Tékozló Homár

Jelszócsere a Nemzeti Ügyintézés Rendszerében

2013.06.21. 11:12 | jackyll | 108 komment

Már mindenki tudja, hogy az állam a legrosszabb gazda (BKV, MÁV, egészségügy, oktatás, stb). Nem az a legnagyobb probléma, hogy minden mozdíthatót ellopnak és szétosztanak a rokonaik/haverjaik között, hanem hogy az ennek palástolására létrehozott PR-front a kamuluftbullshittelésen kívül mást nem képes csinálni. Bármiféle szakmai tevékenység elképzelhetetlen, és mérhetetlen bosszúságot okoz a legkisebb hasznos munkavégzés kicsikarása is. Nem csoda hát, ha egy jelszó megváltoztatása a közszférában 15-30 napot vesz igénybe:

Közismert, hogy gyakorlati példákon keresztül mindig könnyebb szemléltetni egy tevékenységet, törvényszerűséget, módszert, mint a száraz elmélettel. Még az atomfizikusok is inkább brutáldrága LHC-t építenek, mintsem hogy papír-ceruza alapon keresgéljenek Higgs-bozont, vagy a fene tudja mit. Én a magam szerény tudásával mindössze annyival tudok hozzájárulni a Nemzeti Együtt-tanulási Programhoz, hogy kis példatörténettel illusztrálom egy informatikai feladat lehetséges megoldását a csúnya kapitalista karvalytőke piacán, illetve közigazgatási környezetben is.

Probléma: elfelejtett jelszó pótlása

Megoldás a versenyszférában: Az "elfelejtett jelszó" linkre kattintva a rendszer új, véletlenszerű jelszót generál, és kiküldi a felhasználó regisztrált e-mail címére.
Alkalmankénti időszükséglet: 15-30 másodperc
Megvalósítás költségei: 1 fő programozó 1,5 órás munkájának díja

Megoldás a közszférában: A felhasználónak lehetősége van az ügyfélszolgálati információs vonalat felhívni - kizárólag munkanapokon 8-tól 17 óráig -, ahol tájékoztatást kap arról, hogy a szervezet weboldalának melyik menüpontja alatt töltheti le a "Jelszó-visszaállítási igénylőlap" -ot. Ezt kinyomtatva, a szükséges adatokkal kitöltve (megjegyzés: az űrlap nagy számban kell, hogy tartalmazzon minden olyan adatot, az adószámtól a kapcsolattartási e-mail címig, melyek kitöltése tökéletesen szükségtelen, hiszen a szervezet rendszere úgyis tartalmazza, de legalább publikus adatbázisokból is elérhetőek, mindenesetre ezzel lényegesen megnehezítjük azoknak a gaz reakciósoknak a dolgát, akik a Nemzeti Ügyintézés Rendszerének fogaskerekei közé homokot kívánnának szórni), indokolva, aláírva, bélyegezve vissza kell küldeni a szervezet számára.

Tájékoztatni kell az ügyfelet, hogy érdemes faxon küldeni a nyomtatványt, mert az akár(!) egy órán belül is megérkezhet, míg az e-mail megnyitására csak 2-3 napon belül kerül sor. Amennyiben az ügyfél a témához szorosan nem kapcsolódó azon kérdésének adna helyt, hogy most tulajdonképpen 2013-at mutat-e a naptár, vagy csak ő lapozott túlságosan előre, ezt a telefonos ügyintéző nyugodtan ignorálhatja. A beérkező Jelszó-visszaállítási igénylőlapot annak tartalmi és formai ellenőrzését követően - 15 nap van mindenre, tehát inkább alapos, mintsem felületes munkát lehet és kell is végezni - át kell adni az informatikai főosztálynak, ahol az osztályvezető a feladatot a rendszerkarbantartási csoportvezetőre, az pedig valamely alkalmazottjára delegálja.

Az alkalmazott az igénylőlapon feltüntetetteknek megfelelően visszaállítja az eredeti - általuk generált, akár évekkel korábbi - jelszót. Amennyiben az ügyfél a jelszó visszaállításon kívül kérte annak újbóli megküldését is (mert nem csak a megváltoztatott jelszavát verte el a hülyéje, hanem még az eredeti, kötelezően megváltoztatandó jelszót tartalmazó levelet is kidobta az állatja - hát érdemes ezeknek nemzetet építeni??), akkor az ügy továbbításra kerül az ügyfélkapcsolati osztályra. A szokásos nagyfőnök-kisfőnök-droid ügymenetet követve a régi-új jelszót tartalmazó levél nyomtatásra kerül, majd előbb borítékban, utóbb a postázóban landol. (Innentől a Nemzeti Levélkézbesítők gondja... de az már egy másik fejezet lesz.) Ne feledjük, hogy az ügy kizárólag akkor tekinthető megoldottnak, ha a postázott csomag tértivevénye visszaérkezett a szervezethez!

Alkalmankénti időszükséglet: 15-30 nap

Megvalósítás költségei:
- 40-es körzetszámmal üzemelő telefonközpont kiépítése és fenntartása
- nyomtatás (összesen legalább 3 lap, de nem tértünk ki a belső munkafolyamatok naplózására)
- postázás (ajánlott-tértivevényes, 2 alkalommal)
- osztályvezetők és nemzeti kis-fogaskerekek összesen legalább 12 órányi munkaidejének díja (és a kapcsolódó juttatások)

(Forrás: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség infó vonalán szerzett saját tapasztalatok. Kapcsolódó témakörök: Mi kerül ezen fotelen 7200 forintba? Creative commons jogok: Nevezd meg! - Ne add el! - Ígérd meg becsületszavadra, hogy soha, de soha nem használod fel problémamegoldási céllal ebben a formájában!)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám 2013.06.21. 11:28:57

A köcsög , buzi áááámerikások értenének hozzá! a rühes kurva anyjuk megtanította őket az ilyen kihívások leküzdésére.

England win The Ashes! 2013.06.21. 11:31:13

@A.Snatch: jelszót esemesben??? Jó, hogy nem a ràdióban mondattàk be a Bakanccsal.

AtiSnatch 2013.06.21. 11:34:24

@Dr Jozef Vengloš: 1.nem úgy küldték,hogy jó napot kívánok ikszipszilon vagyok küdjetek egy új jelszót...
2.olyan jelszót amit 10perc után meg kell változtatni...

England win The Ashes! 2013.06.21. 11:37:00

@A.Snatch: akkor is röhejes, màr bocs.
E-mail (vagy esetleg, ha minden kötèl szakad, szemèlyesen a bankfiókban,) az okè.

AtiSnatch 2013.06.21. 11:39:55

@Dr Jozef Vengloš: email az mivel biztonságosabb? igen a személyes még lehet jó,de ez az egész 5percembe került, az meg lett volna vagy 3nap mert péntek-tek-tek délután volt :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 11:40:56

@Dr Jozef Vengloš: hát point nem. emailben nem küldünk semmitse ami fontos, inkább sms.

Neela _ t 2013.06.21. 11:43:12

Meeeert de igen is visszaaludtam :D

Manyecska 2013.06.21. 11:46:44

@gabors anyja egy büdös ribanc kurva: lennél szíves ezt a stílust abbahagyni mert rohadt undorító?

AtiSnatch 2013.06.21. 11:50:50

na jó8vágy! addig ne írjatok semmit míg nem vagyok! köszcső!

England win The Ashes! 2013.06.21. 11:56:50

@A.Snatch: Azèrt, mert ahhoz kevesebb illetéktelen ember fèrhet hozzà. A pèntek meg hogy jön ehhez?

2013.06.21. 11:57:38

És mindezt havonta? Mert legalább havonta cserélni ildomos a jelszavakat olyanra, ami még nem volt. Érdekes.

England win The Ashes! 2013.06.21. 12:03:36

@Aser Tzuiko: Azt tudod, hogy szokàs.

Januàr: *jelszó*01
Február: *jelszó*02
stb.

2013.06.21. 12:03:46

Ez a jó reggelt ez valami új dolog itt a homáron?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 12:05:34

@Dr Jozef Vengloš: akkor te csak külgyed emailben bátoran :) én gyáva vagyok :D

@Aser Tzuiko: kérlekszépen, nyilván kuponos akció volt az illemtanárnál :)

2013.06.21. 12:06:22

@Dr Jozef Vengloš: Kösz a tippet! De nem túl könnyű az hogy *jelszó*06?

Manyecska 2013.06.21. 12:07:17

@Aser Tzuiko: ráadásul pluszban minden nap anyáknapja..

2013.06.21. 12:07:39

@zsiráfffff: Annál aki nem a tánctanár? Lehet kérlek bazdmeg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.21. 12:08:36

@A.Snatch: Akkor ez is egy olyan bank, ahol nem nagyon kell pénzt tartani :D:D:D:D
Adatellenőrzés is elég necces, mert tudhatod a számlatulaj adatait.

England win The Ashes! 2013.06.21. 12:10:55

@zsiráfffff: itt most nem az èn mèljeimrõl volt szó (arról majd màskor), hanem a bank àltal küldöttrõl, baszomalàssan.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 12:11:10

@atörökk: lehet egy macska is megalkuvó!

@Aser Tzuiko: avagy a baszomalássan létjogosultsága a mindennapokban?? :D

Atörökk 2013.06.21. 12:11:54

@zsiráfffff:
Szerintem a rozsomákok miatt van a globális elhidegülés.

England win The Ashes! 2013.06.21. 12:12:54

@Aser Tzuiko: de. Mègis ismerek olyan marhàt, akinek ilyen a jelszava.
Nàlunk a munkàban, mikor jelszócsere van, nem elèg, hogy olyannak kell lenni, ami az elmúl

Manyecska 2013.06.21. 12:13:49

@A.Snatch: ne nyúljunk magunkhoz se???

Atörökk 2013.06.21. 12:14:17

@A.Snatch:
Egyél gyorsan, benne van a bugi a kezemben :D

@Neela _ t:
Egész biztos, hogy nincs túl korán? ;-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 12:14:27

@Dr Jozef Vengloš: a bank által küldött zemil az encrypted alapjáraton. amit te küldesz akárhova sima emailbe csak az nem néz bele aki nem akar. pont ezt mondtam, hogy "nem küldünk" értve magamat mezei júzernek.

Manyecska 2013.06.21. 12:14:59

@Neela _ t: még nem, ne sürgesd!:) Nehogy félreizé nyeljen..

England win The Ashes! 2013.06.21. 12:15:12

@Aser Tzuiko: @Dr Jozef Vengloš: folyt. köv.

t tizenkét hónapban nem volt, de kèt egymàst követõ jelszó azonos helyen àlló karaktereinek is különbözniük kell.

Manyecska 2013.06.21. 12:16:19

@atörökk: nadekérlek:DD @A.Snatch: hallod-eszt?? Még a bugyi is a kezükben van!! Netedd eszt:D!!

England win The Ashes! 2013.06.21. 12:16:49

@zsiráfffff: de èn a banknak nem küldök mèlt, max a bank nekem, ha elvesztenèm a jelszót.

Atörökk 2013.06.21. 12:18:05

@Agresszív kiskamasz:
Minden hatalom a dolgozó népé, ami nem, az a kezemben van.

@Neela _ t:
:* ;-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 12:20:02

@Dr Jozef Vengloš: helyes. hova is jutna a világ, ha mi küldenénk jelszót a banknak... ma egy jelszó, holnap az egész világ???!!

@atörökk: ne is mondd. hideg ez a világ.

2013.06.21. 12:20:17

@zsiráfffff: A boaszomalássan az szép, régies. PGP?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.21. 12:26:57

@zsiráfffff: Te is küldhetsz encrypted emailt. Másrészt, mi a "fontos"?
A jelszót nem írjuk le, az biztos. De minden mást? Simán.

Atörökk 2013.06.21. 12:30:39

@zsiráfffff:
Rettenetes. A frizsiditás mindenhol :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 12:31:02

@ColT: persze, bárki küldhet. dehát az istenatták még asse tuggyák soxor, hogy jelszónak nem írjuk be azt, hogy négynulla :) mittomén, hitelkártya adatai, ilyesmi.

