Tékozló Homár

A bőrönd befér a reptéri kucliba, a füle nem - hopp 15 000 huf!

2014.07.29. 14:37 | Homár Hilda | komment

Clipboard011.jpg

Nem derült ki, hogy Niki olvasta-e tegnapi check in agentünk népnevelő írását, mindenestre gyönyörűen rímel rá a levele. A probléma a kézipoggyász mérete körül bontakozik ki. Levélírónk alaposan megsorozza a földi személyzetet, de kap egy szúrást a Tesco is. Bevallom, többedszerre sem sikerült megértenem, hogy az utolsó bekezdés hogy kapcsolódik a történethez, azt meg még kevésbé, hogy egy bárányhimlős gyereket hogy lehet leszállítani egy repülőgépről. MERT MIT KERES OTT EGYÁLTALÁN???

Segítő Orsiként meggugliztam ezt a fül dolgot, és ezt találtam a Wizz Air honlapján lévő üzletszbályzatban:
14.1.3. Kézipoggyászként utasonként kizárólag egy darab, legfeljebb 10 kg súlyú, 56x25x45 cm összméretű csomag fuvarozható. A méretbe beleszámítanak a kerekek, fogantyúk és külső zsebek is. Minden olyan Kézipoggyász után kezelési díjat számítunk fel, amelynek mérete meghaladja a 42x25x32 cm összméretet, egyébként a Kézipoggyászt ingyen fuvarozzuk. A Kézipoggyász fuvarozásárért fizetendő kezelési díj összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál és Honlapunkon tájékozódhat.

2014. július 16-án a kora reggeli géppel Eindhovenbe utaztam (W6 2271). Tapasztalt, sokat látott fapados utas vagyok, évi 3-4 úttal, nincsenek illúzióim, miért ilyen olcsó diszkont légitársasággal repülni.

Nos, a fent nevezett napon egy kisméretű kézipoggyásszal készültem, a bőröndöt korábban a Tesco-ban vásároltam, rajta a nagy matricával, hogy ez bizony megfelel a légitársaságok kis poggyászra vonatkozó szabványméretének. Hiába kínai gyártmány, mégiscsak egy nagy cég árulja, nyilván megmérte a Tesco mielőtt ráírta - gondoltam...

A beszállókapuk előtt lévő hölgyeménynek azonban komoly gondja akadt a csomaggal, ugyanis
a bőrönd műanyag füle (!) túllógott a megengedett méreten, mintegy 2 cm-rel. A csomag maga
szabványos méretű volt, de sajnos a füle mér nem fért bele a 42 cm-es magasságba. A hölgy közölte, hogy itt és most pótdíjat kell fizetni, 15 000 forintot!

A fülkérdésről azóta sem találtam állásfoglalást sehol, hogy vajon a 42 cm az füllel vagy fül nélkül értendő, nyilván nem találták ezt olyan kritikus kérdésnek, hogy külön megemlékezzenek róla a szabályzatban. A beszállókártyán lévő móricka-árbáról az derül ki, hogy a fül nem számít a 42 cm-be, de sajnos mondhattam én bármit, hajtatatlan volt a hölgy. Próbáltam győzködni, hogy ne viccelődjön már, ez egy szabályos bőrönd, ez csak a füle, legyünk reálisak, de egyre idegesebben azt mondta, hogy a szabály az szabály és bizony a fül is számít.

Gyors fejszámolás után realizáltam, hogy jobban járok, ha nejlon-zacskóba pakolom át a holmim és bőröndöt otthagyom. Hát ezt sem lehetett akárhogyan, csakis nyitott állapotban, a fal mellé tehettem a bőröndöt, különben 60 ezer a bírságság! Mi van?! Bilincsbe nem vernek?

Itt szakadt el a cérna végképp, ezért szerettem volna a hölgy felettesével beszélni, akivel nem lehetett, majd kértem legalább az ő nevét, hogy panaszt tehessek, de közölte, hogy nem vagyok hatóság, és letakarta a névtábláját. Majd szerettem volna egy képet készíteni a bőröndről, hogy megmutathassam a Tesco-ban, hogyan jártam a portékájukkal, de mivel ez már a biztonsági zóna, ezt sem lehetett. Így ott álltam én és a nejlonszatyrom, kiszolgáltatva egy tejhatalmú, frusztrált nőszemélynek, aki mint utólag kiderült, többünket megszívatott aznap. Később ugyanis láttam másokat, amint a szintén szabványos Dunlop és Samsonite márkájú kisméretű bőröndjükön LARGE felírat fityeg. Ők kifizették a 15 ezret, a feldúlt arcuk is erről tanúskodott.

A beszállókártyák ellenőrzésével foglalkozók sajnálattal nézték a cirkuszt, állításuk szerint gyakran történik, hogy kifogunk egy szőrös szívű biztonsági őr brigádot, ők meg ilyenkor csak figyelik messziről a mozit, ma melyik fizető utast hogyan szívatják. Később a gépen a Wizzair utaskísérői is maradéktalanul segítőkészek és empatikusak voltak, hoztak nekem nagyobb szatyrot, segítettek pakolni.

De akármennyire is mosolyogtak, nem tudtak sem engem a szatyrommal, sem a másikat a kidobott 15 ezerével boldoggá tenni, pedig nekik aztán, semmi, de semmi közük sincs ehhez. Őrület az egész, tényleg semmi emberségesség, belátás, józanész sincs a reptéri dolgozókban? Ki adja nekik az ukázt és mégis mi célja vele, hogy egy rakás embert megszívasson? Jutalékot kap a pótdíjakból, mint a parkoló őrök? Vagy csak ennyire lelkesen végzi a nagyon fontos munkáját, ettől érzi magát fontosnak a világban? Nem tudom, melyik a rosszabb...

A nem kicsit profithajhász Wizzairről csak annyit, hogy amikor a bárányhimlős gyerekkel leküldtek a gépről ingyen írathattam át a jegyünket más időpontra, mert a pöttyös három éves az mégiscsak egy nyomorult beteg kölyök, aki ráadásul pityereg, mert nem tudja, mi van, tán nem rajta kéne a havi profitelmaradást behozni. Nem volt gyomra a Wizzair munkatársainak hogy még ők is szívassanak az átírási költségekkel. Végülis mi ehhez képest egy bőrönd füle és x embernek elcseszni a napját?

Niki

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2014.07.29. 14:43:54

42 cm? hmmmm. Nem rossz.

samcro 2014.07.29. 14:44:59

Múltkor az egyik utasnak volt kicsit nagyobb füle a szabványnál. A szekus már vette elő a nyesőollót, végül 15k-ban kiegyeztek.

Figyel Castro 2014.07.29. 14:45:47

Nahat akkor, kedves Niki!

A baranyhimlös gyereknek sajat es masok erdekeben otthon a helye, nem mashol, fökent nem repülön.
A többit a többiek.

Figyel Castro 2014.07.29. 14:47:34

@samcro: jaj, mar azt hittem farka :DD

Leadfoot 2014.07.29. 14:49:03

Az ilyen hülyékről szólt a tegnapi poszt.

malyce 2014.07.29. 14:49:13

Leszek szemét:

1. "Tapasztalt, sokat látott fapados utas vagyok, évi 3-4 úttal"

- Ez nem tapasztalt, ez lófasz.

2. A WizzAir eindhoveni járatát az egész légitársaság egyik legkorrektebb csapata üzemelteti, havonta, de van, hogy havi kétszer utazom velük.

3. Speciel a WizzAir táskarekesze még picit nagyobb is, nemhogy kisebb.

Hogy honnét tudom? Az easyjet azért a bőröndért próbált megbüntetni, ami a WizzAir ketrecébe gond nélkül belefért.

Ergo valamelyik légitársaság hazudik.

4. Az már csak a saját faszságod, hogy úgy veszel bőröndöt, hogy nem méred le centivel, különösen ha repülni akarsz vele.

5. "Hát ezt sem lehetett akárhogyan, csakis nyitott állapotban, a fal mellé tehettem a bőröndöt, különben 60 ezer a bírságság! Mi van?! Bilincsbe nem vernek?"

Ez egy repülőtér, nem hiszem, hogy ennyire ostoba vagy, de ezek szerint mégis. Egy magára hagyott zárt bőröndért adott esetben az egész repülőteret lezárhatják, hiszen lehet, hogy te tudod, hogy üres, de más nem tudja. Tudod, bombariadó.

És az többe kerül, mint hatvanezer.

+1

Azt már csak zárójelben mondom, hogy az eindhoveni reptéren kifejezetten szigorú a security check, szóval ne a magyar személyzet miatt sírj.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 14:49:48

ma' tegnap is mondtam, mindenki be akarja gyomoszolni a hajoborondjet a ketrecbe, hogy felvihesse a fedelzetre majd komoly erodemonstracio folyik, hogy a csomagtartoba betegye
nem igazan ertem
a baranyhimlo meg tudomasomm szerint fertozo betegseg
szobabol sem szabadna kiengedni nem repulore

malyce 2014.07.29. 14:50:48

Ja, és fertőző gyereket repülőre?

Ostoba vagy, de nagyon.

Manyecska 2014.07.29. 14:51:39

"Bilincsbe nem vernek?" hát próbáld ki, hátha bejön, a kikötözős után.

Leadfoot 2014.07.29. 14:52:34

Ja, még annyit: most nemrég vettem egy Dunlop bőröndöt akciósan az egyik nagy online sportszer/ruha boltból (olcsóbb volt, mint a teszkós).
Mikor megjött, fogtam egy mérőszalagot, és nem voltam rest megmérni a valós méreteit (füllel együtt, mert a fül a poggyász része).

Mellesleg az emlegetett oldalon is fel volt tüntetve, hogy a légitársaságoknál eltérhetnek a méretek, tehát a "cabin size" méret semmit nem jelent (eleve a Wizz-nél is kétféle kézipogyó méret van). Erős a gyanúm, hogy a teszkós bőrönd papírjaiban is benne van ez a figyelmeztetés.

szita szita péntek 2014.07.29. 14:53:20

Hánemtom. Az én értelmezésemben táskának maradéktalanul be kell férnie abba az x*y*z méretű dobozba, fülével, farkával - mindenével.
- Miért? -> Mer' ez a szabály.
- Miért ez a szabály? -> Hogy sokakat tereljenek a poggyászjegy felé.
- Miért is jó ez? Mert fillérekért szórják a jegyet a verseny miatt, de bevétel azért mégiscsak kellene. Valamint mert az én (azaz az odafigyelő utas) utiköltségét így részben mások fizetik meg.

A kérdés egyébként jogos: miért kellett volna a bárányhimlős gyereknek utazni? Megengedő vagyok, elképzelhetőnek tartom, hogy létezik olyan helyzet, hogy KELL - csak épp jut eszembe semmi érv. Esetleg ha a nyaraláskor betegszik meg a gyerek és haza kellene hozni - de izé. Ilyesmiért köt az ember utasbiztosítást, hogy a felmerült esetleges pluszköltségek ne okozzanak gondot.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 14:53:52

a bárányhimlős gyereknek mekkora volt a füle? *töpreng*

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 14:58:42

mondjuk az mas kerdes, hogy 15 ezret elkerni egy ekkora poggyaszert az pofatlansag dehat ez lehet a fapad lenyege
olcso lesz de utazz kis csomaggal, ritikul, ilyesmi
vagyu mennyel normalis legitarsasaggal/mondjuk a kezinek ottis bele kell fernie a kalitkaba....

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 14:59:12

Bárányhimlősök, ebolások balra, leprások jobbra. Leprásoknak kisseprűt, lapátot, zacskót díjmentesen biztosítunk. Kellemes utazást!

Manyecska 2014.07.29. 14:59:42

@malyce: Azt miért lenne az?? lehet hogy visszafelé jöttek ki nyaralás közben rajta a pöttyök?!@sugargiraffusplumps.: ugyanakkora. én a lovardába jártam a fiammal amikor bárányos lett ugye játszótér kilőve vagy egy-két hétig, megkérdeztem egy lovagló pasit hogy a lovak ugye nem kapják el?:DD...asszongya: "ők nem de ÉN IGEN!!":D

Manyecska 2014.07.29. 15:00:46

A repcsi után sem lehet kötni őket? /@agresszív kismalac/

Leadfoot 2014.07.29. 15:00:53

"A fülkérdésről azóta sem találtam állásfoglalást sehol, hogy vajon a 42 cm az füllel vagy fül nélkül értendő, nyilván nem találták ezt olyan kritikus kérdésnek, hogy külön megemlékezzenek róla a szabályzatban."

Ld. Hilda bevezetőjét. Le van írva, de attól még gúnyolódsz, játszod az eszedet. Te vagy a hülye, baszol utánanézni a dolgoknak, aztán cirkuszolsz a személyzettel, utána meg csodálkozol, ha nem segítenek.
És persze a repülésről meg a repterekről is mindenkinél mindent jobban tudsz.

A tegnapi poszt pont az ilyen emberek miatt születhetett.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:02:13

@szita szita péntek: "mert az én (azaz az odafigyelő utas) utiköltségét így részben mások fizetik meg."

Nem.

Így a nem odafigyelő utas utiköltségének többletét nem a többiek fizetik meg.

Manyecska 2014.07.29. 15:03:14

@atpijkamo: abban az a szado -a kikötözősben- hogy úgy hagyod és nem tud rágyújtani, próbáljátok ki egyszer:D
.
MOndjuk fertőző betegek még a liftben sem utazhatnak. Ki tudja ránézésére nem-e rózsahimlő??? ha valaki terhes a gyereke fogyatékos lesz ha elkapja. jó esetben..

Atörökk 2014.07.29. 15:03:18

Niki bazmeg...
Hogy apád inkább
a) moziba ment volna
b) törölte volna a függönybe a végén

Nincs több hozzáfűzni valóm, illetve inkább nem írom le.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.29. 15:04:25

"csak figyelik messziről a mozit, ma melyik fizető utast hogyan szívatják."

Így van! Tessék szivatni a nemfizető utasokat!!!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:04:32

@Manyecska: :))

Nem szeretem, ha egy nő cigitől bűzlik. Sok szag nem zavar, de a cigiszag nagyon.

Darth Revan 2014.07.29. 15:04:50

Ez a no az ebolaval fertozotteket is nyugodtan reptetne.

Amugy meg le kellett volna torni a borond fulet. Ennyi.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:06:12

@atörökk: :))

c) Húzott volna gumit a botja végére. ... Hogy ne kopogjon a kövezeten.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:06:53

@Manyecska: ja. az enyimet strandolni vittük amikor már nem fertőzött meg leszáradtak a pöttyök rajta. ponnleszartam ki mit gondolt, dögmeleg volt, a gyermek meg strandolni vágyott :)

Atörökk 2014.07.29. 15:07:04

@atpijkamo:
A kedves mama meg nyelte volna le inkább, stb.

Manyecska 2014.07.29. 15:07:05

@Darth Revan: ja, azon gondolkoztam én is. De akkor hogy viszi?:P Vagy nekiesik gyaluval. Tök vicces az egész.

Atörökk 2014.07.29. 15:08:58

Kitaláltam. Süjjeszett fülű bőröndöket fogok gyártani. Különlegesen hüjéknek zenés felárral. Csilliárdos leszek belőle.

Manyecska 2014.07.29. 15:09:03

@sugargiraffusplumps.: szegény anyám pikkelysömörös. Szerintem annál durvább nincs. Dehát cigizik mint állat, meg úgy általában sz.rik az egészségére. nemrég jött ki rajta a cukrával együtt. alapos asszony, na.:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:09:17

@Manyecska: hát igen. monnyuk szerintem meg az a nő fogyatékos egy cseppet amelyik nem oltatja be magát ellene az első terhessége előtt, már elnézést kívánok :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:10:39

@Manyecska: ugye? oszt a sok barom meg asziszi, hogy ebolás. pedig ártalmatlan csak rosszul néz ki. amúgy meg le kell szokni a gyári tusfürdőkről, az sokat lendít rajta.

Manyecska 2014.07.29. 15:13:05

@sugargiraffusplumps.: óóó, mink tisztítókúrát csináltunk előtte-cigit eldob, stb.!-pár hónapig. Aztán apa megtámaszotta a lábát az ágy végében azt hajjjrá:DDDDD Ahh, ma bazi nagy perzsa kikötözős randim lesz jut eszembe.:D

Homár Hilda 2014.07.29. 15:13:59

@agresszív kismalac: Segítő Orsi! Nickelodeonos rajzfilmsorozat

Manyecska 2014.07.29. 15:14:20

@sugargiraffusplumps.: tényleg, pont úgy néz ki..a lába meg a segge:D tenyérnyi foltok. Kva jó lesz ha nálam is kijön időskoromban állítólag ilyen génes dolog.
:D

Atörökk 2014.07.29. 15:14:26

@sugargiraffusplumps.:
Nem tudom, nekem is elég háklis a bőröm. Van egy-két tusfürdő, ami teljesen jól bevált, azokat használom, ennyi :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:16:52

@atörökk: szerencsés esetben találsz olyat ami nem ront rajta sokat. node a cél nem az, hogy elviseljük hanem az, hogy jót is tegyen a bőrnek.

Manyecska 2014.07.29. 15:17:33

@atörökk: eccer! vett a zuram egy nóném tusfürdőt, és tele lett a háta vörös foltokkal /nem miattam:P/, bőrgyógyászat lett a vége. De lehet csak kamuzott és tripper volt, nemtom.:D

Atörökk 2014.07.29. 15:18:21

@sugargiraffusplumps.:
Ezek nem rontanak rajta :)

@Manyecska:
B+ trippertől nem a hátára nő karfiol :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:19:31

@Manyecska: simán! én ponnígy jártam. már a foltok, nem a tripper. vagy eltitkolták? sose tudom meg :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:19:39

@Manyecska: Most nagyon komolyan mondom. A cukrosság erősen öröklődik. Nézesd meg a cukrod, csinálj terheléses vizsgálatot. Ha megvannak az előjelei, szigorú diétával meggátolható, hogy kifejlődjön, sőt, valamennyire vissza is fordítható.

Általában évtizedekig nincs tüneted, csak amikor már késő. Nem akarod magadat 50 éves korodtól kezdve 40 évig szurkálni, hogy közben meg is vakulsz, meg levágják a lábadat.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 15:19:47

@sugargiraffusplumps.: Hát, aztat sose lehet tudni, mikor lesz a zemberlánya (először) terhes, kéremszépen.

Manyecska 2014.07.29. 15:21:42

@atpijkamo: köszi. Nekem magas volt huszonévesen de azóta figyelek, eddig semmi. Pl.cukrot teába se teszek mondjuk ez csak csepp a tengerben...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:22:23

@agresszív kismalac: hát nemtom. nekem aszonták, hogy a szex után lehetek terhes is, szal én az azelőttre időzítettem az oltást mielőtt még. túlspiláztam, mi?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 15:23:05

@Homár Hilda: @agresszív kismalac: Mink maximum a Pitykére, meg a Mézga Gézgára emléxünk.

Manyecska 2014.07.29. 15:23:27

@atpijkamo: anyámat nem tudják rávenni az inzulinozásra két éve! de simán tolja a fagyit, sütit!!:( mindig jól leb.szom ne csinálja, de..:(

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:24:04

viszont mostmár gyanús nekem, hogy tényleg én vagyok a hilda.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:24:47

@Manyecska: Az nem elég. Egy dietetikus szépen elmagyarázza, hogy mikor mit kell enned. Az kibírható, hogy kalács helyett teljes kiőrlésű kenyeret kell enned. Az már nehezebben, hogy nem ehetsz akármennyi cseresznyét.

A dolog jó oldala, hogy külön erőlködés nélkül kicsit le is fogsz fogyni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 15:26:07

@agresszív kismalac: nem kimondottan. de a szomszédban volt egy hülyegyerek (már elnézést kérek tőle ezútonis) oszt féltem, hogy nekem is olyanom lesz.

Manyecska 2014.07.29. 15:26:10

@sugargiraffusplumps.: már mindegy!!:D sajnos én meg csak nemesfémet viselhetek ugyanezen okból:P tiszta kiütés leszek nagy kiterjedésben egy lánctól is:(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.29. 15:26:55

Most mi a meglepő azon, ha a gondolkodás nyomait sem mutatják ezek a szarkupacok? :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:28:14

@Manyecska: Mutass neki jó példát, hogy lássa, nem fáj.

Kicsit macerás, de csinálhatsz finom fagyit cukor nélkül is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:35:48

@agresszív kismalac: :)) Ó, hát ő a másik szobában van, nem kell a kreténeknek fenntartott helyen nyomorognia.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 15:38:42

@Manyecska: tejjaba minek kene Cukor????
egyaltalan, semmibe sem kell cukor

Nikorene 2014.07.29. 15:45:00

@atpijkamo: a bôrönd fülét kellett volna letépni, akkor befért volna.

Egyébként nem értem a posztolót, ha van egy doboza, ahova bele kell férnie a cuccának (gondolom a szabvány méret a repülôn található poggyásztartó mérete), akkor ami ott kilóg, az a repülôn is ki fog lógni, tehát nem tudja becsukni a poggyásztartó ajtaját, tehát nem viheti fel kézipoggyászként. Sztem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 15:48:20

@Nikorene: a repulon a csomagtartok nem csomagonkent vannak
sokkal nagyobbat is bele tudsz gyomoszkolni mint a ketrecszabvany
amin meg itt lomolok
15 ezer forint miatt kepes lett volna ilyen neylonzacskoba atpakolni?
ez a zert mar vicc
@atörökk: csaxolok szinte minden borond olyan

Nikorene 2014.07.29. 15:52:06

@hagyma: azé írtam, hogy sztem. Mert életemben csak eccer utaztam repülôn, akkor se fapadon, úgyhogy nem tom. De elhiszem. :)
Ha meg a bôrönd a tecsóban 3K volt, akkor én is otthagyom a fenébe, és nem fizetek 15Kt. Persze én rájöttem volna, hogy mért nem lehet csukva otthagyni, és nem csinálok magamból (legalább is emiatt :) ) hülyét a homáron.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:54:01

@Nikorene: "fülét kellett volna"

:)) Ja! Ez egy homáros elírás volt, az ajtót szotuk letépni.

"nem tudja becsukni a poggyásztartó ajtaját"

Nem pont erről van szó.

Arról van szó, hogy kell adni egy EGYÉRTLMŰEN megadott méretet. Ha belefér, OK, ha kilóg belőle, nem OK. lehetne, egy amorf méretet megadni, bőröndfüllel, cicás matricával, de a téglatest egyszerűbb. Látod, még az sem teljesen érthető mindenkinek.

Amit még nem szoktak érteni az értelmi fogyatékosok az az, hogy nem a bőrönd füle kerül tizenötezer forintba. Nyilván van egy következő mérethatár, amibe ha befér, akkor plusz tizenötezer külön díjért elviszik. Hogy az a méret megéri-e a tizenötezret, azt nem tudom, de hogy nem csak egy bőröndfül fér bele, az hótziher.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 15:55:03

@Nikorene: az viszont teny, ha cask a fule logott ki valoban, akkor kocsog volt a no es totel igazad van egyszerubb let volna akkor a fulet eltavolitani
de megegyszer, ha cask a ful, az kicsinyesseg
bar, ha baranyhimlos elefantfule volt?
tartok tole nem cask a fullel volt gond

Nikorene 2014.07.29. 15:59:33

@hagyma: ha csak a fül, akkor is szabály... lásd elôzô poszt, ha egy próbautas és átengedik a checkinen, akkor jól megbaccák a checkinest... viszont egy ollót, vagy csípôfogót tartanék ilyen esetekre a checkin pult alatt, és ilyenkor felajánlanám a segítséget... :)
de tartok tôle, hogy akkor az lett volna a poszt, hogy "megrongálták a fapados bôröndöt a fapados járaton" vagy vmi hasonló

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 16:03:52

@Nikorene: hat nem tudom az en kezipoggyaszomnak olyann a fule, hogy jobbra balra lehajthato, mert ugye
vagy kozepre
akarhova
mer az ilyen mobilful, mint a kezipoggyaszoknal dukal
a boronneg meg olyen bedughato fule van
szeretnem latni a taskat!!!!
kerunk fotot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 16:05:23

ja es Igi velemenyere is kivancsi lennek, mielott elhuzok horgaszni
tegnap 2 orat voltam kint es nem fogtam semmit

M. Péter 2014.07.29. 16:14:08

Az a hölgy kap, mondjuk, 500Ft jutalékot a 15000Ft-ból, neki kellett volna diszkréten egy ezrest odaadni.

A Tescoban meg ki kell csapni a balhét, és minimum az bőrönd árát visszakérni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.29. 16:15:28

@atpijkamo: Mondjuk azt nézhették volna, hogy a fület megnyomva befér-e... Mert valszeg össze vannak szorítva a csomagok.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 16:21:36

@ColT: :)) Gondolom, ezen a lépésen túl van.

...

Bár, amilyen egybites a posztoló...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 16:22:44

@M. Péter: "egy ezrest odaadni"

Illetve kétezret, mert ebből lemegy adó, tébé, ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.29. 16:25:37

@atpijkamo: Hát ez nem hiszem hogy a postolón múlott, hanem a reptéri alkalmazottakon...

vanek ur 2014.07.29. 16:26:08

"a bőröndöt korábban a Tesco-ban vásároltam, rajta a nagy matricával, hogy ez bizony megfelel a légitársaságok kis poggyászra vonatkozó szabványméretének"

Kár, hogy a különböző légitársaságok különböző szabványméretet engednek fel. Ráadásul úgy vettem észre, hogy a fapadosoknál a legkisebb ez a szabványméret (és a boltokban kapható kabinbőröndök valahogy mindig nagyobbak ennél...)

Ja, és hogy szépítsem: amikor nem fapadossal mész, hanem rendes légitársasággal, de code-share van. Meg kell nézni, hogy melyik társaság szabálya érvényes: lehet a jegykiadó társaságé, lehet az adott járatot üzemeltető társaságé; átszállásos utazásnál mindez még tovább variálható egész útra, vagy egyes szakaszokra. (Akkor igazán szép, ha az egyik megengedi a plusz 1 kiscsomagot - small belonging - a másik pedig nem.)

A tanulság? Már leírták: utazás előtt elolvasni a szabályokat, és szépen lemérni a kézipoggyásznak szánt csomagot. Repültem én is egy párszor (igaz, kevesebbszer mint évi 3-4), de eddig még egyszer sem volt problémám a kézipoggyásszal.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 17:02:25

@vanek ur: Talán egységesíteni kéne a feltételeket.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:11:34

@vanek ur: "A tanulság? Már leírták: utazás előtt elolvasni a szabályokat, és szépen lemérni a kézipoggyásznak szánt csomagot."

Ha megengeded, pontosítanám. Az a tanulság, hogy repüljön rendes légitársasággal, viszont ha fillérbaszó fapadossal megy, akkor szépen olvassa el a szbbályokat, és méricskéljen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 17:13:29

@agresszív kismalac: talan eleg a jozan esz
/es persze a nem sumakolni akaras/
erdekes modon en semmit nem olvastam el es siman abszolvaltam egy Asheville-NJ-Zurich-Munchen-BP-Munchen- Chicago - Asheville utat

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:14:55

@agresszív kismalac: Persze jó lenne.

A gugli már dolgozik egy ilyen egységesített mobiltelefonon, te légózod össze a darabjait. Szerintem halott ötlet. Utoljára az IBM PC-AT volt ilyen.

Az is jó lenne, ha egyféle mobiltöltő lenne. Ezt talán elérjük nemsokára.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 17:26:00

@atpijkamo: hat igen, errol mar megboldogult Douglas Adams is sokat ertekezett
mar 20 eve azt irta, talan mar kabelek sem kellenenek ezekhez, de ha ,megis miert nem egyen
peldanak a kocsi szivargyujtotjat emlegette, hogy az mindegyikben ugyanolyan
mondjuk azota eltelt par ev, nem tudom van e meg ember aki a szivargyujtot hasznalja
szerintem az en kocsimban mar nincs is

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:33:24

@hagyma: Ha megtalálod a szivargyújtót, akkor elmehetsz végre egyszer kirándulni. Arról fogod tölteni a telefont, nótbúkot, kamerát, stb.

Nálam a fedélzeti kamera van állandóan bedugva a szivargyújtóba, nem volt kedven beleintegrálni a kocsi áramkörébe. Egyszer nekem jöttek, nem volt tanúm, a következőnél lesz bizonyítékom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 17:40:19

@atpijkamo: ha horgaszni-kirandulni megyunk, nem viszek mobiltelefont, notit, kamerat, fedelzeti kamerat,
gps beepitve
a fenykepezomben van 2 elem
/cinikus megjegyzesedre valaszolva, hetente tobbet megyek ki az erdokbe, mint te evente a sarki kozertbe, egy honapja otthon voltam, te mikor voltal itt, naugye, ne kezd megint, nem tehetek rola hogy sikeres vagyok/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 17:43:20

@atpijkamo: ez most az is jon, kinezek 1-2 orara a beaver lakera:)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:45:22

@hagyma: "te mikor voltal itt"

Jó sok éve. De hogy jön ez ide? Nélkülem félsz elindulni kirándulni? Rengeteg csodálatos élményt hagysz ki.

"sikeres vagyok"

Senkit nem érdekel, hogy sikeresnek gondolod-e magad. A beteges ismételgetésből az ellenkezője jön le.

Manyecska 2014.07.29. 17:46:54

Na, elmentem a perzsámmal, cél hogy szaporítsuk a félázsiai kollektívát:P relax, most van peteérésem is. Valami jó tanács esetleg?:DD

Atörökk 2014.07.29. 17:48:54

@Manyecska:
Állítólag ilyenkor a misszionárius különösen hatékony :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:51:44

@atörökk: "@Manyecska:
Állítólag ilyenkor a misszionárius különösen hatékony :D :))"

Tanúsítom. 10 misszionáriusból 9 ezt ajánlja.

Manyecska 2014.07.29. 17:56:41

@atörökk: asszonta berúgunk, ...nem jöttök esetleg az Atival??:DDD:D persze csak étkezni.

Atörökk 2014.07.29. 17:57:13

@Manyecska:
Persze, hisz' keresztelni kb. egy év múlva kell :D

Atörökk 2014.07.29. 17:58:14

@Manyecska:
Várjál, telefonálok neki :D

sanya2011 2014.07.29. 18:00:41

Ilyen ostoba nem lehetsz.
A fertozo gyereked, a tobbi utast is megfertozheti a repulo legkondicionalojan keresztul.
Ha a borondot orizetlenul otthagyod, akkor a tuzszereszek jonnek es lezarjak a terminal annak a reszet, ahol leraktad.
Mellesleg nem kapnak jutalekot a jegykezelok abbol, hogy megvagnak teged 15 ezerre. A bonuszukat vonjak, ha nem teljesitik a legitarsasag szabalyzatat. Ennyire gyoker nem lehetsz, hogy azt gondolod hogy elvezi a szivatast a szerencsetlen check-in-es. Mellesleg abba belegondoltal te agyatlan picsa, hogy a Wizzair gepei 180 fosek. A normal legitarsasgok ezt a geptipust 150-160 fosre ulesezik. Ha mind a 180 utas felvinne mindent szart a gepre, akkor szerinted hova tennek a legiutaskiserok?
Vegezetul kerlek szepen, ne utazzal repulovel! Ahogy latom mindig rad jar a rud, amikor utazol. Azon meg nem gondolkoztal el, hogy lehet hogy te vagy az ostoba, es ezert van mindig problemad Ferihegyen?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:01:25

@Manyecska: Nekem természetes volt, de most elbizonytalanítottál... Milyen egyéb lehetőség jön szóba? Mondjuk egy perzsa misszionárius? Az vajon egy katolikus pap, aki Iránban térít, vagy egy síita pap, aki Olaszországban térít? Esetleg egy iráni születésű dervis, aki Mozambikban téríti a buddhistákat református hitre?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:04:05

@Manyecska: "berúgunk, ...nem jöttök esetleg az Atival"

Ha hozhatom a jáva motorom, azt is be kéne rúgni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:06:41

Szerintem jó ötlet a női parkolóhely. Nekem nem derogálna beállni, legalább nem ütik le a dukkózást a szomszéd autók ajtajával.

hvg.hu/plazs/20140729_Szexista_es_praktikus_a_noi_parkolohely

Kurbaszov 2014.07.29. 18:08:32

A hülye barom álladék... Mérőszalagról nem hallott?
Az az első dolog, hogy a NORMÁLIS ember leméri a bőröndöt, mielőtt elmegy egy reptérre jogtalanul reklamálni.
A büdös kölkét meg jó hogy ne vigye már egészséges emberek közé!
Felnőtt korban elkapni a bárányhimlőt komoly veszélyekkel járhat. Ez meg repülőre vinné...
Azt kívánom, köhögje tarkón egy ebolás egy hozzá hasonló hülyékkel tömött buszon a poszt-tolót.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:11:18

Na szóval, ki a hülye? A kisfiú egy szál pelenkában lépett meg otthonról jeepezni egyet. Bemászott a kocsiba, sikerült valahogy sebességbe tennie, és az autó megindult lefelé az utcán.

hvg.hu/cegauto.autoshirek/20140728_haznak_ment_a_pelenkas_sofor

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:17:15

Hülyeamerikaiak nem írják alá a kiotói egyezményt, imkáb betelepülnek a sivatagba. Ja, hogy ott nincs víz? Nekik nem szólt senki, kit pereljenek? Ki kellett volna írni a sivatag szélén.

www.origo.hu/kornyezet/20140728-negyven-millio-ember-vizellatasat-veszelyezteti-a-colorado-folyo-vizgyujtojenek-kiszaradasa.html

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 18:25:40

Tengeralattjátóval köll menni, én má csak aszondom!

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:42:35

Legközelebb menj lufthanzával.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:45:58

@sugargiraffusplumps.: gondolod, volt olyan szarrágó, hogy a gyerekét is poggyászként adja fel?:D

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:47:17

@atörökk: szerintem Nikire ráférne egy kiadós du... baszás.

Atörökk 2014.07.29. 18:49:07

@uraaam:
Hátba, vagy szájba, pék- vagy szívlapáttal?

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:49:29

@ColT: ugye most te is a poszterra gondoltál?:D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 18:56:30

@atörökk:
Aszt a perverz mindenit nekijje!4!!
Elem nem lesz ölég?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.07.29. 18:58:27

Én tipikusan az vagyok, aki leméri az ilyet, biztos, ami hótziher, nem, nem azért, mert negatív vagyok vagy paranoiás, hanem mert nem vagyok jófogyasztói aggyal rendelkező, meg hülyenő sem. No de ezt hagyjuk is. Ami bosszantó, hogy a mentálcsócselék tipikusan megszólja azt, aki mér, egyáltalán: aki gondolkodik, merthogy nehogy már ne úgy legyen, hogy működjön az agymosási rendszer, s vakon elhiggyünk mindent, amit belénkenveltek, nehogy már a szándékok mögé lássunk. Pedig itt most egészenpéládul tök jól jött volna. Ugye, aranyoskám? A bárányhimlős vonalhoz meg azért nem szólok hozzá, mert az tán szalonképesen nem tudnám előadni.
Bámulatos amúgy az egész: a mátrix nagyon megy, aztán vannak kibukási pontok. Ilyen az úgy 2 éve begyűrűzött hiedelem, hogymiszerint a másik "megsértődik" - persze agyonművelt spinék sportja ez tipically - ha valamely reakció az aktuálpartner felől beérkezvén 'z értelmezési tartományon kívül esik vagy a forgatókönyvtől eltérő esemény történik. Elég akár a kronológiai sorrendet felcserélni. Na most ugye az esetek 999.99999999%-ában teerrmészetesen nincs szó sértődésről, jóval inkább a fent vázolt szarságról. Itt kérem szépen, itt bukik ki, hogy a betanult rakcióspanelek egymásutánisága az élethosszokon keresztül gondolkodást NEM rejt.

Ha elárasztanának 3 fejű fődönkívüliek se érezném magam ilyen idegenül ezen Bojgón. De így hát istentelen a helyzet, meg kell, hogy mondjam.
@Kurbaszov: túl kemény vagy.:D Én persze lágy, én Coco-PerWELLlel vagyok mosván.
@atpijkamo: már megint mezei, duplaszmájlit prezentálol. Elképzelem, ahogy nagydarab kopaszként előbújsz autóból vagy ajtófélfából és a félelemteljes jelenet közepén egyszeriben cask előkapsz egy papírlapot, persze ilyen Á2-est, hogy passzoljanak a méretek - és azon egy ilyen duplaszmájli lenne. Hát ez aptijkamó. Mostmár tudod te is, milyen vagy, ugye jó.

Troppauer_Hümér 2014.07.29. 19:12:06

@atpijkamo: -Playboy kipróbálja a falusi turizmust. A házigazdával szóba elegyedik, téma a nők.
-Papa, én kilencvenkilenc figurát ismerek az ágyban!
Az öreg hümmög: -Hát én csak azt az egyet, hogy az asszony hanyattfekszik, én meg adok nekijje!
Mire a playboy: -Száz!

Troppauer_Hümér 2014.07.29. 19:14:32

@uraaam: Vállalom.
Én még csúnya Nikit nem ismerek, pedig már találkoztam párral. :D

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:17:48

@Troppauer_Hümér: én sem annyira, de ilyen ostobával még nem találkoztam.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 19:18:50

@Troppauer_Hümér: :))

@Kellemes Zérókomponista: :)) Óriáááásit tévedsz. Még így öregen is nagy hajam van. Szép sünire vágom, hogy ne zavarjon.

Troppauer_Hümér 2014.07.29. 19:20:51

@uraaam: Ez az úszónő, a mindenkimegkúrtaniki, az elég erős konkurencia.

Troppauer_Hümér 2014.07.29. 19:26:12

@atpijkamo: Oszt' micsináljon a sün a te hajaddal?

Atörökk 2014.07.29. 19:30:38

@háromlábúbogár:
Szalaggy el, ha buzi kerget!4!!

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.29. 19:32:02

@atörökk: nem rossz rím :-D
miről van itt nagy baszó?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 19:38:10

@háromlábúbogár:
Most az antikrisztusná tartunk!4
Meg hogy békét a világnak44!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 19:45:34

@háromlábúbogár:
Faksz tuggya, nem vok vallásos!
Láttá te más sünt imádkozni?
Naugye.
Javaslom, hogy harcojjunk a világbékéjér!4!4

repteres_kollega 2014.07.29. 19:49:27

Sajnálattal olvastam Kedves bloggerünk panaszáradatát!
Akkor egy pár szót hozzá szólnék ehhez az esethez...
A Wizz Air mint hazánk egyik diszkont, vagyis low-cost légitársasága szerződésben áll a BUD Port nevű céggel. Ők azok akik a 2B terminál indulási szintjén a Wizz check-in pultjai előtt a kis trolijukkal és a maguk laptopjával ott ácsorognak és random (szó szerint) basztatják az utasokat. Sajnos ők a Wizz egyik olyan cége akiknek az a feladatuk, hogy okkal- vagy ok nélkül de megbüntessék azon utasokat akiket kipécéznek maguknak. Az utasbiztonságon dolgozó kollégák pedig nap mint nap azt hallgatják, hogy mennyit kellett fizetniük. Csak sajnos azt felejtik el ezek a Drága, Kedves és általam mélyen nem tisztelt Hölgyek és Urak, hogy a pótdíjazások miatt van a repülőtéren olyan sok terminálürítés az elhagyott poggyászok, -vagy ahogyan mi mondjuk- "pogyók" miatt. Amit a blogger le is írt, hogy kipakolt belőle és ott hagyta... Megteheti! Szíve joga! Senki sem kötelezi őt arra, hogy a bőröndjét magával vigye, az pedig hogy a BUD Portos kolléga megfenyegette, hogy 60.000 Ft a büntetés egyenesen vérlázító. A fényképezésről pedig csak annyit, hogy a Reptér Rendben benne van, hogy az utas ott készít szabadon fotót és fényképet ahol csak akar! A Reptér Rend azt korlátozza, hogy nem lehet fotót készíteni az infrastruktúráról valamint az utasbiztonsági ellenőrzés folyamatáról. A kolléga letakart kártyája sem jelent semmit sem, mert a repülőtér weboldalán lévő feedback-ben visszajelezve, a beszállókártya másolatának elküldésével vissza tudják nézni, hogy éppen akkor melyik BUD Port-os kolléga csinálta a check-in agent-el karöltve a beszállítást, így nyugodt szívvel lehet panaszt tenni. A repülőtéren több alkalommal voltak és vannak gondok ezekkel a kollégákkal. Több esetet is tudnék sorolni ahol hasonló volt a probléma. Csak sajnos nekik is van egy főnökük, akik pedig napi szinten szó szerint basztatja őket, mert nem szednek be elég mennyiségű pénzt, így a Wizz zsebébe is kevesebb pénz jut!
Javaslom, hogy nyugodt szívvel panaszoljon a kedves blogger, legalább eggyel több eset ami a BUD Port szégyenét bizonyítja...

vörösbor(de)minőségi 2014.07.29. 19:52:17

@atpijkamo: haggyad má szerencsétlent a maga 77évével meg azzal,hogy mindenhonnan kiutálták má-csak ti álltok szóba vele.
igenis sikeres.nna.
meg okos is.
meg a mééééééri is.
nnahátakkor.

Atörökk 2014.07.29. 19:54:50

@dr. phil. Sün‼ ツ: @uraaam:
Az ütközetet megnyertük, a hölgyeket elvesztettük!

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.29. 19:57:54

@dr. phil. Sün‼ ツ: a kocsikerekem alatt a fasz se tuggya mit csinált, nem láttam, bocsi a kollegától..

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 20:02:03

@uraaam:
Az egy naon jó vallás lehet!4!
Mit köll csináni?

@atörökk:
Télleg!44!
Hun vannak a nők?
Hol van Igi?

