Tékozló Homár

Hamis jegyet árul a BKK - vagy hazudnak a munkatársaik (frissült)

2013.07.24. 10:34 | jackyll | 147 komment

Egyszer már hallottuk az ultimate érvet, hogy az utast abúzáló ellenőrök nem is ellenőrök voltak, hanem biztonsági őrök, és nem is abúzáltak, mert a hazugságvizsgáló azt mondta. Valami hasonló történt ezúttal a Batthyányi-téren. Az ellenőrnek látszó tevékenységet végző személyek hamis jegyre hivatkozva kiosztottak egy 16 ezer forintos büntetést naiv ügyfélnek, aki egy megállóval korábban vette a jegyét. Nem elég, hogy a befizetett büntetést kamatostul követeljük vissza naiv utasnak, de ezúttal szeretnénk egy BKK és alvállalkozóitól FÜGGETLEN vizsgálatot kérni, milyen alapon lopják el rendszeresen az utasok érvényes jegyét? És kik?

UPDATE 07/25: A BKK szerint nem nevezték hamisnak a jegyet, hanem azért büntettek, mert kétszer kezelték. Naiv ügyfél ezért beküldte a megmaradt jegye fotóját, amiről szintén azt állították, hogy "már kétszer kezelték".

Számos visszásságról hallhattunk már a BKK berkein belül, de most egy új, elképesztő büntetési eljárással találkoztam. Mondanom sem kell, hogy értetlenül és tehetetlenül álltam a megvásárolt, kilyukasztott jeggyel a kezemben, mialatt körül álltak az ellenőrök. A metrón. Ahol mindenhol ellenőriznek lefelé. Mivel sajnos otthon felejtettem a bérletem, így teljes nyugalommal elővettem az egyik pénztárban korábban vásárolt jegyeket, amiket pont az ilyen helyzetekre tartogattam. A Kossuth téren elővettem az egyik jegyem, kilyukasztottam, odaléptem az ellenőrök elé, majd amikor ellenőrizték, nyugodtan zsebre vágtam, és tovább sétáltam. Felszálltam a metróra, majd a következő megállónál, a Batthyány téren le is ugrottam róla. A mozgólépcsőn felfelé hallottam, hogy kifelé is ellenőriznek. Teljes nyugalomban elővettem a jegyem, felmutattam az ellenőrnek, aki rögtön elvette és elém állt. Először azzal kezdett fenyegetni, hogy hamis a jegyem.

Mondtam, hogy az teljes képtelenség, hiszen az ő pénztárukban vettem; ha jól emlékszem, a Deák téren. Ekkor még két másik jól megtermett ellenőr is közrefogott, és nagyítóval nézegették a jegyem. Közölték, hogy ez már érvényesítve volt. Persze kifejtettem, hogy ez képtelenség, hiszen maximum 10 perce lyukasztottam.

Le sem engedtek volna a Kossuth téren, ha nem így teszek, vagy ha nem érvényes a jegyem. Aztán konstatálták, hogy lehet, hogy olajos. Mondtam, hogy az előfordulhat, mert nemrég kicsit kifolyt az ebédem, és bár ez tokban volt, lehet, hogy ráment. De sehol sem írják rajta azt, hogy ha esetleg bármi ráfolyik, nem használható. Persze semmilyen észérv nem érdekelte őket, és bár becsületesen megvásároltam és kilyukasztottam a jegyem, hiszen a metrón lefelé mindig, felfelé pedig sűrűn ellenőriznek, mindez semmit sem ért. Nem engedtek tovább, amíg oda nem adtam az igazolványom. Sőt, még rendőrrel is fenyegettek, holott semmi alapjuk nem volt rá, hiszen érvényes jeggyel utaztam. Mindössze akkor engedtek tovább, amikor odaadtam az igazolványom, majd a kezembe nyomták a 16 ezer forintos büntetést. Persze könnyen áll körül a három jól megtermett ellenőr, 42 kg-s nőként nem sokat tehettem. Nyilván, ha megpróbáltam volna faképnél hagyni őket, nem hagyták volna, arra pedig nem volt időm, hogy megvárjak egy kiérkező rendőrt, és neki is bizonygatni kezdjem a nyilvánvaló tényeket, és az igazamat. Hiszen ez kicsivel 9 előtt történt, amikor nyilván munkába rohantam…

Felteszem tehát a költői kérdést. Vajon hogyan fordulhat elő, hogy veszek egy jegyet, kilyukasztom, lefelé menet ellenőrzik is, leengednek, majd felfelé menet megbüntetnek? Hol van a hiba a pajzson?

Még ha igaz is lett volna bármelyik állításuk, akkor is, hogyan fordulhatott elő, hogy leengedtek, majd fel már nem? Ez egy új trükk lenne? Hogy átengednek egy „kapun”, majd meggyanúsítanak és megbüntetnek egy másiknál?

Úgy tűnik, mindig újabb és újabb meglepetésekkel kell szembesülniük a gyanútlan utazóknak, akik nem elég, hogy megveszik, majd ki is lyukasztják az arcátlanul drága jegyet, még teljesen alaptalan vádakkal meg is büntetik őket. Ráadásul két jegyem is volt. Az egyiket, amivel az eset történt, hiába kértem vissza.  Nem adták oda, és mindezt azzal indokolták, hogy csatolniuk kell. Valóban?
Hová? Tudták jól, hogy panaszt akarok tenni, hiszen kifejtettem nekik, így valójában csak félhettek, hogy kiderül, hogy átvertek, és falsból adták a büntetést. A másik jegyem még mindig meg van.

Használni ezek után nem fogom, viszont a panasztételnél még jól jöhet. A vicc az egészben, hogy amikor befizettem délután a büntetést – nehogy még valami kis csellel tovább növeljék az összeget
–, nyilván BKK-val akartam menni, de az ellenőrök nem engedtek fel a csekkel a kezemben, hogy
eljussak az irodájukig. Ha egyáltalán ellenőrök voltak… Merthogy a pénztáros nő közölte, hogy amikor lementem, és ellenőrizték a jegyem, akkor feltehetőleg nem nézték rendesen, merthogy valószínűleg biztonsági őrök voltak, nem ellenőrök. A kérdésemre, hogy akkor mégis miért viseltek BKK-s ellenőri karszalagot, csak annyit felelt, hogy mindig az van rajtuk.

Tehát akkor, ha lefelé megyünk, nem vagyunk kötelesek megmutatni a bérletünket, jegyünket? Hiszen a biztonsági őr ezek szerint nem e célból van ott. Akkor mégis miért nem engednek át minket, ha nem mutatjuk fel az utazásra jogosító eszközünket? Kik akkor ők valójában, és milyen jogokkal rendelkeznek? Ki az ellenőr és ki a biztonsági őr, ha ugyanazt a jelzést viselik? Rengeteg kérdés, de választ egyikre sem kapunk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2013.07.24. 10:36:54

Tanuld már meg normálisan leírni annak a kurva térnek a nevét, te nyomorult.

HereGuru 2013.07.24. 10:44:54

Már megint, ezek a csúnya békávé...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 10:45:30

A hejesírási hibák teljesen hiteltelenné teszik a történetet. Ha a négy elemit nem tudta elvégezni, hogyan tudna kommunikálni egy magasan kvalifikált ellenőrrel?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.24. 10:46:56

A csekkes részt nem értem.
Azonkívül 16000 forintért csak megvárom a rendőrt. Aztán, ha igazam van, saját kezűleg rugatom ki a három orkot.
Már alig várom, hogy 42 kilós nő legyek.

GrandTurismo 2013.07.24. 10:48:28

Kellemetlen de a levél író sem tudta a jogait sem az ellenőrző személy jogkörét. A BKV-s ellenőrnek nincs jogköre elkérni a személy azonosító igazolványt. Simán rendőrt kellet volna hívni és ennyi.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.24. 10:50:39

Bezzeg, ha Bolváry Gellért lenne a BKK vezére, ehelyett a tiknó Vitézy-gyerek helyett, ilyesmi nem fordulhatna elő.

fiktiv állat 2013.07.24. 10:52:31

"Először azzal kezdett fenyegetni, hogy hamis a jegyem."
Na ez egy szép mondat.

Uramisten 2013.07.24. 10:56:46

a bkk szép és jó, álmodoznak most is új metrószakaszról, hiszen választás lesz, muszáj nagyot mondani..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.07.24. 11:11:54

1. Nem hamis jegyet árulnak, vagy hazudnak, hanem hamis jegyetárulnak ÉS hazudnak - rendületlenül.
2. Semmi garancia nincs rá, hogy a kihívott rendőr tényleg az, és még ha valóban rendőr, akkor is összejátszhat a BKV-orkokkal és hamis tanúskodásban is óriási rutinjuk van (-> 2016).
3. A Duda báránya, az volt 42 kiló, nem egy felnőtt nő! Csak nem az anorexia rút mellékhatása a fogalmazás-gátlás?

duddva 2013.07.24. 11:14:07

@fiktiv állat: Kezeket fel vagy hamis a jegyed!
így már igazi fenyegetés lenne.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.24. 11:14:35

tényleg semmi más nem jut eszetekben, csak a helyesírási hibák????

sünt nektek, análisan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.24. 11:14:43

". Közölték, hogy ez már érvényesítve volt. Persze kifejtettem, hogy ez képtelenség, hiszen maximum 10 perce lyukasztottam."

Persze, hogy érvényesítve volt, ha már kilyukasztottad :D Hiszen különben hogy engedtek volna be? :D
BKK logika!

igazságos 2013.07.24. 11:18:55

Már megint egy majom, aki még zabálni se tud rendesen.

Aki nem tud rendes ételt venni magának, megérdemli. Csak egye a folyós szarokat, az való neki.

A jegyről nem volt blokkod? hiszen mindent a zsebedbe tömtél.

Kérdés:

Ha a jegyeid ilyenek lettek, akkor mi lett a többi iratokkal? :P

Hiszen úgy tudom, a jegyet nem lehet összegyűrni sem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 11:18:56

@batgirl: Figyejj, kedves! Egy fálydalom elolvasni.

igazságos 2013.07.24. 11:20:19

amúgy meg, ha 2 munkanapon belül kifizeted, 8000 csak a bünti, a fele

igazságos 2013.07.24. 11:21:13

@GrandTurismo: ja, majd egy hamis jegynél rendőrt hív magára, te hülye vagy, bzdmeg

Dr. Kix 2013.07.24. 11:22:10

vitézi majd erre is válaszol valami semmitmondóval, oszt el van intézve.

igazságos 2013.07.24. 11:25:31

@Dr. Kix: a leendő pasimat nem bántani! :P

SemBoga 2013.07.24. 11:25:48

rendőrrel fenyegetnek? akkor igenis követelni kell, hogy hívják ki a rendőrt és csalás miatt feljelentést tenni az ellenőrök ellen

töketlen nemzet sorsa a szívás

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.24. 11:26:05

SAjnos be kell látnom, hogy hatalmasat hazudik a poszter.
"Mivel sajnos otthon felejtettem a bérletem, így teljes nyugalommal elővettem az egyik pénztárban korábban vásárolt jegyeket, amiket pont az ilyen helyzetekre tartogattam."

Ugyanis, ha párnapon belül bemutatja az érvényes bérletét, akkor ennél kevesebb összegből ússza meg.

Ez bukta volt.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.07.24. 11:26:57

Persze! Csak a magyar államnak nincs joga és lehetősége megengedni polgári intézményeknek az önbíráskodást! Hogy mást bűnösnek nevezzenek! Hogy az okozott kárnál, több pénzt követeljenek! Valamint azt, hogy anyagilag érdekeltek legyenek a büntetésben, azok büntessenek és gyártsanak bizonyítékot!

A nemzetközi jogi kötelezettségeink ezt nem engedik meg!

1., A bizonyíték korrumpálódik, ahogy lehetősége van az anyagilag hasznot húzó félnek hozzáérnie!
2., Ez önbíráskodás!
3., Milyen jogon veszik fel különösen védett adatokat?!
4., Beengedték a BKV területére! Akkor már jogosan tartózkodik ott! Ne engedjék be azokat, akiknek nem fizették ki a szolgáltatást! Mi az, hogy az utazás végén kérik a jegyet?! Milyen joguk van hozzá?! Semmilyen! A magyar állam nem is adhat rá jogot! Csak az utazás megkezdése előtt! Senkinek semmi köze hozzá, hogy mi hova utazunk! Főleg ha névtelenek akarunk maradni!

GrandTurismo 2013.07.24. 11:27:10

@igazságos: A levélíró szerint nemvolt hamis a jegye szóval miről van szó? Aki nem tud olvasni ne mást minősítsen hanem magát.

hüpike 2013.07.24. 11:27:58

@igazságos: amit nem lehet összegyűrni, az a postai csekk :)

igazságos 2013.07.24. 11:28:24

@SemBoga: persze, mindenki rendőrrel fenyegetőzik, csak sajnos soha nem az ellenőrök szívják meg

ez ojjan lenne, mint egy öngyilkosság

nem véletlen, hogy a poszter se merte ezt fikszírozni

igazságos 2013.07.24. 11:30:02

@hüpike: a jegy is ijjen, olvasd el a hátulját

@GrandTurismo: a levélíró először azt mondta, hogy nem volt hamis jegye, de utána már közölte, csak olajos? (nem inkább zsíros) volt a jegye

ebből már lehet tudni, hazudik

Rosszindulatú Vászka 2013.07.24. 11:30:07

Zavaros. Most akkor hamis, vagy kécver érvényesített? Jegyzőkönyv?

AtiSnatch 2013.07.24. 11:36:10

@batgirl: vagy ő nem tud erről a lehetőségről... vagy hazudik, de mivel a bkv az ellenfél ,hagyok neki egy kis bizalmat azért :)

ferand1979 2013.07.24. 11:36:56

Öhöm.. Sántit a dolog kissé.. ugyanis.. Ha nincs nálam a bérletem, és megbüntetnek, bemegyek az Akáczfa u.-ba, és bemutatom a bérletem, amit korában nem tudtam, és csökkentett összeggel megúszom, és NEM FIZETEM KI A 16 EZRET!!!!
Másik dolog, hogyha tényleg hamisnak mondták a jegyem, megvárom a rendőrt, azaz hívok én is egyet... Na akkor lehet ebből csetepaté.. Mert ha összejátszós, korumpált szervvel van dolguk, akkor hamar kiderül..

hüpike 2013.07.24. 11:39:12

@igazságos: bérletem van, ezért azt hiszem nem fogok fölöslegesen kidobni néhány száz Ft-ot. :) Bár lehet hogy kellene tartaléknak? És mi van ha azt is otthon hagyom? Elgondolkodtattál.

igazságos 2013.07.24. 11:39:51

@Rosszindulatú Vászka: kéccer érvényesített

@ferand1979: és te szívod meg a végén :P

karosszékely 2013.07.24. 11:41:13

Jackyll ismét félreértelmezte a szöveget. Nem egy megállóval korábban vette a jegyét, hanem már régebben, csak most akarta felhasználni.

igazságos 2013.07.24. 11:41:38

@hüpike: a témához szólunk!

az első helyen azért fogadták el a jegyet, mert az ellenőrök látták, hogy lyukasztott, így nem foglalkoztak vele, nézték meg alaposabban

CID 2013.07.24. 11:42:10

@batgirl: @Avi Snatch: vagy esetleg, nem számított arra, hogy megdasszák érvényes menetjegy birtokában. Utólagos bemutatás többe van, mint egy jegy. Az utánajárásról nem is beszéljünk;)

igazságos 2013.07.24. 11:43:19

@karosszékely: akkor viszont tutira érvényesítve volt kétszer!

tudod, van olyan a jegyeknél, amikor csak rányomtat

ebbe egyszer én is belefutottam, elsőként, pestre feljutva, vidéki parasztként, nem tudtam, hogy a tesóm már érvényesítette azt, és újra felhasználtam, gondolván, még jó a jegy

de bemutattam a bérletet, és ennyi

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.24. 11:44:11

Mi az, hogy valaki 9-re jár dolgozni? Mi az, hogy belefér a 16 ezres bünti? Anyágilag okosabb lett volna megvárni azt a bizonyos rendőrt.. Na meg én most így nem tudtam meg, hogy a rendőr is benne lett volna-e. Ami azért csak érdekelt volna!
Bármiféle jelentéssel fenyegetni meg csak jeggyel a kézben. Áh.

A BKK és holdudvara maffiageci tagjai számára természetesen jár a hátba-vállba akasztott húskampókon keresztüli felfüggesztés, közben blekendekkerrel random helyre testbe-fejbe fúrkálás, családjuk jelenlétében, természetesen. Nem bírom én az ilyet.

AtiSnatch 2013.07.24. 11:44:41

@CID: az igaz, de akkor nem hagyom, hogy megdasszanak!

igazságos 2013.07.24. 11:45:10

@Kellemes Zérókomponista: Pesten 10-kor kezdődik a műszak este 6-ig

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.24. 11:45:32

@igazságos: hogy a faszba' volt bérleted és minek vidéki parasztként? (A pesti parasztság az jobb vagy rosszabb?)

igazságos 2013.07.24. 11:47:01

@Kellemes Zérókomponista: szereztem egyet ismitől, aki nem írta rá a diákigazolványszámát, de a dátum két nappal korábbi volt rajta

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.24. 11:48:13

@igazságos: milyen műszak? Ne akassz már ki, komolyan. Egy egész városban, mindenféle munkakörben, s műszakban mindenkinek 10-kor? Nanebassz fel.

Emberek, ki kezd 10-kor és milyen munkakört lát el? Ki hánykor kezd? No?

CID 2013.07.24. 11:49:20

@igazságos: né hazuggy, SINOSZ kártyával ingyen utazol, na meg Kátyával is;)

igazságos 2013.07.24. 11:49:21

@Kellemes Zérókomponista: első találkozásom a BKV-val című fejezet :P

rögtön megbüntettek persze, de sajnos jogosan

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.24. 11:49:50

@igazságos: ÜGYESKEDTÉL. Mégsem lógattak fel. Mostmár egész életedben bűntudattal kell élned!

AtiSnatch 2013.07.24. 11:49:52

@Kellemes Zérókomponista: 7től 16ig! pénteken 15ig! Jedi vagyok!

igazságos 2013.07.24. 11:50:37

@CID: akkor még nem voltam a kártyára jogosult, amíg tanultam diákigazolványra vettem a bérletet, de első utamra jegyet vettem

@Kellemes Zérókomponista: pesten 10 előtt szinte csak az élelmiszerboltok vannak nyitva, meg a benzinkutak :P

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.24. 11:51:12

@igazságos: ja jó, akkor jó. Mennyire? Volt-e kínos csend? Esetleg ölelés a végén? A jogosan miért sajnos? A jogtalannak meg örültél volna?

CID 2013.07.24. 11:51:25

@Kellemes Zérókomponista: Hát pölö egy plázában lévő ügyfélszolgálat?:)

Kifordított kacagány 2013.07.24. 11:52:59

én azt nem értem mi abban a probléma, ha egy 42kilós felnőtt nőt állnak körül. ott a nagy jövés-menésben csak nem erőszakolják meg.

CID 2013.07.24. 11:53:19

@igazságos: Ja, ha csak úgy nem. Leírtad már, miért süketülsz?

igazságos 2013.07.24. 11:53:20

@Kellemes Zérókomponista: hát, már majdnem megsajnált az ellenőr, ahogy ott sirattam

még mondta is, hogy sajnálja a dógot

az még hagyján, de utána el kellett caplatnom az akácfa utcába, hát alig lehet odatalálni, hogy rohadnának meg

igazságos 2013.07.24. 11:55:02

@CID: orvosi hozzá nem értés miatt

ugye, én nem vagyok született nagyothalló, csak 9 éves koromtól

viszont ugye, a kártyához kell egy bizonyos mértékű halláskárosodás, amit csak most értem el, két éve

addig amíg tanultam, diákigazolvány, utána két évig teljesáru jegyes utazás, meg napijegy 1500-é

igazságos 2013.07.24. 11:57:16

itt is van az, hogy ha 2 napon belül fizecc, akkor elengedik a felét

ha hamis lett volna a jegyed, tényleg rendőrt hívnak rád, maguk az ellenőrök

CID 2013.07.24. 12:00:18

@igazságos: Azért ugye nem örökletes, má csak Józsi miatt kérdem? :D

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.07.24. 12:01:24

@Kellemes Zérókomponista: papír szerint 8:30-tól 17:00-ig van a napi munkaidő (versenyszférás-irodás; dejóis a légkondi most!), de valójában megmondták, hogy heti 40 óra, osszam be :) és ez így van jól, különben semmit nem tudnék elintézni, mert minden más hely 9-10-től max. du. 4-ig van nyitva, nem is értem. :)

igazságos 2013.07.24. 12:01:55

@CID: dehogy :P én is kaptam az orvosoktól ajándékba

mqqq 2013.07.24. 12:07:10

Batthyányi-téren? gratula...

Hipper 2013.07.24. 12:18:15

@atörökk: Hogy dögölné már ki a világból, te tahó paraszt. (tetszik ez a stílus, elloptam bocsi)

CID 2013.07.24. 12:18:41

@igazságos: hát, hanem akarod elárulni.... Szarul szurták fel a füled,mert a mejjedre koncentrált a pedó orvos? :D

Atörökk 2013.07.24. 12:21:40

@Hipper:
Beléd meg mi ütött? Csalánra hugyoztál bal lábbal kelés közben?

igazságos 2013.07.24. 12:38:25

@CID: ja, többen voltak, de igen. lehet, pedofilok voltak?

ferand1979 2013.07.24. 12:38:35

@igazságos: Bátyám kitolatott esőben egy autó elé és karambolozott. Kihívtuk a rendőrséget, mert 30-as övezetben történt a dolog, és a másik autó 150m-rel később állt meg.. Ráadásul az autójában volt egy kiskorú gyermek, ülés nélkül.
A rendőr kiérkezése előtt a gyermeket egy közeli ismerősével elvitette (gyerekülés nélkül úgyszintén), és a rendőrségnek mindent tagadott.. A gyorshajtása sem bizonyított azzal, hogy láttuk a nagy sebességét, ill. hogy hol állt meg...
A szerv rábeszélte a Bátyámat, hogy egyszerűen ismerje el a vétkét, ne foglalkozzon a "részletekkel", mert ha ők is beleavatkoznak, jegyzőkönyvet vesznek fel, stb. akkor büntetést is kap, várnia kell pár hónapot az ügy lezárására és egy irodaasztal mögött ülő aktakukac úgysem adna neki igatat, még ha 100-zal is ment az illető...

mindent megtesznek, hogy ne keljen dolgozniuk...

McZozo 2013.07.24. 12:42:00

ha nincs nalam simli akkor tuti rendort hivok es megvarom mert tudom nekem van igazam es hot biztos hogy en nem fize tek 16 ezret, ha nem hibaztam, Masik meg hogy ha azt irja berletet otthon felejtette, tudtommal ez e setben olcsobban meguszta volna ha arra hivatkozik mert ha jol tudom van valami hogyha bemutatod az akacfaba akkor csak 2000. bar lehet ezt mar megemeltek. De ettol meg ketes a sztori nekem. Azokonak meg akik itt rendszeresen azt irjak hogy ok lerugtak volna az orkokat esatobbi esatobbi mondanam hogy ott legyen nagylegeny. en rendesen felulrol utom a 100Kg ot de ettol meg nem allok le harom kopasszal rugdosodni. Bar teny hogy engem nagyon meg se allitottak e miatt :)

Bérgyilkos Bohóc 2013.07.24. 12:52:18

@batgirl:
"ha párnapon belül bemutatja az érvényes bérletét, akkor ennél kevesebb összegből ússza meg"

Ugye ez egy hülye vicc akar lenni? Nyilván normális esetben senki nem számít arra, hogy jegy ellenére is baszakodnak vele. Így ennek tudatában, nem kérdés, hogy jeggyel jobban jár.
(Bérlet utólagos bemutatása 3000 Ft, BKV vonaljegy 350 Ft)

igazságos 2013.07.24. 12:52:30

@ferand1979: ugye, hiába magyaráztam én is a telefonos posztnál, hogy a rendőrök körberöhögnek, ha te úgy mégy oda, hogy jaaj, elhagytál valamit, és nincs konkrét bizonyíték arra, hogy alátámaszd a mondanivalód

itt viszont tényleg a bátyád volt a hibás, hogy nem volt gyerekülés, az kisebb vétség

ilyen alapon az autó alá kerülhetett volna az utcáról egy gyerek is, aki épp arra ment

Mylady 2013.07.24. 12:54:17

Hát én egyszer megérdeklődtem a kifelé ellenőrző ellenőröktől (kedves, barátságos nő volt), hogy miért ellenőriznek kifelé, amikor be sem lehet menni jegy vagy bérlet nélkül.
Azt a választ kaptam, hogy befelé csak azt nézik, hogy van-e jegy/bérlet, kifelé meg az érvényességüket.
Ahelyett ugye, hogy egyszer néznék meg, befelé.

Egy versenyszférában dolgozó vállalatnál szerintem lendületből rúgnák ki az ilyen munkafolyamatok szervezőit.

igazságos 2013.07.24. 12:55:14

@Bérgyilkos Bohóc: ha tényleg hamis lett volna a jegy, az ellenőrök rendőrt hívnak, maguk

nem várják meg, míg a poszter hív, pláne hülyék lennének nem rendőrt hívni, ha hamis a jegy

nem szórakoznak ilyenkor, ha látják, hogy megtehetik, és ha tényleg hamis volt a jegy

kétszer érvényesítésnél simán elveszik a jegyed, és kiírják a büntit, de elmondják, ha bemutatod a bérleted, elengedik

Mylady 2013.07.24. 12:58:16

@batgirl: Viszont a metróba nem engednek le azzal az ígérettel, hogy "ha esetleg ellenőr lesz kifelé és meg akar büntetni, akkor majd jól bemutatom pár napon belül".
Ez csak akkor működik, ha ellenőrzés nélküli helyen szállsz fel valamilyen járműre és elkapnak.

hüpike 2013.07.24. 12:58:22

@igazságos: szerinted mennyire logikus bérlet mellé jegyet venni? Szóval ha a sorok között is, de a témához szóltam. Baj ha nem hülyének nevezem a posztolót?

igazságos 2013.07.24. 12:58:59

@batgirl: szegény csak azon lovagol, hogy hülye lenne a poszter kifizetni a 3000 ft-os büntit, ha 350 egy jegy (merthogy volt neki érvényes)

de nem érti, nem akarja megérteni, amit a másik mond

jeggyel sem járt jobban, hiszen

1. régi volt
2. esetleg volt érvényesítve, csak ő ezt nem tudta, vagy elfelejtette

A bkv-nál ott lesz a bizonyíték, azért is rakták el a jegyet.

igazságos 2013.07.24. 13:00:49

@hüpike: ha a bérletét otthon felejtette, akkor simán kitelik tőle, hogy azt is elfelejtette, hogy használta már a jegyet

nyugodtan éld még bele magad, és forgasd ki a másik szavait a saját gondolataid szerint

Mylady 2013.07.24. 13:01:17

@Kellemes Zérókomponista: Hivatalosan 8-kor kezdődik, a gyakorlatban 8 és 9 között érkezem. Időnként előfordul, hogy 9 után esem be, de olyankor igyekszem nagyívben elkerülni a főnököt.

tangapapucs 2013.07.24. 13:03:58

Hát persze...
Legközelebb vegyél jegyet, és ne a homáron hazudozz.

England win The Ashes! 2013.07.24. 13:07:44

@hüpike: van benne ráció, maradjunk annyiban.

labi 2013.07.24. 13:10:24

"Közölték, hogy ez már érvényesítve volt. Persze kifejtettem, hogy ez képtelenség, hiszen maximum 10 perce lyukasztottam"

Tejhát mégis érvényesítve volt. :)

Más:
Ha van bérlete minek fizet 16 ropit, amikor azt bemutatva sokkal olcsóbban megúszná? (ha annyira nincs ideje legközelebb szóljon nekem, elintézem és felezzük a megtakarítást) :)

Az meg hogy egy ellenőrzésen átmegy az ember az egy dolog. Egyszer félkómásan reggel a zsebemből a bérlet helyett a céges belépőkártyámat előhúzva jutottam át, és csak utána vettem észre a hibát... pedig nem is hasonlít.

igazságos 2013.07.24. 13:11:42

@labi: így van, két opció

vagy 2 munkanap és 8000 ha nincs bérlete

vagy van bérlete, és akkor 3000

de az ellenőröknek lesz bizonyíték a kezükben, ha reklamálna

encir 2013.07.24. 13:17:04

Mondjátok már, ezeket az ellenőröket - vagy miket - a Sasszem klinikáról szalajtották? Vagy UV vizsgáló van beépítve a retinájukba? Hogy látják egy pillantásra, hogy hamis a jegy?

hüpike 2013.07.24. 13:17:38

@Graeme Swann 4 Prime Minister: majdnem megköszöntem. De most miben van ráció? Hogy otthon felejtette a bérletet, és mindig van nála jegy, vagy hogy picit kamuzik? Mert ha az első, nem irigylem az aggodalma miatt.

igazságos 2013.07.24. 13:19:47

@encir: az még hagyján, de mindig tudják, kivel kekeckedhetnek

mondom, ez az első budapesti élményem, egyedül, hogy megbüntettek a metrónál

England win The Ashes! 2013.07.24. 13:27:10

@hüpike: nem. Abban van, hogy a bérlet mellett - nem fizikailag mellette - van egy vonaljegyed is. Pl. reggel jut eszedbe, hogy tegnap lejárt a bérleted, de már nincs idő venni.

Mylady 2013.07.24. 13:30:34

@encir: Egyszer pont erre kérdeztem rá az egyiknél, mutatott 4-5 féle hamis bérletet. Mind olyan volt, hogy ha közelről, alaposan megvizsgálod, akkor látszik, hogy hamisítvány. Messziről és lendületből szemlélve semmi különös nem látszott rajta.

Egy időben engem rendszeresen megállítottak, elvették és nézegették a bérletet. Megkérdeztem, miért pont az enyémet. Azt mondták, amire pirossal van rápecsételve a dátum, azt könnyebb hamisítani, ezért azokat jobban megnézik. Mondtam, hogy szép, szép, de nekem cafeteriás bérletem van, a cég egyben szerzi be, nincs ráhatásom a pecsét színére. Erre azt a választ kaptam, hogy tudják, mert csak a céges beszerzéseket pecsételik pirossal. Tök logikus, nem?

Egyéves Önkéntes 2013.07.24. 13:34:58

@batgirl: Mondatkezdő nagybetűről hallottál már??? :)

hüpike 2013.07.24. 13:39:25

@Graeme Swann 4 Prime Minister: hát lehet. Az én értelmezésem szerint mindig van nála jegy otthonfelejtős alkalmakra.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 13:46:17

@Tiborfalvi Tibor: "Azt nézd, beszóltak!"

:)) Nyugodtan, én bírom. Mindenesetre jó tudni, hogy van aki figyel.

Kár, hogy a zillető nincs tisztában az irónija fogalmával. De nem baj, nem lehet mindenki tökéletes, mint én.

ferand1979 2013.07.24. 13:47:19

@igazságos: a szituáció a következő: Megyei jogú város, lakótelep. 30-as övezet. Parkolni ferdén lehet, 45-60 fokban. Tehát háttal tulajdonképpen betolatni nem lehet.. Így kizárólagos alapon csak az elejével állhatsz be, kiálláskor tolatsz kifelé. Melletted nagy dög autók, kilátni csak akkor lehet, ha már az autód fara kitolódott az úttestre. Az a szitu, hogy kiszállsz, megnézed jön-e valami, ha nem, beülsz és kitolatsz szóba sem jöhet, mert kicsi az utca, 2 beágazás is a középen, bármikor kikanyarodhat autó, amíg te visszaülsz, és elkezdesz tolatni. Belvárosról beszélünk, hang alapján is nehézkes tájékozódni, hogy jön-e autó.. És esett az eső...
Nos óvatosan kitolat, és az autójának a hátulját (Dacia) begyűrte egy 120-as Skoda.. továbbgurulva vagy 150 m.-t. A skodának szembe nem jött autó. Ha jól figyel, és nem megy gyorsan, egy laza kormánymozdulattal kikerülhette volna könnyedén. Meg lehetett volna piszkálni az ügyet, olyan fele-fele hibás-t hozhattak volna ki az ügyből...
Az eset hasonló, amiről cikkeztek pár éve, hogy valaki kitért az úttestre az autóval, és belé hajtott oldalról egy motoros.. A motoros előzőleg kb. 160.-nal jött, ezt elismerte szóban, de írásban már tagadta... A kitérő autóst büntették meg, nem vették figyelembe, hogy szürkületkor, 50-es övezetben, nagy sebességgel érkezett a motoros... Fizikailag nem láthatta az autós..

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 13:49:30

@Kellemes Zérókomponista: "Emberek, ki kezd 10-kor és milyen munkakört lát el? Ki hánykor kezd? No?"

Egyik gyerekem jó ha délben elindul bevonszolni a seggét. A másik teljesen összevissza, néha 14 órát dolgozik, néha nullát.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 13:52:04

@batgirl: "@Bérgyilkos Bohóc: próbálj meg értelmezni is."

Én első olvasásra is értettem, amit montál.

Jár-e a pirospont?

SemBoga 2013.07.24. 13:52:46

@igazságos: miért is? igaza vagy, vagy nincs igaza?

ha igaza van, rendőrt kell hívni

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 13:53:19

@Mylady: Lemosták a festéket, és újra eladték a bérletszelvényt. A homár szerint BKV pénztárból is lehetett ilyet kifogni.

Démonmac1 2013.07.24. 13:55:44

"Le sem engedtek volna a Kossuth téren, ha nem így teszek"

Dehogynem, nem néznek meg minden egyes jegyet, pláne ha nagy a tömeg.

"Nem engedtek tovább, amíg oda nem adtam az igazolványom. Sőt, még rendőrrel is fenyegettek, holott semmi alapjuk nem volt rá, hiszen érvényes jeggyel utaztam."
Ha érvényes a jegyed, akkor nincs okod félni a rendőrtől - meg kellett volna várni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 13:55:50

@Mylady: "@Kellemes Zérókomponista: Hivatalosan 8-kor kezdődik,"

"Kérjük a reggel késve érkezőket, a folyosó jobb oldalán haladjanak, nehogy összeütközzenek a délután korán távozók bal oldali sorával."

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 13:59:03

Egyszerű életet élek: ami üres, megtöltöm, ami tele van, kiürítem…

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 14:01:49

@ferand1979: "mert ha ők is beleavatkoznak, jegyzőkönyvet vesznek fel, stb. akkor büntetést is kap"

Jól mondta a szerv.

Sajnos a gyorshajtást trafipax nélkül nem fogadják el, ha fénysebességgel közlekedett is, és bármennyi tanút hozol. Evvan.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 14:05:08

@Kifordított kacagány: "ott a nagy jövés-menésben csak nem erőszakolják meg."

Egyiptomban viszont a tüntetésre ha kimegy egy nő, homlokig eltakarva, akkor is körülállják, megerőszakolják.

lobster thermidor 2013.07.24. 14:09:48

@ferand1979:

Hangfelvétel, videofelvétel.
Ma már egy középkategóriás mobillal is mindent lehet rögzíteni.
Akkor tagadhat.

Secnir 2013.07.24. 14:43:46

azt nem értem, engem miért nem akar soha megtalálni ilyen tapló-bunkó ellenőr? amikor neadjisten pesten járok, és jegyet veszek, meg ellenőrnek mutogatom, először megnézik a kezemben a jegyet, aztáne egyenesen rámnéz, vagyis a szakállam alá, aztán felemeli a fejét koppanásig - én lenézek rá - és intenek, hogy mehetek. sose kötözködnek, pedig szeretném.

Volti 2013.07.24. 15:07:22

Mondjuk tényleg nem vehetnék el bármi is van. A megoldás a beléptető kapu volna, mint minden normális országban már bárhol a világban. Van ahol kilépés is elenőrzés van, mint itthon is,, ami szerintem röhejes és szánalmas, mint a BKK/BKV maga

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 15:13:38

@Volti: "A megoldás a beléptető kapu volna"

Mi egy baromira fejlett orszég vagyunk, évtizedekkel ezelőtt túlhaladtuk már a beléptető kapukat.

Dobáltam be a kétforintosokat. (Mármint utazásonként egyet.) Próbálta a kapu a tökeimet összetörni, de sose sikerült neki.

Sokorai_Atala 2013.07.24. 15:16:57

Én megveszem a bérletet hónap elején, mindig nálam van, ahogy pl. a pénztárcám, igazolványom stb. Mondom a metróban: jó napot, megmutatom nekik, mondják: jó napot és köszönjük,ha kifelé kell elővenni ugyanez az eljárás, és még soha senki nem akarta kicsavarni a kezemből, nem löktek a falhoz, nem fenyegettek rendőrrel.
Igaz több vagyok, mint 42 kg, de meg is van a magasságom hozzá.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 15:24:37

@Sokorai_Atala: Negyev évvel ezelőtt én is néha otthonhagytam a bérletem. A kotont, azt soha.

strucc007 2013.07.24. 15:34:53

@Volti: Mar ahol. Itt Becsben nincs se kapu, es ellenorzes is ritkan. Az emberek tobbsegenek megis van jegye, ha jol emlekszem, tavaly 7 szamjegyu volt az ever berletek ertekesitese. Bar ujabban itt is egyre tobbszor ellenoriznek, a mult honapban is belefutottam 2x, gondolom a sok bunko kelet-europai-nem-lyukasztok-itt-sem taplo miatt. (Na jo, valamikor en sem lyukasztottam Bp-n, mert a szolgaltatas a beka segge alatt volt/van, az arak meg az egekben, a kulturaltsagrol meg inkabb nem ejtenek szot ;)) Itt fel sem merul a hamis jegy, egyszeruen nem is ertenek, hogy lehetseges olyan.

kerekgabi 2013.07.24. 15:35:38

Ugyanezt elkövették nem is nagyon régen bérlettel is. Elvették, büntettek, köztest hívtak, közrefogták stb. A facebookon is kitették. Meg lehet keresni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.24. 16:19:13

Jegyről bérletről minden esetben ÁFÁs számlát kell kérni. Az alapján vissza KELL keresni az eladót, ha gond van.

Én már vettem úgy bérletet, hogy mikor mondtam, számlát kérek, másik szelvényre cserélte a pénztáros. Állítólag az eredeti amit adni akart, szakadt volt.

Volti 2013.07.24. 16:32:29

@atpijkamo: most nyilván nem arról a kövületről beszélek, hanem arról, ami a mai kornak megfelelően tudná kiszolgállni az embereket

@strucc007: ok van ahol ez nincs, de a legtöbb helyen van és jól működik, mindenesetre jobban,mint az 50-es IQval megáldott - fent is említett - félbarmok alkalmazása. Elvileg már nem vagyunk messze tőle: Corvin negyedben már van egy, igaz ott is a Pityu bácsi nézte egyelőre meg az analóg jegyet és engedett be. Nyilván a cél az emberi munka elfelejtése jelen területen is.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.24. 16:34:04

@Egyéves Önkéntes: nem. tanították valamikor? Biztosan beteg voltam, vagy lógtam. inkább a második.

Sokorai_Atala 2013.07.24. 16:38:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: bankkártyás fizetés is jó, akkor mindig a tömbből tépik le, mert ugye az is visszakövethető....

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 16:51:45

@Volti: "kövületről"

Pénzt, bedobtam, átengedett. Mi kell még? A fürelízt egy mostani gép se fütyüli el.

A szerelő 2013.07.24. 17:11:49

Ezért tart itt az ország, ezért tehetnek meg mindent a köcsögök, mert ennyi agyatlan nyelvtannáci és hasonló létezik végbéllényként ebben az országban. Kívánom nekik, hogy egyszer bilincsbe verve üvöltözzék, hogy : de ártatlan vagyok, mire szépen kapnak a pofájukba egy gumibottal és a hozzá járó, kuss paraszt szolgálati megerősítést.

George Gershwin 2013.07.24. 17:43:08

Kettőt nem értek. Ha volt az utasnak bérlete, mi a fenének fizetett 16 ezret, miért nem ment be másnap bemutatni a pótdíjirodában? Miért nem mondta az ellenőröknek, hogy bérlete is van, csak otthon maradt, akkor kötelesek lettek volna szólni neki, hogy bemutathatja.
Másrészt, ha az előbbit nem is tette meg, miért nem fizetett a helyszínen 8.000 Ft-ot, ha jól értem, még aznap befizette a csekket, tehát volt nála pénz.

George Gershwin 2013.07.24. 18:12:59

@igazságos: Sajnos már eltörölték, hogy két napon belül be lehet fizetni a helyszíni pótdíjat, akinél van pénz, 8.000, akinél nincs, 16.000.

csiri bá 2013.07.24. 18:37:32

"Mindössze akkor engedtek tovább, amikor odaadtam az igazolványom"

Az már megvolt, hogy a bérletszelvény személyivel vagy jogsival együtt is jó, ha a személyinek (jogsinak) a száma van rávezetve?
Márpedig a szelvény kb akkora, mint a személyi, mellé lehet tenni...

igazságos 2013.07.24. 19:37:11

@George Gershwin: ja, az én időmben még volt, 1-2 éve is

meg nekem még 1500 volt a bérletbemutatás is 6 éve...

ilyenkor az ellenőrök maguk mondják, hogy ha van bérleted, bemutathatod

nagy kérdés az, hogy most hamis volt-e tényleg a jegye, vagy a kétszer érvényesítés játszik

ha hamis volt a jegye, az ellenőrök jobban is kiszúrhattak volna az ipsével, hogy rendőrt hívnak

ha meg kétszer volt lyukasztva a jegye, mondták volna neki a bérletes dolgot, és a poszter is mondta volna

fene tudja

PannonBoy 2013.07.24. 21:16:16

Ilyenkor azt kell mondani, hogy mivel ön nem okmányszakértő, így nem képes eldönteni az okmány valódiságát. Az ön érdekében is, engedjen tovább, vagy a rendőrség fogja önt utasítani a továbbengedésemre.
Kész, csak ennyi kell.
Normális országban a tömegközlekedés egy szolgáltatás, és nem rémálom.

ekat 2013.07.24. 21:33:02

@PannonBoy: Sajnos akkor London is egy rémálom (kifele is kapuk vannak), és Hamburg is (metrók állnak, míg ellenőrzés van rajtuk, valamint elkapás esetén utólagos fizetésre nincs lehetőség, rögtön kell.) Igaz,utóbbiban hajléktalanok se borogatnak kukákat (mert minden szeméttároló zárt), és az aluljárók sincsenek tele koldusokkal és szakadt gagyiárusokkal. Cserében rend van, merthogy arrafele a többséget veszik figyelembe.

Volti 2013.07.24. 21:42:48

@atpijkamo:
az hogy a kp is elavult dolog manapsag,tehat a penzbedobas olyan volt mint egy jegy
egy korszeru gep kulonbozo berleteket fogad el pl
tobbszolomu csengohangra meg barmi kepes

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.24. 21:52:23

@Volti: "a kp is elavult dolog manapsag"

Na jó, de mi nem a Holdon , hanem itt a Földön élünk.

Egy bankkártyával, vagy bármilyen virtuális fizetőeszközzel könnyen éhenhalsz. Egy marék készpénz, az a biztos. Világégés esetére egy zacskó törtarany.

t0m973 2013.07.24. 22:44:46

tehát Batthyányi-tér nincs
Batthyány-tér van
EZ FONTOCH!!!
Holnap kékszalag,halyrá EDE!

PannonBoy 2013.07.24. 23:01:08

@ekat: Akkor pont félreértettél, mert ott (London) pont hogy nem. Soha nem volt rá példa, hogy bárki is megállított volna (a kapuk a rendezettséget segítik elő), sőt segítőkészek voltak.
Itt meg Budapesten műveletlen biztonsági és jegyellenőrök (az én szememben azonos) szólogatnak az utasok után, baszogatják őket.
Fuck!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.24. 23:30:56

@t0m973: Megsúgom, Batthyány-tér sincs! De ez maradjon köztünk!

t0m973 2013.07.24. 23:40:30

kötöjel nélkül?

Volti 2013.07.24. 23:45:16

@atpijkamo:
Ezzel azert vitaba szallnek,mert kajaval es vizzel elek tul, az aranyat es a penzt meg nem kostoltam,de ha vilageges lesz akkor a tortarany kb annyi t er majd mint a kutyaszar szerintem

A kp is csak egy egyezmenyes forma a kereskedelemre, ahogy a bankszamlan levo adatok is, az egyiknel az megy ami tobb ezer eve mig a masik egy nagyon jo irany szerintem

na de hogy temaba is vagjon a dolog, egy digitalis jeggyel aligha lehetne ez az fent emlitett cirkusz, mig ez lyukasztos verzio ismerjuk el, hogy egy kovulet

2013.07.24. 23:47:27

@strucc007: ha ott tudsz jegyet venni akkor itt se legyél sunyi tolvaj, itt is fizess...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.25. 00:09:12

@Volti: Pár ezresért vehetsz annyi vizet, mivel egy hónapig túlélsz, ugyanannyit gyalog nehezen viszel.

"tortarany kb annyi t er majd mint a kutyaszar"

Egy zacsó törtaranyért kapsz pár zsák lisztet, ami esetleg a túlélést jelentheti.

"A kp is csak egy egyezmenyes forma a kereskedelemre, ahogy a bankszamlan levo adatok is,"

Viszont ha a bankszámládat elrontja a bank, egy hétig nem jutsz a pénzedhez, a kápéba nem szól bele egy távoli rendszer hibája. Nem is tudsz mindenhol bankkártyával fizetni.

"egy digitalis jeggyel aligha lehetne ez az fent emlitett cirkusz"

Nagy értékben ne fogadj rá!

Volti 2013.07.25. 08:54:09

@atpijkamo: Látom nehezen jutunk közös nevezőre:)

Az első rész arra vonatkozott, hogy világégés van, ezt a hipotézist gondolva, szerintem sem az arany, sem a pénz nem ér értékkel, mert akkor megváltozik a társadalmi rend, nincs általános termelés és senki sem fog vizet vagy lisztet adni aranyért vagy pénzért,mert az nem a túlélés eszköze. Elég csak egy atomkatasztrófára vagy zombifilmre gondolni.

Az hogy nem tudok mindenhol bankkártyával fizetni, az is csak a fejletlenebb helyekre igaz, pl Berlinben vagy Párizsban a legkisebb boltban is van terminál. Ezzel az erővel a kp is csak ugyanez az egyezményes rendszer, ezt fenntartom, mert bármikor mondhatja egy ország vezetése, hogy államcsőd van és a kp-vel törölj segget. Elég csak a II. Világháborús időkre gondolni. Hosszú távon mindenképpen jobb a bankkártya, bár már ugye maga a kártya is túlhaladott, mert egy okostelefon is tudhatja mindezt. Nem kell fémet és papírt előállítani, ami környezetszennyezés, idő és pénz.

Nem mondom, hogy egy automata rendszerrel nem lehetnek problémák, főleg az első időkben, de ez a típusú, direkt pénzlehúzó műsor tuti kizárt, mert nincs meg benne az emberi tényező.

Kifordított kacagány 2013.07.25. 09:21:00

@atpijkamo: na de nem tüntetni ment és még rendőrt se hívtak.
mondjuk a négyes metró már tuti körbeéri földet, úgyhogy egyiptomba nem vagyok biztos.

Netuddki. 2013.07.25. 09:39:33

"Hol van a hiba a pajzson?"

A hiba ott van, hogy ilyen esetekben rendőrt kell hívni és feljelentést tenni. Ott helyben. Aztán a bkv-ra verni a kiesett munkaidőtől kezdve mindent.
Ha annyiban hagyod, akkor egyúttal gyakorlatilag el is ismered azt amivel vádolnak. Az "ellenőr" meg továbbra is vegzálhatja az utasokat, ha hagyják.
Persze tegyük hozzá, ha neked van igazad, kedves levélíró. Mert ugye annyiban hagytad. Lustaságból? Vagy csak mert valóban 2-szer kezelted a jegyedet?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.25. 09:44:18

@Kifordított kacagány: "de nem tüntetni ment"

Mondom, tüntetni ment, nem kihívó öltözékben, és simán megerőszakolták. Többel többször megtörtént.

Netuddki. 2013.07.25. 09:53:55

Örüljön a levélíró. Akár így is járhatott volna:
p.coldline.hu/2013/07/24/1114920-20130724-3XJiUh.jpg

Kifordított kacagány 2013.07.25. 10:15:24

@Volti: volt itt már világégés és az aranyat akkor is elfogadták fizetőeszköznek. azon lehetne vitázni, hogy akkoriban az arany értéktelenedett el, vagy az élelmiszer lett nagyon drága, de a lényeg, hogy kézzel fogható, tartós értéket képviselt, amin aztán a hiénák jól meg is gazdagodtak.

Kifordított kacagány 2013.07.25. 10:19:25

@atpijkamo: azt nem írja, hogy tüntetni ment, csak azt, hogy olajos jegyet lyukasztott.
különben se menjen 42kilós felnőtt nő tüntetni a batthyányi-ra

amúgy a pajzson nem rés szokott lenni és a rendszerben meg a hiba?

Rettenet Tábornok11 2013.07.25. 10:50:42

Jegyet visszakér, mosolyogva félreáll hogy ne akadályozza a forgalmat, majd megkérdi a kedves jegyellenőrt hogy érvényes jegye ellenére jól érti hogy épp a személyi szabadságában korlátozzák? Mert ha igen, akkor örömmel venné a korábbi felajánlást a rendőr hívás tekintetében, sőt, ne is fáradjanak vele ők, és elkezd tárcsázni....

Volti 2013.07.25. 10:54:21

@Kifordított kacagány:

Az arany értékét az adta régebben, hogy
1. viszonylag ritka
2. tartós fém, amit kevés vegyi anyag kezd csak ki

manapság vannak felhasználási területei pl számítástechnika

Tény, hogy egyéb papír vagy nem-nemesfém daraboknál értékesebb,de nagyobb gond esetén - ami az itt felvetettek alapján nem ideiglenes keletűnek volt feltüntetve vagy csak én értettem félre - nem bírna sok értékkel, mert akkor valószínűbb, hogy vízért, kajáért és gyógyszerekért menne a harc. Legalábbis nem tartok valószínűnek nagyon mást.

Kifordított kacagány 2013.07.25. 11:08:00

@Volti: az arany most is ritka, ez nem változott, mint ahogy a tartóssága sem. az értékét pedig mindennek az adja, hogy mennyire van szükséged rá. a háborúban és főleg utána a romok közt ezért adtak sok aranyat kevés kenyérért. az arany viszont akkor is csereeszköz volt és nagy értékű csereeszköz, amiért bármikor kaptál élelmiszert, sokkal könnyebben, mint egyéb lomokért. a pénz és a valóságban sosem létező bankszámlád ezzel szemben értéktelen, mert csak addig van értéke, amíg van mögötte egy intézmény aki hajlandó szembeállítani valós értékekkel.

Volti 2013.07.25. 11:19:42

@Kifordított kacagány:
Annyira azért nem ritka ( mondjuk eltérő számok vannak rá hogy mennyi kitermelt arany van a Földön és mennyi még benne)

és tartóssága sem példa nélküli már manapság, inkább ezt is egy társadalmi konvenciónak érzem. Mivel jól felismerhető a többi fémhez képest, ezért is ez lett a közmegállapodás az " állandó értékű dologra "

Bár, mint lehet látni az arany világpiaci értéke erősen ingadozó, tehát már közel sem állandó, egységes értékmérő. Nyilván ezt felismerve döntöttek úgy pár évtizede a világ kormányai, hogy nem kell egyáltalán állami aranytartalék vagy jelentősen csökkentették annak mennyiségét.

Az tény, hogy egy fizikai dolog többet ér, mint egy bankszámlán tárolt adatcsomag vagy papírdarab.

Kifordított kacagány 2013.07.25. 14:03:48

@Volti: mihez képest. pl sokkal ritkább mint a vas és nem is lesz nagyon több belőle, ami meg lesz, annak az "előásása" is egyre költségesebb lesz. értékéhez mérten kis helyen elfér, közkedvelt, stb. nyilván nem egyedülálló, számtalan dolog van, ami hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.
az, hogy a világpiaci ára ingadozó, nem jelent semmit. az értéke semminek nem állandó
süti beállítások módosítása