Tékozló Homár

4 hónap alatt cserélte a hibás alaplapot az A4Team

2013.06.21. 13:40 | jackyll | komment

Gábornak elsőre nem akarták kicserélni frissen vásárolt alaplapját az A4Teamben, mert szerintük barbár szereléssel tört le egy processzortüskét, amitől az egész kuka. A szakvélemény megerősítette ezt az állapotot, de akkor sem cserélték. Az NFH nem tudott segíteni, mert cégre vásárolt. Végül ügyvéd testvére írt a cég ügyvezetőjének, és kitartó levelezéssel végül sikerült elérni, hogy visszaadják a 17 ezer forintot:

Nem szoktam pontosan nézni, hogy hány esetből jön ki pozitívan a vásárló és hánynál húzza a rövidebbet a blogon, de én szerencsére egy pozitív esetet tudnék elmesélni, amit azért nem volt egyszerű átélni. 2013. február 5.-én kezdődik a sztori, amikor is bementem a Boráros téren található A4Team üzletbe, hogy vásároljak több alkatrészt az új számítógépemhez. 1 év garanciát kaptam a termékekre ("garancia- és szállítólevél" formájában), továbbá egy ÁFA-s számlát (mert pechemre cégre vásároltam és nem magánszemélyként). Hazasiettem velük, összeszereltem a gépet, ráfeküdtem a Power gombra és semmi. Tüzetes átvizsgálás után rá kellett hogy jöjjek, hogy sajnos az alaplapon valami nem jó. Egy ismerősöm segítségét kérve másnap leellenőriztük nála is, hogy biztos az alaplappal van-e probléma, de sajnos ismét igazolódott, hogy valami ott nem jó, minden más alkatrészem tökéletesen működik.

Február 8-án visszamentem hát a boltba gondolván, hogy 3 napon belül bármilyen apelláta nélkül kell hogy visszaadják a pénzt (17e HUF) / cserélniük kéne a terméket. Rögtön a Szervizhez küldtek, ahol elmondtam a tapasztalataimat, amire a szervizes előre közölte, hogy ha törött a termék, akkor nem veszik vissza. Elővett egy nagyítót és vizsgálni kezdte. Jó 5 perc után közli, hogy "mintha ott egy processzorlábnak le lenne törve a feje". Egy ilyen processzor-foglalatban 1155 kis láb van, szóval ha a barbár ember rosszul rakja be a prociját, akkor nem 1-et tör el, hanem rögtön 100at, de persze rögtön a vásárló a hibás. Gyengéden közöltem, hogy ezt neki kell bizonyítania 1 éven belül, hogy én törtem el, úgyhogy most fussunk neki annak az opciónak, hogy szó nélkül inkább kicseréli. Szócsata közepette arra jutottunk végül, hogy bár törött, de azért beveszi vizsgálatra, ami annyit jelent, hogy elküldik a gyár bevizsgáló cégének és majd ők megmondják ki a hibás.

Március 8. körül hívnak a szerviztől, hogy megjött az alaplap, átvehetem. Bemegyek, átvételi elismervényen semmi újdonság így aláírom. Amikor kinyitottuk a dobozt, megláttuk a szépen bezacskózott alaplapot és rajta egy fehér cetlin: "Broken processor pin". Köszönjük Emese, mert ezt eddig is tudtuk, azoban ennek ellenére nem akarták kicserélni a terméket. Kikértem a panaszkönyvet és szépen teleírtam egy oldalt, majd hazamenve vártam a NFH válaszát.

Április közepén járva jött egy válasz a NFH-tól, hogy elutasítják a kérelmem, mert vállalkozásként vásároltam a terméket és nem magánszemélyként. Vállalkozásként Békéltető Testülethez lehet fordulni, ami mivel nem hatóság, semmi hatásköre nincs, így ha megállapítják, hogy a cég a hibás, akkor se érek vele semmit. Ha testvérem nem lenne ügyvéd, akkor valószínüleg bementem volna egy másik boltba és vettem volna egy új alaplapot, a régi rosszal meg inkább bedobtam volna a kirakatát az A4Teamnek, DE szerencsémre az így írt egy szép levelet az ügyvezető igazgatónak.

Egy hónap alatt, 6 levélváltással, nagy nehezen meg lehetett értetni az ügyvezetővel, hogy bizony létezik ilyen törvény és azt be is kéne tartani. Bevittem a törött alaplapot és 1,5 hét alatt, tehát június elejére, vissza is utalták az összeget a számlámra így átsétálva egy másik számítógép boltba megvettem egy működő verziót. Egy biztos, hogy többet nem vásárolok az A4Team-nél!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2013.06.21. 13:41:57

A-Team, mint "Hannibal" Smith meg HM Murdock?

wwenigma 2013.06.21. 13:42:06

Haverom 50ezre bánta hasonlo hibával mert elhajtották a búspicsába... mákja volt a poszt-tolónak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.21. 13:43:44

Az a szomorú, hogy még ennek is örülni kell, hogy rá lehetett őket venni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.21. 13:44:40

@wwenigma: Nem mákja volt, csak nem hagyta magát.

Ügyvéd 10-15 ropiért megír pár ilyen levelet, ha jó fej, szóval az 50 ezer bukta kevesebb is lehetett volna.

AtiSnatch 2013.06.21. 13:45:04

@ColT: egyezzünk ki egy döntetlenben! :D

holdlányka 2013.06.21. 13:50:16

8

Viszont ez felvet némi aggályt is...mi van, ha tényleg az user törte le?
Akkor is be kell nyelni garanciában?

Nem hinném...

AtiSnatch 2013.06.21. 13:52:08

@holdlányka: írja is,hogy ráfeküdt a power gombra :D

holdlányka 2013.06.21. 13:56:32

Mondjuk a bevizsgáláskor tényleg szerepeni kellett volna a szakvéleményen, hogy a felhasználó hibájából...így kalap kakit nem ért a dolog::

Mindenesetre ügyes a poster. Minden elismerésem.

McZozo 2013.06.21. 13:59:04

@holdlányka:
azrt az alaplapi proci foglalatot elbarmolni nem olyan egyszeru. Altalaba az a stabilabb mint a proci oldalan levo
igy elobb barmolod lea procit mint a foglalatot. Plusz mivel ezek rendbe vannak egymastol igy ha egyet melel akarsz dugni akkor elvuileg az osszeset melle kene eroltetned.

holdlányka 2013.06.21. 14:02:55

@McZozo: Ez igaz a socket foglalatokra, de nem az LGA-ra. Itt bizony a foglalat sérülékenyebb. Itt nincsenek procilábak, csak érintkezőfelületek, amihez a foglalat érintkezőcskéi nyomódnak hozzá. Szerintem nem nehéz akár egy ilyet letörni. Ettől függetlenül lehet vétlen az ügyfél.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.21. 14:05:22

@holdlányka: Került már hozzám elgörbült tüsis LGA-s lap. Elég sokszor kell hajtogatni a tüsiket, hogy letörjenek.

@McZozo: Kicsit kaotikus lett a kommented...

Neela _ t 2013.06.21. 14:05:24

Nekem meg egy rossz sünim, este nem hagy alunni annyit kapar! Én is reklamálni akarok ! :D

Neela _ t 2013.06.21. 14:11:51

@A.Snatch: reklamálni akarok nem főzni! Jajjmár :D

Atörökk 2013.06.21. 14:15:31

@Neela _ t:
Reklamálni mindig lehet :P

Neela _ t 2013.06.21. 14:19:28

@atörökk: főzni meg csak este :S :D

Atörökk 2013.06.21. 14:20:23

@Neela _ t:
Én napközben sem tiltom meg ;-)

Neela _ t 2013.06.21. 14:23:22

@atörökk: de izzad tőle most a padlás :/ :D

AtiSnatch 2013.06.21. 14:23:25

37... perc van hátra! :D

2013.06.21. 14:27:13

@Neela _ t: Letört-e tüskeileg vagy fel van dobva?

Atörökk 2013.06.21. 14:28:54

@Neela _ t:
Jajjmár... Hát ne a padláson főzz. Mindenténtaláljakki? :D

@A.Snatch:
Mi lesz 37 perc múlva? :D

AtiSnatch 2013.06.21. 14:32:41

@atörökk: világvége vagy hétvége még nem tom majd kiderül! :)

Neela _ t 2013.06.21. 14:33:33

@Aser Tzuiko: külsőleg hibátlan, a készülékében lehet a hiba :S :D
@atörökk: kicsi a bors de csíp! Csakszólok :P
@A.Snatch: Akkor iszol hideg sört?

Atörökk 2013.06.21. 14:34:45

@A.Snatch:
Semmi nem indokolja, hogy a hétvégén legyen vége a világnak :D

@Neela _ t:
Nem baj, szeressük ;)

AtiSnatch 2013.06.21. 14:36:37

@Neela _ t: nem,mert akkor még kocsiba ülök csak és ha nem ugrik elém egy terhesbritkalajavonatról akkor 10perccel később már sört iszok :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.21. 14:39:27

@atörökk: Az lehet hétfőn, az a nap már úgyis el van b@szva.

