Tékozló Homár

3 kocsis vonat közlekedik a Balatonra

2012.08.01. 08:16 | jackyll | 313 komment

Különösen perverz szórakozást eszelt ki a MÁV, amikor a nyár közepén az értelmetlenség határát súroló 3 kocsis vonattal indult Fehérvárról a déli partra a fiatalság halálra préselésése. Péter videóra rögzítette az eseményt:

Én már nem hiszek a szavak erejében, lássuk be nem sokan olvasnak. Csináltam ezért egy kicsi videót a legutolsó vonatutamról a Balatonra. Július 13.-án délután 6:11-kor indult a Déliből az egyetlen értelmes vonat (max. 1 átszállás, 4 óránál rövidebb menetidő) Széplakra a Balaton déli partjára. Már Fehérváron feltűnt, hogy a vasutasok vastagon röhögve  azt találgatták hány kocsis lesz a balatoni vonat. Rájuk is szóltam, hogy nem kéne az utasok pofájába röhögni.

Végül 3 kocsi lett, és már az indulásnál nehezen fértek fel rá. Balaton Sound is volt amire a MÁV további vonatokat ígért. A videón jól látszik, hogy a fiatalok rákérdeznek erre, de nem kapnak értelmes választ a vasutastól, aki végül nem is fér fel közéjük, hanem a mozdonyon utazik.

Szerintem a vasutat nem dotálni kellene százmilliárdokkal, hanem megszüntetni. Teljesen. Erre az élményre senkinek nincs szüksége. Három kocsi! A kurva anyját a vasútnak!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2012.08.01. 15:13:28

Északi part, 2012. július 29. délután, Badacsony: a 16 férőhelyes kerékpáros vagon már tele volt, ezen az államosán kb. 20 kerékpáros kívánt felszállni. A következő megállókban, Keneséig minimum 100 főre nőtt az igény, sajnos volt, aki már sehová sem fért fel.

MÁV - a szolgáltató, 2012.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.08.01. 15:15:58

Ez az igazi Hungarikum! Éljen Agyarország!

Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 15:16:50

@genyamagyar: "Minek terelsz? A busz kitünően közlekedik autópályán. "
500 m-ről volt szó.

"Nagyon helyes! Egyszer tényleg kéne egy kis lightos lincselés. "
Volt már ilyen. Egyik oldalról patacsattogással, másik oldalról hátrányos helyzettel. Az okokat nem szüntették meg, legalább abban reménykedjünk, hogy tényleg a bűnösök ülnek.

"Hát kérdezze meg a kaller, hogy mi a fasz van és TÁJÉKOZTASSA az utasokat! Mit nem értesz?"
A kallerek többsége ilyenkor úgy tájékoztat, hogy azt vagy valami fusi csatornán végzi, vagy fusi csatornán és saját számlára. Ha valamit félreértett vagy rosszul mondták neki, senki sem védi meg. De természetesen legyen motivált és tájékoztasson.

"Lófaszt mama! Vagy tudod mit? Te a fizetésed a bankból csak három héttel később érkezzen meg, mert hát ennyi pénzért ez jár."
Semmi gond, másnap már másik banknál vagyok. Megtehetem. A felsorolt eszközök között nap mint nap van választás. De ha bérleted van (na ez is egy gumicsont kb. 8 éve), akkor havonta. Olvastad, hogy tömegek állnak sorba a hárommilliós autókért? (Biztos ingyen van a szerviz és a benzin is.)

"Persze! Például feloszlatni a MÁV-ot. Ez is egy tetszetős lehetőség."
Rendben, ki kell írni egy tendert, hogy ilyen körülmények között, ennyiért ki vállalja. Kb. 15 éve tervezik. Addig húzzák, amíg a pénzkivételi csatornákat át lehet helyezni máshová.

"És ezért kéne feloszlatni és felszántani a céget. Vilcsi?"
Nem. Ezek szerint a DB-t is be kell szántani, mert a TEE elhalt? Utaztam már olyan TGV-n, amihez képest egy MÁV halberstadti kocsi maga a paradicsom. SNCF süllyesztő?

"Talán azért vannak a politikusok, hogy ők oldják meg, az én adómból."
Helyes! Megyünk akasztani a Kossuth térre?

"Nem eleget!"
Honnan tudod?

"Ja értem! Leszálltál és gyalog elöbb odaértél!? Hahaha! :) "
Van ám busz is...

vanRob 2012.08.01. 15:17:31

A kocsik teteje teljesen üres...
India rlz.

Makkasz 2012.08.01. 15:18:46

@Kellemes Zérókomponista: Most ertem meg pontosan mit irtal. Az alulfrekventalt helyeken kozuti kozlekedest kell hasznalni. Az infrastruktura fenntartasaval egyutt lenyegesen olcsobb.

30 eve nincs olyan telepules, ami csak vasuton kozelitheto meg (azelott volt, es erdei kisvasuttal jartak az emberek, aminek fenntartasi koltsege toredek a normal vasutenak, es egy vonat behasit a varosba reggel, egy meg ki este).

Ha kell, fejleszteni kell a kozuthalozatot, ha kell venni kell az ott lakoknak osszkerekhajtasu kisbuszt. nem varhatja el az, aki ilyen helyen lakik, hogy feltetlenul vasuton szallitsak. Repulotere ne legyen?

Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 15:22:26

@Makkasz: "10 ev alatt tobb adot, jarulekot befizettem mint 50 atlagjovedelmu ember 40 ev munkaviszonya alatt osszesen, ugyhogy nevetseges a megjegyzesed."
Miért is kell érdekeljen? Legalább lesz miből fizetni azoknak a lábtörést, akik nem tudják.

"Sajnos a 40t-as autos peldad hazug csusztatas, a rekultivacios peldad pedig teljesen logikatlan, ertelmetlen, korlatolt, hiszen a kornyezetet akkor is meg kell vedeni, ha tovabb duborognek a kerekek, a szennyezes terjedese nem all le, mert milliardokat koltunk adobol a MAVra"
Látom, nagyon témánál vagy, szóval ha bezárod a vonalat, ki is fogja megvenni rekultiválatlanul a töltést? Vagy feküdjön a telekben az állam pénze és közben a bent lévő szennyezés terjedjen tovább?
"igenis, megprobalok kommunikacioval segiteni azon, hogy az elbujtatott, leplezett, korulirasokkal megvedett hulyeseg helyett a tenyek beszeljenek"
Hajrá: mennyi egy 25 köbös kocsinyi vasúti töltésanyag szakszerű eltávolítása és elhelyezése?

"Egyszeruen nem ertem"
Vettem észre. De legalább nem zavar.

LiberAll 2012.08.01. 15:27:20

Aki a következő választásokon, azzal kampányol, hogy megszünteti az vasutat,vagy a vasút állami támogatását,arra fogok szavazni.
A MÁV-ot , a Postát már régen privatizálni kellet volna a pecsába.

Makkasz 2012.08.01. 15:31:22

@Iza Béla: Azert kell erdekeljen, te kis troll, mert arra szolitottal fel, dolgozzak Moon. Milyen alapon? Szabad ember vagyok.

Amugy meg a te logikatlan hulyesegeid sem erdekelnek sok forumozot.

Nem kell a toltessel semmit csinalni. Kolteni akkor is kell ra ha a veszteseges MAV megy rajta, meg akkor is ha nem. Ha nem, egyszer meg fog oldodni a problema, ha tovabb megy, tovabb no a veszteseg. nem fogod fel, a kotelezettseg ma is ott van, ha uzemel a MAV tovabb no (hoppa, ezt hozza sem teszik a vesztesegehez, pedig ha erre evrol evre celtartalekot kepezne, mint minden mas normalis ceg, akkor meg vesztesegesebb lenne), ha bezar akkor nem, maximum az idozites a kerdes.

Tobb mint 10 ceg (koztuk 3 MAVnal nagyobb) kornyezetvedelmi kotelezettsegeit vilagitottam at, ne farassz.

"Hajrá: mennyi egy 25 köbös kocsinyi vasúti töltésanyag szakszerű eltávolítása és elhelyezése?"

Ennek aztan semmi koze ahhoz, hogy egy veszteseges, celtaln, tulhaladott ceget szanaljunk vagy nem. A toltes maradjon csak a helyen. Akinek majd kell anyag, felhasznalja.

A hulyesegeidet nem ertem, egyszeruen szuperegyszeru vagy, es nem latsz ki a valagadbol.

M_R 2012.08.01. 15:31:53

Nem kell utazgaztni, otthon kell maradni.. Vagy elhúzni a retkesbe ebből a "tündérországból"...

laci_52 2012.08.01. 15:32:07

@vanRob: Felsővezeték alatt nem próbálnám a kocsi tetejét...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:33:47

@LiberAll: "A MÁV-ot , a Postát már régen privatizálni kellet volna a pecsába."

Csak megfontoltan a monopóliumok privatizálásával! Nézd meg a telefondíjakat, vagy a vízdíjakat.

vanRob 2012.08.01. 15:36:01

@laci_52: Le kell ülni... Vagy feküdni lapjával keresztben, hason, háton, ilyesmi. Olyan sok még a kihasználatlan felület.
India rlz

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:40:27

@laci_52: Felsővezeték alatt is lehet tetőn utazni, csak nem kell megfogni.

www.youtube.com/watch?v=gW1gvGAnp8g

Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 15:41:24

@Makkasz: "Szabad ember vagyok. "
Szerencsére.

"Amugy meg a te logikatlan hulyesegeid sem erdekelnek sok forumozot."
Nem kötelező elolvasni. Ők is szabad emberek.

"Nem kell a toltessel semmit csinalni."
Tehát a telket ne adja el a tulajdonos MNV Zrt. Ez már lehet stratégiai gondolkodás, mert lesz rajta út (annak keskeny) vagy kerékpárút (ahhoz messze vannak általában a falvaktól, de legyen).

"hoppa, ezt hozza sem teszik a vesztesegehez, pedig ha erre evrol evre celtartalekot kepezne, mint minden mas normalis ceg, akkor meg vesztesegesebb lenne"
Kár, hogy ha a valós tartozásait nézik, akkor beleszámolják. Ugyanúgy, ahogy a csereérett pályát, járművet, állomást, stb.

"Akinek majd kell anyag, felhasznalja."
Gondolom ezt megfelelő engedélyek birtokában és deklarálva, hogy a töltésanyag nem környezetszennyező.

"A hulyesegeidet nem ertem"
De jó, hogy nem kötelező! Sok munkától mentett meg.

@atpijkamo: Van telefonban 3 szolgáltató. Kb. egyforma tarifákkal. A vezetékest hagyjuk, lassan a mobilinternet is elég gyors lesz - már ahol elérhető. A vízdíjak tényleg durvák.

Kivlov 2012.08.01. 15:42:29

@Iza Béla:
Persze. Akkor mit is szövegelsz a plusz fizetésről???

fda 2012.08.01. 15:43:49

A máv még nem vette észre, hogy már csak az ül vonatra, akinek nagyon nincs más lehetősége. És ilyenek egyre kevesebben vannak. Ha meg akarnák tartani a munkájukat, nem egyre süllyedő szívonallal kellene "csábítani" az utasokat.

p.a.r.t.i.z.a.n 2012.08.01. 15:45:15

Úgyis összevissza baszik mindenki-mindenkivel csak egy kicsit rásegítettek a közeledésre.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:45:50

@Iza Béla: És akkor kibírható a magas tarifa, ha mindháromnál egyforma? Nézz körül a szomszéd országokban! Mobilnet dettó. Vonalas dettó.

Szóval a tézisem: hülye, aki a monopóliumot áron alul privatizálja.

Ezzel nem védem a tolvajlást és beleszarást. Csak nem tolvajokat és beleszarókat kell oda tenni.

Failer 2012.08.01. 15:55:30

@pizzaboy: Aki a Balaton Soundra azt mondja, hogy prémium fesztivál, az sikeres ember nem lehet

preddy 2012.08.01. 15:57:09

Télen viszont 10-12 vagonnal járnak a szerelvények és 5-6 utassal...

Makkasz 2012.08.01. 15:59:20

@Iza Béla:

""Nem kell a toltessel semmit csinalni."
Tehát a telket ne adja el a tulajdonos MNV Zrt. Ez már lehet stratégiai gondolkodás, mert lesz rajta út (annak keskeny) vagy kerékpárút (ahhoz messze vannak általában a falvaktól, de legyen)."
nem kell ide strategia, egyszeruen a folosleges vesztesegtermelo vasutat bezarjuk. Remelem nem bukunk fel a toltesben, es a vasuti atjarokat 100eft ert leaszfaltozzak az onkormanyzatok, hogy ne docogjon, ha nem, a szomszedban lako Jozsi bacsi szor ra egy kis murvat.

Az MNV is felesleges. A helyi vagyonnal gazdalkodjanak a helyiek, kulonosen foldteruletekkel. Alfoldon kifejezetten jo szankopalyanak, erdosav telepitesre a toltes. persze mehet rajta bicikliut, de kar erre strategiat letrehozni. Ahol jo az irany, hasznos, ott hasznaljak, ahol nem ott leszarjak. Strategia. Ezert tartunk itt, 80%os adoek, majd az allam megoldja. Ugyanmar.

"Kár, hogy ha a valós tartozásait nézik, akkor beleszámolják. Ugyanúgy, ahogy a csereérett pályát, járművet, állomást, stb.".
Szuper, ha celtartalekot kepzett ra, akkor nem kerul senkinek semmibe a felszamolas, megoldottad. A kornyezetvedelmi kotelezettsegek eleg elol vannak a felszamolasnal a kielegitesi sorban.

"Gondolom ezt megfelelő engedélyek birtokában és deklarálva, hogy a töltésanyag nem környezetszennyező."
Hat persze, es ezt most itt forumozva kell eldonteni. nem igy mukodik az elet. Ha az onkormanyzat megkapja, majd megoldja.
Ehhez megint semmi koze a MAV felszamolasi szuksegessegenek.

Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 16:00:18

@atpijkamo: Itt ennyi. Az a lehetőséged van, hogy nem használod. A víz esetében ez sem játszik. Csókolom, a fejünk fölül eladták az országot.

@Kivlov: Tudod vannak olyan részek, amelyek hiánnyal küszködnek. Ha a lukat be akarják tömni, akkor valahonnan pénz kell. Pl. az útkarbantartásból, ami a nem kevés üzemanyagos befizetésből adódik. De nem arra megy, amire kell, mert van fontosabb. Tehát nemsokára még kevesebb használható út lesz, mint most.

@fda: Ezt már 25 éve is mindenki tudta. Viszont lopni csak nagyból lehet. Pl. a járműjavítók, a pályaépítések és minden hasonló némi "keresztfinanszírozással" terheltek. Vagy miért is futnak még 45 éves kocsik, miközben ott vannak a jó, tárcsafékes Bmx-ek, amelyek gyorsvonatiban mentek Szeged felé? Le lehetett volna gyártani kb. 800 db-ot a GH egyik legkényelmesebb kocsijából. 20 év alatt nem is megerőltető. Valakinek csak érdekében állt, hogy ne ez történjen. Vagy hogy is van az, hogy a MÁV nem tud nemzetköziben lényegeset felmutatni?

Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 16:06:36

@Makkasz: "nem kell ide strategia, egyszeruen a folosleges vesztesegtermelo vasutat bezarjuk"
Értem, de a hatóságnak kötelező előírnia a végleges felszámolás esetén a pálya elbontását és a terület visszaalakítását. Ha ezt valaki eltörli az másik kérés.

"es a vasuti atjarokat 100eft ert leaszfaltozzak az onkormanyzatok"
Tessék?! A tervezés talán kijön ennyiből. A vasúti engedély önmagában közel 200.000 forint.

"Szuper, ha celtartalekot kepzett ra"
Nem képzett, beleszámolta. Abba a bár 1000 milliárd forintba, amely a jelenlegi állapot szintre hozásához szükséges (= marad még 40 éves mozdony is, kocsi is, csak nem a többség).

"Ha az onkormanyzat megkapja, majd megoldja."
Miért kapná meg? Mit ad érte? Hogy jön ide egy önkormányzat? Egyelőre el nem idegeníthető állami vagyon elidegenítéséről van szó, amelyen ráadásul felmért környezeti veszélyforrások találhatók. Hülye az a jegyző, aki ezt átveszi.

no successful 2012.08.01. 16:09:46

Biztos így kompenzáltak, mifelénk 3 kocsival utazik kb 10 utas, de 20-nál többet sose láttam, azért a 3 kocsi mindig masszívan megvan.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.01. 16:29:31

Azt meg tudja valaki erősíteni, hogy az IC-zés kezdetén tényleg volt film vetítés a kabinokban?

Tigriske 2012.08.01. 16:30:06

@Failer: az árak ott azért tényleg meg vannak nyomva a többi fesztiválhoz képest, de persze kibírható már ha valaki szereti ezt a prolielit prosztó légkört ami ott szokott lenni.

Fertőtlenítés a faluban 2012.08.01. 16:30:53

@helianthus: Ennyi utasnál már valószínűleg nem mínuszos a vonat. Hogy a MÁV mégis miért veszteséges? Ezt nem fogja fel az ember.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 16:32:05

@Tigriske: Attól nem "prémium" valami, hogy drágán adják.

LiberAll 2012.08.01. 16:38:32

@atpijkamo: Figyi, ha működne normálisan kifizetném, de még azt sem hagyják, hogy legyen verseny. Jelenleg Állami monopóliumok vannak, bebetonozva, azt ha szólni mer valaki, hogy ezt nem kéne már csinálni, akkor jönnek, hogy így el fognak szállni a díjak... aham, persze..

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 16:41:39

@LiberAll: "még azt sem hagyják, hogy legyen verseny"

Egy csövön jön a víz. Milyen verseny?

Van ami eleve monopólium szolgáltatás. Azt kéne értelmesen nyújtani.

RiCheta 2012.08.01. 16:56:09

A kalauz (hivatalosan jegyvizsgáló) nem azért utazik a mozdonyon, mert nem fér fel, hanem mert biztosan írásbeli rendelkezés alapján kell ott utaznia. Könnyen meglehet az is, hogy un. szabálytalan pályán (bal oldali sínen mennek), bár úgy tudom, ez egyvágányos pálya. Ez nem sima menesztés, mert állomáskor való induláskor nem kell (sőt tilos) un. rövid figyelj jelzést adni. Az, meg hogy kevés a kocsi, abban van valami igazság. Lehet érdemes lett volna megkérdezni, hogy mi is történt. Még az is lehet, hogy ki kellett sorozni kocsikat, mert hibásak voltak. Ha meg egy bedöglött fék miatt kisiklik az egész vonat, vagy a hibás ajtó miatt kiesik egy ember, vagy történetesen egyáltalán nem indul vonat, akkor persze megint a vasút a hibás...

Makkasz 2012.08.01. 17:02:41

@Iza Béla: "Értem, de a hatóságnak kötelező előírnia a végleges felszámolás esetén a pálya elbontását és a terület visszaalakítását. Ha ezt valaki eltörli az másik kérés."

Nem kell eltorolni semmit, ez nem kapcsolodik a veszteseges tarsasag felszamolasahoz. A kotelezettseg mar ott van ma is.

"Tessék?! A tervezés talán kijön ennyiből. A vasúti engedély önmagában közel 200.000 forint."
Ezek feleslegesek. Egyszeruen ami megmarad a telepulesi felujitasbol odateszik. Burokraciaban dolgozol?

"Nem képzett, beleszámolta. Abba a bár 1000 milliárd forintba, amely a jelenlegi állapot szintre hozásához szükséges (= marad még 40 éves mozdony is, kocsi is, csak nem a többség)."
Ezt kivetelesen ertem. Jo hirem van, ha megszunik a MAV, ez az adossag nem no tovabb, ha nem szunik meg, tovabb no.

"Ha az onkormanyzat megkapja, majd megoldja."
Megkapja, Forint-forint, itt is ott is. Az onkormanyzatnak van kontrollja, tudja mirol van szo, a helybeliek foldjet keresztezi, hatarolja vagy teszi megkozelithetove. A hasznosithato anyagot is helyben lehet felhasznalni. Egyszeruen ezt az irtozatos centralizaciot is meg kell szuntetni.

apanna 2012.08.01. 17:03:25

@kvadrillio: Nincs szabad strand ami ingyenes? Nemá....

RiCheta 2012.08.01. 17:11:27

@Roy: Szét kell verni a kocsit, persze... na pont ezért nincs elég kocsi, aztán meg sír a szátok, hogy 3 kocsi jött csak.
Egyszer az életben nem ültél még végig egy Záhony-Keszthelyt egyben egy szili mozdonyon, na akkor aztán megtanúlnád mi a magyarok úristene. Főleg úgy hogy nem egyszer a sok birka utas úgy rázza a kocsikat, -ütemesen-, hogy a 80 tonnás mozdonyon is megérezni... Az üléseket összevágják, a vészféket meghúzzák -indokolatlanul-, a wc összeszarva, húgyozva, hányva... ennyit erről... Volt szerencsém az idei "soudosok vonatai" hoz, nem lennék a karbantartók, takarítók helyébe... Szerencsére a mozdonyra még nem jártok fel...

vncs 2012.08.01. 17:36:00

Hmm. Lassuk csak. Szereny velemenyem szerint:

(1) Balaton
Igenytelen, draga hely olyan "kikapcsolodni vagyoknak", akik meg eletukben nem lattak tengert. Akik mar lattak, azok szamara csak egy pocsolya.
Egy balatoni nyaralas arabol ki lehet hozni egy sokkal igenyesebb nyaralast par ezer km-rel arrebb. Ja, es ott nem kell strandbelepot (WTF???) sem fizetni.

(2) Mo.-i szemelyszallitas
Kadertemetok, igazi szocialista utodvallalatok, megfejelve olyan izgalmakkal, mint pl. majdnem mindenki valamilyen kedvezmenyes jeggyel utazik, csak veletlenul pont Te fogsz qrva dragan utazni a teljes aru jeggyel vegig allva 200km-t, mikozben a 90%-os kedvezmennyel utazo nyavalygásait kell hallgatnod (persze ő ül).

en_té 2012.08.01. 18:16:55

Szerintem meg a kurva anyját a cikk írójának. Ez ilyen egyszerű...
Ostoba firkász

himpellér 2012.08.01. 18:47:09

Na ezért járok én autóval, és a saját magamnak nyújtott szolgáltatással maximálisan elégedett vagyok. Leszarom a mávot, meg az összes buszos társaságot!

Otovszky E. 2012.08.01. 19:17:12

@en_té: Világos, tiszta beszéd. Fizet ~2500 forintot a jegyért, oszt a qrwa anyját. Tényleg, milyen egyszerű: a jövőben, ha vki jegyet vesz, el kell küldeni a k. anyjába - persze csak ha már kifizette az árát.

Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 19:19:52

@helianthus: "A mai modern zenét nem kedvelem" Ez alatt mi értendő?
Az utolsó kérdés gondolom csak vicc volt.

Szaszy G 2012.08.01. 20:05:57

És ebben mi a furcsa? Én már 2001-ben így jártamnyáron Fehérvárról Siófok felé vonattal, akkor is csak 3 kocsi volt. Szomorú egyébként, és nagyon is felháborító, de ez nem újdonság már évek óta... :(:(:(

ember100 2012.08.01. 20:34:04

@Iza Béla:
Helló!
Az első 1-2 beszólás sem volt semmi persze lincseljék meg a kallert :) vicces , de a harmadik , hogy a fehérvári megálló télen hóban 500 m és az max. 10 perc séta , akkor ajánlom hogy gyere el hozzám javíttatni és azt mondom hogy fizess érte de nem szolgálltatok , vagy vegyél a péknél egy kenyeret , de az eladó leharapja a végér , és akkor örülj hogy csak ANNAK :):):) ez így világos , NEM elégségesz szolgálltatás , erről már ugye hallottál ?????

Manyecska 2012.08.01. 20:46:19

@Makkasz: :) mert a GYSEV a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt!:D

igazságos 2012.08.01. 21:02:24

@Otovszky E.: hát, ennyi lóvéért eleve nem ültem volna már vonatra, hanem kerítettem volna valakit, aki 1500-ért is hazavitt volna kocsival.

Manyecska 2012.08.01. 21:03:44

@Semese: mi most háromnegyed órát álltunk javítás miatt, a kaller körberohant tájékoztatni, de előbb elrohant az állomásig egyáltalán:D!

Otovszky E. 2012.08.01. 21:11:12

@igazságos: Elnézést, félreérthető voltam. Én csak azt szerettem volna kifejezésre juttatni, hogy mekkora gyökérség valakit lekurvaanyázni azért, hogy vesz jegyet a vonatra, és nem tetszik neki, hogy a pénzéért nem elégséges szolgáltatást kap. Miközben ő elégséges pénzt fizetett ki.
Túl udvarias voltam, nem kellett volna.
Mondjuk ki: vannak embertársaink, akik szerint ha valaki mást gondol egy dologról, mint amit szerintük gondolni "kell", és ennek hangot is ad, az alapból egy f@sz, sőt kurvanyájú. Ez nagyszerű, valóban. Üssük le, aki egyáltalán gondol valamit, és menjünk az akolba kollektíve szopni. Előbb-utóbb kosok, majd farkasok veszik be magukat az akolba. (A kost megszopni talán meg hagyján, az csak undorító, de a farkast...)

igazságos 2012.08.01. 21:12:56

@Otovszky E.: de ha látod, hogy tömegnyomor van, mi visz rá téged, hogy csakazért is felülj arra a vonatra, holott tudod, hogy nem férsz már fel?

El kell fogadni, hogy tömeg van, a rinyálástól még nem lesz több vonatkocsi. Ez kicsit óvodás panaszkodás, olyan, mint mikor négyen ülnek be egy játszótéri valamibe, és az ötödik nem fér már fel, de ő akkor is be akar ülni.

Otovszky E. 2012.08.01. 21:13:02

@ember100: Erről van szó. Ez a kiindulási alap. Ha nem innen indulunk el, régen rossz. Kádár meghalt. Nem baj - támasszuk fel.

szilba 2012.08.01. 21:23:23

Rohadtul jól mehet az itt hozzászólók többségének, mert még a szerencsétlen posztolót qrják le, hogy miért is merészel vonatra szállni a hülyéje!? Nagyon (nem ) normálisak: jelentem, nem mindenkinek van BMW X9-ese, hogy a hét végén, mindenkit letolva az M7-esen lerongyoljon a Balatonra. Tessék tudomásul venni, hogy az autó nélkülieknek nincs maás válsztásuk, mint a MÁV, és azért az elég borsos pénzért joga van EMBERI körülmények között utazni! Ja, és még egy: a Balaton nem csak az autósoké..., de ezt egyeseknek hiába magyarázom.

Otovszky E. 2012.08.01. 21:24:40

@igazságos: Nem. Az óvodában nem fizettél a játszótéri valami használatáért. A MÁV-pénztárban nem mondták meg, hogy nem lesz hely a vonaton, hagyták, hogy kifizesd a jegy árát. Azért ülsz fel a vonatra, mert el kell/akarsz jutni vhova. A játszótéren ilyen kényszer nincs. Egyébként valóban van némi hasonlóság: az óvodás polgárok fizetik az adót, és dalolnak, ha kihagyják őket a játékból (akarom mondani: vonatból).
Komolyabbra fordítva: miért kell belenyugodnom abba, hogy többszörösen megvezetnek és meglopnak, mondhatni életvitelszerűen? 1. veszek jegyet, 2. adózom. Nem arról van szó, hogy kizsebelnek a villamoson, vagy egyszer föltörik a lakásomat, amikor nem vagyok otthon. Nem. Folyamatosan égetik el a pénzemet (a Tiédet, az összes kommentelőét, de még a jegyvizsgálókét is) a MÁV Start Zrt.-ben, amely "a helyközi közlekedés meghatározó közösségi szereplőjeként a kulturált és pontos vasúti szolgáltatás elérésében és fenntartásában érdekelt."
Nem kellene elfogadni azt, ami nyilvánvalóan képtelenség. Ha pl. valaki azt hirdeti, hogy 2x2 = 7, az nem jó. Na most, ha az illető a matematikai kutatóintézet fejlesztési igazgatójaként teszi ezt, akkor az még kevésbé jó. Ezt még lehet fokozni, és a fokozás egyik állomása a MÁV Start Zrt. (és még sok minden egyéb is Mo.-on). (A kutatóintézeti példa fiktív, csak a megvilágítást szolgálja.)

igazságos 2012.08.01. 21:26:25

@Otovszky E.: ha az a játszótér tegyük fel, az óvodában van, akkor te is fizetsz a játékok használatáért, karbantartásért adókkal, díjakkal.

szilba 2012.08.01. 21:32:48

@fda: és még sokaknak. "A máv még nem vette észre, hogy már csak az ül vonatra, akinek nagyon nincs más lehetősége. És ilyenek egyre kevesebben vannak."
Most vagy elírtad, vagy ennyire tájékozatlan (lökött) vagy!!! Szerinted egyre több az olyan ember, aki nem szorul rá a MÁv-ra vagy a Volán-ra? Annyira dübörög a gazdaság, hogy mindenkinek van autója, vagy legalábbis olyan ismerőse, aki el tudja vinni 100-200 km-re a hét végén, hiszen az illtőnek van kocsija, de nincs családja! Ugyan már....

Otovszky E. 2012.08.01. 21:35:15

@igazságos: A párhuzam nem pontos. A játszótér karbantartásáért (akár az oviban, akár a téren van), egyfajta "átalányt" fizetek, igen, csakúgy, mint az állami pénzből fenntartott vasúti pálya karbantartásáért. De amikor külön fizetek az igénybevételért, akkor helyet vásárolok a vonaton. Ha fizetni kell a játszótéri eszköz használatáért (ilyen pl. a csúszda egyes strandokon, vagy a különféle Aqua- és egyéb parkok, ahol a többezer pénzért nyilván elvárod, hogy igénybevehesd a csúszdát stb.
Amikor jegyet veszel a MÁV-pénztárban/Aquaparkban, szerződést kötsz a szolgáltatóval. Azért az nem a ringlispil.

renevol 2012.08.01. 21:36:47

"Szerintem a vasutat nem dotálni kellene százmilliárdokkal, hanem megszüntetni. Teljesen."

A videón is jól látható, hogy senkinek semmi szüksége nincs a vasúti személyszállításra. Alig vannak a vonaton.

Pláne nem érdemes a vasúti teherszállítást megoldani, sokkal inkább érdemes a kamionforgalmat növelni.

Otovszky E. 2012.08.01. 21:39:09

Ha a MÁV elégtelen szolgáltatást nyújt, akkor ugyanúgy meg kell bírságolni, mint azt az utast, aki jegy nélkül utazik. Tiszta sor. Ha ez nem működik, jöhet a Kádár. Igen, az a rókaképű, akiről a Kádár-korszakot elnevezték.

Otovszky E. 2012.08.01. 21:42:23

@renevol: Félreérted. A posztoló nem a vasúti szállítás, hanem a MÁV megszüntetését szorgalmazza. Tehát nem a sínek felszedését és a mozdonyok, vagonok leselejtezését, hanem a jelenlegi vasúti cég felszámolását.

szilba 2012.08.01. 21:46:31

@igazságos: Igen, fizetek az óvodai ellátásért is, adók, járulékok, stb. formájában. Ugyanígy fizetek abba a nem kevés állami támogatásba, amit a MÁV minden évben kinyikorog magának. Ezt mindenképpen fizetnem kell! De ha én külön szerződést (értsd jegyvásárlás...) kötök a céggel, akkor - azon kívül, hogy a vonat egyáltalán elindult - elvárom a pénzemért, hogy normális, emberi kiszolgálásban részesüljek. Még egy kérdés esetleges vasutas hozzászólók részére: mennyivel fogyaszt kevesebbet a V43 mozdomy, ha mondjuk 3 kocsi helyett 4-et, vagy urambocsá 5-öt kötnek utána?

villamos alóli kacaj 2012.08.01. 21:55:46

" A kurva anyját a vasútnak! "
IS !

Otovszky E. 2012.08.01. 22:01:15

@szilba: Elvileg vmivel többet kell fogyasztania, pláne állomások után, amikor gyorsul, de ha több kocsit húz, több utast tud elvinni (a cég - merőben üzleti jellegű - kockázata, hogy hányan kötnek vele aznap, arra a járatra szerződést).
Mondjuk az is érv lehet, hogy minél kevesebb kocsit húz a mozdony, annál kisebb az energiaszámla, a sok hülye utas meg úgyis el akar jutni az úticéljához, így a 3 vagon sok, elég nekik egy vagon is.
Örüljenek, hogy nincs megtiltva az országon belüli önkényes helyváltoztatás, munkaidőben. (Péntek este van, aki még dolgozik, amikor ezek a Balatonra mennének.)

kverti 2012.08.01. 22:12:08

Sohasem értettem az ehhez hasonló rinyaposztokat. Minek? Változik ettől bármi is? Nem. Jajj máv így, jajj bkv úgy, jajj volán stb.. amúgy.. Mindet mi csináltuk, illetve hagytuk olyan állapotba kerülni amilyenben jelenleg leledzik. Mi Magyarok. Tőlünk jelenleg ennyire telik. Tessék szépen használni olyan állapotában, amilyen. Majd ha generációkkal később is lesz egy Magyarország nevű ország, ahol olyan emberek élnek, akiknek sikerült túllépni saját önző, egoista, kicsinyes, és legfőképp irigy mentalitásukon, és felismerni mit is jelent a közösség, a közösség tudat, majd nem kell a maihoz hasonló körülményeket elviselnünk. Ahol felüti a fejét az IGÉNY a változásra, és legalább annyira fontos lesz a közösség érdeke mint az egyéné, akkor majd nem kell fekáliában utaznunk a szétporladt vasúti kocsikban.

szilba 2012.08.01. 22:12:46

@Otovszky E.:
Végre normális, célratörő hozzászólás, köszönöm. Az elvet értem (villamosmérnök lévén), de azért az is lehet kérdés, hogy akkor jobb-e a vasút, ha heringek módjára, az utasok elégedettségére szállítja utasait (mondjuk az utasok száma ugyanannyi), vagy utána kötök még egy kocsit (azt nem hiszem, hogy ez akkora extra költség lenne, főleg V43 esetében), és van egy kis kosár elégedett utasom. Még egy dolog, szintén MÁV-os. A MÁV dicsekszik azzal, hogy a pl. Tatabánya-Bp., vagy Győr-Bp. viszonyatban mennyi pénzt takarít meg a FLIRT, vagy TALENT motorvonatok használatával. Nem lehetne-e, hogy ilyenek járjanak (legalább a nyári csúcs időszakban) a Balatonra is?

szilba 2012.08.01. 22:21:52

@szilba:
CSak azért, hogy érthetőbb legyen: a V43 mozdonyok nem termelnek vissza energiát a rendszerbe fékezés közben, a FLIRT, vag TALENT motorvonatok igen. A gyorsulás közben egy, vagy két plusz kocsi esetében nyerhető (spórolható) energia pedig nagyban a mozdonyvezető vezetési stílusától függ. Mindenesetre szívesen fogadnék konkrét számokat érintettektől (mozdonyvezető-vs-a döntéshozók)

Otovszky E. 2012.08.01. 22:26:09

@szilba: A MÁV-val szerintem az a fő probléma, hogy pont úgy működik, mint az ország, amelynek része. Semmit senkin nem lehet számonkérni, csak fizetni kell (azt szabad). Semmi, ami ésszerűtlenül megy, nem hozható helyre, nem igazítható ki - egyszerűen mert az egész izé egy nagy tehetetlen, önjáró, öntörvényű lavinaként, vagy inkább hatalmas sárcsomóként gurul erre vagy arra, és a "gurítók" semmi módon nem tehetők érdekeltté abban, hogy az állami pénzeket ésszerűen használják fel. Csak a szanálás lenne a megoldás - mindenféle változtatási vagy "reform"igyekezet szükségképpen megfeneklik, mert magának a cégnek valami homályos okból "nem érdeke" az efféle, de a jelek szerint még az oly egyszerűnek látszó döntések sem, mint a sok pénzt megtakarító FLIRT motorvonatok járatása a Balatonra. Biztos létezik erre valamilyen magyarázat. Szociális pl., vagy mittudomén.

szilba 2012.08.01. 22:33:02

Erre csak azt tudom mondani, hogy nálad a pont! Pedig a MÁV már küldött próbavonatokat (TALENT v.FLIRT) nem csak a Balatonra, de még Pécsre is. A próba sikeres, döntés....az nincs.

Bluemotion 2012.08.01. 22:34:41

Csalóka a poszt. "Balaton Sound is volt amire a MÁV további vonatokat ígért." Több vonat is közlekedett, de úgy látszik ez se volt elég. Érdemes lenne a posztolónak, akkor is felmérni az utaslétszámot mikor nem lehet 50%-os kedvezménnyel lemenni a Sound-ra, hanem csak egy vesz egy átlagos hétköznapot és látni fogja, hogy kielégítő a szerelvények darabszáma.

Otovszky E. 2012.08.01. 22:53:53

@!Hello: A poszt nem csalóka. A posztoló akkor utazott, amikor utazott és nem máskor. Ő nem arra szerződött a fuvaroztatóval, amit kapott. A fuvaroztató etikátlanul járt el, hogy ne mondjam: gyökér módjára. Mint oly sokunkkal számtalanszor megtette. Az a cég, amelyik "a helyközi közlekedés meghatározó közösségi szereplőjeként a kulturált és pontos vasúti szolgáltatás elérésében és fenntartásában érdekelt." Egyik utast, egyik vásárlót sem érdekli, hogy de van olyan, hogy a cég/üzlet rendesen kiszolgálja(-ta) ezt vagy azt az utast/vevőt.
Kedves @!Hello! Idézek @Iza Béla Neked írt hozzászólásából: "ajánlom hogy gyere el hozzám javíttatni és azt mondom hogy fizess érte de nem szolgálltatok , vagy vegyél a péknél egy kenyeret , de az eladó leharapja a végér , és akkor örülj hogy csak ANNAK :):):) ez így világos , NEM elégségesz szolgálltatás..."
Nem kell annyira védeni a Magyar Államvasutakat. Védik azt mások, meg az a sok-sok pénz, amit minden évben kap.

Franciadrazsesz 2012.08.01. 22:56:11

Csak egy rövidet. Előre elnézést érte. Érdekes, ám kb egy hónappal előtte jártam a Balatonon és pont ellenkezőt tapasztaltam, pedig egy neves rendezvény is arra a hétvégére esett. Szinte alig voltak az újfajta piros légkondicionált vonaton. Ups, korán reggel volt... Kulturáltan és kényelmesen utaztam, nagyon nyugalmas utastársakkal, akik kezében se sípok, se sörösdobozok, se pálinkásüvegek, se zöldség a zsebben, se tabletták és semmi party kellékek. Persze tisztelet a kivételnek aki nyugodtan végig tud menni a Déliből bármilyen fesztiválra is... (Én nem tudnék!! Biztos dolgozna a bugi a lábamban). Szóval a MÁV védelmében, úgy gondolom, hogy ilyenkor inkább buli vonatokat indítson, ami maximum magtáras kocsikkal van szerelve. Abban lehet dajdajozni, inni, enni, akár még firkálni is. A kocsik végében egy pottyantó oszt csókolom. Még felárat is kérnék!

A kommentelő által megélt megoldás sem rossz, mert ha heringként beszorítják a népeket a kocsikban, 1. jobban összejönnek a buliig, így jobb lesz a party. Lehet, hogy életre szóló kapcsolatok köttetnek 2. Csak 3 régi lelakott kocsit tesznek tönkre a jól nevelt gyerekek 3. legközelebb kocsival mennek, amiben a sofőr majd sikongat a többiekkel, hogy ott pedig nincs kaja, pia és meg sem áll pisilni sehol.

Szóval, ha valaki ilyen bulira vetemedik, annak bizony be kell járnia az odáig vezető rögös utakat is. Különben miről fog mesélni a saját gyerekeinek, ha lesz egyáltalán

Otovszky E. 2012.08.01. 23:04:31

@Franciadrazsesz: Ne haragudj, de itt nem arról van szó, hogy van, amikor jó vonatozni Mo.-on, van, amikor nem, és az utóbbi halmaz egyik elemét megörökítette a posztolónk. Egy halmozottan elégtelen szolgáltatásról van szó, amit nem ment az, hogy van olyan is, ugyanennél a cégnél, amikor elégséges vagy annál jobb a szolgáltatás. Túl sokszor rossz a szolgáltatás, ahhoz a túl sok pénzhez képest, de amúgy is. "A múltkor a sör nem volt megpimpósodva, és a kenyér se volt egérszaros, az eladó se kurvanyázott. Ezentúl mindig ide fogok járni."

Franciadrazsesz 2012.08.01. 23:32:40

@Otovszky E.: Nem értem... Egy nagy közszolgáltatót ne a sarki boltoshoz hasonlítsunk! Ha ott szaros a kenyér és bunkó az eladó, hát zárjon be és húzzon inkább árufeltöltőnek a multiba. Az elmúlt pár évben (megkövetem magam) még a vonatok közelébe se mentem, csak a gyerekkel hogy mutogassam neki, mint látványosság. Idén több alkalommal is használtam a MÁV ot, nem egyszer és nem kétszer. Biciklivel Pestre (hogy ne a BKV-t használjam, mert ugye azt nem szeretem, mert olyan amilyen ezért nem ülök fel rá), majd haza. Az Én szememben a MÁV nagyon sokat fejlődött az elmúlt 10 évben. Sok pénzt (OK OK a miénket) költöttek rá, és biztos fogják is. Szerintem jó irányba halad. DE!!!! Valaki mondja már meg, hogy melyik professzionális logisztikus fogja kitalálni, hogy a Balatonon éppen rendezett partyra hányan fogják igénybe venni a szolgáltatásukat. JAJJJ, az internetes jegyvásárlás (arról is olvastam már, hogy nem működik időnként és hogy milyen modortalanok az ügyfélszolgálatosok... őket faron kell pöccenteni, vagy több pénzt adni nekik a mosolyért)

Szerintem egy szónak is száz a vége, partyra party takarmányos szerelvény, oszt had szóljon. Sörpadok bele, pult, és egy bivaly mozdony elé, mindenki örülne, még ha fullon is lenne.

Bluemotion 2012.08.02. 01:54:39

@Otovszky E.: Azt hiszem túlságosan komolyan veszed a posztot :)

Rá van írva/bele van írva a "szerződésbe" bármi olyasmi, hogy akinek jegye van, annak ülőhelyet vagy szorongás mentes álló helyet kell biztosítani egy adott kocsiba stb.? Amíg semmi ilyesmi nem rá/beleírva, akkor maximum utazásra lehet csak használni és ha az ütközőn van, akkor csak ott viszi el a kedves utast.
Nem is értem a problémát.

Én fiatalabb koromban számtalanszor utaztam tömött buszokon munkába menet 30-40km is és soha nem éreztem affinitást afelé, beküldjek a Homárra egy ilyen vérszegény történetet.

Otovszky E. 2012.08.02. 02:11:36

@!Hello: Komolyan is lehet venni. Nem a posztot magát, meg a történetet, hanem azt, hogy egy lúzer-államban egy lúzer-miniállam évente többszáz 10 a kilencediken forint állampénzt lenyel, majd sajátos emésztésnek veti alá az összeget. Hogy lássuk a méreteket: pl. az olajszőkítés úgy másfélezermilliárdot vitt el pár év alatt. Ez, ha beszorozzuk az olajszőkítések óta eltelt idővel, kenterbe veri az olajbűnözést. Én egyszerűen - per analogiam - MÁV-bűnözésnek nevezem. Nem a posztoló történetét, hanem a szóbanforgó fuvaroztató cég állampénzügyeit.

Iza Béla (törölt) 2012.08.02. 09:45:40

@Franciadrazsesz: Van jelenleg kazánvizsgás Bivaly? ;) Oszt' minek nekik az a jó mozdony?

@szilba: Nem lehet. Ezek a motorvonatok vagy igen tisztességesen ki vannak használva (FLIRT), vagy ne akarjál vele utazni (TALENT). A nagy megtakarítás elővárosban jelentkezik, így a motorvonatokat ott kell járatni.

@ember100: Te _nem_ a személyszállítási szolgáltatás megrendelője vagy, míg ha én javíttatok meg valamit, akkor én vagyok a megrendelő. Vannak utasjogok, lehet tanulmányozni, de addig terjed a vasút felelősségi köre és nem tovább.

@Makkasz:"Ezek feleslegesek. Egyszeruen ami megmarad a telepulesi felujitasbol odateszik. Burokraciaban dolgozol?"
Nem is tudtam, hogy a maradék anyaggal nem kell elszámolni és veszélyes hulladékként kezelni. Persze terveztetni és engedélyeztetni is felesleges, mert ha a burkolat minősége miatt baleset lesz, akkor biztos előáll a polgármester, hogy szeretne egy szanatóriumi beutalót Szegedre.

"Ezt kivetelesen ertem. Jo hirem van, ha megszunik a MAV, ez az adossag nem no tovabb, ha nem szunik meg, tovabb no."
És? Ha másik társaság jön, akkor az üzemeltetésben fizeted meg annak a kamatait, amit most kivettél. A pálya ráadásul külön van, azt nem lehet felszámolni, csak a pályával együtt.

"Megkapja, Forint-forint, itt is ott is."
Nézd, ebben az országban ugyan elég gyorsan és hektikusan változnak a jogszabályok, de még vannak. Amit leírtál, legalább 4 jogszabályt sért.

" Az onkormanyzatnak van kontrollja"
Nap vicce. Lapozzunk.

"A hasznosithato anyagot is helyben lehet felhasznalni."
Név szerint?

"Egyszeruen ezt az irtozatos centralizaciot is meg kell szuntetni."
A törvényhozásra gondolsz?

Roy 2012.08.02. 09:54:14

@RiCheta: Nem ezért nincs elég kocsi, hanem azért mert a MÁV magas ívben lesz@rja az utasokat.
Akkor még nem utaztál Bzmot268-al Sárbogárd Decs között.
Nyitott ajtók iszonyú zaj, és büdös.

tocibacsi 2012.08.02. 10:03:50

@Iza Béla: már más is felvetette... a mozdonyvezetőnél van szolgálati mobil... ez tény. Tudom, ismerek egykori mozdonyvezetőt, aki most forgalomirányító, szokott mesélni, hogy mekkora balfaszokkal van tele a cég... Szóval a mozdonyvezetőnek aztán igazán illenék tudni, mi a faszért álltok. Tehát egyszerűen meg kő tőle kérdezni... Csak ismételni tudom: a problémákat nem megmagyarázni, hanem megoldani kell. Kár, hogy ezt nem vagytok képesek felfogni. Persze ha egyszer kaptok egy rendes menedzsmentet akik mindenkit elzavarnak a halál véreres lóf*ára, aki nem képes önálló, előremutató munkát végezve hozzátenni valamit az egészhez, akkor megy majd a picsogás...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 10:34:37

Egyik nap (hétköznap) Keszthelyről mentem Budapestre busszal. Kivételesen az északi parton mentem végig.
Amit tapasztaltam:
A Balaton északi partján ez a busz minden településen megáll, sok helyen felszáll több kevesebb utas. Mire Keszthelyről Balatonkeneséig jut a busz, addigra csurig van. De kikkel is??? Legalább a fele nem fizető nyugdíjas volt, mert ugye nekik valami szocialista csoda folytán 65 év felett INGYEN JÁR A TÖMEGKÖZLEKEDÉS. És szinte az összes többi utasnak is volt valami kedvezménye. Pl.: 90-os, Magyarigazolványos...stb.

Ugyanez megy a MÁV-nál is: és akkor csodálkozunk hogy pusztul lefelé a tömegközlekedés?!?!?! Mikor a bele ölt összeg felét a vezetőség lopja ki, másik feléből az utasokat támogatják.

Egyszer az Orangeways indítani akart belföldi járatokat is, de az akkori közlekedési miniszter és a Volánosok tiltakoztak veszettül. Talán mert a fizető utasokat elszipkázná, a Volánnak pedig megmaradnak az kedvezményesek és a 65 év felettiek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.02. 10:43:31

@csabapayne: "másik feléből az utasokat támogatják."

Azt az állam támogatja, a kedvezményt meggkapja a MÁV.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 11:11:29

@atpijkamo:
Én azt hittem eleve erre kap rengeteg állami támogatást a MÁV, amiből ők gazdálkodják ki a kedvezményes utasaikból kieső hiányt.

De megint csak marad a probléma. Feleslegesen mennek el súlyos pénzek mások kedvezményes utaztatására.

Otovszky E. 2012.08.02. 11:12:08

Volt egy Cato nevű, mondjuk így, személy a régi Rómában. Állandóan felállt (nem neki, hanem ő, a szenátusban), és állítólag mindig ezt a mondatot mondta: "Egyébként az a véleményem, hogy Kartágót el kell pusztítani." Tekintsünk el most ennek a politikai vonatkozásaitól. Én, és más hozzászóló-társaim is ilyeneket mondunk (idézem Iza Béla hozzászólótársunkat: "a problémákat nem megmagyarázni, hanem megoldani kell. Kár, hogy ezt nem vagytok képesek felfogni. Persze ha egyszer kaptok egy rendes menedzsmentet akik mindenkit elzavarnak a halál véreres lóf*ára, aki nem képes önálló, előremutató munkát végezve hozzátenni valamit az egészhez, akkor megy majd a picsogás..."
Még annyit csak, hogy ami máshol megoldható, azt itt is meg kell tudni oldani. (A "máshol" akár a MÁV területén is érthető. Az utasok megalázása, sanyargatása nem védhető semmivel. Nem magyarázni kell, hanem megoldani. Az utas fizet, teljes joggal leszarhatja a magyarázatot. Ha ő mulaszt, akkor persze arra nincs magyarázat. Hol élünk? Ja, itt? Oké.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.02. 11:21:48

@csabapayne: "Feleslegesen mennek el súlyos pénzek mások kedvezményes utaztatására."

Feleslegesen? Másképp azok nem utaznának. Bevétel kisebb lenne, a vonatok ugyanúgy közlekednének.

Budapest-Balaton jópárezer forint. A gyermekeim lemehetnének minden hétvégén, de nem keresnek annyit, hogy jó szájízzel erre költsék. Így lesz nekik egy hét nyaralás, oszt annyi. A MÁV is rájött erre, megint van 50%-os retúrjegy, de késő.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.02. 11:23:35

@csabapayne: "a bele ölt összeg felét a vezetőség lopja ki,"

Sokat lopnak, és sokat herdálnak. A tékozló koldus esete. Mint az egészségügy.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 11:53:27

@atpijkamo:

Én főként a nyugdíjasok utaztatására gondolok, ott teljesen indokolatlan a 100% elég lenne 50-60% nekik is.
a 90%-os kedvezményeket is lehetne kicsit mérsékelni 80-70%-ra.

A szomorú valóság, hogy én megyek minden hétvégén üdülőhelyekre, rokonlátogatásokra...stb. stb.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 11:56:31

@csabapayne:
Helyesbítek... én SEM megyek minden hétvégén...

Iza Béla (törölt) 2012.08.02. 12:34:18

@tocibacsi: Kérdezd meg, hogy egy jegyvágó hogyan és mikor mehet át a gépre. Hogyan kell megfigyelni a pályát, hogy utas ne szálljon le. Mert veszélyes.

iorek 2012.08.02. 13:07:52

@Don Quixote de la Ferko: Én konkrétan egy kéthetes nyaralásra mentem - ezért csak most jelent meg - és teljes értékű jegyet vettem egy szolgáltatásra.
Egyébként nem csak a BS idején van ilyen. A balatoni vonatok rendszeresen túlzsúfoltak. Vannak videóim a közlekedőn végig ülő álló utasokról máskorról is. Déli part, északi part, egyre megy.

iorek 2012.08.02. 13:18:49

@kverti: Érdekes, hogy magadnak mondasz ellent. A Homár pont a közösségi összefogás első csírája és eszköze. Ez az egyetlen dolog ma mo.-n, ami próbál arra szocializálni, hogy ne legyél birka. Pont ez a lényeg, azaz éppen örülnöd kellene.

iorek 2012.08.02. 13:27:46

@!Hello: Megtettem. Idén legalább 7-szer mentem le péntek du. a Balatonra. Végül mindig tömeg lett.
Egyébként a vasút direkt fényezte magát, hogy megoldja a Sound logisztikai problémáját. Ehhez képest még infót sem volt képes adni.

dr. v.b.1990 2012.08.03. 00:08:39

Az a MÁV-nak az az egy szerencséje,hogy a GYSEV-en kívül nincs más piaci konkurenciája különben nagyon hamar a Malév sorsára jutna. Egyébként a vicc az egészben ,hogy a kormányunk -kommunikációban legalábbis-ezt a valamit erőlteti a busz közlekedés helyett.

linfury 2012.08.03. 07:39:35

@hopptarisznya: Mondjuk lehet, nem ritkítással kellett volna kezdeni

Tölgyasztal 2012.08.03. 09:37:45

Nyugdíjasok hétvégi utazásához:
nagyon sok olyan esetet hallottam mostanában, ahol a nyugdíjasok "rokonlátogatása" amiatt van, mert az unokának messzi vidékről viszik fel pl. Budapestre a következő hétre az elemózsiát (vidéki/otthoni ételt).A távol az otthontól dolgozó fiatal kétszer is meggondolja, hogy hazautazzon a szüleihez...egy hétvégi utazás akár a havi fizetésének a 10%-a is lehet?

Vagy egy Budapesten dolgozó diák, aki hétvégén diákmunkára kényszerül, akkor neki hogyan fognak otthoni ételt biztosítani? Vagy a hétvégén megdolgozott pénzt teljes egészében költse a következő héten étkezésre?

A kedvezménnyel utazók sem örömükben utaznak mindig a vonaton. Az egyes családok is próbálják az életüket a legköltséghatékonyabban megszervezni!

Iza Béla (törölt) 2012.08.03. 11:59:31

@Tölgyasztal: Az egyéb ellátások hiányosságait a közlekedéssel kívánják pótolni.

2012.08.03. 13:27:02

@hagyma:
Nem voltál még fejlettem országban, csak szólok.

2012.08.03. 13:29:58

Valahogy azt látom, hogy a magyar nép sosem tanul...

Tavalyelőtt és tavaly is ugyanez volt a sztori a homáron.

Aki Soundozni akar, jobban teszi, ha belekalkulálja a 2-3 nappal előtti és utáni utazást, ha nincs más megoldása mint a vonat. Előtte érkezni 2-3 nappal és utána 2-3 nappal távozni.

Mivel a rendezvény részvevői átlag huszonévesek, egyetemisták, nehogy ne lehessen elintézni. Na igen a nyugalom többe kerül, ez Magyarisztán.

marko77 2012.08.05. 09:00:30

Na az ilyen hozzáállás miatt nem fog senki vonatra átülni. És arról nem beszélve, hogy drága.
A Sound szervezői meg béreljenek több kocsit. Nem hullik le a gyűrű kisujjukról.

Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 09:01:11

@vágtázó halottkém: Ha jól vettem ki az eddigi munkásságából, olyan rszágban él, ahol a vasúti teherszállítás részaránya magasabb, mint Európában. De lehet, hogy rosszul emlékeszem, személyes adatokat nam tartok nyilván.

Amúgy megbeszéltük, ezek az igen fejlett országok pl. Ciprus, Málta, Líbia.

Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 09:02:15

@marko77: "A Sound szervezői meg béreljenek több kocsit. Nem hullik le a gyűrű kisujjukról."
Kitől? Hogyan? Ez nem úgy megy, hogy csettintenek és lesz kocsi...

siófoki35 2013.04.24. 15:37:13

@Akos1985: 12 kocsi is elfér..

A Fehérvár-Fonyód közti személyekre általában elég szokott lenni három kocsi.