Tamás mit sem sejtve vette át Asus notebookját, amin csak bekapcsolva látszik, hogy beteg a kijelzője.
Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy naiv voltam és PickPack ponton való átvétellel rendeltem egy notebookot a levél tárgyában nevezett Ipontól. Persze jobb lett volna személyesen átvenni, ellenőrizni és kipróbálni, de egyrészt mivel egy másik informatikai cégtől többször rendeltem már ezt-azt az átvétel hasonló módját választva, ezért volt némi bizalmam a PickPack pont hálózat futáraiban, így megkockáztattam.
Tegnap meg is érkezett a nevezett notebook és már a fólia bontásakor furcsának találtam, hogy színvonalasabb versenytársaival ellentétben az Ipon nem zárja le a dobozokat saját céglogós matricájával. Ez probléma, mert egy notebook dobozát muszáj felnyitni a futárnak való átadás előtt, hogy a benne lévő garancialevelet érvényesíteni lehessen (ez szerencsére meg is történt), céglogós zárómatrica híján viszont a szállítás folyamán bárki bármit csinálhat a doboz tartalmával. No mindegy, a gép és tartozékai megvoltak, így csak hümmögtem a fapados fóliázás láttán.
A gép első ránézésre úgy tűnt, teljesen rendben van, ennek ellenkezője csak a bekapcsolás után derült ki...Ugyanis üzembe helyezve a notebookot nem tudtam nem észrevenni a kijelzőn látható törést (illetve csak az volt látható, viszont a panel hátulról tört meg, mert kikapcsolva szinte egyáltalán nem látszott a képernyőn semmi sérülés, lásd a mellékelt képeket).
Ami érdekes, hogy a csomagolás sem mutatta hanyag kezelés jeleit (különben át sem vettem volna), valamint a kijelző-szerelvény hátoldalán sem volt karcolás/horpadás, azaz nem attól tört meg a képernyőpanel, hogy valami nehezet dobtak rá.
Három lehetőség adott:
1. Gyári defekt. Esélyes, de ASUS gépről van szó. Az említett gyártó termékeit régóta használom és nem volt velük gondom, illetve más informatikus kollégáktól és ismerősöktől is csak dicsérő szavakat hallottam a gyártóra nézve, plusz adott még a tény, hogy ha egy gyári minőségellenőr jóváhagy egy selejtet, akkor minimum kirúgják, így - még ha lehetséges is - azt tartom a legkevésbé valószínűnek, hogy a gyártó hibájából sérült volna meg.
2. Szállítás/csomagkezelés. Ez már esélyesebb, de mint mondtam, a PPP futárszolgálatával nincsenek negatív tapasztalataim, pedig számos alkalommal szállíttattam már velük törékeny dolgokat.
3. Ipon. Ne higgye senki, hogy az indulat beszél belőlem, egyszerűen azért tartom ezt a leginkább esélyesnek, mert egy munkatársuk bizonyíthatóan felbontotta a dobozt (erről árulkodik az érvényesített garanciajegy és az elvágott (ASUS feliratú) zárócímke). Szóval Iponos delikvens felnyitja a dobozt és nem nézi meg, hogy minden rendben van-e a géppel? Mert ha valami gond lesz, úgy is jön a vevő ordítva, tehát magának csinál többletmunkát, ha selejtet küld kiszállításra. Létezik, hogy a lelkiismeretes munkavégzés közben odacsapta/rákönyökölt/akármi? Azt kell mondjam, nem zárható ki...
De ez még csak a jéghegy csúcsa, most jön a java. Miután 90 lepedőt fizettem ki egy hulladékért, egy lapát nyugtatót bevéve megpróbáltam felhívni a telefonszámukat. Sikertelenül. Eddig 8-10 alkalommal hívhattam őket, ebből egyszer jelzett foglaltat, a többi esetben nem vették fel (kicsengettem, amíg a szolgáltató bontotta a vonalat).
Következő kísérlet: E-mail. A következő levelet küldtem nekik:
Tisztelt Ipon! A vasárnapi napon adtam le webáruházukban egy rendelést egy ASUS X402CA-WX093D notebookra, mely a mai napon megérkezett a kijelölt átvételi pontra. A készülék kijelzője törött (lásd a mellékelt képet), valamint az akkumulátor nem érintkezik, csak hálózati töltéssel kapcsolható be. Szervizüket sikertelenül próbáltam elérni telefonon (négyszeri hívásra sem vették fel a telefont).
Elsődlegesen a csere lehetőségével szeretnék élni, azonban ha a készülék cseréje:
- Nem oldható meg gyorsabban, mint az alternatív forrásból való beszerzés (Az Aqua Electromax kft. 2 munkanapot vállalt),vagy
- A készülék cseréje bármiféle további költséggel jár számomra, akár utazási, akár ismételt szállítási költséggel, vagy
- A szolgáltatás minősége nyomán eddig tapasztaltak alapján a cserekészülék átvétel előtti kipróbálására nincs lehetőség,
abban az esetben hivatkozva a tényre, miszerint a probléma a vásárlástól számított 3 napon belül jelentkezett, valamint a17/1999. Kormányrendelet 4. paragrafusára, mely szerint "A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat....", a vásárlástól való elállás lehetőségével kívánok élni, a vételár visszafizetésének formájában.
A sikertelen telefonos próbálkozásokra való tekintettel amennyiben kapacitásuk engedi, várom telefonos, annak híján e-mail üzenetbeli visszajelzésüket."
Erre másodperceken belül meg is érkezett a távirati stílusú válasz (mondjuk legalább a marketing bullshit kimaradt, ez is valami):
Kedves Vásárló !
Kérem csináljon fotót a termék csomagolásáról is valamint az akkumulátor hibájáról is. Köszönjük !
Ja, igen... Az akksiról el is felejtettem nyilatkozni, de az már egy másik defekt...
Szóval előkaptam a telefont, fotóztam és válaszoltam:
Tisztelt Ipon!
Mellékelve a kért képek. Azok rossz minősége ellenére látható, hogy a csomagolás egyik oldalán sem látszott sérülés (különben nem vettem volna át), valamint hogy a kijelző előtti átlátszó műanyaglap nem törött, így kikapcsolva a törés alig látható, magam sem vettem észre. Ezek alapján a display assembly-t hátulról érhette az ütés, viszont a szerelvény hátulján sem láthatók sérülés jelei, így ha nem a dobozban, szállítás, vagy csomagkezelés közbeni helytelen kezeléstől sérült meg, akkor gyári defekt. Az akkumulátor hibájának dokumentálása problémás, ugyanis a telep integrált, így belső forrasztás sérülhetett (kívülről az akkumulátor hozzáférhetetlen, nem illesztési problémáról van szó). A telep véletlenszerűen érintkezik, egyenes felületen tartva a gépet működik.
Ezt küldtem nekik kb. egy napja, azóta nem méltattak válaszra, így ma a következőt írtam nekik, néhány ismételt telefonos próbálkozás után:
Tisztelt Ipon!
A kért fotók megküldése után érdeklődni szeretnék, hogy milyen előrehaladás történt az ügyben? Erről ugyanis nem kaptam tájékoztatást, valamint a weboldalukon megadott telefonszámon továbbra sem jelentkezik senki.
Egyelőre ennyi. Az Aqua már visszajelzett, hogy a rendelésem átvehető, így néhány ezressel drágábban tőlük veszem meg holnap ugyanezt a típust, miután egy vagon pénzért 'Pestre utazom és élve az Iponnak küldött levélben vázolt fogyasztói jogaimmal, visszaszolgáltatom a terméket és visszakérem a vételárat. A panaszkönyvben persze jelezni fogom, hogy a panaszkezelési folyamataik némi időt és pénzt igényeltek részemről, melyek közül legalább az utóbbit szívesen látnám viszont a bankszámlámon.
Remélem, a szegény informatikus panaszai méltónak találtatnak a publikálásra, mely által egy INFORMATIKAI cég megtudja, hogy milyen következményekkel jár a 21. században a vásárló semmibevétele.
UPDATE 09/13: Pénzt 30 nap múlva adtak volna vissza, úgyhogy Tamás a 15 napos cserét választotta.
Az utolsó 100 komment: