Naiv ügyfélnek a központi Vodafone-tól kellett írásos igazolást vinnie az Europarkban lévő márkaképviseletükbe, hogy ingyen cseréljék táblagépe töltőjét. A Telemax GSM Szerviz ugyanis azt mondta nekik, hogy az 1 éves garancia a tartozékokra igazából csak fél év. Pedig nem.
Tavaly július végén vásároltam egy Vodafone (ZTE) Smart Tab 7-es táblagépet, aminek a töltője elkezdett szórakozni, nehezen vette a töltést, és ha sikerült is neki akkor konkrétan kb 8-10 óra kellett neki, hogy feltöltse a 4000mAh-es akkumulátort a normális 1,5-2 óra helyett. Másik töltővel hibátlanul működött ezért biztos voltam a töltő hibában. Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol azt mondták vigyem be nyugodtan, ki fogják cserélni nekem. Öröm és boldogság. Az első, számomra hihetetlen dolog akkor ért amikor benavigáltam a Vodafone-hoz (az egész sztori egyébként az EUROPARK-ban található márkaképviseletről szól) és jeleztem, hogy hibás a töltő és szeretném kicseréltetni mert garancia van rá. Gondoltam én, hogy van ott egy erre alkalmas ember aki megnézi, kipróbálja és ha nem jó akkor garanciális keretek között kicseréli és mindenki boldog. Nem. Minden esetben, ha a tartozék is a hibás, le kell adni a készüléket is. Ha csak a headset romlott el, akkor is!
Én ezt nem akartam elhinni, bár bizonyos szempontból értem én, hogy csak mert én azt mondom, nem hiszik el, hogy a töltőnek van baja és, hogy másik töltővel ki lett próbálva és működött, de mivel amúgy is le kellett mentenem a dolgaimat, és nem éppen erre számítottam, hazamentem és írtam a Vodafone-nak egy e-mailt, hogy nem egészen értem mi szükség van erre a procedúrára, amikor helyben maximum 5perc lenne egy akár kevésbé hozzáértőnek is megállapítani, hogy mi a hiba. Gondoltam megvárom a választ, bár sejtettem, hogy nem kapok olyan választ ami kielégítő lenne, de ennyire bullshit összeollózott szöveget rég olvastam, még arra se vette a fáradtságot a hölgy aki válaszolt, hogy átnézze, mert akkor észrevette volna, hogy egy komplett mondatot kétszer is beollózott.
Egy darabig még húztam az időt, mert a hölgy amikor bent voltam, azt mondta nem tudnak cserekészüléket adni, úgyhogy nem igazán akartam nélkülözni a gépet, de végül bevittem. Ezúttal egy srác volt bent, örültem is mert általában akármennyire is soviniszta duma, de azt várom el, hogy műszaki-technikai dolgoknál, férfi ügyintéző-szakértő legyen. Ez van. Rendes volt, átvette a gépet, sőt még cserekészüléket is adott, ami bár egy jó pár éves konstrukció, de mégiscsak tablet. (Valakinek egy X10 Mini Pro-t ajánlottak fel a tabletja helyett, szóval én még baromira jól jártam)
Gondoltam ülnek majd rajta hetekig és el se akartam hinni amikor 1 hét múlva a szervizfigyelő már mutatta, hogy vissza is ért a gépem az üzletbe. Bementem és innen indul igazából a történet.
A szerviz megvizsgálta, megállapította, hogy valóban a töltő hibásodott meg de a gyártó a készülékre 2 évet, a tartozékokra 6hónap garanciát vállal, ezért a javítást "kizárólag fizetős keretek között" tudják elvégezni.
Itt az ügyintéző hölgynek jeleztem, hogy én úgy tudom, hogy 1 év garancia jár a tartozékokra is és ez van a garanciapapíron is. A hölgy azt ismételgette, hogy ő csak egy szervizfelvevő pont, nem tud hozzászólni, és mindezt teljesen flegmán, vállat vonogatva. Még véletlenül se kérdezné meg senkitől. Egy picit felbosszantott, de mivel én se voltam teljesen biztos magamban, nem akartam okoskodni, úgyhogy hazamentem és otthonról felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot miután megbizonyosodtam a Vodafone oldalán az igazamról.
Elmondtam mi történt, és egy úr megerősített benne, hogy igazam van, menjek vissza és reklamáljak, mert tévedés történt. Este vissza az europarkba, másik ügyintéző, elmesélem a történetemet és, hogy a telefonos ügyfélszolgálat mit mondott. Össze-vissza hablatyolt , látszott rajta, hogy fogalma sincs, de nem is akar utánanézni sőt leginkább le akar rázni. Felvetettem neki, amit az ügyfélszolgálat tanácsolt, hogy vegyünk fel erre egy panaszt, amire flegmán odaböfögte, hogy nincs mire panaszkodni, a szerviz szava a mérvadó, és különben is a telefonos ügyfélszolgálat félretájékoztatott. Mivel annyira arrogáns és flegma volt, hogy feleslegesnek éreztem a vele való vitázást, otthagytam.
