Naiv ügyfélnek elege lett belőle, hogy a Telenor képtelen megállítani vagy beazonosítani a butatelefonjáról külföldre induló smseit. Ránézés nélkül szinte biztos, hogy a telefon fertőzött, hiszen a régi Nokiákra 2004-ben dokumentáltak először emeltdíjas smseket küldözgető vírusokat. Csak érdemes lenne megnézetni.
Mintegy mellékesen kiderült egy igazi patkányság, ugyanis a Telenornál még a határátlépéskor érkező szolgáltatói reklámüzenetek után is felszámolják az smsfogadás díját. Remélhetőleg most már az EU felszámolja ezt a roamingbaromságot, mielőtt mindenki átáll Viberre vagy Whatsappra.
Amíg csak 3 nemzetközi multi van a mobilpiacon, addig esélytelen hogy ezek a gátlástalanul számlázó és irreálisan magas árakon dolgozó cégek megjavuljanak, úgyhogy részben ezért történik meg velem minden egyes hónapban, hogy bizonyos tételek, amiket én biztosan nem vettem igénybe, kiszámlázásra kerülnek. Legjobban az idegesített, amikor még decemberben 14db nemzetközi SMS került kiszámlázásra, úgy, hogy a megadott időpontban végig nálam volt a készülék, senkinek nem adtam a kezébe, és egy általam ismeretlen külföldi számra lett elküldve 14db SMS. Aztán minden egyes hónapban előfordult hasonló, havi 5-6 SMS biztosan van egy-egy ismeretlen számra, amit én nem ismerek fel. Egyébként még azon kevés ember közé tartozok akik butamobilt használnak, szóval képtelenség hogy egy-egy adathalász alkalmazás vagy valamiféle vírus küldözgessen SMS-eket.
A problémám leginkább pedig azzal van, hogy valahányszor jelzem ezt a panaszkezelési osztályon, mindig közlik hogy nem írhatnak jóvá semmit, mert ők tévedhetetlenek, és punktum. Kérdem én, milyen szolgáltatás az, amikor a panaszra az a válasz érkezik, hogy ők márpedig nem tévedhetnek?
Íme egy a sok, hasonló levélből tőlük:
Az érintett +3620/XXX-YYYY-es GSM számú számlás előfizetéséhez tartozó 123456789123456789-es számlaszámú számláját megvizsgáltuk, számlázási hibát nem találtunk. A számlázási rendszerünk zártságát a Matrix Kft. tanúsítja évről évre, mely biztosítja és egyúttal tanúsítja, hogy csak a ténylegesen igénybevett szolgáltatások kerülnek számlázásra az előfizetők részére. Ezen okokból kifolyólag a kért tételeket jóváírni nem tudjuk.
Sajnáljuk, hogy jelen kérésében nem lehettünk segítségére.
Legalább sajnálják...
A múlt hónapban annyival változott a helyzet, hogy ezúttal 10-30 másodperc elteltével küldtem el állítólag 9 db SMS-t, amit szerintem világcsúcs lenne, hiszen az én készülékemnek egy írásjel begépelése tart ennyi időbe, nem beszélve arról amikor fél percig pörög egy homokóra azzal az indokkal, hogy "üzenet küldése". Itt egy kép is erről.
Elküldtem ezt is a panaszkezelési osztálynak, akiknek 30 vagy 60 napjuk van hogy válaszoljanak, most nem tudom fejből, de nem is fontos, mert úgyis a meghatározott időintervallum utolsó perceiben küldik el a levelüket, hogy ők tévedhetetlenek, és nekem nem jár semmi. Teszik ezt biztosan abból a megfontolásból, hogy sajnos hűség köt hozzájuk, így ha akarnám se dobhatnám ki a SIM kártyájukat anélkül, hogy ne érkezne havonta a számla. Viszont amit ők még nem tudnak, az az, hogy ezzel a hozzáállással azt sikerült elérniük, hogy február 14-én, valentinnapon, a hűségidőm lejártának napján azonnal szakítok velük végérvényesen, 15 év után. Egyébként szánalmas, hogy 15 év semmit nem számít nekik...
És még egy érdekes történet ide, hogy szintén múlt hónapban sikerült külföldre is kijutnom, ahol is megkaptam az ilyenkor szokásos fogadó SMS-eket, hogy üdvözölnek ezen és ezen hálózaton, ennyiért és annyiért tudok telefonálni. Amiért viszont minden általam ismert jogszabályba ütköző módon képesek voltak felszámolni közel 30 forintot, fogadott SMS-enként! Erről is itt egy screenshot.
Meddig hagyjuk még hogy ezek a szolgáltatók szívják a vérünket? Nincs itt semmi verseny, a piaci helyzetet talán megmozgató állami mobilszolgáltatót meg sikerült nekik összefogva jól elkaszálni a perben.
Az utolsó 100 komment: