Tékozló Homár

Ellopták a laptopját a Postán

2014.01.09. 12:00 | jackyll | komment

Hiába minden, sosem lesz normális Postánk, keressenek megbízható futárcégeket:

2014. január 4-én feladtam egy nagy postacsomagot (a postán vásárolt MPL dobozban) a budapesti fehérvári úti főpostán Miskolcra. A csomagban jól becsomagolva, a saját laptoptartó táskájában egy régi laptop volt. Ennek tényét a dobozon nem tüntettem fel, értéket sem írtam a csomagra, ez meglehet az én hibám. Bár álmomban nem gondoltam volna arra, ami ezek után történik! Ugyanis a rákövetkezendő hétfői nap (azaz 2014. január 6-án) a címzett kétségbeesetten hív, mert átvett egy külsőleg teljesen sértetlen dobozt, melyet a posta vitt házhoz és azt kibontva semmit nem talált benne csak üres szivacsot, mellyel a doboz ki volt bélelve. A laptop eltűnt! a doboz nem volt sérült vagy bontott.

A feladóvevényen látszódott h. a csomag súlya feladáskor 5,590g volt, amikor a címzett átvette és lemérte már csak 1,200g volt. Alaposan megvizsgálta a dobozt és észrevette hogy az alján egy barna ragasztócsík van, tehát itt vették ki belőle a doboz tartalmát. Én áttetsző ragasztószalagot használtam az egész dobozhoz!

Mindketten bejelentést tettünk a postán, de azonkívül hogy jegyzőkönyvet vettek fel semmi nem történt az ügyben. Választ az ügyfélszolgálattól a panaszomra a mai napig nem kaptam. Azt gondolom felháborító hogy a posta alkalmazottai bármit megtehetnek a rájuk bízott csomaggal, hiába a feladóvevény. Fizetek egy szolgáltatásért és teljesen ki vagyok szolgáltatva a posta alkalmazottainak, akik képesek arra hogy egy üres dobozt szállítsanak házhoz kilopva annak tartalmát!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2014.01.09. 12:04:09

Ha nem volt a csomagra írva, hog ymi van benne és mennyi az értéke, akkor sajnos így jártál.
Ettől még le kéne vágni a kezét annak, aki hozzányúlt a csomaghoz.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.09. 12:06:58

Azért elég ocsmány dolgok folynak ebben az országban. Azon csodálkozom, hogy a posta még nem ment tönkre. undorító szolgáltató.
Szolgálunk és lopunk.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.01.09. 12:09:27

És akkor csodálkozik a posta hogy senki nem bízik bennük.

Decemberben volt hogy feladtak 4 levelet nekem, amiből sikerült 1 azaz egy darabot kézbesíteni.

Mellesleg ha ilyen csomagot küld az ember akkor célszerű biztosítva küldeni (tudom drágább). Valamint a csomagot, feladás előtt alaposan körbefényképezni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.09. 12:13:26

Drágább cuccot értékbiztosítva. Nem drágábbat meg ugyanúgy meg lehet panaszolni, és a Posta kapja be, ha nem foglalkozik vele. Nekem szerencsére nem tüntették el semmimet évek óta, de bármikor megeshet még mindig...

230e 2014.01.09. 12:13:44

A postacsomag értéknyilvánítása a feladási díj 50%-a, és ezért megkapod a törékeny kezelést is. A poszt toló spórolt kb. 5-600,- forintot, itt az eredménye.
Régen is tűntek el csomagok, ma is tűnnek el. Ezért van ez a lehetőség. Normál csomagként bármilyen értékes tárgyat feladni egy orosz rulettezés színvonala.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.09. 12:13:44

Lehet feladáskor biztosítást kötni. valahol a feladott érték tizenharmada körüli díjjal. Tehát úgy kalkulálnak, hogy minden tizenharmadik csomagot fogják ellopni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.09. 12:15:46

@230e: Viszont csomagra van egy alap értékbiztosítás is, leglábbis nemrég még volt. Azt csak a sima csomaggal is megkötöd.

Meg a panasszal kéne foglalkozniuk a rohadékoknak, ha biztosított, ha nem.

dailyvicodin 2014.01.09. 12:16:00

hét pecsét kell, kampó, és elküldeni galambbal.

Atörökk 2014.01.09. 12:16:23

@atpijkamo:
AZ arány ennél sokkal rosszabb, lévén nem kötnek minden csomagra biztosítást.

Manyecska 2014.01.09. 12:17:42

Kva egyszerű, miniatűr jeladót rá oszt hajjjrá..xd..nahiszen:O@McZozo: mivan??:)

230e 2014.01.09. 12:21:28

@ColT: nem volt csak felárért. Most néztem meg a weblapot, az alapcsomaghoz fizetős az értéknyilvánítás. (Az lehet zavaró, hogy a posztoló azt írja hogy vett MPL dobozt. A csomag viszont valszeg normálként ment.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 12:22:26

@230e: A csomag nem tűnt el. Hogyan bizonyítod be, hogy mi volt benne a feladáskor, és mi, amikor a címzett átvette?

herk 2014.01.09. 12:24:11

a posta kártalanit a szerződésben foglaltak szerint. A baj csak az, hogy nekik fix összegük van, tehát mondjuk adott csomagra 5.000 Ft. Ezt össze kell vetni a csomag valós értékével, ami legyen mondjuk 100.000 Ft.
Ha a posta ellopja, izé elveszti, akkor a törvény és az előirásai alapján csak 5.000 ft-ot fizet függetlenül a tartalmától.
Szóval amit ilyenkor tenni kell, hogy megbecsülni, hogy hány százalékos eséllyel lopják el, akarom mondani tűnik el a csomag nálunk. Legyen mondjuk 10 %.
Ekkor a képlet:
(100.000 ft - 5.000 ft) * 0,1 = 9500 ft.
Ha biztositás nélkül adod fel akkor várhatóan átlagosan ennyit buksz a csomagon.
Ezután meg kell nézned, hogy milyen biztositást lehet rákötni.
Legyen mondjuk a "tuti biztositás", ami 50.000 Ft-ig térit.
Ekkor már csak 5 %-os eséllyel tűnik el.
A biztositás ára legyen 1000 Ft.

Ekkor a veszteség ami a feladáskor ér:
(100.000 ft - 50.000 ft) * 0,05 + 1000 ft = 3.500 Ft

Ebből is látszik, hogy megéri biztositást kötni nagyértékű csomagfeladáskor.

Továbbá a 3.500 ft-ot össze kell vetni a BKV / benzin árával. Ha az kevesebb, akkor azt kell választani.

Másszavakkal egy 100.000 ft-os laptopra nem 1000 ft a postaköltség, hanem a várható ráköltés a postázásra 3.500 Ft.

Mondjuk én megnéznék más futárszolgálatot, ahol a lopásfaktor nem 10 %, 5 %, hanem 1 % alatti.

A lopásfaktor és a hozzájuk tartozó értékek, és az összes összeg is csak a képzeletem szüleménye, és nélkülöz mindenféle valóságot, szóval ez az egész csak fikció. Legközelebb is a postát használd.

230e 2014.01.09. 12:24:51

@agresszív kismalac: mondjuk ráírod a tartalmát, és értéknyilvánítást kérsz rá. Azaz itt sehogy.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 12:25:49

Nekem ez furcsa. Nem kicsit. Nagyon. Amikor a postánál lopnak, akkor az alaposan szokták tenni, azaz eltűnik az egész cucc. Miért tökölne a viszacsomagolással, ráadásul olyan gondosan, hogy az átvevőnek fel sem tűnik a kibontás-visszacsomagolás
(Ennél a pontnál egyéként bukna az értéknyilvánítás is. Ha olyan szép, hogy nem gyanús, akkor átveszi, elviszi, kibontja, meglepődik, és ennyi. Ha nem a posáskiszasszony orra előtt bontod, akkor szerintem már tökmindegy. Ha meg az orra előtt bontod, akkor értéknyilvánítás nélkül is lehet reklamálni, mert visszaméreted a dobozt, és ha nem annyi a súlya, mint a feladáskor, akkor jegyzőkönyv.

Manyecska 2014.01.09. 12:26:10

@agresszív kismalac: sértetlen doboz, aláírt leragasztással /+ pecsét/ feladóvevényen: megnevezés, áru értéke. Isten segítse meg aki így adja fel:DD

esef 2014.01.09. 12:26:27

ha rá lett volna írva, hogy mi van benne, lehet még hamarabb ellopták volna.
legközelebb mellé kell csomagolni a pitbullt is

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.01.09. 12:29:23

@atpijkamo:
Meló van!!!4! -> Elopták
Most akkor e-lopták, vagy el-opták?

Fanyuvo 2014.01.09. 12:30:31

@dr. phil. Sün‼ ツ: Az l betűt is vitte a tolvaj :)

Manyecska 2014.01.09. 12:30:49

@dr. phil. Sün‼ ツ: gyanús volt a nónéme csomag. Bisztosan. Ketyegett.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.09. 12:35:13

@Csokis: HA simán ellopják, akkor az ügyfél reklamálhat és esetleg ( nagyon kicsi százalék) megfogják a tolvajt.
Így viszont, mondhatja a posta, hoyg bocsi..mi kézbesültünk, és messziről bontott csomag, azt mond amit akar.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.09. 12:36:40

@esef: van egy pitbull szerűségem. nem kell? tegnap összeférhetetlenséget állapítottam meg a kedvenc macskám és közte. Miután kiszedtem a macskát a szájából. Most mind a ketten rám fújnak.

AtiSnatch 2014.01.09. 12:37:47

Elaptopták a postán!!

Polir 2014.01.09. 12:39:03

Feljelentést kell tenni a rendőrségen. Valszeg ez nem lopás, hanem sikkasztás, de ez most mindegy. Sok ember kezébe nem kerülhetett a csomag, így az sem kizárt, hogy esetleg előkerül az elkövető. Ilyen ember ne dolgozzon Postán, aki ilyet tesz!

Nekem ez a furcsa, hogy a cikk írójának ez még nem jutott az eszébe! A leírása szerint igazolható az, hogy a feladáskor sokkal nehezebb volt a csomag, mint az átvételkor és ez már elég a feljelentéshez. A Postán is adnék egy kis nyomatékot annak, hogy feljelentés lesz belőle...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 12:41:52

@Polir: Nem igazolható. Ugyanis nem átvételkor reklamált.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 12:42:55

@230e: Értem. Feladok egy járólapot, ráírom, hogy Apple számítógép. Kifizetek 200000 forintos értéknyilvánítást, majd a címzett a postán kibontja.
A többit rádbízom.

Hereguru 2014.01.09. 12:45:33

Ma felmondtam a postánál. Laptop kell valakinek? Van eladó.

herk 2014.01.09. 12:46:51

@agresszív kismalac: mondjuk tértivevényes levélnél is ez van. A biróság csak azt kéri, hogy legyen kézbesitve a tértiv, de annak tartalma már mindegy.
Pl: a célszemély egy üres A4-es lapot kap tértivbe, majd mikor a célszemély felhivja a feladót, hogy mégis mi ez az üreslap, akkor azt mondja, hogy biztos valami tévedés. És már kézbesitve is van bármilyen információ, amiről a fogadott oldal nem is tudja, hogy mi..

Atörökk 2014.01.09. 12:47:13

Na jó, újposztot. Posztolót itt nem lehet, postát szidtuk mán eleget.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 12:47:37

@Polir: "A Postán is adnék
egy kis nyomatékot annak, hogy
feljelentés lesz belőle..."
És szerinted ez azt a szerencsétlent, aki kiadja a csomagot, mennyire hatja meg?

230e 2014.01.09. 12:49:48

@agresszív kismalac: leírtam a menetét, nem pedig azt, hogy hogyan élhetsz vele vissza.
Egyébként miért nem próbálod ki :-)?

Manyecska 2014.01.09. 12:50:00

Eleve nem szabadna olyan felületet hagyni rajta-ragasztószalag-ami visszaélésre ad okot. Az egészet papírosba be, a leragasztásnál meg postai lezárás! Oszt ima.

Polir 2014.01.09. 12:50:03

@agresszív kismalac:
Igazad van! "címzett átvette és lemérte már csak 1,200g volt" Na ez se semmi! Mikor is mérte le? És miért? És mi van, ha a címzett nem mond igazat?
Ezért kell a feljelentés, mert esetleg ez is kiderülhet, hogy a címzett a ludas! A feljelentést ne keverjük össze azzal, hogy a Posta milyen esetben, milyen körülmények között kárpótol valakit, mert ez két különböző dolog!

herk 2014.01.09. 12:50:42

@Polir: És hogy bizonyitja a feladó, hogy tényleg laptop volt benne? A posta azt is állithatja, hogy nem volt benne semmi.
Gondolom átvételkor a súlyát nem foglalták jegyzőkönyvbe, és külön sem mérte le a kézbesitő kézbesitéskor, igy mikor a vevő otthon megnézi a súlyát azután, hogy a futár már távozott, onnantól már késő. A posta mondhatja, hogy biztos a vevő vette ki, és most tagad.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.01.09. 12:51:39

@zsiráfffff:
@Szőkenő Szarvas:
Ez olylyan elektronikus lopás lehetett.
E-lopták.
Bisztos e-lektrónika vót benne!4!!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 12:53:28

@batgirl: A lótüdőt találják! Nem is foglalkoznak vele, mert csak a feladó reklamálhat. Nekem tűnt el Angliából érkező csomag úgy, hogy pontosan tudom, hogy a kukában végezte. Ugyanis egy 30+ éves autóhoz való gumitömítés volt benne, ami nekem, meg kb. 100 márkatársnak érdekes, mindenki másnak kuka. A faszi a nemzetközi kicserélőben nyilván érdeksnek találta, ellopta, kinyitotta, majd csalódottan bevágta a kukába. (Nekem az eladó visszautalta ugyan a pénzt, de akárhogy próbáltam odacsavarozni a 3 db 10 fontost a tető meg az ablak közé, sehogy sem akart tömíteni.)

Manyecska 2014.01.09. 12:55:57

@dr. phil. Sün‼ ツ: épp most jött pár kg antenna, futárral, faszán körbe volt tekerve fóliával, a jóisten se nyitná ki:)

herk 2014.01.09. 12:56:03

@Csokis: szerencsére az Angliai feladó kötött rá biztositást, igy még nyert is a dolgon.
Egyébként lehet, hogy ebből fogok megélni.
Feladok egy téglát magamnak, mint nagyértékü valami, aztán ha eltűnik a futárszolgálatnál, akkor felmarkolom a biztositási lóvét.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 12:57:57

@Polir: Ne gyerekeskedjél már! Szerinted mit fog nyomozni a rendőrség egy értéknyilvánítás nélkül, ezer forintért feladott, majd kézbesített csomag ügyében?
Amúgy mesélj, milyen az élet ott a Holdon!

herk 2014.01.09. 13:00:01

amikor régebben hozott a postás csomagot, mindig az volt a menet, hogy előszőr aláir, hogy sérülésmentesen átvettem, csak aztán adta ki a kezei közül a csomagot. Szóval ha ő csak akkor adja ki a keze közül, ha előtte aláirom, hogy sérülésmentesen átvettem, akkor mindenképpen szopó, márpedig ő ragaszkodott ehhez.

dailyvicodin 2014.01.09. 13:00:18

"semmit nem talált benne csak üres szivacsot, mellyel a doboz ki volt bélelve"

ebbe mi volt utána 1200 gramm?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 13:04:10

@dailyvicodin: Vizes volt a szivacs. Ha úgyse jön ki, akkor nehézvíz jáccik.

elwood 2014.01.09. 13:04:15

államosítani kellene a postát

Manyecska 2014.01.09. 13:07:51

@dailyvicodin: libatopokat tettek bele. Vagy belehánytak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.09. 13:09:07

@elwood: Nem vált be... de az állam postásítása se vezetne sok jóra :D

Hartmy 2014.01.09. 13:09:28

@elwood: államosíCCSuk a postai csomagokat!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.09. 13:10:15

@Hereguru: Nem jó, mert régi, írta a poster.

@230e: Az fasza... :S

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.09. 13:10:16

Mink évekkel ezelőtt vettünk laptopot webáruházban amit futár hozott ki. Húzta nagyon az orrát a futár arra, hogy maradjon ott amíg kibontom és megnézem, hogy az van-e benne, amiről a szállítólevél is szól, de ott maradt. Megmondtam neki, hogy igen, a csomagot átadta, az ő dolga elvileg ezzel véget ért, de ha bármi gond van a csomag tartalmával, vagy nem az van benne, akkor ő az egyetlen aki tud tanúskodni, mert ott volt végig. Szerencsére minden rendben volt és csak egy vagy két percet vett el az ő életéből is.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.09. 13:11:24

Postára laptopot bízni? Az kb. olyan mintha egy roncsderbissel akarnál porcelánt szállíttatni.

