Tékozló Homár

Fantomizálódott a repülőjegyére átutalt pénz a Wizzairnél

2013.06.25. 12:05 | jackyll | 79 komment

Naiv ügyfélnek egy hét alatt esett le, hogy azért nem kapott visszaigazolást a Wizzairtól a foglalására, mert valami gáz van vele. A Wizzair szerint 337,96 fontra árazott jegyére csak 309,39 font érkezett, pedig a bankja szerint átment a pontos összeg.

Kb 2 hónapja a Wizzairtől repülőjegyet akartam venni, mert mivel Angliában élek, így úgy gondoltam, hogy amikor is a szabadságomat kiveszem és hazamegyek Magyarországra 2 hétre akkor előre meglegyen a repjegyem. A repülőjegy választás persze az interneten való utánanézés után, hogy hol és mi a legolcsóbb stb esett a Wizzairra a választásom. Beregisztráltam az online wizzair.com oldalon és kitöltve a megfelelő részeket eljutottam a fizetési részig, ahol a wizzar szerint a repülőjegy 337.96 angol font. A fizetésnél a lehetőségek mindössze a banki átutalás vagy a credit kártyás fizetést teszik lehetővé, és mivel nekem VISA DEBIT kártyám van így csak a banki átutalás működött. Sebaj, gyönyörűen fel van tüntetve a wizzar utalási címe EBAN IBAN UBAN RAIBAN ... :P majd ezek után elutaltam a kívánt összeget. Teltek a napok és semmi visszajelzés vagy bármi amiből tudhattam volna, hogy minden oké, vagy NEM OKÉ! A regisztrációs oldalon csak annyi volt hogy a foglalásom TARTVA. Gondoltam hogy semmi baj, tudom az adminisztráció hosszadalmas majdcsak lesz valahogy. Egy hét után már kezdtem gyanakodni, hogy valami nincs renben.

Először - mivel a wizzairnak csak emeltdíjas száma van megadva 77p/perc - gondoltam hogy felhívom az ismerősömet aki a Ferihegyen (sic) dolgozik es megkérem kérdezzen utána. Meg is tette, de nem a wizzairnél, hanem az ott kihelyezett repülőjegy árusító standnál, ahol annyit tudtak megállapítani, hogy nem fizettem eleget. Javasolták, hogy hívjam a wizzar ügyfélszolgálatát *77p/perc* és majd ott segítenek.

Egy komoly mély levegő után megtettem, majd 30!!! font eltelefonálása után - mivel persze várni kell a callcenterben stb - egy kedves hölgy közölte hogy nem utaltam át elég pénzt és emiatt nem hagyták jóvá a foglalásom. Elmondtam neki, hogy ez érdekes mert én azt az összeget utaltam át ami meg volt adva a foglalás végén, és az rendben el is ment a számlámról, szóval akkor ez hogy is van? Erre közölte, hogy márpedig hozzájuk csak 309 font érkezett meg és ha nem akarom hogy töröljék a foglalásomat akkor még utaljak át 30 fontot máskülönben nem tudnak mit tenni.

Ugyebár a külfödről utalásnál a bank is levesz (jelen esetben 9 fontot) amit külön jeleznek a számlámon és nem az elutalt pénzbol veszik le... szóval erről sem volt szó... Mit tehettem? Elutaltam a maradék 30 fontot (újabb 9 font plusz levonással) mire végre valahára jóváhagyták a foglalásomat.

Persze ez nekem annyira nem tetszett es bementem a bankba is megkérdezni, hogy akkor mi a bibi? A bank kerek perec igazolta hogy a megfelelő összeget utaltam át először is és a banktól hiánytalanul átment a wizzar bankszámlájára. Ezek után a wizzair oldalon találtam egy panaszfelvételi formulát amit kitöltöttem és elküldtem nekik, hogy akkor legyenek szívesek kivizsgálni az esetet, és küldjék vissza a pénzemet amivel túlfizettem, plusz a 30 font telefondíjat amit miattuk kellett eltelefonálni, plusz a 9 fontot amit a bank újra levont. Kaptam is tőlük egy automatikus választ, hogy köszönik a levelemet és egy kollégájuk hamarosan felveszi velem a kapcsolatot stb... és most jön a pláne!!! VISZONT, HA ÁTULASSAL KAPCSOLATOS PROBLÉMÁM VAN AKKOR HÍVJAM AZ ÜGYFÉLSZOLGÁLATUKAT!! (HÁT A JÓ BÜDÖS KURVA ANYJUKAT!!) elnézést kérek....

Na mindössze kb lassan egy hónap telt el és a kutya nem keresett azóta sem részükről... Nos ez felveti azt a kérdést, hogy ennyire leszarják az embert vagy ennyire sok a panasz, hogy ennyi idő alatt sem jutottak el hozzám??? Mindkettő nagyon gáz....

Ezen okból határoztam el, hogy írok Önöknek, hátha tudnak valamiféle segítséget nyújtani számomra... Természetesen az ügyben megteszem a megfelelő jogi lépéseket, és a fogyasztóvédelemnél panaszt a rendőrségen pedig feljelentést fogok tenni sikkasztásért.... ha jól sejtem ez az mert az elküldött pénzt nem arra használták fel amit a szerződésükben (jegyfoglalás) írtak. Persze ebben most lehet teljesen rosszul fogalmazok, de mindenekelőtt az ügyvédemmel fogok konzultálni ezügyben és annak hivatalos módja szerint fogom megtenni a lépéseket...

INSTANT UPDATE: Az alábbi válasz érkezett a vizzairtól a mai napon... Mint írtam a kezelési költséget a bank külön vonja le, DE NEM az átutalt összegből... Ami 9 font és nem 30!!!

Köszönjük, hogy felvette a kapcsolatot az Ügyfélkapcsolati Osztályunkkal. A késedelmes válasz és a kellemetlenségek miatt engedje meg, hogy az elnézését kérjem.

Megkeresésével kapcsolatban a következőkről szeretném tájékoztatni. Az Ön  kódú foglalásának teljes összege 337,96 GBP volt. Öntől a számlánkra 309,39 GBP érkezett meg. Ennek számos oka lehet, többek között az, hogy a bankja az utalásért kezelési költséget számított fel. Ahogy említettem, változatos okai lehetnek a pontatlanságnak, azonban a felelősség érte semmiképpen sem a Légitársaságot teheli. A rendszerünk kizárólag a pontos összegeket tudja azonosítani. Mivel Ön nem a megfelelő összeget küldte, így a rendszer nem tióudta jóváírni az összeget. A foglalás végén kiküldött tájékoztató e-mail tartalmazza az össze szükséges instrukciót, többek között azt is, hogy az utas felelőssége ellenőrizni, hogy a fogalástól számított 5 munkanapon belül megérkezik-e a visszaigazoló e-mail, amely a fizetés sikerességét igazolja. Amennyiben visszaigazoló e-mail nem érkezik, megint csak az utas feladata a call centerrel való kapcsolatfelvétel.

Mindezeket figyelembe véve szeretném róla tájékoztatni, hogy kártérítést felajánlani Önnek nem tudunk, illetve az utólag küldött 36,21 GBP-t sem tudjuk visszautalni, hiszen az az Ön által fizetendő teljes jegyár része. Köszönöm a megértését.
 
Amennyiben további kérdése vagy észrevétele van, forduljon hozzánk bizalommal.

Üdvözlettel:

Customer Relations Department
Wizz Air Hungary Kft.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám 2013.06.25. 12:07:35

UFO volt az nem fantomasz...

Ádám 2013.06.25. 12:08:43

gabors anyja ingyé is szopik...

Panelproli 2013.06.25. 12:11:59

" Ahogy említettem, változatos okai lehetnek a pontatlanságnak" helyett azt olvastam " Ahogy említettem, változatos okai lehetnek a pofátlanságnak"

Az nem pofátlanság, hogy egy ügyfélszolgálat emeltdíjas?!

England win The Ashes! 2013.06.25. 12:13:17

Hàromszàzharminchat font kilencvenhat penny viccer-jegyèrt??? Maaargit! A BA annyièrt fûszoknyàs csajokat is biztosít.

Atörökk 2013.06.25. 12:13:42

Ezt a Wizzairt a fátum üldözi... De azér' óccsó vót, ugye?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.06.25. 12:15:00

"banki átutalás vagy a credit kártyás fizetést teszik lehetővé, és mivel nekem VISA DEBIT kártyám van így csak a banki átutalás működött."

Működött volna a CC is, nem érdekli őket.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.25. 12:16:03

@Dr Jozef Vengloš: ez biztos első osztály volt, még egy rendesebb szopás is benne volt az árban, láthatod. :D

amúgymeg milyen alapú volt a posztoló számlája? forint? euró, font? mer enélkül ugye nehéz nyilatkozni, hogy ki a hunyó, bár én a posztolóra tippelek.

Aki-Baki 2013.06.25. 12:17:17

Visa Debit kartyanal VISA-t kell vallasztani es mehet is a dolog. Joparszor vasaroltam igy mar toluk es nem volt gond.

A Bankra lennek kivancsi, hogy melyik, illetve, melyik csomagban van.

Atörökk 2013.06.25. 12:21:07

Kíváncsiságból megnéztem, két hónapra előre foglalva a BA-nél London-Budapest retúr pár forint híján 70.000. Akárhogy is számolom, az nincs 330 font, vagy mennyi. Konklúzió: Wizzairral a vadászok repülnek.

Ádám 2013.06.25. 12:24:05

@zsiráfffff: A szopást + gabors anyja intézi az összes utasnál, legyen az nő v. "férfi" ! :))):D

England win The Ashes! 2013.06.25. 12:24:44

@atörökk: ezt pofàzom èn is. Mèg ha a poszter Debrecenbe is akar repülni, akkor is jobban jön ki a BA plusz MÀV kombóval.

Atörökk 2013.06.25. 12:28:19

@Dr Jozef Vengloš:
A gondolkozás csak egy lehetőség, nem kötelező mindenkinek élni vele ;)

@zsiráfffff:
:DDD

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.25. 12:30:40

node legalább a posztoló örülhet, hogy nem sablonválaszt kapott az üffélszolgálattól.

Kipper 2013.06.25. 12:31:39

1) A Wizz szempontjabol a Visa Debit is credit card; a parom is azzal fizet, ha veluk utazik. Ez mashol is igy van, pl az amsterdam-i repuloteren a jegykiado automata is szivatott egy darabig azzal, hogy elutasitotta a kartyamat, ha 'debit card'-ot valasztottam a menuben.

2) Mit lehet 39 percig beszelni a Wizz ugyfelszolgalataval? Ennyit csak nem kell varni es addig muzsikat hallgatni! A paromnak is volt vele gondjuk nemreg, de 5 perc alatt letudta. (Es o is az angol szamot hivta; szoval nem arrol van szo, hogy Albaniaban jobban raernek.)

3) Ha a Wizz le meri irni, hogy kisebb osszeget kapott, akkor az ugy is lesz, kulonben konnyen elbuknak; en inkabb az o allasfoglalasukkal a banknal reklamalnek. A Wizz egeszen biztosan szamaritanus egyesulet, de a leirt szabalyok betartasara pedansan odafigyelnek.

Atörökk 2013.06.25. 12:31:53

@zsiráfffff:
Azért vannak pillanatok, mikor sajnálom, hogy nem én vagyok ott ügyfélszolgálatos :D

Kipper 2013.06.25. 12:35:20

marmint egeszen biztosan NEM szamaritanus

jet set 2013.06.25. 12:36:44

Az ügyfélnek nagy szerencséje, hogy a vegetatív idegrendszer működése független az IQ-tól.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.25. 12:39:45

@jet set: pedig milyen jó lenne! azonnal megoldódna a túlnépesedés kérdése, a kínzó élelmiszerhiányról nem is beszélve. ellenben nem lenne homár se, jó az nekünk? :D

Atörökk 2013.06.25. 12:47:28

@zsiráfffff:
Nincsen rózsa tövis nélkül :D

Manyecska 2013.06.25. 12:51:32

@jet set: szerintem is, ezt kenyérbe kéne keverni idehaza..: www.pic-upload.de/view-19837595/anti.jpg.html :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.25. 12:51:51

De mondjuk a Wizz ilyenkor nem tud küldeni valami értesítést, hogy bocs, nem fizettél eleget?
Idióta banda ez.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.25. 12:53:28

@Kipper: Párodnak mákja volt. Nem volt annyi várakozó.

