A BKK szerint ellenőreik nem állították, hogy hamis volt naiv ügyfél elvett jegye. A probléma az volt szerintük, hogy kétszer kezelték a jegyet. Naiv ügyfél viszont határozottan emlékezik, hogy ő biztosan nem kezelte kétszer a jegyet, aminek a párját immáron Önök is megtekinthetik. Erről állították a BKK ellenőrei, hogy "olajos", és hogy "már kétszer kezelték". Hallottunk mi már jegykezelőhibáról korábban többször, de egyáltalán semmi nyoma gyengén nyomott bélyegzőnek (eredeti felbontásban itt vizsgálható közelebbről). Úgyhogy sajnos továbbra sem tudjuk elfogadni, hogy naiv ügyfél bármiben hibás lett volna.
Azért néhány hasznos információ kiderül (kiemelések tőlem), például, hogy a karszalagot viselő biztonsági őrök is ellenőrizhetik a jegyeket, de nem pótdíjazhatnak. Illetve hogy a belső ellenőrzések során BKK pénztárban még nem találtak hamisított jegyet, mindenhol máshol viszont igen. Arról is tudnak, hogy ipar alakult a használt jegyek kimosására. Már nagyon várjuk az elektronikus jegykezelést, és a teljesen új típusú problémákat, mert ezeket már nagyon unjuk!
A Tékozló Homár blogon Hamis jegyet árul a BKK - vagy hazudnak a munkatársaik címmel megjelent bejegyzéssel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk. Határozottan visszautasítjuk a blogbejegyzés címét és annak bevezetőjét, ugyanis tartalma egyértelműen valótlanságokat tartalmaz. Eddig egyetlen egyszer sem bizonyosodott be az, hogy hamis jegyet árusítanának a BKK jegypénztáraiban, s visszautasítjuk azt a sugalmazást is, miszerint a BKK rendszeresen ellopja az utasok érvényes jegyét. A bejegyzés írója – azon túl, hogy leközölte egy utasunk észrevételeit – sajnos kritika nélkül vette át azt, valamint egyoldalúan és hatásvadász módon kommentálta az esetet, ami véleményünk szerint a bejegyzés hitelességét vonja kétségbe.
A leírt esettel kapcsolatban vizsgálatot folytattunk.
A vizsgálat során kiderült, hogy az említett hölgy utasunk pótdíjazása július 22-én 8:30-kor történt a Batthyány térnél. A jegyellenőrzést végző kollégánk a meghallgatása során elmondta, hogy kérésére a hölgy utasunk egy olajjal átitatott, kétszer érvényesített vonaljegyet mutatott fel és adott át neki. A jegyen a kétszer megtörtént kezelés jól megkülönböztethető és látható volt. Kollégánk a hölgyet erről tájékoztatta és pótdíjazást kezdeményezett vele szemben. A kétszer kezelt jegyet a pótdíjazást elismerő nyilatkozathoz csatolta, hogy egy esetleges vizsgálat során a pótdíjazás oka egyértelműen bizonyítható legyen. Munkatársunk azt is jelezte, hogy - a blogban leírtakkal ellentétben - nem mondta, hogy a jegy hamis lenne. Az adminisztrálás során a jegy kétszer történt kezelését tüntette fel a pótdíjazás okaként. A jegyellenőr azt is közölte, hogy az utas egy másik jegyet is mutatott neki, ami szintén olajjal volt átitatva, de már azon is két érvényesítés volt látható. Kollégánk elmondása szerint, erről is tájékoztatta az utast, de azt a jegyet nem vonta be.
Annak körülményeit nem ismerjük, hogy az utas miként tudott lejutni a metróba.
Előfordulhat olyan, hogy az ellenőrzést végző személyek nem veszik észre, hogy valaki nem rendelkezik érvényes jeggyel vagy bérlettel és az utas "átcsúszik" az ellenőrzésen. Ám ilyen esetekben mindig az utas felelőssége, hogy az utazás során érvényes jeggyel, vagy bérlettel rendelkezzen. Ennek kapcsán, a blogbejegyzésben kérdéseket fogalmaztak meg a metróvonalakon dolgozó biztonsági őrök munkáját érintően is. Tájékoztatjuk, hogy a BKK jegyellenőrei mellett valóban végeznek biztonsági örök is jegyellenőrzést, akik előírás szerint karszalagot és kitűzőt viselnek. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy a biztonsági őrök korlátozott jegyellenőri feladatokat látnak el, azaz pótdíjazást nem végezhetnek, de kizárhatják az utazási jogosultsággal nem rendelkező személyeket az utazásból.
A blogbejegyzés egyik fontos momentuma, hogy a hölgy utasunk állítása szerint az érvénytelen jegyet a BKK jegypénztárában vásárolta. Jelen esetben viszont irreleváns, hogy utasunk hol vásárolta a jegyet, ugyanis senki sem állította arról, hogy hamis lenne. A probléma azzal volt, hogy a jegy kétszer volt kezelve.
Hamis jegy esetében, amennyiben a panaszos a kérdéses jegyet vizsgálatra át tudja nekünk adni, mód van a kereskedelmi rendszerben történő visszaellenőrzésre (hol, mikor, ki adta el), illetve független szakértői vizsgálatot is el lehet végeztetni. Az eladás helyének és idejének pontos ismerete esetén a pénztárakban kiépített kamera rendszer felvételei kikérhetőek, a felvétel megtekintése elősegítheti a panasz elbírálását. Ehhez azonban mindenképp szükséges utasunk együttműködése. Az ilyen helyzetek tisztázására ez lehet az egyik legjobb megoldás. Viszont ismételten hangsúlyozzuk: a blogban leírt esetben nem hamis jegyről, hanem kétszer kezelt jegyről volt szó!
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója néhány hónappal ezelőtt pont az ilyen panaszok miatt döntött egy független értékesítés-ellenőrzési szakterület felállításáról.
Az említett szakterület munkatársai folyamatosan próbavásárlásokat végeznek a jegy- és bérletértékesítési területeken (a BKK jegypénztáraiban és szerződéses partnereinknél, bliccelve teszik próbára az ellenőröket). Kollégáink a munkájuk során eddig egyszer sem vásároltak hamisított jegyet, vagy bérletet BKK pénztárban. Egyéb értékesítő helyeken, viszonteladóknál (pl.: kisbolt, újságos pavilon) viszont már több esetben vettek hamisított vonaljegyet és gyűjtőjegyet, minden esetben büntetőfeljelentést tettünk és együttműködünk a hatóságokkal. Rendszeresen tapasztaljuk azt is, hogy ismeretlen személyek felhasznált jegyeket, lejárt érvényességű bérletet kéregetnek az utasoktól különböző közterületeken. A begyűjtött jegyeket és bérleteket különböző módszerekkel újra felhasználhatóvá teszik. Rendszeres, hogy az érvényesítő bélyegző lenyomatát vegyszeres kezeléssel eltávolítják és később azt hivatalos jegypénztárak, viszonteladók közvetlen környezetében értékesítik, hogy a hivatalos eladás látszatát keltsék. Az elektronikus jegyrendszer erre végleges megoldást jelent majd.
A feltárt ügyekben minden esetben rendőrségi feljelentést tettünk. Az újfajta ellenőrzési mód eredménye tehát már most is látszik, így utasaink érdekében a jövőben is folytatni kívánjuk ezt a fajta munkát.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
AtiSnatch 2013.07.25. 12:39:25
Két komment elküldése között várnod kell!
Neela _ t 2013.07.25. 12:45:48
Lmebeteg Kamionos (törölt) 2013.07.25. 12:46:30
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.25. 12:48:16
igazságos 2013.07.25. 13:00:27
PITTA 2013.07.25. 13:03:43
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.07.25. 13:04:14
az meg h ideraktok egy másik jegyet az egy igen erős bizonyíték.
igazságos 2013.07.25. 13:04:42
Ha hamis lett volna a jegye, rendőrt hívnak rá, nincs kecmec
Ráadásul itt két jegyről is szóvan, tehát az utast duplán büntethették volna, ha akarjàk.
Ami viszont érthetetlen, hogy ki az a hülye, aki még egy kètszer érvényesített jegyet mutat
Itt csak az lehet, hogy elfelejtette, hogy már volt a jegy hadználva, meg az olajfolttól sem látta
Atörökk 2013.07.25. 13:05:30
igazságos 2013.07.25. 13:05:57
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 13:06:24
És a jegypénztár adhat el kétszersült jegyet?
igazságos 2013.07.25. 13:07:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 13:07:47
@igazságos: Akkor a nem vak ellenőröknek is fel kellett volna, ahogy Zérókompi is írta.
igazságos 2013.07.25. 13:08:46
igazságos 2013.07.25. 13:10:26
az nem is veszi kézbe a jegyet, itt megvolt
Tron65 2013.07.25. 13:12:52
2: "a belső ellenőrzések során BKK pénztárban még nem találtak hamisított jegyet, mindenhol máshol viszont igen"
Akkor mi lenne, ha kinyitnának azok a pénztárak? Az Örsön pl 1 db nyitott BKK pénztárra 2 db viszonteladó jut. Már ha egyáltalán van nyitott pénztár.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 13:14:04
Az nem azt jelenti, hogy nem is volt... ^.^
igazságos 2013.07.25. 13:14:28
Azé is lepődik meg, ha nincs tudomása arról, hogy volt lyukasztva
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.07.25. 13:15:22
igazságos 2013.07.25. 13:16:58
csak látod, ha van nyomtatva, kivétel ha nem tudod, nem figyelsz erre
Nálam a nem tudás nem mentesït játék vót
egyébként tud igen halvány is lenni a nyomtatás, vagy kètszer bedugod, és még rányomtat
Dr. Kix 2013.07.25. 13:28:35
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 13:32:37
"Engem is beengedtek a metróba kétszer érvényesïtett jeggyel simán"
Fentebb írják, hogy aki felmutat bérletnek kinéző tárgyat, illetve kezel valami jegynek kinéző fecnit, azt leengedik a biztőrök...
Az igazi ellenőrzés az kifelé van, ha van, illetve pl. a földalattin szoktak jönni ellenőrök.
Tehát az nem mentség, hogy "mé engedtek be a bejáratnál"...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 13:38:22
@igazságos: Nem mentesít, de nem lennék meglepve, ha a pénztárosok is árulnának hamis jegyeket.
@Hoppácska: Akkor f*sznak vannak a lejáratnál is...
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 13:40:19
"Akkor f*sznak vannak a lejáratnál is..."
1. Jó kérdés.
2. Ha szerintük így jó...
3. Ha x ember csak emiatt kezel jegyet, mert az orkok nem engedik be másként, akkor már megéri, ugyebár.
labi 2013.07.25. 13:43:24
Most az akkor a baj, hogy a duplalyukasztós trükk csak 50%-ban vállt be? :)
Tron65 2013.07.25. 13:43:56
Max engem meg nemzetiségi, hogy van-e lejárt bérletem. Gondolkodtam egy darabig, hogy vajon mit szólna a '94-es szelvényemhez ...
Egyéves Önkéntes 2013.07.25. 13:44:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 13:46:55
@labi: Nem, csak ha ellenőriznek a lejáratnál, akkor miért nem elelnőriztek? Ha nem ellenőriznek, akkor miért vannak ott?
Nem járok amúgy BKV-val, a pécsi buszokra meg bérletem van - csak megitn BKV logika volt.
@Tron65: Ezt most nem érteni
Fedup Sári 2013.07.25. 13:47:23
Az Üzletszabályzat szerint: "A jegyellenőröket azonosítja az arcképes, sorszámozott szolgálati kitűzőjük, amelyet (bal oldalt, mellmagasságban) jól látható módon, a felsőruházaton kell viselniük, valamint karszalagjuk, amelyet az ellenőrzés megkezdése előtt bal felső karra téve kell hordaniuk. A jegyellenőrök mind egyenruhában, mind polgári ruhában végezhetnek jegyellenőrzést. Az ellenőr nem köteles az utas részére előre igazolnia magát, de az utas kérésére köteles az utólagos azonosításához szükséges információkat megadni, valamint az ellenőrzés végzésére felhatalmazó megbízást felmutatni."
Tehát ha valakin nem bal felsőkaron van a karszalag vagy nem mellmagasságban a felsőruhán a kitűző (van aki már látott ilyet?), akkor annak nem kell megmutatnod a jegyetbérletet. Ha ott van, még akkor is elkérheted tőle a megbízását.
igazságos 2013.07.25. 13:49:48
vagyis a BKV-sok csak ülnek egész nap az irodában és homároznak, jó sok pénzér
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.25. 13:50:42
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 13:50:48
"Elég lenne az egyik helyen ellenőrizni :D"
Nyilván ha tudnának állítani minden helyre 4-5 darab ellenőrt...
de nyilván olcsóbb minden helyen BEFELÉ 2 darab orkot, akik - mint írják - nem büntethetnek, legfeljebb nem engednek be, ha nem kezelsz jegyet, nem mutatsz fel bérletet.
Na most nyilván ha alaposabbak lennének ezek - akkor sokkal lassaban haladnánk befelé...
igazságos 2013.07.25. 13:51:50
Komponista barátom nem értette a dolgot, én meg megmagyaráztam neki
azt tényleg nem értem, hogy lehetett az utas olyan hülye, hogy még egy ugyanolyan, kétszer lyukasztott, olajos jegyet felmutat ????????
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 13:53:40
Olcsóbb minden lejárathoz két darab orkot (akik nem ellenőriznek) állítani, mint 4-5 darab ellenőrt (+ rendőrt)
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.25. 13:53:50
@Tron65: szerintem ez sokkal szolídabb, szederlila, mint az a narancssárga volt. Az árával egyre inkább nem tudok megbarátkozni. Szerencsére nem szorulok ilyen szarokra, repülővel járok mindenhova. Alig van hozzászólás ehhez a poszthoz, erre még felhevítenie sem érdemes magát az embernek. Nah, jöjjön mostmár valami új! Mondjuk egy vadiúj világ!
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.25. 13:55:32
-Látom, okos vagy, de nem nagyon.
És mélyen igaza lenne.
Yo! Maaan! 2013.07.25. 13:55:49
Amugy meg koztudott, hogy kiscsajokkal szivoznak. Az egyik ismerosom is ott vette a jegyet ahol felszallni akart, kezeles utan az orkok nem engdtek le, mondvan, hogy hamis a jegye. Aztan csak lejutott egy igen hangos karomkodas utan.
igazságos 2013.07.25. 13:57:42
pedig nálam is volt olyan eset, amikor kértem róla számlát, másik tömbből adott, nem az előtte levőkből, amiket sorba szoktak kirakni
oké, hogy férgek, de jól kereső férgek, akiknek hogy, hogy nem, nem szűnik meg a munkahelyük! :P
BKK-ék azért még mindig egy fokkal jobbak, mint a BKV-sok! legalább tényleg van egy-két húzásuk is, aminek van foganatja
szerintem
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.25. 13:57:48
igazságos 2013.07.25. 13:58:43
Ádám 2013.07.25. 13:59:01
Biztos, hogy háromszor volt kezelve s egyszer lesz fejelve, ha sokat dumálsz...
igazságos 2013.07.25. 14:00:25
és akkor tényleg nincs vita
igazságos 2013.07.25. 14:01:56
az írásból is az látszik, hogy saját maga szerint is
ha meg tokban volt a jegy, és mégis kifolyt rá az olaj, ott biza vót anyag, vagyis más is olajos lett
Ádám 2013.07.25. 14:03:07
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 14:03:53
"Nem, csak ha ellenőriznek a lejáratnál, akkor miért nem elelnőriztek? Ha nem ellenőriznek, akkor miért vannak ott?"
Én is az olajos szendvicsem mellé szoktam tenni a jegyet...
igazságos 2013.07.25. 14:04:03
labi 2013.07.25. 14:04:27
Ilyen szép motorozós jóidőben én is jegyezek ha éppen kell néha. bérleteseket ellenőrzik (szép nagy szám a bérleten) a jegyesekkel (már nem úgy) nem foglalkoznak, mert mire egy átlag középkorú ellenőr kisilabizálja azokat a pici számokat, hát bizony vad utascsorda halmozódna fel a mozgólépcső előtt és azzal lenne tele a homár.
Kifelé menet - főleg ha éppen nem túl izmos a tömeg - jegyeseket inkább kihívják a sorból, ott nagyobb a buktaesély.
A nagy
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.25. 14:05:22
Jó, akkor ha elismerik, akkor már rendben van. Én meg lopottelefont adok el neked, lebux, megszívod. De utólag elismerem, hogy az volt, de attól te még ugyanúgy bukta. Boldog leszel ettől? Hát van egy észjárásod.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 14:06:10
"Na most nyilván ha alaposabbak lennének ezek - akkor sokkal lassaban haladnánk befelé..."
Főleg így. Mondom. BKV logika.
Amúgy meg Magyarorkszág jobban teljesít, teremtenének egy csomó BKV ellenőr munkahelyet, a rendőrség statisztikái javulnának... :D
igazságos 2013.07.25. 14:06:34
amúgy most azon gondolkodom, van-e olyan szendvics, ami olajos?
hát van a halas, van a hamburger, van a giros, mi lehet még olajos, amiben ennyi sok van
az oké, hogy olajos kézzel fogod meg, de hogy még rá is menjen az olaj a tokban levő jegyekre?
gondolkodjunk hangosan
slenderman 2013.07.25. 14:08:25
igazságos 2013.07.25. 14:08:34
Én azt mondtam, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy még egy olajos jegyet felmutasson? érted, ez olyan, mint egy öngyilkosság
nem a posztert neveztem hülyének és 42 kilónak, csak az adott helyzetben a viselkedést
azt mondtam, hogy a poszter vót a hibás és pont
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 14:10:43
"Csak értelme meg?"
Hát elmondtam az értelmét...
De ha nem is akarod megérteni, akkor nem tudom jobban elmondani :)
Az más kérdés, hogy nyilván régesrégen elektronikus jegy stb. kellene...
De hát addig, amíg a bkv emberi erővel és paírfecnikkel akarja megoldani ezt az egészet, addig ez lesz, és nyilván az egy olcsóbb megoldás, hogy befelé kisebb a ellenőrzés, és néha van egy-egy igazi...
Azért ez nem mozi, hogy egy/két ajtón mész be, és ha bementél, akkor mindenki elfogadja, hogy volt jegyed, és többet nem ellenőriz...
Ádám 2013.07.25. 14:11:20
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 14:12:15
"az oké, hogy olajos kézzel fogod meg, de hogy még rá is menjen az olaj a tokban levő jegyekre?"
Tokhal!!!
Az elég olajos nem???
A szibériai tok vagy lénai tok (Acipenser baerii) a sugarasúszójú csontos halak porcos ganoid csoportján belül a valódi tokfélék (Acipenseridae) családjába tartozó faj.
igazságos 2013.07.25. 14:12:29
ennyi erővel
igazságos 2013.07.25. 14:13:42
Kifordított kacagány 2013.07.25. 14:21:19
igazságos 2013.07.25. 14:23:02
flimo13 2013.07.25. 14:23:41
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.07.25. 14:26:11
igazságos 2013.07.25. 14:28:13
hogy nem találta ki ezt eddig még senki! :P
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.25. 14:36:24
Homár: "aki egy megállóval korábban vette a jegyét"
Ügyfél: "elővettem az egyik pénztárban korábban vásárolt jegyeket"..."ha jól emlékszem, a Deák téren"
tehát valamikor vett jegyet az ügyfél, de nem aznap, és nem frissen a kasszától vett jeggyel ment a metróba.
Ebből az következik hogy:
1. Ettől függetlenül vehetett kezelt jegyet korábban
2. Már korábban valamikor kezelte, és a pénztárcába tette, majd most véletlenül ismét azt kezelte
Mérgező Hulladék 2013.07.25. 14:37:25
Az ő "hamis" kategóriájukban benne vannak a már egyszer felhasznált, majd némi preparálás után újraértékesített jegyek?
Kifordított kacagány 2013.07.25. 14:38:10
spermafoltos jegy akkor lesz, ha rendőrt hívnak. azok majd lekezelik valami sikátorban.
igazságos 2013.07.25. 14:48:57
erről nem regélt a korábbi posztban, elhallgatta ezt a másik jegyet, ez új információ
-> a poszter hazudott
flort 2013.07.25. 14:49:22
Ennek kapcsán talán azt a kérdést kellene feltenni, hogy
1. mi a taknyos rossebet keresnek ott az embernek látszó biztonsági őrök, ha nem végzik el a munkájukat, miért nem tesznek ki egy guminőt, annak legalább nem büdös a szája, nem rövidlátó és nem bunkó.
2. A XXI. században talán megkockáztatható, hogy ha megvan a technológia, miért is nem képes a BKK (vagy mi) vonalkódos jegyeket / bérleteket előállítani, amiről egy lézeres kütyü (az a vörös fényű izé, amit a boltok pénztárainál is látni lehet) a másodperc töredéke alatt eldönti, hogy érvényes-e vagy nem.
3. Továbbá: a jelenleg felesleges gorillaként foglalkoztatott lények értelmesebbjeit (akik tudnak olvasni például) miért nem képzik át olyan szakmukivá, aki a jegykezelőtől egy köpésre álló, de ezidőtájt az év 365 napján használhatatlan jegyautomatákat bütyköli? Mert az, hogy szökőévenként akad egy nap, amikor működnek, nem biztos, hogy segít a kedves kuntschafton, aki estefelé vetemedik az utazás gondolatára. Az analfabéták meg esetleg takaríthatnák a buszokat.
Előre is köszönöm a megtisztelő válaszukat, stb.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 14:51:45
"1. mi a taknyos rossebet keresnek ott az embernek látszó biztonsági őrök, ha nem végzik el a munkájukat"
Fentebb erről több komment is szól...
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 14:57:36
"Annak körülményeit nem ismerjük, hogy az utas miként tudott lejutni a metróba."
Ja, a saját szememmel láttam a minap, hogy egy derék magyar állampolgárnő "sietek, most nem veszem elő a bérletemet, de van!" felkiáltással keresztülnyomakodott a két orkon, és simán lement a mozgólépcsőn.
Nem barna bőrű volt - ugye nálunk ez a legfontosabb.
Akkor most a két ork közül egynek utána kellett volna rohannia, és csak azért is visszacibálni? Akár odalentről?
Nem tettek semmit, nyilván elmorzsoltak a foguk közt egy kedves szót, és kész.
És ez a drága hölgy vajon mit mondott amikor a céljához érve belefutott egy ellenőrzésbe? Esetleg azt, hogy "már átmentem egy ellenőrzésen, ezért nem vagyok hajlandó elővenni a bérletem"?...
flort 2013.07.25. 14:57:41
Tisztviselőtelep 2013.07.25. 14:58:25
Csúnya néni úgy kellett neki örüljön, hogy nem lökték a metró alá az ellenőrök. Inkább hálás lenne hogy életben van.
flort 2013.07.25. 14:59:17
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.25. 15:01:39
Bár azt nem értem, hogy azt minek mutogatta az ellenőröknek? De tényleg minek?
Hacsaknem bepróbálkozott a "oppábocsánat benéztemvéletlenül a már használtat lukasztottam deitta másik az teljesen jó üres engedjenekel pótdíjnélkül légyszireggel koránvan féligalszom nemvettemészre 42kilós nővagyok hggyámán" lehetőséggel.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 15:03:06
"még egyszer felteszem a kérdést: elvégezték a munkájukat? Vagy az a dolguk, hogy lassítsák a közlekedést? "
1. Fentebb már tisztáztuk, hogy a mi a dolguk.
2. Ha nem végezték el (bizony, van ilyen), és leengedték az illetőt egy kék színű mozijeggyel, az nem azt jelenti, hogy akkor most már minden rendben van az illetővel!
Nem értem mért lenne az mentség, hogy "a múltkor semmi gond nem volt ezzel a jeggyel"...
Ha engem elkap egy rendőr hogy kétszázhússzal hajtottam a közúton akkor mondhatom azt, hogy "a múltkor is ennyivel mentem, és elhajtottam egy rendőrautó mellett, és az nem állított meg!!!!!!! Akkor most mért????"
flort 2013.07.25. 15:07:36
AtiSnatch 2013.07.25. 15:09:22
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 15:09:43
Én meg szomorú vagyok, hogy ennyire értetlen vagy.
igazságos 2013.07.25. 15:11:02
érted, így nem viselkedik olyan ember, akit elkapnak
hogy még felmutat egy súlyosbító körülményt
tényleg az játszhatott, hogy
1. valóban már érvényesített jegyet adtak el neki
2. elfelejtette, hogy már volt érvényesítve
3. esetleg valaki más már használta azokat a jegyeket, és visszadugta őket
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.07.25. 15:14:05
Olajozzatok már be pár jegyet, hogy előhívja-e korábban kimosott bélyegzést az olaj!
Vegyészek! Mi oldja a bélyegzőtintát?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.25. 15:15:07
nincs igen-nem válasz. ő nyilván azt mondaná hogy igen el. te nyilván arra próbálsz kilyukadni hogy nem, és emiatt fasság következtetéseket készülsz levonni. és ezt a nem-et most itt egy kommentelőtől próbálod kiprovokálni.
válaszold meg magadnak, azt sírd el végre hogy mi a faxt akarsz utána mondani azt szakadjunk le a faszba a témáról, mert nem fog kapcsolódni úgysem a poszthoz.
igazságos 2013.07.25. 15:15:38
Tisztviselőtelep 2013.07.25. 15:15:38
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.25. 15:16:13
Hipó?*
* Nemvegyész.
AtiSnatch 2013.07.25. 15:16:18
Tron65 2013.07.25. 15:16:55
Tron65 2013.07.25. 15:18:34
Igen. És ha ehhez hozzávesszük az ócska papírt, a helyzetük magaslatán álló, amúgy kékes színnel dolgozó automatákat ...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.25. 15:19:13
@igazságos: de megmutatta, mert ebben a posztban meg a BKV-s mondta hogy a másik jegy is többször volt már kezelve, ráadásul már kétszer!
Egyezzünk meg hogy a BKV egy kalap szar, de azt is meg kell említeni hogy az emberek nagy része is. Ebbe akár a posztoló is beleeshet. Jelen esetben mindegyik lehet bűnös, de nem megállapítható.
Javaslom innentől mindenki azt szidja (BKV, Ügyfél) aki neki jól esik, merthogy itt nem derül ki az igazság.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.25. 15:21:25
borotvapenge. régen azzal kellett levakarni papírról bármit.
gyakorlatilag lehámoztál az 1 mm vastag papírról egy réteget ahol a szöveg volt. K nehéz munka, türelmet, és kézügyességet igényel.
igazságos 2013.07.25. 15:21:54
az a döntő elviekben
A bkv-nak meg minimum fel kellett volna írnia a sorszámot a másik jegynek is azért, hogy ha azt a poszter máshol felmutatja (mondjuk itt lefényképezi és kirakja), akkor ők is visszakereshessék, tényleg az volt-e.
mer így a poszter is azt mondhat, amit akar, meg a bkv is
a végeredmény meg akkor is az, hogy a büntetést be kell fizesse
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.25. 15:22:49
datam 2013.07.25. 15:23:15
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 15:25:17
"válaszold meg magadnak, azt sírd el végre hogy mi a faxt akarsz utána mondani azt szakadjunk le a faszba a témáról, mert nem fog kapcsolódni úgysem a poszthoz."
Ezt most én nem értem...
A kérdést "flort" tette fel. Ő arra akar kilyukadni, hogy két eset van.
1. Ellenőrizték befelé, és nem volt gond, tehát a jegy jó.
2. Nem ellenőrizték, tehát ők a hibásak, miért nem ellenőrizték rendesen.
Én viszont azt mondom:
Lényegtelen, hogy ellenőrizték-e, és hogy milyen tüzetesen. Tőlem megkereshetik és kirúghatják ezeket az orkokat - a lényeg akkor is az, hogy a jegy kétszer volt-e kezelve vagy sem.
(Hogy ezt hogy döntik el, hogy jön ide az olaj, nekem fogalmam sincs, nekem húsz éve bérletem van, azt se tudom, hogy lecsippent-e az automata a jegyből vagy sem, stb.)
Ez viszont az utas felelőssége.
Fentebb írták, de más máshol is, hogy lejárt bérlettel is simán leengednek embereket. Lehet, de az utas akkor sem hozhatja fel érvként, hogy "ugyanazzel a tavaly lejárt bérlettel utazom már ötödször és eddig nem volt semmi baj", mert a korábbi ellenőrzés hiányossága nem lehet érv amellett, hogy akkor teljesen ezek szerint rendben van a lejárt bérlet...
Sokorai_Atala 2013.07.25. 15:28:54
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 15:33:33
Miért jó az, hogy a jegyre CSAK rányomtat valamit - amikor eleve tudható, hogy abból ilyen zűrök keletkeznek, mint hogy halvány a szöveg rajta, le lehet mosni róla stb.
Miért jó ennek az országnak, hogy minden rendszere úgy működik, hogy abból kétértelmű helyzetek adódnak????
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.25. 15:36:42
de az ő gondolatmenete eleve hibás. mert mi vagyok én? kutya? nem. tehát macska.
ez hülye felfogás. nincs hibamentes munka.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.25. 15:37:36
"igen neki szántam, csak rosszul linkeltem."
Oké :)
Volti 2013.07.25. 16:03:46
1. Nem kellenének az orkok
2. kizárt lenne a hamisítás
3. ezért a kis csövi boltokat sem kéne ellenőrizni
Ki lehet számolni milyen hamar térülne meg a beruházás, csak BKK is olyan szűk látókörű, mint az állam maga.
bigmac 2013.07.25. 16:05:20
Volti 2013.07.25. 16:07:31
Pierr Kardán 2013.07.25. 16:38:26
1. Nem kellenének az orkok"
Ja, majd ha az infrás jegyolvasó átjárhatatlan kaput képez (vizesárokkal!) a nem érvényes jeggyel érkezők elé, akkor le lehet építeni az orkokat :-)
Többen kérdik itt, hogy ha a metróba bejutnak páran érvénytelen/kétszer kezelt/kezeletlen jeggyel, akkor minek kellenek az orkok.
Akik kérdik, azok végezzenek má' el egy gondolatkísérletet: ha nem lennének ott az orokok, akkor többen, vagy kevesebben mennének le érvénytelen jeggyel ???
Na ugye :-))
hobbitroll 2013.07.25. 18:21:50
gugli, keresés : hamis bérlet bkv
csak 3, az első 10-ből
lopasesatveres.network.hu/blog/lopas_es_atveres_klub_hirei/hamisitott-bkv-berletek
bkvfigyelo.postr.hu/hamis_berletet_arul_a_bkv
bkvfigyelo.blog.hu/2013/06/24/hamis_berletet_adtak_el_a_bkk_jegypenztaraban
nem zörög a haraszt, ha nem fújja a paraszt
Yo! Maaan! 2013.07.25. 19:39:08
Volti 2013.07.25. 22:59:00
Amugy a kapuk valoban jol meg vannak csinalva, ha betorik akkor a kamera mindent lat,ha atugorjak akkoris. Mellesleg nem annyira konnyu azokat atugralni, meg akkor utana is menne egy rendor vagy az a bizonyos allomasor.
Xezs 2013.07.27. 22:08:38
torcipepe 2013.07.30. 12:35:41