Újabb borzalmas összeesküvés sejlett fel a nem létező világválság 5,5. évfordulóján. Ezúttal a Rossmannál kapható borsmenta tea árát duplázták fel diszkréten árcsökkentésnek álcázva:
Nagyon szeretem a borsmenta teát - talán megbocsájtható, nem is túl tékozló szenvedély -, és „Pfefferminze Tee” néven a Rossmann üzletlánc éppen utamba eső boltjában szoktam megvásárolni. Eddig egy – egy dobozban 25 db tasak volt található, egy doboz tea ára 349.- Ft., vagyis 350.-Ft volt. Újabban a dobozokba már csak 20 db tasak van, bár egy doboz tea ára 299.- Ft., kerekítve 300.- Ft lett. Ránézésre olcsóbb, de ha utána számolunk, egy tasak tea ára csak 1 Ft-tal lett drágább. ( 350 : 25 = 14 Ft 300 : 20 = 15 Ft. )
Amikor hazavittem az „olcsóbb” teát, akkor vettem csak észre, hogy nemcsak a doboz lett kisebb, hanem a tasakok tartalma is könnyebbé vált, a régi csomagolásban egy teafilterben 2,25 g tea volt, az újabb, „olcsóbb” csomagolásúban egy teafilterben már csak 1,25 g tea található.
Kíváncsi lettem, vajon mi volt az oka a csomagolás megváltoztatásának? Mennyibe kerülhet 1 g borsmenta tea a régebbi és az újabb csomagolású változatban? Mennyibe kerül most az én szenvedélyem, amikor eddig 1 db teafilter (2,25 g) elegendő volt egy jumbo teásbögre (kb.: 1/2 liter) teához? Röviden szólva, a duplájába.
De lássuk a bizonyítást is:
A régebbi dobozban: 1g tea 6,2 Ft-ba került
(25 x 2,25 = 56,25 g tea 349.- Ft 349 : 56,25 = 6,2 Ft)
Az újabb dobozban: 1 g tea 12 Ft.-ba kerül
(20 x 1,25 = 25 g tea 300.- Ft 300 : 25 = 12 Ft )
Így érthető, miért kellett a csomagolást megváltoztatni, úgy érni el a nagyobb hasznot, hogy úgy látsszék, mintha engedtünk volna az árból. Gratulálok a Rossmann üzletlánc termékfejlesztőjének, a fogyasztót határozottan ösztönzi a tékozlásra.
Persze van kevésbé tékozló megoldás is:
Egy másik üzletláncban az 50 db 2,25 g tartalmú filtertasakos borsmenta ( „Pfefferminze”) tea 400.- Ft-os áron kapható, azaz 1 tasak ára 8.- Ft., és 1 g tea ára 3,56 Ft. (50 x 2,25 = 112,5 g tea 400 Ft. 400 : 112,5 = 3,56 Ft.) Úgy látszik, ennél az üzletláncnál még nem alkalmaztak termékfejlesztőt…
Az utolsó 100 komment: