Másfél éve annyira államinak látszott a Magyar Éremkibocsáto Intézet arculata, hogy a GVH 100 millió forintért licenszelte forintra büntette a reklámkampányukat.
A Magyar Éremkibocsátó Intézet értetlenül áll a GVH elmarasztaló határozata előtt, és azzal szemben fellebbezéssel él, mivel a cég tevékenysége a hatályos törvényi előírások betartása által jogkövető magatartáson alapul.
A leánykori nevén Magyar Kincstár Kft. korábban véletlenül ugyanezzel a módszerrel, a kft. lehagyásával Államkincstárnak látszó dizájnnal házalt ezüsttel.
A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a termékeit népszerűsítő reklámokban a „Magyar Éremkibocsátó Intézet” megnevezést alkalmazta, mellőzve a cégformára történő utalást (kft.), és azt közölte, hogy egyes nemzeti pénzverdék hivatalos forgalmazója, ezzel valótlanul a vállalkozás állami elismertségének látszatát keltette a fogyasztókban. Ezenkívül megtévesztette a fogyasztókat termékeinek kedvezményes árával és a korlátozott elérhetőségével kapcsolatban is – olvasható a közleményben.
A GVH kifejti: a vállalkozás 2012. november 1-jétől a különböző érméket népszerűsítő reklámstratégiáját teljes egészében a hivatalosság, az állami elismertség látszatára építette. A cég számos olyan tartalmi és formai elemet is megjelenített hirdetéseiben, amelyek a hivatalosság látszatát erősítették, így például a direkt marketing (DM) küldeményeit, televíziós reklámjait közlemény megnevezéssel aposztrofálta, a nemzeti pénzverdék hivatalos forgalmazója megnevezést alkalmazta, a DM küldeményei borítékján piros-fehér-zöld, nemzeti színű bordűrt helyezett el, televíziós reklámjai a kereskedelmi reklámoktól teljes mértékben elütöttek, azokkal a hivatalos közleményeket próbálta imitálni – írta a GVH (pdf). - írta a HVG.
Az utolsó 100 komment: