Ádám egy éve átállt az online díjbefizetésre, azóta rendszeresen kapja a késedelmi kamatokat:
Körülbelül 1 éve az Elmű minden számláján, valamint a weboldalán is erősen reklámozza az online bankkártyás fizetési lehetőséget. Nagyjából egy-időben ezzel én élek is a lehetőségek, dombornyomott bankkártyámmal fizetek. A fizetési határidőt nem szoktam megvárni, hiszen ez beérkezési időt takar ami elvileg ugyanaz a nap bankkártyás fizetésnél, és bár az Elmü rendszerében megjelenik a sikeres tranzakció a jóváírás 1-2 nappal utána történik, tehát nagyjából 3 nappal előtte megpróbáltam kiegyenlíteni a tartozásomat.
Sajnos többször szembesültem azzal a problémával, hogy a fizetési tranzakció elindítása után a banki oldal nem jelenik be. A nap különböző óráiban sem sikerült ezt megtenni. Ilyenkor nem tudtam mást tenni mint a következő napon próbálkoztam, többnyire sikerrel, de volt olyan is amikor a fizetési határidő utáni első napon sikerült a tranzakciót kivitelezni. Ezt nem jeleztem az Elműnek, gondoltam ezt a hibát ők is látják, illetve a napi 4-5 fizetési kísérletet is látják a rendszerben ami azért magáért beszél, késedelmi kamatot nem számoltak fel, tehát ez valami gyerekbetegség lehet.
Ezévben többször szembesültem ezzel hibával, főleg tavasszal és nyáron. A szeptemberi teljesítésű számlámmal is így jártam, viszont a határidőt követő napon megjelent a rendszerben egy azonnali késedelmi kamat.
Nem kötözködtem, azonnal kifizettem, mert végre működött a bankkártyás fizetési rendszerük. Ezt követően írtam egy emailt az ügyfélszolgálatra, hogy vázoljam a helyzetet és rendezzük már ezt le, mert itt nem rajtam múlott hogy fizessek, hanem az ő rendszerük hibájából nem valósult meg, továbbá semmilyen figyelmeztetést nem láttam, hogy a bankkártyás fizetés nem működik vagy szünetel.Az ügyfélszolgálat válaszában notóriusan májusról írt, holott ott tudtommal semmi gond nem volt. Továbbá hivatkoztak arra, hogy más fizetési lehetőségem is lett volna (csekk, ügyfélszolgálat vagy utalás). Azért az email végére odabiggyesztették, hogy ajánlják nekem hogy az online felületen bankkártyával egyenlítsem ki a tartozásomat a jövőben... :-)
Az emailből egyértelmű volt, hogy nem vizsgálták és nem is szándékoznak megvizsgálni azt hogy a fizetési határidő előtt hányszor próbáltam bankkártyás tranzakciót indítani. A fentiek okán válaszomban nem fogadtam el az indoklásukat, hiszen itt az ő preferált fizetési rendszerük nem működött, továbbá magyarázatot kértem miért emlegetnek májust amikor itt szeptemberről van szó és kértem őket hogy vizsgálják ki tüzetesebben a helyzetet, mindenki megnyugtatása végett.
Postai válasz levelet küldtek, amiben elismerték, hogy kollégájuk tévesen jelölte meg a májust és nekem van igazam tényleg szeptemberről van szó. A késedelmi kamat jóváírását viszont nem tehetik meg, mert a rendszerük szerint nem érkezett be időre a pénz. Azt hogy milyen módon és hogyan vizsgálták ki azt hogy miért nem működött az online fizetési rendszerük, nem közölték, továbbá azt hogy látják a rendszerben hogy én marha mennyiszer próbálkoztam még a határidő előtt kiegyenlíteni a tartozásomat nem közölték.Így újra klaviatúrát ragadtam és jeleztem velük, hogy sántít az indoklásuk, mert itt pont azt nem válaszolták meg amit én kifogásolok, továbbra a határidő napján mondjuk 16 óra után mégis milyen fizetési lehetőségem lett volna, hogy aznap megjelenjen a rendszerükben a tranzakció? Honnan kellene nekem tudnom, hogy mettől meddig nem működik az online bankkártyás fizetés?
És itt jött egy hatalmas fordulat, az új ügyintéző jelezte, hogy igen a MÁJUSI késedelmi kamat az jogos, a pénz nem érkezett meg. Nem igazán értettem hogy most miről beszélünk, így az Elmü online felületén megnéztem mi is volt májusban. Hát semmi... Viszont ugyanazt a késedelmi kamatot amit korábban kifizettem újra kiszámlázták. Ugyanaz az összeg, szeptemberre kiszámlázva.Jelenleg itt tartok, írtam nekik, hogy most már rakják helyre a dolgokat és ne kezdjék duplán kiszámlázni azt ami amúgy sem jogos. Kollégáim körében is hasonló az Elmű megítélése, ugyanis többek kaptak késedelmi kamatot, mert az online bankkártyás befizetéseiket későbbre dátumozzák az Elmünél és az ügyintézőkkel nem lehet elérni semmit sem mert csak azt hajtogatják, hogy az ügyfél hibázott, csekken vagy utalással kellett volna fizetni...
UPDATE 10/11: Újabb késedelmi kamat érkezett:
Újabb fejlemény az ügyben, megjelent egy újabb késedelmi kamat az Elmü rendszerében, amit azzal a nappal stornóztak is. Ez eddig egy számlán sem jelent meg, tehát ezt még nem tudom hova tenni, ez lenne az a májusi amire eddig hivatkoztak? Úgy gondolom egy fajta önigazolás lesz az Elmü részéről ez a tétel, hogy csak volt valami májusban...
Manyecska 2013.10.09. 12:36:41
Manyecska 2013.10.09. 12:37:54
AtiSnatch 2013.10.09. 12:38:33
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.09. 12:40:37
Manyecska 2013.10.09. 12:45:10
elwood 2013.10.09. 12:58:07
Dr. Kix 2013.10.09. 13:03:30
duddva 2013.10.09. 13:05:28
Tron65 2013.10.09. 13:06:05
Tévedsz: NEM látják!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:06:19
AtiSnatch 2013.10.09. 13:06:31
-Dr. Marie-Theres Thiell
England win The Ashes! 2013.10.09. 13:07:08
Továbbá: ha már a fizetési határidő napján (vagy ahhoz nagyon közel) kísérleteztél, miért nem azonnal telefonáltál nekik, hogy "bocs, de hiba van nálatok, nem ment át a pénz"?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:08:00
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:10:28
AtiSnatch 2013.10.09. 13:12:32
chloe queen 2013.10.09. 13:18:23
Manyecska 2013.10.09. 13:20:29
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:22:52
@Manyecska: nálunk még mindig az a téma, hogy milyen füzet kell az órákra. majd tanulnak tavasszal, hát nem?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.09. 13:25:10
Én októbert javallom!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:26:48
Manyecska 2013.10.09. 13:28:56
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.09. 13:29:10
Hát ez a megoldás konkrétan nem jutott eszembe, de nem rossz!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.09. 13:34:04
Akkor a tanár érdemli a karót. De azt mér te írod alá?
AtiSnatch 2013.10.09. 13:36:33
@atpijkamo: őjaz igazgató :D
Manyecska 2013.10.09. 13:38:54
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.09. 13:41:31
Hát ha ő kapja, akkor neki kell aláírni.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:52:05
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.09. 13:53:03
AtiSnatch 2013.10.09. 13:56:14
béla2 2013.10.09. 14:29:50
bounty112 2013.10.09. 15:36:43
szekertabor · provo.blog.hu 2013.10.09. 16:01:51
lula 2013.10.09. 16:28:21
Atörökk 2013.10.09. 16:34:11
Tiborfalvi Tibor 2013.10.09. 21:20:27
Ha már dimbes-dombos bankkártyád van, akkor szerintem nem kerül több időbe szépen ELUTALNI.
^LutheR^ 2013.10.09. 23:13:49
Az ELMŰ pocsék online rendszerét felejtsd el (többek között a "Nem megfelelő böngésző" felirat árulkodik arról, hogy fogalmuk sincs az egészről).
Putyur 2013.10.10. 07:54:01
Egyébként: TÁVSZÁMLA vagy DÍJNET. Soha nem volt még problémám velük.
RedWing 2013.10.10. 15:33:07
Ez igaz lehet! Pl. KSH rendszerében az építőipari árstatisztikákat most már csak online felületen lehet kitölteni/leadni és a vinfosokon kívül nem hajlandó mással kommunikálni.
Múltkor fel is hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy sürgősen intézkedjenek az informatikusaik, mert Apple OS-X / Safari páros áll rendelkezésünkre, uh. amíg csak vinfos alól működik a rendszerük, addig mi továbbra is ajánlott levélben, nyomtatva fogjuk küldeni a kitöltött íveket, ugyanis az minket hidegen hagy, hogy állambácsi történetesen a mikrofossal áll szerződésben, mi viszont nem, így nem is vagyunk kötelezhetőek a szoftverjeik használatára..
Egyelőre még nem visítoztak vissza, hogy mitisképzelünkimikéremszépeneznemígyműködik.