Tékozló Homár

Nem javítja az LG a Tesco román tévéjét

2013.10.10. 13:43 | jackyll | 78 komment

Naiv ügyfélnek Romániából származó lcd tv-t sikerült eladniuk egy vidéki Tescóban, amit meghibásodva nem javít az LG szervize.

15 hónapja vásároltam egy LCD Televíziót  egy vidéki Tescóból. Sajnos meghibásodott. Ahogy az le van  írva bejelentettem a hibát az LG szerviznek. Ők segítőkészek voltak és pár nap elteltével megjelent a szerelő. Ő átnézte a garancialevelet, majd közölte, hogy ez nem megfelelő garancialevél! Nem A/5 nagyságú kell, hanem egy piros kisalakú A/6-os garancialevél. Ezt sajnos anno nem kaptam. Közölte a szerelő, hogy elszállítja a televíziót, de ellőtte szakvéleményt kérnek az LG szakszerviztől. Ugyanis  ők alvállalkozók.

Befáradtam a Tescóba és közöltem a problémámat. Nagy nehezen adtak egy megfelelő garancialevelet. Ezt jeleztem a szerviznek, majd ők nagy meglepetésemre közölték, hogy a televíziót nem javítják meg mivel nem a magyar LG hozta forgalomba hanem Romániából szerezte be a Tesco!

Ezt tudomásul vettem és befáradtam a Tescóba e tényt közölni. Nagyot néztek, hogy ők erről nem tudtak! Természetesen ők megjavítják. A bejelentésem szeptember 23.-án történt.

Ami még felháborító, a televíziót nekem kellett beszállítani a Tesco áruházba, ahhoz képest, hogy le van írva a törvénybe, hogy  helyben kell javítani 10 kg -nál nehezebb televíziót! Beszállítás október 03.-án történt, azóta nincs televízióm!

Óva intek mindenkit aki vásárol  híradástechnika eszközt a Tescóból, győződjön meg róla, hogy kap e piros színű garancialevelet, valamit nézze meg a dobozon, hogy ki a forgalmazó! Ha LG terméket vásárol és nem az van ráírva a doboz címkéjére, hogy LG Magyarország, akkor ha az meghibásodik nem fogja megjavítani az LG! Ez minden márkára érvényes!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2013.10.10. 13:43:52

Lovat azért patkolnak? Csak Kix miatt kérdem.

England win The Ashes! 2013.10.10. 13:46:40

"Ha LG terméket vásárol és nem az van ráírva a doboz címkéjére, hogy LG Magyarország, akkor ha az meghibásodik nem fogja megjavítani az LG! Ez minden márkára érvényes!"

Ez teljesen így van! Egyszer bevittem egy Tesla lemezjátszót az LG szervÝzébe. Nem javították meg. A piszkok!

Dr. Kix 2013.10.10. 13:49:38

@England win The Ashes!: Áhh, azt is csak import román patkószöggel. Aztán mehet az ember reklamálni a sóhivatalba.

England win The Ashes! 2013.10.10. 13:49:49

Komoly(abb)ra fordítva: még mindig nem értem, mit zavarja a szervizt az a tény, hogy Romániából származik a tévé? Szőrös az állványa?
Szinte tuti, hogy ugyanarról a szalagról jött össze, ugyanúgy az a tízéves Mai Ling és Bei Huang szerelte össze, mint a "magyar" Elgéket.

CID 2013.10.10. 13:52:01

@England win The Ashes!: Gondolom, az LG Magyarország, nem fizet a szerződött szervííííííííííííííz partnernek a javítás , ha nem ők hozták forgalomba.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.10. 13:52:07

"Ami még felháborító, a televíziót nekem kellett beszállítani a Tesco áruházba"

Érdekes a poszt toló.
Mikor hazavitte azt a kacatot, akkor még tíz kiló alatt vót?
Vagy dömper buritotta a ház elé?
Vagy ez így hogy?

kakukk11 2013.10.10. 13:52:50

"15 hónapja vásároltam egy LCD Televíziót egy vidéki Tescóból.
...
Természetesen ők megjavítják.
...
Óva intek mindenkit aki vásárol híradástechnika eszközt a Tescóból
"
Foglalkoznak veled, megcsinálják. Próbáld meg ezt eljátszani egy nem multinál, 15 hónap múlva vidd vissza a tv-det a sarki elektroakármibe. A tescoval rossza tapasztalatom nem volt még garanciális ügyben. Sőt...

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.10. 13:53:43

Vihar a biliben. Te a Tescoval kerültél jogi kapcsolatba, tőle vásároltad a terméket. És a Tesco megjavítja. Akkor mi a probléma? A beszállítás miatt meg akkor kellett volna reklamálni, nem utólag panaszkodni.

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.10. 13:54:52

@metal: Bocs javíttatja, mert biztosan nem a Tesco fogja javítani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 13:55:15

Ellőtte a szakvéleményt? Az gáz.

Kisalakú A/6 kell? Fénymásoljatok neki egyet... :D

"Beszállítás október 03.-án történt, azóta nincs televízióm!"
Valóban inkább olvashatnál, hátha akkor tudnál helyesen is írni.

Attól függetlenül engem az is érdekelne, hogy a Tesco hogy a rákba' ad e olyan cuccot, ami itthon nem garis?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.10.10. 13:57:21

Azért szörnyű lehet, hogy már egy hete nem tud tv-t nézni!!!!!!!!!!

England win The Ashes! 2013.10.10. 13:59:49

@CID: Ezt értem, de ők ezt lebokszolhatják az európai központon.
Vagy más példa. Vettem egy laptopot itt, otthon akartam javíttatni garanciálisan. Megtették volna. (Nem ide tartozik, de azért nem került rá sor végül, mert szorított az idő, így inkább visszahoztam ide.) A fényképezőgépemre ugyanúgy érvényes, hogy majdnem bárhol a világon (ilyen Ruanda meg Dzsibuti a kivétel) szervizelik, ha szükséges. Sőt, itt a homáron is volt egy nikonos sztori az osztrák és a magyar szervizről.
Ezért nem értem.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.10. 14:00:16

Addig nézze a rádiót.
Vagy a mikrót.

elwood 2013.10.10. 14:00:35

namost megint megkérdezném honnan lehet tudni, hogy szürkeimport, ha még az A6-os piros sarkú cetli sem jó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 14:01:17

@metal: Nem kicsit szürkeimport :D
Haver járt így egy mp4 játékossal... Volt rá gari, de zugszervizben. Olyan is volt a javítás. (Egy idő után már be se vitte, hanem én forrasztgattam neki vissza a kiszakadt jack aljzatot.)

@elwood: Sehonnai bitang TV, sehonnan.

Országúti Ninja 2013.10.10. 14:10:45

Mert nem rendeltetésszerűen használtad! A Tv-t nem nézni kell, haenm kapcsolgatni, vagy ledobni egy részeg estén az emeletről!

Más:
" ...akkor ha az meghibásodik nem fogja megjavítani az LG! Ez minden márkára érvényes!"
Tehát ha veszek egy Sony-t, akkor az LG nem javítja, mert nem az van ráírva, hogy LG Magyarország? :]

England win The Ashes! 2013.10.10. 14:13:10

@ColT: Azalatt 4-5 ezer könyvet ki lehet olvasni. :)

CID 2013.10.10. 14:13:48

@England win The Ashes!: Egyszerűbb elhajtani a kuncsaftot, mint a sok levelezgetés. Másrészt, gondolom az LG Magyarországnak is az általuk forgalmazott termékek után van bevételük. Ha az anyavállalat akarná, akkor Ruandában is javítanák a román LG-t.

Országúti Ninja 2013.10.10. 14:14:51

@ColT: :D
Monnyuk azt megnézném, hogy mit kezdene az LG szerviz, ha besétálnék egy más márkájú termékkel a dobozán csillámporos filccel: "LG Magyarország" :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 14:18:13

@England win The Ashes!: De ha annyit nem is, van mit behoznia...

@Országúti Ninja: :D:D:D:D
Szerintem röhögne

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 14:19:44

Lenyelte

@England win The Ashes!: De ha csak párat, már megérte :D

@Országúti Ninja: Szerintem röhögne

Ádám 2013.10.10. 14:20:28

Miért nem dácsiát vettél, az ha beszarik akkor a sok lopott ló elhúzza.

eOne 2013.10.10. 14:31:23

1 éve hasonló eset történt velem is, de végül sikerült meggyőzni az LG-t, hogy javítsák ki a problémát. Hosszas levelezés után belátták, hogy a külföldi garanciajegyen is rajta vannak a garanciális feltételek magyarul ami mellé egy magyar számlát is mellékeltem. Ha hiányzik az LG Magyarországnak a pénz akkor intézzek el házon belül, de ez ne legyen az ügyfél problémája.
A legnagyobb probléma az, hogy a TESCO meg a többi kiskereskedő nem feltétlenül a hivatalos csatornán (disztribútorokon) keresztül szerzi be az árut így a legtöbb esetben fogalmuk sincs, hogy melyik országból származik. Az ár a lényeg nekik is meg a vevőnek is. Sajnos a régión belül eltérhetnek az árak, és amíg ez így marad addig érdemes "importálni". Szólni kéne neki, hogy az EU-n belül ennek még helye is van.

Faus to 2013.10.10. 14:34:51

Ha a posztoló ennyire vágja mi van leírva a törvénybe (élve az ő szavaival), azt is tudhatná, hogy a garancia érvényesítéséhez vagy a számla vagy a garancialevél szükségeltetik. Ezt is reklamálhatta volna!

helianthus 2013.10.10. 14:38:26

@England win The Ashes!: "mit zavarja a szervizt az a tény, hogy Romániából származik a tévé? Szőrös az állványa? "
Ezen sírtam kicsit!

banya666 2013.10.10. 14:41:39

"Ami még felháborító, a televíziót nekem kellett beszállítani a Tesco áruházba, ahhoz képest, hogy le van írva a törvénybe, hogy helyben kell javítani 10 kg -nál nehezebb televíziót! Beszállítás október 03.-án történt, azóta nincs televízióm!" ha ilyen jólértesűlt vagy miért nem ragaszkodtrál hozzá???....

helianthus 2013.10.10. 14:43:20

@England win The Ashes!: "Azalatt 4-5 ezer könyvet ki lehet olvasni. :) "
A vastagabb fajtából!

Gonoszfóka 2013.10.10. 14:45:55

@metal: "Te a Tescoval kerültél jogi kapcsolatba, tőle vásároltad a terméket."

Itt a nagyon nagy lényeg szerintem is. Én se futkostam volna szerviz után, tegye meg ezt a Tesco. Nem a szerviznek fizetett a posztoló, amikor megvette a tévét, hanem a Tesconak.

Azt már félve mondom, hogy ha annyira tudta, hogy 10 kiló alatt helyben kell javítani, akkor miért nem állt ki magáért és az igazáért?

holdlányka 2013.10.10. 14:46:50

Nem értem a posttolót.

Miért erőlteti a dolgot az LG Magyarországgal? Ha nem ők hozták forgalomba, miért vállaljanak rá garanciát?
Itt a Tesco a forgalmazó, mivel Románia is EU tagállam, behozhatják minden további (vám,stb,) nélkül onnan is...csak ebben az esetben ugye ők a magyarországi forgalmazók. Tehát vagy őhozzájuk, vagy egyenesen a gyártóhoz kell fordulni...
Amúgy meg a kelet-európai piacra szánt TV-k nagy valószínűséggel Lengyelországban készültek...Tehát inkább Boleszlaw és Ludwika rakta össze...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.10. 14:47:33

Nem láthattya a móunikasót, nincs tovább értelme a zéletnek!

holdlányka 2013.10.10. 14:52:12

@holdlányka: Talán azt sem tudja mindenki, hogy Európa második legnagyobb TV gyára (a török Profilo (Arcelik, Vestel után) Itt, Jászfényszaruban működik, a Samsung égisze alatt...

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.10. 14:52:59

És az EU-garancia? Már ha lenne. Van, amire van.

holdlányka 2013.10.10. 14:53:24

@ColT: Igen, ezt mondtam. Érvényesítheti a gyártónál.

helianthus 2013.10.10. 14:54:39

Gyertek elsőzni az új posztba.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.10. 15:17:47

@helianthus: irányításmániás vagy, engem te nem parancsolhatsz44444 (Földhöz verés)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.10. 15:18:25

a rosseb kajtatna a hivatalos szerviz után.
vidd oda ahol vetted, a többi nem a te dolgod. (a tesco meg javítassa meg azzal, akivel szerződésben van)

(ha fangshei márkájú tévét vettél volna, akkor nekiállnál magyar szervizt guglizni? normális e vagy?)

Hegyirablo 2013.10.10. 15:21:34

Román tévét nem javítani ősi román szokás.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.10. 15:22:45

@holdlányka: Gondolom, azért erőlteti az LG Mo-gal, mert ez volt ráírva a garanciajegyére.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.10.10. 15:25:31

okt 3?? azóta eltelt kemény 7 nap.. Szerintem még rá se néztek.

Megnyugtatlak lesz ez még több is.
Örülj ha 1 hónapon belül visszakapod!

Panelproli 2013.10.10. 15:47:48

Engem pediglen az érdekelne de nagyon, hogy mit szól az eLdzsi Magyarország ahhoz, hogy a Tesco az eLdzsi Románia hálózatot gyarapíccsa és a magyar forgalmazó büdzséjét meg ronccsa?!

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.10. 15:56:40

@Panelproli: Nagyából mindegy, mit szól hozzá. Ez az EU egyik értelmes dolga, a sok hülyeség között.
@amsz: emlékeim szerint magánvásárlóknál 15 nap a határidő, aztán cserélni kell.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.10.10. 16:00:10

@metal: Rosszul emlékszel. Már nincs határidő. A törvény szerint törekedni kell a minél hamarabbi ügyintézésre. De konkrét határidő nincs a törvénybe.

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.10. 16:01:38

@amsz: A már szóból arra következtetek, hogy annyira nem rosszak az emlékeim, csak azóta megváltozott. Hát ez pech.

Panelproli 2013.10.10. 16:07:11

@metal: Ha értelmes, akkor jó. Most már csak a szervizhátteret kellene értelmesíteni hozzá!
Én is meglepődnék, ha a tévémet amire az van írva hogy "LG" nem javítaná az a szerviz, aminek a logojára az van írva: "LG"

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.10. 17:21:36

@amsz: "@metal: ... A törvény szerint törekedni kell"

Így van.

Én törekszem arra, hogy nádszál vékonyra lefogyjak. Ha kész, mindenki kap egymillát ajándékba. Azért a lélegzetét senki se fojtsa vissza addig!

nandras01 2013.10.10. 20:44:22

"Beszállítás október 03.-án történt, azóta nincs televízióm!"

örüjjé vazze :)

a helyben javítást előíró törvény meg szívesen megnézném. még régi crt- ket sem mindig lehetett helyben javítani, a mostani processzoros, meg agyonintegrált lapos szaroknál nincs az a szerelő, aki vállana helyben javítást.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.10. 21:20:43

ki kellett volna ugrani a tv-vel romaniaba
oszt jonapot

England win The Ashes! 2013.10.11. 00:48:04

@Panelproli: Nem eldzsí, hanem elgé. Ha az HTC hátécé, akkor ez elgé.

Péter Tóth 2013.10.11. 09:52:14

A világon azzal baj nincsen, hogy egy TV Romániából van. Ugyanazon a gyártósoron készült, mint a Magyar piacra szállított. Valszeg három tál rizsért rakta össze ugyanaz a tízéves kisgyerek mindkettőt.

A jótállás feltételei szerint, a jótállási jegyen feltüntetett szerviz köteles eljárni az ügyben. Ezt megtagadták, joggal. Innentől kezdve a Tesco köteles intézkedni, mert a jótállási feltételek az eladóra vonatkoznak és a vevő vele van szerződésben.

Olyan, hogy európai garancia vagy világ garancia csak parasztvakítás. Egy két cég/márka ezt komolyan veszi, de a többinél nagyon nehéz érvényesíteni. Nekem sikerül már, de nem Magyarországon.

Apró megjegyzés:
Ha én tisztában vagyok azzal, hogy a terméket nem vagyok köteles visszavinni a vásárlás helyére és mégis visszaviszem, akkor nem írom le felháborodottan egy postban. Nem reklámozom a saját hülyeségem.

Péter Tóth 2013.10.11. 10:07:37

@nandras01:

Teljesen igazad van.

"… ahhoz képest, hogy le van írva a törvénybe, hogy helyben kell javítani 10 kg -nál nehezebb televíziót! …"

Ezt de szeretem! Amikor valaki egy mondatban leírja a „törvény” szót, majd ír egy eget rengető baromságot. Aztán azt hiszi, hogy mennyire megmondta.

Ezt így a törvény konkrétan nem írja elő. Különböző paraméterek, (tömeg, méret és BKV járatokon való szállíthatóság), szerint szabályozza, hogy mely tartós fogyasztási cikket kell visszavinni a vásárlás helyére, vagy elvinni a szervizbe és melyeket kell a használat helyén javítani vagy a szerviz költségén onnan a javítás helyére szállítani, majd vissza. (Pár speciális kivétel van)

De megjavítani nem helyben kötelesek.

♔bаtyu♔ 2013.10.11. 10:11:44

Örülj neki, hogy be kellett vinned. Ugyanis vagy kapsz egy új TV-t, vagy vissza a lóvét.

Persze a legjobb az, ha teszkóban csak gagyizsömlét veszel, mert kisebb a rizikó. TV-t vegyél a pld. a Media-M-ba. Drágább, de ha gond van, azonnal visszaívelik a zsét.

Panelproli 2013.10.11. 11:03:08

@England win The Ashes!: Hőh! Akkor nemis HéjcsTíSzí. És ehhez kellett egy román tévé a tescoból? Nohát!
Én még a LIDöL-szóban is találok kákán a csomót.

England win The Ashes! 2013.10.11. 13:17:24

@Panelproli: Ez már megérne egy oknyomozó műsort a bébécén. :D

McZozo 2013.10.11. 17:01:36

Itt ket dolog is van:

Ad egy az LG nek vegre fel kene tolni a hatsojaba azokat a torvenyeket amik az europai kereskedelemre es garanciara szolnak mert tudtommal a torveny szerint barhol vehetek az union belul a szolgaltatonak KOTELESSEGE azt garancialisan javitani vagy cserelni. Ez megerne valami Fogyasztovedelmi bejelentest es pert. Tan egyszer ugy megbuntetnek oket hogy utana jobban jarnanak egy szimpla javitassal mint a tobb millas buntivel.

A masik viszont hogy ez esetben teged pont nem kell erdekeljen az LG velemenye ez esetben. Te a tescotol vetted veluk alsz szerzodesben tehat ez esetben en odamennek a tv vel leraknam a pultra es kozolnem veluk hogy csokolom itt a tv boltoljak le az LG romaniaval vagy akivel ok akarjak te kersz egy uj tvt vagy a vetelarat vissza, Es addig onnan el nem mennek mig valami dontnok elo nem kerul es nem rendezi a tortenetet

McZozo 2013.10.11. 17:26:18

@Péter Tóth:
De jelen esetben ez egyszeru mert itt magyarorszagon vasarolta igy csak az a gaz hogy a kereskedo honnan vette itt van az hogy ezt oldjak meg ok. De a masik hogy tudtommal miota eu van akkor is javitaniuk kene ha mondjuk en kimegyek es Romaniaban en veszem meg a Roman tescoba akkor is ha meg ok esetleg zimbabvebol rendeltek. Mert az unio ota tudtommal a cegek kotelesek jotalni hatarokon tulnyuloan. A problema onnan van hogy az anyaceg gondolom csak akkor fizet valami osszeget a disztributornak ha ok adtak azt el. na ezen kene valtoztatni egy ket millios buntetes osszeuropai szinten nekik aztan megondolnak hogy alnak hozza legkozelebb.

Amugy meg sok ceg van aki nem csak eus szinten de vilag szinten is garanciat vallal. Nekem pl amerikabol rendelt uj Canon fenykepelomet Londonba javittattam a Canon ottani szervizebe.
De ha europan belul maradunk tudom nem minden iranyba mukodik igy de mikor a magyar t mobile nal vasarol sifonom bekrepalt akkor londonba besetaltam az almahoz es 10 perc mulva garancialisan minden papir nelkul kezembe nyomtak az uj telefont. mondvan mindent latott a rendszerbe onnan is hogy mikor hol milyen szolgaltatoval hany ev garival vettem a seriaszam alapjan es mondta is hogy meg garis es azonnal hozta az uj dobozt az uj keszulekkel

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.11. 19:34:03

@McZozo: Az LG Mo, és az Lg Ro jogilag két különböző cég. Nem kötelező a Mo-i LG-nek jót állnia a romániai által eladott termék után. Sőt az ügyfél egyik LG-vel sem áll jogi kapcsolatban.
Jól mondtad, a kulcs a Tesco jelen esetben, az ügyfél tőle vette, tehát ő tartozik jótállással a termékért, neki kell megoldania a szervizelést, vagy a cserét.
Amúgy a mai sorozat gyártott világban nem is nagyon értem, miért éri meg szervizelni a termékeket? Rohadt sok pénz, fenntartani egy szervizt technikusokkal, alkatrészekkel, szerszámokkal. Mint gyártani egy újat.

peter3374 2013.10.12. 14:38:41

@McZozo: latod nekem meg azt mondtak az istyle ban hogy vagy vigyem a telefont ahol vettem (London apple store) vagy dobjam ki a szemetbe... ez a kulonbseg a patkany rablo istyle, lg, stb stb magyar rablo kereskedo bagazs es a nyugatiak kozott....

Tomasz_a_gozmozdony 2013.10.12. 17:45:51

de nem értem minek futkozik az lg-hez? elromlik, be kell vinni a teszkóba, majd ők lejátsszák, ha nem az lg-vel, akkor jakab tihamér rtv műszerésszel, te visszakapod a tv-t működőképesen, oszt jónapot. még jó hogy nem kínába vitted vissza.

hrbi80 2013.10.13. 06:17:24

@Tomasz_a_gozmozdony:
Mert ki az a hülye, aki elsőre egy házhoz jóvős lg vagy pl. samsung garancia esetén a tesco-ba megy vissza, garanciát intéztetni?!?

Xezs 2013.10.13. 11:15:23

Romániából semmit. Még magyarajkú tezsvírt sem.

ROTFL Manó 2013.10.14. 00:31:07

Csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy éjszaka a románok elvitték az LG tévéinket.

ferand1979 2013.10.14. 15:57:00

...most szájbarágós leszek:
Tessék elmenni a Teszkóba, ahol tecett venni a tévét, és tessék otthagyni, hogy ők intézzék a garanciáztatását, mert tecciktudni velük teccik szerződésben lenni, attól a perctől fogva, hogy megteccet venni, és kiteccett fizetni azt.
Természetesen a szokásos formulák kitöltésén kívül, azaz a gariztatás, vállalási idő, stb, tessék jegyzőkönyvet is felvetetni az információs pultnál, hogy tecciktudni Önnek az eredeti vásárláskor kapott garipapír és az újonnan kapott nem felel meg a gyártói szerződéssel rendelkező alválalkozónak. Továbbá Önnek plussz költségei merültek fel a TV szervízelésével, hibás gariztatásával kapcsolatosan (szerelő kijövetele, stb). Továbbá erkölcsi kár érte, ill információhiányban teccik "szenvedni" a TV hiány miatt. Ezen összegek tételes felsorolása révén be kell nyújtani egy kártérítési igényt az elszenvedett vagyoni és nem vagyoni kár miatt!
A TESCO inkább azon nyomban ki fogja cserélni az Ön TV-jét, minthogy ezekkel foglalatoskodjon.. De ha nem is azonnal, de legalább foglalkozik a gariztatással..
Tudniillik minél több helyen jelenik meg a "panaszbejelentés", annál gyorsabban oldódik meg az ügye valakinek...

Szinte biztos lehet a posztoló, hogy majd kárpótlásul kap egy 200Ft.-os levásárolható kupont...

Amúgy a sok-sok teszkós tapasztalat közül egyet említenék.. Elromlott vasalót úgy cseréltek ki 1 év után, hogy sem számla, sem garipapir nem volt meg... A polcról lett eleemelve egy újabb, és mondván 1 éve vannak ezek a termékek, biztos még garanciális..

Szóval egy nagy cégnek az imidzse miatt belefér, hogy egyszer egyszer eltérjen a megszokottól, és előremenjen a dolgok ügyintézésében

2013.10.27. 19:45:23

Az LG Mo. egy kereskedelmi cég, és a garanciális javítások díját a saját kereskedelmi profitjából kell kigazdálkodnia, a gyártó ebben semennyi részt sem vállal. Azt meg nyilván nem engedheti meg magának, hogy alkatrészt és munkaórát fizessen egy olyan készülékre, amiből egy fillér profitja nem volt, mert akkor hátrányba kerül az árversenyben.
És bizony a magyar törvények is úgy szólnak, hogy jótállásra kötelezett a kiskereskedő. Az importőr meg ha akarja, átvállalja ezt a kötelezettséget tőle, ha meg nem akarja, akkor nem, ez az ő megállapodásuk kérdése.
Legközelebb tessék vásárlás előtt tájékozódni, ha ilyen drága dolgot teccik venni! Lehet, hogy a tacskóban 10e-vel olcsóbb volt az a hülye tévé... de ha órabéresíti ezt a kanosszajárást, máris a többszörösét bukta.

De azért azt hozzá kell tenni, hogy az is egy marha nagy szégyen, hogy ebben a globalizált világban az LG Mo és az LG Ro nem tud egymással elszámolni egy ilyen szar javítás ügyében. Nem volna egy túl nagy szervező munka ezt tető alá hozni. Főleg, hogy az LG Mo az egész régió központja.

2013.10.27. 19:54:09

@nandras01: Ne félj, a helyben javítás nem azt jelenti, hogy valaki ott nekiáll méricskélni meg forrasztgatni... faszt! Cserélik az egész panelt benne, és vagy megy a szemetesbe, vagy visszaküldik a gyárba felújításra. A márkaszervíz ennyit jelent, nem többet. Ezért van a nagy csodálkozás gariidő lejárta után, amikor fizetni is kéne a javításért... akkor aztán megpróbálnak a föld alól is előhúzni egy független szerelőt, aki alkatrész szinten javít, és nem csilliókért... de valóban: egyre kevesebb ilyen van, és egyre kevésbé lehet ezeket a najmódi szarokat így javítgatni.

nandras01 2013.10.27. 20:42:30

@Hajszás Láncos: hidd el, tudom, hogy mit jelent a helyben javítás, szereltem már néhány ezer tv- t :)
azonban, nincs olyan márkaszerviz, amelyik helyben akár panelt is cserélne- már csak azért sem, mert ezeket a mai tv- ket már szétszedni nem egyszerű feladat és közel sem biztos, hogy helyben lenne erre hely és mód.
a körülményekről nem is beszélve. nyakadba lihegő, mindenbe beleokoskodó és mindent jobban tudó családfő, százhuszonhét, a csilláron is lógó kölyök, nyakadba ugró házikedvencek... soroljam?
abban persze igazad van, hogy a javítás nagyjából valóban abból áll, hogy panelt cserélnek, és alkatrsz szinten javítani lassan már nem is lehetséges, annyira agyon van integrálva a cucc.

Xezs 2013.10.27. 20:45:53

@Hajszás Láncos: Még jó hogy a magyarok nem tudják javítani a román tévét, mert nálunk csupasz panel van, a románoknál meg szőrös. Ahhoz külön képesítés kell.

2013.10.31. 08:23:18

@nandras01: Pedig az LG Mo helyben javítja a tévéket. Legalábbis Budapesten. Személyesen ismerem az ürgéket, akik csinálják.
Amúgy amit a körülményekről mondsz, az igaz, de mégis kisebb szívás helyben szétszedni, mint oda-vissza szállítgatni egy 42"-os tévét... arról nem is beszélve, hogy jó eséllyel az ügyfél már rég kidobta a csomagolását, a nélkül pedig elég kockázatos a dolog... ha megreccsen a kijelző, az egyből 80-100e Ft minusz! És ehhez elég egy rossz mozdulat vagy egy hirtelen fékezés.

2013.10.31. 08:25:27

@Xezs: mind a kettő ugyanabban a két lengyel gyárban készül. Legfeljebb annyi a különbség, hogy a magyar smartjában a magyar hbo go meg ilyesmi van, a románéban meg a romániai tartalomszolgáltatók.
süti beállítások módosítása