Tékozló Homár

A kézipoggyász is fizetős lesz a Wizzairnél?

2012.09.14. 11:25 | jackyll | 187 komment

Szegény naiv ügyfél nem érti, miért került 51 fontba a kapunál a poggyásza a Wizzairnél, pedig csak a szolgáltatási díjakat kellett volna megnézni az első menüpontnál. Más kérdés, hogy amit a poggyász menü alatt talált a kizárólag a London-Katowice járatokon bevezetett kísérletről, ott valóban egészen mást írnak magyarul, mint angolul, és egyik se jön ki annyira drágán, mint a jelenleg érvényes szuperlehúzós 16500 forint, amit a kapunál kellett fizetnie. A katowicei kísérlet lényege, hogy lesz kicsi és nagyobb kézipoggyász, amiből a kisebb marad csak ingyenes. Azaz úgy tűnik, nemsokára bevezetik a fizetős kézipoggyászt is.

Szeretném Önökkel és az olvasókkal megosztani a hétfőn engem ért sérelmet. panaszomat elküldtem a Wizzairnek is, holnaptól várom a választ, de addig is, úgy gondoltam mindenkinek joga van egy kis információhoz kedvenc, haza légitársaságunkról. Ime a levél, amit elküldtem a Wizzairnek is.

"A tegnapi napon (2012.szeptember 10) ért sérelmemet szeretném megosztani Önökkel, miszerint London Luton Repülőtérről repültem haza, Magyarországra, Budapestre egy darab kabin méretű kézipoggyásszal. A Biztonságiakon átjutva mentem a beszálló kapuhoz, ahol egy a Luton reptér által alkalmazott hölgy megkért, hogy tegyem bele az 55X40X20-as kézi poggyászomat a kézipoggyász méretét ellenőrző keretbe. Miután nem fért bele, a hölgy közölte velem, hogy akkor ez 51 font lesz, visszakérdeztem, hogy nem 10 euronak megfelelő font? Erre azt a választ kaptam, hogy a kapunál 51 font, az interneten 10 euro, amint az a weboldalon is írva van.

Problémáim:

1. amikor online járatot foglalok, nem kapok választási, ergo tájékoztatási lehetőséget arról, hogy 2 fajta kabinméretű kézipoggyász van érvényben (a kicsi: 42X25X32  illetve a nagy (55X40X20, amiért már 10eurot kell fizetni) A foglalásnál mint említettem semmilyen információ nincs róla.

FAQ/ Poggyász menü:

“POGGYÁSZ
Augusztus 1-től a Wizz Air kísérleti jelleggel új kézipoggyász-kezelési szabályzatot vezet be a London-Katowice járatokon, hogy az utasokat kisebb kézipoggyásszal való utazásra ösztönözze, így utasaink hozzájárulnak a gördülékenyebb, gyorsabb beszálláshoz.A Wizz Air-nél megszokott „egy utas, egy darab kézipoggyász” szabály változatlanul érvényben marad.

Miben különböznek egymástól a különböző típusú kézipoggyászok? – A MÉRETÜKBEN!

1.Kis méretű kézipoggyász:
 -Amennyiben a kézipoggyász mérete nem haladja meg a 42 x 32 x 25 cm-t, úgy azt utasaink díjmentesen felvihetik a gépre. A kézipoggyásznak be kell férnie az utas előtti ülés alá. A poggyász maximum 10 kg súlyú lehet.

2.Nagy méretű kézipoggyász:
 Amennyiben a kézipoggyász mérete meghaladja a kis méretű poggyászra meghatározott méretet, de nem nagyobb, mint 55 x 40 x 20 cm, úgy mostantól 10 € díj ellenében lehet a gépre felvinni. A poggyásznak be kell férnie az ülések fölötti poggyásztartó rekeszbe. A poggyász maximum 10 kg súlyú lehet.”

A leírtak alapján az ártatlan utas már megértette, hogy igen, 10 eurot kell fizetni a nagyobb kézipoggyászért, ami nem sok, és gondolná hogy kifizeti, és minden rendben lesz, tehát nem értem, hogy miért kellene a további információk a kisérletről menüpontra kattintanom, ahol azonban már ez áll:

További információk a kísérletről (angol)

What is the new cabin baggage policy about?
From 1st August 2012 Wizz Air will launch a trial introducing two types of cabin baggage. Wizz Air will
differentiate between small and large cabin baggage. Passengers will still be allowed to carry a small cabin bag onboard free-of-charge, but passengers with a large cabin bag will be asked to pay a fee to take it onboard. Passengers who pay the large cabin bag fee will board before those with a small cabin bag and so will always find room for their large cabin bag.   

Wizz Air is trialling this new cabin baggage policy to incentivise passengers to bring smaller baggage onboard the aircraft. With fewer large items onboard, the cabin will be less crowded, the boarding process will be easier and faster for the benefit of all our passengers and Wizz Air’s good on-time performance will be maintained.   

Why does it affect me?

You are booked on a flight operating from Katowice to London Luton (and return) and your booking was made on or after 09 July 2012 for travel from 01 August 2012. If you booked on this route before 09 July 2012, you may take a large cabin bag onboard, free of charge, but you will still experience the new boarding procedure. All other routes are unaffected by this trial.

What is the difference between a small and large cabin bag? – SIZE!

1. Small cabin bag: If your cabin baggage is of size 42x32x25cm or smaller it can be taken onboard free of charge. A school backpack or laptop bag that fits under the seat in front of you would typically meet this requirement. There is a weight allowance of 10kg for the small cabin bag.  

2. Large cabin bag: If your cabin baggage is larger than the dimensions of a small cabin bag, you can take it onboard for a fee.  This must be paid online before you travel – either when you book your flight or by adding it to your booking later. Your large cabin bag still needs to fit easily into the overhead compartments of the cabin so it should be no larger than 55x40x20cm. There  is a weight allowance of 10kg for large cabin baggage.

How much will it cost me to take a large cabin bag onboard?

The fee for a large cabin bag is €10 if you pay online before you travel.  You can add a large cabin bag either at the time of booking or, online, up to 3 hours before departure. If you pay at the airport, the fee is €20 fee at airport check-in or a €30 fee at the gate. Wizz Air encourages all passengers to decide about the bag type they wish to carry at home and purchase this option online to avoid extra charges at the airport. If you choose to pay for a large cabin bag, your boarding card will have a special code which will allow you to board ahead of other passengers with small cabin bags.”

Ezek után kérdéseim a következők:

1. ha nem ajánlja fel a foglalás alatt a rendszer, hogy én a nagy kézipoggyászt szeretném választani, akkor hogyan tudok érte fizetni, hogyan tudom megrendelni a szolgáltatást, amiről egyébként ugye így már nem is tudok?

2. a 30 euro, mióta 51 font?

3.Ha kiséreti jelleg, akkor milyen alapon büntetnek meg 51 fontra??

4. Miért adnak különféle információt a FAQ/ poggyász menüben, mint a

FAQ/GY.I.K menü
"Kézipoggyászként utasonként kizárólag egy darab, legfeljebb 10 kg súlyú, 55x20x40 cm összméretű csomag fuvarozható. A méretbe beleszámítanak a kerekek, fogantyúk és külső zsebek is. Minden olyan Kézipoggyász után kezelési díjat számítunk fel,  amelynek mérete meghaladja a 42x25x32 cm
összméretet,  egyébként a Kézipoggyászt ingyen fuvarozzuk. A Kézipoggyász fuvarozásárért fizetendő kezelési díj összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál és Honlapunkon tájékozódhat."

Kérdésem, hányszorosan szegte meg a Wizz Air a törvényt azzal, hogy félrevezette az utasokat?

Miért fizettem extra 51 fontot a 30 euro illetve a 10 euro, azaz, a hivatalosan ingyenes kabinpoggyász helyett, mert ha a naív utas jegyet foglal, a mai napig nem ajánlja fel mégcsak tájékoztatásként sem a foglalás alatt, hogy 2féle méret van, a pótdíjról nem is beszélve. Az én kinyomtatott jegyem is bizonyíték, hogy egyfajta kabinpoggyász van érvényben, hiszen ez áll a jegyen: 55x40x20cm. Az összes link természetesen kinyomtatott példányban a rendelkezésükre áll, a foglalás minden egyes lépésének kinyomtatott példányával együtt!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.14. 11:27:10

Lenin is megmondta: - Olvasni, értelmezni, határozni!

Dr. Kix 2012.09.14. 11:29:15

Keselyűk ezek, azért nem érte még el őket a fülkeforradalom.

vénszivar 2012.09.14. 11:31:33

Nem érint. Elhatároztam, hogy legközelebb autóval megyek.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.14. 11:33:28

na ezt el se olvasom végig.
nemmegyek vizerrel, rohaggyonmeg, kibaszott sok panasz van rá.

Anomalocaris (törölt) 2012.09.14. 11:33:49

Én jobban örültem volna, ha a majonézes lesz a hétvégi.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2012.09.14. 11:36:50

1. közöd sincs a LTN - KTW kisérlethez, mert LTN - BUD viszonylatban utaztál.Felejtős erre mutogatni, nem ajánlja fel a két méretet, mert nem azt az utat utazod.
2. Nem fért bele a keretbe. Kapunál fizetsz, mert nem az általad lefoglalt, csak (keretbe beleférő)kézipoggyászos jegyednek megfelelő csomaggal érkeztél

Tovább...

Dr. Körömlakk ® 2012.09.14. 11:37:03

meg a rájener is egy szar
a jegyek ugyanannyik szinte (minden kőccséget hozzáadva) mint egy normális reptársaságé, kivéve pár kivételes esetet, és szenyáznak összevissza. menjen ezekkel a tetű.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.09.14. 11:37:47

A posztoló olyan hüje, hogy lelóg a monitorról.

"tegyem bele az 55X40X20-as kézi poggyászomat a kézipoggyász méretét ellenőrző keretbe. Miután nem fért bele"

Azért nem fért bele, mert nagyobb volt, mint 55X40X20. Mert ugye "a méretbe beleszámítanak a kerekek, fogantyúk és külső zsebek is."
Csókolom!

Az új szabályt meg a cigánykodó utasoknak tessék köszönni, akik kézipoggyász címén a fél lakásukat felcipelték az utastérbe.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 11:39:30

hát vigye a cuccát nejlonacskóba, oszt abba nem lehet belekötni. flancolnak mindég , ilyen szamszonájt meg olyan dizájnbőrönd. ugyanmán. aldis zacsi, problemsolved.

SzerződésSertés 2012.09.14. 11:41:53

Azt csinálnak, amit akarnak, nincs már Malév, hogy választhass a prolijárat, vagy a drágább(?) ámde normális, kiszámítható árakkal utaztató cég közt.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.14. 11:42:32

@hüjehalyó:

"Az új szabályt meg a cigánykodó utasoknak tessék köszönni, akik kézipoggyász címén a fél lakásukat felcipelték az utastérbe."

tökéletes megfogalmazás, annyi szarrágó van bazmeg, iszonyat.

mútkor bemonnya a hangos, hogy nagyon sok a fedélzeti csomag, aki esetleg hajlandó feladni amoda, természetesen díj nélkül megteheti, csak fáradjon ideoda és adja be.
senkibazmeg, ott szorongatták a 47 db kisbőröndjüket az idióták...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 11:44:12

@!sa y: mán megen itt vagy? itten csak vérfertőzni lehet, csak szólok. naazér.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 11:45:32

@Dr. Körömlakk ®: az. ha vigyáz rá, akkor akár hat utazást is kibír egy. csak ki köll mosni ultraporral.

vape 2012.09.14. 11:48:23

Nem értem egészen a felháborodást.
Ha nem fért be a keretbe a bőrönd, akkor örüljön, hogy felengedték vele a gépre. Mert vissza is zavarhatták volna, hogy adja fel a csomagot a checkin pultnál még több pénzért.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.14. 11:56:09

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: emlékszel rá? az a szép narancssárga! egyet őrizgettem valahol valamikor, de elhántam.

SzerződésSertés 2012.09.14. 11:59:13

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Helyesen azt úgy írják, hogy "csaxólok". Figyelj már oda, ne ess ki a szerepedből.

vénszivar 2012.09.14. 11:59:37

@!sa y: Mert a Malév "idejében" be voltak tőle szarva ?! Már mint a Malévtől !?! NE RÖHÖGTESS !!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 12:03:18

@Dr. Körömlakk ®: azt nemtom. itten olyan nemtommilyen színe van.

@!sa y: okíccsál angyalom, okíccsál tovább. csupa fül vagyok.

andand 2012.09.14. 12:04:45

Legjobb a csomagot leellenorizni meg a check-in elott. Ott is szokott keret lenni. Ha nem fer bele, le kell adni. Draga, de meg mindig olcsobb. Ezt a posztolo nagyon benezte. Az arak egyertelmuen szerepelnek a weboldalon:

Baggage fee
at the airport Per flight, per passenger and per bag 45 EUR / 38 GBP

Baggage fee
at the gate Per flight, per passenger and per bag 60 EUR / 51 GBP

A problemanak semmi koze a Katowice-i csomagfeltetelekhez.

CBF 2012.09.14. 12:09:51

Akkor a posztolót már lehet. Surmó posztoló! :)
Amúgy azt hittem a ryanair a kedvenc légitársaságunk, összességében róluk több negatív post szokott megjelenni.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 12:11:52

Még egy idióta utas. Fasznak kell a próba leírását idemásolni, ha az nem vonatkozik rád. Hülye voltál, túl nagy volt a motyó, akkor perkálni kell, fapadosok ezer éve így működnek.

Néhány hülye kommentelőnek: kis odafigyeléssel fapadon baromi olcsón lehet repkedni, elég már az olyan tudatlan szar dumával, hogy olyan drágák, mint a többi nagy. Utazz megfelelő méretű kézipoggyásszal, nyomtatsd ki otthon a beszkártyádat és 10 ezer ft alatt utazhatsz a járatok több mint felén. Ennyire egyszerű.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 12:16:16

@pöcsköszörű: mondjuk sose értettem,, hogy mia frászt köll fölcibálni a fél háztartást a repülőre. péz, telefon, útlevél, papírzsebi, pöszmétecukorka, osztkész. ha bébicsecsemővel megy az ember, akkor meg nem foglalkoznak a cuccoddal, tuggyák, hogy nagyobb a pakk értelemszerűen.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 12:18:18

ja, hogy a szerkesztőt is fikázzam. elég szánalmas dolog címben rácsodálkozni valamire, amit hónapokkal korábban hivatalosan bejelentettek. utánanézni? az nehéz, mi?

pl.
hvg.hu/utazas/20120712_wizzair_kezipoggysz
vagy
www.fapadosinfo.hu/hirek-a-fapados-bizniszbl/1639-itt-a-wizz-air-uj-kezipoggyasz-szabalyozasa

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 12:21:31

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
azér lehet azzal szívni, ha pl. egy hétre repülsz és átszállsz valahol, mert nincs közvetlen fapados, pl. lisszabon. na akkor nehéz beférni, főleg csajoknak. feladni meg nem akarsz pogyót, mert 4 járatra az már drága lenne.
egyébként a wizz kerete pont annyi, mint az előírás, az amúgy sokkal surmóbb ryanairnél van pici ráhagyás, egyik gurulósok wizznél nem fér be, ryannél igen.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 12:24:10

@pöcsköszörű: mert ha átszállsz, mi kell még extra? szobacipő? vattacukor?

CID 2012.09.14. 12:27:25

Isten ments, hogy vidéki bunkóként belekotyéljak a sok zseni szövegértelmezésébe, de a postoló, mintha arra akart volna utalni, hogy a 55/40/20-as bőröndje nem fért bele a mércébe, ergo a kicsi mércét rakták elé !

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.14. 12:27:29

A zöldszínű háttér a legjobb, ezért én csak azt olvastam el.
@pöcsköszörű: azé ne egyszerűsítsünk. Árnyaltabb a szituésön. Hát nézd már meg. Változtatások vannak.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 12:29:06

nem az átszállás volt a lényeg, hanem a hosszabb kintlét. akkor a többségnek több gatya és zokni kell, a magyar nők nagy része pedig nem veszi fel ugyanazt a ruhát 1 héten belül kétszer

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 12:31:40

@Kellemes Zérókomponista:
egy útvonalon van változtatás, hülye utasra az nem vonatkozott. a helyzet egyszerű.
de ha az összes útvonalra életbe lép az új rendszer, az előtte foglalókra az sem fog vonatkozni. aki most vesz pl. jövő tavaszra, akkor se fizet, ha holnap bejelentik az új rendszert.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 12:35:28

@pöcsköszörű: node kézipoggyászról van szó. a ruhatáramat nem cipelem fel, hanem feladom a csomagtérbe 20 kilóig. egy váltás tanga meg a zsebembegyűrve is elfér, ha muszáj. repcsire amúgyis nagyzsebes lebernyegkabátba közlekedem, oszt a zsebekbe gyűröm ami köll.

szal ez vihar a bilibe.

telkoe 2012.09.14. 12:35:33

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Ha 1-2 napra utazol akkor szamit hogy ne allj sorba a csomagert es ennyi cucc egy normal kezicsomagban elfer.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 12:38:41

@telkoe: ja vagyúgy. hát most vagy akarok csomagot vinni vagysem. ha nem akarok sorbaállni, akkor beérem egy váltás pólóval, ha meg nem érem be ennyivel, akkor sorbaállok a csomagért. jajjmár. mindig, mindent, azonnal és úgy ahogy én akarom. naezértartittezavilág.

andand 2012.09.14. 12:43:05

Volt, hogy sokan utaztunk (9 ember) es csak egy csomagra fizettunk be. A kezipoggyaszt viszont jol lemertuk itthon, es mivel hataron volt, kiprobaltuk belefer-e a keretbe a repteren. Szukoson, de belefert. Ha nem fert volna bele, nem probalom meg felvinni a gephez, hogy majd ott szivassanak 2x annyi penzert, inkabb leadom a check-innel.

Mas amit eszrevettem: ha van leadott poggyassz, akkor beszallasnal kevesbe foglalkoznak a kezipoggyasz meretevel. Ha nincs, akkor inkabb lemerik (volt, hogy a sulyat is megmertek a kis hatizsaknak).

Zöldegér 2012.09.14. 12:44:14

@hüjehalyó: Az nem lehet, hogy a kézipoggyász belefért volna az 55x40x20-as keretbe, de a kapunál a kisebbikbe valót (42X25X32) engedték csak át?

telkoe 2012.09.14. 12:49:55

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: 2x ing, nyakkendo, polo, fehernemu, tisztalkodoszerek, laptop es tartozekok, papirok befernek egy kezicsomagba es nem kell sorbanallni egy ketnapos uton ketszer. Kiprobalt, mukodik.

England win The Ashes! 2012.09.14. 12:58:48

@Dr. Körömlakk ®: plusz egy

Nézegettem a jegyárakat decemberre (és vissza januárra). Négy társaság jöhet szóba. Legdrágábbra a blájen jön ki, aztán az ízi, jelentősen olcsóbb a BA, kicsivel náluk is olcsóbb az Austrian.

Olcsó a fapados, mi, vazze?

Skodakék Fábia 2012.09.14. 13:09:19

Vigyázzatok, eza posztergyerkőc a foglalás minden lépését kinyomtatta, lehet most is printszkrínel oszt jön majd a levél az ügyvédtől

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 13:22:46

@CID: nincs kicsi és nagy mérce. csak egy van. az kizárt, hogy ha van kicsi a próbaútvonalra, azt használták volna a többin. az utasok egyből szóltak volna, senkinek se fért volna bele.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 13:26:09

@Dr Jozef Vengloš: általánosíts, nagyokos. nagyritkán ilyen is van, de a tény az, hogy az átlagár ryannél 26, wizznél 32, ba-nál 70 euró körül van egy útra.

Xezs 2012.09.14. 14:02:38

Ez túl hosszú, elolvasta valaki? Vagy kezdhetjük a trollkodást anélkül is?

Xezs 2012.09.14. 14:04:48

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Na igen, ezt én sem értettem. Ezeket a szabványokat átlagos utazói igényekhez méretezik. Hát nehogy már egy átlagos utazónak átlagon felüli igényei lennének. Fasznak visznek annyi szart.

England win The Ashes! 2012.09.14. 14:15:52

@pöcsköszörű: Ahamm. A BA-nél a £79 tartalmaz egy 23 kg-s feladott csomagot, egy kézipoggyászt (ami nagyobb, mint a blájen által megengedett), és egy laptoptáskát (nőknek retikült vagy ilyesmit), valamint a jegyed konkrét helyre szól (előre lefoglalhatod). A blájennél a 15 kg-s csomag jelenleg £25, a 20 kg-s £35, a helyed meg aki kapja-marja alapon szerzed(mondjuk a hely, ami legkevésbé zavar).

Továbbá leszarom, hogy Alicantéba vagy Malagába fillérekbe kerül a jegy (hangsúlyozom: csak a jegy, az illetékek meg csomag még sehol sincs) az év egy konkrét napján (és csak akkor), ha én nem arrafelé és akkor utazom. Téged sem érdekelne, ha csökkentenék a 90 év feletti utasok jegyárát.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.09.14. 14:44:29

Az ilyenek miért repülnek? Ott a busz, 27 óra, vagy a vonat 19, 2-3 átszállással. Jó, hogy nem azt kifogásolja, hogy nem engedték fel a nagyapját, aki helyette akart utazni...

Oké, repüljön, de ne küldje már el a saját lejárató posztját a homárnak...

SzerződésSertés 2012.09.14. 15:02:57

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
"okíccsál angyalom, okíccsál tovább. csupa fül vagyok."

Sajnos azt nem tudom megtenni. Nem értek hozzá, hogyan kell ál-tudatlannak tettetnem magam, csak azért, hogy másokat utánozzak. Majd ha megtalálod a saját stílusodat, akkor talán adhatok jótanácsot, addig csak elképedve nézem, amint harmincas-negyvenes nők egymást túllicitálva gügyögnek és szándékosan elferdítik a helyesírást, mert azt hiszik, ez jópofa dolog. Inkább okíts te engem, mire jó ez?

problémamegoldó 2012.09.14. 15:05:06

Szerencse, hogy vannak idióták, akik "kabinméretű" kézipogyóval akarnak utazni, jelölik a chekboxot, hogy elolvasták és ismerik az utazási feltételeket, majd a pultnál fizetik a büntit. Ha nem lennének, akkor nem tudnék 4000 Ft-ért Lutonba utazni. "Há' nem? Há' de."

Gyere máskor is.

anarch 2012.09.14. 15:08:45

Szerintem a "kísérleti jelleg" alatt azt értik, hogy ha a felháborodott utasok nem ölnek meg előre meghatározott számú Wizz alkalmazottat v. térítik el a járatot Dél-Amerikába, akkor az siker, és bevezetik minden járatra.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.14. 15:11:45

@!sa y: Pihenjél már egy kicsit! Ha tudsz frappánsat mondani, szeretettel várunk.

SzerződésSertés 2012.09.14. 15:19:49

@atpijkamo:
Ha hiszed, ha nem, vagyunk egypáran, akik nem azért kommentelünk itt, hogy a ti kb. 20-30 fős " "kemény magotok" szeressen/elfogadjon/frappánsnak gondoljon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.14. 15:24:13

@!sa y: Amit akartál, sikerült. Nem vagy frappáns. Kívánom neked, másban is ilyen eredmányes legyél!

SzerződésSertés 2012.09.14. 15:28:44

@atpijkamo:
Felhúztad magad? Kár. Nem lenne egyszerűbb átsiklani a neked nem tetsző dolgok felett, mint leállni vitatkozni olyasvalakivel, aki még csak nem is frappáns? Büntess a hallgatásoddal.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.09.14. 15:28:46

@Dr. Körömlakk ®: Miért adná fel? Beteszi maga előtt a szék alá, vagy fent a tartóba, oszt' ha kiszállt, akkor "ki van szállva", és nem kell fél órát várnia a szalagnál a böröndjére. (Az egy óra konkrétan a nejemmel történt meg pár éve, ráadásul éjszaka, mert -gondolom- a T2-ről kellett rakodónak átjönni a T1-re. Emiatt taxizhatott haza 5 rongyért, miközben megvolt a retúr jegye a reptéri kisbuszra.) Ha a légitársaságnak olyan fontos, ajánljon fel kompenzációt (nagyobb lábterű hely, elsőbbségi beszállítás, egy doboz ingyen kóle, mit tudom én), rögtön lesz jelentkező. A fapadosok rászoktatták az embereket arra, hogy minden szarért fizetni kell. Akkor miafaszért csodálkoznak?
Idevágó jútyúb videó: www.youtube.com/watch?v=HPyl2tOaKxM

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.14. 15:35:20

@!sa y: Te kezdtél el arcoskodni. Nincs harag.

vénszivar 2012.09.14. 15:39:09

@atpijkamo: Fejezzétek már abba !!! Már unalmas !!! Állandóan ilyen s ehhez hasonlókat kell "hallgatni"........:)

CID 2012.09.14. 15:48:01

@vénszivar:

Ne okoskodjál már, inkább a kecskémmel foglalkozzál !

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 16:03:16

@!sa y: legyen már szabad úgy kiferdítenem az idesdrága anyanyelvemet, ahogy az nekem a legjobban esik.

engedelmeddel. mifelénk nem helyesírásba mérik az embert, hanem példának okádék érzelmi és értelmi inteligencijába. (eggyel :P:P ) értelmezd ahogy akarod. (annyit azér segítek, hogy a csípőből fikázás aggyonisten gyanánt egyik kategórijába senem tartozik bele)

ja, meg még azis eszembe jutott mostan, hogy

elmúltammárrégenhatvan
mégseevettmegabatman!

ja. még valami: ne menjél olyan kocsmába, ahun szar a társaság, mer kurvára unatkozni fox :D

vénszivar 2012.09.14. 16:10:00

@atpijkamo: NaNa ! De jó is lenne....!!!

vénszivar 2012.09.14. 16:11:06

@CID: Etetem itatom, de melyik is a tied ? a szélső ?

vendriner aladár 2012.09.14. 16:22:54

Szerintem meg add fel magad postán DHL expressel nem kerül annyiba és nem posztolgatsz hülyeségeket. Ha anyukád csuklik akkor tudod miért piros a télapó ruhája meg miért lilul a tehén ha fejik, sőt a fingszag az valójában tömény jázmin, kérem kapcsolja ki...

F173 2012.09.14. 16:35:27

Kedves Homár, mielőtt posztolsz valamit nem nézed meg? Miért kell mindenféle hülyének a posztját berakni?

Az egész posztnak semmi köze a Wizz Air kísérleteshez a Katowicei járaton. Próbált trükközni az ember a csomag méretével és fizetett. Világosan le van írva, hogy a megadott méretnél nagyobb csomagok nem vihetők fel kézi poggyászként!

Dr. Körömlakk ® 2012.09.14. 16:46:43

@Csokis: szerintem azért, mert a legtöbbnek a raktérben is van csomagja, szal úgy is várni kell, akkor meg nem tökmindegy?

Brix 2012.09.14. 16:53:51

Szemét, lehúzós banda a wizzair. A nyár elején 15 ezer ft-os Debrecen-Luton járatre a jegyeket most 60-80 ezrekért árulják. Találtam szállító céget, aki 90 fontért elvitt háztól- házig Londonba, többet így nem utazok a wizzel!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.14. 16:57:00

Ezért én kizárólag csak VIP elsőosztályon utazom. Igaz, egy picit drágább, London-Budapest pl. négyezer euró, de nincs bajlódás a csomaggal, az árban már minden benne van. A múltkor pl. egy 1:1 arányú kékbálna makettel akartam felszállni, mire először le akarták mérni, hogy nagyobb-e 51 cm-nál, de mikor meglátták, hogy VIP vagyok, előzékenyen becipelte négy utaskísérő, majd kirúgtak a gépről pár fapados utast, hogy elférjen a bálnám. Az út végén pedig személyesen a kapitány jött hozzám elnézést kérni a repülőgép motorjának hangja miatt.

morbiczer 2012.09.14. 17:04:03

Itt most tenyleg a Homar erdemelne a faszkorbacsot, hogy ezt egyaltalan kirakta.

Senki sem olvassa el az olvasoi leveleket posztolas elott? Nem tunt fel, hogy Budapest =/= Katowice?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.09.14. 17:10:10

Muhaha, érdekes, a hátizsákkal sosem szoktak kötözködni. Pedig kibebaszott nagy hátizsákom van, és mindig jól telerakom.

AMúgy szarjon sünt a wizz, hogy pénzt akar legombolni ezért, de néha meg rendesek, attól függ, a csekines csajok közül épp hányan mentsruálnak. (mihaztartás végett: Londonba kiköltözésnél ugye a feladott pogyó mellett volt a hátizsákom, minimum kétmillió kilóval, de 10-nél rénézésre is több, ÉS a laptoptáskám. Nem kicsit kitömve. És nem kötöttek bele.

mojoking77 2012.09.14. 17:10:53

Par honapja jottem haza Brusszelbol Wizz Air-rel, ott is ment a magyarkodas gyonyoruen. Emberunk valoszinuleg tervrajzokat hozott haza hengerben, ami persze nem fert bele a keretbe.
Erre eloszor nekiallt arcoskodni, hogy lehet, hogy sokkal hosszabb, de mas kiterjesztesben viszont kissebb, ugyhogy engedjek mar fel, utana meg, hogy neki eddig a vilag osszes pontjan mindig megengedtek.
Hihetetlen szanalmas tud nehany senkihazi lenni.

Kopi3.14 2012.09.14. 17:13:36

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: két heti csomagomat elviszem értelmes légitársaságnál kézipoggyászban. (GW) Egy ikeás gurulós börönd-hátizsák kombóba belefér, csak a noti részt kell lekapni, s az kell, azt is felengedjék. Átszállás nélkül sem adnám fel, jártam már párszor kellemetlenül a csomagkezelés minöségét tekintve, plusz utána ált sietnem kell vonathoz, ami mikor megékezem félóránként jár, majd a plusz csatlakozások, stb. Ha még át is kell szállni, akkor amíg lehet nuku poggyász, hisz késésnél még csomagra várni rizikós.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.09.14. 17:16:23

@mojoking77: tervrajzokat csak vektoros tömörítetlen formátumban... minek a papír? erm, védd a fákat, egyél hódot, mondhattad volna neki.

2012.09.14. 17:18:15

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: én is nylon zsacsiba szoktam pakolni, belefér a kistáska, laptop táska, dutyfree, és simán bemegy a keretbe - oszt csókolom. Hol van az előirva, hogy milyen legyen a tatyi, csak méret számít.

mojoking77 2012.09.14. 17:19:32

@ErtelmetlenSzajkarate: Volt eleg bajom meg nelkule is. Paraszt Wizz Air nem kepes Parizs kozelebe jonni, raadasul a brusszeli repter is valami 70 km-re van Brusszeltol. Az faj inkabb, hogy egy csomo ember par Euro sporolasert kepes lemenni kutyaba, es fel sem tunik sajat maganak, hogy feleslegesen alazza porra sajat magat..

Dr. Körömlakk ® 2012.09.14. 17:20:54

@Gondolkodni Próbáló Birca: ez gyönyörű volt, bepipiltem a röhögéstől :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.14. 17:25:07

kurva hosszu
meg a tokom tyele van , hogy a fel orszag ropkod parizsba, londonba meg brusszelbe, oszt ri, hogy nagy a szegenyseg
raadasul meg a kezipoggyasz is egy kabinnyi

mojoking77 2012.09.14. 17:25:51

@mojoking77: Amugy azt meg szivesen megneznem, amikor a Wizz,a RyanAir meg a tobbi mondjuk kitalalja, hogy nyit a kozel kelet fele. Ott egy atlagos egy hetes nyaralasra elcsomagolja a csalad meg a kerti uszomedencet is. komoly rohogesek szoktak menni az europai turistak reszerol, mikor latjuk Hassant, az o kicsi csaladjaval, es nagyjabol 180kg-ny cuccal, 16 borondben, es ugyanannyi dobozban...

mojoking77 2012.09.14. 17:29:54

@hagyma: Ha jol emlekszem az ur kivandorolt. Innen kezdve nem hotmindegy, miert sir epp az otthonmaradottak szaja nekik?

Shopping 2012.09.14. 17:30:12

Már eleve unszimpatikus minden olyan cég, ami nem utólérhető, nincs budapesti irodája.

A Wizzair Direkt azért nincs jelen Mországon, hogy RÁ ne vonatkozzanak a fogyasztóvédelmi szabályok, ne lehessen őket beperelni.

( van ezzel még így pár cég)

kishercegné 2012.09.14. 17:32:06

Nem nevezném magyarkodásnak azt, h vannak olyan emberek, akik a kézipoggyásszal járják be Európát. Korábban én is Ryanair ellenes voltam, de megváltozott. Most jöttem vissza Portugáliából (Londonba, 60 font, 2 héttel korábban vettem meg), 3 hét múlva megyek Münchenbe, aztán Budapestről vissza, és tervezem dél-portugáliai utamat decemberre. 32 fontból. Igen, nem karácsonyi járatokat nézek, de a magyarkodás helyett ezt inkább hatalmas nagy lehetőségnek hívnám. Az ismerőseim ugyanebből a pénzből bérletet vesznek a londoni metróra. Én ebből repjegyeket. Ki mit akar.

Xezs 2012.09.14. 17:35:04

@h_petra27: Nincs ezzel semmi baj, csináld csak. Biztos jó buli :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.14. 17:40:08

@mojoking77: en tovabbra is a magyar tarsadalom utoeren tartom a huvelykujjam, mert en ketlaki vagyok
sot meglepo modon, nem csak az erdekel mi van otthon es mi van itthon, de neha meg olvasok hireket akar libiarol is
igaz ott nem talaltam homart es nem tudok libiaiul

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.14. 17:46:32

@pöcsköszörű:
ugyanugyanugyan.

Wizzair strukturálisan drágább.
Vegyük pölö a malmö budapest ( wizz) és a kopppenhága bécs (airberlin ) utat, koppenhágai kiindulással.

Ugye, az MMX-BUD már májusban SEK 600-ba került karácsonyra ( és ugyanennyibe vissza ), míg a CPH-VIE aug elején 45 EUR-ba (és ugyanennyibe vissza ).
Hozzáadva az Öresundvonat EUR 30-át meg a malmöi busz EUR 20-át ( vs Blaguss huf 4000 2*vie-bud ), kb. a wizzair a duplája az airberlinnek. ( egy a halál faszán lévö, kultursokkot okozó reptérröl, ahonnan/ahova a buszok háromnegyed óránként indulnak nyáron ).

Ja és a kis gecik : tavaly ( amikor még volt malév ) nem trükköztek a karácsonyi járatokkal (nem volt a karácsonyi jegy jelentösen drágább). Most, hogy ( reszben ) az ö közbenjárásukra megszünt a malév, már igen.

Bezony, bezony : a wizzair nagy, büzlö fekély a polgári légiközlekedés testén.

Jofiu 2012.09.14. 17:49:38

Legyen IQ alapján is díj.
Aki hülye, fizet.

Amúgy meg amatőrök.
A helyükben bruttó túlsúly után kérnék pénzt.
Mindeki összes cuccal feláll egy mázsára, oszt súlykategóriánként perkál extrát. : )

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 18:16:16

@Scaramella va alla guerra: valamit elbasztál. én retúrban 8 ezeért mentem wizzel malmöbe, tokkal-vonóval is sokkal olcsóbb volt koppenhágába, mint pl. a norwegian, v. bármelyik hagyományos, amit végignéztem. fikázhat bárki ezerrel, én idén eddig 20-szor repültem ezzel a két szar fapadossal, átlagáram 4500 forint és köszönöm nekik, hogy elvittek egy csomó helyre, ahova a büdös életbe nem jutottam volna el se fostalicska malévvel, se pl. air berlinnel. ez ilyen egyszerű, aki nem hiszi, repüljön csak drágán és fikázzon.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 18:18:58

ja, wizznél nincs drága jegy. ha elsőre az, meg kell várni, míg lemegy. 99 százalékban leesik durván, csak ki kell várni.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.14. 18:26:06

@pöcsköszörű:
Mondom KARÁCSONY ELÖTTI indulással.
Mondom a Malév csödje után.

Szvsz a malév csöd után csak 1X vehettél karácsonyi jegyet, igaz ?

Megjegyzem, egy emailben az egyik kedves wizzaires kifejtette hogy "értelmezésük szerint" rájuk az EU elöírások nem vonatkoznak.

Szarháziak.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 18:31:49

mondom, egy időpontot kiragadva nem lehet semmilyen következtetést levonni. a karácsony eleve speciális időszak, akkor senki se olcsó.
de lehet őket utálni, szabad döntés. én inkább betartom a hülye szabályokat és szinte ingyen repülök gyűjtött pontokból.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.14. 18:32:37

Egy másik úton "csupán" annyi bajom volt velük, hogy
a. 5 órás késés után nem voltak hajlandók ingyen frissítöt adni ill. telefonálási lehetöséget biztosítani, holott kellett volna nekik
b. mivel a halál faszán lévö reptéren köd volt ( de az attól 200 kmre levö, központi reptéren nem ), egy olyan, másik halál faszán lévö ( ráadásul másik országban ) reptérre akartak volna vinni, ahonnan még buszoztattak volna + 5 órát. Az ICE jegyemet persze nem lettek volna hajlandóak kifizetni. Sem az extra leszállási illetéket hogy ne kelljen +5 órát buszoztatni az amúgy már 5 órás késésben lévö utasokat.

Mondom szarháziak. Fekély a légiközletedés testén. ( Hozzájárultak a malév csödjéhez, pedig ök nem is azokra a repterekre repülnek. De ez csak adalék. )

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.14. 18:34:25

@pöcsköszörű:

Jó.
Régen, a malév csöd elött nem volt különbség ( legalábbis nem májusi foglalással ) a jegyárak között.
Most, a Malév csöd után kb 40%os különbség van.

Én mindig betartom a szabályaikat, ök nem tartják be azt, ami rájuk vonatkozik ( p.l. Eu-s szabályozás késés esetén ).

Asztalos Gábor 2012.09.14. 18:38:51

@Jofiu:

"
A helyükben bruttó túlsúly után kérnék pénzt.
Mindeki összes cuccal feláll egy mázsára, oszt súlykategóriánként perkál extrát. : ) "

amúgy ez igazságosabb lenne, nehogy már többet fizessek a 20 kilós feladott csomaggal, mint egy 100 kilós zsírdisznó, aki csak kézipoggyásszal utazik.

Asztalos Gábor 2012.09.14. 18:40:23

tényleg, a ruhába tett holmik ugye nem minősülnek kézipoggyásznak?

indavideo.hu/video/2011_legprofibb_tolvaja

vegyen fel egy ilyen szoknyát a posztoló és akkor bármit felvihet a gépre

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 18:46:41

@Scaramella va alla guerra: én a magas árakat nem vetem a szemükre. ez a piac. annyiért adják, amennyiért megveszik. az aeroflot is megemelte a moszkvai árat malév után, hülye lett volna, ha nem teszi. az állam dolga, hogy legyenek konkurensek, akkor majd olcsóbb lesz.
az eu-s szabályokat nekem eddig betartották, igaz, egyszer kemény levél kellett hozzá. de ez nekem belefér abba, hogy szinte ingyen elvisznek.

2012.09.14. 18:48:23

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: nem mindenki reggel megy és éste jön. A ruháknak kell valami hely. Plusz lehet visz mást is az ember, pl a 4 unokaöcsémnek/húgomnak szoktam ezt-azt vinni. Karácsonykor kell is a nagy csomag, de máskor is alig férek be a kabinbőröndbe. Ja és a notebook is kell, mert szükség lehet munka miatt... szabi az szabi de sose lehet tudni.

Megdobbent 2012.09.14. 18:50:59

Oohoho! Szazdikkent csakszolok, hogy bizony az ember nem tud repulni. Ez van.

CID 2012.09.14. 19:05:35

@Megdobbent:
Megdöbbentő, de tud, a landoldásnál szoktak problémák adódni !

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.14. 19:25:36

@Kopi3.14: én eccer találtam egy idegen napszemcsit a bőröndömbe leszállás után. :D szal helyes a gyanúd csomagkezelést illetően.

@Egyjoajanlat:

mán megint itt a csőcselék. paff.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.09.14. 19:28:05

@Dr. Körömlakk ®: Akkor csak úgy privátim: te feladnád a kézipogyód, benne az egy szem tiszta bugyiddal, az irataiddal, meg a fényképezőgépeddel és a telefonoddal? És mindezt csak úgy puszira?

keptelen kepkeret 2012.09.14. 20:19:49

Repultem Wizzair-rel ketszer, eletreszolo emlek, soha tobbet.

British Airways es ugyanott tesz le, viszont korrekt ceg, es nem huz le mindenfele uruggyel.

shimizu 2012.09.14. 20:32:52

"Amennyiben a kézipoggyász mérete meghaladja a kis méretű poggyászra meghatározott méretet, de nem nagyobb, mint 55 x 40 x 20 cm, úgy mostantól 10 € díj ellenében lehet a gépre felvinni."

oda van írva! a nagy cucc se legyen nagyobb mint 55x40x20. ergo fel sem vihetné. a vízér kapja be, mert a magyar felületén csak töredékinfó van, meg azért is, mert szenyák, mindenki szidja őket, meg azért is, mert oda is indítanak járatot, ahol most élek, de a honlapjukon egy szót sem találtam, h milyen felszereltséggel (ülésméret, lábtér, stb) üzemelnek a ki tudja milyen gépeik.
NO info = NO jegyvásárlás....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.14. 20:43:28

jelen esetben kicsit vedenem a wizzairt.
A katowice-i jaratokon tenyleg bevezetesre kerult kiserleti jelleggel egy mas csomagmeret is, azonban BP-Luton utvonalon nem. Ergo ha nem fertel be a keretbe, akkor biza a csomagod nagyobb volt a megengedett 55 x 40 x 20 -nel ( amiert a BP-London jaraton nem szamolnak fel semmilyen egyeb dijat.)
en szeptember 3-an utaztam utoljara veluk , kezipoggyaszom 55 x 40 x 20 -as meretu volt, a keretbe is belefert, nem szamoltak semmifele potdijat.

Ha a tied nem fert bele, akkor biza a kezipoggyaszod nagyobb volt ennel. Jogos a potdij.

lobster thermidor 2012.09.14. 20:43:53

Én inkább elmegyek Bécsbe, és onnan repülök a AirBerlinnel Rómába, minthogy ezekkel a Budapestről induló lehúzós sumákokkal veszkődjek.
Meglehet nézni a honlapjukat, hogy menyivel korrektebbek, és konkrétabbak a csomagkezelési szabályok, és a poggyászárak.

www.airberlin.com

keptelen kepkeret 2012.09.14. 20:47:30

Kerdes: Szoooval egy remek baratom tegnap foglalt nekem Belfastba, egyutt repulunk es ugye meg kellett adnom a teljes nevemet ahhoz h le tudja foglalni.Elkudtem neki, viszont a lefelejtettem a kozepso nevemet (nem tudom hogy mondjak maskepp), asszem masodik nev?
Pl keresztnev: Csenge Katalin.

Ebbol kifelejtettem a Katalint, ami ugye a szemelyimben van:-))

Az ugyet bonyolitja, h a szemelyimen az elozo ferjem neve is szerepel az enyem elott pl: Kovacs-Szabo csenge katalin.

Ebbol az en nevem a Szabo.

azota viszont ujra ferjhez mentem, es a szemelyimen kivul, minden hivatalos papiromon a jelenlegi ferjem szerepel ami mondjuk Stevenson.
A kerdes:

Elfogadjak a nev foglalast a kozepso utonev nelkul, vagy meg kell valtoztatnom, vagy mi legyen?
Minden otletet koszonok, meg az ironikus index rubbish-t is, hisz e nelkul nem Index az Index:-))
koszik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.14. 20:52:15

@tildy:): Mondjuk en spec elegedett utas vagyok, eleg sokat repulok veluk, tobbnyire kezipoggyasszal , nem volt meg gond. Egyszer eltortek a borondom huzokajat, kaptam masik borondot toluk. Nem vagyok pedig csokos, ismeros sincs naluk.
Raadasul altalaban 7-10- ezer forintbol kijon egy returjegy. Annyibol, amennyibol kb Gyorbol lenne egy returjegy a szinten Magyarorszagon levo szulofalumig.

lobster thermidor 2012.09.14. 20:52:35

Ja, miközben a Wizz magyar légitársaság, mi a tosztért kell nekem az angol nyelvű tájékoztatókban botorkálnom, a magyar nyelvű honlapon. Nyilván csak a keverés miatt, akárcsak a Ryanairnál, hátha beszopatnak valamit az utassal, fizessen még 10-20 eurót műsoron kívül.
Mert ha a Kuwait Airnál veszek jegyet az interneten, az nyilvánvaló, hogy minden angol nyelven van feltüntetve.

Érdekes, hogy az előbb említett AirBerlinnek magyar nyelvre lehet váltani a honlapján, és természetesen fent van minden információ.

azatya 2012.09.14. 20:57:12

Igen sokszor utaztam veluk, mindig maximalisan korrektek voltak velem.
Az meg, hogy a 10telt utas poggyasza nagyobb, mint az engedelyezett meret, ne legyen mar a Wizz hibaja!
En eddig minden infot normalisan megtalaltam naluk. Raadasul az ugyfelszolgalat is tok segitokesz volt - igazm emelt dijas, ezt felhaboritonak talalom kisse. De mas bajom soha nem volt veluk.

Megdobbent 2012.09.14. 21:09:05

@keptelen kepkeret: ... es most akkor hany eves a kapitany? :(

lobster thermidor 2012.09.14. 21:12:38

@pöcsköszörű:

A kettő nem megy együtt!
Ha az AirBerlinnel utazok, akkor esetleg sznob vagyok, a Wizzel viszont teljesen nyilvánvaló, hogy csak a lúzerek utaznak.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 21:13:51

@keptelen kepkeret: sorry, de ez is lúzerség. alap, hogy ara a névre foglalok, ami az okmányban van. ha egy név kimarad, az nem szokott gond lenni még a wizznél se, de te ilyen szeméttel nem utazol, tehát főleg nyugodt lehetsz

lobster thermidor 2012.09.14. 21:15:19

@pöcsköszörű:

Az a "további információk a kísérletről(angolul)" neked magyarul van, vagy a posztot sem olvastad el, csak okoskodsz.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 21:18:47

@lobster thermidor: ja én vagyok lúzer, hogy párezer forintból bejárom európát. meg a többi több tízmillió utas évente, aki gond nélkül olcsón utazik. értem.

szóval elbumlizni bécsbe és onnan repülni rómába 100 euróért, miközben pestről 4-5 ezer forintért vannak általában jegyek, ez nekem messze áll a racionalitástól. még ha sz összes kiegészítő szolgáltatást megveszed, akkor is óriási pocséklás. ehhez speciális észjárás kell.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.09.14. 21:21:26

@lobster thermidor: az a rész van csak angolul, ami pont lényegtelen, mert a katowicei tesztről szól, magyar utast nemigen érint. amúgy a szabályzat teljes egészében ott van magyarul, ne írj hülyeségeket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.14. 21:25:21

@lobster thermidor: Nem tudom te hol talaltal magyar nyelvu oldalon angol nyelvu tajekoztatot....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.14. 21:30:06

@tildy:): Ja a kiserlet.... Ha London- Katowice vonalon utazol, a kis-nagy kezipoggyasz info a link felett van, a tobbi info pedig szinten megvan magyarul is.

Jofiu 2012.09.14. 21:43:44

@Asztalos Gábor:
Zsírdiszóóó?!!
Próbálok itt önzetlenkedni a magam 190+, 100+ paramétereivel, és zsírdisznózást kapok?

Mindjárt meggondolom magam....

ZALAPITYU 2012.09.14. 22:16:08

Na de ez még nincsen ? Én reggel megyek kis pogyásszal 55 x 40 x 20 cm de ez még ingyenes Bp to Burgasz .

M. Péter 2012.09.15. 00:20:27

@Shopping: ???
Wizz Air Hungary Kft.
BUD Nemzetközi Repülőtér 221. Épület
H-1185 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-09-964332
Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Adószám: 13122605-2-43
Felügyelet: Nemzeti Közlekedési Hatóság
Polgári Légiközlekedési Igazgatóság

moTmeN 2012.09.15. 00:54:18

@keptelen kepkeret: hat, az attol is fugg, hogy melyik repterrol repultok. A mar emlegetett Koppenhaga-Becs utvonalon tolem meg soha semmilyen szemelyazonosito okmanyt nem kertek, se oda, se vissza. A jegyemen lehetett volna akarmi.

England win The Ashes! 2012.09.15. 01:13:24

@pöcsköszörű: Arról bizonyára megfeledkeztél, hogy vagyunk páran, akik konkrét időpontra és célállomásra vesznek jegyet, pl. ünnepekre és haza. Persze megértem, hogy vannak olyanok, akiknek ez nem lényeges, hanem akkor mennek, mikor olcsó, és akkor, amikor a legkedvezőbb. Mint az egyszeri nénike, aki a spáros (teszkós, osanos stb.) röplapot böngészi akciókat kajtatva.

Persze megértem, sőt el is fogadom, hogy karácsony előtt drágábbak a jegyek. Ami nevetséges, az az, hogy a fapados a drágább, nem a hagyományos. Jelen állás szerint a blájen kerül 145.41-be csomag nélkül (Stansted-Pozsony), az Austrian 104.90-be (Heathrow-Schwechat) csomagokkal. (A két-két repülőtérre/ről utazás páronként hasonló összegbe kerül, ettől eltekinthetünk.)

Sőt, hogy őszinte legyek, ezt is leszarnám, csak irritáló a melldöngetés, hogy így olcsóbb meg úgy olcsóbb.

Tavaly nyáron dettó ez volt, idén szintén.

England win The Ashes! 2012.09.15. 01:14:30

@Dr Jozef Vengloš: jav.: "...hanem akkor mennek, mikor olcsó, és ODA, AHOVÁ a legkedvezőbb."

erkanada (törölt) 2012.09.15. 01:15:24

egy repülögép nem olcsó dolog. szerviz, kerozin, repterek is néha kérnek néhánymilliót ha használni akarod öket, pilóták se ingyen vannak satöbbi. ha ezek után komolyan gondolod hogy 200 embert 1 euróért fejenként lehet reptetni... ha benne vagy az elsö 5 foglalóban talán kicsit olcsóbban kijössz mintha tisztességes társasággal mentél volna. nem hajnali 4 kor és nem a céltól 200km re lévö budget reptérre.

butyko 2012.09.15. 03:27:22

@ZALAPITYU: Találtam egy az ülészsebben egy friss napilapot,Te hagytad ott? Köszi,kiolvastam hazáig! Jó pancsolást a Naposparton!

lobster thermidor 2012.09.15. 06:59:37

@tildy:):

Aki keres, az talál!
Ügyesen, ahogy a posztíró...

lobster thermidor 2012.09.15. 07:58:34

@pöcsköszörű:

Ha nem 3 napos hétvégi városlátogatásra mész, és nem csak a fapadosoknál általában vitatott kézipoggyászt viszed magaddal, bizony sokkal gazdaságosabb más céggel, akár az AirBerlinnel repülni. A 80 eurós árban ugyanis egy nagy kézipoggyász, és egy 23 kilós csomag elszállítása is benne van, a fedélzeten fogyasztott üdítővel, és kajával együtt. Még a piskótázásért sem számolnak extra felárat. Úgy csekkolsz be, ahogy akarsz, tehát nincs plusz felára a reptéri check -in pultnál történő csomagfeladásnak. De természetesen választhatsz olcsóbb jegyet is, amivel csak on-line lehet becsekkolni, és a nagyobb méretű kézipoggyászon kívül nem vihetsz mást magaddal.

