Tékozló Homár

Direkt adnak hibás jegyet a MÁV pénztárosai?

2014.02.21. 13:51 | jackyll | 86 komment

Naiv utas szerint a gyorsvonati pótjegy 295 forintjáért sem teljesen életszerű, vagy ha úgy tetszik tisztességtelen 8000 forint bírságot kiszabni. Amit ráadásul a MÁV pénztárosa miatt nyalt be:

A MÁV szegedi jegypénztárnál állok: -Jó napot kívánok, kérek egy első osztályú teljes árú jegyet Kőbánya kispestig. Pénztáros:-Tessék, 3910ft lesz. Fizetek, majd felszállok a vonatra. Az első osztályú fülke kb. 25-30 éves a 6 db ülésből csak kettőre lehet ülni a többi leszakadt, a hulladéktároló dobozt ellopták (valószínűleg, mert aluminium) 2014 van! Ez még nem minden!

Jön a magabiztos buzgómócsing kalauz (mint később kiderült végzős bölcsész) kéri a jegyet, odaadom. Közli, hogy ez nem elég, kell még másik jegy is....a gyorsvonati pótjegy! Nézek bambán, azt mondja, ő arról nem tehet, hogy a pénztáros rossz jegyet adott. Egyébként is felelőtlen vagyok mert nem ellenőriztem(!), hogy mit vettem, sőt feltételezte rólam, hogy direkt nem vettem! BAZDMEEEEG!!!!

Elkérte a személyim, lakcímkártyám és feljelentett, 8000ft a bírság! És még meg volt sértődve, amikor közöltem, hogy nem vagyok hajlandó aláírni az irományát. Sőt átváltott tegezésbe és ekképpen köszönt a derék mávos kaján vigyorral az arcán: Szevasz! A legfontosabb: Mindez kettőszázkilencvenöt azaz 295 magyar forint miatt!!!

Az élmény folytatódik: Megjelent a kalauz IQ fighter kolléganője aki már tudhatott az incidensről. Két-háromszor elsétált a kupé előtt majd benyitott és elkérte a jegyem, rögtön megállapította, hogy nem fizettem gyorsvonati pótjegyet! Eléggé ingerülten közöltem vele, hogy az előbb jelentett fel a kollégája és most már hagyjanak békén a picsába.

Amikor megérkeztem az uticélomhoz a 30 éves high-tech vonat ajtó nem nyílt ki, mérgemben belerúgtam és a szomszédos ic kocsiból szálltam le. A kalauznőnek sikerült kinyitni az ajtót (az évek és a rutin) és utánam kiabált: Nekem gyenge nőnek sikerült kinyitni, maga meg ilyen béna férfi!!

Én jóhiszeműen jártam el, az ő munkatársuk hibázott, emiatt nagyon kellemetlen helyzetbe hoztak a többi utas előtt és még fizethetek is 8.000Ft bírságot.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Praetorian 2014.02.21. 13:53:13

Először is, berúgni nem az ajtóban kell, hanem az utasellátóban :)

Manyecska 2014.02.21. 14:03:46

Az ilyen "gyenge nőket" lengőajtóval kéne párszor pofáncsapni..xdd

Manyecska 2014.02.21. 14:07:25

Poszternek nem tűnt fel hogy gyorsvonat-sebesvonat..? bár asszem a sebesre most már nem kell pótjegy /?/..

Atörökk 2014.02.21. 14:09:14

Posztoló. Nem írom le, úgyis tudod.

@Szőkenő Szarvas:
De, sebesvonatra is kell.

pacagánycsök 2014.02.21. 14:10:42

Fasznak adtad oda neki a szemelyit-lskcimkartyat. Jahogy kulonben nem lenne miert pampogni. Vagy meg nem lehet?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.21. 14:12:50

Feljelentett? Négy-öt év kényszermunka kinéz szerintem. Még jó, hogy nem lőtt agyon ott helyben. (lásd még: rögtönítélő kalauz)

Atörökk 2014.02.21. 14:13:36

@agresszív kismalac:
Vajon mobil deres volt a kalauznál?

Szabó F. Balázs 2014.02.21. 14:13:56

Kicsit sarkítva: a MÁV-nál lassan már mindenre kell a "rendkívül indokolt" semmi plusz szolgáltatásra nem jogosító pótjegy ha az adott járatot nem te magad tolod vagy húzod.

Ha így folytatják akkor tíz év múlva külön peronon állós "várakozójegy" is lesz ha várod a vonatot vagy valakit aki vonattal jön hozzád.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.21. 14:15:34

"-Jó napot kívánok,
kérek egy első osztályú teljes
árú jegyet Kőbánya kispestig."
Ebből hogy jön le, hogy a csóka gyorsvonattal szeretne utazni?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.21. 14:19:01

@Szőkenő Szarvas: "Az ilyen "gyenge nőket" lengőajtóval kéne párszor pofáncsapni."

:)) Nem fog sikerülni, ha terhes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.21. 14:23:53

Igen, valószínűleg azért olyan rossz a kocsi, mert 2014 van - agyártási éve pedig korábbi :D
MÁV, én így szeretlek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.21. 14:25:36

@agresszív kismalac: @Szőkenő Szarvas: Mondjuk miután mindenre más baromságot kellmég pluszban fizetni, a nedves MÁV alkalmazottai rákérdezhetnének, hogy mire kell a jegy, mert akkor olyan pótjegyet kéne még váltani...
Igaz, a bünti jobban fizet + az utas úgyis csak macera :D

Manyecska 2014.02.21. 14:27:17

@ColT: szerintem hülye ha úgy száll fel egy gyorsra hogy nem figyel, kb 10x mondják be mire indul:D na jó..ötször..:O ilyen alapon felszállhatna egy traktorra is ami épp onnan indul, ehh:(

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.21. 14:28:06

@ColT: Mindezt elnézném a mávnak, ha tiszták lennének a vonatai, nem késnének folyton, és jóval gyorsabban érnének célba, mint az autó. Ja, és nem kérnék el a fél karodat jegyárba.

Nyugalomra vágyó utas 2014.02.21. 14:28:19

Azt, hogy egy kis faluban, ahol csak a személyvonat áll meg, szó nélkül nyomtatják a jegyeket, megértem.
De azt, hogy egy Szeged méretű városban nem kérdez vissza a pénztáros, hogy "Melyik vonattal szeretne utazni?", na ez már egy kicsit túlzás. Főleg, ha Budapestig kérte az utas. Mit gondolt, 4 órát fog zötyögni a szutykos személyvonattal?
De ha erre sem képesek a szegedi pénztárosok, akkor legalább a mávnak lehetne annyi esze, hogy a sima jegyre rá lehetne nyomtatni: "Pótjegy nélkül csak személyvonatra érvényes!"

Manyecska 2014.02.21. 14:28:32

@ColT: mondjuk ha IC-re szállt volna még 3corra is megb..ták volna a hely-jegy miatt..:P

KRT 2014.02.21. 14:33:39

Na akkor meg is van miért hiányzott a sok cucc a kocsiból. Kellett a póthegyre/büntire.
Kasszás csajnak tényleg mondania kellett volna a pótjegyet. Simán elétoltam volna a büntetést és minimum kiordítom a ribancot az ablak mögül. Ki az a hülye aki nem a közvetlen vonatot választaná többátszállás várakozás helyett?

Atörökk 2014.02.21. 14:35:23

@ColT:
Nem tudom, lehet, a liba az én készülékemben van, eddig jegyvásárlásnál a zalábbi módon jártam el, eddig bevált:
1. Elvirán menetrend, vonat megnéz, hogy gyors-e, vagy bibis, vagy milyen.
2. JegypénSZtárba elballag, pénztárosnak mondom, melyik vonat. Ha nem vagyok benne biztos, ő is megnézi, majd kérdi: ok., gyors, pótjegy, minden jegy kell? Igen.
3. A jegyet ott helyben megnézem, jó-e, leszarom, ha állnak mögöttem és ugatnak, mert többet kell várjanak 20 másodperccel.
4. Utazok, mit ád isten, eddig még eccerf se baxtak meg. Ennyire egyszerű.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.21. 14:35:28

@Szőkenő Szarvas: Mondjuk ez igaz.
Ettől függetlenül, néha nem nagyon érthető a hangos, stb. Kurva nagy elvárás lenne, hogy ha már ott ül a mancika, megkérdezze?
Ha nálkül az ügyfelesek így dolgoznának, már kirúgták volna őket.

@atpijkamo: +1 Ugye?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.21. 14:36:52

@atörökk: Nekem ugyanez (bár nagyon ritkán vonatolok, inkább busz). Eddig nem volt baj. De lehet.

Manyecska 2014.02.21. 14:37:04

Há majd lekközelebb nem beb..szva mész a pénztárhoz, problem solved, azt kézcsók!
Ezért tart itt az ország..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.02.21. 14:39:45

@ColT: ja, az en idomben meg ugy kertem
" a 8,20-as ra kerek fuzesabony-eger"
mer, mindeig ezzel jartam haza a fradi meccsrol
ha lekestem, reggelig semmi
de akkor meg lehetett aludni a palyaudvaron

Atörökk 2014.02.21. 14:39:53

@ColT:
Mi több, olyan is volt, elbambultam a járatot, és amit kinéztem, csak induláskor derült ki, hogy IC. Kalauz jő, mondtam neki, van egy kis baj, csak gyorsvonati pótjegyem van, mert elnéztem a vonatot. A kalauz pediglen szó nélkül adott egy IC-pótjegyet, vagy mit, mindenféle büntetés meg fenyegetés meg keresztrefeszítés nélkül.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.02.21. 14:41:55

@Szőkenő Szarvas: aze' traktorra nem csak ha Iginel valt jegyet

Manyecska 2014.02.21. 14:53:28

@ColT: há most mindenkitől, látod mi értelme úccse tudja mi a különbség, avagy nem érdekli..:)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2014.02.21. 14:57:49

Ha poszt toló olyan ügyetlen, hogy még egy kocsiajtót sem tud kinyitni, akkor már mindjárt a Homárra kell jönni derpegni?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.21. 15:01:01

Alig használt, sérülésmentes gyorsvonati pótjegy eladó!4!
Ugyanitt biceklit veszek jóárassan!

helianthus 2014.02.21. 15:01:03

@Szőkenő Szarvas: ez mondjuk igaz. Be szokták mondani, hogy pótjegy váltása kötelező. Az utas figyelmetlen volt. :(
Sokba kerül ez mostanában! :D

Manyecska 2014.02.21. 15:10:05

@helianthus: ha sikerült kiderítenie hogy végzős bölcsész a kalauz akkor nem értem a problémát, egyáltalán..:D mind1, tanulópénz..

kakukk11 2014.02.21. 16:01:05

"még fizethetek is 8.000Ft bírságot."
És beletörődik. Ez kész.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.02.21. 16:04:26

.....már a klajzi sem a régi...
Diplomás! pffhh! Hol vannak a régi suvernyákok?

ouroboros 2014.02.21. 16:36:25

@agresszív kismalac: Szerintem arra gondol, hogy személyvonaton nincs első osztályú kocsi.
Illetve én az utóbbi években ilyet nem láttam.

HeartExpress 2014.02.21. 17:47:25

Nem, a poszt tényleg tök reális, Szegeden nem szokás pótjegyet adni automatice, hanem mindig kérni kell. :D Már megszoktam...

#&@ 2014.02.21. 17:49:48

1./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat (34.0.0.000) fizet a vonaton az, aki
...
b) a belföldi forgalomban pótjegyköteles vonaton érvényes pótjegy nélkül utazik,
...

Posztert vagy átvágták, vagy félrebeszél.
8000 ft-ba nem kerül a pótdíj hiánya, kivéve ha 3 munkanapon túl fizeti be. De az meg más történet.

Aureliano Buendía 2014.02.21. 18:22:30

Azért ennyi idő után nem tudni, hogy kell gyorsvonati pótjegy, igen nagy ostobaságra utal. Vagy a poszter eddig egy zacskóban élt.

mrZigi 2014.02.21. 18:25:18

Most komolyan, az a normális menete a dolgoknak, hogy minden szir-szar miatt leírások és ÁSZF meg anyámkínja doksik tömkelegét kell bújnunk és BETANULNUNK, csak mert akiknek ez lenne a dolga nem értenek hozzá ?

User:
- innen-ide-ekkor-ilyen osztály

MÁV:
- ennyibe kerül, tessék a jegy(ek ha több is kell).

Sose értettem miért nem azt a K. pénztárost hibáztatja itt mindenki, miért a szegény egyszeri utast, aki nem olvasgatja nap mint nap a MÁV hírleveleit, hogy most éppen milyen fsságot talált már megint ki.

Aureliano Buendía 2014.02.21. 18:30:23

@mrZigi: persze, hiszen soha, sehol nem hangzott el egy szóval sem, hogy bevezetik a gyorsvonati pótjegyet. Sem rádióban, sem tévében, de még a blogokon sem volt ez soha téma. Tehát a poszert nem is tudhatott róla, hisz ez a máv suttyomban elkövetett akciója volt.

Leülhetsz, egyes.

2014.02.21. 19:06:59

Ki az a gyökér, aki első osztályon utazik Szeged - Bp között?

Aureliano Buendía 2014.02.21. 19:16:25

@gereblyepörkölt: én már utaztam, de csak azért, mert volt 90%-os kedvezményem, és aludni akartam anélkül, hogy percenként felébresztene valami agyoniskolázott.

Atörökk 2014.02.21. 19:20:09

@gereblyepörkölt:
Én mindenhová első osztályon utazok, mert elszámolják a jegyemet. És mert megtehetem. És mert leszarom.

Eudocimus Ruber 2014.02.21. 19:53:52

Szegedről csak a gyorsvonatok továbbítanak első osztályú kocsikat, így tényleg genyó volt a kasszirscsa. Én a legutóbb nem vettem ki az automatából a pótjegyet, csak a menetjegyet. Szerencsére megúsztam 500 Ft pótdíjjal. Lehet beszélni a kallerokkal, úgy érzem a poszter is ludas egy kicsit a botrányban.

Megoldó 2014.02.21. 21:01:43

Nem hiszem hogy külön okj-s képzésre kötelezhet a máv csak hogy mindenki tudja mit hogy kell kérni.
Nem mindenki utazik nap mint nap.
Szerintem ha a mávnak leégne a fele kocsiparkja máshogy állna az utazókhoz...
A terror mindig megoldás!!!
(A birka népre meg már igazán ráférne, lásd most épp ukrajnát...)

Aureliano Buendía 2014.02.21. 21:12:29

@Megoldó: pedig ehhez nem kell agysebészi diploma.
Nem mellesleg van egy olyan, hogy utazási feltételek, amivel bármely járművön utazva tisztában kell lenned. A törvény (jelen esetben ezen feltételek) nemtudása nem mentesít ugyanis annak hatálya alól.

Nyilván, az alulfizetett, alulmotivált pénztárnok megkérdezhette volna, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy kötelessége. Ennek elmaradása nem menti fel a poszolót. Attól sem, hogy életrevaló legyen.

Aki 2014-ben nem tudja, hogy van olyan, hogy gyorsvonati pótjegy, az inkább maradjon otthon. Vagy menjen binyiglivel.

M. Péter 2014.02.21. 21:58:52

@agresszív kismalac: 1. Közvetlen személyvonat nincs, csak kb. 4 átszállással lehet eljutni Szegedről Kőbánya-Kispestre. Aki ezt akarja csinálni, annak el kell mondania, hogy merre akar menni. Ezen kívül a kerülőút miatt drágább is a jegy, mint a közvetlen gyorsvonat pótjeggyel, tehát aki fizet a jegyéért, az nem fog személyvonattal utazni.
2. Ezeken a személyvonatokon nincs 1. osztály.

M. Péter 2014.02.21. 22:01:46

@mrZigi: Nem a MÁV találta ki, hanem a kormány.

Tiborfalvi Tibor 2014.02.21. 22:40:22

"Jó napot kívánok, kérek egy első osztályú teljes árú jegyet Kőbánya kispestig."

Nyilván azért aki első osztályra kér jegyet (=ráfizet), az nem fog fillérb*szóskodni és bliccelni a pótjeggyel. Ennyire lehetett volna belátással a kalauz is.

Csak hát ugye az ilyen helyeken sok hatalomfüggő ember van, akik szeretnek másokat szopatni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2014.02.22. 00:38:56

@Tiborfalvi Tibor: A jv nem mérlegelhet. Neki is van főnöke, aki ellenőrizheti a munkáját, így ő is megütheti a bokáját. Viszont szerintem nem igaz a történet, mert pótjegy hiánya esetén 500 Ft a bünti.

A legjobb megoldás az automata, mert ott mindenképpen kell vonatot választanod, így a választás alapján már tudja az automata, hogy kell-e pótjegyet adni.

Amúgy mind sebes, mind gyorsvonaton véletlenszerű, hogy kell-e pótjegy. Elvirán, illetve a menetrendi plakáton egyértelműen jelezve van. Sajnos a kijelzőkön még nem jutottak el odáig minden állomáson, hogy odaírják az a kib@szott P betűt. Már ez is meghaladja az illetékesek képességét, hogy 1 azaz egy betűt odaírjanak. Illetve a vonat iránytábláján sincs jelezve.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2014.02.22. 00:40:08

Egyébként meg nem gondolatolvasó a pénztáros. Az utas menetjegyet kért, és kapott. Lehet, hogy pótjegye már van, azért kér csak menetjegyet. A pénztárosnak nem feladata kitalálni az utas gondolatait.

peppe83 2014.02.22. 09:51:57

Nem akarom a MÁV-ot védeni, sőt, de most kivételesen nincs igaza a posztolónak. Tudnia kellett volna, hogy a "gyorsvonatokra" "gyorsvonati" pótjegyet szednek, sőt az állomáson a kijelzőn egy P betűvel is jelzik, hogy pótjegyes vonat.
Az Elvira is jelzi, sőt az árban is látszik a különbség. Egyébként aki vonattal akar utazgatni, annak az Elvira megnézése még az indulás előtti utolsó pillanatban is kötelező feladat, mert a MÁV-nál bármi megtörténhet.

Megyesi Attila 2014.02.22. 14:22:07

Tisztelt Hozzászólók!
Nevem vállalva szeretném elmondani, hogy az eset velem történt meg. Azonban kiegészítenem annyival, hogy a pénztárossal közöltem azt is, hogy a 16.45-kor induló Budapesti gyorsvonatra kérem a jegyet. Mindez az indulás előtt néhány perccel történt. A jegyet valóban nem néztem meg csak zsebre gyűrtem és siettem, hogy a vonatot elérjem. Ma bementem az ügyfélszolgálatra írásos panaszt tenni, ahol elismerték, hogy a pénztáros hibázott, de nem áll módjukban eltekinteni a 295+500Ft büntetéstől. Mivel nem bagyok hajlandó büntetést fizetni 3 napon belül ezért emelkedik a követelésük 8.000ft-ra. A központi ügyfélszolgálat kegyességén múlik, hogy eltekintenek-e a büntetéstől és megelégszenek-e a jogosan járó 295 ft befizetésével.

Manyecska 2014.02.22. 14:56:39

@Megoldó: igen, mehetnél biciklivel..:)) terror mindig megoldás? ja, két percig..

2014.02.22. 15:25:31

@uraaam: @atörökk:
Jó, bazmeg 23515615314% kedvezménnyel meg elszámolással (bár érdekelne, hogy melyik cég számolja el neked, hogy első osztályon viteted be a picsád) valóban nem kunszt, de a poszt teljes árú dologról szól.

Atörökk 2014.02.22. 15:29:11

@gereblyepörkölt:
1) semmi közöd hozzá, melyik cég
2) picsád neked van, ott valahol a nyakadtól fölfelé

Gera 2014.02.22. 15:29:24

Én egyszer lekéstem az otthon nyomtatott jeggyemel az ICmet, aztán mikor vettem a jegyet a következőre a Nyugatiban, direkt rákérdeztem és a félhülye pénztáros azt mondta, csak helyjegy kell, a jegyem még jó. Persze mikor mutattam a kallernek a vonaton, felvilágosított, hogy az otthon nyomtatott jegy kizárólag az adott vonatra érvényes. Mondtam neki, hogy átbaszott a pénztáros és volt olyan jó arc, hogy nem büntetett meg sok ezerre. A dolog úgy zajlott, hogy közölte, hogy mindjárt visszajön és lepapírozzuk a büntetést, addig nézzem csak meg a neten a szabályzatot, de mindenképpen. Megnéztem, nem örültem, de aztán még vagy háromszor ment el mellettem a következő két órában úgy, hogy látványosan igyekezertt nem rám nézni :) Szóval vannak azért normális ellenőrök, akik ha látják, hogy nem direkt kúrtad el és még perkáltál is rendesen, akkor nem szopatnak meg.

2014.02.22. 15:30:04

@gereblyepörkölt: Te is valami bumburnyák lehetsz akkor, akit én tartok el...

Atörökk 2014.02.22. 15:36:31

@Megyesi Attila:
Posztoló. Én megajánlok neked egy Taigetoszon átvehető Darwin-díjat, és akkor most magamhoz képest kibaszottul cizelláltan fogalmaztam.

@Gera:
Jah, kb. ennyi. :)

qwertzu 2014.02.22. 15:40:26

@agresszív kismalac: Személyvonaton nem szokik lenni első osztály. Ha sem helyjegyet sem gyorsvonati pótjegyet nem kér valaki, akkor illene rákérdezni, hogy tudja-e mi merre hol?

qwertzu 2014.02.22. 15:45:01

@Megyesi Attila: Szerintem nézd meg, hogy ezen a vonalon van-e olyan járat, amit pótjegy nélkül igénybe lehet venni első osztályú jeggyel. Jó eséllyel nincs. Esetleg próbálj meg arra hivatkozni, hogy szar a rendszerük mert enged pótjegy nélkül elsőosztályú jegyet venni.

qwertzu 2014.02.22. 15:51:56

@Megyesi Attila: Megnéztem, Szegedről Kőbányára háromnál kevesebb átszállással CSAK pótjegyes szerelvények mennek. Pénztárosnak gratulálok.

vszolis 2014.02.22. 15:53:45

@Nyugalomra vágyó utas:
Szegedről a személyvonat Pest irányába kb Kistelekig megy, ami 30 km. Gondolom feltűnt neki, hogy nem odáig kérte az utas a jegyet.

Úgyhogy pénztáros rohadjon meg, ott ahol van, szart bele nagy ívbe a normális kiszolgálásba.

Aztán persze a MÁV majd válaszol, hogy az utas a hibás, ő nem ellenőrizte a jegyeket átvételkor. Nyilván tisztában kell lennie az érvényes menetdíjtáblázattal és egyéb díjszabásokkal.
100 utasból 99 meg nem megy tovább NFH/kölekedési felügyelet irányába, inkább fizet. MÁV, én így szeretlek.

Aureliano Buendía 2014.02.22. 16:20:58

@gereblyepörkölt: én elhiszem neked, hogy az évek óta tartó önmegtartóztatás feszültséget kelthet az emberben, de erre az esetre azt javasolnám, hogy inkább verd ki, vagy fizess be egy néninél.

Az, hogy ki milyen osztályon utazik, az ember magánügye. Ha megteheti, neked miért fáj? Vagy csak nettó irigy vagy?

Ha pedig az első osztály, mint kocsitípus értelmetlenségéről kívánsz eszmét folytatni, menj át hovamegyavonatra, és ott hintsd az észt.

Idióta.

Aureliano Buendía 2014.02.22. 16:24:02

@Megyesi Attila: szia!

A probléma az, hogy te nem voltál figyelmes a pénztártól való távozás után, így ezt buktad. No, meg kallere válogatja, vannak jófejek is, meg vannak szivatósok is. Plusz vannak a főkallerek, akik ezeknek a munkáját ellenőrzik, így nagyon jófejkedni sem lehet.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.02.22. 17:13:03

A kalauznak tulajdonképpen igaza volt, de lehetett volna kicsit rugalmasabb is. Ugyanis a pénztáros is szólhatott volna a kedves utasnak.

Megyesi Attila 2014.02.22. 17:37:19

Az ügyfélszolgálatos négyszemközt elismerte, hogy a pénztárosnak kötelessége lenne megkérdezni, hogy rendelkezem-e gyorsvonati pótjeggyel. Nemleges válasz esetén automatikusan hozzá kell számolnia a menetjegyhez. Az írásos panaszom ki fogják vizsgálni, sőt a jegy alapján könnyen megtalálják és megkérdezik a pénztárost, aki természetesen nem ismeri el majd a mulasztását.

Megyesi Attila 2014.02.22. 17:38:38

@attilahawks: pláne amikor azt kamuzta, hogy bölcsész hallgató és ezen vihogtak az ügyfélszolgálatosok...

Megyesi Attila 2014.02.22. 17:44:11

@qwertzu: Az utazási költségeimet 100%-ban a cégem állja, nekik mindegy, hogy 3910 vagy még +295ft a jegy. Nekem nem érdekem bliccelni pláne ilyen pitiáner szinten....

Énmegmondom Avalót 2014.02.23. 15:49:43

Húúú de gyökér vagy!Meg is érdemled ha ilyen hülye vagy és világgá is kürtölöd!Gratulálok a szüleidnek!

Megyesi Attila 2014.02.23. 18:35:38

@Énmegmondom Avalót: Én is megmondom a valót! A gyökér az, aki egy nick mögé bújva alpárian fikázza pórul járt embertársát. A hülye pedig az aki a témához érdemben csak ennyit tud hozzáfűzni. Ezzel a stílussal egy fradimeccsen szellemi testvéreiddel sikeresen kommunikálhatsz! Off!

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.02.24. 08:47:39

Nakéremszépen...
Azt nem érem, hogy a MÁV-nál miét kell külön megvenni a gyorsvonati pótjegyet olyan távolságokra, mint pl.: Szeged - Budapest... stb. Ahol eleve ritka a személyvonat. Főleg, ha az IC (akár hibrid, akár nem).

A busznál eleve egy konkrét járatra tudod megvenni a jegyet és automatikusan hozzászámolják a pótjegyet, ha az pótjegyköteles.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.02.24. 09:24:48

@uraaam:
"A törvény (jelen esetben ezen feltételek) nemtudása nem mentesít ugyanis annak hatálya alól."

Ez nagyon helyes és világos, főként, hogy a szolgáltató is bármikor hivatkozhat rá.
Viszont egy Szeged - Budapest távon cs személyvonattal 4,5 - 5 óra 3-4 átszállással. NEM ÉLETSZERŰ. Ezért a MÁV-nál ez egy ritka nagy hülyeség, hogy a gyorsvonati pótjegyet nem számolják hozzá automatikusan. És egy nyüves, foszladozó vonat 2 külön jegyet kell venned. Jobb helyeken, ha egy járat pótjegyköteles, akkor azt beleszámolják az árba és kész.

Sőt, ha már a gyorsvonatok pótjegykötelesek, akkor csak is konkrét járatra (nem személyvonat) lehessen vonatjegyet venni, amivel szintén egyszerűbb lenne ez a pótjegy baromság.

És mi lesz akkor, ha kitalálják 2015-re, hogy kell a vonatokra délutáni pótjegy, hétvégi pótjegy, fővonali pótdíj...stb. Neked meg 3-4 különálló jegyet kell venni, mert ha egy hiányzik, akkor jön a bünti.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.24. 12:12:07

@Tiborfalvi Tibor: "Nyilván azért aki első osztályra kér jegyet (=ráfizet), az nem fog fillérb*szóskodni és bliccelni a pótjeggyel."
Szokok (sicc!) én látni 15+ milliós kocsit kitaposott zöldterületen/ zebrán / járdán / rokkantparkolóban várakozni, meg a benzinkutakról sem a rozsdamarta Ladákkal szoktak fizetés nélkül meglépni (aztán az első parkolóban/buszmegállóban leszedik a rendszámtábláról a fekete szigszalagos "javítást"...
A vagyonosság, az erkölcsösség és a törvénytisztelet egymással össze nem függő fogalmak. Legjobb esetben!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 12:14:22

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Így van, de nem adekvátak a példáid. Ő eleve a mávnak fizette ki a plusz költséget az elsőosztályért.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.24. 12:42:45

@atpijkamo: Tőlem a parkoló- és uzsorabérlő Kft.-k is árulhatnak luxusautót. És?

vszolis 2014.02.24. 20:26:52

@peppe83: Te is egy lángész vagy... nézze meg otthon azinterneten nagymama is, meg a félalkesz 45 éves átlagmagyar is, hogy jól tudja e a dolgát a MÁV pénztárosa... én kérek elnézést.

vszolis 2014.02.24. 20:38:05

Annyit még el szeretnék árulni a sok agyament kommentelőnek, aki szerint a poszter a hibás, hogy a jegyvizsgáló a pótdíjból JUTALÉKOT kap (nem is rosszat), azaz ha mondjuk összejátszana (véletlenül, Meseországban) a pénztáros és a kalauz, mindketten szépen kaszálnak pluszba, tök legálisan.

Most komolyan, van aki félévente utazik MÁV-val, kér egy jegyet a következő vonatra, azt se tudja, merre gurul a vonat, merre van Pest, és ha nem mondja ki a jeligét, hogy PÓTJEGY, ő a hibás???!! Basszátok meg.

galervin93 · http://galervin.blogspot.com 2014.02.24. 22:55:57

A minap hasonló esetet láttam, ott a kalauz a hölgynek hatszázvalahány forintért a vonaton adott pótjegyet.

Sluck Ödön 2014.02.25. 09:00:52

Esetleg hánytorgasd fel a mávnak, hogy eladott neked egy első osztályú jegyet oszt csak marhavagon jutott.
A téged illető pótdíj és kártérítés pont 8000 Ft
A máv meg dugja fel magának a pótjegyeit, csináljon inkább valami normális rendszert.

M_R 2014.02.25. 13:34:03

Azt tegyük hozzá, hogy a Szeged-Budapest vonalon a gyakorlatilag csak gyorsvonat közlekedik - amit a Miért állunk Vazzeg IC-nek csúfol, a rajta levő 3db 1600-as évekből szármató IC marhavagon miatt. Átlagsebesség 90km/h alatt :(

Ha gyorsvonati pótjegy nélkül akarsz utazni akkor mehetsz személyvonatokkal Hódmezóvásárhely-Szentes-Szajol felé (igaz akkor a Keletibe érkezel), de ez drágább mint ha IC-vel mennél, mert annyival hosszabb az út...Mindez 3-4 átszállással.

Innentől kezdve egyértelmű hogy a pénztáros baxta el, mert a nem-pótdíjas vonatokon nincs 1. osztály...

Igaz adhatta volna a jegyet csak Ceglédtől Kőbanya Nagyonkispestig, hiszen azt sem tette hozzá hogy, Szegedtől kéri... Hiszen lehet hogy addig pl. autóval megy, amit ott elad és csak ott száll vonatra :)

Az egyetlen megoldás: ha már vonat, a neten kell megvenni a jegyet, kihagyva a MÁV "szegembereit" a folyamatból ahol csak lehet. Még ÁFA-s számlát is lehet on-line igényelni

Persze a legtisztább: autóval közlekedni, kihagyva a folyamatból a Megint Állunk Vazzeg Zrt-t...

M_R 2014.02.25. 14:01:08

A legszebb az egészben hogy a sok agyilag rokkant meg most is azt szajkózza a kúrmány után, hogy államosítani kell mindent.

És akkor minden olyan lesz mint a MÁV (és BKV)..

Megyesi Attila 2014.02.26. 16:51:58

Ma szintén a 16.45-kor induló vonatra vettem jegyet, szintén I.osztályra, gyorsvonati pótjegy is volt. Gondoltam minden oké lesz. Ballagok a vonat mellett és csodák csodája NINCS I. osztályú kocsi! Futás vissza, sor újra végigállva a pénztárost kérdezem: Tessék mondani nem tudják, hogy olyan vonatra adnak el jegyet ami nincs?
Néz rám bambán, nekik nem szóltak...
Jegycsere ic I-osztályra, futás vissza a vonatra közben hallom a hangosbemondón a pénztáros hangját: Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy a 16.45-kor induló budapesti gyorsvonaton I.osztályú kocsit nem közlekedtetünk!
Hahahaha! Agyrém!

Benbe · http://www.benbe.hu 2014.02.28. 20:53:18

@Megyesi Attila: Nem agyrém, olvasni tudás. Az állomás tele van plakátolva azzal, hogy Budapest és Szeged között a gyorsvonati első osztályú szolgáltatás megszűnt, első osztály kizárólag az IC-vonatrészben közlekedik (mivel az tényleg első osztályú kocsi, nem csak egy másodosztályú szutyok, amiben zöld helyett piros az ülés).

Azt értsd meg végre, hogy azt adják, amit kérsz! Nem kell neki gondolatolvasónak lennie, hogy miért ez a jó neked.

Megyesi Attila 2014.02.28. 21:03:58

@Benbe: 2014.03.01-től szüntetik meg a gyorsvonati I.osztályt...A jegyet 26.-ára vettem...és a fenti események után elhiheted ,hogy rohadtul elolvasok mindent. Mint Chuck Norris unalmában: Kétszer!!

_parmenion_ 2014.03.06. 14:11:32

Az volt már, hogy a vasúti közlekedést rezsicsökkentették a gyorsvonati pótjeggyel? :)
süti beállítások módosítása