@háromlábúbogár:
Hát ott má ká imádkozni, az hóttziher!

Aureliano Buendía 2014.07.29. 20:22:40

@háromlábúbogár: előbb a MUNKA!
S csak utána a szórakozás:D

Atörökk 2014.07.29. 20:26:08

@háromlábúbogár:
Nemnem. Helytelen, ha a munka az ivás rovására megy!

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.29. 20:30:42

@atörökk: bebaszva dolgozni, az a tuti!
@dr. phil. Sün‼ ツ: látod, ezeket felizgattya..

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 20:36:14

@uraaam:
Foglajjad össze a lényeget tömören!4!
Mija harc lényege?

@háromlábúbogár:
Má mi?
A focimeccs?
Egészseggükre!44!

De hun a Zigi?
Kombányozik?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 20:38:26

@uraaam: nah, 5 kilométer. gyepa vagyok de kifulladtam egy cseppet.

@vörösbor(de)minőségi: pedig meg se érdemeljük őt!

Aureliano Buendía 2014.07.29. 20:48:06

@sugargiraffusplumps.: itten meg akkora eső volt, hogy egy ideig a zautóból sem tudtam kiszállni. Na, ha az bringával kapott volna ez, akkor egy hónapig nem kellett volna fürdenem.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 20:49:14

@dr. phil. Sün‼ ツ: jaj, ne legyél mán ilyen értetlen!

A lényege az, amit igivel csinálnál, ha kettesben maradnátok a szobában. Ha az első gondolatod a takarítás, akkor tárgytalan.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 21:00:47

Bőrönd Ödön, a Köröndön

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 21:00:53

@uraaam: úgyvan! szerintem a @dr. phil. Sün‼ ツ: mindég kapható egy jó kis fölmosásra!!!!! :D :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 21:07:24

@uraaam:
Pedig az vót!4!!
Utánna porulunk, pókhálózunk, meg illyennek!44!

@sugargiraffusplumps.:
Namegájj!4!!

Aureliano Buendía 2014.07.29. 21:09:00

@dr. phil. Sün‼ ツ: ezt majd a bögyös meg a turbányos válóperes tárgyalására tartalékold.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 21:14:25

@dr. phil. Sün‼ ツ: nem tehetek róla!! én ártatlan vagyok! :*

szerintetek mitől lehet szédülni egész nap? ettem/ittam/mozogtam.

@Troppauer_Hümér: majd kibogozom valahogy!

Manyecska 2014.07.29. 21:14:50

@dr. phil. Sün‼ ツ: bevettük a pártiba!!:D Na jó nem. Becsiccsentettem, kissé.:DD

Manyecska 2014.07.29. 21:17:06

@sugargiraffusplumps.: én a bortólde kib.szotttul:DDD! front van. magas vérnyomás. ilyenek.

Manyecska 2014.07.29. 21:18:42

Most nem azért de nem a Cerebri a kiszolgáló?

Atörökk 2014.07.29. 21:20:59

@háromlábúbogár:
Akkor már hülyeség dolgozni. Nem szabad önzőnek lenni, engedni kell mást is kibontakozni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 21:24:20

@Manyecska: hmmm. ezek közül egyik se. pedig határozottan forog a föld alattam. na szerintem belekóválygok az ágyba mielőtt kicentrifugálódik az agyvelejem.

Manyecska 2014.07.29. 21:26:57

@uraaam: Salam! @sugargiraffusplumps.: én mondjuk boroztam de hullajó volt!

Atörökk 2014.07.29. 21:28:13

@sugargiraffusplumps.:
Valami emberes front is lehet akár, vagy nem tudom.
pár hete én is ezt gyakoroltam, felkelés után kapaszkodva ültem az ágy szélén még vagy 5 percet, mire el mertem indulni, de még így is volt, hogy kishíján megfejeltem a kávéfőzőt. Nem, nem ittam előző este :D
Aztán elmúlt.

@uraaam:
Dikk, kimetélkedtél? :D

Aureliano Buendía 2014.07.29. 21:32:34

@atörökk: gondolnom kell a jövőmre is:D

Szerintem csak az lehetett, hogy baromira kellett fosnod, és nem mertél felállni az ágyról, különben összefosod a bokádat is:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 21:32:39

@agresszív kismalac: na az bébaszcsizna! akkor már inkább klimaxónék ha lehet választani!

@atörökk: mire letántorogtam a lépcsőn már a kutya is megrettent mer elég erőst kapaszkodtam a pórázába. viszont futás közben meg nem szédültem. a rossebb se érti ezt.

na jóccakt.

Manyecska 2014.07.29. 21:32:46

@uraaam: na, 42 centit elérte és lecsíptek a végiből kettőt??:P

Manyecska 2014.07.29. 21:35:05

@sugargiraffusplumps.: jah, ilyen velem is néha van amikor már rohadt fáradt vagyok. Fától fáig támolygok. A szédülés enyhe kifejezés rá:)

Troppauer_Hümér 2014.07.29. 21:35:27

Na, a Totalcarra kell menni, ha az ember igazi homárposztot akar olvasni:

totalcar.hu/magazin/velemeny/2014/07/29/hogyan_bujjunk_ki_a_garancia_alol/

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 21:38:45

@sugargiraffusplumps.: Btw- kapaszkodás. Én is erősen szorítottam a minap az ülőkét az óriáskeréken. Lentről valahogy kisebbnek láccott.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 21:39:45

Nincs is szebb esti muzsika a füleimnek, mint mikor a pálinkás üvegből a kupicába töltődik a drága nedű...

Manyecska 2014.07.29. 21:40:36

@uraaam: jah. írnék egy posztot egy óbudai vendéglőről mer sztem krumplipüré-PORból csinálják a pürét, brrr:D valami felfoghatatlanul xar volt.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 21:44:24

@Manyecska: most erősen gondolkodom, de szerintem étkezni eddig csak a Zöld Kaput vettem igénybe. A többit ugyebár...

Atörökk 2014.07.29. 21:50:18

@uraaam:
Főleg, ha MÁS üvegéből ugye...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 21:52:08

@uraaam: A Zöld Kapu télleg jó. A Kerékbe viszont ne menjél. A Harapós Mókusba csak végszükség esetén. Kéhli ofkorsz.
Az új Régi Siposba' volt már valaki?
(A Stereo Chefbe pénzt vigyetek!)

gabors 2014.07.29. 21:55:06

miert nem lehet vonattal menni ?? igazi nemzeti (nem liberalis) allami vasut !!!

mi a fasz wizz air !!! ezeket a multikat ki kell rugni es csak a nemzeti MAlEV-vel utazni ... a bankok 50+1% is magyar kezben van

amig nincs NEMZETI repulo tessek biciklizni abbol van nemzeti aztan mikor mar demokracia sem lesz/van foleg nem liberalis !!! akkor repulo is jobb lesz hajra kazahsztan !!!

Atörökk 2014.07.29. 21:55:32

@agresszív kismalac:
Van a "sima" Mókus, az is tűrhető.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.07.29. 21:56:25

@agresszív kismalac: A Hídfőbe menjetek. Remek a csülkös bablevesük, valamint a carbonara is úgy készül, ahogy kell!

Atörökk 2014.07.29. 21:57:46

@gabors:
Vegyél már be valami nyugtatót, kurvára uncsi már amit nyomsz.

gabors 2014.07.29. 21:58:00

index.hu/belfold/2014/07/26/orban_elmehaborodott_es_vagy_hazaarulo/

a magyarországi civilek valójában külföldről fizetett politikai aktivisták,
a jövőben bármi megtörténhet,
például az is, hogy a magyarok többszáz milliárd forintot kapnak a bankoktól

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 22:03:04

@atörökk: Ott még nem voltam. Túl közel van a Kéhlihez. Meg soxor van csoportos buli, ami a magamfajta visszafogott úriembernek nem való.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 22:03:13

@atörökk: ez leginkább rád jellemző. Ha nem így lenne, már rég meginvitáltad volna az értő közönséget egy tátrateára.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 22:04:19

@agresszív kismalac: én a Katlan Tónit preferálom Veresen.
Kicsit messze van, de megéri.

Atörökk 2014.07.29. 22:05:18

@agresszív kismalac:
Tavasztól őszig van terasz, akkor jobb a helyzet.

@uraaam:
Ha nem rád lenne jellemző, már rég vettél volna magadnak, ha annyira fontos.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 22:07:26

@agresszív kismalac: a Kéhliben „csak” egyszer voltam, kellemes hely volt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 22:08:10

@uraaam: Azt nem ösmerem, de Fóton a Kastély ott van a szeren. Ellentétbe' a Fáy pincével, ami viszont erősen felejtős.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 22:08:31

@atörökk: szerinted azt a pályinkát, amit a poharamba töltöttem nem is olyan régen, a pincében főztem?;)

Manyecska 2014.07.29. 22:08:46

a legjobb a pajtàs önkiszolgàlo a batyin.xd

Aureliano Buendía 2014.07.29. 22:09:33

@agresszív kismalac: ha ilyen nagy gúrman vagy, akkor tényleg érdemes másfél faluval (várossal) odébb menned.

Na, náthás békesség!

Atörökk 2014.07.29. 22:11:42

@uraaam:
Ennél mostan fontosabb dolgok vannak. Kiderült, föld anya egyszer már vissza pulzált. Itt már télleg csak a lemúriaiak segíthetnek. Meg a piócás ember.

@Manyecska:
Ó, az teljesen hivatalos! Olyasmi volt a Gül Baba a Margit hídnál.

Manyecska 2014.07.29. 22:11:45

a hàrmashatàr.hegy tetején van wgy jofajta.meg fenyőgyöngyén.

Manyecska 2014.07.29. 22:17:41

@atörökk: meg az ottani hentes @uraaam épp egy ref.lelkésszel vacsiztunk..;-) jo fej.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 22:19:26

@uraaam: Az maroz. Én csak szeretek jókat enni.

Atörökk 2014.07.29. 22:22:05

@Manyecska:
A hentes még megvan és még mindig egy jó kis bolt.

Atörökk 2014.07.29. 22:30:10

Ez a kései V-Motorock valami rettenet.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 22:35:27

@sugargiraffusplumps.:
Lógfaksz!
Ez szeméccség!444
Keverni a sezlonyt a fazonnal!44!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 22:41:40

Introvilágbajnokok. Sorozatban szúrtak el/játszottak túl remekül kezdődő számokat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 22:45:44

@vörösbor(de)minőségi:

77?
sose leszek annyi 53 keremszepen es nem nezek ki tobbnek 52-nel
sikeresnek sikeres vagyok, mert ratalaltam a foldkeregseg legjobb felesegere
es nincs annal nagyobb siker, ha szeretsz egy not aki viszontszeret es boldogsagban elhetsz ezaltal
ezt sose felejtsd

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 22:49:19

@sugargiraffusplumps.: hat jelentosen emelem a blog intellekutalis szinvonalat nem beszelve az amerikai kereskedelem es vendeglatas rendszerenek felvillantasairol

halat ma sem fogtam, rantottcsirket eszem
mondjuk nem is nagyon szeretem a halat

VT Man 2014.07.29. 22:54:29

B...tok meg, megvan az évszázad biznisze!

Veszek pár kínai sporttáskát ezerér, meg egy 20 ezres wizz air jegyet (de nem is kell, mert nem kell repülni). Majd a reptéren várom a megszivatott embereket a kapuknál, akiknek 3ezerért eladom a sporttáskát, amibe átpakolhatnak.

Mindenki jól jár!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 22:57:06

@VT Man: + meg kapsz egy sportaskat ingyert a it eladhatsz a kinai piacon nagy betukkel rairva, hogy repulokontabilis!!
az otletben van racio
ha tejelsz a szemelyzetnek is, komoly uzlet kerekedhet a dologbol

Black Hole 2014.07.29. 23:00:24

Miért nem tépte le a fület?
Amúgy meg, ha ennyiért nem szólnak, akkor holnap jön a "csak 5 cm-t lóg túl, jövő ilyenkor meg bele gyömnek egy tehenet a borjával. Az ilyen értetleneket lehet jobb lenne, ha ott rögtön le is lőnék. Ha nem fér bele, akkor nem fér bele, és kész.

Black Hole 2014.07.29. 23:21:31

@atörökk: a korai sem volt túl jó. Azért az durva volt, mikor a Demjén részegen eldadogta a szöveget, aztán leült a dobok elé, a Lerch meg a billentyűsről tolta helyette a basszust.
Stúdióban csináltak pár jó számot, ez tény.

Atörökk 2014.07.29. 23:28:27

@Black Hole:
Esett ő le a színpadról is, volt, hogy úgy rakták vissza.

Black Hole 2014.07.29. 23:34:38

@atörökk: szóval, nem tudok rá úgy nézni, mint egy jó zenészre. Ugye, ha egy kubikos csinál ilyesmit, az egyből részeges tróger. Szerintem aki meg képes részegen kiállni több ezer ember elé, és csut részeg, az nagyobb tróger.

Atörökk 2014.07.29. 23:38:14

@Black Hole:
Jaja. Takáts Tamás dettó. Monnyuk ő később lett csak full alkesz.

helianthus 2014.07.29. 23:39:56

@Black Hole: meg a Rózsi. Egerben fényes nappal (délelőtt) majdnem leesett a színpadról.
A playbackre nem tudott tátogni. :/

helianthus 2014.07.29. 23:41:57

Mondjuk dögök vagyunk.
Biztos nagy a stressz.
Heti 2x1 órát ki kell állni énekelni.
A mókuskerék felőrli őket.

helianthus 2014.07.29. 23:48:09

@dr. phil. Sün‼ ツ: de, de! Nem is tudtam, hogy ilyen goni ez a Zsiri!!4!

Black Hole 2014.07.29. 23:56:41

@atörökk: a Takáts az East-ben volt nagyon jó. Húúú, azt egyszer '80 körül elküldtem a bánatba, a velencei vasúton. Jó nagyarcú volt. Nem tudtam, hogy Ő is alkesz lett. De meg a Som is nagyon oda van, pedig nagyon jó volt a basszus játéka.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.29. 23:59:48

@dr. phil. Sün‼ ツ: @helianthus:
Jóvanna, paraszt vótam.
Aszittem....
Ehh, nem megy ez nekem.
Aszittem.
Bezárok.

Black Hole 2014.07.30. 00:02:29

@helianthus: róla beszéltem én is. Egyszer fehérváron láttam részegen, egyszer meg a körcsarnokban. Többször meg nem mentem el rá.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.30. 00:06:53

hat a bergendyt meg a rozsit leginkabb a tuggyuk kik szerettek
volt lgt, omega illes
aki bergendire jart az vaniliafagyit nyalogatott az iskolataskajaval egyutt

Black Hole 2014.07.30. 00:08:16

Szandál zoknival sallalallala....

Ez a legjobb szám. Valami fradi meccsen vették fel.

Black Hole 2014.07.30. 00:14:35

@helianthus: ha a Zsiri goni, akkor le köll vágni!

jet set 2014.07.30. 00:18:19

@malyce: Az ugye megvan, hogy az easyjet sokkal nagyobb poggyászt enged ingyen felvinni? Miről beszélsz, hülyegyerek?

Black Hole 2014.07.30. 00:22:29

@dr. phil. Sün‼ ツ: King Crimson-t ismered? Első 7 albumuk nagyon jó. Mondjuk néha nagyon agyas zene, de pont azért szeretem. Főleg az 5., 6., és 7. album nagyon jó, mert döbbenet jó basszus gitáros van rajtuk, a John Wetton.

jet set 2014.07.30. 00:23:46

Ha belefér egy nejlonszatyorba a cucc, akkor minek bőrönd?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.30. 00:29:13

@Black Hole:
Ehh, én enné modernebb fijazal vagyok!
Sntana, Chris Rea, meg illyenek.

Black Hole 2014.07.30. 00:34:12

@dr. phil. Sün‼ ツ: jók ezek, csak kissé slágeresek. Szerettem, ha van benne egy kis firnyák. Az UK is nagyon jó. Ott is Wetton a basszer, és egy olyan fazon játszik elektromos hegedűn, hogy csak bámul a magamfajta. Sokáig nem jöttem rá, hogy a hang, egy hegedűből jön.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.30. 00:42:26

@helianthus:
Hja, ezexreint.
Emmá sokk vót nekem!4!
Aluggyunk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.30. 01:12:15

@jet set: a nejlonszatyornak kiugroan nagy a fule

GöTi 2014.07.30. 01:46:36

Osztják itt a szerencsétlen levélírót sokan. Okkal.

De meg tudjátok-e mondani, hogy egy bot melyik vége miatt hosszabb?

Szóval miért is a bőrönd fülét kellett volna letépni? miért nem a kerekeit?

Manyecska 2014.07.30. 05:37:28

@GöTi: talàn mert könnyebb...

2014.07.30. 05:56:14

a Wizzairnél sokmindent a repülésbiztonságra fognak és csak "mellékesen" szedik érte a pénzt...

Biyadhoo 2014.07.30. 06:24:31

Az volt már, hogy a poszttoló idióta?

vörösbor(de)minőségi 2014.07.30. 07:23:38

@sugargiraffusplumps.: igazat adok és én is sokat gondolok a teremtőre-amikor olvasom márványba vésendő bölcseleteit.
picinyég szok segíteni az időeltolódás de nem sokat.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.30. 07:54:40

Ez velem is megesett. Fel akartam ülni egy hintára, de nem engedtek, mert rá volt írva, hogy 150 cm alattiaknak csak. Én pont ennyi vagyok, csak a nyakam és a fejem lóg ki a 150-ból. Erre hivatkoztam, de a szemetek elzavartak!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 07:59:00

az vót mán, hogy mérnem utazik inkább szíjmelinda táskával? igényeseknek kimosva, paranoiásoknak dákktéjppel lezárva!

@helianthus: @dr. phil. Sün‼ ツ: zsiri nem goni csak szercsizi a komédiát :D puszcsi lávcsi törcsi!!

@vörösbor(de)minőségi: azé' remélem megadod a módját a szentszöveg olvasásának. elmélyülésbefordulás testvéreim, vasalting, komolyság, jegyzetelés. nemröhög!

Manyecska 2014.07.30. 08:22:27

@dr. phil. Sün‼ ツ: ittam de marha jó bort. meg azt mondták-dicsértessé-marha jó nő vagyok..:P pedig gumicsizmában indultam el vacsira de a Zoltán lakótársam asszonta -kifejezetten-vegyem már le!:DD Szerintem esőkabáttal hótelegáns vót de ezek nem értenek a divathoz. Asszongya "egy ilyen gyönyörű nő miért jár feketében?":D

helianthus 2014.07.30. 08:26:21

@sugargiraffusplumps.: az a csíkos cekker? Borzasztóan néz ki, viszont tök jó tartós cucc. Belefér fél disznó és bírja!
Nekem most műanyag környezetöntudatos bevásárlótáskám van, napraforgós képpel. :)
Szercsy, nyálcsy, csurrancsy!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 08:28:50

@helianthus: azbiza! painoffice.wordpress.com/2011/01/17/megafajdalmas-marketing/

ennél ökóbb már csak a raffiából szőtt szatyor vóna, de nem szeretem ha bőcsésznek néznek!

Manyecska 2014.07.30. 08:29:50

@hagyma: idevágó hahota vicc!:DDD :
"Mi a szerelem első látásra?
Ha két nagyon kiéhezett ember találkozik."
:D

Manyecska 2014.07.30. 08:33:00

@helianthus: nekem meg Alterra naturkozmetikos zöld és virágcsik a szélin, nagyon szép, pont belefér egy tej, kenyér, stb. anyám meg b.szogat hogy mért járok bevásárlótáskával, mondom anyám bevásárolni is szoktam..!:O:D + bőr válltáska az nem tűnik fel bezzeg, bazzeg. Píc és láv!:P

Manyecska 2014.07.30. 08:35:45

@helianthus: a legjobbak a Freshnapf táskái!!:P:D nagyon cukik mindig veszek nájlont is, hótelegáns!!:P na léctem.

Manyecska 2014.07.30. 08:39:52

@helianthus: a Petőfin intimtornaillegál megy!!:D

helianthus 2014.07.30. 08:41:15

@Manyecska: abból csak szeksz lesz. Szerelem nem. Én szóltam!4!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.30. 08:44:01

@helianthus: Na, csak te ne vigyél sehova fél disznót, értem?!

Manyecska 2014.07.30. 08:49:09

@helianthus: tegnap le lett "üvöltve" a pincér hogy legyen szíves FRISS legyen a zöldköret, csak pislogtam mint hal a szatyorban /közben jegyzeteltem az asztal alatt/:P:DD már előtte lefordultam a röhögéstől hogy miért ajánl pont disznót egy perzsának??:P

Manyecska 2014.07.30. 08:52:11

@helianthus: köszi de még sosem volt ilyen lyellegű kápcsolatom és nem is lesz. bezzeg a százados tudna mesélni:P:D nagyon rájár a rúd mostanában:P

helianthus 2014.07.30. 08:53:52

@Manyecska: lemaradtam. Mostanában nincs rádiózás, meg úri huncutságok. Saját zene szól. Mármint nem én zenélek persze. :)
@agresszív kismalac: én nem, de van, aki igen. Sajnálom, hogy tőlem kell megtudnod. :/

Manyecska 2014.07.30. 08:57:38

@helianthus: igen, a fejedben a hangok. ismerem..:P:D

Manyecska 2014.07.30. 08:59:43

@helianthus: tudna mesélni a százados ha nem fenyegették volna meg halálosan:DDD kicsit bebuktunk.:D nem kicsit!:P

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 08:59:51

@Manyecska: már napok óta nemtom eldönteni, hogy te most télleg egy szőnyeggel kavarsz vagy menekültügyi főbiztos lettél??!!!44? :D

paperboy 2014.07.30. 09:04:14

Hat ezt nem ertem. Nekem siman engedig a borondon felul a laptoptaskat is felvinni minden kozjatek nelkul. Sot kb mindenki igy utazik akit szoktam latni. De en se pakolnek szatyorba, elobb letornem a fulet annak a szaros borondnek.

Manyecska 2014.07.30. 09:04:25

@sugargiraffusplumps.: nem, én a századossal kavarnék de most a titkárnője barátnője meg a felesége megorroltak rám mert túl folyton búgúnk egymással télleg van egy perzsa barátom..:) imádnivaló, egyetemet végzett stb.stb.. ember nagyon bírom a búráját! De rohadtul beb.sztunk.:P

helianthus 2014.07.30. 09:05:21

@Manyecska: hát szívesen, bár igazából nem tettem ajànlatot neked. :D ha ilyesmire vágyok, pláne egy hölggyel, már megvan a jelöltem!!4!!
@sugargiraffusplumps.: egy perzsa tízezredes futárral kavar. Na! Mit nem értesz?! Bariköztöt ne nagyon nézz, az sokkal bonyibb! :DDD

Manyecska 2014.07.30. 09:09:52

@helianthus: a futár? még nem vetettem rá magam..:P egy hölggyel? leszbi napraforgó?? vazze.:D@sugargiraffusplumps.: najó kicsivel több mint barát udvarolgat erősen a fickó, nadehát én hű vagyok a többi hatszázhoz, érted.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 09:19:46

@helianthus: húhh, most hogy ethóm voltam nyaralni (muhahhha) láttam belőle vagy egy részt mer anyám nézte. vót nagy fekvakarás így inkább kimentem meggyet zabálni a fárul, na az viszont hibátlan élmény!

@Manyecska: jóvan sok sikert hozzája!! :) kotont húzzatok mer arrafelé sok az ebolás!

helianthus 2014.07.30. 09:23:25

@Manyecska: de jó neked. Nekem nem udvarol a kutya se. Se a malac. Pedig szeretem a disznóságot!!4!
@sugargiraffusplumps.: főleg mosatlanul, kukacalbérlővel. Úty asz igazi!
*mondjuk meggybe nem nagyon laknak*

Manyecska 2014.07.30. 09:23:34

@sugargiraffusplumps.: köszi. A szép nőknek ez a keresztjük mindenki meg akarja dugni őket. Evvan!!:DD:D

Manyecska 2014.07.30. 09:27:03

@helianthus: nyugi, negyven felett kezdődik az élet! Az Úr kezében vagyunk mindnyájan, ámen.:D

Manyecska 2014.07.30. 09:30:44

@sugargiraffusplumps.: amúgy nem gyakorolja a vallását, sza nem kell imádkoznunk az Árpád-híd kellős közepén, ilyenek.:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 09:31:01

@Manyecska: mer olyan áááálatok, hogy nem férnek soha a gatyájukba, még a legnormálisabbja se!. pedig má' a viccbe is megvót mondva, hogy "ne álmodozzon itten maga a muzulmán vallásrul mikó' még köröszténynek is gyöngécske!" :D :D

@helianthus: khhm, hát bevallom, vót egy kis kavarodás utána bélrencerileg, de megérte!!

anarch 2014.07.30. 09:37:36

Komolyan egy fertőző beteget akartak felvinni ahol több órán keresztül zárt légtérben van 100+ ember?

A 12 majom c. film megvolt?

Manyecska 2014.07.30. 09:45:30

@sugargiraffusplumps.: nem hát, hálaisten.:P ebola kizárva mermár húsz éve él és alkot itt. szépen beszélni magyart, a hálószobazsargont is.:PP

Manyecska 2014.07.30. 09:52:15

Elolvasom a posztot. Ez tényleg pöttyös gyereket vitt fel a gépre?:o Azt hóógy?@helianthus: éljen a nyitott házassság! Vannak előnyei. Sőt. De széplelkeknek nem ajánlom.:D meg káros a kávésbögrékre amiket elhajigálok..

2014.07.30. 09:54:34

tejhatalmú
LOL!

Atörökk 2014.07.30. 09:56:41

Nektek nincs nektek dolgotok, meg munkahelyetek, hogy itt cseteltek kora reggel?
Ehh, henye népség :D

Manyecska 2014.07.30. 10:00:22

@atörökk: hüle vagy? dolgozzanak a szegények!! elmentek tárgyalni ki kell használni azonkívül ÉN IS másnapos lehetek nem?:P

helianthus 2014.07.30. 10:12:48

@sugargiraffusplumps.: tisztítókúra, mi? ;)
@agresszív kismalac: nem tudom. :O Akarjak? Jó az nekem?

Atörökk 2014.07.30. 10:14:18

@Manyecska:
Miért, még ki másnapos?

helianthus 2014.07.30. 10:19:05

@atörökk: nekem mindez megvan, csak pénzem nincs!

pengusz 2014.07.30. 10:32:35

Jó lenne, ha pl. a korábbi check-in-es kolléga, vagy ott dolgozó segítene tisztázni pár kérdést (jómagam nem utaztam még repülővel)
Milyen mérőeszközzel mérik meg a bőröndök méreteit? Milyen mérőeszközzel mérik meg a csomagok tömegét? Ezek a mérőeszközök hitelesítve vannak? Mennyi időnként kell hitelesíteni ezeket a mérőeszközöket? Mennyi a csomagok méreteinek illetve tömegének tűrése?
A mérést végző személy rendelkezik-e megfelelő szakképesítéssel a mérés elvégzéséhez? Milyen előírások vonatkoznak ezekre a mérésekre?

Mivel nem utazok repülőn, ezért ezek csak szakmai kérdések voltak. Az ott dolgozó több diplomás emberek nyilván megértik mi a problémám. Mondjuk a mérőszalagja kevesebbet mér fél centivel. 100 csomag x fél centi = 50 cm (fél méter), már nem férnek be a csomagok a raktérbe. Vagy a mérleg nincs hitelesítve, és a sok kis eltérés miatt elfogy az üzemanyag (ugye ez volt az indoklás a korábbi posztban)
Megfordítva, ha valaki kifizeti a büntetést, perre viszi az ügyet, és a mérőeszközök nem voltak, vagy nem megfelelően voltak hitelesítve, akkor gondolom elég jó eséllyel indul a perben.
Ha jól emlékszem parkolócég is bukott így el, mert az órái nem voltak hitelesítve.
Gondolom a mérést végző személy kérésre be is tudja mutatni a hitelesítő dokumentumokat, és nem akkor hall róla először :)

Ann1294 2014.07.30. 10:33:26

En anno amikor vettem a borondot rajta volt ez a repcsis cimke, kiscsillaggal spekelve, hogy a legtobb reptarsasag elfogadja, de mindenki ellenorizze utazas elott az adott ceg szabalyait, felelosseget nem vallalnak.

Mar bocsanat, de szerintem nem a Tesco felelossege... es igen, en centivel mentem anno borondot venni. :)

Ann1294 2014.07.30. 10:38:11

@pengusz: FYI - Keretek vannak, sablonok amibe belerakod a borondot (go/no go gauge). Kalibralni nem kell, de validalni igen elso hasznalat elott. Ha meg kopik (wear) csak nagyobb lesz. :)

Szerintem itt nem ez a gond, hanem az, hogy a borondgyartok nem merik bele a kilogo dolgokat (kerek, fogantyu, tamasz) es ha a tarolo belso merete fix. akkor nem lehet lecsukni a fedelet ha ott egy tulnyulo kerek, fogantyu stb. Ebbol a szempontbol az amorf, puha taskak elonyben, az konnyebb formara gyomoszolni.

pengusz 2014.07.30. 11:24:15

@Ann1294: Ha nagyobb lesz, akkor a fentiek miatt lehet gond. Mennyire vetemednek/tágulnak hő hatására ezek a sablonok? Ki hitelesíti ezeket? Mekkora a tűrése?
Mondjuk odamegyek egy hitelesített tolómérővel, és kimérem, hogy a 42cm-es sablon 417 mm, akkor mi van? (jó tudom, hogy nem engednének be 1000-es tolómérővel :D)

Ann1294 2014.07.30. 11:40:24

@pengusz: Jelen esteben itt 2 centirol ment a vita, nem 2mm-rol... szerencsere. :)

En konfliktus kerulo vagyok, igy a borondom legyen inkabb kisebb par centivel. Az osszes repteri keretbe bele csusszan konnyen, nincs vita.

Btw, a Gauge R&R-t valaki kuldje mar at! Lehet a posztolot kell ujra treningezni... kiertekeles utan megmondom hol a hibe. :) (ez kimaradt)

biododírium 2014.07.30. 11:41:17

Még sosem volt ilyen problémám, mivel egy kis sporttáskát vagy hátizyákot szoktam felvinni a gépre, de ha valóban két centi miatt akarnának "lenyúlni", akkor ott helyben kérnék/szereznék egy harapófogót és a kurva anyjukba elküldve őket levágnám a táskám fülét :)

Ann1294 2014.07.30. 11:46:07

@biododírium: Lattam mar embereket kereket vagy kitamasztot letorni a borondrol. Meg mindig olcsobb megoldas mint fizetni es nem kell szatyrozni. Ha kinai volt egy jol iranyzott randitas is lehet eleg lett volna. :) Szoval tamogatom az otleted.

Aki-Baki 2014.07.30. 14:20:55

Nekem van olyan hattaskam, aminek ugyanigy magasabb kb 2 centivel (ures helyen kiprobaltam a Wizz kalitkaban), meg nem vettek ki, a tervem az, hogy fejjel lefele a teteje lenyomodik es lazan hozza az elvart magassagot.
De en azt vallom, hogy a Wizznel kicsi kezi egyenlo hatitaskaval, nagy kezi meg kozepes hatizsakkal.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.30. 15:26:30

Engedtessék meg:
1) a wizzair mindenestül érti a poggyászméretet. Egy ismersöm a múltkor mérgébben a bőröndje kerekét törte le, mivel az lógott túl
2) ezért smemi esetre sem a check-in agentet kell utálni, hiszen a légitársaság szabja meg a határokat, és a check in agentnek be kell tartania, vagy vele fizettetik ki az egyébként elég szar fizetéséből - nem lehet rugalmas.
3) az, hogy a teszkó mire mit ír, azt hagyjuk, nemhiába ismert szitokszó a "teszkóminőség".
4) ha a reptéren elhagysz egy csomagot, vezsélyes csomagként kell kezelni. HA azonosítható hogy ki hagyta el és meg tudnak találni, akkor ezért nagyon (fenti összegre) meg leszel büntetve. Ezt megint nem az a kicsi szerencsétlen check in agent találta ki, ismért ne ő legyen, akit utálsz érte. Azzal hoyg szólt h ne hagyd ott, pont hogy megmentett egy 60ezres bírságtól.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.30. 15:38:02

@pengusz: ha nem utazol repülővel, akkor tökmindegy, nem? Azért néhány válasz:
MINDEN hitelesítve van, INDENT rendszeresen ellenőriznek, itt repülésről van szó, ahol kis hiba halállal járhat.
Mennyi a tűréshatár? Nagyon röviden: az autó is minél több kilót cipel, annál többet fogyaszt. A repülőt megtankolják - mi alapján? Annak alapján hogy milyen távolságra repül, milyen kerülőrepterek jöhetnek szóba esetleges vihar stb esetén, milyen az időjárás, kell-e extra emelkedéseket végrehajtania mert egy vihar fölé emelkedik útközben, várhatóan azonnal tudja-e majd fogadni a célreptér, vagy köröznie fog kelleni (igen, úgy szállhat fel, hogy ezzel egyidőben leszállási engedélye is van a másik reptérre). ÉS hogy mekkora súlyt cipel. Tehát a kilókkal előre kell tervezni. Ha egy csomag nehezebb a tervezettnél, akkor azt fel kell vinni a rendszerbe, ami pillanatonként kalkulál újra mindent, és az alapján tankolnak. (nincs mINDIG tankolás ha nem szükséges, de el kell dönteni hogy kell-e tankolni, vagy elég ami benne van). A lényeg hogy ha bármit beviszel a rendszerbe, az hivatalos, ergo ha a légitársaság szerint fizetni kell érte, akkor be kell szedd érte a pénzt.
HA rugalmas akarsz leni és nem szeded be a pénzt, akkor "csalnod" kell a kilókkal. Ez esetben azonban, ha ezt sok csomaggal követed el, előbb-utóbb összeadódik és fals infók alapján lesz megtankolva a gép. Emiatt van pl , hogy a becheckolási idő LEGELEJÉN még rugalmasabbak a check in agentek, azonban ahogy telik meg a gép, ergo rugalmas volt mondjuk tízszer, utána már nem lehet az, ert akkor már nagyban befolyásolná pl a fogyasztást.

A tömegközéppontról még nem beszéltem. A vonatnak mindegy, hogy a vagon elejében van húsz utas, a hátulja meg üres, azonban ha a gép elejében több cucc van, mint hátul, akkor orrnehéz lesz, vagy fordítva farnehéz. Ezt a hátsószárny alapbeállítási szögével ellensúlyozza, és itt már milliméterekről van szó. Ha a csomagok a gép orrában mondjuk összesen nyomnak 100dbx20kg = 2000kg-ot, akkor ennek utánamegy a beállítás. Azonban ha a check in agent rugalmas volt és mindenkinek elnézett 5kg-t, az összesen 500kg tévesztés, és miután a hátsószárnyat 2000-hez állították 2500 helyett, beláthatod, hogy nem lesz jó.

Szóval minden szabálynak megvan az oka, de nem mindre van idő egyenként elmagyarázni minden utasnak. Persze jó lenne, ha valahogy minden rendesen kommunikálva lenne az ügyfél felé, akkor nem lenne annyi félreértés és annyi dühös ember.
A szülő részéről is az "azért mert azt mondtam" magyarázat a legrosszabb, ami létezik.
KÉrdéseidre válaszolva még:
a méretetet egy előre legyártott kerettel mérik, a súlyt mérleggel. Aki azt használja, "rendelkezik-e megfelelő szakképesítéssel" az eszközök használatához: le kell olvasni hogy hány kiló. Meg kel nézni hogy belefér-e a keretbe vagy nem. Nem kell hozzá szakképesítés, egyébként AMÚGY ami munkát ott végeznek, kötelező részt venniük folyamatos továbbképzéseken, igen.

MEGINT MÁS KÉRDÉS hogy mennyire etikus dolog a légitársaságok részéről minden lószarért külön pénzeket beszedni, méghozzá sokat.

pengusz 2014.07.30. 16:18:00

@Laci Today Magazin: Köszönöm a válaszodat, talán akik repülnek, azok tisztábban látnak.
Én pusztán a mérési oldalára voltam kíváncsi.
Néhány fogalommal látom nem vagy tisztában a mérésekkel kapcsolatban (nem sértésnek írtam, mert látom hogy a repüléssel kacsolatosan képben vagy)
Nem tűréshatárt írtam, hanem tűrést.
Mivel itt méréseket végzünk, ezért minden mért értéknek van tűrése.
Milyen pontosságú mérleggel mérnek? (g, dkg, kg)
Az általad említett "keret" egy mérőeszköz, aminek szintén van tűrése, ezáltal a mért darabnak is (a gyártásából adódóan).
Mondjuk valamire azt mondod, hogy a mérete 420mm (42cm), és ezt elkezded gyártani (a bőröndöt). A 420mm nem 420.00000000 mm. Attól függően mit és hogyan gyártasz lehet +-0.3 de akár +-4mm is. Gondolom egy bőröndöt nem "f" pontossági osztállyal gyártanak az MSZ ISO 2768 szabvány szerint, mert akkor a mostani bőröndök árát egyből 10-zel kéne szorozni :)
A +4mm-t pedig elég nehéz lenne átpréselni egy min. köszörült, edzett acélból készült mérőeszközön (gondolom az általad említett mérőkeret is ilyen kivitelű, ha már mérőeszközökről beszélünk)
Miből készül egyáltalán ez a "keret"? Egy olyat kell elképzelni, ami a fenti képen látható? Esetleg tudsz képet linkelni róla?
Ez a "rugalmasság" dolog meg elég érdekes, elvégre emberéletekről van szó ugye.

pengusz 2014.07.30. 16:22:45

@Laci Today Magazin: Ja meg a +0.3mm-t sem tolod át :) Ma csináltam olyan melót, ahol 10 H7-es hornyot kellett marni (10mm +0 +0.015mm), a 10-es hasáb belement, de a 10.015-os nem :)

pengusz 2014.07.30. 17:37:27

@Laci Today Magazin: "Nem kell hozzá szakképesítés"

Próbálj mondjuk elmenni az iparba MEO-snak mondjuk egy multihoz szakképesítés nélkül. :)
(a szomszédban van egy szerszámgyártó multi, ott klimatizált, zsilipes beléptetőrendszerű a mérőszoba. )
Most nem arról van szó, hogy otthon megmérek fél kg lisztet a sütihez, vagy leszabok egy szőlőkarót 1 méter hosszúra. Ahhoz nem kell szakképesítés.

pengusz 2014.07.30. 18:02:36

www.startoljvelunk.com/esetek/olcso-husnak-wizzair-a-vege/

Ugye nem az a kék színű, hegesztett keret a "mérőeszköz"? :D

telkoe 2014.07.30. 18:47:47

@pengusz: De, az a kek / lila szinu, csobol hegesztett keret a meroeszkoz. A merlegeken viszont van OMH hitelesito cimke.

pengusz 2014.07.30. 19:11:05

@telkoe: Pedig a kormányrendelet szerint a keretet is kéne hitelesíteni... (ha jól látom, akkor ugye az EU miatt ottani hitelesítő intézet is hitelesítheti)
Mondjuk ez a "mérőeszköz" max. centiméteres pontosságúnak tekinthető (feltéve ha hitelesítve van)
Ha az alja nem sík, hanem cső van belehegesztve (mint a linkelt cikkben), akkor szerintem még szabálytalan is.

telkoe 2014.07.30. 19:48:44

@pengusz: Ez igy igaz, de a beszalito kapunal eleg valoszinutlen, hogy barmifele ellenorzest kapnak.

Van egyebkent egy nagy dobozszeru eszkoz is (aminek hianyzik az alja), amit felulrol tolnak ra a csomagra.

A csomagkeret arra jo amire hasznaljak: plusz penzt beszedni attol aki nem akart fizetni a nagyobb csomagert, a repulesbiztonsaghoz sok koze nincs.

mr. Mick 2014.07.30. 21:33:58

ennyi bolond embert...! a dolgot válasszuk két felé 1 a bárányhímlős gyereknek nincs helye a gépen ez egyértelmű... 2. a bőrönd mérete adott, a méretek levannak írva mi az ami belefér és mi az ami nem ... (ám ezeket a dolgokat elől a bejáratnál illik ellenőrízni és nem ott és akkor amikor az ember már tehetetlen !!) Pontosan hasonló szitu rontotta el a nyaralásunk indulását mikor a szabványosnak vásárolt ,már többetszer utaztatott ( Vizzair járatokon is ) bőrönd hírtelen 1,5 cm magasabb -bár lényegesen keskenyebb volt mint a kaloda amiben ellenőrízték ,így nem maradt el a 45 Euro pótdíd..Nos kétségtelen szabály az szabály --ám a magam részéről a rugalmasság efféle hiányát pitiánerségként fogom fel amit egy a cég előre kiszámított és megfontoltan kalkulált húzásának tartok és ez részemről nem fér bele a korrekt eljárás fogalmába ,így a továbbiakban elkerülöm a társaságot és más lehetőséget választok ---ennyi talán velem együtt mások is eljutnak erre a gondolatmenetre és ugyanígy tesznek.Talán a fent említett cég bevételei erőseben csökkenni kezdnek mint ahogy kalkulálták talán elgondolkodnak ,hogy ciki ez a pitiánerség és vajon megéri e lejáratni magukat és ezzel a konkurrenciát hozni helyzetbe ,esetleg mi is elgondolkodhatunk azon ,hogy az olcsó tényleg olcsóbb...A nem fapados cégek kétségtelenül drágábbak többnyire ám többet ,biztosabbat és kiszámíthatót nyújtanak ...lehet hogy ez lesz a nyerő ?! ?!

