Tékozló Homár

Érdemes személyesen panaszkodni a Lenovónál

2013.11.07. 12:20 | jackyll | 30 komment

Péter alaplapcserélt Lenovo laptopja másodjára is elhalálozott, ám ekkorra már lejárt a garanciája. Szerencsére rájött, hogy a gép jelentős hányadát teszi ki ez az alkatrész, ezért azon újraindult a garancia. Erről természetesen a romániai ügyfélszolgálaton nem hallottak, és a szlovákiai akciócsoporton is kifogott a jelenség vagy csak elfelejtettek válaszolni. Végül a magyar kirendeltség ügyintézője a sokadik személyes látogatásra megtört, és felajánlott egy hasonló kaliberű másik gépet:

Figyelem! Előszeretettel fikázók ne is olvassák tovább! Olyan pozitív történet következik, hogy az már nyálas cukiság.

 Lenovo laptop feldobja a talpát. Garanciajegy elő: még 3 hét van a 2 éves garancia végéig, óriási mázli. Persze, az eredeti garanciajegyen szereplő cégek már nem is léteznek, de közben kiderül, hogy a garanciális szerviz Lengyelországban van. Telefon a kereskedőnek. Vigyem el hozzá a gépet. Oda futár jő, pihegve, elviszi. Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki. 2 hét sem telik el, gép vissza, alaplap meg 1-2 bigyó csere, de müxik! E öröm e bódottág!

Egészen a nyár közepéig, amíg a gép újra megadja magát, a korábbi szimptómákat mutatja: el se indul, vinyó se pörög. Rutinosan kereskedő hív. Ne is vigyem, majd telefonon felhívja az ügyfélszolgálatot. Válasz: garancia lejárt, ÍJV (így jártál, vazze).

Ilyen nincs, kézbe veszem az ügyintézést. Ügyfélszolgálat felhív. Adatokat bemondom, ügyintéző klopfol a gépen, majd közli, hogy lejárt a garancia. Mondom neki: tudom, nem is az egész gépre akarok garanciát érvényesíteni (nem vinyóra, nem kijelzőre), hanem az alaplapra. Ptk. 308. § (3) bekezdés szerint egy jelentősebb rész kicserélése esetén a kicserélt részre a szavatossági igény érvényesítéshetősége újra kezdődik (Vagyis a a garancia az alaplapra újra 2 év, mert ugye abban megegyezhetünk, hogy az alaplap jelentősebb rész). Ügyintéző csuklik, mi az a Ptk.? Mondom neki. Ja, azt ő nem ismeri, ő Romániában ül, ő csak azt látja, hogy a garancia lejárt. Az ügyfélszolgálatos rettenthetetlenül szajkózza a beletáplált protokoll szerinti szöveget. Süketek párbeszéde, gyorsan feladom.

 Lenovo.hu honlapról cím kinéz, tértivevényes levélben probléma leír. Benne a kulcsszó: ügyfélpanasz. Másolat Fogyasztóvédelemnek. Amely instancia jelzi is, hogy igen, jól tudom a Ptk.-t. Eltelik a 30 nap + a kézbesítésre szánt idő, Lenovó fütyül rám.

 Következő - valós, fizikai - lépés: irány a Lenovó Magyarország. Szimpatikus munkatárs fogad, elmondom mi járatban. Nem egy jogász típus, de a felmutatott dokumentumokat látva érzi a probléma lényegét, súlyát: adatokat felveszi, majd küldi az eszkalációs csoportnak, ahonnan majd pár nap múlva kapok választ. Az eszkalációs csoport Szlovákiában van, ez újabb bizonyítéka annak, hogy létezik még a proletár internacionalizmus. :) Semmi válasz.

 Újabb látogatás a Lenovónál: a kolléga, sajnos, szabadságon van. Sebaj, ráérek, rosszabb már nem lehet. A szabadság utáni első napon nem zavarom a kollégát, elvégre én is tértem vissza szabadságról: 4562 e-mailt kell elolvasni, és a munkatársaknak is elmesélni, hogy telt a szabi.
 Másnap viszont jól megválasztott időben (reggeli kávé után, de még bőven ebédidő előtt) beállítok.

Lenovós úr pontosan emlékszik rám, és nem tetszik neki sem az eddigi huza-vona. Leülünk beszélgetni, és meglepő ajánlatot tesz: felajánl egy másik gépet a bedöglött helyett! Igaz, hogy nem Intel processzoros, hanem AMD, ami - állítólag - kicsit lassabb - ez viszont engem nem érdekel, dolgozni akarok a gépen (szövegszerkesztő, táblázatkezelő), nem játszani.

 Hát kérem: így kell a problémát megoldani, ilyen elegánsan! Köszönet érte a Lenovo magyarországi csapatának!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.07. 12:23:54

"Ember már mint Anakin Skywalker lobogott a lovak után"

Ezt azé kéccer átgondoltam vóna a homáron!44!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.07. 12:23:56

aszongya ne olvassam el. akkor minek írja?? marrgitt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.07. 12:25:01

A blogmotor monnyon le!
Szóval:
"Figyelem! Előszeretettel fikázók ne is olvassák tovább!"

Erre jegyeztem meg, hogy aszongya:
Ezt azé kéccer átgondoltam vóna a homáron!44!

Manyecska 2013.11.07. 12:27:09

@dr. phil. Sün‼ ツ: ja!!:O Mellesleg: "Másnap viszont jól megválasztott időben (reggeli kávé után,"...nincs otthon vécé??:O:O

Atörökk 2013.11.07. 12:29:16

Péter egy szuperhiró.

Manyecska 2013.11.07. 12:31:01

@dr. phil. Sün‼ ツ: őő..diplomatikus akartam lenni, izé:P mind1!!:)

Dr. Kix 2013.11.07. 12:36:26

Péternek jár a virtuális hátba veregetés a kitartásáért.

A fikázók pedig nem csak hogy ne olvassák el, de inkább ne is kommenteljenek!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.07. 12:39:18

@Dr. Kix: azt nem írta elő a posztoló! most rá vagyok kényszerítve, hogy olvasás nélkül ekézzem. jó ez neki??

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.07. 12:41:23

@Dr. Kix:
Ezt nem mondhatod komollyan!4!!
Tilos a posztert?

philoxenia 2013.11.07. 12:45:05

Ügyfélszolgának ötös, Lenovónak max hármas, amikor még lánykori nevén IBM volt el se romlott legalább öt évig... Igaz akkor két-háromszor annyiba is került, de valamit valamiért... :D

Manyecska 2013.11.07. 12:54:27

@dr. phil. Sün‼ ツ: valszeg ellopták a lovait azért zord!

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.11.07. 13:08:03

Grat a poszternek a kitartásért... sajnos így kell ezt csinálni, csak így van eredménye a dolgoknak... alaposan utána kell járni - de legalább megérte akkor!

Tényleg - jó kérdés! Az új gépre van garancia? 1-2év? Lepecsételt garanciapapír, stb? xDDD

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.07. 13:08:09

@philoxenia: ismerek egy TönkPadot, 11 éve megy, napi használatban. Nem ismer hibát.
AMD-s projekt létrejöttében nagyban szerepet játszött szerintem a szimpátia. Kölcsönös volt.
@Rocco az erdei állat: helló, te is ezen a blogon utazol?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.07. 13:10:05

@philoxenia: ismerek egy TönkPadot, 11 éve megy, napi használatban. Nem ismer hibát.
AMD-s projekt létrejöttében nagyban szerepet játszött szerintem a szimpátia. Kölcsönös volt.
@Rocco az erdei állat: helló, te is ezen a blogon utazol?

Manyecska 2013.11.07. 13:35:35

@Kellemes Zérókomponista: megyünk a szőrészhez du.mert Lenövő a kutya szőre. Tiszta föld a vadiúj farmerom mer virágoztunk itt:P:D most mit csináljak?? emberek közé hogy menjek? vegyem le?:O

Manyecska 2013.11.07. 13:36:48

@dr. phil. Sün‼ ツ: osszad! jöhet magánüzibe is /ne értsd félre khmm/:))

230e 2013.11.07. 14:03:14

@Kellemes Zérókomponista: Tavaly adtam egy egy 2000-es gyártású X20 notit. A vinyót kellett benne cserélni 11 év alatt, még mindene ment rendesen.

Bilok 2013.11.08. 10:12:04

Ez a poszt megy könyvjelzőbe, az én garis Lenovóm is megy javításra jövő héten. :) A gond csak annyi, hogy hiába jófej egy ügyfélszolgálatos, ha a termék sz_r, akkor nem sz_patom meg magam vele még egyszer. Nekem több Lenovóm biztos nem lesz, és három napja beszéltem le az öcséméket is róla. Nem érné meg inkább minőséget gyártani?

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2013.11.08. 10:57:15

:: Igaz, hogy nem Intel processzoros, hanem AMD, ami - állítólag - kicsit lassabb - ez viszont engem nem érdekel, dolgozni akarok a gépen (szövegszerkesztő, táblázatkezelő), nem játszani

Az AMD pont hogy játékra és médiafogyasztásra (pölö filmnézés) jobb/gyorsabb, szövegszerkesztőnek meg úgyis mindegy...

Panelproli 2013.11.08. 11:01:34

"Előszeretettel fikázók ne is olvassák tovább"
És kiürült a Homár...

Atörökk 2013.11.08. 11:03:06

@Panelproli:
Én utálok bárkit is fikázni, kimondottan nehezemre esik, de hát van a világon akaraterő is.