Tékozló Homár

Küzdelmes számlázás a PC Expressnél

2014.02.19. 13:26 | jackyll | 36 komment

Tonyonak egy hónapjában került, hogy számlát is szerezzen a PC Expresstől vásárolt laptopja mellé:

A történet ott kezdődött, hogy új laptop vásárlására adtam a fejem, de mivel anyagi lehetőségeim korlátozottak, ezért a Lyoness számlámon lévő pénzből szerettem volna ezt elkövetni. Sajnos Lyoness Mobil utalványos fizetésre jelenleg még elég kevés üzletben van lehetőség, így keresni kezdtem. Bp-en nem találtam első körben olyan üzletet, ami megfelelő lett volna, így bővítettem a keresési kört. Ekkor találtam rá az egri PC Express (a. EXPRESS-GROUP Kft.) nevű boltra. Korrektnek tűnő honlap, webshop, bemutatkozás stb. Fel is vettem velük a kapcsolatot, árajánlatot kértem az általam kinézett laptopra. A szállítás, ha jól emlékszem 3000 vagy 3500Ft lett volna, de a Posta által, így ezt inkább elvetettem, 3000Ft-ból úgyis meglett volna az oda-vissza út.

Mikor kiderült, hogy Bp.-en vagyok, a kedves tulajdonos, akivel Skype-on beszéltem felajánlotta, hogy mikor jön áruért, akkor itt is átvehetem tőle a gépet, ezzel megspórolva a szállítás/utazás költségét. Ez igen jól hangzott, éltem is a lehetőséggel. Egyeztetés után találkoztunk is a városban, megkaptam a gépet, azonban az égvilágon semmilyen papír vagy adategyeztetés nem történt, Csaba (a tulaj) állította, hogy majd holnap elrendezzük a fizetést (ezt lehet távolról is, mivel interneten át real-time történik ennél a fizetési módnál), illetve a számlát majd postán feladja másnap. Ez nekem elsőre furcsa volt, de röviden belegondolva veszteni valóm nem volt, átvettem a gépet és ment mindenki a dolgára. Ez történt 01.15-én, szerdán.

Másnap Skype-on felvettem vele a kapcsolatot (a kedves trollok gondolom azzal fogják kezdeni, hogy itt kellett volna elfelejtettem az egészet), hogy akkor rendezzük a dolgot. Megtörtént a fizetés, ígéretet kaptam a számla postázására, kértem, hogy ajánlottan legyen feladva a biztonság kedvéért. Eddig minden szimpatikus volt, örömmel használatba vettem a gépet is közben és vártam, hogy az otthoni (vidéki) címemre megérkezzen a számla. Mivel erre 1 hét múltán sem került sor, újra felvettem a kapcsolatot az eladóval, hogy sikerült-e postázni, először Skype-on, de itt semmilyen reagálást nem kaptam órákig, így inkább a telefonhoz nyúltam. Ekkor kiderült, hogy azon a héten nem került postázásra, hanem csak 20-án, hétfőn. Oké, semmi probléma, annyi gondom volt csak ezzel, hogy akkor már biztosan nem leszek otthon mire megérkezik és mivel ritkán megyek haza, egy ideig mindenképp nélkülöznöm kell a számlát (más volt otthon, tehát az átvétel nem volt probléma).

Megint vártam egy hétig, nem érkezett semmi (A PC Express-től legalábbis), így újra telefonáltam, hogy mi a helyzet Egerben. Ígéretet kaptam, hogy kiállít egy új számlát és még aznap újra postára adja, ebbe bele is mentem, de egyúttal a budapesti, kollégiumi címemre kértem, szintén ajánlottan (még mielőtt valaki felhördülni, hogy ja persze, kollégiumi cím, elárulom, hogy elég jól működik az itteni postázás, eddig minden megérkezett, amit ide kértem és másnak sem volt semmi problémája). Ez volt egy keddi napon, megint várakozás következett, 1 hét múlva semmi, telefonálás, hogy mi van a számlával? „Ja igen, bocs elfelejtettem, de még ma feladom”. Jó hát persze egy vállalkozónak biztos sok dolga van, néha elfelejt dolgokat. Érthető. Megint egy hét várakozás, se otthonra, se a bp.-i címre nem érkezett meg.

Ekkor már kezdett gyanús lenni a dolog, így 02.13-án megint telefonáltam, már kicsit határozottabban, hogy akkor kérném az ajánlott levél feladószelvényét beszkennelni és e-mailben elküldeni, hogy tényleg fel lett-e adva, illetve, hogy utánakérdezzek a a Posta üfsz-án. Ígéretet kaptam, hogy még aznap 1-2 órán belül ez meg fog történni. Természetesen nem történt meg, így még aznap újra telefonáltam, hogy mikorra várhatom. Megint egy ígéretet kaptam, hogy mindjárt, mindjárt. Lehet tippelni, hogy kaptam-e e-mailt a PC Express-től. Itt már eldöntöttem, hogy ha semmi bizonyságot nem kapok a feladásról, akkor másnap úgyis szabad vagyok és elutazom Egerbe személyesen elrendezni a dolgot. Még délelőtt telefonáltam egyet, hogy délig van ideje elküldeni azt a nyamvadt e-mailt, ha nem kapok semmit, akkor délután találkozunk. Természetesen délben már Eger felé tartottam, közben párszor csekkoltam az e-mailjeimet, hátha, de nem, nem jött semmi. Olyan jó fél 3 körül oda is értem az üzletbe, a tulaj, Csaba, akivel eddig is tartottam a kapcsolatot természetesen nem volt ott, a kollégája pedig semmit nem tudott a dologról, így telefonáltam, hogy mikor érkezik vissza. Jó fél órát ígért (igen, megint egy ígéret, illetve megegyeztünk, hogy ha visszaért, akkor felhív, én meg addig elütöm az időt, Eger amúgy is szép város, van mit nézni). Mivel nem hívott, egy jó óra múlva visszamentem, emberünk természetesen bent üldögélt a pult mögött.

Beléptem, jeleztem, hogy miért jöttem, el is kezdte készíteni a számlát, majd pár perc múlva kézhez is kaptam. Ekkor jeleztem, hogy amit eddig művelt nem igazán tetszik és szeretném látni a feladószelvényt, hogy történt-e postázás korábban, vagy nem. Ha kaptam volna valami bizonyságot, hogy igen, akkor semmi nem történt volna, szépen hazamegyek, ügy elintézve. Azonban ekkor az addig segítőkésznek és hiperkorrektnek tűnő Csaba átváltott lekezelő, arrogáns stílusra és még én voltam az idióta kukacoskodó vásárló, hogy mégis mi a francot képzelek, hogy majd ő rohangál nekem számlákkal, szelvényekkel (elmondása szerint a feladószelvény a város másik felében lévő irodájában volt), ha nem hiszem el, hogy feladta, akkor nem hiszem el, ennyi, itt a számla, ő mindent megtett, még nagy kegyesen abba is belement, hogy mikor elhozza a nagykerből egyből átadja nekem, hogy megspóroljam a szállítás költségét (emlékeztetőül: ő ajánlotta ezt fel, alapból én elmentem volna érte). Továbbá közölte, hogy minden héten megy Bp.-re, egy ilyen alkalom keretén belül is átadhatta volna a számlát és akkor nem kell postázással szenvedni. Ebben igaza van, de akkor mi a rákért nem így csináltuk? Miért akart postázni? Miért én vagyok a hülye? Ezekre a válasz mindig csak az volt, hogy tessék itt a számla, nem érti mit akarok még?

Csak addig volt segítőkész, amíg megkapta a pénzét, onnantól, hogy az alku ráeső része következett konkrétan szart az egészre és ígérgetett össze-vissza. Ha esetleg előre jelezte volna, hogy nehezére esik a postázás, akkor nem történt volna semmi, a vásárlás idején lett volna időm, elmentem volna személyesen és akkor elrendeztünk volna mindent, most már kicsit zsúfoltabbak a napjaim. A franc gondolta, hogy budapesti átvétel mellé számla már nem jár a kényelmes vásárlónak.

Emellett még az a stílus, ahogyan beszélt velem kritikán aluli, ügyfélkezelésből egy nagy NULLÁRA vizsgázott. Én nem akadékoskodtam, csak tudni szerettem volna, hogy végig hazudott-e, vagy tényleg tett is valamit, mindabból, amit megígért. Nyílván az előbbi, nem is kérdés.

Ha jól vizsgázott volna, akkor a továbbiakban is igénybevettem volna a szolgáltatásait, plusz a családon belül kilátásba volt helyezve nagyobb értékű céges rendelés is (szintén Lyoness miatt), de ezek után a büdös életben eszembe nem fog jutni, hogy náluk vásároljak és ajánlani sem fogom őket senkinek. Én azt hittem, hogy aki ebből él, annak fontos a vevő elégedettsége és az, hogy később még több pénzt hagyjon nála (bár szerintem ~170e Ft sem kevés, de lehet a PC Express-nek aprópénz, bár ahogy elnéztem az üzletet ebben nem igazán vagyok biztos). Úgy néz ki, hogy ez a cég csak hobbiból ad el néha ezt-azt, nem ebből akar meggazdagodni…

Végül engem anyagi kár nem ért (max a 3000Ft-ot amit utazásra költöttem spóroltam volna meg), csak 1 hónapnyi huzavona, illetve felesleges várakozás a számlára, ami szükséges az esetleges garanciális ügyintézéshez. Szerencsére a géppel semmi probléma, és így végül 1 hónappal több lett a garanciám a számla későbbi kiállítása miatt. Azt nem tudom, hogy ha nem megyek el személyesen, akkor valaha is kaptam-e volna számlát, illetve az üzletnek ez miért éri meg, de már nem is érdekel.

A tanulság: Soha ne fizess ki semmit, amíg nem fogod a kezedben a számlát, bármilyen rendesnek is tűnik az eladó. Persze, ha mazochista vagy és van időd telefonálgatni/utazgatni, akkor nyugodtan.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2014.02.19. 13:31:58

Skyppal?? Svájccal kellett volna felvenni a diplomáciai kapcsolatot:)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.19. 13:39:24

A helimelinek köllött vóna szóllani, hogy mennyen oda, oszt csapjon az asztalra!

AtiSnatch 2014.02.19. 13:42:10

Lyoness Messi számla? hun lehet igényelni?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.02.19. 13:43:14

Vadász, és a bunkó boltos, aki meg akarta úszni a számlaadást. Lapozzunk.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.19. 13:47:00

Árut megkaptad. Pénzt csak számla ellenében. Hidd el hamar lett volna számla.

AtiSnatch 2014.02.19. 13:48:07

fizetés nélkül odaadta a gépet a kezedbe bele, jól értem? hmm nem értem, etyépként meg hosszú, nem ilyen olvasmányokkal akarom összehozni a 3000 könyvet. :)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.02.19. 13:48:24

Azé nem akartál kapni számlát mert anélkül nincs jót állás! Na.
Nyáron hallgattam egy fogyivédő műsort, ott hasonló ügyek miatt kapart a kárvallott, mert idő előtt elpusztult a loptap!

Black Bride 2014.02.19. 13:56:13

hogy mi a Lyoness? Piramisjáték. A posztoló nem gyengén reklámozza..

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.19. 13:57:36

Zsenge posztoló. Milyen laptopot vettél, mi? Nyííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííílván.
@AtiSnatch: toka.

Atörökk 2014.02.19. 14:06:35

Kuponos Lioness! Halmozottan vadász!!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.19. 14:11:35

Ez olyan gyönyörű!

"... Beléptem, jeleztem, hogy miért jöttem, el is kezdte készíteni a számlát, majd pár perc múlva kézhez is kaptam. Ekkor jeleztem, hogy amit eddig művelt nem igazán tetszik"

Idáig a boltos volt hülye.

"és szeretném látni a feladószelvényt, hogy történt-e postázás korábban, vagy nem. ..."

Innentől a poszter is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.19. 14:13:09

@agresszív kismalac: @atörökk: :)) A nap második legjobb kommentje holtversenyben.

(Sajnálom, Megamen reggel elvitte már az elsőséget.)

Neela _ t 2014.02.19. 14:17:34

@AtiSnatch: köszönöm kérdésed :3
Nem tudtam ide írni, ugyanis hiába írtam be mindent ( e-mail, jelszó) nem engedett belépni.
Tegnap este néztem az indapass-t, a szerint tudtam volna ide írni, de csak nem... Aztán este sikerült egy csoda folytán belépni :)

Atörökk 2014.02.19. 14:22:44

@Neela _ t:
Az mindegy. Pályinkát hoztále? :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.19. 14:26:49

@Neela _ t:
Mindig tuttam, hogy a varázspálcám jól működik!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.19. 14:29:14

@Neela _ t: keveslem a "belépni" szót. Mostmár itt vagy, mihez kezdesz a lehetőséggel?

AtiSnatch 2014.02.19. 14:32:27

@Kellemes Zérókomponista: vigyázz mert belép a lelkivilágodba ha szívózol... :D

helianthus 2014.02.19. 14:52:18

@dr. phil. Sün‼ ツ: tennap ponvótam Egerben. Felturkálták Dobó teret. Most nem annyira szép.
Ja! Palacsintavárban voltam! Palacsintázni. ;)

RedWing 2014.02.19. 15:03:35

"A tanulság: Soha ne fizess ki semmit, amíg nem fogod a kezedben a számlát.."

Gépet megkaptad? Meg.
Ez után csak annyit kellett volna tenned, hogy nem fizetsz, míg a számla meg nem jön. Ne izgulj, az első telefonos megkeresés után (amikor is ők hívtak volna téged) másnapra, ajánlva ott lett volna a számla!

Neela _ t 2014.02.19. 16:16:35

@atörökk: veled nem beszélek :/ :P
@dr. phil. Sün‼ ツ: :D
@Kellemes Zérókomponista: ezt még visszakapod! 3:)

Aureliano Buendía 2014.02.19. 17:10:25

Még, ha igaza is van, a lájonesszes piramisjáték hirdetéssel elbukta a posztot.
Legközelebb akkor vegyél laptopot, ha lesz SAJÁT pénzed rá.

Aureliano Buendía 2014.02.19. 17:11:46

Jha, és a héten a második, aki előre letrolloz minket. Hát a lájoneszes náncsi nénikéd pillangós papucsát.