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2014.07.31. 09:11:36

Pöttyös bárányhimlős gyerek NEM FERTŐZ, ezt minden szülő tudja. Csak akkor fertőz, amikor még nem pöttyös, főleg a legeljén, a láz időszakban. Játszótéren is több pöttyös gyerket láttam már, és csak a tudatlan szülők húzgálják el onnan a gyereküket, mert valójában nem lehet akkor már elkapni. Ez nem lepra.

Ann1294 2014.07.31. 10:56:53

@csib: Hat en erre ezt talaltam: "Lappangási ideje 10-21 nap, de már 1-2 nappal a jellegzetes kiütés megjelenése előtt fertőz. A kiütések beszáradása után, rendszerint 5-6 nap elteltével a fertőzőképesség megszűnik." ... szoval amig nem leszaradt pottyos a gyermek addig szerintem az agynyugalom jobbat tenne a gyermeknek es nem cipelnem kozossegbe. A posztbol ez nem derult ki ha jol ertelmeztem.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:02:57

@pengusz: a MEO-s az egy csomó dolgot ellenőriz, ebbe most ne menjünk bele, itt egy hót egyszerű mérleg leolvasásáról van szó, amitm ndjuk általános másodiktól kezdve bárki képes, kiírja hogy 18.5kg, akkor az énnálam tizennyolc és fél kilónak számít, bár én nyelvszakon végeztem, tehát ez bármi lehet, csak én értelmezem így, meg kérdés ilyen erős itthon a gravitáció ugye.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:09:37

@pengusz: igen, egy ugylonyan keretbe kell beletolni, amit a képen látsz. Ha belefér jó, ha nem nem. Tökmindegy hogy hányegész hányezredről van szó, tehát képesítés ehhez sem kell: a check in agent megnézi hogy belefér-e az adott bőrönd, vagy sem.
Sajnos még nem sikerült a mérőkeret méretét megmérnem, nincs 0.000 pontosságú mérőszalagom. Legyünk őszinték: nem 0.00ezredmillimétereken csúszik el egy csomag, ne ennyire mérnöki szemmel vizsgáld, legyél egy kicsit emberibb-megkközelítésű.
Ha a bőrönd füle nem passzol bele, az nem tizedmilliket jelent.
És ismétlem hogy nem a tizedmillikkel és a milligrammokkal van a baj, hanem azzal, hogy kis eltérésekért is óriási pénzeket szednek el. pl veszel egy 17ezres jegyet, és a reptéren hozzászednek még 18ezret AZÉRT, mert a bőröndödnek túllóg a füle. Ez a nevetséges.

Ann1294 2014.07.31. 11:12:49

@mr. Mick: " (ám ezeket a dolgokat elől a bejáratnál illik ellenőrízni és nem ott és akkor amikor az ember már tehetetlen !!) " Jo meglatas, emberiebben kellene kezelni!

Regebben (most mar nem neztem, mert egyszer hasznaltam, azota meg ugyanaz a borondom van) ahol a beszallokartyat kerem (check-in) meg a borondot adom fel ott abba a reszben is voltak ilyen katrocok. Szerintem az ember sajat felelossege ellenorizni. Persze ha erre nincs ott mar lehetoseg akkor ezt szova kell tenni es szerintem akkor ez a helyzet noramlizalodna.

Haliho1 Valaki van most ott a repteren vagy ott dologzik? Vannak most is ott ellenorzo keretek kinn? Ha nincs lehetne kirakni?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:12:52

@pengusz: igen , de a méretek is centiméterben vannak megadva.
Tehát ha az elvárás milliben lenne, a mérőeszköz meg centi, akkor ugye illetlenség.

Egyébként nem tudom van-e hitelesítés a mérőkeretre, de mindenkinek joga van megmérni, és utána megírni a homáron vagy beperelni a légitársaságot, szóval visszakérdeznék: a sok panaszkodó hang közül vette-e akár csak egyetlen is a fáradságot, hogy mielőtt támadná, LEHET hogy pontos az a keret : MEGMÉRTE bárki is? És ha igen: stimmelt?
ÉS ha nem stimmelt: jelezte?

Na, jöhetnek erre a válaszok. De ha SENKI nem mérte még meg, vagy megmérte csak stimmelt és az ugye nem hír, akkor itt ennek a vitának a továbbiakban NULLA értelme van.
Pontosítok: 0.000000000000000
(persze nem hitelesíttettem előtte)

Van egy ötletem: mindjárt megméretem a keretet és ideírom, ha megvan!
(csak hogy ne hagyjuk nyitva a kérdést, hanem legyen egy megnyugtató válaszunk)

Ann1294 2014.07.31. 11:15:15

@pengusz: @Laci Today Magazin: Na en mar irtamm erre konstruktiv javaslatot @mr. Mick: nyoman (az o kerdese vezetett ra). Nem kell bolhabol elefantot csinalni. ;)

Az ellenorzest kellene a leheto legkorabbra hozni ugye. Early Warning (R)kerem szepen (bocs Bosch).

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:20:40

@Ann1294: nem járok gyakran a reptérre. A IATA légitársaságok nem ketreceztek legutóbb (január), a fapadosoknál meg van kihelyezve ketrec, meg tudod Magadnak nézni előre.

telkoe 2014.07.31. 11:30:40

@Ann1294: Szoktak kint lenni ugyanilyen keretek is a check-in / csomagfeladas sor elott. (most eppen nem vagyok ott es nem nem is ott dolgozom, de havi 2-3 alkalommal legalabb utazom).

telkoe 2014.07.31. 11:34:56

@Laci Today Magazin: mint pengusz irta, nem az ugyfelnek kellene centivel utanameregetni, hanem elvileg a legitarsasagnak mielott elkezd vele mericskelni hitelesittetni. Bar ugy remlik, a utazasi feltetelekben ugy kerulik meg, hogy a csomagnak be kell fernie a kitett keretbe, es a meretek csak mint iranyado meretek vannak megadva.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:38:18

@telkoe: oké, de HA az a keret STIMMEL, akkor ismétlem nincs min vitatkozni, és tökmindegy hogy küön hitelesítve vna-e vagy nincs. Most tehát először mivel ez a könnyebbik: próbálom megméretni valakivel, aki a reptéren van, és közlöm az eredményt.

telkoe 2014.07.31. 11:48:16

@Laci Today Magazin: Stimmel az nem a haver lemerte es szerinte jo, hanem a jogszabaly szerint hitelesitett. Amig nem hitelesitett, de jure nem stimmel.

Ann1294 2014.07.31. 11:51:54

@telkoe: @Laci Today Magazin: Most errol az jutott eszembe, hogy nemeteknel az ismeros mondta reggeben mikor telefonon beszeltunk, hogy a repteren van. Kerdeztem repul? Nem. Vettek uj borondot es a jovo hetei nyaralas elott beleprobalja a keretbe. LOL Szabalykoveto (nem, nem birka) nemzet.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:57:51

@Ann1294: ergo tökmindegy mit írok ide, a ketrec akár jó méretű is lehet, Te akkor is ostorozod? Akkor én most itt ezennel kiszállok, mert ez nem egy értelmes vitatkozás, hanem egy egyoldalú ostorozás, hangulat-alapon. Nem az a lényeg,hogy jó-e a méret (hitelesítve vagy nem), hanem hogy szitkozódjatok.

Akkor rajta, jóétvágyat hozzá, nekem ehhez nincs gyomrom, kiszálltam.

Akit meg érdekel a méret, mérje meg magának.

pengusz 2014.07.31. 13:41:00

@Laci Today Magazin: A mérleged 18,5 kg-ot mutat. Nincs vízszintbe állítva. Én a hitelesített mérleggel 18-at mérek (vagy 20-at). Attól függően merre csal a mérleg lezuhan a repülő, vagy megkárosítják az utast. Tehát nem kell fizikus diploma hozzá, de a mérésed nem csak abból áll, hogy leolvasol egy számot.
Én az egészet pusztán méréstechnikai szempontból néztem. Nem az ezredeken kell lovagolni, de pl. egy ilyen hegesztett tákolmány akár 1-2 centivel is mérhet mást (megintcsak: nem fér be a repülőbe, vagy megkárosítják az utast.) Ezért kell hitelesíttetni.
Én örülnék neki, ha leméretnéd, engem érdekel az eredmény (szerintem másokat is). Amennyiben leméretted, kérlek írd meg milyen mérőeszközt használtatok hozzá, mert ez is fontos (az, hogy hitelesített-e, nem lényeges :D), csak a pontosságára vagyok kíváncsi.
Szerintem pont ezért kell beszélni erről, mert ha valaki úgy jár, mint a poszt írója, akkor igenis mérje le a keretet, és kérje el a hitelesítési papírokat. Csak így érvényesítheti a jogait!
A légitársaságoknak meg az általad leírt okok miatt muszáj hitelesített eszközzel mérni (hiszen emberéletekről van szó)

pengusz 2014.07.31. 13:42:09

@Laci Today Magazin: Esetleg ha a ketrec gyártójának van valami azonosítója a ketrecen, akkor neten utána tudunk nézni a gyártónál, mennyi a mérési pontossága ennek a keretnek.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 14:20:50

@pengusz: szeirntem ha a poszt írójának baja volt mérje meg magának, aztán dönt. Figyelj, a wizzair "nagy" kéziggyásza 56x45x25cm lehet, az Air France-nál 55x35x25cm, a LUfthansánál 55x40x20.
Ezek fényében hogy tud bármilyen Teszkó vagy más áruház olyat állítani, hogy kézipoggyászméertű egy bőrönd? Hacsak nem változtathatóméretű, de olyat még nem láttam. Sokkal nagyobb az esélye annak, hogy az a bőrönd VALÓBAN tú nagy volt és a teszkó (mármegint) hibázott, mint hogy egy nemzetközi szabványketrecet elmértek.
A mérleg vízszintbe állításáról: ez egy beépített szar, a futószalag alatt van. Tehát utas felrakja a futószalagra, check in agent CSAK leolvassa az értéket. Nem a check in agent az, aki a mérleget beüzemeli/beállítja satöbbi, tehát ismételten: neki csomagsúly szempontjából nincs más dolga, mint ránéz egy kijelzőre, és látja, hogy az mennyit mutat.
A mérleg maga hitelesítve van, és jól van beállítva. Egyelőre nem érkezett válasz a ketrec méreteit illetően. Nyilvánvalóan nem lesz senkinél fém vonalzó, holott a legpontosabban az mér a műanyagvonalzóval, a favonalzóval, meg a textil mérőszalaggal szemben. de miután mindegyik hossz 1méternél rövidebb, olyan ordító eltérés nem lehet a vonalzók között.

pengusz 2014.07.31. 14:34:52

@Laci Today Magazin: Igen, azt írták itt, hogy a mérlegen van hitelesítő matrica.
Ugyanilyennek kéne lennie a ketrecen is, mert a Kormányrendelet szerint kötelező.
Kézipoggyász méret: 55x35x20 :) A minimuma minden méretre vonatkozólag amiket írtál :D
Szerintem fémvonalzó helyett a sima mérőszalag is megteszi, de ha leegyeztetjük, nekünk a cégnél van méteres tolómérőnk 0.02 mm-es pontossággal :) (van 500-as digitális is, annak a kijelzője 0.01-os, de kb. 0.04 mm a pontossága)

telkoe 2014.07.31. 14:37:03

@Ann1294: Kicsit tul biztositja magat a baratod, egy meroszalaggal otthon is pont ugyanolyan jol le lehet merni :)

telkoe 2014.07.31. 14:40:36

@pengusz: Ez addig nem fog megtortenni, amig egy utas nem nyer pert hogy hitelesitetlen eszkozzel valo meres utan fizettetek vele extra csomagdijat. Beszallasnal viszont senkinek nincs kedve emiatt lekesni a gepet es eleg nehez bizonyitani, hogy a meres miatt erte hatrany.

pengusz 2014.07.31. 14:52:48

@telkoe: Ha nincs hitelesítve a mérőeszköz, és perre kerül a sor, semmit nem kell bizonyítani. Gondolom behívják a mérést végző személyt, és bekérik a hitelesítési papírokat első körben. Ha hiányoznak a papírok szerinted hogy döntenek? (én jogban nem vagyok túl járatos, de talán valaki ehhez a részéhez is hozzá tud szólni)

Ann1294 2014.07.31. 15:25:10

@Laci Today Magazin: Elnezest, elvesztettem a fonalat. Kit ostorozok?

telkoe 2014.07.31. 15:26:01

@pengusz: Nem art ha bizonyitani tudja a felperes, hogy meres tortent, a merest a alperes vegezte (vagy megbizottja / alvallakozoja) es a meres szabalytalansaga miatt hatrany erte, ill az elszenvedett kar merteket.

Mivel ilyenkor nem kap semmitfele jegyzokonyvet hogy miert fizettetek vele, akar az is lehet, hogy a beszallaskor csak szepen megkertek hogy fizessen +15eFt-ot hogy feladjak a borondjet amibe jofejsegbol belement :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 15:29:59

@Ann1294: lassan már vérét veszik valakinek amiért nincs hitelesítve a mérőketrec (holott effektíve senki nem írta le hogy NINCs, csak hogy mi van ha nincs de tegyük fel stimel a méret).

@telkoe: amikor fizet valamit az ember, annak van egy ellenoldala is, tehát kap róla papírt hogy túlsúlydíjt vagy bármi mást fizetett.
Itt még senki nem perelt be senkit, max rohant a homárra posztolni, de már alperesről és felperesről beszélsz.

És még mindig nyitott a kérdés hogy van-e miről vitáznunk egyáltalán, azaz LEHET, hogy valóban a táska volt túlméretes, és nem a mérőketrec a rossz, hanem a kereskedőnek azon állítása, mely szerint szabvány kézipoggyász méretű bőröndöt árul.

Ann1294 2014.07.31. 16:15:12

@Laci Today Magazin: Akkor itt most halkan megjegyeznem, hogy minden olyan gyari repcsipiktogramos logora ami a borondon rajta van, hogy kezipoggyasz kompatibilis van egy kis csillag, majd apro betu, hogy a legtobb tarsasgnal, es mindenki utazas elott bongessze at az adott tarsasag szabalyzatat.

Tovabba azt is megjegyeznem eloszor utazoknak, hogy a repteren nem egy, hanem sok kis szines keret van. A Ryanair, Easyjet, a Wizzair, a Lufthansa (volt regen Malev is) stb. mind mas megengedett meretet hasznal es sajat keretuk van. Engem nem erdekel ki kalbralja, ezen nem kukacoskodok. Mig az egyikbe meg belefer a borond csont nelkul, a masikbol mar kilog. Tapasztalat. Nem egysegesitett meg EU-n belul sem.

En reszemrol annyival lezarva - mivel felinformaciokkal ongyilkossag 8D-t nyitni -, hogy mindenki bongessze at az adott reptarsasag szabalyzatat, mericskelje le otthon vagy mar a boltban, ne higgyunk a megteveszto logoknak.
A checkinnel meg hasznaljuk a helyes (szinekkel is jelolve van meg felirattal) keretet oszt nem lesz meglepi meg csunya neni a felszallas elott. Tapasztalat.

Aki mar tudja az tudja, aki nem annak hasznos lehet.

Ann1294 2014.07.31. 16:16:21

@Laci Today Magazin: Btw, a Pokolhoz vezeto ut is joszandekkal van kikovezve. :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 16:21:11

@Ann1294: na, én is az előbb ezt említettem, hogy a Wizz 56x45x25, az Air France 55x35x25, a Lufthana 55x40x20, és akkor bőven nem soroltam fel mindenkit, tehát ne higyje el senki a boltban a kézipoggyászkompatibilisséget.

Nyilvánvalóan ennek megfelelőe mindenkinek más ketrece van, itt engme most az érdekelt, hogy ha mondjuk adott légitársaság megállapít 56x45x25cm-t, akkor a ketrece is stimmel-e ehhez, vagy ne mondjuk 54x43x22-et, hogy garantáltan fizettessen az utassal. Egyben gynítom, hogy NEM csalnak ezzel, hiszen akkor rengeteg panaszügyük lenne, és emiatt kértem repteresektől hogy mérjék meg és dobják át nekem az eredményt, csak még nem jött válasz.

Mi az a 8D?

Ann1294 2014.07.31. 16:22:35

@telkoe: @pengusz: Szerintetek AFA-s szamlat lehet kerni?! LOL

Ann1294 2014.07.31. 16:27:07

@Laci Today Magazin: Ja a kerdes jogos. A valasz, nem tudom. Erdekes kiserlet. Kb. mint amikor lemertem itthon a gyanusan keves elelmiszereket csak onigazolasi celbol. :) Akinek erre van ideje...

------
OFF 8D: A riport is igy becezik magat a formulat, de hivatalosan: "A 8D módszer egy problémafelvető, -elemző, fejlesztő módszer, amelyet a Fordnál fejlesztettek ki. Elsősorban a gyártási minőségbiztosítás területén alkalmazzák."

Ann1294 2014.07.31. 17:15:14

@Laci Today Magazin: Mindig tanul az ember. Ezert jar blogokra.

(Vagy trollkodni/kielni napkozbeni fusztraciojat, de itt most nem ennek az esete forog fenn. "Esténként az úri közönség verekszik. Kitûnõ széklábak! Megbízható elsõsegély! Belépés díjtalan! Kilépés bizonytalan!")

Meg mindig izgat, hogy jegyzokonyv es AFAs szamla ilyenkor jar-e. ;)

telkoe 2014.07.31. 17:15:17

@Laci Today Magazin: Tessek kicsit visszaolvasni mirol volt szo - mi a helyzet a perre viszi valaki a dolgot. Perben fel/alperes van.

Azt probalja neked pengusz megmagyarazni, hogy a ketrecre ebben az esetben bizonyos torvenyek vonatkoznak, meg akkor is ha te ezt nem akarod megerteni es ugy gondolod hogy boven eleg ha valami repteri haver lemeri es jonak talalja.

@Ann1294: Biztos vagyok benne hogy adnak szamlat (bar a legikozlekedesre tudtommal nincs AFA).

Ann1294 2014.07.31. 17:41:09

@telkoe: Ertem... bar nem szeretnem kiprobalni. A helyszini birsagrol adnak nyugtat, sajnos. :)

mr. Mick 2014.07.31. 18:03:02

@csib: ez bizony így van.. egyetértek..

mr. Mick 2014.07.31. 18:08:07

@Ann1294: természetesen az adott helyzetben mi szóvá tettük ,de a hölgy elég meeven csak arra koncentrált ,hogy a 45 Euro-t beszedje.... elsősorban a rugalmasság hiányán van részemről a hangsúly ..pár cm ami nem oszt nem szoroz egy bőrönd esetében ...ha mereven a szabályokat nézzük igazuk van ám ,ha előbbre tekintünk pár cm rugalmatlan kezelése miatt elveszitettek egy fizető utast ..aki ezután a konkurrenciát gazdagítja ahol nem tökölnek pár centi miatt ..

mr. Mick 2014.07.31. 18:24:22

úgy gondolom a sok bába között elvész a gyerek ! a lényeg szerintem az ,hogy centiken pitiánerkedik egy cég aminek ténylegesen nincs túl sok jelentősége (150x 1-2 cm miatt nem fog lezuhanni a gép és a pakolás sem okozhat problémát ,hiszen van egy olyan kitétel ,hogy "az utasnak kezelni kell tudni a kézipoggyászát" tehát ez az ő felelőssége és baja )a probléma inkább az ,hogy a fapados olcsóbbságot ilyen tudatos trükkökkel próbálják kompenzálni,ami oda vezet ,hogy az utasok rájönnek a fapados nem is olcsóbb összességében!! és visszapártolnak a biztonságosabb ,korrektebb cégekhez. Autós ember lévén egy autós példát hadd írjak: Ma Európában az emberek zöme megvan őrűlve a diesel autókért mert azok kevesebb üzemanyaggal beérik---ám ,ha a valós összköltséget számoljuk bizony jóval többe kerül már a fenntartásuk mint a benzineseké..Japánban ,Amerikában ezt tudják mert ott nemigen kapósak az olajüzeműek..persze a dolgoknak mindíg két (esetleg több)oldala van így a WIZZAIR most ezt a politikát választotta (ill. eltűri ) ,nos ne csodálkozzanak ,ha esetleg nem jön be és máshova pártolnak esetleg az utasaik...egy ilyen pitiáner dolog miatt!

nandras01 2014.07.31. 18:41:43

a valamelyik napi repülésügyi illetékes posztnál azt gondoltam, hogy felesleges volt, mivel annyira azért nem hülyék az utasok.
aztán jött az élet és a szemembe röhögött, hogy debizony, olyan hülyék.
sőt, még annál is hülyébbek, mivel képesek felháborodott posztot írni a saját ostobaságukról.
(ja, a bárányhimlős gyerekkel való utazási kísérlet már igazán awesome kategória)

Ann1294 2014.07.31. 19:19:55

@mr. Mick: Ezert fapadosak. Olyan is a kiszolgalas. Ok a sarcokbol elnek, a dolgozokat meg szigoruan ellenorzik.

En valasztottam, megszivtam, tanulsag levonva. Legkozelebb nem megyek oda ha nekem ez nem tetszik vagy elfogadom a jatekszabalyokat. A penzemmel voksolok. Majd megy mas akinek ez a vaskalapossag megfelel. :)

Egyetlen dolgozo sem kockaztat, hatha ellenor vagy. Kikonyorgod, megbunteted, levonast kap a berebol. Minden ilyen munkatol kieg az ember. Az ezredik aki beprobalkozik... neki egyre megy. A szabaly az szabaly, zero tolerancia. Masik tarsasagnal dragabb, de nem bunkok. Lehet valasztani.

mr. Mick 2014.07.31. 19:48:22

@Ann1294: ez így van, egyetértünk a lényegben ,ha a cégnek ez így jó akkor csinálják legfeljebb elpártolnak a potenciális utasok ..(és persze ez azzal is jár ,akkor is el kell küldeniük a dolgozót mert kevesebb utasra kevesebb ember is elég tehát hosszabb távon neki is mindegy ! )

Ann1294 2014.07.31. 19:59:44

Lehet ez jo iranyu is, a valatozas nem feltetlen rossz. Kitisztul a piac vagy valtoztatnak a strategian. A Ryanair is javult egy cseppet... na a jotol meg Mako-Jeruzsalem tavra van.

Ez a kereslet-kinalat talalkozasa: piac.

pengusz 2014.07.31. 20:03:04

@Ann1294: Persze hogy lehet. Kivéve ha ezek a tételek áfa mentesek :)

@Laci Today Magazin: Én tényleg nem támadni akarlak, sőt kifejezetten örülök, hogy veszed a fáradságot és utánanézel ezeknek. Ebből okulnak az utasok.

pengusz 2014.07.31. 20:05:19

@Ann1294: Egyetértek veled. Példának ott a BKV (most BKK). Eleinte törvényen felül álltak: saját maguknak vizsgáztatták a járműveket, egyedül nekik nem volt kötelező az EÜ doboz stb. stb. De páran utánamentek, és ezek megváltoztak.
Vagy hozhatjuk példának a parkolócégek óráinak hitelesítését stb.

pengusz 2014.07.31. 20:09:39

@telkoe: Mondjuk 5 ügyvéd utazik egy fontos tárgyalásra külföldre egy milliárdos válóperére (történetesen az egyik MEO-s volt korábban, tiszta életszerű :D), jegyzőkönyvet vetetnek fel, közben lekésik a járatot, ezzel buknak fejenként 1M $ sikerdíjat. A bíróságon meg egybehangzóan azonosítják a mérést végző személyt. Próbapernek :D

telkoe 2014.08.01. 08:20:12

@pengusz: Kicsit amerikai filmes lett a tortenet :). Nem kell meosnak lenni, sok nemet ugyved pl egesz jol otthon van meresugyben, mert egy idoben errol az oldalrol tanadtak a tarffipaxos gyorshajtas eseteket. Ilyen esetben egyebkent karenyhitesi kotelezettsege van a masik felnek, ezert jo esetben nem 1M USD karteritest itel meg a birosag, hanem 15eFt + nemi koltseget. Ennyiert meg nem nagyon pereskedik senki es ezt tudjak a fapadosok is :)
(mas esetek is vannak amikor a fapadosak nem szeretnek fizetni de vannak erre specializalt ugyintezok akik sikerdijert kihajtjak beloluk a penzt)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.08.01. 13:15:57

@telkoe: nem, én azzal egyetértek hogy hitelesítsék, sőt LEHET hogy hitelesítve van, fingom sincs, meg kéne nézni. Viszont attól függetlenül hogy hitelesítve van-e, LEHET, hogy pontosak a méretei, és ha azok, akkor min vitázunk? Egy pecséten?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.08.04. 10:38:02

@pengusz: na, hétvégén kaptam választ: Wizzair LEMÉRVE 56x45x25cm

Wizzair honlapján pontosan ugyanezek a méretek vannak megadva, tehát innét kezdve függetlenül attól, hogy hitelesítve van-e, vagy sem, legalábbis a ketrec méretei stimmelnek.

Répázó 2014.08.04. 11:57:02

Milyen érdekes, én épp tegnap repültem vissza Londonba a Wizz-airel, elolvastam minden kitételt a csomagokra vonatkozóan, interneten megvettem a nagyobb poggyász opciót és még csak a mérőkeretbe sem tették bele, simán felmehettünk a gépre két nagyméretű kézivel. A gép percre pontosan indult és érkezett minden gond nélkül. Ajánlom a posztolónak, hogy legközelebb olvassa el az utazási feltételeket alaposan és talán elkerülheti, hogy szánalmas véglényként, lehülyézve mindenkit, idiótának nézzék az internet nyilvánossága előtt.
Az utolsó bekezdés árulkodott leginkább agyi kapaciításának csekély voltáról. A bárányhimlő egy igen ragályos gyermekbetegség, ami cseppfertőzéssel terjed. Ekkora barom nem lehet valaki, hogy egy ilyen gyermeket repülőn utaztasson. Természetesen ott is mindenki más hülye volt, kivéve a posztert. Gratulálok!

Leadfoot 2014.08.04. 12:55:34

Valószínűleg majd' egy héttel a poszt élesedése után kevesen fogják majd olvasni, de legyen itt:

A hétvégén épp a Tescoban bevásároltam, és mikor a bőröndök előtt mentem el, eszembe jutott ez a poszt. Odamentem hát, és mi lógott az összes kézipogyó elején? (Hozzá se kellett érnem, jól láthatóan ott csüngött, csak előkaptam a telefont, és lefotóztam):

www.kepfeltoltes.hu/140804/2014-08-02_09.52.11_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

pengusz 2014.08.07. 11:30:07

@Laci Today Magazin: Köszi, hogy utána néztél. Mint mondtam, a hitelesítés azért fontos, mert a mérésnek jogkövetkezményei vannak.
Gondolj bele, hogy téged bemérnek traffipaxszal, pedig te 100% tudod, hogy nem hajtottál gyorsan, a trafi meg mondjuk +20km/h-t mutatott, mert nem volt hitelesítve, és Kovács főtörzs eltekergetett rajta valamit :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.08.07. 11:35:17

@pengusz: értem, ezzel együtt a hasonlatnál maradva a traffipax pontosan mért, avagy tehát nem a reptéri ketrec mért rossul, hanem a Tesco volt félrevezető, mégis a ketrecet állították pellengérre. AZT nem kérdeztem meg hogy hitelesítve van-e, tehát még mindig nem tudjuk, azaz lehet hogy úgy egyébként hitelesítve is van. De ismétlem, a lényeg hogy nem mér rosszul, nem a ketrecben van a hiba.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2014.08.10. 21:43:46

Anyuka, te tényleg ennyire idióta vagy? Nem tudod, hogy a bárányhimlő FERTŐZŐ BETEGSÉG?
Ha terhes nő utazik a te dögrováson lévő kölyköddel, tudod te mit csinál a betegség az ő még meg sem született gyerekével? Normális vagy????
Te is csak szaporodni tudsz, nem nagy kunszt... :-/
süti beállítások módosítása