Történetesen ha távolabbra repülsz, tapasztalt utazó vagy, és mindezek mellé van még egy cseppnyi eszed is, soha nem Budapestről indulsz. Bécsből, vagy Rómából nagyságrendekkel, leginkább több száz euróval olcsóbban repülhetsz longhaul járatokkal Ázsiába, vagy Afrikába, de általában bárhova. Na ezért azután bőven belefér a kényelemért, és a pontosságért fizetett minimálisan drágább jegyár a hosszútávú járat indulási pontjára.
Példaképpen vegyük Rómát!
Azonnal elveszted az árelőnyt, mert lekaszálnak a csomagfelárral, ráadásul következetesen olyan időpontban repülnek olcsóék, amikor 18-20 órákat várakozhatsz a csatlakozások indulására a reptéren. Esetleg költhetsz szállodára, vagy átbuszozhatsz 30 eurókért Ciampinoról Fiumicinóra, meg 30-ért vissza, mert a Ryanair csak oda repül. De mondhattam volna Frankfurtot, Londont vagy Párizst, mert pont ezt kell lejátszanod ezekkel a városokkal is.
A Bécsből induló utazást ugyancsak luxusnak gondolod. Elárulom neked, hogy a Népligetből a naponta 5 időpontban menetrendszerűen induló elegáns, és kényelmes busz a schwechati repülőtéren az ajtó előtt tesz ki, mindezt 3900 forintért. Természetesen ez az oda-vissza út ára csomagokkal együtt.

Én nem azt mondom, hogy a fapadossal nem lehet utazni, ha néhány ezres a büdzséd, de ne tagadd, hogy azok az utazások erősen korlátozott célállomásokra, korlátozott időtartamra, korlátozott célokkal történhetnek. Persze leugorhatsz egy fürdőgatyával a tengerhez 3-4 napra, de kistáska, garniszálló a város szélén, transzferbuszozás vagy vonatozás a városba az ára. Azt sem ingyen adják!
Nos összegezvén a lényeget, lehet hogy "szakértőnek" gondolod magad a témában, de a számtan nem az erősséged, pedig meglepő módon a repüléshez az is szükséges.
Jó utazást...! :)

lobster thermidor 2012.09.15. 08:08:15

@pöcsköszörű:

Csak jut eszembe még a nagy számolásban, hogy a nagyon utasbarát szuperolcsónál még az ügyfélszolgálat felhívása is pénzedbe kerül, míg a gonosz külföldinél M.o.-i számról is ingyenes a hívás.
Passz...!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 09:50:09

@Dr Jozef Vengloš: Tavaly 18 ezer forintbol jartuk meg dec 15-dec 31 kozt London-Budapest tavot , ketten. A vegen vegul vettek csomagot, igy legyen 27 ezer ket embernek. Ez minden volt, csak nem draga. Wizzair.

Egyebkent van helyi hivasos szama is a wizzairnek, csak kicsit utana kell nezni....

vladimir964 2012.09.15. 09:56:46

Hát erre mondják hogy olcsó húsnak (fapados légijárat) híg a leve. Ugyanazt a trükköt vetik be, mint az élet más területén működő "olcsó" cégek. Az alapszolgáltatást mesterségesen alacsonyan tratják, majd a megkerülhetetlen (és néhány mondvacsinált) ürüggyel ugyanúgy lehúzzák ugyanazt a pénzt a csávóról, mint a "drágábbak", hiszen egy adott szolgáltatás hasonló paraméterekkel (ezen esetben távolság, leszállási engedély, stb.) gyakorlatilag ugyanannyiba kerülnek, tehát a különbözetet valahol ki kell termelni.
Egyébiránt én ilyen és hasonló okok miatt kizárólag vonaton utazom. Nem kell órák hosszat csekkolgatni, várakozni a poggyászra, büfékocsi ott is van. Ja és nagyságrendekkel olcsóbb. Ha pedig "halaszthatalan" személyes találkozóra van szükség, hát ott a videotelefon a neten keresztül. És csókolóm...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2012.09.15. 10:29:46

No, ezt hívják lejárató kampánynak. Sajnos a Homár egyre inkább csak erről szól.

Az utas meg hülye, hülye volt az utazásnál is, most meg hőbörög, hogy nem lehet szabadon hülye.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2012.09.15. 10:38:08

@vladimir964: a MÁV beszüntette a büfékocsikat...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 10:39:45

@lobster thermidor: Az ilyen atszallasos mokanal azt is figyelembe kell venni, hogy nem mindenki budapesti, igy aztan lehet a Nepligetbol indul busz a schwechati repterre, csak plusz ido. Kb 3 oraval tobb, a sok atszallas kenyelmetlensegerol nem is beszelve (fel bp-re, metroznia nepligetig, el becsbe, ott fel a repulore. )

Roma meg annyira kozel van Magyarorszaghoz, de tenyleg:D Nem azt mondom, Becs, vagy pozsony abszolut ertheto az orszag nyugati reszeben eloknek, de nekem pl szolnok megyebol, vagy Debrecenbol mar nem annyira palya....

"Én nem azt mondom, hogy a fapadossal nem lehet utazni, ha néhány ezres a büdzséd, de ne tagadd, hogy azok az utazások erősen korlátozott célállomásokra, korlátozott időtartamra, korlátozott célokkal történhetnek."

Ebben viszont egyetertek.

Valoszinuleg 3 orat meghalado utra nem mennek fapadossal, de nekem Europan belul tokeletes.
Repultem mar Ryanairrel, Wizzairral, Norwegiannal, Easyjettel, SkyEurope-al ( ez utobbi volt a legjobb fapados teren) , nagy legitarsasagokkal nem, talan majd idovel. Mondjuk az is igaz, hogy nem szokasom boronddel utazni, vagy ha megis, akkor kettonkre van egy borond, amiben lazan elfer kettonk cucca.
@vladimir964: Eurostarnal ugyanugy van becheckolas , mint a reptereken.

lobster thermidor 2012.09.15. 11:34:21

@tildy:):

Itt most általánosságokról cseréltünk eszmét, ezért nem tértem ki, csak a budapesti lehetőségekre.

Igazad van, Szolnok megyéből valóban problémásabb megorganizálni a dolgokat, de hidd el, még egy plusz vidék-Budapest-akárhova út beépülésével is jóval olcsóbb az utazás.
Valami érthetetlen ok folytán, a repjegyeket nézve Budapest az egyik legdrágább város Európában.

Ennek következtében sajnos Róma néha tényleg közelebb van a fővároshoz, mint akár Debrecen.

Le Orme 2012.09.15. 12:35:56

A Wizzairnek volt igaza, a faszinak nagyobb volt a poggyásza a megengedettnél.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 13:28:25

@lobster thermidor: Nagyon fugg attol, hova utazol.
Mi pl. Kassandriara olcsobban jottunk ki London-Bp-Thessaloniki utvonallal, mint London-Thessaloniki kozvetlen utvonal lett volna. Pedig azert innet repul par jarat...

Debrecen-Bp kb 8000 Ft returban, innet meg 4-5 becsig returban, tehat 13 ezer mar elment, de meg sehol sem vagy.

Ha konkretan London-BP tavon utazom, ennyibol mar siman megvan egy returjegy fapadoson sokszor.

Egyeb utvonalakon azert szet kell nezni, ez igaz. Foleg ha messzebbre megy az ember. Portugalia pl. Budapestrol horror aron volt csak tavaly nyaron.

England win The Ashes! 2012.09.15. 13:56:47

@tildy:): Jó. Igaz, én nem a wizzről, hanem a blájenről beszéltem, másrészt nem dec. 15-ről, hanem 21-ről. Sajnos azt nem mondhattam a főnöknek a melóban, hogy "bocsi, de most mennék, mert olcsó a jegy".

Mondom, nem az zavar, hogy karácsony előtt drága, csak röhejes, hogy nagyságrenddel többe kerül, mint az azonos napon induló BA, Austrian vagy az akkor még oda is repülő BMI.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.15. 13:57:53

@keptelen kepkeret: Nem tudok sajnos válaszolni, viszont van hozzád egy kérdésem. Mi a jó abban, ha a feleség felveszi a férje nevét? A feleségem harminc éve a saját nevét viseli, és jól megvan vele. (Ja, a harminc év előtt is a sajátját viselte, de az evidens.)

England win The Ashes! 2012.09.15. 15:33:42

@atpijkamo: A világ jelentős részén ez bevett szokás. Ez egyféle jelzése az együvé tartozásnak.

Nade ami nekem sem megy a fejembe, az az, hogy miért jó az, ha a nő a TELJES nevéről (tehát a keresztnevéről is) lemond, és mondjuk Kovács Bélánénak hívatja magát.

Amúgy nem dumáltunk erről már korábban egy másik posztnál?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.15. 15:58:44

@Dr Jozef Vengloš: "Ez egyféle jelzése az együvé tartozásnak."

Szerintem ez beteg dolog. És hát ha úgyis elválnak?

Inkább ellenirányú tendencia van, lásd Miss, Mrs. -> Ms.

És ha elváltak, akkor meg túsznak tartja a nevet, mint Pokrivcsák vagyki Mónika.

Meg visszakövetelik a nevet, mint a voltapós a dajcstomitól.

"Amúgy nem dumáltunk erről már korábban egy másik posztnál?"

Hát nemtom. Úgy látszik, már akkor se fért a fejembe. A házasságot se értem, de elfogadtam, hogy jó, mert akkor örökölhet.

