Kinga nem érti, mi viszont nem csodálkozunk, hogy a tranzakciós védelmi pénz óta miért nem szeretik a boltban, ha párszáz forintot kártyával akarnak fizetni. Legalábbis a IX. kerületben hosszas küzdelem árán sikerült csak:
Egy IX. kerületi Non Stopban (PADU Kereskedelmi Kft. Tűzoltó utca és Márton utca sarkán) 500 Ft alatt vásároltam volna, de megtagadták a bankkártyás fizetést, arra hivatkozva, hogy a bankkártya terminál gazdája (Budapest Bank) szabta meg ezt a minimumot. Jeleztem, hogy ezt kétlem, ez nem szabályos, és az árut sem voltam hajlandó így megvenni.
Ezt követően panaszt tettem a Budapest Banknál, ami az én bankom is egyben. Azt a választ kaptam, hogy "tájékoztatjuk a kereskedőinket, hogy bankunk nem határoz meg minimum limitet (...) és ennek megfelelően biztosítsa a fizetési lehetőséget összegtől függetlenül (...)"
Ezen felbuzdulva, bementem vásárolni és 275 Ft-ot akartam kártyával fizetni. Megtagadták és felszólítottak, hogy csak készpénzzel tudok fizetni, és most már az eladóhölgy a bolt tulajdonosára hivatkozott, hogy az 500 Ft minimumot ő szabta meg.
Ragaszkodtam a bankkártyás fizetéshez és az üzlet tulaját vagy az üzletvezetőt kértem. Jött és szóváltás közepette engedélyezték a bankkártyás fizetést. Láthatóan túl akartak lenni már ezen a konfrontáción, hiszen kellemetlen lehetett a feltorlódott sor a kasszánál.
Ezt követően jeleztem a bank fele, hogy a kereskedő tájékoztatása láthatóan mégse érte el hatását. Két héten belül jött egy levél, amiben az állt, hogy a kereskedőt felhívták telefonon és ezt a tájékoztatást kapták: (idézet a levélből) "a kis összegre való tekintettel a boltban megkérték Önt, hogy lehetőség szerint fizessen készpénzzel, de mivel Ön a bankkártyás fizetést választotta, a tranzakciót végrehajtották."
Őszintén szólva nem tartom elegendőnek ezt a fajta kivizsgálást, hiszen az üzlet vezetője nyilván nem fogja bevallani egy telefonos megkeresésre, hogy nem megfelelően járt el. Igazából ötleteket is várok, hogy kihez tudnék fordulni az ügyben.
Az utolsó 100 komment: