Tékozló Homár

Garanciális csere 9 év után

2012.12.07. 15:03 | jackyll | 1015 komment

Naiv ügyfél 2003-ban telepített Alföldi vécéjét egy repedés miatt szó nélkül kicserélték, minthogy azokra 10 év garanciát adnak.

Tudom, ez nem igazán az a fórum, mégis talán az esetből más cégeknél is elgondolkoznak azon, hogy másképp is lehet viszonyulni a vásárlóhoz: azután is ügyfélként tekintenek rá, miután már fizetett és gondja lesz a termékkel. 2003-ban építkeztünk, és sok egyéb mellett mosdókagylókat és WC-ket is vásároltunk. Az Alföldi termékeire esett a választásunk. Volt rajtuk egy kék matrica, hogy 10 év garancia. Idén nyáron próbáltam eltüntetni egy hajszálat a WC külső részéről, amiről kiderült, hogy az bizony egy repedés. Nyár végén jutott eszembe a matrica. Húztam-halasztottam a dolgot, majd november közepén próba szerencse alapon gondoltam írok egy e-mailt, megemlítve a matricát.

Olvasson tovább!

Nem egyszerű a WizzAirrel a Balkánon

2012.12.07. 12:55 | jackyll | 105 komment

Hagi a Belgrádba/Skopjébe WizzAirrel utazóknak spórolt meg néhányszáz forintot. A honlapjukon ugyanis nem lehet a vízumadatok nélkül becsekkolni Schengenen kívülre, bár nekünk nem kellene vízum. Amíg sikerül kijavítaniuk a problémát, az áthidaló megoldás itt olvasható:

Próbáltam becsekkolni egy Brüsszelből Belgrádba menő Wizz Air járatra, mikor is kiderült, hogy a Wizz Air rendszere nem engedi elmenteni a beírt adatokat, ha nem ír be az ember vízumszámot és vízumot kiállító országot. Szerbiába nem kell magyar állampolgároknak vízum. Futottam néhány kört, de sajnos nem találtam a neten információt arról, hogy ilyenkor mi van. Végül felhívtam a Wizz Airt. Kiderült, hogy tudnak a hibáról és rendszeresen vannak is emiatt hívásaik (225 Ft/perc), de még nem javították a honlapot. Azt mondták, hogy nem csak a belgrádi, hanem a skopjei járatnál is létezik a probléma.

Olvasson tovább!

Nem lehet akciósan rendelni online a Diginél

2012.12.07. 11:20 | jackyll | 90 komment

Naiv ügyfél nem találta meg a Digi oldalán a komplett csomagjuk megrendelőjét, mert olyan nincs. Ezért a következő logikus lépésként egyesével megrendelte a telefont, netet, tévét. A Digi ezt úgy kezelte, hogy akkor biztos hűségnyilatkozatot sem akart tenni, minthogy azt sem lehet sehol bekattintani. Amikor jelezte, hogy ez így nem lesz jó, kiderült, hogy lemondani vagy módosítani sem lehet a rendelést, csak személyesen. De telefonon megrendelhette volna hűségnyilatkozatostul egyben, de most már késő.

Megrendeltem a Diginél online felületen tévét, internetet, telefont. Furcsálltam, hogy az online felületen nincs lehetőség bejelölni, hogy melyik csomagot kérem, csak külön-külön. Hűségnyilatkozatra nem kérdez rá. Gondoltam mégis megrendelem, majd nyilván felhívnak és pontosítjuk. Az ígért 48 óra helyett több, mint 3 nap elteltével kapom az emailt, hogy befogadták a megrendelést, de még mindig nem kérdez rá, hogy mit is akarok.

Olvasson tovább!

Takarékos söröspohárral nyomult a Gösser Orfűn

2012.12.07. 09:31 | jackyll | 191 komment

orfukorso.jpg

Bizonyára egyedi technikai malőrt fedezett fel nohab az Orfűről hazamentett gösseres poharán. Lemérte ugyanis, hogy a fél literes jelzésnél mennyi anyag kerül bele, és hát kicsit kevesebb, mint fél kilo.

A kezembe akadt a minap - fogalmam sincs, hogy került haza - egy FOO-fesztiválos echte Gösser söröspohár. Már akkor is gyanús volt, de most volt is lehetőségem arra, hogy a gyanúmat eloszlassam, vagy megerősítsem. Hát most két lehetőség van, vagy utálom a DMRV-t, mert nagyon könnyű nálunk a víz, vagy utálom a Gössert, mert szolid kalkulációval is bő 10 liter sörrel rövidítették meg a lelkes csapatunkat csak ezen a fesztiválon.

Olvasson tovább!

A Cinema Citynek fingja sincs a Hobbitról

2012.12.06. 16:15 | jackyll | 236 komment

Jó hír a Gyűrűk ura rajongóknak, hogy december 13.-án éjfélkor már ultrahányós 3D-ben is megtekinthetik a Hobbit első részét, igaz cserébe szinkronizált lesz. Feliratosan szokás szerint a MOM-parkban megy majd. De hogy ezt miért nem bírják a moziban megmondani, az rejtély:

A honlapjukon hirdetik pár napja, hogy megkezdődött a Hobbitra az elővétel. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, megkérdeztem milyen mozikban lesz eredeti nyelven a vetítés, és hogy akkor szeretnék jegyet foglalni. A srácon hallatszott hogy fogalma sincs róla, hasraütésszerűen felsorolt 4-5 mozit, ilyen stílusban: „Hát, biztos lesz majd az Allee-ban, Mom Park, ööööö, Arena. O.K. nem tudja. A jegyekkel kapcsolatban meg azt mondta h kb 2-3 nappal előtte lehet foglalni, szóval ezt sem tudta. Nem akartam kötni az ebet a karóhoz,elfogadtam hogy nem tudja és nem is érdekli, elköszöntünk egymástól. Az egy dolog hogy online még nem lehet jegyet venni, akkor viszont telefonon lehessen korrekt infót szerezni. Így megvettem a jegyet online Bécsben, ahol minden infó elérhető online, és nem kell tudatlan, nemtörődöm telefonos ügyfélszolgálatot hívni.

Trick

Az Invitelnél tovább él a nagypapa előfizetése

2012.12.06. 15:19 | jackyll | 53 komment

Eddig sem nagyon zavarta a szolgáltatókat, ha a) nem történik tényleges fogyasztás az előfizetés helyszínén, b) az előfizető elhunyt c) az előfizető nem is volt soha. Péteren most 3 havi díjat szeretne behajtani az Invitel, bár se örököse, se lakótársa nem volt nagyapjának:

Nagyapám júliusban elhunyt és a papírja rendezgetése közben talált szolgáltatói számlák alapján mindegyiket tájékoztattam erről a tényről. Semmi gondom nem is volt velük, mindegyik normálisan állt a kérdéshez, rendeztünk mindent. Gondoltam én, egészen tegnapig. Tegnap hívott testvérem, hogy az én nevemre, de nagyapám lakcímére jött egy tértivevényes levél az Inviteltől, amit ő átvett helyettem. (No comment, tudom, már én is gratuláltam neki emiatt.) Persze, hogy fizetési felszólítás, a július, augusztus, szeptemberi díjakkal kapcsolatosan. És behajtással fenyegetés, ahogy kell.

Olvasson tovább!

Agresszív adománygyűjtés a Tescóban

2012.12.06. 13:34 | jackyll | 146 komment

Közeledik a szeret és a vitaminhiányos delírium ünnepe, úgyhogy már csak azt nem verik át, aki bezárkózik a lakásába. Sajnos nem derül ki G. leveléből, hogy melyik Tescóban gyűjtik a 200 forintos támogatásokat  automatikusan a rászoluróknak, de így legalább nem lesz olyan unalmas az idei szezon:

Az utóbbi időben nagyon furcsán gyűjtik az adományokat a Tescoban. Alábbiakban küldöm a részükre írt levelet: T. Címzett! Szeretnénk megköszönni azt a lehetőséget hogy akaratunkon kívül támogathattuk a "rászorulókat". 2012. december 5. napján délelőtt a mátészalkai Tescoban vásároltunk amikor a kasszánál a pénztáros megkérdezte hogy akarjuk-e támogatni a "rászorulókat". Azt mondtuk hogy nem. Hazaérve vettük észre hogy a számlán szerepelt egy 200 Ft-os tétel "szeretetcsomag" névvel. A pénztárosukat nem érdekelte a válaszunk, egyből beütötte. Nagyon köszönjük hogy kicsinyességünket ily módon ellensúlyozták és lehetőséget nyújtottak arra hogy támogatásunkat ismeretlen helyre, elszámolási kötelezettség nélkül ismeretlen személyek részére eljuttassák. Nyugodtan emeljék fel jövőre a támogatási összeget 10.000.- Ft/vásárlóra.

Üdv.

G.

Fejér megyében a felnőttekhez jön a Mikulás

2012.12.06. 12:04 | jackyll | 94 komment

mikulas.jpgBence furfangosan kiderítette, hogy a Kémény Zrt. nem az önkormányzat rendelete szerint meghatározott díjat szedi be. A bruttó összeget ugyanis még 25%-os áfához találták ki, a cég pedig a 27%-os áfát a visszaszámolt nettóhoz adja hozzá. A Fogyasztóvédelmi hatóság szerint valóban aggályos, hogy 84 forinttal túlszámlázták, úgyhogy ahol ennél durvább a különbözet, érdemes panaszt tenni Bence határozatára hivatkozva:

Mikuláskor szinte adja magát a téma: a kémény. Fejér megyében kéményseprést végző vállalat (Kémény zRt.) a rá irányadó megyei önkormányzati rendelethez képest kicsit többet kér a szolgáltatásért, mint amennyi járna neki. Az ok: a rendelet bruttó árat tartalmaz, de még 25%-os áfakulccsal kalkulálták, azonban mire hatályba lépett, 27%-ra emelkedett a kulcs (tehát a jogalkotó gyakorlatilag nem korrigálta a rendeletet az új ÁFA kulcs figyelembe vételével). A szolgáltató pedig nem a rendelet szerinti áron számlázza a kéménytisztítást, hanem a 2 százalékponttal megemelt áron. De mivel vertem az asztalt, nekem (csak nekem!!!) visszajár a négy kifliegyenértéknyi különbözet. A többeknek meg kakukk.

Olvasson tovább!

A Teszvesz nem pöcsöl, behajtat 320 forintot is

2012.12.05. 15:51 | jackyll | 156 komment

Érdemes elolvasni az apróbetűs részeket az online szerződéseknél is, mert különben egy 320 forintos tartozás miatt fizethet az ember 3800 forintot a behajtónak:

Teszveszen hirdettem, eladtam, majd értékeltem az adás-vételt. Mivel más terméket eszem ágában sem volt hirdetni, ezért nem igazán fordultam meg a weboldalon. Illetve a weboldalon való regisztráláskor megadott e-mail-t sem ellenőriztem hetekig (ez amolyan regisztrálások miatt létrehozott e-mail /kinek ne lenne ilyen./). Egyszer aztán újra el akartam adni valamit, ezért gondoltam felpattintom a Teszveszre. Igen ám, de látom, hogy a felhasználói nevem korlátozás alatt van, és csak a számláimhoz férek hozzá. Igen, valóban. volt egy keményen 320 Ft-os tartozásom!!! Azonnal átutaltam, fél nap elteltével már újra használhatóvá is vált az oldal számomra. Hurrá!

Olvasson tovább!