@Manyecska: Must have!!!!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.25. 12:53:57

Én a múltkor találtam 27 font 57 pennyt.
Biztos kiesett a zsákból, mikor szállították a bankból viccerhö'.
Emeltdíjas ügyfélszolga monnyonle!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.25. 12:56:07

@Manyecska: Kismókusok kenyérre is kenhetik, nagymókusok süteménybe is tölthetik.

Manyecska 2013.06.25. 13:05:57

@agresszív kismalac: mint a következő posztban??:D Anyatejbe is keverhetnék:P

nandika68 2013.06.25. 13:22:18

Kamu az egész !!! - Nem kerülhetett ennyibe a jegy ez az első dolog.Én British Airways-t vettem ennyiért oda vissza az egész családnak.Második hogy lehet visa debittel fizetni.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:26:12

@Panelproli: Szerintem nem etikus az emelt díj. A szolgáltatás részét kell, hogy képezze, hogy foglalkoznak az ügyfelükkel, és erre találták ki az ügyfélszolgálatot.

nandika68 2013.06.25. 13:28:09

@Dr Jozef Vengloš: Szerintem barátunk kamuzik,most néztem hogy a British Airways első osztályú jegye is olcsóbb ennél bármilyen időpontra is nézem.Most vettem BA jegyet od-vissza 3 fő és ennél olcsóbb volt.Valamint fizetni is lehet debit kártyával a wizz-air-nél.

McZozo 2013.06.25. 13:29:22

@atörökk:
Esetleg az senkinek nem jutott eszebe hogy nem egy fore vette a repjegyet?

elwood 2013.06.25. 13:29:52

a fantomcsirke poggyászdíja volt az

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:31:20

@gabors anyja egy büdös ribanc kurva: Ugye, hogy Fantomasz? Nekem gyanús az első nagy háború óta. De a fülét mire használja, repülésre? Vagy helyben telepített radarállomás vajon? Biztos Grínpíszes :)

U.i: Csak vicceltem, kérem, a fejem ne üssék!

CsakMintTe 2013.06.25. 13:32:57

Na én ezt most matematice nem értem.

1. Elküld 337,96 fontot, megérkezik belőle 309,39 font. Ez, ha jól számolom, 28,57 font különbség.

2. Erre elküld 30 (!) fontot, ami helyett viszont 36,21 font érkezik...

3. ...Ráadásul a viccer még a nyilvánvaló különbözetet [337,96-(309,39+36,21)=-7,64] sem óhajtja visszautalni, mondván, minden egyes hozzájuk utalt penny a "fizetendő teljes jegyár része".

Itt valaki és/vagy valami nagyon el van tévedve... Már a fontokon kívül.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.06.25. 13:33:54

Pedig milyen szép mondatok vannak itt megfogalmazva kérem szépen. Van, amelyiket 3x is elolvastam és még akkor sem pontosan értettem.

A konklúzió viszont az, h igaza lehet, furi ez a Wizz. Viszont nem értem, h miért nem lehet debit kártyával fizetni, ha jól rémlik én már csináltam náluk olyat, bár nem tegnap volt az is igaz. Debit kártyához lehet kérni web virtuális kártyát és azzal működik a dolog. Legközelebb azzal próbálkozz, pl. az én szla csomagomhoz alapból jár, de pld. az új kártyám (szintén nem hitel) is simán használható webes fizetésre.

Engem inkább ez az emelt díjas panasztelefon bosszant. Ilyet hogy lehet megengedni?

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:34:32

@elwood: Azért volt szabálytalan, mert nem gumicsirke volt. További információkról kérdezd Monty Python ismerősünket :)

Atörökk 2013.06.25. 13:38:39

@McZozo:
Igazad lehet. Vehette Vlagyivosztoki átszállással is, úgy kifejezetten olcsó.

McZozo 2013.06.25. 13:41:55

Valaki irta hogy valtas koltsege en ugy vettem ki a levelebol hogy angliabol vette es angol kartyaval igy nem hinnem hogy lett volna, bar az is igaz hogy itt nullas az utalas o meg 9 fontot emleget, szoval ez tisztazatlan. tudtommal a wizz szokott meg leajkasztani minden faszsaggal, hogy ha kartyaval fizetsz vagy ha debittel akkor meg eggyi meg ennyi plusz kartyahasznalati dij szoval megneznem az o oldalukat.
Masrteszt az ugyfel kezelese tipikus az az eset mint regen a kulonben duhbejovunkbe a a pisztacia fagy. Kurvara nem arra valasozltak amit kerdeztek. Ugyanis valakiki irta hogy a wizz ha azt mondja ugy van na most a bank se szokott viccelni es ha azrt mondja o annyit utalt el akkor annyit szoktak elutalni. Szoval igenis a Wizz banki oldalan kene megnezni hogy hova parolgott el az eterbe 30 font. Amit mar csak azert se nagyon ertek mert en hulye az egyik legdragabb bankal utalok haza havi sziontem de meg ott is csak 17 font az utalasi dij orszagok kozott.
Arrol a reszrol meg hogy egy customer servicet mai napig miert engednek emelt dijasan uzemelni erdemes lenne kulon beszelni, mert ez nonszensz hogy mondjuk az adott ceg elcsesz valamit probalok utanajarni hogy ok mit csesztek el es ezeert en meg emelt dijal csengetek ugy hogy kozbe meg harfaszolamokat is halgatok tizperceket.
Valaki irta hogy o 5 perc alatt vegzett. hat en megsugom nem vegzel midnig szerencses vagy. egy ismerosomnek segitettem egyszer ryanair hez telefonalni es egymas utan ketszer vegighalgattattak velem bethoven osszes szimfoniajat (itt is kulfoldre kelett telefonalni) es ugy kb 30 perc utan egy klutyanas es bontott a vonal. MAjd masodszor ugyanez. igy mondtam ismerosomnek hogy sajnalom egy ora irorszag utan oldja meg ahogy akarja de en megegyszer fel nem hivom oket

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:42:29

@atörökk: Ez igaz. Már Joszif Visszarionovics Einsein is megmondta, hogy "Mégis mozog a kocka, ami el van vetve."

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:47:37

@McZozo: Egy kiadós szauna, egy jó meditáció, és egy hosszabb alvás más képbe helyezi az ilyen problémákat.

VilMarci 2013.06.25. 13:52:05

Itt valami tényleg nem kerek. Pontosan honnan hova utalt a posztoló? Ha Angliában van számlája, akkor miért nem az angol bankszámlára utalt?

wizzair.com/en-GB/BankAccounts
United Kingdom Sterling (GBP
Account number only for domestic bank transfers: 11210394

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:55:15

United Kingdom
Sterling (GBP)

SWIFT code: CITIGB2L
Sort code: 18-50-08
Account number only for international bank transfers: GB60CITI18500811210394
Beneficiary: Wizz Air Hungary Kft

Account number only for domestic bank transfers: 11210394
Beneficiary: Wizz Air Hungary Kft

England win The Ashes! 2013.06.25. 13:55:20

@McZozo: nem. Írta volna. Mindig megemlítik. Egyébként két fõre is sok.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.06.25. 13:56:43

Hungary
Hungary Forint (HUF)

SWIFT code: CITIHUHX
Account number only for domestic bank transfers: 10800007-04703073-00000000
Beneficiary: Wizz Air Hungary Kft

Account number only for international bank transfers: HU24 1080 0007 0470 3073 0000 0000
Beneficiary: Wizz Air Hungary Kft

Mekkmester6 2013.06.25. 14:00:12

A trükk az, hogy nem csak a küldő bankja von le pénzt az utalásért, hanem a Wizzair bankja is! Mire rákerül a Wizzair számlájára a pénz, addigra meg csak jóval kevesebb marad belőle. Itt persze meg lehetne nézni, hogy mennyit csorgat vissza a Wizzair bankja a Wizzairnek ebből mindenféle kedvezmény formájában...

nick-probieren 2013.06.25. 14:17:39

Nem lehet, hogy a viccer számlája nem GBP pénznemű és az átváltási költség által veszett el az összeg?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.06.25. 14:22:24

@Mekkmester6: De ha poszt tolónak lett volna annyi esze, hogy a Wizznek azon országbeli számlájára utaljon, ahonnan a pénzt küldi, akkor mindez nem történt volna meg.

2013.06.25. 14:34:18

Sima VISA-t kellett volna választani. Azzal lehet foglalni debit és credit kártyával is. Egy próbát megért volna az a fél perc (ha nem foghadja el, úgyis vissza dobja a foglalást. :)

szamaritánus 2013.06.25. 14:34:55

Angliában él vs "WizzairRA" (sic)

helo, máj ném iz mettyú. áj vud lájk tu búk tikicc. szenk jú.

England win The Ashes! 2013.06.25. 14:44:13

@szamaritánus: "szenk jú"??? Mi vagy te, zí dzsermen? ;)

Az "fenk jú", úgy sokkal menõbb. :DDD

kakukk11 2013.06.25. 15:11:02

Én is arra tippelek, hogy nem a GBP-s számlára utalt és dupla váltási ktg. merült fel ezálltal. Egyszer ugye a bank a GBP-t mondjuk HUF/EUR-ra váltotta, majd a pénz beérkezést követően, látta a wizzair, hogy a foglalás GBP-ben történt, GBP-s a számla is, ezért átváltotta, persze itt is, ott is, eladási/vételi árfolyamkülönbözet levett 30GBP-t.

nemongyadma 2013.06.25. 15:15:43

pajti jo sok lóvéd van ha ilyen drága jegyet veszel....nem fájhat akkor annyira az a harmincas !!

2013.06.25. 15:21:20

@nemongyadma: pontosan. En meg csak egyszer vettem £100 folott London-Budapest kozott jegyet, az is a karacsonyi tularazott idoszak miatt volt.

2013.06.25. 15:24:34

meg aztan minek utalgat barki barmit, amikor a kartyas fizetes biztonsagosabb, gyorsabb, es annyit vonnak le, amennyibe kerul atvaltasostul, kulonkoltsegestul.

poszter nem sokat vag le a vilag dolgainak mukodesebol szemlatomast.

£300-bol mar british airwayssel is lehet repulni BOVEN odavissza, emberi korulmenyek kozott...

2013.06.25. 15:31:26

Vagy Norbi örök érvényűje mikor felháborodott a tuskója hogy ugyan az angolok miért mondják azt hogy "bjúdöpeszt" a budapest helyett mikor ő is rendesen ki tudja mondani hogy "londön".
subba.blog.hu/2013/03/12/norbi_kerese_ne_bjudapesztezzetek

bobsys 2013.06.25. 16:16:08

Wizzair nem emelt dijas telefonszam
+36 1 358 65 91
NEmtudok mukodik-e meg

Benoke2 2013.06.25. 16:41:45

Apró szösszenet, hogy debit kártyát is elfogad a rendszer ha hitel kártyát írnak ki. Valószínűleg más árfolyamon váltják a pénzt, nem véletlenül. Mindentől függetlenül, ha a bank elküldte az adott összeget és a fogadó jóváírta, akkor az biza ott van. Az más kérdés hogy milyen számla csomagjuk van ... stb, attól az még megérkezett, ez csak lerázós duma = hazugság próba...