AtiSnatch 2013.06.21. 14:44:49

@ColT: megszavaztuk! legyen hétfőn világvége és tartson minimum péntekig! :D

Panelproli 2013.06.21. 14:54:29

"boldog ügyfél"
aki

"Egy biztos, hogy többet nem vásárolok az A4Team-nél!"
Én azért annyira nem lennék boldog, ha röpke 4 hónapomba és fél tucat levelembe kerülne a jogos reklamációm érvényesítése.

wwenigma 2013.06.21. 14:58:48

@ColT: mivel fizikailag sérült ezért visszadobták (3 erintkezo). Egy szakvélemény mennyibe kerul amiben bebizonyitjak hogy a gyárból jött ki selejtesen?

megamenn 2013.06.21. 15:23:27

Olvasva az ilyen típusú posztokat, az a határozott véleményem, hogy hamarosan senki nem fog vásárolni sehol...illetve senki nem fog vásárolni mindenhol...vagyis mindenki sehol fog vásárolni...akarom mondani, senki sem fog valahol vásárolni.
Sikeres ember nem vásárol alaplapot.

ferand1979 2013.06.21. 15:32:15

@A.Snatch: a power gob nem a proci alatt van... úgyhogy az egy másik törés lehetett, ami nem vettek észre, szerencséjére.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.21. 15:34:07

@megamen: kérném azon termékek listáját, melyeket sikeres ember nyugodt szívvel megvehet, annak veszélye nélkül, hogy antisikeresnek mutatná magát valamivel, is ami akármi és kívül esik A Listán.

AtiSnatch 2013.06.21. 15:36:45

@ferand1979: honnan tudod,hogy mekkora benga a posztoló?na ugye,hogy ugye! :)

DaDa77 2013.06.21. 16:18:36

Természetesen örülök, hogy visszakapta pénzt de mint "bennfentes" mondhatom, hogy jogtalanul. Igen sajnos az inteles alaplapok lábai nagyon sérülékenyek és igen akár egy láb is el tud görbülni és igen 99,9%-ban a userek barmolják el. Tény, hogy ezeket a lapokat a kiskeresektől/nagykeresektől sem veszi át a gyártó. Valószínű a bolt inkább engedett mintsem szarozzon. Tessék örülni de ne probáljuk elhitetni, hogy itt a posztolónak volt igaza.

megamenn 2013.06.21. 16:20:04

@Kellemes Zérókomponista: A sikeres ember bármit megvehet, de nem vesz meg , mert sikeres. :)

ferand1979 2013.06.21. 16:26:56

@A.Snatch: jaja, ha benga, akkor béna is, mert a bengáktól akár félhet az eladógárda, így nem ugrattathatja kedvére.. És előre tudta a szervizes, hogy bizonyára törés van a háttérben valahol...
A bénaság jele, hogy bizonyára kérkedett is a posztoló, hogy ő szerelte össze a gépet... :-)
Nos ennek fényében...

Láttam én már 50 kg-os kis nyikhaj 150 cm-es srácot, hogy úgy kiállt az igazáért, hogy 2 mázsás bizti őr is 2-t lépett hátra..
Tudod, a nagy test nagyot esik alapon...

Ami igaz, az igaz.. A házi magánszerelés közben léteznek csodák.. El-elromlik az alkatrész, csodálatos módon.. Francért nem akarják sokan a boltban összeszereltetni, mert ha ott derül ki az elvileg gyári hiba, akkor nem kellene 4,5 hónapot várnia a megoldásra...

BobaFett 2013.06.21. 17:02:59

Én is megerősíthetem DaDa77 hozzászólását, az ilyen hibákat szinte mindig az ügyfelek barmolják szét, pont az ilyenek, akik nem értenek eléggé a témához, csak azt hiszik magukról. Tipikus hogy kinyitja a procifoglalatot és amíg nézi hogy hogyan kell betenni (alakzáras) kijejti a kezéből, a sarka ráesik a procinak egy lábára és már el is görbült (elég pár centiröl ráejteni, rendkivül sérülékeny). Szóval semmi joga a cserére, csak a cég inkább benyelte, minthogy tovább kelljen foglalkozni az egésszel. Sajnos nálunk is sokszor inkább benyel hasonlót a fönök, pedig az igazságérzetem nem hagyná. Hozzá kell tenni, hogy gyárból kijőve több tizezer alaplap közül sose láttam még sérült foglalatosat, úgyhogy inkább 100%, mint 99% hogy userhiba volt...

Xezs 2013.06.21. 18:28:20

@ColT: A kaotikus egy nagyon nagylelkű kifejezés itt :)

Xezs 2013.06.21. 18:31:40

@DaDa77: Bár nem ilyen helyen dolgozom, hiszek neked. Az ügyfél bármire képes.

telkoe 2013.06.21. 18:50:09

mert pechemre cégre vásároltam

Ja, pech. Ahogy a levelbol is latszik hozzaertek ceges szakemberek kezebe kerult a holmi es nem arrol van szo hogy volt egy kis afazas / koltsegeles okosba...

pengusz 2013.06.21. 20:36:37

Mondjuk a vásárlásnál is el lehetne játszani, hogy jó akkor legyenek szívesek kibontani, és nagyítóval átvizsgálni (addig áll a sor) rettentő alaposan, és a legkisebb hiba esetén (a vásárló is találhat akármilyen kis hibát, amit mondjuk a gyári MEO elenged) azonnal újat kérni a helyszínen, jegyzökönyv, vásárlók könyve, és azonnali cserét kérni, majd kezdődik előlről az egész :)

Répalaki Edömér 2013.06.21. 20:57:06

Mielőtt a poszttoló nyakát szegnétek. Elképzelhető az is, hogy a boltban sérült. Volt szervizes kollégám, aki mondta, hogy a boltban összeszereltetett gépek esetén náluk is előfordult sérülés, szóval hopsz, vissza a dobozába, fel a polcra, majd valaki megveszi. Én sajnos egy évtizede, a karácsonyi rohamban szaladtam bele egy olyan videokártyába, amiről később kiderült, hogy visszavitt termékként kaptam, még egy névvel ellátott címke is kifigyelet a dobozból.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:08:57

@wwenigma: Hát igen, nem mindenki vállalja a sok levelezést, telefonálást, utánajárást hasonló esetben. Jogi felkészültsége, vagy jogász testvére sincs mindenkinek.

Ilyenkor mérlegre kell tenni, hogy mit nyersz vagy veszítesz, ha felveszed a harcot. Többnyire egyetértek azzal, hogy ne haggyuk magunkat, de néha a formális győzelem végén rájövünk, hogy még egyszer nem vágnánk bele.

A posztírónak tényleg szerencséje volt.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:10:40

@Panelproli: Egyetértek veled, nem igazán boldog történet, a happy end ellenére sem.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:14:06

@A.Snatch: Nekem is feltűnt, nem túl szerencsés megfogalmazás, már ami a számítógép-használati szokásait illeti :--)

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:19:46

Szerintem már az extrém, hogy egy procinak 1155 kis lába legyen. Tessék úgy megtervezni a struktúrát, hogy ne legyen szükség ennyi lábra, azaz oldható érintkezési pontra.

Eleve a hibakockázatot növelik.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:22:30

@A.Snatch: (Fekete Lovag vs. Arthur, a Britek királya :)

"Aha, menekülsz!"

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:25:06

@McZozo: Ez is igaz, mert párhuzamosan mozognak, kivéve, ha gyártási hibás, és egy vagy több nem pontosan a helyén van. De ez csak elmélet.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.22. 10:27:12

@ColT: Elég kemény fémbül vannak, egy gyengébb erőhatásra el sem görbülnek számottevően.

AtiSnatch 2013.06.22. 10:48:54

@.Laci: :) Fut a gyáva... Gyere vissza, te féreg! Hadd bánjak el veled! Leharapom tőből mind a két lábad... :D

Xezs 2013.06.22. 11:52:54

@A.Snatch: Érdekes hogy mindenkinek ez a film maradt meg, közben meg a Jabberwocky simán van ugyanolyan jó :)

AtiSnatch 2013.06.22. 14:08:08

@Xezs: na ezért most megnézem :D

gabors 2013.06.22. 17:08:46

Csak kerdezem ...

1. gondolom tesztelik az alaplapokat valami minimalis modon vagy igazi vagy modellezett CPU-val ... ott siman tortenhetett a hiba.

2. hogyan is torhetett le egy labat a felhasznalo ebben a tokozasban azt nehez megcsinalni hacsak nincs valami "idegen" test a CPU-n (ha jol ertem mert csak leirasokban lattam nem epitettem meg ilyet sok mast igen). Na akkor a masik teszt alaplapot is elkurta volna

Szerintem az elso a valoszinubb mert hogy direkt szivassa magat valaki (aki gondolom nem eloszor rakott ossze gepet en magam eloszor 1994-ben)

Ha valamit felre ertek szoljatok.

AtiSnatch 2013.06.22. 20:35:51

@Xezs: első neki futásra elaludtam,másodikra pedig jó volt visszagondolni az alvásra :)
süti beállítások módosítása