak is utána, hogy amennyiben az anyjába lesz elhajtva a sarki boltos által (mivel ott amúgy is csak egyféle liszt van), akkor írjon még egy levelet, hogy miért csak egyféle liszt van ott.

Ja, és szeretném olvasni azok véleményét, akik a húst, zöldséget, tejet, csakis ősterlemőtől szerzik be, és ezért havonta utaznak falura, ők mennyiért veszik a liszteket falun, az őstermelőtől?

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.07.12. 12:57:09

@fourgee: Mondjuk ez érdekes. Mintha lett volna arról poszt, hogy Angliából jönnek a teszkós clubcard kuponok. Igazad van.

notime (törölt) 2012.07.12. 13:08:32

@dr Kangörény: Már meg ne haragudjon felsőbbrendűséged, de a posttolónak szíve joga eldönteni, hogy kit kérdez meg és miről.
Ő arra volt kíváncsi, hogy a Tesco miért adja drágábban?Ezért megkérdezte a Tesco-t.
Lehet, hogy épp elég reprezentatívnak tartotta az ő válaszukat,mint a meglehetősen legnagyobb marketláncét.Aztán az álláspontjukat jól kivetítette volna a többiekre is.
Vagy csak eccerűen oda jár főleg.Máshova nem.
De tökmindegy.Mert sztem a kérdésnek eleve nem ez volt a lényege, ellenben ez a pont volt amibe a szerepelnivágyó tömeg megkapaszkodhatott.

Belana 2012.07.12. 13:39:46

@BDBY: Egyetértek. És nem feltétlenül lehülyézni kell azt, aki felteszi a kérdést...

fourgee 2012.07.12. 14:13:56

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): "Mondjuk ez érdekes. Mintha lett volna arról poszt, hogy Angliából jönnek a teszkós clubcard kuponok. Igazad van."

Én azt írtam hogy a brit Tesco clubcardot nem ismeri a magyar Tesco pénztárgépe (az önkiszolgáló pénztárgép megáll, amíg eladó nem megy oda, a normál pénztár meg azt írja ki hogy érvénytelen a kártya), nem értem hogy miért kevered bele a Tesco kuponokat, meg hogy azok honnan származnak.

Szövegértelmezés problem? :)

manigerzson 2012.07.12. 14:32:41

@ferand1979: izé... tanulmányaim szerint (ah, régi szép idők...) BL55, BL80, BL125 volt, meg RL60, RL90; ezek egyike sem (feltétlenül) bio. a szám a szárazanyagra számított hamutartalmat jelöli.

a többieknek meg üzenem (bár több, mint 15 éve jártam malomban), hogy az előállítás nem drágább, legalábbis nem jelentősen, mert minden gabonát megőrölnek, osztályozzák (szitálják, minősítik) az őrleményt, majd újrakeveréssel állítják elő a szabványnak megfelelő liszteket. szóval teljes kiőrlésű mind, csak a világosabbakba nincs annyi maghéj-őrlemény visszakeverve.

Mahaboul 2012.07.12. 14:43:43

@xunilo: Poen. Erted? Poen volt. Meg ha gyenge is. Sajnalom, ha nincs humorerzeked, de hidd el, nem gondoltam komolyan, hogy azert dragabb mert igaz lenne amit irtam. Veletlenul sem. Javaslat: nem kell mindent veresen komolyan venni, a vicceket meg tessek vicckent lereagalni, esetleg jobb poennal felcserelni.
De ha mar emlitetted, nagyon felreertettel valamit amikor a kapitalizmusrol tanultal. Amit te emlegetsz, az a vadkapitalizmus, ami sajnalatos modon nagyon divatos a volt szocialista orszagokban. Rablogazdasagnak is nevezhetjuk. Nem mindenhol van am igy.

manigerzson 2012.07.12. 14:59:08

@ferand1979: azért örülök, hogy ezt leírtad, messzemenőkig egyet tudok érteni

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2012.07.12. 16:15:02

@ferand1979: látod, ha falun laktál volna, nem lopták volna el a dioptriás becsiszolt napszemcsikédet meg a szarospelust a velanszei tó partján... :) figyelek ám.

BDBY 2012.07.12. 16:15:38

@dr Kangörény: csak egy példa: 155Ft 1l tej. A lisztet be lehet közvetlen a malomtól, sőt lehet házi malmot kapni, van kézi hajtány és létezik elektromos, sőt komputer vezérelt változat is, minderre, ha rákeresel megtalálod. Egyébként ez mind nem hülyeség, még akkor sem, ha neked ez nem szimpi. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.12. 20:38:26

@KecskeDotyi: OK lehet185
@becsoccsent: 1-2 ev mulva mar nem kommentelek ide, erre igeretet teszek:)

venszivar 2012.07.12. 20:52:34

@becsoccsent: te be vagy csöccsentve ! ő már rég rosszabb nálam ! legfrissebb, hogy megígérte, hogy elmegy "dolgozni" s két hónapig nem hallunk felőle.....
ha azt mondom, hogy......á hisz ez a Hárytivadar.

Kösz, hogy megemlítettél. :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.12. 20:58:20

@venszivar: emlitettem volt , jelentosen kevesebbet leszek, de ma egy csoport lemondott egy ebed-vacsorat- igy meg maradtam 1 napig
utana is leszek,
csak keveset
mi a helyzet canadaban? van eselyed visszacsusszanni?

venszivar 2012.07.12. 21:04:26

akkor ma megúsztad a moslék vakarást.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.12. 21:20:03

@venszivar: soso
ma bort es sort kellett volna ontogetnem
az se orom
kemeny melo az
meg most is elofrodul neha, ha nagyon bizik vagyunk, segitek a mosogatonak
ez csak neked furcsa
mar volt hogy a szallodaigazgato is levette a zakojat es "moslekolt"
ez itt amerika ember:)
mi a vendegekbol elunk, elso a vendeg

2012.07.17. 18:45:00

A teljes kiőrlésű több melót igényel, ezért olyan ziher drága
süti beállítások módosítása