Tékozló Homár

Akasztják a hóhért: posztol az ügyfélszolgálatos

2014.07.25. 09:09 | Homár Hilda | 104 komment

 

Napalm nem egy csalódott vagy kiakadt ügyfél, hanem egy megviselt ügyfélszolgálatos, aki a hét elején írt levelet azért, hogy reagálhasson majd, ha bepanaszolják egy ügyben. Az érintett vásárló csak lóbált a Homárral, egyelőre nem csapott le vele, Napalm viszont gondolta leírja, milyen az élet a pult másik oldaláról nézve, illetve mire kell/kéne figyelnie a vásárlóknak a garancia témakörében. Hasznos holmik rovatunkból.

Sziasztok!

A napokban jeleztem felétek, hogy ha előkerül egy panasz, akkor szeretnék rá reagálni. Nos a blogot olvasva nincs még fent a poszt, talán nem is veszi a fáradtságot, bár nekem napi szinten küld x oldalas leveleket az ügyfél. Szeretném megfordítani a dolgot, mert mostanában sok hasonló 'panasz' merül fel, és kiváncsi vagyok a hozzászólók véleményére, azon kívül, hogy hülye a posztoló. A márkát amit képviselek viszont kihagynám a történetből, mert igazából nem releváns, mivel más márkák kapcsán is olvashatunk ilyen "problémákról". Ha úgy érzed, hogy a bejegyzésnek van információértéke, kérlek tedd elérhetővé.  

A mobiltelefonok garanciájáról illetve az ezzel kapcsolatos ügyintézésről időről időre felmerülnek posztok, amire vagy reagál az érintett gyártó, vagy nem. Én egy nagyobb márka képviselőjeként olvasgatom ezeket a bejegyzéseket, és azt vettem észre, hogy a felhasználók elképzelései a garanciát, jótállást, szavatosságot illetően köszönőviszonyban sincsenek a gyártók felhasználói feltételeivel, amelyek, tegyük hozzá, megfelelnek a magyarországi jogszabályoknak.

Az egyik legsűrűbben előforduló panasz, hogy a készüléket beküldik egy adott hibával, és az illetékes szerviz küld egy árajánlatot a javításra, mert mondjuk törött a kijelző, vagy sérült a gép burkolata. A felhasználó fel van háborodva, hogy a kijelző már 6 hónapja törött és annak semmi köze nincs a jelzett problémához, legyen az kamera, szoftveres gond, akármi. A fizikai sérülést azonban minden gyártó garancia elvesztésével díjazza. Ha a gépen ilyen jellegű hibát találnak, az a telefon, tablet már nem minősül garanciálisnak és ahhoz, hogy a jelzett hibát kijavíthassák, a garanciát helyre kell állítani, ezért megy az ajánlat a kijelző, vagy burkolat cseréjére. Ezeket a helyzeteket egy párszáz Ft-os biztosítással ki lehet kerülni, és egy 5-6 ezer Ft-os éves biztosítási díj egy sokszor több,mint 100 ezer Ft-ba kerülő gép esetén nem tűnik vészes kiadásnak, de ez persze a felhasználó döntése.

A másik visszatérő panaszforrás, hogy a telefonra az ügyfél cserét kér, vagy pénzvisszafizetést esetleg csak garanciális javítást, de teszi ezt a garancia lejárta után. Tudni kell, hogy Magyarországon a szervizben eltöltött idővel hosszabodik a garancia, azaz ha leadom javításra és 2 hét múlva kapom vissza, akkor két héttel van kitolva a garancia, függetlenül attól, hogy a szervizben esetleg csak 1 napot töltött a telefon, a többit utaztatták. A felhasználó szempontjából ez nem számít. Egyes javítások is hozzátesznek a garanciaidőhöz, fődarabcsere esetén 12 hónap, egyes javítások, márkától függően 3 hónap extrát jelentenek. Egyszer azonban lejár a garancia a gépről, és ekkor az ügyfél hiába emlegeti, hogy mennyire nem elégedett a termékkel, sokba került annak idején mikor vette, stb. Ha a termékre érvényes garancia lejárt, a javítás fizetős lesz. Nincs olyan gyártó ami ingyen végez el javítást, ha az adott termékre már nincs garancia. A garancia többnyire 24 hónap teljes körű, ami a fentieknek megfelelően kitolódhat, de azt követően bármilyen javítást szeretne az ügyfél, a zsebébe kell nyúlnia.

Garanciát illetően vásárláskor érdemes odafigyelni, hogy a hivatalos partnerek a legtöbb márkát 24 hónap teljes körű garanciával kínálják. A szolgáltatók előszeretettel írják a 12 +12 hónap garanciát a garanciajegyre abban bízva, hogy a második etapban már nem nekik kell ezzel foglalkozni, de két félidő között nincs különbség, ugyanúgy teljes körű garanciát jelent. Azok a cégek amelyek 12 hónap hardver és 12 hónap szoftver garanciát vállalnak, vagy 12 hónap szoftvergaranciát vállalnak, esetleg pénzért árulnak extra garanciát, már a zavarosban halásznak, és nagy valószínűséggel megtévesztik a vásárlót, hiszen olyan, hogy szoftvergarancia nem létezik. Ezek a forgalmazók valószínűleg olyan forrásból származó gépeket árulnak amelyeknek nem feltétlenül lehet érvényesíteni a gyártó részéről a garanciát, ha van rá egyátalán. Ezt egyébként a vásárlást megelőzően egy IMEI vagy sorozatszám elkérésével, és az illetékes ügyfélszolgálattal való egyeztetéssel lehet leellenőrizni.

 
További jó munkát!
Napalm
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.25. 09:20:23

"Ezek a forgalmazók valószínűleg olyan forrásból származó gépeket árulnak amelyeknek nem feltétlenül lehet érvényesíteni a gyártó részéről a garanciát, ha van rá egyátalán."
Pl. szürekimport.

De különben a vevő szempontjából ez mindegy; ha megvette egy boltban, arra adni kell garit.

Tudnék mesélni a hivatalos szervizek által kókányolt cuccokról is...

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2014.07.25. 09:22:17

Azért amióta Hilda lett itt a főnök, rend van végre a Homáron.

Van mindig délelőtti és délutáni poszt, szépen ütemezetten. Nem az van, mint Jackyll és Szily idejében, hogy akkor posztoltak, amikor eszükbe jutott. Volt, hogy kinyomtak egymás után 3 posztot, aztán alig győzött az ember elsőzni, utána meg napokig nem volt semmi.

Homár Hilda for president!

Aullah 2014.07.25. 09:24:19

"a felhasználók elképzelései a garanciát, jótállást, szavatosságot illetően köszönőviszonyban sincsenek a gyártók felhasználói feltételeivel, amelyek, tegyük hozzá, megfelelnek a magyarországi jogszabályoknak."

Ja... hogy a MO jogszabályok szerint minden rendben van? Hát akkor mindenki menjen haza. Gondolom a banki hiteleknél is be lehet dobni, mert végülis minden rendben volt.

2014.07.25. 09:31:34

@hüjehalyó: Azért amióta Hilda lett itt a főnök, rend van végre a Homáron.

Stréberkedünk stréberkedünk? :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2014.07.25. 09:34:13

"...talán nem is veszi a fáradtságot..."
Na, azt biztosan nem. Vagy, ahogy a költő mondja:
Nem lehet fáradtságot venni,
a szegény néha gazdagabb.
Amiről azt hitted, hogy szép lesz,
csak egy múló pillanat!

2014.07.25. 09:40:23

Napalm nem egy csalódott vagy kiakadt ügyfél,

Egyesek milyen hülye nevet tudnak maguknak adni! Napalm! Nem lennék ott a keresztelőjén!

Martinicske 2014.07.25. 09:41:54

Az a baj, hogy ha kisebb vagyonokat kifizet valaki egy telefonért - még ha a hűségidős havidíjába is van belekalkulálva a vételár - akkor lehessen már valami minimális elvárása, mondjuk hogy működjön az a vacak, ha meg elromlik akkor a probléma tologatás helyett már a köszönéskor fejbe kellene dobni az ügyfelet egy ugyanolyan készülékkel, amit a gyártó fél havi előfizetési díj árán állít elő amolyan modern kori félrabszolgákkal.

CorsairS 2014.07.25. 09:42:07

@ColT: Ha nem a hivatalos forgalmazón keresztül jött be a termék az országba, akkor neki miért is kéne vele foglalkoznia?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.25. 09:43:43

@hüjehalyó: Sőt: legyen ő az ALDI legfőbb fővezére, ha már megürült az a poszt!

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.25. 09:45:46

hehe, "azon kívül, hogy hülye a posztoló"

Melyiktek volt? Most vallja be :-D

Dr. Kix 2014.07.25. 09:45:49

A poszt-tolónak pedig üzenjük, hogy általában nem a fentiekkel van a probléma. Ha olvasná a homárt, tudná.

@estrella negra: Engedd meg, hogy gratuláljak és sok sikert kívánjak a jövőre nézve. :)

"But I being poor, have only my dreams, I have spread my dreams under your feet, tread softly because you tread on my dreams. "

2014.07.25. 09:48:22

@atpijkamo: Azt hittem, ütősebb lesz.

Gondolta Stirlitz és leszállt a hintalóról.

Arculatervin 2014.07.25. 09:58:09

@estrella negra: Az vagy baszod, de csak addig, amíg a görcs össze nem húúúúúúúúz.

Manyecska 2014.07.25. 10:01:14

@Kitalátor (másként) gondolkodó: igen! És szarvasos pizsiben kell nyomulnia..amit tegnap elfelejtettem megnézni:(:D nade ami késik az a vonat.

napalm 2014.07.25. 10:03:27

én?
na most elolvasom ap osztot.

joska61 2014.07.25. 10:03:40

Tudom, hogy nem a posztoló tehet róla, de kár okoskodni a meghosszabbított garidőről. De egy rohadt javítás ne kerüljön már hetekbe, hónapokba. Örülök, hogy van egy garis telóm a szerviznél, nálam meg nincs egy se.

Manyecska 2014.07.25. 10:06:15

@atpijkamo: mér, én szálltam már le a rodeóbikáról az rohattütős volt:D még szaltóztam is a levegőben:P

További Magyar Hang 2014.07.25. 10:06:51

Ez mind nagyon szép és jó, csak épp kifelejtetted belőle azt az alapesetet, amikor egy telefonra tényleg érvényes még a garancia és drága fődarabot kellene benne cserélni a gyártó költségén, akkor a szerviz azonnal előhúzza a "BEÁZOTT" jokert és hopp, a garancia máris vissza van vonva. Senki a világon nem tudja bebizonyítani, hogy nem ázott be, mert a gyártó csak a szerződött szervize "szakvéleményét" fogadja el, az meg nem fog beleharapni abba a kézbe ami eteti. Ki van ez találva.
Természetesen nem ázott be a készülék, a gyári csomagolásból elővéve alapvetően gyári hibás volt, fedett helyen lett pár órát próbálgatva, hátha elindul, aztán ment vissza a dobozába és úgy a szerződött szakszervizhez.

El lehet képzelni mi megy a szervizben:
- Te, Józsi! Itt ez a telefon, vadi új, nem indul el, mit csináljak vele?
- Nehogy szétszedd! Csomagold vissza és baszd mellé a sablon levél1-et: A készülék főpaneljén oxidáció nyomai láthatók, ezért a szerviz javaslatára a gyártó a garanciát visszavonta.

Megtörtént eset.

napalm 2014.07.25. 10:08:15

névlopó!
feltöltőkártyás "konstrukcióhoz" nem tudok biztosítást kötni mert az nem evilági!!!!4!!
csak a havidíjasok kiváltsága.
miért is?
ugyanannyiért vettük a készüléket b+, akkor kössé velem is biztosítási szerződést!
ennyi!!44!!

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.25. 10:08:29

Hozzáteszem: Nokia-ügyfélszolga voltam 2007-2009 között. Abszolút hasonlóak a tapasztalataim.

Sőt, szerepeltem már 2008-ban egy Homár-cikkben.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.25. 10:10:49

amúgymeg aki nem óhajtja magát szopatni az vegyen minőségi készüléket előfizu nélkül. ha nincs rá lovetta akkó vegyél butafont kétezerér vagy túrjál ingyér.

Antalbaba 2014.07.25. 10:15:07

@joska61: mondjuk a fogy. védelmi törvénybe a "törekedni kell az X nap alatti javításra" helyett beírhatnának egy olyat, hogy max. 10 munkanap, majd minden plusz nap után mondjuk 5% visszatérítés az eredeti vételárból. Egyrészt ha hetente az ár negyede visszakerülne az emberhez, akkor nagyobb lenne a türelem, másrészt biztosan csipkednék magukat, végül egyszerűbb lenne a csere is, mert sokszor jobban megérné az eladónak, mint a szarakodás;-)

Atörökk 2014.07.25. 10:18:00

@Manyecska:
Várom, hogy hasson a KV, akkor kakilok.

Benoke2 2014.07.25. 10:18:42

Ajajjajj, az ügyfélszolgálatos menti a menthetetlent. Magyarázkodásból mindig a kaka bukik ki, már megint. Minden ügyfél hülye. Köszönjük!
"megfelelnek a magyarországi jogszabályoknak" - Lehetséges, hogy megfelel a törvényeknek, de ez a felhasználót baromira nem érdekli ha elégedetlen. Szóval az alapkövetelmény, hogy a jogi környezetnek megfeleljen, ez nem szuperlatívuszokban értendő, hanem ez kötelező, vagy el lehet innen menni. Ez viszont messze nem elégséges minden szempontból. A leírtak egy körbe tartoznak, ha a felhasználó így vagy úgy lejárt garanciával próbálkozik. A sokkal nagyobb szelet az mikor a gyártó kvázi hülyét csinál a vevőből, próbálják szívatni, és nem garanciában megoldani az ügyet, esetleg eltolni a garancia lejártáig, hogy lehessen a zavarosban halászni, hátha nem lesz belőle nagyobb balhé és bírósági ügy... Az hogy nagy cég az nem teszi vonzóvá a garanciáját, nem ismerek olyat akinek garos baja lett volna ilyen modern elektronikával (Telefon, tablet) és nagy gyártó terméke lett volna, akit ne szívattak volna halálra itthon. (Egy kollégámnak garon kívül ingyen megoldották a problémáját - pitiáner probléma volt -, de ez külföldi szervizben történt, itthon kategorikusan elutasították még a fizetős javítást is.) Szóval a bejegyzés az esetek 1% -ról szó amit ide körmöltem pedig a maradék 99% -ról. Csodálkoznak a gyártók, ha az emberek tesznek a garanciára, sőt lassan a márkára is, és kínai dzsunkákat vesznek, ami tegyük hozzá nagy átlagban semmivel sem rosszabb, de legalább biztosan tudják, hogy nem kell a garanciális szívásokét felárat megfizetni. Majd ha megfelelő szervezettség és hozzáállás lesz minden oldalról, akkor oké, de a cél ugye nem ez. Vásárolt háztartási gépeknél esett le az állam a garos ügyintézésen, mert sokan csak lesajnálják, aztán odatették magukat alaposan, nagy márkával meg csak szívatnak... Szándékosan nem írtam márkákat. A biztosítás is csak akkor ér valamit, ha a cég valóban megfelel a szerződésben foglaltaknak, mert ez ugye nem mindig szokott így lenni. Arról már nem is írok, hogy a szervizben töltött időt nem szeretik elismerni a gyártók... Természetesen tudjuk, hogy idegileg megterhelő az ügyfélszolgálat, mert a sok hülye őt nyúzza, mert nincs más akit lehetne miközben a szabályok, meg a főnökök keverik a fortyogó tudjuk mit.

InTheGajd 2014.07.25. 10:40:49

Na ez a tipikus nesze semmi fogd meg jól dolgok amikről a poszt szól. A probléma akkor kezdődik amikor bonyodalom van és a szolgáltató próbál kibújni az ingyen javítás alól az apró betűs résszel és csak akkor hajlandó egyezségre ha a fogyasztó védelmisekhez fordul az ember.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.25. 10:41:44

@atörökk:
Én má vótam!
Kéccer, mer péntek van!4!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.25. 10:54:26

@atörökk:
Hogy on is legyen:
A telefónt nem vittem magammal, nehoty beázzon!!!4

Atörökk 2014.07.25. 10:56:20

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Mosmár én se. Amíg garancijális vót, addig leszartam!

herk 2014.07.25. 10:57:38

szerintem is el van tévedve a posztiró. De nagyon.
Nem azzal van a gond, ha lejárt a gari és az ügyfél mégis garis javitást kér. Mert ez sima ügy.
Hanem azzal, ha még garis az eszköz, az ügyfélnek van igaza, mégis bszakodik a szerviz.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.25. 11:14:33

@CorsairS: Mondjuk az igaz. Ellenben a boltnak aki eladta, meg kell oldania a dolgot, ebből születnek furcsaságok.
Azt már nem is mondom, hogy kéne egy olyan törvény, hogy egy adott gyártó bármelyik termékével bármelyik országban kellene foglalkozni, amelyik országban van képviselete. Az IFA 5 az itthonis IFA 5 meg Németroszágban is.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.25. 11:17:23

@Martinicske: Elvárás lehet, csak leszarják... Mondjuk nem is kell vagyonokat fizetni, de az igaz ettől függetlenül, hogy meg kéne rendszabályozni már a beleszarós szolgáltatókat.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.25. 11:23:31

@atörökk:
Mongyuk ha kemény vót a végtermék, akkó ez nem érinti a garanciját!
Csak simán le köll pöckűni róla, oszt mehet az élet tovább!!!4

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.25. 11:26:53

@ColT: Érdekes, az AK-47-es gyártójának nincs is mindenhol hivatalos képviselete, mégsem hallani garancia-problémákról.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.07.25. 11:35:49

kíváncsi lennék, hogy egy 100k+ készülékre, hol lehet "havi párszáz" forintért biztosítást kötni, illetve, ha nem szolgáltatótól veszem a készüléket, hanem mondjuk egy nagy MO-i áruházban. Csak mondom hogy egy középkategóriás S3, S4, Note2 készülék HAVI biztosítása 2190 pénz. Mondom még egyszer HAVI!!

Arról nem beszélve, a múltkori poszt után ahol beázott a vízhatlan telefon... se nem gari, se nem biztosítás nem fizetett...

Atörökk 2014.07.25. 11:41:40

@Troppauer_Hümér:
Reggeli első pisi közbe vót puki?

2014.07.25. 11:46:32

azért az a 2 év nem igaz...
és vannak még képzavarok az egészben...de jó h írt...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.25. 13:08:58

hilda, avatkozzál már közénk léccives egy új poszttal mer ezt a posztot sajnos a kudarcosrovatba könyveltük el.

Troppauer_Hümér 2014.07.25. 13:09:45

@atörökk: Fordítva, puki közbe volt pisi.

Megugye én minden reggel hatkor szarok. Hétkor kelek.

Troppauer_Hümér 2014.07.25. 13:11:19

@sugargiraffusplumps.: :D :D

És most Hilda VAJON szót fogad zsiráffnak?

Atörökk 2014.07.25. 13:13:19

@Troppauer_Hümér:
Bevallom, most kicsit irigyellek. Nekem a második gyerekkoromra még úgy tűnik, pár évet várnom kell.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.25. 13:14:15

@Troppauer_Hümér: azt nemtom. hilda szabad ember én meg nem vagyok az annya :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.25. 13:49:48

@sugargiraffusplumps.: @Troppauer_Hümér: Itt van az előzetes:

Leütött egy 45 éves férfit egy biztonsági őr a Keleti pályaudvari metrólejáróban, mert az le akarta fotózni a telefonjával.

A férfit nem engedték le a metróba, mert állításuk szerint ittas volt. A megtámadott azonban azt mondta a Blikknek, hogy csak fáradt volt egy tátrai túra után.

hvg.hu/itthon/20140725_Lefotozta_a_ratamado_BKVs_biztonsagi_ort

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2014.07.25. 14:11:26

@Figyel Castro: féltékeny vagy, hogy nem te nyaltál be először Hildának.

Innovatív elsőző voltam.

Black Hole 2014.07.25. 14:24:23

@Troppauer_Hümér: egyszer a sógorom eresztette a sárgát, közben sört ivott, és mindeközben megszabadult egy nagy adag bélgáztól. Majd mikor végzett, eldicsekedett vele, hogy milyen felemelő érzés volt az összes testnyílást egyszerre használni.

Black Hole 2014.07.25. 14:29:36

@dr. phil. Sün‼ ツ: ha kemény a végtermék, akkor csülkösbabot kell vacsorázni. Jó sokat, jó zsírosat.

Black Hole 2014.07.25. 14:35:50

@atpijkamo: azért ez durva! Szegény őrök jóhiszeműen leütnek valakit, oszt' még meg is huzkodják érte. Ezért tart itt a világ. Szerintem kéne nekik pisztolyt is adni, hogy az ilyen köcsögöket le tudják lőni. Ezzel mentesítenék a bíróságokat is felesleges ügyek tárgyalásától.

Atörökk 2014.07.25. 14:44:42

Egész hétvégén fingunkbüfizünk? :)

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.25. 14:50:41

@hagyma:

A második.

Egyébként a cikk igazságtartalma 5 %.

hbe 2014.07.25. 14:59:27

Azt mondd meg inkább nekem, hogy arról mikor írsz, hogyan játszik össze a kereskedő, a forgalmazó és a szervíz annak érdekében, hogy véletlenül se kelljen egy telefont se kicserélni. Ha tízszer van a szervízben ugyanazzal a hibával, akkor sem.
Mindenesetre ezzel elérték, hogy mindenkinek, akivel csak kapcsolatban vagyok, azt tanácsolom, hogy csak olyan helyen vegyen telefont, akinek fáj a békéltető testület feketelistája, és nem kell polgári perre menni a Géza 98 Bt-vel, hogy hajlandó legyen egy rossz terméket cserélni. Persze addigra már Géza 99 Bt lesz a cége.
Nekem semmi bajom azzal, ha a simlis vásárlókat kicsit túráztatjátok, de ha tényleg szar egy telefon, nem lenne jobb úgy hazamenni aludni, hogy na ma is korrekt voltam?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.25. 15:04:55

@maxval, a gondolkodó birca: en azt nem ertem, hogy lehet hadarva dadogni
te tudsz valamit

Troppauer_Hümér 2014.07.25. 15:11:39

@hagyma: Megboldogult John Larkin, aka Scatman John az neked smafu?

peter3374 2014.07.25. 17:22:21

@RosszQtya: pl. bármelyik biztosítónál... Persze az okoskák köthetik a boltban is a kiegészítő biztosítást nagy pénzért.
de nekem pl. a lakásbiztosításomhoz lett téve egy ilyen biztosítás, minden 3 vagy 4 évnél fiatalabb készülékre olyan 2-3000Ft-os éves díjért.

CID 2014.07.25. 19:56:16

@napalm: bazdmeg, lehet, egy évre, egyszeri díjért;)

CID 2014.07.25. 20:02:32

@További Magyar Hang: Ez így ebben a formában baromság. A gyártói szerviz, fényképet is készít az oxidációról, nem csak egy sablon levelet küld. Másrészt, a szervizes azért kapja a pénzét, ha javít, ha viszont egy nem garanciális hibát, garanciában javít, megbasszák. Egy folyadék álltali, meghibásodásnak, egyértelmű jellei vannak.

MrZed001 2014.07.25. 20:08:43

@További Magyar Hang:
Jobbat mondok, nekem úgy jött vissza szervizből telefon, hogy a Stylus-a szét volt rohadva. Nem kicsit, totál rozsda.

Mondanom sem kell, hogy mielőtt elküldtem nekik, körbefotóztam és videóztam.
Így aztán amikor telefonáltak, hogy nem hajlandóak javítani, mert beázott, akkor szépen kicsaptam nekik a balhét, hogy hibátlan telót adtam át nekik, csak egy szokott szériahibája van, javítsák szépen gariba.
És amikor kézbe kaptam, stylus elkorrodálva (garanciapapírra képesek voltak azt írni, hogy a náluk töltött 2 hónappal hosszabbodik garancia, pedig főelem, alaplap csere volt ...) szépen meg is írtam nekik, hogy akkor most küldik az új garilapot 12 hónappal, elrohadt stylus helyett újat, még a képernyővédőt is leszedték (leáztatták?) róla, az sem ártana ... elrakva és dokumentálva minden, ha 12 hónapon belül csak recsegne a hangszórója azonnali pénzvisszafizetés, vagy megy a feljelentés csalás, nagy értékű károkozás címén.
Még talán szalutáltak is nekem mikor üzletből távoztam :D

Mert hülye azért nem vagyok :DD

További magyar hang 2014.07.25. 20:46:46

@CID: Ja, baromság. Bocsánatot kérek tőled, hogy ilyesmi történt velem, természetesen a szerződött szervizek mind talpig becsületes jómunkásemberek.
Lassan írom, hogy megértsd: nem küldtek fényképet, nem javították meg, élből visszavonták a garanciát oxidáció jelei miatt a zsírúj, nem müködő telefonról. Próbáltam keresni független szakértőt, de a gyártó csak a saját szervizének szakvéleményét fogadja el.

napalm 2014.07.25. 20:52:10

@CID: jóvanna, kirohantam;)

CID 2014.07.25. 20:54:46

@További magyar hang: Lassan írom, hogy megértsd. Vagy már úgy vetted, hogy folyadék került bele, vagy tényleg nálad párásodott be( pölö, a futártól átvated, miután fél napot hült a -10 fokos autóban, te meg azon nyomban bekapcsoltad.) A szervizesnek nem érdeke, hogy ne javítson.

hobbitroll 2014.07.25. 21:12:39

"...A fizikai sérülést azonban minden gyártó garancia elvesztésével díjazza. Ha a gépen ilyen jellegű hibát találnak, az a telefon, tablet már nem minősül garanciálisnak és ahhoz, hogy a jelzett hibát kijavíthassák, a garanciát helyre kell állítani, ezért megy az ajánlat a kijelző, vagy burkolat cseréjére..."
A posztoló a hüje. Megkérdeztem az ügyvédem. Ebben az esetben a gyártó(k) gyakorlata szembemegy a törvényekkel. Az adott részegység (pl. a törött kijelző) esetében megáll a garanciális javítás megtagadása (ha tudja bizonyítani, hogy nem gyártási hiba okozta a kijelző repedését/törését), de ha én a kamera hibája miatt adom szervizbe (és csak annak javítását kérem), azt meg KELL javítani. Engem nem érdekelnek a gyártók feltételei (és remélem másokat sem). Azok nem írhatják felül az orbánisztánban hatályos törvényeket.

Elnézést kérek a homároktól a sokadix poszt utáni ontopic kommentért

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2014.07.25. 21:35:06

Nekem valami olyasmi él az emlékeimben, hogyha a készülék fizikai sérülése nem áll összeföggésben a jótállásos hibával akkor azt javítani kell gariban. Nyilván ha ketté van törve a telefon akkor nincs mit javítani gariban, de egy repedés a kijelzőn meg egy nem müködő kamera között nincs semmi összefüggés így azt javítani kell, persze ha a szerviz tudja bizonyítani, hogy a kamerát a repedt kijelző vágta haza akkor nincs javítás, de nem hinném, hogy az pl bizonyitás, hogy a szervizes azt mondja.

Ha igaz lenne, hogy a fizikai sérülés automatikusan a gari megvonásával jár, akkor mindenki bajban van akinek húzott egy karcot egy homokszem a hátlapra, hiszen az már fizikai sérülése a készüléknek.

Aureliano Buendía 2014.07.25. 22:24:18

Hilda négy prezi.

És a posztolónak igaza is van Ritka együttállás.

CID 2014.07.25. 23:15:20

@eßemfaßom meg áll: Garanciáról írt, nem szavatosságról...

További magyar hang 2014.07.26. 03:17:48

@CID: Elsiklasz lényeg felett: nem volt rajta oxidáció, nem ázott be, nem párásodott be, ezt a független szakértő is megerősítette. Azt nem írta bele a szakvéleményébe, mert nem lehet 100%-osan biztosra megállapítani, de szóban elmondta, hogy szinte biztos benne, hogy ő az első aki szétszedte a telefont.
Behazudták, hogy oxidáció van rajta, hogy ne kelljen benne drága főpanelt cserélni garanciálisan.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.26. 07:24:55

Igaza van a postolónak. A lőtéri kutyát nem érdekli, milyen drága volt az ügyfél telefonnya, ha leejtette és összetört, akkor nincs garancia. Ez már a szocializmusban is így volt: törésre, rendeltetésszerű használatból eredő elhasználódásra nem vonatkozik a garancia. Akkor mire vonatkozik? Gyártási hibákra. Semmi másra. Még egyszer mondom: ez már a szocializmusban is így volt.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.26. 07:27:19

@eßemfaßom meg áll: azért ha egy telefon akkora pofont kap, hogy attól megreped a kijelzője, akkor feltételezhető, hogy ugyanazt a pofont megkapta a benne lévő alaplap is, és ez már azért könnyen összefüggésbe hozható a hibás működésével.

Kupon Károly 2014.07.26. 07:31:41

A Zaldiban van telefonszervíz?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2014.07.26. 09:12:14

@Andrassy Gabor: feltételezni bármit lehet, bizonyítani viszont nem lehetősége hanem kötelessége a szerviznek jótállási idő alatt. Az nem bizonyitás, hogy "ha egy telefon akkora pofont kap, hogy attól megreped a kijelzője, akkor feltételezhető, hogy ugyanazt a pofont megkapta a benne lévő alaplap is"

Ciri 2014.07.27. 10:55:59

@hobbitroll:
"de ha én a kamera hibája miatt adom szervizbe (és csak annak javítását kérem), azt meg KELL javítani. Engem nem érdekelnek a gyártók feltételei (és remélem másokat sem). Azok nem írhatják felül az orbánisztánban hatályos törvényeket."

Az a baj, hogy az ügyvédeddel együtt teljesen hülyék vagytok a műszaki cikkekhez, de legalább az ügyvéded még az alapvető garanciális fogalmakat sem ismeri és még csak nem is tájékozott.

Ciri 2014.07.27. 11:05:01

@eßemfaßom meg áll:

" Az nem bizonyitás, hogy "ha egy telefon akkora pofont kap, hogy attól megreped a kijelzője, akkor feltételezhető, hogy ugyanazt a pofont megkapta a benne lévő alaplap is"

Nem is a szerviz állitja ezt, hanem a gyártó, elég sok okos mérnökkel a háta mögött. Márpedig ha a gyártó ilyen feltételekhez köti a garanciát, akkor úgy is lesz. Ez egy szerelési utasítás, amitől a szerviz nem térhet el, főleg azért nem, mert ha később mégis baj van, rajtuk hajták be.
Ezt nem kell bizonyítani, végre kell hajtani.

CID 2014.07.27. 18:44:24

@eßemfaßom meg áll: A garancia megszűnik, folyadék okozta sérülés, külső mechanikai sérülés, nem gyári tartozék használata, nem rendeltetés szerű használat miatt. Mi a kérdés? Ha a javítást szavatosságra hivatkozva kéri, esetleg akkor jelent valamit, hogy a törött kijelzős teló szar képet készít.

ArnoldBácsi 2014.07.28. 09:08:23

@ColT: igeaz lehet, amit mondasz, de szerintem esett a színvonal. Néha baromságokat ír bevezetőnél, máskor szar képeket rak fel, ilyesmi... Lassan már olvasni sem fogom ezt a gyöngyszemet, mert kezdek kilenni ezektől a dolgoktól.

joska61 2014.07.28. 10:51:48

@Antalbaba: A régi törvényben az volt, hogy 15 nap, cserekészülék biztosítása esetén 30 nap, ezen túl automatikusan csere. No ezt változtatták jónéhány éve a mostani katyvaszra.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2014.07.28. 18:36:11

@CID:

nfhforum.hu/interaktiv_adatbazis_forum_tema-hu-10@10

Kérdezzen a hatóság szakemberétől !
Ebben a fórumban tehetik fel kérdéseiket a fogyasztóvédelmi hatósághoz, melyre a lehetőségek szerinti rövid időn belül válaszol a fórum vezetője, vagy a szakmai kérdéseket illetően az illetékes szakember.

T. Admin! Érdeklődni szereték, hogy egy készülék részegységének nem garanciális sérülése miatt a szerviz megtagadhatja-e a készülék egyéb, a sérüléssel nem összefüggő hibájának garanciális javítását? Példa: Mobiltelefon üveg kijelzőjén van egy repedés, emiatt visszautasíthatja-e a szerviz, hogy garanciában javítsa a hibás kamerát, rosszul működő wifi-t, nem müködő sim/SDkártya foglaltot etc... ?

Kedves pimi!

Álláspontunk szerint ilyen esetben a jótállási határidőn belül csak abban az esetben tagadható meg a termék egyéb meghibásodásának a javítása, amennyiben a forgalmazó/szerviz bizonyítja, hogy a hiba nem gyártási eredetű. Egyéb esetekben helyt kell állnia, azaz javítani, cserélnie stb. szükséges.

Üdvözlettel:admin6 "

axima 2014.07.28. 22:33:27

És mi a helyzet az olyan készülékkel, amin külső hiba nincs, de a cleanmaster egy napon kiírta, hogy kritikusan melegszik a telefon, és másfél nappal később eltűnt a fél-, két nappal később az egész kijelző? Külsérelmi nyom nincs, nem is lehet, mert nem ejtettem pofára, mégis azt mondják, hogy erre nem vonatkozik a gari, de 50-ért nagggyon szívesen megcsináljak. Azt mondják, megroppant a készülék kijelzője, és ugye a kijelző hibájára nem vonatkozik a garancia. Ugyan nem vagyok zseni, de hogy roppanhat meg egy készülék közepe, ha az alja és a teteje nem? Erre azt a választ kaptam, hogy lehet, hogy már régóta így van, de eddig bírta így. Ekkor merült fel bennem a kérdés, amire vállvonogatás volt a válasz: mi van, ha így vettem, és eddig bírta..? Jelzem még novemberig garanciális a készülék...

ahanem01 2014.09.15. 12:54:56

Mo. meg a jogszabályok. Haha.
Ha vannak is, nagy ívben leszarják, lsd bankok...