Xezs 2012.09.15. 16:11:58

@atpijkamo: Jaj hagyjátok már, vihar a biliben. Nem tökmindegy?

De ha már ez a téma, nekem az az igazán furcsa, amikor valakik elválnak, vagy netán meghal a férj, a nő meg megtartja a férjezett nevét. Fura.

lobster thermidor 2012.09.15. 16:23:10

@tildy:):

Persze!

Én általában 10.000 km-nél messzebbre utazom, ezért fontos a kedvező árú jegy a távolsági járatra. Ebbe még az is belefér, hogy esetleg Ukrajnából, vagy netán Helsinkiből indulok Ázsia felé. Ha az megvan, akkor keresek olyan európai járatokat, amikkel akár egy kis kurflival, de nagyon jó áron eljutok az kiinduló állomásra.
És mivel általában hosszabb ideig tartózkodok az adott helyen, sajnos megoldhatatlan a dolog egy kisméretű kézipoggyásszal. Nem mintha sok cuccot cipelnék magammal, de egy közepes bőrönd, vagy hátizsák feltétlenül szükséges a "túlélő felszerelésnek":).
Ez pedig a fapadoséknál sajnos majdnem annyiba kerül, ha nem esetenként többe is, mint egy jól eltalált "polgári" légitársaságnál.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.15. 16:34:24

@Xezs: Figyejj tesó! Ez egy érdekes kutatási terület. Vajon mi van az emberek fejében? Nyugi, ne legyen ez már neked újabb probléma!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.15. 16:59:02

@Xezs: És ez téged mennyiben érint? Amúgy irigylem a problémáidat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 17:03:02

@Dr Jozef Vengloš: No igen, de akkor mar miert nem kolcsonosen mindet fel?:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 17:05:25

@lobster thermidor: Erre mondom, hogy >3 ora repules eseten en sem fapadossal utaznek:) Szoval na, egyetertek veled:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.15. 17:15:55

@agresszív kismalac: "És ez téged mennyiben érint?"

Talán volt, van vagy lesz felesége. Sokan vagyunk így...

England win The Ashes! 2012.09.15. 17:49:09

@atpijkamo: Ha elválik, visszaveszi a lánykori nevét. Ha akarja. Gondolom én.
Hogy sokan miért tartják meg mégis a férjük vezetéknevét, azt nem tudom. Talán a gyerekek miatt, akik általában a nőnél maradnak.
@Xezs: miért furcsa, ha nem változtatja meg a nő a nevét, ha meghal a férje? Érzelmileg akkor is hozzá tartozhat.

Nade talán a hölgyeket kéne erről faggatnunk.

England win The Ashes! 2012.09.15. 17:57:14

@tildy:): Úgy érted, hogy Kiss Pál és Nagy Éva az esküvő előtt, Nagy Pál és Kiss Éva az esküvő után? :)

Ha arra gondolsz, hogy mindketten mindkét vezetéknevet, nos, arra akad példa bőven.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.15. 18:21:02

@Dr Jozef Vengloš: "Kiss Pál és Nagy Éva az esküvő előtt, Nagy Pál és Kiss Éva az esküvő után"

Sót! A férfi Nagy Éva lesz az esküvő után, a nő meg Kiss Pál.

Xezs 2012.09.15. 18:39:46

@agresszív kismalac: A világon baromi sok dolog van, ami engem nem érint, mégis érdekel. Ezt hívják érdeklődésnek.

@Dr Jozef Vengloš: Nekem ez fura és kész. Olyan mintha nem tudná feldolgozni, hogy volt-nincs férje.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.15. 19:22:26

És, ha Teszek-Rája barátunk elveszi Répa-Verő Katát feleségül, akkor hányféle nevük lehet a frigy után?
Kombinatorikában jártasak előnyben!
Mondjuk, a gyerekük se lennék...
...aki aztán szintén megházasodik egyszer.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.15. 19:25:33

Na, írd csak le százszor a nevedet, büdös kölök!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.15. 19:29:29

(-Móricka!
-Igen, tanítónéni, kérem?!
-Leírtad mára százszor, hogy "Nem beszélek csúnyán, és nem tegezem a tanítónénit.", ahogy kértem?
-Le én! Kétszázszor!
-De miért kétszázszor???
-Hogy örüljél, bazdmeg!)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.15. 19:45:33

Úgy láccik, mindenki elment. Akkor danolok.
vannekemegycsííí kosgatyám
abbahordo maceeeruzám
mindenesteí rokveleee
mégsekopi keeelahegye

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 22:38:13

@Dr Jozef Vengloš: Igen, pontosan erre gondolok:D Bar en annak a hive vagyok, mindenki tartsa csak meg szepena nevet. A no nem a ferje tulajdona, nem valakinek a valamije. En nem ertem ezt a -ne dolgot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.15. 22:40:50

@tildy:): Ize, pontosan az elsore gondoltam. Ha mar egyik felveszi, miert csak a no legyen az?

Egyebkent a masodikra akad pelda, de meg mindig joval ritkabb , hogy a ferfi is valtoztat. Pedig ha valoban egyuve tartozast akarnak kifejezni, talan ez a legjobb mod. Egyebkent nem novekedhet a csaladnev, ergo nem lehet Teszek-Raja-Repa-Vero valaki.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.15. 22:48:04

@tildy:): Mennyire nem növekedhet? Kettőre igen (Deutsch-Für), négyre nem? És háromra? És ha nem növekedhet, akkor cserélhető (Répa-Rája)?
Megannyi kérdés.

2012.09.17. 13:39:22

@Dr. Körömlakk ®: elmondanám, hogy a feladott poggyásznál meg kell várni amíg kipakolják a repcsiből, odafuvarozzák az épülethez, felpakolgatják a melósok a szalagra és átveheted. A poggyász átvétel sok reptéren bazi messze van a személykijárattól. Madridban le kell menni 3 emeletet, beszállni egy metróba ami átvisz egy másik terminálra, ott felmászni 3 emeletet és mindez simán plusz 30-40 perc plusz időt jelent.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.17. 13:48:23

@Kulics: És ez idő alatt számtalan lehetőségük van eltörni, megnyomorgatni a csomagot, netán az érdekesebb tartalmat kilopni belőle...

2012.09.17. 13:55:26

@lobster thermidor: nem jó ötlet elbumlizni bécsbe ha nem muszáj. plusz 10-20.000 ft utiköltség és plusz 4 óra oda vissza utazás.
Hol racionáis döntés ez ?

England win The Ashes! 2012.09.17. 14:10:00

@Kulics: "Hol racionáis döntés ez ?"

Ott, ahol Bécs közelebb van, mint Bp. Földrajzilag. Is.

lobster thermidor 2012.09.17. 19:09:17

@Kulics:

A kedvedért megismétlem!
Bumlizásnak egyáltalán nem nevezhető a Népligetből naponta 5 alkalommal induló kényelmes Eurolines buszjárat. A buszmegálló a schwechati reptér érkezési oldalának ajtajától 20 méterre van, ott ahol a meki található. A Merci, vagy Volvo busz az utat 2 óra 40 perc alatt teszi meg, ha az interneten veszel jegyet, mindössze 3900 forintodba kerül. Ez az ár oda-vissza útra értendő, benne foglaltatik a wi-fi is. Én legalább öt alkalommal utaztam velük, ha véletlenül eltért a repülőjáratom a menetrendtől, és nem sikerült azzal a járattal jönnöm, amire a jegyem szólt, mindig probléma nélkül hazahoztak egy korábbi, vagy későbbi járattal. Soha nem problémáztak a sofőrök.

De ha ez nem elégít ki, mehetsz az Orangeways-el is, az egy kicsit drágább, és megbízhatatlanabb.

Van még kérdésed?

keptelen kepkeret 2012.09.18. 11:38:21

@moTmeN: tenyleg???Mi Bristol-Belfast repjegyet foglaltunk (azaz foglaltattam) es azota irtam mar a sracnak h legyen szives adja meg a kodjat mert akkor nevet valtoztatnek, de kozli,h "aaaaa ugyis oke lesz, ide eleg a szemelyi".

ez rendben van, de azert nem artana, ha nevem passzolna a szemlyimben feltuntetett nevhez.

Szoval akkor ne aggodjak? Egyebkent easy jet (ezert olni tudnek, de legalabb megsem Wizzair):-))

keptelen kepkeret 2012.09.18. 11:40:51

@pöcsköszörű: Koszi, vegulis kiderult, h ket nev maradt ki:-)) Az ex ferjem eloneve a vezetknevem elol, illetve a masodik nevem-)

A srac pedig abzolut biztos abban, h ezzel nem lesz gond, ergo nem adja meg a belepo kodjat, amivel nevet lehetne valtoztatni:-)

Egyebkent Bristol-Belfast es fapad.
legkozelebb en foglalok, se fapad, se Bristol es meg veletlenul sem Belfast.

Globetrotter2014 2012.09.18. 11:43:27

1. A Wizz mér eleve szivatja ügyfeleit a 20 centis csomagszélességgel. Ez ygkorlatilag azt jelenti hogy egy vastagabb kézitáska is kiesik.

2. Amit meg kell érteni, a fapados modell nem támogatja a poggyászleadást. Eleve nem olcsó, de társul hozzá az airport check in, amivel pillanatok egy árba kerül az ember a rendes légitársasásgok jobb ajánlataival.

A fabados tárasaágok a kézipoggyásszal uatzókra építenek.

Fenti "kísérlet" olyan, mintha az egyik sales delveloper nem beszélt volna a fő saleses emberrel.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2012.09.18. 13:51:16

Rómába menet szartak a kézimre, jövet pedig beszopatott a kiscsaj, hogy akkor most adjam fel és 60 euró, mert nem fér be a kalickába a kereke miatt. Mondtam, hogy no problem, és negyedóra alatt szétkaptam a kínai ipar egyik nagy remekét, egyetleg darab szemöldökcsipesszel. :D

abc77 2012.09.18. 23:32:27

Úgy látom, hogy itt sokaknak értelmezési problémái vannak.

A Wizzair weboldalán azt írják, hogy a Katowice-Luton járaton vezettek be egy korlátozást (teszt jelleggel), mely szerint már csak a kis kézipoggyász ingyenes, míg a "normál" kézipoggyász, melynek mérete 55x40x20cm fizetős. Viszont minden más útvonalon a normál kézipoggyász (55x40x22cm) még ingyenes kell legyen.
A posztoló leírta, hogy a budapesti járattal utazott (ahol ingyenes a normál kézipoggyász fedélzetre vitele), valamint azt is leírta, hogy a kézipoggyászának mérete 55x40x20cm. Szerinte azért büntették meg, mert nem kis kézipoggyásszal utazott, hanem a normál méretűvel, és ezt tartja felháborítónak, ugyanis a Wizzair weboldala szerint sem lenne fizetős a dolog.

Szóval mielőtt hülyeségeket posztoltok legyetek szíves megtanulni szöveget is értelmezni :)

2012.09.19. 08:30:18

Az a baj, hogy kabin méretű volt a csomag. Ha csak kézipoggyász méretű lett volna, akkor nem kértek volna érte pénzt. Mégis hová teszel egy kabint az utastérben???

lobster thermidor 2012.09.19. 09:37:02

@abc77:

"Szóval mielőtt hülyeségeket posztoltok legyetek szíves megtanulni szöveget is értelmezni :)"

Nem kívánsz te egy kicsit sokat egy mezei hozzászólótól? :)

2012.09.24. 09:35:16

@lobster thermidor: ha pont sikerül eltalálnod a repülő indulását/érkezését vele akkor szuper !
Nekem sajnos nem volt opció mert fél napokat kellett volna dekkolni a buszra várva.

lkjpoi 2012.10.05. 15:57:57

@abc77: " a Luton reptér által alkalmazott hölgy megkért, hogy tegyem bele az 55X40X20-as kézi poggyászomat a kézipoggyász méretét ellenőrző keretbe. Miután nem fért bele"

Miután nem fért bele, fel kell adni a csomagtérbe, ami bizony reptéren drágább, mint ha weben megvette volna.

Tehát kérlek előbb te tanulj meg szöveget értelmezni, a poszt pedig úgy hülyeség, ahogy van.

abc77 2012.10.05. 22:41:58

@lkjpoi: Úgy látom az értelmezéssel neked van bajod.
Ő azt írja, hogy " 55X40X20-as kézi poggyászomat"...vagyis a posztoló szerint a poggyásza mérete 55x40x20-as. Ha nekem van egy dobozom aminek a méretei 10x10x10cm, akkor azt fogom írni, hogy a 10x10x10-es dobozom. Ha nem tudom mekkora, akkor nem írok ilyet. Mivel ő azt írja, amit idézek is, így joggal várhatja el az olvasó, hogy a kézipoggyászának mérete akkora.
Az hogy miért nem fért bele? Mert a posztoló ezek szerint balfasz volt és túlpakolta vagy hazudott és tényleg nem akkora volt a kézipoggyász mérete.
A lényeg, hogy a POSZT SZERINT a poggyász mérete alapján bele kellett volna férnie. Tehát a szövegértelmezéssel neked van bajod. De csak hogy megnyugtassalak...a legutóbbi munkahelyem állásinterjújának utolsó fordulójában a tesztfeladat szövegértelmezés volt. Képzeld, én nyertem el az állást, Mo legnagyobb biztosítótársaságánál, ahol többek közt erre a "képességre" van leginkább szükség.

Kotasz 2012.10.25. 18:06:23

- "WIZZ-elek" szolgaltatas vasarlasanak lehetosege: 500 forintert (interneten megvasarolhato) 1-szeri vizelesi lehetoseg az ut soran. A szolgaltatast a repuloteren 1000 forintert, fedelzeten 2000 forintert vasarolhatja meg. Araink egy utra ertendok es nem tartalmazzak a szolgaltatas megvasarlasanak adminisztracios koltseget, ami 100ft/ut/WIZZ-elek.
- "WIZZ-hajto": kotelezo szolgaltatas. Szolgaltatas lemondasanak lehetosege: 500 forintert interneten megvasarolhato. A szolgaltatast a repuloteren 1000 forintert, fedelzeten 2000 forintert mondhatja le (lasd tovabbi pont:Wizz-elek).
- "WIZZ-elek PLUSSZ" szolgaltatasunk székelési lehetoseget biztosit utasainkak. Ara 5000 ft/ut. Adminisztracios dij 500 FT. Tajekoztatjuk utasainkat, hogy a csak "WIZZ-elek" szolgaltatast valto utasaink anuszrozsajat legikiseroink kotelezo jelleggel megszagoljak, es amennyiben bizonyitekai vannak annak, hogyaz utas valojaban "WIZZ-elek PLUSSZ" szolgaltatast is igenybe vett, ugy az utas 10 ezer forintos buntetes megfizetesere koteles.
- "WIZZ-elek light" szolgaltatasunk emellett kotelezoen igenybeveendo, 200 ft/ut, de a vizelesi lehetoseget nem foglal magaban. A dijert egyszeri alkalommal kivulrol megnezheto a wc ajtaja.
- "WIZZ-eltem" opcio: azok az utasaink, akik beszallas elott kateterezes utjan vizeletlecsapolasi opciot valasztanak, mentesulnek az egyebkent kotelezo "FELSZALLAS ELOTT LEGKOZELEBB WIZZ-elj GECI"-dijtol, ami 1000 forint. Ehelyett csak a WIZZ-eltem opcio 200-forintos dijat kell megfizetniuk. Az opcio vasarlasi dijanak adminisztracios koltsege 1000 ft/ut.
- Ezentul a kismeretu kezipoggyasz is dijkoteles lesz. Az 5*5*5 cm dimenziot meghalado kezipoggyaszokert 1500 ft-ot kell utankent fizetni. A hagyomanyos kezipoggyasszal utazokat pedig a repulogep turbinajaba dobaljuk az utazasi magassag elerese utan. Ennek a kezipoggyasznak a dija 13 ezer forint, plusz adminisztracios koltseg 2000 ft. Az ar nem tartalmazza a turbinaba hajitas 1400 ftos koltseget. A napszemuveg, sapka, kabat, sal, mobiltelefon ezentul kulon, nagymeretu kezipoggyasznak szamitanak.
- WIZZ-real-boarding: tajekoztatjuk utasainkat, hogy a megvasarolt repulojegye nem biztosit automatikusan felszallasi jogot a repulogepre, ugyanis az alapjegy pusztan adomanyt kepez tarsasgunk szamara. Felszallashoz "WIZZ-real-boarding" szolgaltatast kell vasarolnia a tenylegesen utazni kivano utasnak. A "WIZZ-real-boarding" szolgaltatas ara 36 ezer forint/ut.
- Repulojegyeink nem foglaljak magukba az oxigen arat. Levego vetelehez vegye igenybe a WIZZ-AIR szolgaltatasunkat. Ez 13000 forint/ut.
- Utasaink ezentul fagyos mosolyt is vasarolhatnak marcona legikiseroinktol. A "nem-WIZZ-es" szolgaltatas ara 2000 ft/fagyos mosoly. Adminisztracios dij 1000 ft/fagyos mosoly.

- WIZZ-ehet szolgáltatásunk megvásárlásával Önnek lehetősége nyílik megvásárolni 4 euros szendvicseinket. A szolgáltatás díja 4000 ft, amelyet most különleges akciónk keretében 3950 forintért kínálunk Önnnek.*
* (WIZZ-exkluzív klubtagság esetén).
- Kerjuk fedezze fel legujabb szendvics ajanlatainkat: zsiroskenyer szinvonalat sem elero definialhatatlanul izetlen fosaink most 4 euros aron kaphatoak.

v2peti 2012.10.30. 11:09:34

A megoldás a következő:
3 kisméretű poggyász.
1-es: amit felviszek
2-es: amit trükkösen viszek fel
3-as: sokzsebes télikabát (semmilyen szabály nem tiltja a viselését júliusban)
A reptéren a 3-as összehajtható táskából kivenni a télikabátot, felvenni, belerakni a 2-es poggyász cuccait a zsebekbe, majd a 2-es és a 3-as táskát belerakni az 1-esbe.
:)

Csigorin 2012.11.10. 14:42:09

@tildy:): ilyen a spanyoloknal (illetve spanyol kultorkorben - ld Latin-Amerika) van.

ott alapbol ket vezetekneved van, az elso az apai a masik az anyai. Tehat hivnak mondjuk ugy hogy Maria Escobedo Fernandez (az elso vezeteknevek: papa Escobedo, mama Fernandez). Ha ferjhezmesz egy Jose Vega nevu emberhez akkor leszel Maria Escobedo Fernandez de la Vega. A gyerekek vezetekneve meg Vega Escobedo lesz.

Ha ehhez hozzatesszuk hogy altalaban legalabb ket keresztnevet is adnak...

Egyebkent szerintem a legdemokratikusabb az lenne ha mindenkinek maradna a sajat vezetekneve. A gyerekek kozul pedig a lanyok az anyjuket kapnak, a fiuk pedig az apjuket.

kvp 2013.01.11. 10:55:07

Ez kezd teljesen ertelmetlen lenni. Nem lenne egyszerubb a klasszikus afrikai/delamerikai megoldast hasznalni? Van egy tehergep a falakon es a padlon malha halokkal. Felszallas elott lemerik az utast es a csomagjait (egyutt) es az alapjan kifizeti a suly*tavolsag dijat. Ezutan felszall a hatso rakodo rampan es leul a foldre/csomagjaira, majd fel es leszallaskor kapaszkodik a haloba. Ez egyrezt sokkal gyorsabb utascseret tenne lehetove, masreszt nem kellene a csomagok ki es berakodasaval szorakozni, harmadreszt a folosleges holt terhek (ulesek, csomagtartok, utaskiserok, stb.) elhagyasaval sokkal olcsobban uzemeltetheto lenne a jarat.

Europan belul olyan kis tavolsagok vannak, hogy szerintem a legtobb embernek ez is tokeletesen megfelelne es sokkal kevesebb szivassal jarna, mint a mostani megoldasok.

borosspet 2013.02.13. 15:32:02

@Kulics: + 4 óra oda-vissza? 140 km/h ÁTLAGsebességgel??? Max autóval szabályt szegve, de akkor fizetheted még a parkolási díjat is...

borosspet 2013.02.13. 15:39:30

@v2peti: Ezt én kötelező színházi ruhatárnál játszottam el, ahol a két felnőtt (mi) és a gyerekek kabátjaiért már többet kellett volna fizetni, mint egy újabb színházjegy, míg az egy szem kabát mellé leadott sporttáskáért nem kértek külön pénzt az egy személy ruhatári díján túl...
süti beállítások módosítása