AtiSnatch 2013.06.21. 12:32:40

@Dr Jozef Vengloš: péntek délután elég kevés bankban tudsz személyesen intézkedni!
@ColT: jelszavát is?
@Neela _ t: igen,de türelmetlen vagy :D
@Agresszív kiskamasz: aztat nem mondtam
@atörökk: engedjed ki! :D

Atörökk 2013.06.21. 12:32:53

Tegye fel a kezét, akinek szintén négy csillag a pin-kódja.

Neela _ t 2013.06.21. 12:36:18

@A.Snatch: ma engedd meg nekem ^.^
@atörökk: **** tényleg ez a pinkhódom :D

AtiSnatch 2013.06.21. 12:36:41

@atörökk: nebössz! neked is? most mehetek a bankba vagy inkább írok egy Emilt!

2013.06.21. 12:36:50

@zsiráfffff: hu.wikipedia.org/wiki/PGP de nem előnyös ha használnád, biztos valami rejtegetnivalód volna.

AtiSnatch 2013.06.21. 12:37:41

@Neela _ t: egyefene megengedem :P :D

Atörökk 2013.06.21. 12:37:51

@Neela _ t:
A pink hód az most trendy? ;-)

Atörökk 2013.06.21. 12:40:08

@A.Snatch:
Előbb küldd el nekik a pin-kódodat emailban, amit postára adtál egy borítékban.

Panelproli 2013.06.21. 12:40:10

A banki jelszóváltoztatásról: Netbankon keresztül online a régi jelszó beírásával tudok változtatni. Sőt, időszakonként meg KELL változtatnom a jelszót és olyan nincs, hogy egy régit használok. Olyankor mindig figyelmeztet, hogy ezt már egyszer használtam, találjak ki másikat.
Online bankkártyás fizetésnél pedig egy generált jelszót kapok a regisztrált telefonomra. Ezzel élesítem a fizetést.

AtiSnatch 2013.06.21. 12:43:51

@Dr Jozef Vengloš: vazz ,elfelejtettem a jelszavam,hogy intézkedjek webes felületen? margó,margó... :D

chloe queen 2013.06.21. 12:47:04

Ügyfélkapunál is hasonlóan jó a helyzet, bár ott elég "csak" bemenni egy kormányablak irodába vagy okmányirodába és ott csinálnak új jelszót. A régit csak azért nem tudom az elfelejtett jelszóval megcsinálni mert egy 1000 éve megszűnt címre megy az e-mail, amit persze szintén csak személyesen lehet megváltoztatni, telefonon még akkor sem, ha a bugyiméretemet is megadom.

Neela _ t 2013.06.21. 12:56:40

@atörökk: trendi :D írhatod így is

Atörökk 2013.06.21. 12:57:16

@Neela _ t:
Én szóltam, hogy benne van a bugy a kezemben :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.21. 12:59:28

@atörökk: @zsiráfffff: és nemtom figyeled-e, de : "Includes stuffed animal and online secret code in tag." ezt nevezem én árukapcsolásnak!

ferand1979 2013.06.21. 15:51:12

... mindent a vevőért elv nem érvényesülhet a közszférában.. Itt a mindent felülről parancs éltet.. Ha a fej megmondja, a júzer, a droid megcsinálja.. Úgy ahogy tudja.. Nem alkalmaztak nagy tudású szakembereket.. Ha igen, azok meg nem tették oda minden tudásukat, hogy jól is működjön.. Majd később jó pénzért upgrade-elik a szoftvert, hogy tudja féligmeddig a megoldást alapértelmezésben.
Továbbá olyan helyeken, ahol a megoldások elvégzésére nem a SZAKMA, hanem a HAVER, a CSALÁDTAG, a CSÓKOS van megbízva, ott NE VÁRJUNK EL SZÍNVONALAT!

gyrgyvrs 2013.06.21. 15:56:19

NFU pályázótájékoztató rendszer meghekkelhető lenne egy skripttel, ami végigmegy az összes Operatív Program összes pályázóazonosítóján és 5-ször gagyi jelszót ad meg.
Az mo.hu hivatali kapu meg dettó ugyanez, ami fennt le lett írva. Küldtem jogosultságigénylő lapot, faxon, e-mailban, tértivevénnyel, egy hónap múlva szólok, hogy nekem már kéne: elintézték soron kívül.

Xezs 2013.06.21. 18:38:49

@ColT: Normálisabb banknál egyáltalán nem. Jelszócserénél rákérdez egy sor olyan dologra amit elvileg csak te tudhatsz, ilyen pl. a PIN kód, vagy az SMS jelszó, emelett rákérdez olyanokra amiket bár más is tudhat, azt normális esetben csak te tudod (kártyaszám, ilyesmi), aztán kapod az új jelszót vagy inkább magadnak állítod be.

Xezs 2013.06.21. 18:41:31

@Dr Jozef Vengloš: Bocs de az email mennyivel biztonságosabb mint az sms?

Ha megfelelő a kontroll a folyamatban akkor miért ne lehetne sms-ben?

Pl. ügyfél betelefonál, beüti a PIN kódját telefonon, ekkor már azonosítva érkezik az ügyintézőhöz, ha egyáltalán kell itt ügyintéző, majd megkapja sms-ben az új jelszót.

Nem tudom mi a folyamat az ersténél de gyanítom hogy megfelelő folyamat van mögötte.

Ne nézd már hülyének az ottani szakembereket, nem egy fika kis takarékbankról beszélünk.

England win The Ashes! 2013.06.21. 18:45:12

@Xezs: A mail biztonságosabb, márcsak abból kiindulva, hogy a legtöbb bank ezt preferálja az sms-sel szemben (hozzáteszem: az ilyen esetekben). Még. Az lehet, hogy ez majd megváltozik, az is lehet, hogy hamarosan.

Xezs 2013.06.21. 18:58:02

@Dr Jozef Vengloš: Milyen bankról tudsz, amelyik mailben küld jelszót? Az email eleve egy nem biztonságos közeg, könnyen lehallgatható, a postafiókhoz tartozó jelszó könnyen lopható.

Egyébként én nem szeretem ha új jelszót küldenek nekem akár mailben, vagy sms-ben, legyen egy olyan oldal ahova megfelelő azonosítás után belépve magad készíted el az új jelszavadat.

England win The Ashes! 2013.06.21. 19:02:28

@Xezs: Nem sorolnám, mert akkor meg az lesz a baj.

A második bekezdéssel egyetértek.

Xezs 2013.06.21. 20:04:22

@Dr Jozef Vengloš: Nem lesz baj, ígérem. Csak utána akarok nézni a honlapjukon, hogy mi hogy merre.

Hogy magamat idézzem, bízzunk meg a szakemberekben akik kialakították a folyamatot, viszont érdekelne hogy mivel magyarázzák az email létjogosultságát egy ilyen szenzitív funkció esetén.

borisz 2013.06.21. 20:04:24

akkor most el se mondom, 2007ben az otptől a webáruház utalásdihoz szükséges kódokat floppyn kaptuk meg postai küldeményben.

BKV reszelő 2013.06.21. 21:00:57

@Dr Jozef Vengloš: Hülye közalkalmazott-e vagy-e? A'hát!

BKV reszelő 2013.06.21. 21:07:48

@Xezs: "Egyébként én nem szeretem ha új jelszót küldenek nekem akár mailben, vagy sms-ben, legyen egy olyan oldal ahova megfelelő azonosítás után belépve magad készíted el az új jelszavadat."

Aha, tehát elfelejtettem a jelszavamat, amit elárulnak, vagy adnak újat, ha egy másikkal (hülyébb helyeken ugyanazzal, amit elfelejtettem) belépek....értelek! Ne menj szervezőnek vagy informatikusnak...legyél mondjuk asztalos!

Xezs 2013.06.21. 21:08:02

@borisz: Mi az a webáruház utalásdi? Amúgy meg milyen floppy? szivatsz bazmeg, 2007-ben már nem volt működő floppy lemez a világon, kivéve az a pár ami nálam van :)

Xezs 2013.06.21. 21:10:18

@BKV reszelő: Nem érted. Nálad a "megfelelő azonosítás" egyenlő "másik jelszó" holott ilyenről egy szót sem szóltam.

Jobb ha elhiszed, hogy nem egy ilyen rendszer működik a világon, nagyobb bankoknál is.

Úgyhogy az ajánlatot köszönettel elutasítom.

BKV reszelő 2013.06.21. 21:20:06

@Xezs: Lazíts...én neked nem hiszek, miért is hinnék? Hiszek a szememnek inkább. Az megbízható.

Hobbisebész 2013.06.21. 22:59:09

Laikusként könnyen okoskodik az ember, mit hogy kéne, de a szakma álláspontja a mérvadó a tudományos, a technikai és a művészeti kérdésekben.

Tény, hogy egy jelszót lekódolni nem tart tovább 2 percnél, ha egy ember csinálja, de adatvédelmi okokból úgy szokták megoldani, hogy 3-felé darabolja egy minősített adatkezelő a jelszót, és a 3 darabot külön adja ki kódolásra. A jelszószekciók hossza változó a rosszindulatú kiberbűnözők (ún. hackerek) elleni harc végett.

Az igénylőlapra persze ráférne a fejlesztés, ezt nem vitatom, jó lenne, ha a jelszócsere okára lennének előre megadott válaszlehetősége, mert a felhasználók nagyrésze hasonló okokból szokott jelszócserét kérni (pl. elfelejtés fennforgásakor).

Nem akarom szaporítani a szót, de érdemes lenne egy kicsit gondolkodni, mielőtt nekiállunk panaszkodni. Ezért tart itt ez az ország.

Xezs 2013.06.22. 02:00:48

@Hobbisebész: Szerintem itt az a panasz, hogy miért nem lehet ezt online megoldani. A világ legnagyobb bankjainak megfelel, akkor talán a magyar államnak is megfelelne, nem?

dr Smittpálelnökúr 2013.06.22. 06:45:07

@Hobbisebész: Azért tart itt az ország, mert az államigazgatás a jogos panasz megoldása helyett ilyen hülye mentségeket talál ki, mint amit te írsz.

Leírom neked, hátha felfogod: nem az igénylőlapra férne rá a fejlesztés, hanem a egész folyamatra!

lyken 2013.06.22. 09:14:19

@dr Kangörény: "Ezért tart itt ez az ország."

Azért tart itt az ország, mert ha egy folyamattal probléma van, akkor nem a folyamatot oldják meg, hanem magyarázatokat gyártanak és bűnbakot keresnek.

Te most magyarázatot gyártottál, miközben van egy munkáltatói igény(értsd: adófizető), ami arra irányul, hogy az igénye gyorsan ki legyen elégítve. Amit le kéne fejleszteni, meg kéne oldani. Az hogy hogyan legyen megoldva, senkit nem érdekel. HA te befekszel egy műtétre a kórházba téged se az alkalmazott sebészeti technika érdekel, hanem az hogy sikeres legyen a műtét és megoldja a problémádat, minnél rövidebb lábadozási idővel. Szóval nem kell a szakzsargon, senki nem fogja eltátani a száját.

lyken 2013.06.22. 09:15:20

Hopp, ezt @lyken: a @Hobbisebész: hülyeségeire írtam.

Naszta · http://naszta.hu 2013.06.22. 10:51:00

@Dr Jozef Vengloš: en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol - a lényeg: a két szerver között bárki olvashatja. Szóval SMS. ;)

eßemfaßom meg áll 2013.06.22. 11:10:43

@Xezs:
Xezs 2013.06.21. 21:08:02
"Mi az a webáruház utalásdi? Amúgy meg milyen floppy? szivatsz bazmeg, 2007-ben már nem volt működő floppy lemez a világon, kivéve az a pár ami nálam van :)"

http://www.asz.hu/jelentes/1126/jelentes-a-haziorvosi...es.../1126j000.pdf‎

"2011-ig a háziorvosi jelentéseket floppy lemezeken, postai úton továbbították."

Xezs 2013.06.22. 11:51:29

@eßemfaßom meg áll: hibás a link

amúgy meg facepalm... 2011 bazmeg.

eßemfaßom meg áll 2013.06.22. 12:06:59

@Xezs: gugli elő találata a teljes link, a lényeget kimásoltam :)

Xezs 2013.06.22. 12:58:16

@eßemfaßom meg áll: nem bírtad volna bemásolni az egészet? csuklóztatsz itt basszájba!

lyken 2013.06.22. 19:21:16

@Xezs: Nézd a jobbik oldalán. Kérhették volna kazettán, vagy 360-as flopi lemezen is. Tisztára jó fejek, hogy 1.44-es lemezeket kötöttek ki.

Az a poén, hogy ha egy ingyenes mantis ügykezelőt feltesznek, akkor mindenki online feltölti és kész. Persze akkor kimarad a posta, meg hirtelen feleslegessé válik 200 közalkalmazott.

Xezs 2013.06.22. 19:27:11

@lyken: Nem ismerem a mantist de azért nyilván integrálni kell, mert nagyvállalati/kormányzati körökben az nem csak annyi hogy next-next-finish mint otthon.

Mindazonáltal igazad van, örülni kell neki hogy nem kazettán kérték.

Floppy lemez bazmeg, 2011-ben. Érzitek a súlyát remélem.

Viccnek is rossz.

lyken 2013.06.22. 22:42:34

@Xezs: Multinál ~12 munkaóra egy darab php programozónak a mantist beállítani, ha hibajelentő helyett ügykezelőnek akarják. Ebben benne van a db létrehozás, install, folyamatok/átmenetek/felelősök beállítása, meg diff-ekkel belefejleszteni azt mi specifikációba le volt írva.

Kormányzati körben természetesen más az élet, ott 2000 óra beállítani. Vagy hoznak egy jogszabályt, hogy háromfelé darabolós jelszókezelő meg bit-barázda-fésülős kiegészítő kell hozzá, amit természetesen csak a közgéprogramozó zéerté tud megcsinálni a hárommilliárdos pályázati kiírásnak megfelelően. Természetesen közérdekből, hogy közpénzt takarítsanak meg a drága politikusok.

Xezs 2013.06.23. 02:26:38

@lyken: Fizetés pedig Nokiásdobozban.

lyken 2013.06.23. 08:31:16

@Xezs: szerintem a nokiásdoboz túl van haladva. Anno a szociknál divat volt a sok 5-10-20 milliós tanácsadói szerződés. Aztán új_szeretett_kormányunk bejelentette, hogy több ilyen nem lesz. Pár hétre rá bejelentették, hogy 2 milliárdért szerződést kötöttek egy céggel közbeszerzés nélkül(gondolom érezhető a különbség: 20 millió vs. 2000 millió). Aztán a 2 milliárdot még 960 millióval megfejelték: index.hu/gazdasag/2013/06/18/volt_allamtitkar_cege_kapta_az_nfu-penzt/

Szóval a nokiás dobozon már régen túl van a történet. Méretben se felel meg és a dobozolás a kis tételben tevékenykedőkre jellemző.

Xezs 2013.06.23. 10:07:26

@lyken: nyilván ugyanúgy megy tovább most is mint a szocik alatt ez nem kérdés. A Nokiásdoboz egy szimbólum, csupán azért használtam.

borisz 2013.06.25. 14:41:28

@Xezs: egy webáruházat kezdtünk el üzemeltetni, és az otp-vel szerződtünk valamiért ennek kapcsán (nem tom miért, én gfarikus/animátorként nem láttam ebbe bele). de esküszöm, hogy floppyn küldték postán. sírva röhögtünk, miközben azért fohászkodtunk, hogy működjön a lemez.

Xezs 2013.06.25. 18:25:46

@borisz: Ja így már értem. Eléggé nevetséges sztori.
süti beállítások módosítása