Polir 2014.01.09. 13:14:52

@herk:
Ezt csak gondolod, hogy a súlya nem igazolható! "feladóvevényen látszódott h. a csomag súlya feladáskor 5,590g volt" Egy sima ajánlott levél feladóvevényén is szerepel a súly pl 30g.! Hol élsz Te? Még nem adtál fel levelet soha? Arról nem is beszélve, hogy 5,590g súlyú csomag, kicsit több mint az általad vélt semmi. Valóban, a Posta is mondhat bármit, a feladó és a címzett is, de ez a lényegen nem változtat! Egy feljelentésre majd kivizsgálják, hogy mik a tények... És most ne abból indulj ki, hogy bárki tagadhat, hanem kizárni is lehet dolgokat. Pl. Mi van akkor, ha igazolhatóan senki nem volt a postán olyan helyzetben, hogy egymaga kitudja venni a laptopot a csomagból úgy, hogy senki ne vegye észre és azt lebukás nélkül ki is tudja vinni a postáról? Látod mennyire le lehet szűkíteni a lehetséges elkövetőket. A kézbesítőre és a címzettre! Persze Te majd megint azzal jössz, hogy lehet, hogy nem is volt benne a laptop. ez se kizárt, de legalább egy egész téglának benne kellett lennie, hogy a csomag 5 és fél kiló legyen! Viszont a címzett nem állított ilyet, de nem idézem, olvasd el. Két lehetséges elkövető, nem is olyan rossz arány.

Manyecska 2014.01.09. 13:16:45

@Polir: Különben érdemes lenne megkérdezni a felvevőt miért vesz fel nem szabályosan becsomagolt cuccot. Mert ez így gáz: ragasztószalaggal..azt is lepecsétik, keresztbe aláírják jobb helyeken. Nem is értem. Feladót sem..

Vittore. 2014.01.09. 13:17:50

Én lakásbiztosítási kötvényt küldtem valamelyik csomagküldő szolgálattal vidékre. 2000 Ft volt, házhoz vitték és érkezés előtt fél órával telefonáltak, hogy fater épp otthon van -e, vagy máshova vigyék. Most postával ajánlottan, nagyméretű borítékban sem lett volna sokkal olcsóbb.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 13:19:49

@Polir: Meg is oldottad a dolgot számítógép előtt ülve. Gratulálok!

Manyecska 2014.01.09. 13:24:31

@McZozo: ember!:D már rájöttem. Vagy nem.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.01.09. 13:24:53

@Szőkenő Szarvas:
Te aztán tucc élni!!44!
Okker-lila kollégák, floppy, mos meg agy rakat antenna.
És még nem ment le a Nap!

McZozo 2014.01.09. 13:25:28

@agresszív kismalac:
Sehogy sajnos de azert az jelzeserteku lehetne megis hogy feladaskor 5 es fel kilot adott fel es egy kilo erkezett meg. mert ha meg beleraknak felteglat es a suly ugyanaz akkor ok mondhatod hogy o adta fel de azert altalaba magatol a csomag nem parolog

Manyecska 2014.01.09. 13:25:44

@dr. phil. Sün‼ ツ: ma randim lesz mondtam. El 'opom az időt yeeeahh.:D

Manyecska 2014.01.09. 13:27:13

@dr. phil. Sün‼ ツ: nem is figyelsz. Faszán jött. Körbetekerve. Mondjuk hó továbbra se várható.

Polir 2014.01.09. 13:27:31

@agresszív kismalac: A holdon esetleg Te élsz. Nem az 1000 ft-os feladási díjból kell kiindulni, hanem a laptop árából. Értékhatártól függően lehet szabálysértés vaqy bűncselekmény, de ez most mindegy. Mondok neked egy példát, hátha felfogod:
Egy öltözőben ellopnak a pénztárcádból 60.000 forintot. Feljelentést teszel. Szerinted nem fognak foglalkozni az üggyel, csak ha bebizonyítod, hogy volt egyáltalán pénzed? Betörnek valakihez, kirámolják a lakást és badarság gyerekes dolog lenne feljelentést tenni, mert nincsenek meg a számlák és nem tudod igazolni, hogy mi volt a lakásban és mi tűnt el? és még sorolhatnám...Ki él a holdon?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 13:27:40

@herk: Szerintem ő sem kötött, mert az eBayen azt fel szokták számítani a vevőnek, nem jótékonysági intézmény egy eladó sem. Egyszerűen csak azt a pénzt marta fel, ami jár az eltűnt csomag után. A feladási díj őtszöröse, vagy mennyi, és ez kb. fedezte is a buktát. (Ez egyébként itthon is jár, ha könyvelt küldemény tűnik el, és a csomag mindig könyvelt.)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.09. 13:27:55

Ja, mentrend-szerű anyázásomnak a teret megbiztosítom: redvás anyátokat, kik eltulajdonították a nekem küldött laptopot páréve. Szájbalépés. Nincs elévülés, kösziafigyelmet. Nem én vagyok a posztoló, csak nem egyedi az eset.

Next.

herk 2014.01.09. 13:33:26

@Polir:
"Egy sima ajánlott levél feladóvevényén is szerepel a súly"
kontra
"Gondolom átvételkor a súlyát nem foglalták jegyzőkönyvbe, "

Azt nem vitatom, hogy a feladáskor rögzitésre kerül a súly, azt viszont igen, hogy átvételkor is.
Márpedig a súlyveszteség = feladási súly - átvétel súlya.
Ha az átvétel súlya nincsen rögzitve, akkor bukovári a dolog.

"Arról nem is beszélve, hogy 5,590g súlyú csomag, kicsit több mint az általad vélt semmi"
Mire célzol pontosan? Milyen semmi?

"hanem kizárni is lehet dolgokat."
de az nem megy olyan egyszerűen.
Nem úgy van, ahogy te gondolod. Mondom a példát. Eltűnt a hűtőből egy túrórudi. Anyu kérdi. Anyun kivül én és a bátyám lakik még ott. Kétséget kizáróan én nemlehettem. Bűnös-e a bátyám? Nehéz kérdés.
Szóval azt bizonyitani, hogy a postán nem lophatták el, szinte lehetetlenség. Beosztásokat, felvételeket, igazolásokat jópénzért (1000 ft) át lehet hidalni, tehát ez nem is bizonyiték.
Minimum egy hitelesitett kamera alatt kéne folyamatosan lennie a csomagnak, hogy ki lehessen zárni a postát.

"lebukás nélkül ki is tudja vinni a postáról?"
Az emberek nagyon leleményesek. Ha 1 havi fizetésük értékét kell kicsempészni valahonnan, mindenki megtalálja a módját.

"Viszont a címzett nem állított ilyet, de nem idézem, olvasd el. Két lehetséges elkövető, nem is olyan rossz arány."
Szóval remélem nem te leszel az ügyvédem vagy a birám egy pernél :-)

230e 2014.01.09. 13:34:01

@agresszív kismalac: amit leírtál. Mivel nem csináltam még ilyet, mert az összes eddigi értéknyilvánított csomagom rendben odaért, feltételezem hogy egy ilyen összegű értéknyilvánításnál több ponton figyelik, és igazolják azt, hogy a postai átvételtől az átadásig, a csomagod sértetlen.

Manyecska 2014.01.09. 13:35:25

@Csokis: :) a 13.ker egyik panelja tövében -a parkban!- minden pénteken csirkét vágott egy paraszt..:D:(

Atörökk 2014.01.09. 13:36:17

@Csokis:
Nagy az isten állatkertje :D :D :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 13:36:58

Tényleg, nem lehet, hogy Palkovicsné végre szállítani fog?

elwood 2014.01.09. 13:39:22

@Csokis: ha ő volt a postai dolgozó akkor lehet

Polir 2014.01.09. 13:40:13

@herk: Olvasd Legfelül Szendi Ákos és Csiszár Viktor hozzászólását. Ezt lehet és így is kell tenni. Ennyi, a többi mellébeszélés.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 13:41:07

@230e: Akkor nyilván a posztban leírt problémára is tudsz magyarázatot.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 13:41:21

@Szőkenő Szarvas: A lelkedre vetted volna, hogy valami mirelit, broiler szart egyen a családja?

@atörökk: Az, csak ritkán vágnak belőle!

@herk: Erről jut eszembe: mibe kerülhet egy kiló szárazjég? Mert ha kevesebb, mint 4000 forint, akkor becsomagolok egy adagot, egy ezresért feladom, aztán átvételkor reklamálom a hiányzó súlyt. Ha csak a feladási ár 5-szörösét kapom vissza, az akkor is 4000 Ft plusz, igaz, abból még lejön a szárazjég ára.

Atörökk 2014.01.09. 13:42:47

@Csokis:
Egyre kevésbé értem, miért kell Darwin útjába állni :D

Polir 2014.01.09. 13:44:45

Senki nem állította, hogy a feljelentésnek mi lesz a végeredménye és azt se, hogy elkapják-e az elkövetőt! A lényeg, hogy a feljelentés a helyes lépés még akkor is, ha ez bizonyos személyeknek nem tetszik!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 13:48:58

@atörökk: Mert akkor felzabálnánk az összes védett állatot is.

j311 2014.01.09. 13:49:24

Ne csaka Postara menj.
Irany a rendorseg es tegyel feljelentest!
Macera, de szukseges.

herk 2014.01.09. 13:49:41

@Polir:
"Egy öltözőben ellopnak a pénztárcádból 60.000 forintot. Feljelentést teszel. Szerinted nem fognak foglalkozni az üggyel, csak ha bebizonyítod, hogy volt egyáltalán pénzed?"
Ha bebizonyitod, ha nem, NEM fognak ezzel az üggyel foglalkozni.
A betörésnél már kicsit nagyobb az esély, de közel sem 100 %.

@Szőkenő Szarvas:
"Különben érdemes lenne megkérdezni a felvevőt miért vesz fel nem szabályosan becsomagolt cuccot"
Mert nincs választása. Nem úgy működik, hogy elöször átvizsgálod a csomat, minden rendben találsz, kibontod, kipróbálod, és csak utána irod alá,
hanem ELŐSZÖR aláirod, hogy átvetted sérülésmentesen, aztán adja oda a postás. Miközben egyet pillantasz a csomagodra, a postás már úton van a következő cim felé.
Aláriás nélkül meg nem kapod meg a csomagod.

Atörökk 2014.01.09. 13:51:05

@Csokis:
Nem erre gondoltam, a sok felettébb toleráns és értelmes hozzászólóra :) (Fb-n)

Manyecska 2014.01.09. 13:51:11

@herk: nem az átvevő, a postai felvevő!!

megamenn 2014.01.09. 13:51:14

Pfff! Nem találok szavakat!
Persze találok, egyet mindenképpen :)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.09. 13:51:30

Kürtöskalács. Tűrhős kalács. Csokis papucs. Áfonyás látomás.

lutria 2014.01.09. 13:55:55

@Csokis: Azért nem tűnhet el az egész csomag mert pár órán belül kiderülne hogy "elveszett",már minden csomagon vonalkód van amit minden munkaállomáson bevisznek a posta online hálózatába,először a feladó postán-ha utána nem érkezik meg az elosztóba akkor az odaúton "veszett el",vagy az elosztó és a címzetthez kiszállító postai telephely között,végezetül a kézbesítő is reggel vonalkóddal veszi fel és este azzal adja le(ráadásul manapság már a kézbesítés pillanatában is beviszi a kézi kütyüjébe)ha a munkaidő végén se csomag,se aláírt átvételi papír,se leadás a címzett postáján akkor következi a rovancs mert a kézbesítő a ludas valamiképpen.Ha meg mindent meghamisítanak mindha átvette volna a címzett az meg reklamál hogy hol van a csomagja akkor meg mindent elő lehet szedni hónapokra-talán évekre-visszamenőleg és akkor bukik meg-úgyhogy valszeg ezért változott a módszer.

herk 2014.01.09. 13:59:36

@Polir:
"Olvasd Legfelül Szendi Ákos és Csiszár Viktor hozzászólását. Ezt lehet és így is kell tenni. Ennyi, a többi mellébeszélés. "
Szalmabáb érvelési hibátát tettél, ugyanis nem az állitásom ellen érveltél, hanem egy másik, de az én álláspontommal egyező dolgot mondtál.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 14:02:49

@atörökk: Na, most beleolvastam abba is. Ez szerintem mindent visz: "A rántott csirkéről még szó se esett, pedig az a legnagyobb szadizmus, hogy a saját, még ki nem fejlődött utódait felverik és belemártogatják…"

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.09. 14:06:23

@lutria: Aha. Ez is csak valami előrelépés. Nekem még simán eltűnt, és a feladó mondta is, hogy nála a tracking ott ér véget, hogy Magyarországra elküldve. Ha jól emékszem, akkor a Fiumei útra (akkor még az volt a kicserélő) már papíron nem érkezett be.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.09. 14:13:54

@Csokis: Nem szarnak a kútba, csak a kávájára.
Aztán belelökik.
Magyarország jobban teljesít!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.09. 14:15:03

Ellopták a laptopján a postájáét!

McZozo 2014.01.09. 14:16:56

Azert hogy a rendorok mire mennek ki meg mire nem, arrol csak annyit hogy egy ismeros, vett egy laptopot ebayen majd el akarta adni otthon. ekkor belement abba az akkor meg uj modszerbe hogy vevo futart kuld laptopot elviszi megnezi majd ha ok akkor a futarral kuldi a penzt. (tudom hulye de ez most mas kerdes) lenyeg a lenyeg feljelentest tett kiderult az illet ellen tobben tettek igy feljelentest de nem tortent igazan semmi. Mivel a gep eleg uniq votl itthon igy figyelte a hirdeteseket es vegul egy laptopbolt hirdetesi oldalan meg is talta a gepenek azonos specifikaciokat. elment megnezte es a gep meg az eredeti o alrtala rendelt wbayes dobozban is volt. Ekkor megint hulye volt mert a helyszinen vitazni kezdett de vegul nem tudott ott mit teni, igy hivta a rendoroket hogy megtalata a gepet csak jojjenek ki bizonyitani tudja stb stb. Rendorok nem mozdultak napokat a nyakukra jart mire valami 2 hetre ra kikuldtek valakit nezze meg. Ekkor mar erdekes modon azt mondtak hogy a keszletet eppen atszalitottak egy masik boltba mikozben feltortek a szallitoautot es eltunt a gep. Na ezzel a rendorok lezartak az esetet.

AtiSnatch 2014.01.09. 14:21:13

Elopták a új posztot!

Putyur 2014.01.09. 14:25:05

Úristen. Hagyjátok már ezt az értékbiztosítást meg értéknyilvánítást! Az alapján akkor fizetnek, ha a csomag eltűnik vagy megsérül. Itt a csomag nem tűnt el (csak valaki kilopta a tartalmát); tehát hiába az értékbiztosítás!
Hogy ki bontotta ki a csomagot, azt lehet nyomozni. Lehetett akár a címzett is. Nem olyan laptopot kapott, amilyenre gondolt, és így szeretné visszakapni az árát. AKÁR ez is elképzelhető.

Dudibaby · http://www.szexkerdesek.com 2014.01.09. 14:25:37

Megnéztem a posta díjait, időgarantált üzleti csomagként a 10 kg -ig kategóriában 50.000 Ft értéknyilvánítással, 2 napos időgaranciával ezt a csomagot 1.870 Ft -ból lehetett volna feladni.

További 50.000 Ft biztosítás (összesen 100.000) az + 330 Ft lett volna, ha a laptop értéke indokolja.

Sajnos ezt mérlegelni kell a feladáskor, a normál csomag nem teljesen alkalmas értékesebb tárgyak szállítására.

A normál biztosítás nélküli csomag meg 1.490 Ft.

Ha értéke van a küldeménynek én csak időgarantáltként küldöm el. Lehet itt az 50.000 Ft nem lenne elég vigasz, de egy 5-10.000 Ft -os cuccot is be lehet biztosítani 50.000 -re, aztán lopkodják csak ennyiért vihetik.

ates2013 2014.01.09. 14:40:52

Legegyszerűbb kivinni a csomagot a Keletibe, a legelső IC vonat kísérőjét megkérni, hogy vigye már el Miskolcra, ott várni fogják a Tiszai pályaudvaron. A címzettet pedig kiküldeni az adott időben, az adott vonathoz, ennyi. Igaz nem hivatalos de ezer ft-ból megúszható. Én már sokszor így küldtem, de még sose volt gondom vele.

Neela _ t 2014.01.09. 14:43:22

@AtiSnatch: most írhatnám, hogy te juttál eszembe, de az túl hízelgő lenne rád nézve :D így egyszerűen meg: miért ne ponty te? :P

Atörökk 2014.01.09. 14:45:13

A régen elopott csomagokban még vót anyag!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.09. 14:46:18

lopnak
nekem kb 200 dollaromat loptak el
/ a 15 ev alatt kb3-szor voltam olyan hulye hogy dollart tettem a boritekba/
hogy rohadjanak meg:)
noveremnek a csomagjabol loptak ki par cuccot
szoval lopnak
ez olyan mint a ciganybunozes
hivatal;osan nincs es nem minden cigo bunozo, de van
a postasok meg lopnak
nem mindegyik, de sok

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.01.09. 14:51:19

@atörökk:
Hajjaj!
Régen a póstába is több anyag vót!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.09. 14:51:54

@230e: lopnak
nekem kb 200 dollaromat loptak el
/ a 15 ev alatt kb3-szor voltam olyan hulye hogy dollart tettem a boritekba/
hogy rohadjanak meg:)
noveremnek a csomagjabol loptak ki par cuccot
szoval lopnak
ez olyan mint a ciganybunozes
hivatal;osan nincs es nem minden cigo bunozo, de van
a postasok meg lopnak
nem mindegyik, de sok

AtiSnatch 2014.01.09. 14:52:23

mos az új posztban nem lehet, csak mert bank? vagy mijacsecs?

@Neela _ t: igazán meghaló!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.09. 14:53:03

@hagyma: "/ a 15 ev alatt kb3-szor voltam olyan hulye hogy dollart tettem a boritekba/
hogy rohadjanak meg:)"
Ez a kettő így együvé tartozik? Mert akkor elég fura. 3x lopták el? Csak kérdezem.

AtiSnatch 2014.01.09. 14:54:37

@Kellemes Zérókomponista: nem ismered? ő nagy vadász, van pusekája is! :)

Zirowe 2014.01.09. 15:07:19

6-án érkezett meg a csomag, valószínűleg 7-én tette a panaszt, és csodálkozik, hogy még nem kapott választ, wtf?!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.09. 15:13:52

@Kellemes Zérókomponista: kerlek,
reszletezhetem
meg az internet vilagaban is elofordul hogy kezeel irok levelet, udvozlolapot kuldok stb.
- egy alkalommal, nagyon reg a fiamnak irtam egy hosszu levelet es beletettem egy szazast, a level elvesztese jobban fajt, fontos volt, hosszu stb.
azert 100 dolcsi is fajt, azert sokat kell melozni
utan attertem a WU-ra, dragabb de biztos
masodszor egy csomagba tettem nemi kp-t
nem emlekszem, de 80 dollar korul, ami casht talaltam itthon
a csomag megvolt a penz nem
utoljara anyukamnak kuldtem udvozlolapot
es beletettem 20 dollart es eltunt egy az a egybe
/ez harom
tehat haromszor loptak meg a postasok
az utolsot tavaly azert mertem megtenni, mert elotte 5-6 evig a szuletesnapi es karacsonyi udvozlolapokba tett penz megerkezett

az utolso nem
tudod edesanyam szereti, ha papiralapon is felkoszontjuk es ha mar megy a level, hat legyen benne egy kis plusz meglepi, ami, mindig jol jon/ne/ ha a postas nem lopna el
remelem kapisga?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.09. 15:15:40

@atörökk: vedd mar ki a nyelved macskamano seggebol

Atörökk 2014.01.09. 15:17:04

@hagyma:
Anyáddal beszélj így, továbbá tetszés szerint, akivel akarsz, te véglény

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.09. 15:26:55

@atörökk: atörökk: nem
edesanyammal nem beszelek igy
a tieddel sem
volt gyerekszobam
szervezettek egy partyt vencigoval meg macskamanoval
korbeszophatnatok egymast
mondjuk tegnap mar virtualisan csontig benyalt a ven buzi neked
de a privat a privat, en nem szolok bele, csak gondoltam segitek, hogy jol erezzetek magatokat
es akkor innentol felejtsuk el egymast
sziporkaztasd a humorodat, hatha megint benyalnak:)
en drukkolok

Lencsés István 2014.01.09. 15:27:16

Ellopták két l . Ezért ne vigyen oda olyan dolgot , ami nem oda való ....

zbzbzb 2014.01.09. 15:43:09

@hagyma: 20 dollárt édesanyádnak? Gesztus értékű :)

Atörökk 2014.01.09. 15:46:35

@hagyma:
Neked, gyerekszobád? Röhög a vakbelem :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.09. 16:02:37

@AtiSnatch: :)) Hülye.

@dr. phil. Sün‼ ツ: :)) A zindexeseknek munkaköri kötelességük színt vinni az életünkbe.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.09. 16:07:24

Az a baj, hogy akinek nincs humora, az nem tudja értékelni a többiek humorát, csak vergődik és vagdalkozik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.09. 16:41:21

@atörökk: @zbzbzb: @zbzbzb: havi $100 WU-n
es udvozlokartyaban neha egy-egy 20-as
nem mintha kozod lenne hozza
Te mennyit adsz anyadnak havonta?
tokom mennyit kapsz anyadtol, ez a jobb kerdes
@atörökk: hat az istallora nezett az igaz, de volt
nagy konyvtarral
@atpijkamo: nem lehet mindenki akkora fantasztikus humorerzekkel megaldva mint te
ennek hangot is adsz
minden negyedik bejegyzesed, egy smile
bazmeg, ki a faszt erdekel, Te min rohogsz
szanalmas

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.09. 16:59:14

@hagyma: Az hogy szar neked, arról én nem tehetek. Tudod, nitroglicerin a nyelv alá, mélyeket lélegezz!

Aureliano Buendía 2014.01.09. 17:26:58

Postára képeslapnál nagyobb értéket tilos bízni. Mikor tanulják meg a zemberek?

2014.01.09. 21:00:30

Én egyszer küldtem laptopot postán, ki is vitték, csak addigra már nem volt a flashban bios. Pedig fémgőzölt zacskóban volt meg minden. Néhány levélváltás után már ott tartottunk, hogy visszavásárolom a vevőtől, aztán írt, hogy megoldotta, elindult, és mégis megtartja.

2014.01.10. 00:07:07

Na most én nem akarok itt általánosítani. De ezen még meglepődik valaki? Hogy a posta lop? Monopol helyzet = megteheti. Egyébként meg Őrbottyánba költözzön az ki még nem látott csomagját háza előtt felbontó postás nőt. :D Vagy ételét háza előtt megevő teletálas futárt. Mert itt igen gyakran előfordul úgy is mondhatnám napi rendszerességgel és mikor tudatlan csomagját váró emberke betelefonál a postára. Postás kisasszony félre rakja és halkan ugyan de megkérdezi " a csomag után érdeklődik az a nő most mit mondjak neki, ekkor javasolják neki a hagyd- tedd le- adjuk vissza - minek, hülye vagy? kifejezéseket. És a végén a tudatlan azt a választ kapja elnézést még nem volt időnk kivinni betud érte fáradni, de a csomag kicsit megbomlott a szállításban. Mikor tudatlan ember odaér szomorúan tapasztalja ez ugyan nem a szállítástól bomlott meg, ezt kérem kibontották. De ez persze viszont már senkit nem érdekel, mert meg van? Meg van. Akkor kussoljál!

És ez itt Őrbottyánban megtörténhet pl velem. Így ne lepődjünk meg, ha máshol is. De a cikket olvasva én még jól jártam mert meg van. :)

Bluemotion 2014.01.10. 02:00:06

"A csomagban jól becsomagolva, a saját laptoptartó táskájában egy régi laptop volt. Ennek tényét a dobozon nem tüntettem fel, értéket sem írtam a csomagra, ez meglehet az én hibám."

Ez szerintem az én hibám. Szerintem gyorsabb lett volna a manőver ha ráírj a posztoló, hogy "LAPTOP NE BONTSD KI!"

Amúgy, aki baszik a nagy értékű csomagját nem érték biztosítottan feladni, az meg is érdemli.

NemNick 2014.01.10. 07:15:43

@batgirl: "Azon csodálkozom, hogy a posta még nem ment tönkre. undorító szolgáltató. "

államilag védett monopolhelyzetű szolgáltató, ordas kommunista rendszerbeli gyökerekkel...
A hivatalos indok a munkáltatói helyzete (sok, speciális végzettségű munkavállaló) - valójában meg egy gyönyörű kádertemető plusz állami pénzkifizető hely, nagyjából a fele nagyságban, mint a MÁV... Na jó, lehet, hogy most már csökkent és a régi BKV szintjén áll.

Annyit még érdemes tudni, hogy a posta az egyes szolgáltatásait statisztikai adatokkal hirdeti - mittudomén, az ajánlott levelek 90%-a célba ér 3 napom belül.
Na, ezek a saját adatai, SOHA, SENKI nem hitelesítette - és nem is fogja, egyhamar.

eßemfaßom meg áll 2014.01.10. 07:54:50

Nem olvastam végig, volt már kérdés, hogy milyen régi az a laptop ami majdnem 6 kiló? Esetleg ólomba volt bélelve, hogy megvédjék az esetleges elektromágneses behatásoktól?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.01.10. 08:32:55

Ez nagyon egyszerű: Aki átvette a csomagot tőled a Postán, tőle kérni egy hiteles dokumentumot, hogy a csomagot ő 5,59 kg-al átvette, és ennyivel továbbadta. A következő munkatárstól szintén, és így tovább. aki ilyen dokumetnummal előállni nem tud, azt kirugni a picsába.
Ha a Posta meg nem így működik, akkor meg a vezérigazgatónak tululú!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.10. 08:47:35

Posta Start, és Start Plusz küldési opciónál felár nélküli az értékbiztosítás, és asszem MPL-nél is így van.

Start esetén 30 rugó, MPL-nél meg van 50 és 100-as opció is, ha jól emlékszem. Hülyeség nem kihasználni.

Én ha 1000 Ft értékű szart küldök, akkor is simán ráírom a 100E-res értékbiztosítást. Ne félj, nem tűnt el még semmi sem.

mercis1 2014.01.10. 08:50:06

Nem olvastam végig, de:
Napi 2-4 csomagot adok fel évek óta.Egyszer volt gond, összetört egy üveg, kifizette a posta. Soha semmi nem tűnt el, pedig sokszor 50.000 Ft feletti értéket tüntetek fel....90 %-ban 24 órán belül célba ér, másnap utalják a lét...Posztolónak üzenem, hogy 30 nap a kivizsgálás ideje....

bigmac 2014.01.10. 08:50:23

Errre lett kitalálva az értéknyilvánitás te idióta poster...köztudott hogy kibontogatják még a sima levelet is...

halaloszto 2014.01.10. 09:13:46

nem bejelentest kell tenni, hanem feljelentest. a rendorsegen. a cuccot elloptak, a lopas buncselekmeny, buncselekmenyekkel nem a posta hanem a rendorseg az illetekes!!!

Vajk

NIKI LAURA 2014.01.10. 10:09:55

Kizarolag DHL,vagy Fedex,vagy Ups...amerikabol USPS,de hiaba erkezik meg toluk,ha a magyar partner a Magyar Posta,...visszaknyarodunk Fedexhez,mert sajat beolozott emberuk hozza,a sajat kocsijaval.....A DHL mar kiadja occo futarnak,...gls....ott a leggyengebb lancszem...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.01.10. 10:13:02

A főoldalon láttátok az ajánlást?
"Homár Ellopták a laptopot a Postán
A doboz megkapta a címzett, a laptopot nem."
Szerintem akkor fog megszűnni a postai lopás, amikor az Indexnél helyesen fognak írni.
@Yooha: Őöööö, konkrétan milyen jogszabály vagy szerződési feltétel teszi is ezt kötelezővé? Milyen alapon kérnéd? (az "idegalap" ez esetben irreleváns.) Azt én tényleg nem tudom, de te miből gondolod, hogy tömeg szerinti átvétel van a postai állomások között? Mondjuk, ha a feladott és kikézbesített csomagok és levelek tömegéről tömegéről ugyanúgy napi elszámolást kellene végezniük, mint a készpénzről, más lenne a helyzet...

Andie 2014.01.10. 10:32:07

A múltkor én is rendeltem valamit, MPL hozta házhoz. A webshop a weblapon is, meg az értesítő emailben is kihangsúlyozta, hogy átvételkor vizsgáljam meg a csomagot, bontsam ki, és ellenőrízzem, minden rendben van-e az áruval.
Oké. Jött az MPL, faszi tolja elém az átvételit, ahol aláírom, hogy a cuccot épségben, hibátlanul megkaptam. Mondom várjon egy pillanatot, bontsuk ki, a webshop is így kérte, és nézzük meg, tényleg épségben van-e.
Hogy micsodaaaa? Addig nem bonthatom ki, amíg ezt alá nem írtam.
Dehát mondom ez akkor egy 22-es csapdája, hisz azt írom alá, hogy minden rendben van a csomaggal. Nem a csomagolással, hanem a beltartalmával.
De nem, hát látom, hogy érintetlen a csomagolás, le van ragasztva, stb stb. És egyébként is, ő nem fogja megvárni amíg kibontogatom, és ha meg is várná, semmit és semmiről nem tanúskodna, nem feladata, nem hatásköre. Írjam alá, és már megy is...
Hát szerencsére az volt a csomagban, amit kértem, és épségben... De ha nem?...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.01.10. 10:34:09

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Ilyen jogszabály, a tömeg szerinti átvételhez hasonlóan valószínüleg nem létezik, csak azt mondom, hogy kellene.
Talán nem olyan nagy elvárás, hogy ha valaki felad valamit, akkor felelősek legyenek érte, hogy változatlan formában célba ér. Dokumentálni mindkét fél részéről minden átadás-átvételnél, hogy a csomag állapota megegyezik a feladottéval.

wazzu 2014.01.10. 10:42:53

Értékbiztosítást mindíg kell írni a csomagra legalábbis egy olyannál, amiben laptop van! (Új tipusú MPL küldemény magánszemélyeknek is!) Hiba volt ezt kihagyni...

Másik dolog, hogy pl. 50e Ft feletti értéknél a rendszer már nekünk is más címiratot nyomtat (ordító jellel), onnantól a csomagolási szabályok is változnak: kötelező átkötni kétszer 1db kötéllel, a kötelet leragasztani,lepecsételni, és aláírnom úgy, hogy átérjen a csomag és a pecsételt cimkére, valamint úgy átcsomagolni a dobozt, hogy nem lehet rajta felirat, és sérülés sem (fóliázás,papír). S lám, máris nem lehet kinyitni feltűnés nélkül.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.01.10. 10:48:30

@Yooha: Az igény méltányolható, megvalósítása sacc/kb. megtízszerezné a díjakat.

Reggie 2014.01.10. 11:02:22

@Yooha: Nem egyszeru. Majd raknak bele teglat. Ilyet is tortent mar.

Boka1 2014.01.10. 11:02:44

A lopás nemzeti karakter.

Putyur 2014.01.10. 11:10:27

@Dudibaby:
@mercis1:
@Hurrá Torpedó:
@wazzu:

Jaj... EMBEREK!!!
Ez a csomag nem tűnt el, tehát semmit nem ért volna, ha tízmilliárd forintra biztosítod, akkor se'! A csomag TARTALMA tűnt el, arra meg nem szól az értékbiztosítás!
HAHÓ!!!

Dudibaby · http://www.szexkerdesek.com 2014.01.10. 11:14:00

@Putyur: a csomag tömege megváltozott 5 és fél kilóról 1,2 -re fogyott, azért ez elég alapos fogyókúra lenne még nekem is egy nap alatt.

Nehogy már kiderüljön, hogy a postának elegendő a küldeményeknek csak a csomagolását kézbesítenie.

Reggie 2014.01.10. 11:16:10

@Boka1: Nem korai ciganyozni?

Putyur 2014.01.10. 11:29:58

@Dudibaby:

Nem erről van szó! A súlycsökkenés alapján az értékbiztosításra hivatkozva NEM kérhetsz kártérítést, mert az a csomag ELVESZÉSÉRE és MEGSÉRÜLÉSÉRE vonatkozik, nem pedig arra, hogy valaki kilopta a tartalmát! Ezt értsétek már meg!

(Szép is lenne amúgy. Az emberek mást sem csinálnának, mint féltéglákat küldözgetnének egymásnak 10 000 000 Ft-ra biztosítva, és sorban követelnék a kártérítést a Postától azért, mert a csomagban szerintük egy aranytömb volt... :-) Vicces lenne, nem...?)

Dudibaby · http://www.szexkerdesek.com 2014.01.10. 11:33:24

Én elfogadom a véleményed, de ez alapján bármire bármilyen biztosítást is köthetsz, ha a végén kapsz egy üres kartondobozt akkor az rendben van a posta részéről?

Én azt gondolom nem muszáj se nyitogatni, se elveszteni a csomagokat, főleg ha biztosítva van :)

Alick 2014.01.10. 12:01:07

A Magyar Posta totemállata egykoron a holló volt.
Ma pedig ez a szarka, itt az ideje a mémgyártásnak! :)

Polifenolok antioxidáns hatása 2014.01.10. 12:13:32

Lopnak a postán? Jé, ez újdonság! Még sose hallottunk ilyet! Azt hallottátok, hogy állítólag már járt ember az űrben?

Bluemotion 2014.01.10. 13:07:33

@Putyur: UFO vagy-e?

MELYEK AZ ÉRTÉKNYILVÁNÍTÁS ELŐNYEI?
Teljes körű biztosítás
Az értéknyilvánítás tulajdonképpen küldeményének teljes körű biztosítása: amennyiben küldeményén összegszerűen feltünteti tartalmának pénzbeli értékét, a küldemény elveszése, megsemmisülése, sérülése vagy hiányossága esetén a feltüntetett összeg alapján kártérítést fizetünk Önnek.

www.posta.hu/csomag/kulonszolgaltatasok/erteknyilvanitas

Putyur 2014.01.10. 13:19:57

@Bluemotion:

Igen, UFO vagyok.

Pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs.
Mivel az átvevő nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a csomag az átadáskor NEM tartalmazott laptopot (még nyomokban sem), így kb. elmehet a búsba (lásd az előző hozzászólásomban a példabeszédet).

@Dudibaby:

Nincs rendben. Viszont én az elmúlt 5-6 évben százszámra (!!!) kaptam leveleket/csomagokat (belföldről, külföldről, biztosítva, ajánlva, nem ajánlva, stb.); de üres doboz ill. boríték nem jott még soha sehonnan. Olyan volt (kétszer is) hogy egy-egy levél EGYÁLTALÁN nem érkezett meg - a feladó (Amazon partner) az utolsó fillérig kártalanított.

Parajpuding 2014.01.10. 13:41:04

A Magyar Bermuda-háromszögben (Posta) egyre több küldemény tűnik el az utóbbi kb. fél évben. Ezt én is észrevettem. Külföldről érkezőek éppúgy, mint belföldiek. Már felveszi a versenyt az olasz postával, ahová gyakorlatilag már alig szállítanak pl. külföldi webáruházak, mert ott az a ritka, ha megérkezik egy küldemény. A posta vezetését nyilván a saját fizetése és bónusza jobban elfoglalja, mint a postai szolgáltatás hitvány minősége.
Én csomagot már csak futárcéggel adok fel, postán soha.

élhetetlen 2014.01.10. 13:55:45

@ates2013: és agresszív kismalac:
Ez nem "működik", csak van, aki bevállalja. Simán kirúghatják miatta az illetőt. Párizsba hozta így adott túristaszállító cég a cigimet, és előfordult, hogy kimentem hajnali ötre, kérdezem a sofőrt, van-e árum, és közli, hogy nincs. El is indultam haza, a sarkon ért utol, hogy de, van, csak olyan utaskísérőt kapott, aki előtt nem merte odaadni.

Szelid sunmalac 2014.01.10. 14:06:56

Posta? Milyen posta? Mar ne is haragudjon a posztolo, deeszembe nem jutna a postat hasznalni. Inkabb elkuldom a gyakornokot, vagy egy beosztottat, azt megigerem neki, hogy majd jo ertekelest kap (persze nem kap).

élhetetlen 2014.01.10. 14:28:45

Kicsit OFF, de Posta. Amin kiakadtam, és máig ki vagyok akadva, az az egyszerűsített kézbesítési törvény. Tizenhárom éve vettem lakást, és akkor még gyakori volt, hogy az illetéket x idő múlva szabták csak ki, tehát, ha az ember egy évig nem kapott értesítést a kötelezettségéről, még nem volt oka gyanakodni. Aztán kaptam egy sima levelet, hogy mivel az előző ajánlottat nem vettem át (nyomát sem láttam), ezért ezt a levelet, ha megkaptam, ha nem, kézbesítettnek tekintik, azaz, ha nem fizetek, ketyeg az elég drasztikus kamat is. Ha ezt a levelet sem kapom meg, akkor jövök rá, hogy tartozásom van, és sokkal több, mint az illeték, ha megjelenik a végrahajtó. Na, ez gyilkos, és mai napig érvényben van.
Van fejlődés is a Postánál, legalább a befizetést megkönnyítették. USA-ból vettem vámköteles árut, írt egy levelet a Posta, elég volt elküldenem e-mail-ben a paypal számlát, visszaírtak az átutalandó összegről, és mikor átutaltam, kihozták az árut. Ez a része a szolgáltatásnak már kultúrált. Nem kellett „utánajárnom”.
Hogy merre fejlődnek, az kérdés?

Netuddki. 2014.01.10. 14:29:12

@hagyma: Mit foglalkozol trollokkal? Ha eteted őket csak szaporodnak...

Bluemotion 2014.01.10. 14:55:48

@Putyur: Legalább a saját hülyeségeidet ne mosd össze a postaszabályzattal.
Ha értékbiztosított a csomagod, az "érthetetlen" módon szinte mindig hiánytalanul megérkezik a címzetthez. Általában azok a csomag "bontódnak fel, tűnnek el" ritka esetben, amiken semmilyen plusz (értékbiztosítási) szolgáltatás nincs igényelve.
Bár neked biztos nagyobb tapasztalattal rendelkezel, mivel gondolom naponta adsz fel csomagokat a postán, ha már ilyen magabiztosan állítasz valamit.

ProsTata 2014.01.10. 15:33:04

Én már régen bevezettem volna a Posta helyében, hogy a feladáskor a feladó jelenlétében csomagot minden oldalról lefényképezem, a dobozt eltávolíthatatlan egyedi azonosítószámos ragasztóval látom el az illesztéseket, a tömegét most is mérik. Átvételkor ellenőrzik a tömegét és újabb fényképek a csomagról. Ha valami nem stimmel, akkor a 3 munkanapig megőrzött adatokat, fényképeket előveszik. Máris kiderül, hogy megdézsmálták, vagy sem.

Ezek egyike sem igényel hűde-hajhaj beruházást és a Posta is lemoshatná a gyalázatot magáról.

ProsTata 2014.01.10. 15:39:37

@Putyur:
Igen ez azt igazolja, amire gondolok. Ha magánszemélytől, noname helyről érkezik a küldemény, akkor nem bántják, főleg ha nincs ráírva a tartalma, és nem ketyeg...

Ellenben ha azon ismert világcég, kereskedő, vagy csomagküldő van, az szabad préda, jó eséllyel értékes és értékesíthető a szajré.

komplikato 2014.01.10. 15:48:52

1. Nem volt a csomag értéke megadva
2. Nem volt rajta valamilyen értékbiztosítás sem.
3. A Postán mindig is loptak és mindig le is tagadták.

Tanulság: nem kell Postát használni és pont. Nem véletlenül használja mindenki az egyébként drágább futárszolgálatokat. Ha a Postával megérkeznének a cuccok, akkor azoknak nagyságrenddel kevesebb forgalmuk lenne. :D

Speciel csomagot meg csak úgy szabad átvenni, hogy a kézbesítő ELŐTT ki kell bontani ...

szilic 2014.01.10. 16:15:46

@herk: Dehogynem, én addig nem írok alá semmit míg nem ellenőrzöm át a csomagot, csak ha minden rendben. Lehet a ritka normális postások közé tartozik a mienk? Egyébként nálatok mi történik ha azt mondod előbb ellenőrizni szeretnéd? Nem adja át, visszaviszi a postára?

Aureliano Buendía 2014.01.10. 17:57:50

@Teem: ott nőttem fel:)

Jóanyám (máshonnan származik) kedvenc alliterációja a „bottyáni bunkó” kifejezés:)

Teem (törölt) 2014.01.10. 18:48:29

@uraaam: Édesanyád alliterációja helytálló. Ez a "város" tényleg telis tele bunkókkal. Mi most lakunk itt kb 2 éve, de már nagyon nagyon sokk. Itt szinte az összes (max 5) boltba bunkók az eladók is, de akkor is ha 5000 és akkor is ha 50000Ft költesz el náluk, szóval nem pénz függő, mert máshol (pl kunszentmártoni európa divatház) kinyalják a feneked ha 15000 felett vásárolsz. 20000felett meg már legközelebb is megismer, és kirakja a képed a falra az év vásárlója címmel.
Bár én a bottyáni bunkó kifejezést még nem hallottam csak a Rémbottyánt Őr helyett. Ami viszont szintén találó. :)

Aureliano Buendía 2014.01.10. 19:02:12

@Teem: ha elolvasod az eddigi kommentjeimet, az is anyut erősíti:D

Hát, én nagyon röhögtem, mikor olvastam, hogy várossá emelték. Bottyánt? Na, ne. 15-én le is mentem fotózni egy kicsit a VÁROST:) Olyan túls ok városiasság még mindig nincs benne. Annyi, hogy felénk sok éve lerakták a járdát. Azelőtt csak a szemiklósi részen volt járda, mindig az volt a fejlettebb rész. Mi persze a bottyánin laktunk (Galgamácsa felé). Még egy kis földünk mindig van a Kálvária oldalában (Vízműnél).

Tényleg, te melyik részen laksz?

Unokatesóm hartyáni, régebben volt, hogy levonatoztam hozzá, és mivel vasútmániás vagyok, ez a legtöbbször a mozdonyvezető mellett történt. Ha bejött a kaller is, kánonban szidták a veresi oldal utazóközönségét.

Viszont, míg be nem zárt (kb. 15-20 éve), az állomás mellett a főúton adták a világ legjobb fagyiját.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.01.10. 19:30:48

a tolvajkergetoket meg kellene kerni erre
becsurni 400e -s laptopkat egy kis GPS adoval
oszt alkalom szuli a tolvajt :)

vszolis 2014.01.10. 20:12:55

Régi laptop...nem írtam rá...fel sem tüntettem...
na itt van az eb elhantolva.

Adtam pár csomagot fel az elmútfélévben, mindig felajánlják az értékbiztosítást. A posztolónak gratulálok. Tett érte, hogy így járjon.

tibsi 2014.01.10. 21:03:19

Nemrég kértem ingyenes órakatalógust az IWC Schaffhausentől. A csomagolása "Magyar Posta Budapest 1005" feliratú ragasztószalaggal átkötve. Valamelyik gyökér postás kitépte a csomagolás oldalát, jó kis zsákmányra számítva. Persze, egy minimum 5 milliós órát sima csomagban küldenek ki a vevőnek. A baromja! A katalógus benne volt, gondolom azzal nem tudott mit kezdeni, pedig vannak benne szép képek gyönyörű órákról...
De ezt még lehet fokozni! Pár napra rá újabb - ugyanolyan - katalógus jött az IWC-től, valószínűleg admin. hiba miatt kétszer postáztak a címemre. No, és mi volt a csomagolással? Ugyanott kitépve! De postás ragasztószalagra már nem futotta.
Szerintem a barom állatja még mindig azt hiszi, hogy egyszer majd egy órát talál...

Teem (törölt) 2014.01.10. 21:04:02

@uraaam:

Most már itt csak ilyen látszat fagyizók vannak nyáron a kedvencem a kocsmából avanzsált fagyizó a falú apraja nagyja, főleg az alkeszok töltik ott az időt. Egész nap. Az ember azt hinné fagyiznak de ha közelebb mész kicsap a pia szag főleg erről lehet megismerni, na meg a sok fetrengő részegről. Mi a Csap utcába lakunk a temetőtől kb 200 méterre, egy ilyen jó minőségű új építésűt bérelünk. Persze mióta itt lakunk a penészben mert tudni illik fix 90%-os bent a páratartalom és minden penészes, pedig kb 4 éve épült, igaz anyámék leroggyant 115 éves háza is jobb állapotnak örvend. Pedig naponta 3szor 10 percig szellőztetünk, fűtjük az utcát, de felesleges ahogy becsukjuk az ablakokat vissza kúszik 2 perc alatt 85%-ra. Vettünk ceresit -et az volt ráírva beteszed a 60nm lakásba egy tabletta 2 hónapig jó nekünk egy hét alatt kékes trutyi lett belőle. Szóval idén költözünk a 'város' csak egy indok a másik a lakás minősége, szép meg modern, de egy nagy kupac.. A tulaj a sz@rból akart várat építeni. Jelentem sikerült.. :)

Aureliano Buendía 2014.01.10. 21:16:23

@Teem: jah, akkor te a falu másik végén vagy. Mi a vasúton túl laktunk a Béke utcában. De az sem ma volt.
Azért, ha arra járok, meg szoktam nézni a házat.
Öregkoromra lehet, hogy visszavásárolnám. A '70-80-as években jó volt ott gyereknek lenni.

Műanyag ablakok vannak, gondolom én. Szellőző van bennük? Ha igen, dobd ki, mert szart sem ér, és szerezz bele normálisat. Ezek az új építésűek parasztvakításnak kiválóak. Nem nagyon jártam még olyanban, ami tetszene. Fos elrendezés, abszolút nem praktikus, és persze gány munka minél kevesebb pénzből.

Teem (törölt) 2014.01.10. 23:19:53

@uraaam:

Kidobnám én, de minek? Egy bérlő vagyok és nem teszek szívességet a tulajnak, tekintve, hogy ő sem szokott nekem. Egyébként is nincs benne szellőző. Egy olyat kell elképzelni, ami a legolcsóbb volt a kereskedésben, ablak, annyi amit tud hogy foltokban ki lehet látni rajta. De csak ott ahol nem takarja még mindig a fólia amit nyáron lefestettek. :) Én igaz 25 éves vagyok, de szerintem soha az életben nem jövök ide vissza, maximum ha holtan hoznak a koporsóba. Ennek a háznak 'jó' az elrendezése, fal tégla és fa keresztezve mindenhol modern stílusban. A probléma az anyaggal van meg az időnként betépett, részeg, vízmértéket nem ismerő szag(k)munkásokkal van.
Szóval, ha jót akartok Őrbottyánba nem jöttök, még csak átutazóba sem! :)

Aureliano Buendía 2014.01.11. 11:32:43

@Teem: mivel én ott nőttem fel, nekem más az élmény. Nekem azért tetszik a környék. Pl. a Vízműtől tök jó a kilátás, szép időben látni a Naszályt, meg végig a Pilis csúcsait.

Viszont jogos a kérdés, hogy miért vagy még mindig abban a lakásban?

Putyur 2014.01.12. 11:54:53

@Bluemotion:
Mielőtt elkezdesz személyeskedni és szitkozódni, gondolj bele a szituációba. A felad egy csomagot B-nek. A Posta sem a be-, sem a kidobozolásnál nincs jelen (azaz - mondjuk ki - A is, B is csalhat és hazudhat a tartalmat illetően). Szerinted van az az összeg, amennyiért a Posta felelősséget vállal azért hogy egyik fél sem állít valótlant...?
Egyébként nincsenek statisztikáim a megérkezett és elveszett csomagok milyenségéről és arányáról; sőt, túlzottan sok csomagot sem adok fel. Annál többet kapok (heti 2-3 db.), tehát valóban elég nagy tapasztalatom van ilyen téren.

@ProsTata:
Hát... ennél a két eltűnt csomagomnál elég rosszul jártak, mert egy-egy 1 GBP-os CD, ill. DVD volt a tartalom... :-) Ennél ötvenszer értékesebb küldeményeket is kaptam már (ugyanonnan, az Amazonról is).

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.12. 12:32:24

@Putyur: "A Posta sem a be-, sem a kidobozolásnál nincs jelen (azaz - mondjuk ki - A is, B is csalhat és hazudhat a tartalmat illetően)."

Azért az árnyalja a képet, hogy a posta egy 5 kilós csomagot vett át, és egy 1 kilósat kézbesített. Elpárolgott?

Putyur 2014.01.12. 13:09:55

@atpijkamo:
A kezbesitesnel, ill. kidobozolasnal a Posta nem volt jelen es nem ellenorizte a sulyt. Innentol...

Bluemotion 2014.01.12. 21:26:35

@Putyur: Akármennyire hihetetlen a számodra, de a Magyar Posta felelősséget vállal az értékbiztosított csomagokat illetően. Ha, nem hiszed, nyugodtan kérdezd meg bármelyik postai alkalmazottól, vagy az ügyfélszolgálattól.

Putyur 2014.01.13. 10:35:26

@Bluemotion:
Nem tudom ezt hol olvastad, de súlyosan félreértelmezted a dolgot. Ha ez így lenne, már rég egy egész iparág épült volna a biztosítási csalásnak erre a változatára, és a Magyar Posta rég csődbement volna.

Gondold végig:
- A felad egy 500 000 Ft-ra biztosított csomagot B-nek. A csomag lezárásakor a Posta (ill. annak képviselője) nincs jelen, csupán a (lezárt) csomag felvételekor rögzítik annak súlyát (tehát a Postának gőze sincs, mi van a csomagban).
- A posta rendben kiszállítja a csomagot (senki nem nyúlt bele, stb.). B átveszi azt, a csomag súlyát NEM rögzítik (hiszen a postásautón nincs hitelesített mérleg).
- Másnap B bemegy reklamálni a postára, hogy a csomagban nem az a MacBook volt, amit A feladott, hanem egy darab tégla.
- A T. Magyar Királyi Posta szó nélkül fizeti a MacBook árát (~400 000 Ft).

Életszerű, ugye...? :-)

Ha ennyire biztos vagy a dologban, küldj nekem értékbiztosítva egy téglát, majd bemegyek reklamálni hogy egy laptop volt a csomagban, és felezünk ha fizetnek. :-D

kakukk11 2014.01.13. 18:11:56

Rendeltem ebayről valami memo.kártyaolvasót 1dollárért free shippinggel, meg is kaptam, postás bedobta a a levélszekrénybe. Pár nap múlva jött egy postaszolgálati levél, benne, hogy legyek már szíves igazolni, hogy meg kaptam e vagy sem a külföldi "levelemet". Válasz boríték is volt benne. Nálunk így működik a belső ellenőrzés.
süti beállítások módosítása