Tékozló Homár

Az ING szerint rosszul írta az aláírását

2013.07.11. 12:08 | jackyll | 70 komment

Különösen röhejes 2013-ban, amikor már 15 éve rég lehetne mindenhol fillérekért ujjlenyomatos azonosítás az életveszélyesen megbízhatatlan jelszavak helyett, az ING képes egy törzsvendége aláírásán szívózni:

Tisztelt ING! Mint személyesen és családom összes tagja révén is cégük ügyfele több, mint 10 éve, nagy meglepetéssel és elégedetlenséggel olvastam 64096044/39078283/CS számú levelüket, melynek mind tartalma, mint stílusa teljességgel vállalhatatlan. Önök jelzik, hogy aláírásaim eltérnek két Önöknek küldött levélben, ezért a "további kellemetlenségek elkerülése érdekében"  saját aláírásomat és személyi igazolványom aláírási oldalát küldjem el Önöknek. Ellenkező esetben a szerződés átkötését nem fogadják el stb. stb.

Válaszom az alábbi:

1, Én nem egy nyomtató vagyok, hanem egy élő ember, aki kézzel ír, tehát az aláírásom nem minden esetben egyforma. Amennyiben Önök sem robotok, gondolom a fenti apróbb eltérések már Önökkel is előfordultak.

2 Szíveskedjenek most és a továbbiakban is figyelembe venni, hogy családom és én, illetve az Önök cége üzleti kapcsolatban áll. Önök nem kegyet gyakorolnak a szolgáltatás nyújtásával, hanem ebből árbevételük és profitjuk származik.

3, Hasonló stílusú fenyegető leveleket sem üzleti partnereimtől sem egyéb esetben nem vagyok hajlandó elfogadni és kikérem magamnak.

4, A szerződés átkötésével Önök nem jószolgálati tevékenységet végeznek, hanem annak fenntartása jól felfogott üzleti érdekükben áll.

5, Mint feljebb is hivatkoztam, több, mint 10 éve vagyok ügyfelük, minden szükséges adatommal rendelkeznek, és felteszem ennyi idő alatt egy normális partneri kapcsolat esetében kialakul az úgynevezett kölcsönös bizalom, amely minden hosszútávú üzleti kapcsolat feltétele. Ekképpen a folyamatos további adatbekéréseik értelmetlenek és ezt a bizalmat ássák alá

4, A személyi igazolványom - neve is mutatja személyes azonosító okmányom, amihez a hatóságokon kívül nem túl sok szervezetnek van köze.

5, Amennyiben a rendszerváltás óta elmúlt 23 év során esetlegesen sikerült a Magyar Köztársaság alkotmányában és adatvédelmi jogszabályaiban elmélyedniük, talán feltűnt Önöknek is, hogy a személyi azonosító okmányaimat a kijelölt állami/önkormányzati szerveken túl más cége/szervezetek/személyek csak a saját írásos beleegyezésemmel másolhatják le. Nem emlékszem, hogy jelen kontraktusban ezt az engedélyt megadtam volna.

A fentiek alapján a legnagyobb "további esetleges kellemetlenség" az lehet, hogy
az Önök bevételét és üzleti profitját gyarapító szerződést megszüntetjük, és egy - a kulturált és egyenrangú partneri viszonyokat, saját üzleti érdekeit és a vonatkozó jogszabályokat jobban tekintetbe vevő biztosító társasággal kötünk új szerződést.

A személyi igazolványom másolatát nem áll módomban rendelkezésükre bocsátani, új aláírást sem tudok küldeni, mert kérésük értelmetlen, inkorrekt és jogszabályilag sem megalapozott.

Örömmel venném, ha a a szerződés átkötését igazoló dokumentumot esetlegesen egy bocsánatkérő levéllel egyetemben juttatnák el részemre.

Fontos kiemelni, hogy a fenti témában közvetlen kapcsolattartójuk (Tóth Károly úr) tevékenységét semmilyen kritika nem érheti, ő minden esetben a legnagyobb körültekintéssel és udvariassággal folytatja tevékenységét.

Bármilyen további témában örömmel állok szíves rendelkezésükre.

Mély tisztelettel,
egy ügyfelük

ing_alairas.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.11. 12:13:06

és ha közben megváltozik valakinek a neve, akkor milyen aláírást fogadnak el? ez az egész aláírósdi egy fasság amúgy. ha én háromiksszel írok alá, akkor mi van? vagy ha éppen el van törve a kezem? vagy ha közben levágták mindkét kezemet és soha többé nem tudok aláírni?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.11. 12:16:32

amúgy meg, csak el kéne küldeni azt az aláírást megint, hamarabb szabadul.

oleszt 2013.07.11. 12:24:27

Engem az érdekel, hogy ha a biztosított a szerződő helyébe lép, akkor előzetesen milyen aláírásokat és igazolványokat és további iratokat kérnek az egy szál nyilatkozaton kívül? Ja, semmilyet?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.11. 12:27:14

a posztolónak igaza van
Mi OTP-sek vagyunk. Folyamatosan megtagadja a dolgozónktól (aki 3 éve jár pénzt felvenni , ugyanoda) az otp a kifizetést, mert az tulajdonosnak az aláírásánál a kunkor nagysága nem egyezett meg a leadott aláírási mintával. Egyszer a tulajdonos be dühödött, és ő ment el pénzt felvenni. Nem kapott:))))))Ott sem tudta úgy aláírni:)
Erre megfenyegettem az OTP-ét, hogy ott hagyjuk őket, lám probléma megoldódott, már kapunk pénzt:))

Manyecska 2013.07.11. 12:30:57

Na végre! egy jó poszt!!

Egyéves Önkéntes 2013.07.11. 12:36:50

"Önök nem kegyet gyakorolnak a szolgáltatás nyújtásával, hanem ebből árbevételük és profitjuk származik."

na ez szép. :)

Tölgyasztal 2013.07.11. 12:36:52

ezzel a levéllel időt akar húzni, mert a levél kiküldésétől újraindul a szolgáltatásig rendelkezésre állo napok száma, ill a labdát az ügyfélnek dobta vissza!

Emiatt két lehetőség lehet:
-az ING több időd akar azon a pénzen ülni, amely az ügyfelet illetne és amely a szerződés megszünéséből járna;
-ha nincs maradékjog, akkor pedig egyszerűen nem szünteti meg a szerződést egy hülye indokra hivatkozva, így további díjakat követelhet...

ING rápanyált azzal,h a családban több szerződés is van náluk, és most az ügyfél berágott....gratulálok!

Viszont a levélben köszöntek az ügyfélnek, mert állítólag a cipőboltokban nem szokás...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.07.11. 12:43:01

Azért majd a bocsánat kérő levelet is tegyétek fel ide.. alig várom, hogy olvassam.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.11. 12:45:48

"10 éve vagyok ügyfelük, ... ennyi idő alatt ... kialakul ... kölcsönös bizalom"

Nyiháhá!!!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.11. 12:50:24

Valami banknak voltam sok-sok éve ügyfele. Egy átutaláshoz hiányzott 20 forint a számlámon. Mondták, fizessem, be, akkor mehet az átutalás. Na, ennyit a bizalomról.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.11. 12:52:41

@atpijkamo: Azért ezt ne küldd be Homár-posztnak, mert nincs igazad.
...illetve küldd be.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.11. 12:53:46

@atpijkamo: na, mondjuk ez tényleg nevetséges:)))

cancer 2013.07.11. 12:54:24

Bankban dolgozom, így én is gyakran találkozom ezzel a problémával. Postán küldött (azaz ha nem személyesen van ott az ügyfél)leveleknél, szerződésmódosításoknál, átutalásoknál a banknak /biztosítónak stb. egyetlen lehetősége van meggyőződni arról, hogy valóban az illetékes személy kíván eljárni és ez pedig az ÜGYFÉL ÁLTAL MEGADOTT ALÁÍRÁS MINTA!!!!!
" Én nem egy nyomtató vagyok, hanem egy élő ember, aki kézzel ír, tehát az aláírásom nem minden esetben egyforma." Persze, előfordulhat. DE igenis meg kell tanulni végre, hogy az aláírásnak "SÚLYA VAN". Egy bármilyen levelet mindenki úgy ír alá, ahogy kedve tartja, de ezeket a dolgokat igenis úgy kell, ahogy anno megadta. Ha az évek során változott az aláírás, be kell menni, és kell egy újat felvetetni. Ennyi. A Posztoló lenne a legjobban felháborodva, ha valaki a tudta nélkül felmondaná egy szerződését, vagy módosítaná egy biztosítás kedvezményezettjét, vagy átutalna a számlájáról, stb .....

Ficak 2013.07.11. 12:55:29

@zsiráfffff: 3 db. x-et nem lehet leadni aláírásmintának. Egyszer már megpróbáltam hasonló szarság miatt.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.11. 12:55:55

mai szívderítő történetem: telefon, ingatlanos, mondom:nem érdekel,de ha hoz vevőt akkor adok neki 350 ezret. Azt mondja, hoyg ez nevetséges ár.
Én is így gondolom. Túl sok.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.11. 12:57:32

@cancer: ja, mert az csak úgy megy, hogy egy aláírással bármit eltud intézni az ügyfél.
Nem kell se személyi, se lakcím, adó, tb, kártya..elég ha aláír!

Ne röhögtess.

Ficak 2013.07.11. 12:59:12

@cancer: Ha majd mindenki fel lesz csippelve, akkor ez nem les probléma, csak végighúzzák rajtunk a szkennert....

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.11. 12:59:45

@Ficak: ha úgy egyébként tucc írni-olvasni, akkor nyilván nem. de szép számmal vannak analfabéták is, és nemcsak funkcionális analfabéták, hanem echte valóságosak is. namost azokkal mivan? aki analfabéta, azt automatikusan gyámság alá kell venni? érdekes dolgok ezek.

Ficak 2013.07.11. 13:00:45

@batgirl: 350 ezerért én szivesen feladok pár hirdetést az ingatlan.com-ra. Gondolom az ingatlanosnak más hozzáadott értéke nem igazán van...

peter3374 2013.07.11. 13:01:39

Ott az érem másik oldal is, ha meg valaki visszaélne az aláírásával akkor a posztoló ugyanitt üvöltözne, hogy a rohadt szolgáltató, bank, stb. hogy lehet ennyire béna, hogy nem tud megkülönböztetni két aláírást egymástól...

Atörökk 2013.07.11. 13:02:30

Prosztoló tanuujék meg írni. Vagy márcsa téntába hüvelykujját oszt küldje el azt. Vagy a levágott ujját. Vagy egy lófejet.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.11. 13:08:26

@Ficak: pont erre gondoltam én is. de ő kevesellte.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.11. 13:14:02

@zsiráfffff: Nem tudom, máshol hogy van, de a M. Kir. Póstánál ún. névírót kellett igénybe venni, amennyiben az ügyfél nem tudta leírni a nevét.

AtiSnatch 2013.07.11. 13:17:42

ugorgyunk! mindenki jelöljön facebokkon!

cancer 2013.07.11. 13:18:36

@peter3374:
pontosan ezt mondom én is, akkor meg az lenne a baja.

Egyébként pedig: igen van amit egy aláírással el tud intézni az ügyfél, és nem kell se személyi stb, ......,
Akár számlanyitást, átszerződést, banki átutalást ............. ha az ALÁRÍRÁSA MEGEGYEZIK A BANKNÁL LEADOTT ALÁÍRÁSSAL.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.11. 13:21:32

@agresszív kismalac: aminek kábé annyi értelme van, mint egy vak rókát odaállítani oszt a tintás farkával osszepiszkolni a papírt, ugye.

vape 2013.07.11. 13:27:26

www.ing.hu/public/content/iroda-lista-megyenkent
Tessék választani egy kirendeltséget, és oda befáradni a szerződést módosítani. Lehet, nem is vesz igénybe több időt, mint a postán sorbanállni a levélfeladáshoz. És arról még nem is beszéltünk, hogy mi van, ha a posta elfelejti kézbesíteni a levelet...

Személy szerint én inkább örülnék, hogy a biztosító nem kezd bele egy szerződés módosításába az első beeső levél alapján. Fenyegető hangnemű meg az ügyfél levele volt szerintem, nem az ING-é.
Posztoló szerintem kicsit túlreagálja a biztosító kérését.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.11. 13:34:43

@zsiráfffff: Nem, hiszen így a névíró ill. a címzett azonosító adata (szig. szám) egyaránt szerepelt az iraton.

hüpike 2013.07.11. 13:35:04

@cancer: próbálj meg egy sort végigírni aláírással. Nem fog egyezni, még kettő sem. Mert nem vagy gép. Szóval butaságot írsz!

England win The Ashes! 2013.07.11. 13:42:34

Pedig a poszternek nincs igaza. Inkább örülhetne, hogy a bank vagy biztosító komolyan veszi a biztonságát. Ha valami csaló beállítana hozzájuk a személyijével (amit mondjuk elemelt a kocsidból), aláírna egy papírt, akkor meg itt verné a tamtamot, hogy "hogyhogy elfogadták az aláírást, mikor nem is hasonlít!"

"A személyi igazolványom másolatát nem áll módomban rendelkezésükre bocsátani, új aláírást sem tudok küldeni, mert kérésük értelmetlen, inkorrekt és jogszabályilag sem megalapozott."

Jaj, be ne szarjak! Gondolod, hogy az ING majd pont a te adataiddal akar visszaélni? Azt eddig is megtehette volna.

England win The Ashes! 2013.07.11. 13:45:31

@hüpike: Basszus, ne szó szerint értsd, hogy mindenben egyeznie kell a mintával! Viszont ha pl. a mintán tisztán elolvasható, hogy "Kiss Béla", a másik aláírás meg három vonalból áll, amit egy ellipszis metsz, joggal óvatos az intézmény.

Manyecska 2013.07.11. 13:48:32

@Dr Jozef Vengloš: te jobb ha nem szólsz:D Kérlexépen, van akinek még a régi szig.-ja van, fényképes..hát én sem szívesen küldözgetném semmilyen formában. Ez nonszensz. Lónak a tüdejét.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.11. 13:55:13

@Dr Jozef Vengloš: Pénzt mentem felvenni. Mutatom a személyimet, mindent. Asszondja rendben. Írjam alá. Aláírom. Nem jó. Jó, akkor mégeccer aláírom. Akkor se jó, mert a mintában van egy szakadás. Basszus, ott enyhébben nyomom, de ha direkt felemelem, akkor megint nem lesz jó. Aláírtam neki öccör, röhögtünk egyet, oszt odatta a pénzt.

Manyecska 2013.07.11. 13:56:43

@atpijkamo: én a hiperbe megyek a bankba, ott csak elkérte a személyit és ennyi, semmi cicó..:P

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.11. 13:59:45

@Manyecska: Én se értettem, de nem keménykedtem, leszartam. Időm volt, haverre vártam, aláírogattam, meg röhögtünk. Ő is csak unatkozott ott. Zárás előtt, üres ügyféltérrel.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.11. 14:01:36

@Manyecska: Figyejj Manyi! Nem kell küldözgetned semmit. Szépen bebattyogsz, és az orruk alá nyomod.

Nem vagy köteles engedni a személyi lemásolását, de akkor meg a saját életedet nehezíted. Én leszarom. Másolják, csak őrizzék meg a pénzem.

England win The Ashes! 2013.07.11. 14:05:20

@atpijkamo: Ugyanez, annyi különbséggel, hogy nálam elfogadta a "körülbelül hasonló" aláírást. Viszont ha krikszkrakszot nyomtam volna elé, akkor lehet, hogy macerásabb lett volna. Jó, persze személyes ügyintézésnél más, mert látja a személyit is. Itt a posztban viszont, ha jól értem, nem pontosan így volt. Inkább legyen óvatos a cég, mintsem valami csaló megkopassza az ügyfelet.

Manyecska 2013.07.11. 14:07:38

@atpijkamo: héj, nem én vagyok a poszter:)! lemásolhatják helyben de nehogy már faxon kelljen küldözgetni meg ilyenek. Sztem kb. De ez az én véleményem csak..

FDToth 2013.07.11. 14:13:00

Nekem is volt hasonlo kellemetlensegem: megyek ceges telefonokat venni a nagy t-hez (2011 uj iphone4). Viszem az ugyvezetoi (csaladi vallalkozas, apukam az) meghatalmazast meg az alairasi cimpeldanyt (meg tsz meg cegbirosagi - mert ugye ezeket mindig vinni kell, t nem archival...). Mondom h szertenke 3 telefont venni (3 cegtagnak) adom a meghatalmazast est az alairasit. Erre megszolala az ugyintezeo h a ketton nem egyezik az alairas es igy nem vasarolhatok, jojjon be velem az ugyvezeto! Be is mentunk, ugyanahhoz az ugyintezohoz. (Igy mar nem kellett meghatalmazas) alirtuk a papirokat meg minden es dirket rakerdeztunk h biztos megfelel az alirasin meg a szerzodesn kevo alirasok? Kicsit egett a srac,mert nagyon ugy tunt h kiarat velunk cseszni, de a vegen o kerult kellemetlenhelyzetbe...

cancer 2013.07.11. 14:19:32

@hüpike:
Az aláírásnak legalább jellegében EGYEZNIE KELL! ennyi. Ez ellen lehet háborogni, de ha nem vagy jelen, akkor ez az EGYETLEN mód, amivel azonosítanak. Amennyiben bármi kétely merül fel, adategyeztetésre, új aláírás felvételére kell megkérni az ügyfelet. És ez bármily meglepő: az Ő ÉRDEKE!!!!
Nem egyszer küldtem már én is vissza átutalást teljesítés nélkül, vagy adtam vissza egy kifizetési csekket a rossz aláírás miatt. Az értelmesebbje megérti, sőt volt aki meg is köszönte, hogy figyelmesek voltunk ( kapkodott és nem figyelt az aláírásnál). Bármilyen hihetetlen sokkal több macera van azzal ha gond van az aláírással, mert így levelet kell írni, vagy telefonon megpróbálni utolérni, stb. mintha kifizetném, átutalnám, átszerződtetném. Tehát nem azért nem fogadják el, mert "bunkóskodni" akarnak. Ez így 3x annyi munka.

anarch 2013.07.11. 14:40:08

@cancer: Errefele van egy roppant egyszerű és működő megoldás, az adóhivatal - ami itt a mindenható - alkalmazza. Nevezetesen: a kényelem szempontjából online, faxon, telefonon, stb. is lehet ki/be/átjelentkezni más lakcímre. Erre föl szépen kipostáznak egy levelet a megadott lakcímre, hogy XY be akar jelentkezni, van-e ellenvetés.

Nem 100%-os a módszer, de jóval kényelmesebb és _elegendően_ biztonságos.

Mityu Addideapénzt kft LE 2013.07.11. 14:48:39

@cancer:

Ilyen dolgokat éppen ezért nem intézünk sem levelezgetés, sem szájhagyomány (telefonos ügyintézés) útján.
Éppen ezért ne háborogjon nekem egyik banki callcenteres, ha elhajtom a retpes pék pici kis dombjára, ha ilyen-olyan szerződés-ajánlatos szarokkal hívogat. :)
Mert személyes ügyintézés során nem csak Te, mint banki/biztosítási dolgozó, de én, mint ügyfél is meg tudok arról győződni, hogy nem a legújabb kész átverés show áldozata leszek. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2013.07.11. 14:49:41

@Mityu Addideapénzt kft:

"egyik banki callcenteres" =egyik bankcenteres SE :)

hüpike 2013.07.11. 15:28:20

@cancer: értem én a lényeget, hogy az ügyfél érdeke. Csak az irásodból gondoltam hogy kis eltérés miatt már nem elfogadható. Én nap végén már nem tudom a sajátomat elolvasni. :) De simán felismerem napok után is, nem tudná senki hamisítani. Igaz, én a poszter helyében inkább bementem volna, mint hogy hisztizzek.

Putyur 2013.07.11. 18:31:53

@Ficak:
Ezt azért mondod, mert nem voltál soha ingatlanközvetítő.
Végülis az autószerelő is csak odaüt egyet a kalapáccsal, és húszezer. Ja, hogy tudta hogy HOVA kell ütni...

Az a baj, hogy Magyarországon mindenki mindenhez ért. Amikor aztán eladja a lakását a lakásmaffiának (aki rohadtul nem akar fizetni), akkor sír a szája. (Megtörtént eset a praxisomban.)

CID 2013.07.11. 18:45:05

@FDToth: Mondjuk amikor másodszorra, bement apuci kicsi fiával, kicsit kissebb volt az esély, hogy lopott céges papírokkal, és hamisított meghatalmazással akarnak "felvenni" 3 xifont ;)

nandras01 2013.07.11. 19:43:59

@cancer: azt hittem, már senki nem fog normálisan reagálni.
a posztoló egy sértődékeny kis pukkancs, akinek az agya helyén is csak az a fenenagy kihaénnem tudat lakozik, és nem képes felfogni, hogy az ő érdekében kérik annak az igazolását, hogy valóban ő akarja amit akar.

lehet a bankokat, meg a biztosítókat szidni orrba- szájba, sokszor rá is szolgálnak, de jelen esetben a posztoló a hunyó.

Flekko 2013.07.11. 20:07:08

ING levelelének stílusa hivatalos volt a poszter viszont tájékozódhatna mielőtt nyilvánosan elkezdi fröcskölni a bankot és saját magát megalázni. Az ING csak a poszter és saját biztonságát védte, szóval a poszter a hibás ebben a helyzetben tehát ha bocsánatkérésről van szó akkor illene a poszternek bocsánatot kérnie a kellemetlenségekért.

bigmac 2013.07.11. 20:23:01

@zsiráfffff: ha megváltozik a neved akkor új személyi; stb....az azon szereplő aláirás az etalon, szerződéskötéskor ineligensebb ügyintézők szokták is jelezni ezt...ha nem úgy irsz alá ahogy személyin van akkor bekeköthetnek....bárhol bármikor....persze aki nem ír sokszor alá annak nincs egy kialakult aláírása az lépten nyomon belebotlik ebbe....

bigmac 2013.07.11. 20:31:03

@batgirl: mondjuk hasonlitok rád ellopom a tárcád benne minden féltett kártyáddal adatoddal? Akkor mit csinász? És erre jön még az aláírás...nagyjábol begyakorlom és milyen yo is lenne ha elfogadnák nem kötekednének ugye?

bigmac 2013.07.11. 20:33:19

Bankos dolgozó commentelőnek van igaza...az Aláírásnak súlya van....rutinosabbaknak épp ezért több is van;)

bigmac 2013.07.11. 20:36:51

@hüpike: mondjuk azért szerintem nem nehéz dolog végírni egy sort.....akinek nem ment azt régen nem engedték másodikba...yo mostmár más világ van:)

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.12. 00:16:06

Sem ING-em, sem gatyám,
nem is bankolok talán.
Nem írok alá semmit sem,
nem adom át önként mindenem,
sem istenem, se hazám.

Dr. Fűzfapoéta

anr96 2013.07.12. 01:54:54

Látom érzékenyen érint a dolog.

Az írásunkra minden fizikai és pszichés tényező hatással van (önhibánkon kívül is).

Egy ügyes csaló aki besétál a bankba az irataimmal, az már valószínűleg rendelkezik olyan készségekkel, hogy az aláírásomat is tökéletesen fogja reprodukálni. Habár az ilyen veszély nem fenyeget, mivel nincs mit elvinnie.

Egyébként a banki ügyintézők, kapnak grafológiai képzést is? Vagy mitől ilyen májerek az aláírások felismerésében?

cancer 2013.07.12. 07:12:19

@anr96:
Mindegyik bankfiókból általában legalább egy ember részt vesz egy grafológiai alap képzésen.
És vannak olyan hamis vagy akár valóban a tényleges ügyféltől lévő aláírások amikhez bőven elég ha van két szemed, látod hogy nem egyezik meg a leadott aláírás mintával.
Mivel Bank/Biztosító esetében is a pénzről van szó, ha az ügyintézőben a legkisebb kétely is felmerül, vagy ha tudod hogy az adott ügyfél írta is alá, de eltér a rögzítettől, MEG KELL TAGADNI a tranzakciót. Utólag beleköthet, hogy mégsem Ő írta alá, stb. , .... hallottam már ilyet nem egyet, ..... aztán jönnek a vizsgálatok ELLENED, hogy kellően alapos és körültekintő voltál el, az adott aláírás alkalmas volt e a megtévesztésre, stb Nekem ez nem hiányzik.

bekbórd! 2013.07.12. 08:29:51

Én lassan már alig tudok olvashatóan írni. Meg szoktam lepődni a -relatív- szép írásomon, ha előkerül egy 10 évvel korábbi, vagy akár iskolai papír, füzet.

Martinicske 2013.07.12. 08:34:27

Nekem a K&H -val van ilyen horror sztorim.

Vissza akartam adni egy bankkártyát amit nem használtam. A saját nevemre szólót.

Nem engedték, mert a feleségemmel közös számlánk volt és szerintük hiába van a kártyára írva az én nevem, csak ő adhatta volna vissza.

Adtak egy papírt (azzal, hogy ez ügyfél számára ki nem adható papír úgyhogy mindenképp vigyem vissza még aznap), hogy írassam alá a feleségemmel, hogy engedélyezi számomra a kártya visszaadását.

Egy vicc.

Miután visszavittem a papírt az ügyintéző meggyanusított, hogy nem a feleségem írta alá. Ennek ellenére ekkor már a kártyát visszavette a szerinte hamis aláírással is. Na, gondoltam ha így is ezt műveli akkor hülyeség volt hazamennem aláíratni azt a nyomorult papírjukat.

Két dolgot mondtam neki.

1. Érezze már át a helyzet jelentőségét, itt nem valamit igénybe akarok venni, hanem éppen visszaadni akarom a kártyát. Nincs értelme ellenőrizgetni. Ott állok, személyi igazolvánnyal, kezemben a kártya amire rá van írva a nevem. Még ha nem is az enyém lenne: VISSZAADOM. Mondja meg, hogy ezzel hogy tudnék visszaélni. Nem tudta megmondani.

2. Engem ne gyanusitgasson hamisítással, mert kikérem magamnak.

Közben a biztonsági őr a szomszéd ügyfélpultba bekönyökölve hallgatózott.

Pár nap múlva a feleségem és én is megszüntettem a számlánkat náluk.

A lábam nem teszem be többet K&H bankba.

Győri fiók, Szent István u. a hotel melletti.

hüpike 2013.07.12. 08:49:46

@bigmac: jaj, bocsi, az én időmben az olvasás és szövegértés volt a lényeg. ;))

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.12. 11:01:35

Jajistenem, de magyar ember ez a levélíró... Peeeersze a bank, az legyen marha biztonságos, hozzon mindenféle szabályokat, hogy ne lehessen csalni - de ha valamelyik szabály neki kellemetlen, akkor egyből fel van háborodva, hogy micsoda dolog ez...!!!!

"Mint feljebb is hivatkoztam, több, mint 10 éve vagyok ügyfelük... felteszem ennyi idő alatt egy normális partneri kapcsolat esetében kialakul az úgynevezett kölcsönös bizalom"

Ez mit jelent? Ha valaki egy éve van ott, akkor azt szivassák az ilyen dolgokkal, de téged ne, mert tíz éve vagy ott? Esetleg, ha valaki húsz éve van ott, attól már soha ne is kérjenek semmilyen papírt?

Másrészt: a normális partneri kapcsolatba (amit hiányol ez a...) éppen az is beletartozna, hogy ő maga, az ügyfél is elismeri, hogy bizonyos dolgokat meg KELL csinálniuk a bankban, és ebben ő is partner...

Der Beste 2013.07.14. 06:15:31

@Hoppácska: Tökéletesen igazad van!

A posztoló egy pukkancs.

Taxomükke (UK) 2013.07.14. 19:12:51

Így kell ezekkel bánni. Őszintén gratulálok.
süti beállítások módosítása