CsakMintTe 2013.06.25. 19:19:07

Többen írják, hogy talán a váltási költséget a viccer bankja is levonta, és attól lett kevesebb. Na de akkor hogy magyarázzák azt, hogy a második utalásnál a 30 fontból 36,21 font lett?

Parajelenség...

2013.06.25. 20:23:39

@Benoke2:
" Valószínűleg más árfolyamon váltják a pénzt,"

Tévedés. A kártyakibocsátótól függ az árfolyam, nem a kártya típusától. Egyébként mind a visa, mind a mastercard közel középárfolyamon vált.

Benoke2 2013.06.25. 21:03:51

@kowee: Tévedés mert nem helyesen értetted. pl a Wizzair az EUR -t fix 350 ért számolja. Kártyás fizetésnél ez nem megy, de más esetben már át tudják számolni más árfolyammal. GBP -t nem tudom milyen árfolyamon számolja...

Benoke2 2013.06.25. 21:05:01

@Blue23: Ez nem banki költség, hanem a wizzair elszámolási működése.

CsakMintTe 2013.06.25. 21:44:51

@Benoke2: Érdekes működés, annyi szent, ha egyszer lecsippent az átutalt összegből, egyszer meg hozzátesz...

M. Péter 2013.06.25. 23:40:06

330 fontért már Wizzairnél jobb légitársasággal is lehet repülni.

Nem tiszta, hogy magyar debitkártyával akart-e fizetni vagy brittel, mert hogy azt nem tudom elképzelni, hogy Angliában brit debitkártyával ne tudjon fizetni. A Wizzair honlapja szerint lehet, most nem fogom kipróbálni csak azért, hogy ellenőrizzem.

Milyen bankból utalt? Ha Angliában él, akkor tán van brit bankszámlája. Az Egyesült Királyságon belüli átutaláshoz a sort code és a bankszámlaszám kell, nem az IBAN, és nem vonnak le tőle 9 fontot az átutalásért.

BBG76 2013.06.26. 00:38:54

Ezzel a történettel annyi minden nem stimmel, hogy most elmegyek aludni, de a posztolót közügyek intézésétől és mindenfajta légi közlekedéstől való eltiltásra javaslom. Miatta és társai miatt lesznek emelt díjasok az ügyfélszolgálatok.

2013.06.26. 10:32:20

@Benoke2:
Jaa ha az eladó szab árfolyamot az más tészta mint a banki vagy kártyás árfolyam. Most például a VISA HUF/GBP árfolyama, függetlenül a kártya típusától 352.498975 forint. Az EURO pedig 299.529622. Tehát ha a jegyár 100 EURO, és VISA kártyával fizetsz akkor 29952 forint ugrik le a kártyádról. Feltéve hogy az EURO-s árakat nézed például megváltoztatva a lokációt, és nem a 100 euroból automatikusan 35.000 forintra kalkulált forintos árat.

PannonBoy 2013.06.26. 15:58:12

Hát, kérem szépen ez bizony deviza-konverziós téma lesz. A posztoló nagyon viccet csinált a "EBAN IBAN UBAN RAIBAN"-ből, de tudhatná, hogy az IBAN az International Bank Account Number rövidítése. Ez pedig a következő: HU24 1080 0007 0470 3073 0000 0000 Ha erre utalt fontot, akkor automatikusan GBP-HUF konverzió történt, így nem is érkezhetett be a kívánt összeg.
Erre kellett volna utalnia: 11210394 (GB belföldi számla).
Ez volt az ára, hogy nem olvasott figyelmesen, így a panasza nem jogos. Ez van.

FrankyLon 2013.06.26. 22:36:22

Az sem normalis aki 338 frontert vesz a Wizz-nel jegyet. BA-nal nem 2 honapra elore, hanem holnapi indulassal, 3 nap mulva esedekes visszauttal 250 font, most neztem meg. :)

RoxyCRX 2013.07.01. 21:10:08

Nos .... a sok okos hozzaszolas kedveert...
A repjegy 2 szemelyre oda vissza poggyaszokkal egyutt kerult ennyibe. Mert ugy a repjegy oda 80 font korul volt vissza asszem 49£. Mivel leirtam, hogy a bank igazolta hogy a megfelelo osszeg ment el, igy nincs nagyon mirol beszelni. Persze a wizzair lehet ettol meg nagyon pedans.... de ez attol meg az o szaruk...Es igen.... 3x kellett oket felhivni mire egy kibszott alkalommal beszelni lehetett veluk mert a cal center termeszetesen zenel 5 - 10 percig is ha eppen foglalt. Es arra is szaoljak adijat rendesen. Nem, nem lehe visa debittel utalni, mertnem fogadja el kartya adatait az a felulet. Orulok neki hogy ennyi ugyes ember van akinek igy osszejott minden es nem voltak ilyen problemai.

RoxyCRX 2013.07.01. 21:12:52

Ja meg egy aprosag...GBP -s szamlara ment z utalas, GBS szamlarol szal ez sem stimmel hogy z a gond. Foleg hogy erre kulon fehivjak a figyelmet z embernek.... arra hogy nekik megerkezzen a zseton arra nagyon pedansak...

RoxyCRX 2013.07.01. 21:54:28

Hogy teljesen tiszta legyen...
Kiprobaltam a sima karyas fizetest es miutan ki lett toltve rendesen minden wisszadobta a fizetes engedelyezeset.
Utana mindossze 1 szamlaszam van megadva amire utalni lehet, arra lett elutalva amit a wizzair elmondasa szerint heyesen tettem, tehat ok is mondtak hogy jol lett az utalas kezelve elutalva. Mindossze 1 dolog nem stimmelt szerintuk az atutalt osszeg. Pedig az stimmelt. Elkudtem nek a banksz
Amlakivonatot es most eppen tovabbi ellenorzes alatt vana tortent hogy megi hova a faxba tunt el a enz. Egy javitas... nem a 30 fontbol lett 36 hanem 40 fontot utaltam at, es abbol is valamiert 36 font lett ire megerkezett. En elhiszem hgyvaltasi problema is adodhat, de a repjegy foglalasnal a wizzar feltuntti az utalando osszeget es ott szo sincs arro hogy ok esetleg nemugy valtjak vagy esteg valami nem stimmelhet ha az ember azt az osszeget utaja at amit feltunttnek.

RoxyCRX 2013.07.01. 22:09:55

United Kingdom
Sterling (GBP)

SWIFT code: CITIGB2L
Sort code: 18-50-08
Account number only for international bank transfers: GB60CITI18500811210394
Beneficiary: Wizz Air Hungary Kft

Account number only for domestic bank transfers:
Na erre lett elutalva es ennek ellere ez tranzakciodijas utaas...
Tevedes izarva megnezem az utalasomat... 11210394
Beneficiary: Wizz Air Hungary Kft

psv02 2013.07.05. 20:29:02

Kettő dolog is történhetett, az egyik a már említett Wizzair-számlavezető bank költsége - ez beállítható utaláskor, hogy ne így legyen, de ha devizautalás - országhatáron keresztül - akkor közvetítő bankot is igénybe vehetnek, ami viszont leveszi a díját, ez a kb. 30 EUR még passzol is összegben. Tudom szívás, de ez így megyen... A bankjától megkérdezheti, hogy így volt-e, ők utána tudnak kérdezni, de az megint minimum 30 EUR költség... Tudom, ezek után mi a vélemény a bankokról, de a devizautalások tényleg nem a magánszemélyek utalásaira vannak optimalizálva. Ha neten vásárolsz, legyen creditkártyád - szerintem ma ez a helyzet. Banki oldalról egészen mások a felmerült költségek, a devizautalásokat SWIFT-en indítják, bonyolultabb, drágább módon, a kártyás fizetések automatizáltak, és igen, vannak elfogadóhelyek, ahol csak creditkártyával fizethetsz. Na, kb ennyi. Mondanám, hogy beszéljen a banki ügyintézőjével, de nagy többségük analfabéta a szakmájához, csak az értékesítési technikára oktatják ki, a bankügyekre nem...
süti beállítások módosítása