Írtam a Vodafone facebook falára, gondoltam ha ott válaszolnak, azt kinyomtatom, és beviszem a csajnak és az orra alá dugom, hogy akkor most ki mond igazat. Nem volt rá szükség, másnap délelőtt jött a hivatalos válasz, 1 év a garancia a tartozékokra. Leírtam a történetet és kérték, hogy ki tudják vizsgálni a dolgot, küldjem el az adataimat és a tablet adatait e-mail-ben. Megtettem, és 1 óra múlva már hívott is egy úr, hogy nagyon sajnálja történteket, és nekem van igazam, és vigyem be nyugodtan újra és megjavítják vagy kicserélik a hibás tartozékot. Sőt fogadjak el 3Ezer forint jóváírást a következő számlámból. Na ez már természetesen tetszett. Még meg is kérdezte, hogy az Europarkba viszem-e vissza a gépet. Gondoltam odaszól, hogy helló csajok, ezt elkúrtátok, vegyétek be újra a gépet.
Magabiztosan mentem be az Europarkba, gondoltam nem lehet gubanc. Ismét másik ügyintézőhöz kerültem és elmondtam, hogy a szerviz visszadobta mert 6 hónap a garancia pedig az nem úgy van mert az 1 év. Itt még direkt nem említettem semmi mást. Egyből ő is elhajtott volna a "ha a szerviz azt mondta, akkor az úgy van" című történettel. Itt már tudtam, hogy megint hülyének akarnak nézni, és a kutya nem szólt ide nekik, hogy helyreigazítsa az információjukat a garanciaidőkről (amit egyébként az elejétől fogva kétlek, hogy nem tudtak), és a telefonhívás meg a 3Ezer forintos jóváírásos dolog is csak egy bullshit lepattintós szöveg volt, mert nyilvános helyen kerültek ellentmondásba.
Elmeséltem a hölgynek, hogy pedig bizony engem felhívtak, mert facebookon és emailbe jeleztem a problémát, és nekem adtak igazat és blablabla ... Erre a válasz: "Ja, akkor jó, ha ők ezt mondták" ... és már írta is a jegyzőkönyvet az átvételről.
A szervizpapíron is az állt, hogy az ügyfélszolgálat megerősítette, hogy 1 év garancia van a tartozékokra és az ügyfél kéri a garanciális keretek közötti cserét.
-----------------------------------------------------------------------------
18 nappal később:
-----------------------------------------------------------------------------
Még mindig nincs kész a gép. 18 napja cserélik a töltőt. Kezdtem egy kicsit mérges lenni, és írtam ismét a facebook falukra, ami úgy tűnik érzékenyen érinti őket mert ismét ígéretet kaptam, hogy keresni fognak a kollégák ...
Meg is történt, felhívott egy úr és elmondta, hogy a szerviz azt az információt közölte a megkeresésre, hogy nincs raktáron töltőjük, ezért nem küldték még vissza a gépet és már csak napok kérdése, hogy megoldódjon a dolog. Kb ennyivel le is zárta volna a dolgot, de nem hagytam, hogy ilyen könnyen lerázzon.
Megkérdeztem, hogy akkor miért nem lehet a bolti készletről kicserélni, ha már ott úgyis van, mivel első körben azt javasolta a kedves kollegina, hogy vásároljak egy újat 5200Ft-ért (csak az adatkábel, a töltőfej árát már meg se kérdeztem) de erre azt válaszolta, hogy a szerviznek kell biztosítania a cseretartozékot.
Arra a kérdésemre, hogy az, hogy lehetséges, hogy a szerviz és a kedves ügyintéző hölgyek nem tudják-rosszul tudják a garanciaidőt? Azt mondta, hogy már jelezve lett nekik, hogy 1év a garancia. Elmeséltem neki, hogy ahhoz képest, hogy jelezve lett, mikor beadtam a gépet, megint le akartak rázni, szóval jó lenne nyomatékosabban jelezni nekik.
A végére annyira belelendültem és mondtam a magamét, hogy felajánlott még 2Ezer forint jóváírást a következő számlámból. Szóval már 5Ezer forintnál tartunk. Még egy-két ilyen manőver és ők fizetik a számlámat a hűségidő végéig.
UPDATE: 5 órával a telefonbeszélgetés elteltével a szervizfigyelőn már átváltott a státusz. Már nemhogy visszaküldték a logisztikai központba, de már onnan is úton van az üzletbe! Na, ennek így kellett volna működnie baszakodás nélkül is.
UPDATE2: Átvettem a gépet. Az kimaradt, hogy ez a csodacég a TELEMAX GSM SZERVIZ KFT aki önkényesen megkurtítja a garanciaidőt. Mivel ők intézik több márka szervizelését több szolgáltatónál is, így nagyon nehéz elkerülni őket.
Heppiend: Töltőfej, adatkábel cserélve. Biztos vért izzadtak mire találtak a raktár egy eldugott zugában a nem létező készletből.
Ezentúl táblagépet, és fantom HDD-t csak az aldiból.
Az utolsó 100 komment: