Tékozló Homár

Akasztják a hóhért: posztol a szállodai dolgozó

2014.08.12. 08:49 | Homár Hilda | 184 komment

grand-budapest-hotel-cast-of-characters-trailer (1).jpg

A pult másik oldaláról ezúttal Albert jelentkezett, aki az egész szállodaipar nevében tartja tükrét vádlón a szőrszál- és berendezéshasogató, pökhendi olcsójános vendégek orra elé. Kétségtelenül elég förtelmes kép, ahol a nem-köszönés meg az ide-odarókázás szinte nem is téma, hiszen a keményebb versenyzők útját felgyújtott liftek, szétbarmolt eszközök és önbetörések szegélyezik. Kalandos munkanapok a hotelekben. 

Tisztelt Homár Blog!

A nevem legyen mondjuk Albert. Örömmel látom, hogy szót kapunk mi is, a szolgáltatók, szerintem a hotelszakma "másik oldala" is megérhet egy posztot. ;) Az elmúlt húsz évben, mióta szállodában dolgozom, megtanultam, hogy egy érdekes faj rendkívül sokféle viselkedésmintát mutató egyedeinek ámokfutásán már a szemöldököm se húzzam fel. A faj neve: a szállóvendég. Hol is kezdjem...

Adott egy szálloda, amelyben van x db. szoba, melyek sok szempontból nem egyformák. Van amelyik jobb állapotban van, van, amelyik kevésbé (mert Önök, a szállóvendégek sokszor úgy vannak vele, hogy ami nem a sajátjuk, azt szeretik tönkretenni, vagy legalábbis megpróbálják….), van ami az épület zajosabb ill. csendesebb szárnyában van, valamelyik nagyobb, valamelyik kisebb alapterületű, stb. Az, hogy Önök a megrendelt kategórián belül milyen szobát kapnak, az egy dologtól függ: hogy mennyit fizetnek érte.

Már a foglaláskor szeretik nagy betűkkel kikötni, hogy csendes, nagy, alacsonyabb emeleti, stb. szobát kérnek, és ez rendben is van, legyen a vendégnek igénye, csak fizesse is ki! Tudniillik a leghosszabb és legpökhendibb kívánságlistája szinte mindig a az akciós/kuponos/last minute-es/stb. megrendelőnek van, aki kb. önköltségi árat fizet, vagy még annyit sem, viszont minimum egy elnöki lakosztályt vár érte cserébe. Nos, nem fog kapni. Értem én, hogy bélszínt szeretne csirke farhát áron, csak ez nem így működik.

Lehet, hogy kiábrándító, de akciót/kuponozást/last minute árakat egy szálloda akkor alkalmaz, ha az adott időszakra már nem tudott több szobát értékesíteni drágán, a jól fizető vendégeknek, akik bevételt is hoznak, és nem csak az épület állagromlásához járulnak hozzá, így a maradékot, amik ilyenkor már általában a rosszabb szobák, olcsón kiszórják.

Visszatérő panasz, hogy a szállodákban nem, vagy nem mindig kedves a személyzet. Ez sajnos valós probléma, de nézzük a másik oldalról… Érkezéskor beront a szállóvendég, nyomkodva az okostelefonját/tabletjét, melyből fel sem néz, odaáll a pulthoz, továbbra sem néz fel:

-Wifi jelszó?
-Üdvözöljük a Hotel xxx-ben, milyen névre volt foglalása?
-XY névre (még mindig nem köszön), mi a wifi jelszó?
-Szép napot kívánok mégegyszer, a jelszó 111, legyen kedves töltse ki a bejelentőlapot!
-Most mééér kell ezt? Muuuszáj? (fancsali pofát vág, mert fel kellett nézni a marha fontos facebook-posztolásból)
-Igen, kérném szépen kitölteni, de megteheti a szobában is, melynek száma 522, parancsoljon, a kulcs, fáradjon fel nyugodtan, csak kérem, később hozza le a bejelentőlapot..
-Na ezért tart itt ez az ország… (füstölögve elindul a fel a szobába)
Enjoy your stay!

Az ilyen és ehhez megszólalásig hasonló szituációk-párbeszédek napjában vagy ötvenhétszer elhangzanak, és a szállodai dolgozók ezt mosolyogva, pókerarccal, lehet, hogy csak ötvenötször bírják… Nos igen, a szállóvendégnek az esetek többségében újabban derogál a köszönés, a normális hangnem. Elhiszem, hogy ő most nagy úrnak képzeli magát, mert pl. wellness hétvégén van, viszont a régi közmondás továbbra is igaz: úrnak születni kell, nem csak a pénz teszi…

A vendégek olvasási készsége sem az igazi, ez számomra már-már bizonyított tény. Például a liftre nagy betűkkel ki van írva négy nyelven plusz magyarul, hogy a teherbírás max. 6 fő, és hogy tilos benne a dohányzás. Persze, hogy kilencen préselődnek be, égő cigarettával. Lift megáll, tűzjelző megszólal, kész a patália. A személyzet a liftet letekeri kézzel, kinyitja, ezek a marhák kidőlnek belőle gyakorlatilag, bagófüsttől fulladozva, és még mi voltunk a szemetek, mert lassan tekeredett le a lift, meg hogy mennyit engedünk az árból a kellemetlenség miatt. Ilyenkor joggal mondja a karbantartó, hogy legközelebb ott rohadtok meg bent.

A szálloda műszaki berendezései az Ön kényelmét hivatottak szolgálni, Kedves Vendég. Ön mégis ellenállhatatlan késztetést érez a tönkretételükre. A 17 fokra beállított légkondícionálóra nem nyitjuk rá a az ablakot, amikor kint 35 fok van, mert szegénykém eljegesedik, és leég. A fürdőszobai beépített hajszárító sem arra való, hogy becsomagolva működtesse a gyerek fájós fülét melegítvén, arra sokkal jobb az infralámpa. A televíziókból Ön úgy tépi ki a SCART-csatlakozót, amikor az otthonról hozott DVD lejátszót választja a fizetős zártláncú videoadás helyett hogy sokszor a foglalat is jön vele.. Otthon is így csinálja? 

A tisztaság szintén fontos egy szállodában, a takarítószemélyzet sokszor erőn felül teljesít. Úgy látszik, hogy Ön, Kedves Vendég még a 21-ik században sem fogja fel, hogy a bidé nem ürítésre, hanem mosásra való, vagy például azt, hogy egy bizonyos célra a WC-papír van kitalálva és nem a kistörölköző. Apropó WC… Ugye mindannyian tisztában vagyunk a rendeltetésével, mégis a legelképesztőbb helyekre sikerül az anyagcsere-végterméket üríteni. Kérdezem, miért? Otthon is az ágyba szokta? Vagy a zuhanyzóba? Vagy a folyosón a lift elé? Ezt össze is kell takarítani valakinek, akitől még azt is elvárják hogy mindezt mosolyogva tegye…

Kedvenceim még azok akik ugyan igénybe veszik a különböző szolgáltatásokat, de fizetni már nem akarnak értük. Örök téma a fizetős pornócsatorna, ahová Ön, a Kedves Vendég csak odakapcsol véletlenül, de nem nézi, mert micsoda disznóság, tovább is léptette azonnal. Igen ám, számlázni viszont csak tíz perc után kezd el…. ;)

Általában van minibár a szobákban. Igen, irreálisan drága, viszont nem kötelező elfogyasztani, és a hiedelmekkel ellentétben SOHA nincs benne a szobaárban. Ön persze soha nem itta meg, akkor kérdem én, elpárolgott? Vagy –erre is volt példa nem egyszer- ha fizetni kell érte, akkor nem is viszi haza, és kipakolja a recepcióspultra, rohadjon ránk az a dobozos sör, meg a kisüveges Unicum.

Ami még széppé teszi a szakmát, az a kártérítési igény. Ellopták a vendég tárcáját/ kameráját/ telefonját/stb., fizessük ki, mert nagyon drága volt, ill. nagyon sok készpénz volt benne. Amikor közöljük, hogy felelősséget a széfben ( mely teljesen ingyenes ) elhelyezett értékekért vállalunk és ez szintén több nyelven le is van írva a szobában (lsd. olvasási készség), akkor először jön a káromkodás, majd a rendőrség ( amíg kiérnek, a kezdetben 100000-es kárigény 1000000-ós lesz ), majd amikor a rendőr is közli, hogy a szálloda ott helyben bizony nem fog pénzt adni, perelni lehet, vagy ha van biztosítás, akkor a biztosító MAJD fizet, hirtelen varázsütésre megkerülnek a telefonok/tárcák/kamerák, az a fránya asszony pakolta be a táskájába, a szemtelen kölyök vette kölcsön, stb.stb.. Felénk pedig, akik le lettünk tolvajozva effektíve, pedig egy árva „elnézést” sem hangzik el. A ilyen esetek közül a pálmát a betörős vitte, emberünk szerint az ő szobájának az ajtaját felfeszítették, és mindenét ellopták, de semmi baj, van biztosítása. A kiérkező magyar CSI viszont megállapította, hogy a szobaajtót BELÜLRŐL feszítették fel, emberünk ekkor elkezdett egyre jobban ízzadni, Isten barma, legalább kívülről feszegette volna meg, hogy élethű legyen. No mindegy a biztosító nem fizetett, a szálloda meg kártérítési követelést nyújtott be.

Húsz év alatt nagyon sok élmény ért, a fentebb kiragadott sztorik csak a jéghegy csúcsán helyezkednek el. Esetleges hasonlóság valós személyekkel NEM a véletlen műve, mindegyik eset megtörtént többször is. Rengeteg szórakoztató vagy kínos eset történik nap mint nap, a folyosón mezítelenül rohangáló vendégtől kezdve a pásztorórás párok őrjöngő házastársainak megjelenésén keresztül az öngyilkos vendégig minden. Tényleg minden. De ezért szeretem csinálni, ugyanis nincs két egyforma munkanap.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Troppauer_Hümér 2014.08.12. 11:08:22

@agresszív kismalac: Új rekord, már egy perc múlva törölve vótam. :D

Manyecska 2014.08.12. 11:08:24

@agresszív kismalac: "Én törököt nagyon megsajnálás, 150 éves török hódoltságért őszintén megbocsátás…" én nem tenném...:)))

joska61 2014.08.12. 11:10:30

@agresszív kismalac: Ha nem érted, így jártál. Nem téged okosítani vagyok. Amihez meg nem tudok szagolni, ahhoz nem szólok hozzá. Szerintem jó példával járok előtted. :) Ja, CC-ről engem is kivágtak. :-D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.12. 11:10:37

@diszkriminans: Figyelmedbe ajá'lnám a következő mondatot:
"Adott egy szálloda, amelyben
van x db. szoba, melyek
sok szempontból nem egyformák."
Akkor mi is a helyes megoldás?

diszkriminans (törölt) 2014.08.12. 11:11:08

@Bombaló:
Ez így van, az nem derül ki egyértelműen, hogy mondjuk a kuponosok olyan dolgokat kértek, amik hozzátartoznak a szolgáltatáshoz, esetleg panaszokkal jöttek, és bunkón reagáltak rá, ezért kitört a balhé, vagy pedig valami olyat, ami nem része a szolgáltatásnak. Utóbbi esetben nem is értem miért lenne probléma, hiszen lehetne közölni velük, hogy az nem része a szolgáltatásnak, vagy közölni a felárát, előbbi esetben meg csak hőbörgés az egész a posztoló részéről.

diszkriminans (törölt) 2014.08.12. 11:13:09

@agresszív kismalac:
A helyes megoldás külön kategóriaként hirdetni a szobákat. A posztból meg úgy tűnik, ezt nem teszik meg, és a kuponos vendégeket, akiknek ugyanazt a kategóriát hirdetik alacsonyabb áron, költöztetik a kategórián belüli olcsóbb szobába. Abba bele sem merek gondolni, hogy ha a booking.com-on foglalnék, és ugyan valamivel többet fizetnék, de ők kevesebbet kapnának a jutalékot levonva, akkor is rosszabb szobát kapnék, mint ha valaki közvetlenül náluk foglalt.

diszkriminans (törölt) 2014.08.12. 11:14:50

@diszkriminans:
"költöztetik a kategórián belüli olcsóbb szobába."

HELYETT

"költöztetik a kategórián belüli ROSSZABB szobába."

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.12. 11:18:11

és hogy kedvenc basilemet idézzem: "Nahát, egy elégedett vendég! Ki kellett volna tömetnünk."

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.12. 11:19:44

@Troppauer_Hümér: ki a fene akar oda kommentolni amúgyis? már rá se kettyintek soha.

Troppauer_Hümér 2014.08.12. 11:27:27

@sugargiraffusplumps.: Címlapos volt, gondoltam ezt megnézem. Nem csalódtam, egyre súlyosabb.

igi1 2014.08.12. 11:27:38

1. Nos, nem fog kapni. Értem én, hogy bélszínt szeretne csirke farhát áron, csak ez nem így működik.
-------------------------------------
Ez megint vetítés, mert bizonyos esetekben igenis, lehet jobb helyre tenni az ügyfelet, pláne, ha SOKAT KÖLT.

!Márpedig a legsmucigg, leggazdagabb pali sem az elnöki lakosztályt veszi ki, ellenben megfigyelik, melyik szállodában, hogy bánnak velük.!

Fejlettebb országokban, mikor már másodszorra ment oda az ipse, és nem egyedül, hanem új, külföldi emberekkel, akkor egyből átrakták őt jobb szobába, magasabb helyre, szebb kilátással, amiért semmit sem kellett fizetnie.

Jobb helyeken ezt megengedhetik maguknak, és az ügyfél ennek rohadtul örül.

2. (mert Önök, a szállóvendégek sokszor úgy vannak vele, hogy ami nem a sajátjuk, azt szeretik tönkretenni, vagy legalábbis megpróbálják….)
-----------------------------------
van a szállodának biztosítása, ez meg a főnök dolga lenne, hogy a berendezésre költsön, hiszen a vendég által otthagyott pénzből TELIK ERRE IS, nem igaz!?

3. Visszatérő panasz, hogy a szállodákban nem, vagy nem mindig kedves a személyzet.

Értem a posztó kedves vendég példát, de hol van a másik!? Mert addig...

4. A vendégek olvasási készsége sem az igazi, ez számomra már-már bizonyított tény.
Ez nem kell ragozni. XD De az ember nem ügyel a szabályokra, amikor nyaralni megy, A SZÁLLODA NEM BÖRTÖN. Csak azért is bepréselődik 9 ember, mert ha 20.000 hülye van, aki akkor is elindul hosszú hétvégézni, amikor megmondják, hogy hóvihar fog tombolni, ez nem indok tehát.

A tisztaság szintén fontos egy szállodában, a takarítószemélyzet sokszor erőn felül teljesít.
Hát kérem, meséljünk csak arról, hogy KIK TAKARÍTANAK A SZÁLLODÁKBAN, mert épeszű ember ezt nem vállalná be. Hát kérem, a megváltozott munkaképességűekkel végezteti el a főnök az összes alja munkát, és nem a poszter takarít.

5. a fizetős pornócsatorna
Nem értem, miért nem tudják jelszavaztatni ezt is. Ha 10 perc után számláz, és simán nézhető, azzal, hogy odakapcsolsz, AKKOR AZ LOPÁS, kedves poszter.

LOPSZ AKKOR, ha nem tájékoztatod a vendéget arról, hogy ha a fizetős pornócsatornára kapcsol, hogy és miként számláz, ez pedig a vevők becsapása.

Mert el lehet húzni a mézet minden maci előtt, ne várd, hogy az nem fog utána nyúlni.

Megint hiányolom a spermafoltos törülközőket, a szállodai ingyenes orgiákat, a szállodai k@rvákat, akik a vendégeket zaklatják, a beépített szállodai embereket, akiknek tudjukkik is tudják, mi a dolga, na meg az alkalmazottakról is egy-két szösszenetet, hogy kiket is alkalmaznak egy szállodába, ha épeszű ember kimegy külföldre ugyanazt a melót megcsinálni, mert ott többet keres (lásd hagyma)

HIányolom azt is, hogy a kedves poszter éppen milyen balf@szságokat követett el, és épp hogyan lett ezért leb@szva a főnök által.

Az pedig, hogy A SZÁLLODÁBAN MÉG LOPNAK IS, szintén a szálloda felelőssége, hiszen senkinek nem tesz jót, ha elterjed, hogy tolvajokat is foglalkoztat, mellékállásban.

A vendég = alapból hülye és ostoba képletet azért illik árnyalni, akkor leszel hiteles.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 11:28:54

@Manyecska:
Télleg!!!4
Hun atörökk?
Meg a hites felesége?
Nem lesz megszagértve a poszt!!!4!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 11:31:23

Dikkmán!!4!
Hívó szóra megérkezett...

Beer Monster 2014.08.12. 11:31:35

@diszkriminans:
Na igen, ennyiben tömören el is lehetett volna intézni a nagy kérdést.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.12. 11:32:32

@diszkriminans: Ha tíz kategóriát csinálnának, a kuponos akkor is a legszarabb szobát kapná, ugyanazon az áron, mint most.
Megnyugodhatsz.

igi1 2014.08.12. 11:34:34

Mindenfajta turizmussal kapcsolatos tevékenység ezért éri meg: Az ismeretségekért, a kapcsolatokért, na és a nyelvgyakorlásért. De úgy érzem, a poszter olyan dolgokat tud, amit inkább egy főnök tudhat, akié a szálloda.

Azért ennél durvább dolgok is zajlanak, amikről jobb ha hallgat az emberünk is.

Kérdem én, mi van a plusz fizessél x ezer forintot rábeszéléssel dumával, az egyéb piszkos kis trükkökkel, amikkel a vendéget hivatottak lenyúlni!?

Az a durva, hogy takarítónak, mosogatónak, portásnak megint megváltozott képességűeket vetetnek fel a szállodákba, hotelekbe, és már nyíltan ez megy, hogy csak ők dolgozhatnak ott.

Na meg tényleg kíváncsi lennék az orgiákra, bulikra, tényleg az megy-e, mint a Gellért - fürdőnél, hogy még k@rvákat is hozatnak a szállodások a vendég kedvéért!?

igi1 2014.08.12. 11:36:46

@dr. phil. Sün‼ ツ: neked már hívő szót se kell adnod, jövök, édes.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 11:39:11

@igi1:
Má nyugtalan vótam, hogy valahová megin bezárt a zurad!!44

@agresszív kismalac:
Mos mér?

igi1 2014.08.12. 11:40:47

K@rvajó lehetett az a Mikuláscsomag, 5000 pénzért.
3000 forintért már rohadt jó csomagot lehetne összeállítani.

igi1 2014.08.12. 11:41:59

@dr. phil. Sün‼ ツ: elment ingyé pályinkázni a Szigetre, és még az uraaamat is itthagyta, mer az meg büntizte a felesége, és nem engedte el vele.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.08.12. 11:43:07

@Troppauer_Hümér: Tutira.

@igi1: "Mindenfajta turizmussal kapcsolatos tevékenység ezért éri meg: Az ismeretségekért, a kapcsolatokért, na és a nyelvgyakorlásért. "
Még véletlenül sem azért, mert abból élnek / fizetésért :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.08.12. 11:49:55

Azért összegezzünk: vannak bunkó vendégek, tagadhatatlan. Vannak bunkó szállodások.
Van olyan vendég, aki azt hiszi, hoyg ha befizet a szállodára, akkor mosolygós, teljesértékű kiszolgálást kap.
Van olyan szálloda, aki felvan háborodva, ha a vendég, mosolygós teljesértékű kiszolgálást vár. Na ezek a kerülendők.
Voltam már rengeteg szállodában, és érdekes módon, nem mindeütt kezeltek ugyanúgy. Pedig ugyan az vagyok, bükfürdőn és hajdúszoboszlón is. VENDÉG.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.12. 11:50:47

@igi1: ugye? ezen rágódtam én is. milyen ember az akit ilyesmire rá lehet beszélni? hát szülőanya az ijen???

napalm 2014.08.12. 11:55:34

ez jó!
még ilyet!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 12:01:05

@igi1:
Hápedig én aszt hallottam, hogy ottan még a levegőjér is fizetni köll!
Nem is keveset.
A törökk meg ingyen pilyál?
Hasztamannyana!!44!

Manyecska 2014.08.12. 12:01:59

Visegrádra kell menni, a Silvanusba:) tényleg jó hely!!
Ahol csak a vendég zavar az a szállcsi lehúzhatja a rolót hamarost.

Manyecska 2014.08.12. 12:04:08

Nekem az esküvőm is szállcsiban volt bezzeg ott adtak kérés nélkül nászutas-lakosztályt, reggelivel!! nem, nem volt bekamerázva.:DD Mondjuk hajnalban tűzriadó volt igaz épp a nászt háltuk el:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 12:36:21

mondjuk en mar ott elakadtam, hogy a vendegek az alacsonyabb emeleti szobakat kedvelik?
WTF???
de azutan tovabbolvasva rajottem, hogy a posztolo nem egy HOTEL-ben, hanem egy kuplerajban melozik
nem baj az
de amilyen a hotel, olyan a kozonsege

2014.08.12. 12:45:36

@Drago Brutic: nagyon rosszul fogod fel ezt a posztot.
Nyilván sok kényszerdolgozó ember is van.
DE.
ITT
MOST
A
PRIMITIV, GYÖKÉR, OSTOBA
vendégekről írnak.

Ilyen esetek nincsenek szerinted ?
Te szeretnéd más szarát pucolni a folyosóról ? NEM NEM NEM ez a dolga !

Beer Monster 2014.08.12. 12:56:17

@dr. phil. Sün‼ ツ: Akkor az emlékezetes első együttlét lehetett! ;)

igi1 2014.08.12. 12:59:26

@ColT: amennyit adnak azért nem éri meg
m

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 13:00:31

@Beer Monster: szerinted manyecs szuz maradt a naszejszakaig?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 13:03:50

@Beer Monster:
Az má tutizicher!4!!
Az lehetett a címe, hogy lángoló orgazmus!44
Füstűt még a recepijó is!!

igi1 2014.08.12. 13:04:34

a többség mellékállásba dolgozik és megváltozott munkakéoességű

de a vendégeket nem mi szolgáljuk ki

ha a hotel szállodai munka szot meghalljuk menekülünk
durva amit ott lemüvelnek

Manyecska 2014.08.12. 13:05:48

hallom ám de most reggelizek/ebédelem :P majd később kielégítek mindenkit.:DD

Beer Monster 2014.08.12. 13:13:16

@dr. phil. Sün‼ ツ: Attól függ, pontosan mikor gyulladt ki.

Akárhogyis, felejthetetlen.

Manyecska 2014.08.12. 13:16:39

@hagyma: én még hátulrúl biztosan!!:P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 13:19:37

@Beer Monster: az internettol
tolem meg most is szuz
elolrol is haturul is
amugy en is hotelben voltam az elso naszejszakamon, a masodikon otthon

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 13:21:19

@Beer Monster:
Hát én csak tippűni tudok:
Úgy a második menet környêkén történhetett az eset....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 13:23:00

amugy jo a foto, naggyabol le is vagtam, kinek mi a foglalkozasa

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.08.12. 13:26:27

@igi1: Ja kérem, tanulni kell (nem vendéglátós szakon) és elmenni valami unalmasabba.

Beer Monster 2014.08.12. 13:34:16

@Troppauer_Hümér: "Nem valami jó biznisz, ha van rendes wifi"

Mért ne lenne jó üzlet. Gondolod, ha szólnak előre, hogy fizetős és rajta lesz a hitelkártyán, akkor van olyan marha, aki állatos pornót néz?

Manyecska 2014.08.12. 13:45:05

@hagyma: Ha tudnád mit eszem most! Borscs-t. jól írtam:P eredeti orosz leves, tejföllel:) isteni!! kollégámék 15 évig éltek Moszkvában neje főzte. Már most nem akkor.

Manyecska 2014.08.12. 13:48:21

@dr. phil. Sün‼ ツ: persze az égett gumi füstölt, :DD@hagyma: tegnap scsí volt. holnap nemtom mit eszünk de biztos jó lesz. kaptam jégkrémet is. Jó kollégáim vannak, na. mondjuk csak a testemet akarják évek óta, mindegy.:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 13:57:04

@Manyecska: az oroszok mar atleptek ukrajnan es mar otthon vannak?
mondjuk a borscsot jobban szeretem, mint a frhancia hagymalevest

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 14:03:52

amugy milyen szalloda mar az ahol lehet a liftben /barhol/ cigizni
17 fokra van beallitva a legkondi
eeleve, hogy nem magadnak allitod?
ahol pornocsatorna szolgaltatas van?
ahol meztelenul rohangalnak a vendegek a folyoson

kupi ez, nem szalloda

Tiborfalvi Tibor 2014.08.12. 14:10:37

@Drago Brutic: Afrikában meg tombol az ebolavírus, Kamcsatkában pedig -50 fok is lehet.

Itt pedig jó idő van és az ebola se fenyeget. Legyünk hálásak!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 14:19:55

@Tiborfalvi Tibor: azert sem jo ido sem ebola ugyben meg nelegyel tuti

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.12. 14:20:12

@Tiborfalvi Tibor:
Az éhező afrikai lélegeztetőgépekről se feledkezzúnk meg!!4!

Tiborfalvi Tibor 2014.08.12. 14:26:35

Ezek a posztok másról sem szólnak, csak a sarkításról. Idejön egy 20 éve dolgozó szállodás, vasutas, bótos, internettbótos aztán leírja a legextrémebb eseteket (lásd a kommenteknél a pekingi építkezést, kurvajó).
Persze, a szokásos pl. ,,köcsögawebshop" posztokban is megy a sarkítás, de az csak és kizárólag egy cégre korlátozódik, legyenalbert és társai pedig az ÖSSZES xy ágban lévő vendégre/ügyfélre érti a mondókáját.

Kb olyan szintű most a homár, hogy minden régi, szokásos 'köcsög ez a cég' poszt mellé jár egy 'cég vagyok, minden második ügyfél egy köcsög' poszt.

Beer Monster 2014.08.12. 14:28:52

@hagyma: Amíg itt van Kiszel Tünde, addig nem jön ide az ebola.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.08.12. 14:30:40

@Drago Brutic: Gondolod, hogy más országokban nincsenek ugyanilyen sztorik? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.12. 14:42:14

manyecs poszt van ne itt lebzseljetek!!!

igi1 2014.08.12. 15:25:06

@hagyma: érzem besokkolt a poszt mi!?

látod mi van itthon
a durva részek meginn lemaradtak

diszkriminans (törölt) 2014.08.12. 15:43:07

@agresszív kismalac:
Csak akkor az a különbség, hogy a kuponos kedvezményt a legszarabb szoba alapárához képest adnák meg, nem a tág kategória egyenárához viszonyítva, mint ami most van.

Na meg az is kérdést vet fel, hogy ha senki sem kuponnal foglal, és egységes áron, akkor ebben az esetben kié lesz a szarabb szoba?

diszkriminans (törölt) 2014.08.12. 15:45:36

@Tiborfalvi Tibor:
Úgy van, akkor lenne jó ez a rovat, ha konkrét ügyekben hallatná magát a másik fél. Tudom, ilyen is volt, de nyilván amikor az eredeti poszternek nagyon igaza van, akkor általában kussol a másik fél, kivéve Edét.

Troppauer_Hümér 2014.08.12. 16:39:36

@Beer Monster: van állatos pornó?

Hogy te miket nem nézel?

igi1 2014.08.12. 16:41:52

de ha vot mikicsomagra + 5 rugoja mér fillérb@szo kuponnal!?

august 2014.08.12. 17:04:58

muhaha...

így van. a vendég seggébe lofaszt, főleg ha kuponos.

Tirpák bunkók köcsögök mind. fujj....

ergerberger 2014.08.12. 18:42:20

Még sosem dolgoztam szállodában, de pontosan ilyennek képzeltem a sok köcsög paraszt vendéget!

VT Man 2014.08.12. 19:03:24

@amsz:
"Ha akciósan (kuponnal, last minute stb) megyek akkor is ugyan olyan vendég vagyok mint aki 3x akkor összeget fizetett.
Ilyen alapján megkülönböztetni a vendégeket szánalmas. "

Pontosan!

A last minute olcsó árak lényege, hogy a szállodának még mindig jobb egy "önköltséges" vendég, mint egy üres szoba egész héten. Mert az nemhogy önköltség, hanem egyenesen veszteség.

Tehát ugyanúgy meg kell becsülni az ilyen, "olcsó" vendéget is.

VT Man 2014.08.12. 19:05:05

@igi1:
"Na meg tényleg kíváncsi lennék az orgiákra, bulikra, tényleg az megy-e, mint a Gellért - fürdőnél, hogy még k@rvákat is hozatnak a szállodások a vendég kedvéért!? "

Mi a baj ezzel? Ha egyszer megfizetik!?

igi1 2014.08.12. 19:37:03

@VT Man: mondta vki h ez baj!?

Szenteskedsz!?

Mrazenec 2014.08.12. 20:41:33

@agresszív kismalac: arulja ma e Kend, hogy ez az Albertes idezgetes mibul van? Nagyon nevettem am...

Mrazenec 2014.08.12. 20:53:33

@agresszív kismalac: koszonom, tudom am, hogy ujra meg kene neznem, de nagyon renyhe vagyok, de majd most!

Meridian74 2014.08.12. 21:41:47

@metal: "Egyszerűen el kell menni trágyát lapátolni, és ott nem fogják basztatni a vendégek!"

De ott meg sokat szaroznak veel... nem jó ez a világ. Én meg eg ISP supportjából tudnék egy hasonló posztot kanyarítani... régebben még gyűjtögettem is a parasztok igen mókás leveleit, ma már csak simán visszaszívom a vért amit megpróbálnak kiszívni, sunyi módon.
(az egyes) magyar ügyfélnél nagyobb idiótával még nem találkoztam, holott nemcsak magyarokkal beszélgetek...

Meridian74 2014.08.12. 21:48:36

@megamen: Mégis mit vársz attól, hogy a szálloda nem igényel rendes béreltvonalat (mert drága), ehelyett 8Mbps-es ADSL kapcsolatot oszt szét 50fele..

Meridian74 2014.08.12. 21:53:49

@diszkriminans: "
Egyébként a vendéglátóiparban nagyon fontos a látszat. Minden szálloda a pénzedért szolgál ki, azonban az a szálloda, amelyiknél ez túl feltűnő, az rossz szálloda. A poszt alapján én nem mennék ebbe a szállodába, pedig nem mennék kuponnal sehová, a sarokba sem szoktam szarni, és követelőzni sem szeretek."

Csakhogí ez nem így van, méghozzá joggal. Egy szálloda erőforrásai is végesek (mint minden, ugye), ennek szétosztását márpedig úgy fogja intézni, hogy aki többet fizetett, az többet kap.

Meridian74 2014.08.12. 21:59:24

@sugargiraffusplumps.: már én is gondoltam arra, hogy valamit idézzek ide a Waczak Szállóból ;)

Nekem az a rész üt nagyot, amikor ellenőröket várnak, de összekeveri egy másik személlyel, majd a végén véletlenül pont az érkező ellenőrök előtt paterolják ki ezen vendégeket... :D

Meridian74 2014.08.12. 22:14:19

@hagyma: "ahol pornocsatorna szolgaltatas van?"

Nem sok szállodában jártam, de amelyikben igen, azokban mindegyikben volt ilyen a kábelTV-n... viszont le voltak kódolva. De nemcsak pornó, hanem az összes többbi is, ami fizetős volt. Csak a közszolg.tv-t lehetett nézni szabadon.

Úgyhogy nem értem teljesen "igi" kirohanását pornóTV-adás és LOPÁS összetételben... ezek szerint ebben neki igencsak részletekbe menő és rendszeres, széleskörű tapasztalatai vannak, mert az első hosszabb kommentjában ez a rész volt a legindulatosabb és legjobban kifejtett rész ;) :P

a katona fehérben 2014.08.12. 22:29:55

Re: "nem mindig kedves a személyzet"

Igyekszem tényleg nagyon megértő lenni, és tudom, milyenek az emberek, még szállodai recepciós ismerősöm is van, elképesztő sztorikkal, de szemléltetném a dolgot két egyszerű relációval:

Azon alkalmak száma, amikor indokolatlanul bunkón viselkedtem szállodai (vagy éppen éttermi) személyzettel < 1
Azon alkalmak száma, amikor indokolatlanul bunkón viselkedett velem szállodai (vagy éppen éttermi) személyzet >>>>>>> 1

Szóval legalább arra oda kéne figyelni, aki veletek normális, baszki. Mert ő lesz az, aki utána megdicsér a booking.comon, visszatér, vagy továbbajánl, nem a tucatkuponos fillérbaszó.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.12. 22:33:01

@Meridian74: nekem az a kedvencem, amikor föl kéne fúrnia azt a baszottnagy szarvasfejet a falra. meg az összes többi is, asszem előszedem megint. :)

Nazareus 2014.08.12. 22:42:30

Kicsit hosszú, de ideillik :)

Az alabbiakban lathato annak a levelezesnek a szoveghu
magyar forditasa, melyet egy londoni szalloda egyik vendege a
szallo igazgatosagaval folytatott, s amit ez utobbi kozles
celjabol eljuttatott a Sunday Times-hez.

Kedves Szobaasszony!

Halas lennek Onnek, ha a jovoben nem hagyna pipereszappant a
furdoszobai mosdon, ugyanis van sajatom, igy a szalloda szappanjara
nincs szuksegem. Kerem tehat, hogy vigye el a meg erintetlen
csomagolasu 6 db pipereszappant es az a harmat is, amelyek a
tussolo szappantartojaban vannak, mivel zavarnak a furdesben.
Koszonettel
S. Bergman
------------------------------------------------------
Tisztelt 635-os Vendeg ur!

En nem az on szobajahoz beosztott szobaasszony vagyok. Az illeto ugyanis
heti szabadsagat kovetoen csak csutortokon jon vissza. Elvittem az on
altal jelzett 3 szappant a tussolo szappantartojabol, ahogy azt kerte.
A 6 darab masik szappant, amelyek a mosdon voltak betettem a papir
zsebkendo tartoba arra az esetre, ha on megis meggondolna magat. A
tovabbiakban hagytam onnek 3 uj pipereszappant, melyeket a furdoszobai
szekrenybe helyeztem el, minthogy szallodankban az eloiras, hogy a
furdoszobakban naponta 3 uj pipereszappant kell elhelyezni.
Remelem hogy megelegedesere szolgaltam.
Kathy
A szobaasszony
------------------------------------------------------
Kedves Szobaasszony!

Remelem, hogy ON az enhozzam beosztott szobaasszony.
Velhetoen Kathy nem tajekoztatta arrol, hogy milyen uzenetet hagytam
Onnek a szallodai pipereszappanok ugyeben.
Midon tegnap este hazatertem szobamba, lattam, hogy on ujabb 3 darab
szappant hagyott a furdoszobai mosdon. Mivel ket hetet szandekozom
szallodajukban eltolteni ,sajat szappanomat hoztam magammal. Ezert
nincsen szuksegem az Onok 6 db. szappanjara, amit a mosdon hagyott.
Zavarnak a fogmosasaban, a borotvalkozasban stb....
Halas lennek, ha elvinne azokat.
S. Berman.
------------------------------------------------------
Tisztelt Berman Ur!

Szerda a heti pihenonapom. Ez volt az oka, hogy a helyettesito
szobaasszony 3 darab a szalloda szabalyzata altal eloirt szappant
hagyott az on furdoszobajaban.
Ezuttal elvittem a mosdojan hagyott es az Ont zavaro 6 db szappant. Az
On sajat szappanjat a pipereszekrenybe tettem, hogy ne zavarja ont.
A szallodai szabalyzat altal eloirt 3 db uj szappant nem vittem el,
azok szinten a pipereszekrenyben talalhatok.
Kerem, ha megjegyzese lenne, azt sziveskedjek velem tudatni.

Az on szobajahoz beosztott szobaasszony
Dotty
------------------------------------------------------
Tisztelt Berman Ur!

Kensedder ur, szallodank igazgatohelyettese arrol tajekoztatott, hogy
On elegedetlen a szobaasszonnyal. Ezert egy masik szemelyt osztottam be
Onhoz. Kerem, fogadja elnezesunket ezert az incidensert. Amennyiben
tovabbi megjegyzese lenne, kerem keressen meg szemelyesen. A 1108-as
szallodai telefonszamon vagyok elerheto naponta 8: 00 es 17: 00 ora
kozott.
Koszonettel
Elaine Carmen
Recepcios fonok
------------------------------------------------------
Tisztelt Carmen Asszony!

A munkahelyemrol nem all modomban ont telefonon kontaktalmi. Minthogy
7: 45-kor hagyom el reggelenkent a szallodat es 17: 30 - 18: 00 oranal
elobb nem terek vissza, talan megerti, hogy Kensedder urat konnyebben
tudtam elerni. Ily modon tehat ovele beszeltem meg a szappan problemat.
A hozzam beosztott uj szobaasszony, gondolvan, hogy uj vendeg vagyok a
szallodaban, ujabb 3 db. szappant hagyott a toilette szekrenykemen azon
a 3 szappanon felul, amit a szallodai szabalyzat minden napra eloir,
amelyeket o a tussolo szappantartojaba helyezett el. Engedtessek meg,
hogy megjegyezzem, hogy az itt-tartozkodasom 5 napja alatt immaron nem
kevesebb, mint 24 szappan gyult ossze a szobamban.
Miert bannak igy velem?!
S. Berman
------------------------------------------------------
Tisztelt Berman Ur!

Utasitottuk Kathyt a szobaasszonyt, hogy ne hagyjon tobb szappant az On
szobajaban, ill. hogy tavolitsa el a szobaasszonyok altal korabban
otthagyott osszes szappant.
Amennyiben tovabbi segitsegere lehetek, kerem, keressen meg a 1108-as
szallodai telefonon 8: 00 es 17: 00 ora kozott.
Koszonettel
Elaine Carmen
Recepcio-fonok

Folyt. köv.

Nazareus 2014.08.12. 22:43:37

------------------------------------------------------
Kedves Kensedder Ur!

Tajekoztatom, hogy a szobambol elvittek a sajat tulajdonomat kepezo
szappant. Egyebirant azt is jelzem, hogy a furdoszobambol minden
szappan eltunt, beleertve a sajatomat is! Tegnap keson ertem haza es
kenytelen voltam a szobapincernek szolni, hogy hozzon nekem 4 db.
illatos torlokendot.
S. Berman
------------------------------------------------------
Tisztelt Berman Ur!

Megbeszeltem Elaine Carmen Recepciovezetovel az On szappan ugyet.
Egyszeruen erthetetlen szamomra, hogy lehet, hogy az On szobajaban
egyaltalan nincsen szappan, mikor a szobaszemelyzet szigoru utasitast
kapott arra, hogy naponta, rendszeresen 3 db szappant hagyjanak a
szobakban a napi takaritas soran. A problemat azonnal orvosoljuk.
Elnezeset kerem a kellemetlenkedesert
Martin L. Kensedder
Igazgatohelyettes
------------------------------------------------------

Tisztelt Carmen Aszony!

Sziveskedne tajekoztatni arrol, hogy ki hagyhatott a furdoszobamban 54
db. pipereszappant, ugyanis ennyit talaltam ott tegnap hazatertemkor.
Semmi szuksegem sincs 54 db. szappanra, ellenben halas lennek, ha
visszajuttatnak nekem sajat szappanomat es a hozza tartozo szinten
sajat szappantartomat.
Remelem megert: ott van, kerem 54 db. szappan, a sajatom meg sehol!
Kerem, adjak vissza a sajat szappanomat a szappantartoval egyutt,
ennyi csupan amit kerek Onoktol.

S. Berman
------------------------------------------------------

Tisztelt Berman Ur!

Arrol tesz panaszt, hogy tul sok szappan van a furdoszobajaban, miutan
en minden szappant elvitettem onnan.
Ezen felul Kensedder urnak arrol is panaszkodott, hogy az on szappanjai
is eltuntek, miutan en sajat kezuleg helyeztem el az On furdoszobajaban
24 db. szappant plusz 3 darab szappant, mint a szabalyzat altal eloirt
napi adagot. Ezzel szemben semmit sem tudok az illatos torlokendokrol.
Termeszetszeruleg Kathy az On szobaasszonya nem tudhatta, hogy en magam
vittem vissza az On szappanjait, igy hat o szinten vitt Onnek 24 db.
szappant es meg 3 db.-ot ahogy azt a szabalyzat eloirja.
Nem tudom, honnan veszi, hogy a szalloda koteles a vendegei reszere
szappantartot is rendelkezesre bocsatani. Mindennek ellenere en
keritettem onnek egy gyonyoru elefantcsont szappantartot, amit szinten
megtalal a furdoszobajaban.
Elaine Carmen
------------------------------------------------------

Tisztelt Carmen Asszony!

Jelen feljegyzesem celja, hogy tajekoztassam Ont a jelenlegi leltarrol:
- a Toilette szekreny alatti mosdon jelenleg talalhato:
18 db szappan 4 x 4-es es 1 x 2 -es csomagban
- a papir zsebkendos dobozon talalhato:
11 db. szappan 2 x 4-es es 1 x 3-as csomagban
- az ejjeliszekreny tetejen talalhato:
3 db. illatos torlokendo
8 db szappan 2 x 4-es csomagban plusz 4 db. elefantcsont szappantarto
- A toilette szekrenykeben talalhato:
14 db. szappan 3 x 4-es es 1 x 2-es csomagban
- A tussolo szappantartojaban talalhato:
6 db szappan, erosen lucskos allapotban
- A tussolo talca eszak-keleti sarkan talalhato:
1 db. hasznalt illatos torlokendo
- A tussolo talca eszak-nyugati sarkan talalhato
6 db. szappan 2 x 3-as csomagban.

Kerem, figyelmeztesse Kathyt a szobaaszonyt, hogy mikor rendet rak a
szobamban a szappan-csomagokat rendezze el es torolje le roluk a port.
Kerem, tajekoztassa ot arrol is, hogy a 4-nel magasabb Oszlopban
felhalmozott szappanok hirtelen leborulhatnak.
Engedje meg, hogy javasoljam, hogy a szobai ablak parkanyat is
hasznaljak fel a jovoben a szappanok elhelyezesere, mivel ez eddig
kimaradt. Egyebirant tajekoztatom Ont, hogy vasaroltam egy uj szappant
szappantartoval egyutt, amelyeket, minden felreertes elkerulese vegett
a szalloda szefjeben helyeztem el.

S. Berman

ensorcelant 2014.08.12. 23:41:21

@Nazareus: Akár Rejtő is írhatta volna. Egyénként jó néhány évet dolgoztam szállodában-étteremben. Tényleg nehéz meló. Emellett az egyik legjobb, amit csináltam. Néha nem szereti az ember a vendéget, de azt is tudni kell kezelni. Időnként pedig nagyon hálás feladat embereket kiszolgálni, és annyi pozitív energiát ad és szabadít fel az emberben, mint semmi más. Szerintem a baj az, hogy felhígult a szakma (akárcsak a kereskedelemben). A tulajdonosok spórolnának, nem fizetik meg a szakképzett személyzetet, inkább felvesznek néhány fiatalt, akik átmenetileg akarnak csak pincérként- recepciósként, szobaasszonyként dolgozni, ezáltal nincs is tudása, és nem is akar tanulni. A régi öregek kezdenek kihalni, illetve jó részük kiöregedett, belebetegedett a munkába (iszonyú a fizikai igénybevétel a mentálison kívül). Én kb 15 év után éreztem azt, hogy már nem nekem való. Akkor hagytam abba, és ültem be inkább egy irodába papírt tologatni.

chocco channel 2014.08.12. 23:52:41

En mindig csak vendeg voltam szallodakban es kupont se hasznaltam ,goromba szallodassal meg soha nem talalkoztam.

Mondjuk en mindig adok borravalot a takaritononek,a borondcipelonek,es a recepciosnak is mert nekem eddig az osszes baromi sokat segitett:-))

Szoval szerintem ha a vendeg kedves,akkor a szallodas is az,gondolom ez attol is fugg h ki milyen szallodaba jar:))

Alap h nem lopunk torulkozot, kb.5 evvel ezelott voltam egy iszonyu posh szallodaban es megtetszett a torolkozo,szoval megkerestem a takaritot es megkerdeztem h ezt mennyiert vihetem el?

Mondta,h semmiseg,nyugodtan vigyem el,ez ugyan nem szokas,de nem veszik eszre,ugyhogy adtam neki 20 eurot es tok edes volt,nem akarta elfogadni:-)))Aztan elfogadta es igy az en lelkiismeretem is tiszta maradt:-)))

Volt egy pasim anni aki viszont eklatans peldanya volt az ujgazgadag taplonak,mindenre beszolt,sertegette a szemelyzetet,szoval kb.4 oraval kesobb kozoltem vele,hogyha megegyszer beszol barmelyik dolgozonak akkor en balra el:-)))

O volt egyebkent tipikusan az az alkat,aki kibassza a penztarcajat a fizeteskor es elovesz belole 300 ezret azert h kifizessen egy ketezres tetelt.

Eletem egyik legegobb pillanata volt:-)))))

Beer Monster 2014.08.13. 01:31:32

@chocco channel: Azért feleségül nem vennélek téged se.

GhostBusters 2014.08.13. 02:23:30

1. A légkondi, ha attól leég, szép műszaki színvonalat képviselhet. Főleg, ha el is jegesedik. (WTF?)
2. A kuponozásban a posztolónak egyszerűen nincs igaza. Olyannyira nincs, hogy minden szakmai hozzáértését meg is kérdőjelezhetjük. A posztoló kedvéért: a kuponokat sokkal előbb ki kell szórni annál, mint hogy kiderül, hogy alacsony telítettség lesz. Akár hónapokkal előtte.
3. A megrendelt kategórián BELÜL kapott szoba minősége nem attól függ, mennyit fizettek érte, kedves ****** posztoló. Adott kategórián belül jobb helyeken nincs árkülönbség. Sajnos az ilyen szakmaisággal rendelkező ****** rec-esektől függ széles e hazában. (Erre is van megoldás, pl.Superior room with sea view - külön kategóriába emeltük a tengerre néző szobáinkat.Nahát!)
4. Ha a vendég az ágyba vagy a szoba egyéb helyére szarik, ki kell fizettetni vele a takarítást. Hogy hogyan? Az itteni törzsgárda tagjai mind tudják. A posztoló meg utánanéz.

The Good Boy ! 2014.08.13. 07:35:38

idén a nyaralásom során sikerült életem legrosszabb szállodájába tölteni pár napot. Mivel a gyógyfürdőről hires településen kinézett 4*-os hotelben már nem tudtunk foglalni, ezért egy 3*-osra esett a választás (drágább volt egyébként itt a szállás azzal a gyógy csomaggal, mint az eggyel magasabb szintűben lett volna). Feleségem meg is jegyezte első nap, hogy tiszta Zimmer Feri...
A megérkezéskor 10 percet álltam a recepció előtt, amíg a kedves recepciós hölgy be nem fejezte a telefonálást (és közben csak én köszöntem, nem a telefonomat nyomkodtam, face-n amúgy sem vagyok, nem is voltam). Tény, utána azért volt egy elnézést, de a "jó napot" hiánya számára nem tűnt fel.
Ezután jött a hideg zuhany első része: a szobában az erkélyajtó tárva nyitva, aminek köszönhetően a szúnyogok szép tömött sorokban álltak a mennyezeten (miközben az ablakon volt szúnyogháló, de érdekes módon nem az volt nyitva szellőztetés céljából). A függöny csupa vérfolt (gondolom nem először játszották el), a törölköző lyukas, a fürdőszoba ablakon lévő szúnyoghálon 3 különböző méretű víztől,párától gusztustalanul kinéző sebtapasz szolgálta a lyukak elfedését. A lepedő foltos, a tévén 2 db. m1, 2 db. tv2 2. db. rtl klub és egy db. német rtl szolgálta a kábeltévé választékot (még szerencs, hogy nem ezért mentünk). És akkor a következő negativum: a 3 szintes hotel "éttermében" 8(!!!!) asztal várta az étkezni vágyó vendégeket (Megnéztem, 24 szoba kulcs volt a recepción!) és az emberek sorbaálltak a reggelinél, vacsoránál. És itt jött el a mélypont. A menűválasztásos vacsorák olyan szintű moslékot takartak, amit elfelejtett általános iskolai koromban is lázadással sújtottunk volna. Szó szerint ehetetlen volt (mindenki elől fél, háromnegyed adagokat vitt vissza a pincér, aki nem győzte kérdezni, hogy nem voltak éhesek? Nem b@zd meg. Mehettünk egy normális helyre enni. És mindez részünkről nem kuponos foglalás volt, hanem a hotel honlapján rendelt nem akciós last minute

Mérges 1234 2014.08.13. 09:15:22

De azért azt leírhatta volna a posztoló, hogy ez csak 10-ből 2 vendégre igaz.

Mert így úgy tűnik mindenki hülye, pedig nem.

Mérges 1234 2014.08.13. 09:20:04

@chocco channel:

"e 300 ezret azert h kifizessen egy ketezres tetelt."

Ó, bazz ilyet én is szoktam néha, de nem is gondoltam, hogy ez bunkóság lenne....

Behajtó70 2014.08.13. 18:01:40

Minden tapló véglény magyarozónak üzenem: kapjátok be! (Ti: ez Magyarország, ilyenek a magyarok, ez van itthon...stb)

A szállodás külföldön is lehet ilyen, a vendég ott is lehet bunkó, tanulatlan. Ennyit erről pondrók!

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2014.08.13. 21:28:41

A kuponos részen megakadtam kicsit: nyaraláshoz foglaltam nemrég szállodát, május közepén augusztus elejére az abszolút csúcsszezon legközepére, amikor ha én szálloda volnék Orlandóban, bizony nem aggódnék azon, hogy tudok-e minden szobát értékesíteni. Expedia akció volt a kupon, az ajánlat keretében olcsóbbak voltak a szobák ha akkor azonnal lefoglaltad (de te választhattál dátumot, és a check-in NAPJÁN este 6-ig következmények nélkül lemondhattuk volna a foglalást, ennyire nem aggódnak azon, hogy lesz-e elég szállóvendég. Mert lesz. Láttuk.) Külön online ablakban kérdeztek rá, hogy akarok-e extra kitömött párnát, felső emeleti és csendes szobát, hűtőt, mikrót. Pedig csak kuponos vásárló voltam, aki örült a szerencséjének hogy egy kis előre tervezéssel 97 dollárért vihette a 165 dolláros szobát per éj. Nekem az volt eddig a (téves?) elgondolásom, hogy ezek az akciós ajánlatok reklámcéllal vannak - a szállodának gondolom jó, ha ezek miatt az akciók miatt az expedia az első tíz keresési találatban listázza -, meg azért, hogy a kedves vendég tartózkodási idejét meghosszabbítsák és ezért a kedves vendég több pénzt hagy a helyi érdekű dübörgő gazdaságban.

A poszthoz: szerintem a szállodai recepciós egy kiemelt kvalitású emberfajta (itt a rothadó nyugaton mindenképpen); részemről mondjuk alap hogy köszönök s normálisan viselkedem, de nekem az is jólesik, amilyen udvariasan megoldják minden nyűgömet, megbízható taxit hívnak felár nélkül, azonnal cserélik a nem működő elektronikus kulcsot, megoldják az előzetesen (udvariasan) kért late checkout-ot, és mivel csak késő este ment a gépünk, a délután egyes kijelentkezés után még egy speckó kártyával bárhová mehettünk a szállóban, csak az egykori szobánkba nem, úszhattunk egy utolsót a medencében és kávézhattunk a bárban, enjoy your stay.

Sandor Akarki 2014.08.14. 03:41:45

Nem is értem... leamortizálja a szobát, ott a hitelkártya, ráterhel oszt jóvan. Majd a bank kivizsgálja fotók, zárt láncú kamera felvételek alapján.

nandras01 2014.08.14. 20:01:41

csak egy darabig olvastam a kommenteket, de ennyi is elég volt annak megállapításához, hogy kurvára nem szeretik az urak/hölgyek, ha tükröt tartanak eléjük.
ahogyan van igénytelen/szar/pökhendi/stb szolgáltató, ugyanúgy van igénytelen/szar/pökhendi szolgáltatást igénybe vevő is.
a homáron jellemzően valamelyik szolgáltató anyázása a téma- miért felháborító, ha egyszercsak teleszalad a hócipője a másik oldalnak és bemutatja, hogy biz' a vendég/vásárló/felhasználó semmiben sem különbözik az elátkozott szolgáltatótól.
régi, de igaz mondás, hogy "ne a tükörre haragudj, ha torz a kép"

new by the way 2014.08.17. 09:33:03

-Mi a wifi jelszó?
-"Anyád".

new by the way 2014.08.17. 09:40:55

amúgy meg faszbúkolók véleménye nem mérvadó

Xezs 2014.08.24. 20:51:26

Tökjó írás és bár nem dolgoztam sosem vendéglátásban, csak egyetértően bólogatni tudok. Más területen a tapasztalataim eléggé egybevágnak az itt leírtakkal. Kérdem én, miért nem tud az emberek többsége viselkedni? A köszönés pl. annyira alapdolog lenne.