Tékozló Homár

Felezné a garanciát a Telemax GSM Szerviz

2013.03.21. 14:14 | jackyll | 129 komment

Naiv ügyfélnek a központi Vodafone-tól kellett írásos igazolást vinnie az Europarkban lévő márkaképviseletükbe, hogy ingyen cseréljék táblagépe töltőjét. A Telemax GSM Szerviz ugyanis azt mondta nekik, hogy az 1 éves garancia a tartozékokra igazából csak fél év. Pedig nem.

Tavaly július végén vásároltam egy Vodafone (ZTE) Smart Tab 7-es táblagépet, aminek a töltője elkezdett szórakozni, nehezen vette a töltést, és ha sikerült is neki akkor konkrétan kb 8-10 óra kellett neki, hogy feltöltse a 4000mAh-es akkumulátort a normális 1,5-2 óra helyett. Másik töltővel hibátlanul működött ezért biztos voltam a töltő hibában. Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol azt mondták vigyem be nyugodtan, ki fogják cserélni nekem. Öröm és boldogság. Az első, számomra hihetetlen dolog akkor ért amikor benavigáltam a Vodafone-hoz (az egész sztori egyébként az EUROPARK-ban található márkaképviseletről szól) és jeleztem, hogy hibás a töltő és szeretném kicseréltetni mert garancia van rá. Gondoltam én, hogy van ott egy erre alkalmas ember aki megnézi, kipróbálja és ha nem jó akkor garanciális keretek között kicseréli és mindenki boldog. Nem. Minden esetben, ha a tartozék is a hibás, le kell adni a készüléket is. Ha csak a headset romlott el, akkor is!

Én ezt nem akartam elhinni, bár bizonyos szempontból értem én, hogy csak mert én azt mondom, nem hiszik el, hogy a töltőnek van baja és, hogy másik töltővel ki lett próbálva és működött, de mivel amúgy is le kellett mentenem a dolgaimat, és nem éppen erre számítottam, hazamentem és írtam a Vodafone-nak egy e-mailt, hogy nem egészen értem mi szükség van erre a procedúrára, amikor helyben maximum 5perc lenne egy akár kevésbé hozzáértőnek is megállapítani, hogy mi a hiba. Gondoltam megvárom a választ, bár sejtettem, hogy nem kapok olyan választ ami kielégítő lenne, de ennyire bullshit összeollózott szöveget rég olvastam, még arra se vette a fáradtságot a hölgy aki válaszolt, hogy átnézze, mert akkor észrevette volna, hogy egy komplett mondatot kétszer is beollózott.

Egy darabig még húztam az időt, mert a hölgy amikor bent voltam, azt mondta nem tudnak cserekészüléket adni, úgyhogy nem igazán akartam nélkülözni a gépet, de végül bevittem. Ezúttal egy srác volt bent, örültem is mert általában akármennyire is soviniszta duma, de azt várom el, hogy műszaki-technikai dolgoknál, férfi ügyintéző-szakértő legyen. Ez van. Rendes volt, átvette a gépet, sőt még cserekészüléket is adott, ami bár egy jó pár éves konstrukció, de mégiscsak tablet. (Valakinek egy X10 Mini Pro-t ajánlottak fel a tabletja helyett, szóval én még baromira jól jártam)

Gondoltam ülnek majd rajta hetekig és el se akartam hinni amikor 1 hét múlva a szervizfigyelő már mutatta, hogy vissza is ért a gépem az üzletbe. Bementem és innen indul igazából a történet.

A szerviz megvizsgálta, megállapította, hogy valóban a töltő hibásodott meg de a gyártó a készülékre 2 évet, a tartozékokra 6hónap garanciát vállal, ezért a javítást "kizárólag fizetős keretek között" tudják elvégezni.

Itt az ügyintéző hölgynek jeleztem, hogy én úgy tudom, hogy 1 év garancia jár a tartozékokra is és ez van a garanciapapíron is. A hölgy azt ismételgette, hogy ő csak egy szervizfelvevő pont, nem tud hozzászólni, és mindezt teljesen flegmán, vállat vonogatva. Még véletlenül se kérdezné meg senkitől. Egy picit felbosszantott, de mivel én se voltam teljesen biztos magamban, nem akartam okoskodni, úgyhogy hazamentem és otthonról felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot miután megbizonyosodtam a Vodafone oldalán az igazamról.

Elmondtam mi történt, és egy úr megerősített benne, hogy igazam van, menjek vissza és reklamáljak, mert tévedés történt. Este vissza az europarkba, másik ügyintéző, elmesélem a történetemet és, hogy a telefonos ügyfélszolgálat mit mondott. Össze-vissza hablatyolt , látszott rajta, hogy fogalma sincs, de nem is akar utánanézni sőt leginkább le akar rázni. Felvetettem neki, amit az ügyfélszolgálat tanácsolt, hogy vegyünk fel erre egy panaszt, amire flegmán odaböfögte, hogy nincs mire panaszkodni, a szerviz szava a mérvadó, és különben is a telefonos ügyfélszolgálat félretájékoztatott. Mivel annyira arrogáns és flegma volt, hogy feleslegesnek éreztem a vele való vitázást, otthagytam.

Írtam a Vodafone facebook falára, gondoltam ha ott válaszolnak, azt kinyomtatom, és beviszem a csajnak és az orra alá dugom, hogy akkor most ki mond igazat. Nem volt rá szükség, másnap délelőtt jött a hivatalos válasz, 1 év a garancia a tartozékokra. Leírtam a történetet és kérték, hogy ki tudják vizsgálni a dolgot, küldjem el az adataimat és a tablet adatait e-mail-ben. Megtettem, és 1 óra múlva már hívott is egy úr, hogy nagyon sajnálja történteket, és nekem van igazam, és vigyem be nyugodtan újra és megjavítják vagy kicserélik a hibás tartozékot. Sőt fogadjak el 3Ezer forint jóváírást a következő számlámból. Na ez már természetesen tetszett. Még meg is kérdezte, hogy az Europarkba viszem-e vissza a gépet. Gondoltam odaszól, hogy helló csajok, ezt elkúrtátok, vegyétek be újra a gépet.

Magabiztosan mentem be az Europarkba, gondoltam nem lehet gubanc. Ismét másik ügyintézőhöz kerültem és elmondtam, hogy a szerviz visszadobta mert 6 hónap a garancia pedig az nem úgy van mert az 1 év. Itt még direkt nem említettem semmi mást. Egyből ő is elhajtott volna a "ha a szerviz azt mondta, akkor az úgy van" című történettel. Itt már tudtam, hogy megint hülyének akarnak nézni, és a kutya nem szólt ide nekik, hogy helyreigazítsa az információjukat a garanciaidőkről (amit egyébként az elejétől fogva kétlek, hogy nem tudtak), és a telefonhívás meg a 3Ezer forintos jóváírásos dolog is csak egy bullshit lepattintós szöveg volt, mert nyilvános helyen kerültek ellentmondásba.

Elmeséltem a hölgynek, hogy pedig bizony engem felhívtak, mert facebookon és emailbe jeleztem a problémát, és nekem adtak igazat és blablabla ...  Erre a válasz: "Ja, akkor jó, ha ők ezt mondták" ... és már írta is a jegyzőkönyvet az átvételről.

A szervizpapíron is az állt, hogy az ügyfélszolgálat megerősítette, hogy 1 év garancia van a tartozékokra és az ügyfél kéri a garanciális keretek közötti cserét.

-----------------------------------------------------------------------------

 18 nappal később:

-----------------------------------------------------------------------------


Még mindig nincs kész a gép. 18 napja cserélik a töltőt. Kezdtem egy kicsit mérges lenni, és írtam ismét a facebook falukra, ami úgy tűnik érzékenyen érinti őket mert ismét ígéretet kaptam, hogy keresni fognak a kollégák ...

Meg is történt, felhívott egy úr és elmondta, hogy a szerviz azt az információt közölte a megkeresésre, hogy nincs raktáron töltőjük, ezért nem küldték még vissza a gépet és már csak napok kérdése, hogy megoldódjon a dolog. Kb ennyivel le is zárta volna a dolgot, de nem hagytam, hogy ilyen könnyen lerázzon.

Megkérdeztem, hogy akkor miért nem lehet a bolti készletről kicserélni, ha már ott úgyis van, mivel első körben azt javasolta a kedves kollegina, hogy vásároljak egy újat 5200Ft-ért (csak az adatkábel, a töltőfej árát már meg se kérdeztem) de erre azt válaszolta, hogy a szerviznek kell biztosítania a cseretartozékot.

Arra a kérdésemre, hogy az, hogy lehetséges, hogy a szerviz és a kedves ügyintéző hölgyek nem tudják-rosszul tudják a garanciaidőt? Azt mondta, hogy már jelezve lett nekik, hogy 1év a garancia. Elmeséltem neki, hogy ahhoz képest, hogy jelezve lett, mikor beadtam a gépet, megint le akartak rázni, szóval jó lenne nyomatékosabban jelezni nekik.

A végére annyira belelendültem és mondtam a magamét, hogy felajánlott még 2Ezer forint jóváírást a következő számlámból. Szóval már 5Ezer forintnál tartunk. Még egy-két ilyen manőver és ők fizetik a számlámat a hűségidő végéig.

UPDATE: 5 órával a telefonbeszélgetés elteltével a szervizfigyelőn már átváltott a státusz. Már nemhogy visszaküldték a logisztikai központba, de már onnan is úton van az üzletbe! Na, ennek így kellett volna működnie baszakodás nélkül is.

UPDATE2: Átvettem a gépet. Az kimaradt, hogy ez a csodacég a TELEMAX GSM SZERVIZ KFT aki önkényesen megkurtítja a garanciaidőt. Mivel ők intézik több márka szervizelését több szolgáltatónál is, így nagyon nehéz elkerülni őket.  

Heppiend: Töltőfej, adatkábel cserélve. Biztos vért izzadtak mire találtak a raktár egy eldugott zugában a nem létező készletből.

Ezentúl táblagépet, és fantom HDD-t csak az aldiból.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igi1 2013.03.21. 15:40:52

@atörökk: tudjuk, neked már a zoknid levétele is elég :)

szóval, mostanság én is le vagyok épülve, úgyhogy fokhagymát eszek mézzel

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.21. 15:40:58

@atörökk: Már a két gerezd fokhagyma gondolatára is bekattansz?

Atörökk 2013.03.21. 15:43:34

@igi1:
Ez egy minden alapot nélkülöző rágalom. Nem hordok zoknit.

@atpijkamo:
Nem, akkor már cselekszem. Csaxólok, akik ismernek, nem kérdeznek ennyit, mert tudják, hogy pszichopata vagyok :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.21. 15:48:09

@atpijkamo: Ha gázálarcot vesznek, akkor nem.

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 15:54:40

No de mi ebbe a homárfaktor?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 15:55:14

Hát ennyi. Baszakodás nélkül is így kéne mennie.

Mondjuk ennyi idő alatt ebayről is ideér egy töltő, de azért van a gari, hogy érvényesüljön.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 15:56:32

@Csokis: Vegyi fegyvert akart bevetni a boltos ellen? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 15:58:39

@Csokis: Még mindig jobb, mintha nem kapna semmit.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.21. 16:05:24

@ColT: Kultúrember ilyenkor rögtön tiltakozik, hogy: távol álljon tőlem!

asdf 2013.03.21. 16:05:31

@Csokis: www.samsung.com/hu/support/warranty/warrantyInformation.do

Mobiltelefonok 2011.április 1-től 24 hónap korlátozott Samsung jótállás*

*Korlátozott Samsung jótállás : A Samsung Electronics Magyar Zrt. az általa szállított Termékekre a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően a Végfelhasználó (k) nak történő értékesítéstől számított 12 (tizenkettő) hónap teljes körű kötelező jótállást és plusz 12 hónap „limited manufacturer warranty”-t biztosít. A limited „manufacturer warranty” csak a készülék test 12. hónap utáni meghibásodásnak kijavítására vonatkozik, de nem nyújt semmiféle addicionális jótállást a készülékkel együtt értékesített tartozékok tekintetében.

Jogszabaly szerint egy ev kotelezo jotallas es tovabbi 2 (vagy 1?, most nagyhirtelen nemtom) ev szavatossag vonatkozik a telefonnal egyutt ertekesitett akksira. Ergo egy ev utan fuggetlen szakertovel kell bizonyitanod, hogy az akksi felpuposodasa az nem a te hibad, hanem gyari hiba es csak ezutan lehet kopogtatni az elado szervnel, hogy tessenek cserelni (ha nem ertenek egyet ezzel, akkor talalkoztok a birosagon, neked kell perbe hivnod).
Telefon/tablet/notebook akksit amugy celszeru 20%-ra meruleskor elkezdeni tolteni, es ugy 80-85%-ra feltoltottsegkor pedig levenni a toltorol (az egesz ejszaka a tolton hagyni dolgot pedig teljesen elfelejteni), igy lesz az hosszueletu.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.21. 16:08:44

@asdf: Köszi! Annyiból azért érdekes, hogy a Samsung akkuk mind púposodnak (3-ból 3), az ugyanakkor vett Sony-Ericssonok meg nem (3-ból 0)

@ColT: Ja, mint Lenin elvtárs az úttörőkkel: elvégre közéjük is lövethetett volna.

Szarazkoro 2013.03.21. 16:21:06

@vénszivar: Aruld mar el hogy mi a baja a le'pednek....(LEPEM)

Atörökk 2013.03.21. 16:24:05

Ehh, nagy az én szívemnek bánattya. Nincsen itt Hagyma, sose nem fogom megtudni, mi a helyzet a világpolitikában :(

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.21. 16:33:31

Abszolút OnHomár eset:
Tök nagy akciók vannak a teszkó onlájn boltjában. 20-30-40%-kal olcsóbb borok, de csak akkor, ha ma rendelsz, és még ma ki is szállítják neked. Sajnos viszont mára már nem vállalnak kiszállítást. Ahogy Kohn bácsi mondaná:
Ja, majd ha nálam sem lesz hering, nálam is négy krajcár lesz darbja!

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 16:34:46

@atörökk: nem ér rá, épp a szabadságodér lobbizik, míg te itten az arabokat fétisizálod.

Atörökk 2013.03.21. 16:37:37

@Rosszindulatú Vászka:
Akkor engem is le fognak bombázni, hogy szabad lehessek?

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 16:41:33

@atörökk: előtte még gettóba zárnak, a bombázás utána szokott lenni.

igi1 2013.03.21. 16:55:10

@atörökk: a kard már elavult dolog

teleportált lézerbombát kapsz!

Bálintka. 2013.03.21. 16:58:36

Rosszul árulják ezeket a készülékeket. Nem tartozékként kéne feltüntetni a headsetet és töltőt, hanem mint ajándék, mint egy nagyvonalú gesztus.. Ajándék lónak meg néha büdös a foga, de ők tudják.

Amúgy nem értem mit bénáznak egy ilyen tartozék cserén. Csődbe megy vele a cég, ha cserélni akarják?

Hihetetlen, hogy ilyen Magyarországon megtörténhet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 17:00:00

@Csokis: :D

@atörökk: Simán.

@Bálintka.: Angliában már van ilyen kezdeményezés, mióta végre kb. szabvány a mini/mikro USB csati, mint töltőcsatlakozó... Minek akkor adni a telóhoz töltőt? A dobozok is ezért lettek végre kisebbek.

igi1 2013.03.21. 17:01:20

@Bálintka.: így van, ajándékot meg visszakövetelni, nem lehet, újat se kérni

ezért kell olyan készülékeket gyártani, amibe semmi nem cserélhető, akkor szívnának igazán egyesek!

akkor talán jobban vigyáznának a gépre, és a gyártónak se lenne kifogása a cserére

szép új világ, sose lesz olyan (bár az apple erőlködik, de neki se nagyon megy)

egyébként igen, mindenbe lehet akkut cserélni, és elég drága tartozék

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:01:34

@ColT: ezzel mostan most ne bosszancsál, mer pár napja néztem itthon a kütyüket és eddig háromféle mini USB kábelt találtam. Picsábamár, bezzeg régen nem volt ijen, mer azokba a régi kábelekbe még volt anyag.

Atörökk 2013.03.21. 17:03:07

@Rosszindulatú Vászka:
Értem. Meg is kínoznak, csak hogy egészen szabadnak érezzem magam?

@igi1:
Nemnem. Kard az kell az élre való hányás miatt.

Atörökk 2013.03.21. 17:04:34

@ColT:
Annyira jó lesz nekem, érzem.

igi1 2013.03.21. 17:04:42

Valaki segítsen már, milyen kurva programmal lehet 2 gb-os, vagy 6 gb-os fájlokat szétvágni, darabolni???

sokat kipróbáltam már, de egyik se bírta, mind lefagyott

pedig jó gépem van

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:06:14

@atörökk: jaj dehogy is, azt csak a rosszindulatú és ellenséges médiumok terjesztik. Monnyuk az lehet, hogy kiirtanak pár rokonodat, meg barátodat, de azt is csak a te érdekedbe. Meg majd mennyit fogsz nevetni, mikor részeg jenki katonák erőszakozzák meg a barátnődet, az valami csuda lesz. De hát a szabadság már csak ijen.

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:07:41

@igi1: rengeteg sok több is van, pl Total Commander, vagy bármejik tömörítőprogram is tudja, pl. a windozba épített is, vagy OsX-re legjobb, ha beszerzel egy SuffIt Deluxe-ot.

igi1 2013.03.21. 17:08:52

@Rosszindulatú Vászka: most mé, nem őt erőszakolják a jenkik, az lenne csak az igazán csuda!

addig meg nem tökmindegy neki?

te gonosz

Atörökk 2013.03.21. 17:09:14

@Rosszindulatú Vászka:
Kizárt dolog, iJen csaka médijába van ahová az ellenség keze betette a lábát, jenki katonák soha nem erőszakoznek meg snkit pláne nem nőket és depláne meg részegen.

@igi1:
Milyen típusú fájl? HA tömöríted?

igi1 2013.03.21. 17:09:48

@Rosszindulatú Vászka: de én a vágást értettem, te

hogy tudtam, hogy total commanderrel fogtok jönni!

szét akarom vágni több darabra a 6 gb-os videót (nem, nem DVD-t!!), mert több rész kell belőle

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:11:28

@atörökk: debizony van, de csak ojan országba, amit már bombáztak, ez benne van a szabájzatukba. Ugyanez vonatkozik a műkincs- és értékzabrálásra is. Mer valami emléket csak kell nekik hazavinni, hát nem? De.

☺ágica (törölt) 2013.03.21. 17:12:49

@zebraság fél cicaság: ahha. ha szerencsénk van, ma este is kapunk új posztot:)

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:12:53

@igi1: jahogy, ha nem mondod, hogy mijen file-t, akkor hogy akarsz precíz segítséget, haló?

Mittomén keress valami videóvágó progit, ehhez nem értek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 17:14:21

@Rosszindulatú Vászka: Nem, akkor mindentelóhoz külön kellett :D

Gyak. kétféle van : mini és mikro USB.

VAn mini és mikro USB-B is, de az elég ritka. És elektronmosan azonosak, $1-2 egy átalakító bármire.
És az új telókon meg szinte minden mikro van.

@igi1: Virtualdub. Sony Vegas. Mencoder. VLC.

Atörökk 2013.03.21. 17:14:25

@Rosszindulatú Vászka:
Ez is kizárva van, nemhogy nem zabrálnak, hanem éppenhogy visznek meg cukorkát a gyerekeknek akiknek nem lőtték és bombázták le a szüleit és nem erőszakolták meg az anyjukat. Ezenkívül jó pénzér megveszik az ott talált olajat miáltal az összes országba a mit lebombáztak csupa-csupa boldogvidámelégedett lesz mer jó sok pénzet kapnak.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.03.21. 17:17:08

Adatkábel 5200-ért?
Van den Hul drótokból van fonva, vagy hogy?

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:25:01

@atörökk: meg még hoznak egy csomó ojan civilizált kórságot, amik előtte nem voltak, de hát a korral haladni köll ugye.

Atörökk 2013.03.21. 17:29:24

@Rosszindulatú Vászka:
Aki a fejlődés úttyába áll, azt le kell bombázni a gecibe. Izé, fel kell szabadítani, és rendet békét teremteni, na.

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:37:40

@atörökk: úgybizony. Aki meg itten elkezd agyat növeszteni, hogy minek a fejlődés, meg a ájfón, meg a szabaccság, az bolond meg ellenség és be köll zárni. Punktum.

2013.03.21. 17:41:14

@atörökk: Aki a fejlődés úttyába áll, azt le kell bombázni a gecibe.

Vagy pénzelni és esetleg felfegyverezni valami helyi barmot aki azt teszi majd amit mondanak neki!
Aztán az nem probléma ha népirtást rendez amíg az olajkoncessziók meg az egyéb kitermelések rendben vannak!

Bálintka. 2013.03.21. 17:41:42

@igi1: SUPER Egyszerű program, de jó bonyolult.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 17:41:58

@igi1: Adobe Premiere. Adobe After Effects.

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 17:42:32

@Sekaiii: az a hosszabbik, ám szórakoztatóbb út és megvan az az előnye, hogy többször is ki lehet így rabolni azt az országt. De persze van, mikor nagyobb igény adódik egy jó kis hentelésre, ezt be kell látni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 17:43:17

@agresszív kismalac: Simán azé' annyi, mert a boltban veszed, nem Kínából, ahonnan a bolt veszi

@Rosszindulatú Vászka: Engem állandóan ezért hülyéznek

@Sekaiii: De aztán!

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 17:47:34

Melyik mai posztot érdemes végigolvasni?

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 17:57:52

@Rosszindulatú Vászka: Hátha volt valami vicces bennük, és nehogy lemaradjak róla, mert akkor holnap már nem fogom érteni a homárszlenget.

vénszivar 2013.03.21. 18:03:50

@Dr. Szarazkoro:
CSAK úgy értelmes, hogy LÉPEM! A LEPEMnek, semmi értelme!
Különben + nem vagyok egy árulkodós fajta!!! itt bármelyik nyomoronc megmondja! :)

vénszivar 2013.03.21. 18:05:18

Most van a Nationál Geon, hogy valójában mi is történt a fagyos utakon...!!!:)))

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 18:21:21

@ColT: na ja

meg a panyol polgárháború segített a preíma új náczi cuccokat tesztelni és fejleszteni

a kóreai háború meg a náczi cuccok szöveccségesek által lerabolt és továbbfejlesztett eszközeit élesben tesztelni ugyebár

nem beszélve az elavult és felhalmozott haditeknika jenkik általi gyors elpazarolását több sivatgos hadszíntéren ugyebár

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 18:28:09

@Rosszindulatú Vászka: Pl. De mondjuk a sivatagban inkább az olaj a lényeg.

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 18:30:12

@ColT: El is eredt a Kadhafi orra vére.

2013.03.21. 18:30:43

@ColT: Pl. De mondjuk a sivatagban inkább az olaj a lényeg.

Na azért homokóra alkatrész is van bőven!

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 18:31:53

@ColT: jaja, meg hát az külömbe is többszörösen terhelt sztori

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 18:33:10

@Transzoxánia: Az inkább csak mellékhatás volt, hogy a jó oldalon lehetett tetszelegni :)

@Sekaiii: Az mán' igaz! De a homokóra amúgy is tömegcikk, nem nagy biznisz :D

@Rosszindulatú Vászka: Jaja, bár konkrétan a Szaddám likvidálását nem elleneztem, csak ugye még mindig nincs rend. Meg miért takaróztak ezzel?

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 18:38:11

@ColT: ugye a gyarmati örökség tanulsága, hogy kívülről nem lehet rendet tenni, ha meg lehet, az se jó senkinek és csak erőszakkal megy nagy ráfordítások árán működik átmenetileg.

vénszivar 2013.03.21. 18:40:46

@étcsokinyuszi: Hoppá! a teveszarról se feledkezzünk el!

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 18:41:39

@ColT: Hát pedig jobban jártak volna, ha hagyják győzni a bolondot. Én persze örülök hogy nem így lett, többek között éppen ezért is.

igi1 2013.03.21. 18:52:18

@ColT: köcce, ezt még nem próbàltam

6 gbotvégképp nem bírták

@Rosszindulatú Vászka: tény, nem tudnak rendet vágni az amcsik

pedig a világ legerősebb hadseregje

csak visszavonulót fújtak iraqba is, ott is kellettek a szövetségesek segítsége, na meg a magyaroké, akik nem harcolni mentek ki

már rég rendnek kellene ott is lenni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 18:55:29

@Rosszindulatú Vászka: Jáh

@Transzoxánia: Na jó, de csak a te értékrended szerint :D

@igi1: Hallyrá

A rendteremtés meg nem megy csak úgy. Amíg 5 ember nyolcfélét akar, addig nem.

vénszivar 2013.03.21. 18:59:35

@igi1: SOHA sehol NEM LESZ REND! SOHA!

2013.03.21. 19:00:04

@ColT:
Rendeltem egy új Porsche-t és nagy örömömben írtam Facebook-ra egy üzenetet: "Alig várom az új 911-et!"
Másnapra 4000 arab lájkolta.

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 19:10:19

@igi1: nem ezt mondtam, de nem is ez a lényeg. Nem csak a jenkik, senki sem tud rendet rakni. A rend eddig is csak addig működött, amíg a gyarmattartók azt erőszakszervezetekkel fenntartották.

A világ legerősebb hadserege kitétel meg a mai fogalmaink szerint értelmetlen és értelmezhetetlen, már évtizedek óta nem anyagháború fojik, megfelelő mennyiségű ágyútöltelék és hadianyag felhasználásával, hanem magasan képzett specialisták harcolnak csúcstechnikával sok pénzért - ez tehát azért mégis anyag, de leginkább anyagi háború.

Az arab és afgán konfliktusoknak éppen az a tanulsága, hogy azok a hagyományos hadvezetési technikával nem nyerhető háborúk, nincs mit elfoglalni meg ijenek, hiába a csúcstechnika. EEzt tekjinthetjük akár kultúrsokknak is, nem összevethető menyniségi és minőségi felek háborúznak, nem összemérhető célokért.

Hadsereg ügyben meg nem az edzésben lévő seregek mind toppon vannak, nem csak a jenkik. Sőt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 19:14:11

@Rosszindulatú Vászka: "hanem magasan képzett specialisták harcolnak csúcstechnikával sok pénzért -"
...olyanok ellen, akik szemétből készítik a bombákat, de agyonüthetetlenek :D

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 19:14:47

@Sekaiii: 911-es porse már nincs is, csak nagyon használtba, hüje vicc.

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 19:17:21

@ColT: pontosan. Meg miközbe a csúcsra járatott kommandós köpi ki a tüdejét az afgán hegyekbe a milliós naccságrendű felszerelésében, a szandálos öreg kecskepásztor cigivel a szájába simán lesprinteli és még közbe szét is övi az agyát az ósdi, karbantartásmentes AK47-esével.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.21. 19:20:29

@igi1: Átküldöd egy C64-re, kiírod magnókazettára, és ollóval felaprítod tetszés szerint.

igi1 2013.03.21. 19:23:54

@Rosszindulatú Vászka: azé a törökök bírták nálunk 500 évig.

pedig ők is betolakodók voltak

de ez a szulejmán sorozat különösen fájó

Rosszindulatú Vászka 2013.03.21. 19:27:37

@igi1: ha nem olvasol és nem értelmezel, nem reflektálsz, akkor megint nem tudunk dumcsizni.

@Sekaiii: ja télleg, megin ez a neve az új modelleknek. Monnyakle.

2013.03.21. 19:33:59

basszátok meg én ezt végigolvastam

vénszivar 2013.03.21. 19:39:07

@Pinczés Etel - Az ALDI Háziasszonya: Etelt még nem basztam, de már ki is hagynám! Úgy kell nekedetel.

vénszivar 2013.03.21. 19:41:30

@Pinczés Etel - Az ALDI Háziasszonya: Húúúú, bazd+ Etel, úgy olvastam, hogy basszatok meg...:)

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 19:43:36

@ColT: Szerintem egy kicsit durva Bieberrel összehasonlítani Ceolhot.

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 19:47:22

@igi1: 500? Most már értem ezt a sok gyanús kebabost.

Anomalocaris (törölt) 2013.03.21. 19:53:03

@Rosszindulatú Vászka: Nem csoda, hiszen Rambo képezte ki őket. És nem csak a filmben ;)

England win The Ashes! 2013.03.21. 20:27:21

@igi1: "azé a törökök bírták nálunk 500 évig."

Te Szerbiából származol? Mert ott voltak ötszáz évig a törökök.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.21. 20:55:48

@Dr Jozef Vengloš: Havasalföldön meg Moldvában se rövid ideig kempingeltek...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.21. 21:21:12

@vénszivar: Nácigányt sajnos ott sem sütnek, talán meg se állj az indonéz szigetvilágig... ;-)

igi1 2013.03.21. 21:29:51

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: pedig ottan valami orosz ramazuri is vót

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 21:51:34

@Transzoxánia: Lassan egy szinten lesznek... De egyre aszimmetrikusabb a hadviselés, ha mefigyeled.

Atörökk 2013.03.21. 22:39:17

@Sekaiii:
Aztat npirtás... izé, a demokrácija exportyának hívják.
süti beállítások módosítása