Pitykét karácsonyra meglepte a CIB, amikor 4 év után jutott eszükbe, hogy behajtsák az egy napig egyetlen utaláshoz használt számlája fantomtartozását. A bankfiókban csak fél évig visszamenőleg látták az adatokat, odáig nem jutottak el, hogyan keletkezett a számla. Az sem zavarta őket, hogy 4 év alatt egyetlen kivonatot sem küldtek.
Még anno az IEB-nél nyitottam befektetési számlát, ami azután a bank megvétele után átkerült a CIB-hez. Sokáig nem sikerült integrálniuk az IEB-es ügyfélszámlákat a CIB rendszereibe, mindig külön procedúra volt az ügyintézés, amikor kiderült, hogy IEB-es számláról van szó. Valószínűleg itt lehet valahol a probléma gyökere, persze ez engem és sajnos őket se hatja meg. 2009 végén úgy döntöttem, hogy bankot váltok és lezárom a befektetési számlám. Értékpapírokat áttranszferálták, de a készpénz átutalásához kellett nyitnom egy 3*8 jegyű számlaszámmal rendelkező ügyfélszámlát, amiről lehet utalni. (Ugyanis a befektetési számlához azelőtt nem feltétlenül kellett ennek kapcsolódnia.). 2009. dec. 31-én ügyfélszámlát megnyitották, pénzt elutalták, befektetési számlát bezárták. Aztán ment mindenki a maga útjára.
2013. dec. 30-án küldtek egy felszólító levelet, amelyben leírják, hogy X összegű tartozásom halmozódott fel és 2 héten belül küldik a végrehajtót, ha nem fizetek.Először is nem tudtam miről lehet szó, ugyanis nekem tudtommal már 4 éve nincs náluk számlám. Felhívtam a bank tartozáskezelési osztályát, hogy felvilágosíthatnának, hogy ez akkor micsoda. Sajnos ők ezt nem tudják megmondani, mert ő csak azt látja, hogy tartozásom van, egyéb felvilágosításért menjek be a bankfiókba. Közben próbáltam előkeresni a régi banki papírokat és megtaláltam a szerződést az CIB-es ügyfélszámla nyitásról, amit a befektetési számlához nyitottak a részemre.
Ezzel felvértezve bementem a bankfiókba. Hát sajnos ők sem tudják megmondani pontosan, hogy miből eredhet a tartozásom, ugyanis csak 6 hónapra visszamenőleg vannak adatok a számítógépben. Régebbit sajnos ők nem látnak, de vélhetőleg a számlavezetési díjak + késedelmi kamatok halmozódása lehet. Kérdem én, ha ez egy élő ügyfélszámla, akkor hogyan lehetséges, hogy 2009. dec. 31. számlanyitás óta egyetlen számlakivonatot sem kaptam. Semmilyen kommunikációt nem folytattak velem, se levélben, se telefonon, se emailben.
Az aláírt számlaszerződésen az szerepel, hogy havonta küldenek számlakivonatot. A postai cím azóta nem változott. Az meg elég valószínűtlen, hogy csak a CIB által küldött leveleket nyeli el a posta, mással ilyen gondom nem volt.
Mivel ennél többre nem jutottunk, megírtam a panaszlevelemet leírva a fenti történetet. Éppen kivárva a 30 napos válaszadási határidőt (gondolom, hagy ketyegjen a büntetőkamat addig is.) megérkezett a válasz. Először is a megküldött panaszjegyzőkönyvben 3 mondatban foglalták össze az én kb. egy oldalas panaszomat, azt is rosszul. Az szerepelt, hogy a számla nem került lezárásra és én kérem a zárást a negatív egyenleg elengedésével. Az érveimet, a számlakivonat nemküldését teljesen kihagyták. Panaszomat elutasítják mivel a díjakat a velem kötött szerződés szerint terhelték.
Most írtam nekik egy újabb panaszlevelet, melyben kimutattam, hogy a velem kötött számlaszerződés mellett, a saját ÁSZF-jük 5 pontját is megszegték, valamint a pénzintézeti törvény 275. §-át. (Évente minimum egy számlakivonatot küldeniük kell.) Gondolom, most megint kell min. 30 napot várni a válaszukra...
UPDATE 18:42: A CIB már válaszolt is, és jófej módon elengedik a felhalmozódott fantomtartozást:
Kedves Pityke!
A bank lakossági üzletágának vezetőjeként szeretnék elnézést kérni az Önt kért kellemetlenségért. Kollégáim tájékoztattak, hogy sajnos egy rendszer beállítási probléma miatt nem kapott Ön számlakivonatot. Ezt figyelembe véve a számláján felhalmozódó tartozását Bankunk elengedi, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy ez a jövőben ne forduljon elő. Őszintén sajnálom, hogy rossz tapasztalatot szerzett velünk kapcsolatban, hivatalos válaszunkkal természetesen személyesen is megkeressünk Önt a panaszában megjelölt elérhetőségeken.
Üdvözlettel:
H. Krisztián
ügyvezető igazgató, lakossági üzletág
CIB Bank
Dr. Kix 2014.03.18. 09:20:33
Tron65 2014.03.18. 09:25:39
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 09:26:06
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 09:28:29
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.03.18. 09:28:53
AtiSnatch 2014.03.18. 09:29:09
Manyecska 2014.03.18. 09:41:56
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 09:43:23
agent_x 2014.03.18. 09:50:43
ArnoldBácsi 2014.03.18. 09:56:02
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 10:22:17
Píter 2014.03.18. 15:07:23
Exemnek anno nyitottam alszámlát kártyával mindennel, szakítás után kártya és alszámla megszüntet. Az alszámla kb. 5. éve ott figyel a netbankba belépve! Hiába hívtam fel őket többször, mentem be a bankba rájuk borítani az asztalt mindig hebegés-habogás; ígérgetés, hogy meg fog szűnni - el fog tűnni az a tetves alszámla, de csak nem megy nekik a dolog. Díjnyertes egy rendszer az övék az biztos!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 15:30:01
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:33:00
@Kurgan: dobd ki a picsába, én is ezt tettem egy ideig. Akitől megvettük a lakást, 3 éven át baszott jelezni a Magnet Bank felé. Két évig türelmes voltam, egy ideig szóltam is, hogy jött valami. Aztán kuka. Feltehetőleg feltűnt nekik valami, vagy pedig megtalálta őket egyéb módon a bank, mert már nem jön semmi egy éve:)
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:34:03
napalm 2014.03.18. 21:10:00
Bobemara 2014.03.19. 19:49:47
mt-03 2014.03.19. 21:47:26
nekem az mkb kuldozgetett anno havi 4 egyforma kivonatot (4 boritekban) mindegyik jo vastag volt mert abban is 4 peldany volt. Gondolom kimarat egy join a selectbol aztan egy kicsit beduplikalta a nyomtatvanyt...
ahanem01 2014.05.14. 13:17:38