Tékozló Homár

A literes tej is megkezdte a töpörödést

2014.09.11. 09:16 | Homár Hilda | 178 komment

IMG_20140909_200244.jpg

Már a liter sem a régi. A Hazai tej elnevezésű Sole-Mizo termék dobozára felkerült a paszomány, és ezzel együtt eltűnt egy deci belőle. További homárpozitív megoldással ezt ráadásul nem is sikerült jeleznie az árcímkénél valamelyik CBA-nak. Gábor jelentiése a nemzeti tejfrontról.  

Kedves Homár!

A képen látható tej, azt hiszem túlmutat önmagán és jól illusztrálja az ország viszonyait.
"Bizony, az igaz magyar csak magyar terméket vesz, hogy ezzel támogassa a jó magyar temékek becsületes és tisztességes magyar gyártóit, a galád, csaló multikkal szemben." - szól az agymosó propaganda azoknak, akik ha valamin azt látják "magyar", "nemzeti", "hazai" azonnal elélveznek és nem kérdeznek semmit.

A kép egy, a kormány által nem kis hátszéllel háttornádóval támogatott CBA üzletben készült. Ez a "Hazai tej" az 1 literes tejek közé volt kirakva, korábban már vettem egyet és csak otthon vettem észre, hogy valójában 900 ml. További csavar, hogy az árcímkén a 239 Ft-os ár mellett a literenként ár is 239 Ft-nak van kiírva. Nem feltételezem, hogy ez tudatos a minimálbérért foglalkoztatott CBA alkalmazott részéről, inkább csak őt is megtévesztette a termék, amikor kiírta.

Mert márpedig ez megtévesztés és átverés! A legszemetebb az az egészben, hogy jogilag levédik magukat, hiszen ráírták. De nyilvánvaló, hogy ez nem a többféle méretű kiszerelés praktikumáról szól. Egyébként a tejfölük is kisebb az ebben a méretben "szokásosnál". De azt már minden gyártó korábban elkezdte játszani a tejfölökkel, hogy a megszokott 175 grammos kiszerelés egyszer csak 165 grammos lett stb. Ők most a 150 gr-osnak szokásos tejfölüket 140 grammsították.
A kérdés csak az, hogy mi az a küszöb amikor a vásárló észreveszi, hogy hiába ugyanolyan/alacsonyabb az ár, ez kevesebb.

Üdv,

Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joska61 2014.09.11. 09:22:10

Hol is van az aldizós kolléga? Tejet csak az aldiból: glurl.co/ALDI

2014.09.11. 09:25:44

vegyed csak a magyar terméket birkamagyar... beee beeeeeeeeeeee

de végülis birkáknak miért kell tehéntej !???

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 09:32:56

Én mindig svejci tejet iszok!
Abba 1100 ml van!44!
Má a literesbe ofkorsz.

töpörtő 2014.09.11. 09:36:30

@joska61: tejet tejautomatàbol.Màr vàrosokban is sok helyen van.Falvakban a Marinéni Riskàbol fejt igazi tejet adja kb 100-120/liter nem vizes tejet.u.i:azt irja ki nevem hez Toppauer Hümér.

CID 2014.09.11. 09:43:55

Nem akarom védeni a CBA-t, de ölég jól olvasható a 900 ml. Az árcimke más kérdés.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.11. 09:44:13

@AtiSnatch: áh..már nem is burkolják, inkább az ostobaságra, a megszokásra, és a rövidlátásra jáccanak.

leonito77 2014.09.11. 09:44:34

Sajnos meg kell nézni mit vesz az ember.

Nagy multiknál, különösen az Ósannál vettem észre, hogy a nagyobb kiszerelés rendszeresebben drágább.

Sokszor a kisebb kiszerelés 20, vagy 30%-al olcsóbb.

A mosópornál is ezt játszák rendszeresen. Kiteszik a 4,5 kilósat hatalmas akciós táblára, alá egy csomó olyat, aztán bemész a sorba, ugyanaz a 3 kg-os kiszerelésnél 25%-al olcsóbb KILÓNKÉNT!

Sajnos tudatos vásárlóként el kell sajátítani ezt a szemléletet, mert sok ezer forintot meg lehet spórolni egy hónapban. Mondjuk egy komplett villanyszámlányit biztos.

És ez a rezsicsökkentés ingyen is van :P

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.11. 09:48:08

Ezt már mindennel eljátszották. cukor, liszt, tejtermékek, csoki stb. Nem kell meglepődni.

Atörökk 2014.09.11. 09:49:50

Nyisd ki a kibaszott szemed, te agyhalott.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.11. 09:53:33

@atörökk: kifoglak szűrni , ha ilyen csúnyán beszélsz :) arról nem is beszélve, hogy van egy hely, ahova nagyon ritkán jársz (nem a wc)és jó volna, ha többször odadugnád a turbánodat.
netuddki

killerkaller 2014.09.11. 09:59:35

Körültekintő, tudatos, és nem megszokásból való vásárlással ki lehet zárni ezeket a trükköket. Egyik ganyé dolog a cigi manipulálása, mert itt több paraméterrel is lehet játszani.

Atörökk 2014.09.11. 10:03:49

@batgirl:
Attól, hogy kiszűrsz, nem fogok szebben beszélni!

CID 2014.09.11. 10:09:25

@killerkaller: Azt nem mondom, hogy szokjál le, de tőcsed.

killerkaller 2014.09.11. 10:24:55

@CID: Mondtam én, hogy dohányzom? De ha már tőltés, akkor a rozé, meg a káposzta :D

AtiSnatch 2014.09.11. 10:27:33

@CID: a zacskós dohánynál a grammal is elég szépen tudnak játszani.

töpörtő 2014.09.11. 10:28:11

@Kellemes Zérókomponista: esetleg kecske minden kertes hàzban elfér,füvet is nyir.

braue 2014.09.11. 10:32:09

Én direkt figyelem az ilyesmit. Akkor se veszek a hasonló árukból (már liszt is van nyolcvan dekás), ha egyébként valamiért tetszene, vagy megérné. Akkor se, ha nem gond anyagilag. Mert ne nézzenek hülyének! Ne is próbálják meg!

braue 2014.09.11. 10:34:19

@leonito77: Ez így van, a Kaiserben egy időben a tejföl (ugyanaz) volt egységnyileg olcsóbb kis kiszerelésben, mint nagyban. És nem is kevéssel.

M. Péter 2014.09.11. 10:36:24

@CID: A hátulján. Az elejére nem merték kiírni.

Manci néni, a szomszéd 2014.09.11. 10:37:49

Drágáim, én már várom, hogy mikor jelennek meg a 0 literes tejek, a 0 kg-os kenyerek, a 0 ml-es joghurtok. És akkor tarthatnának a boltok "Egyet fizet hármat kap" akciókat.

Egyébként ezzel jelentősen fel lehetne lendíteni a magyar gazdaságot, mert ugye leküldöd a gyereket a boltba tejért, hogy "hozzál fiam 2 tejet". Meghozza, és már küldheted is vissza, mert megint elfogyott a tej.

Vagy a trafikok is árulhatnának 0 szálas cigarettát ezer forintért, hogy tönkre ne menjenek szegények...

Zirowe 2014.09.11. 10:39:16

Rá van írva mennyi van benne?
Rá.

Akkor mi a probléma, tán nem tud olvasni a posztoló?

killerkaller 2014.09.11. 10:42:31

"A literes tej is megkezdte a töpörödést"

Aszalt tej, igazi hungarikum

CID 2014.09.11. 10:42:46

@killerkaller: a csajokat kihagytad;)
@AtiSnatch: Hát nem tudom, a 40 gramm az 40 gramm. Bár mikor behozták a nagyobb dobozos CAMEL-t én is furcsán néztem, hogy az addigi 90 gramm már csak 80.:)

AtiSnatch 2014.09.11. 10:44:48

@CID: 160grammról indultam a végén ugyanaz már 130g volt amikor leszoktam :D

CID 2014.09.11. 10:45:16

@M. Péter: hátulról 2 pontot ér. Ez a 9 deci nekem egyébként még praktikus is, a literesből 3 bögre után mindig marad egy kicsi.

kakukk11 2014.09.11. 10:46:32

@braue: Tehát ha jobban is megéri, te nem veszed meg, inkább megveszed a drágát. De azért ne nézzenek már téged hülyének?

CID 2014.09.11. 10:48:17

@AtiSnatch: Lófüttyfürötyöt szoktál le, csak nem gyújtassz rá ;)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.11. 10:51:24

@Manci néni, a szomszéd: majd akkor fázunk, rá, ha majd bekell vinni a cba-ba a tejet, meg a kenyeret. Vagy rosszabbik esetben, be állsz rögtön a kasszához, hoyg fizetnél, és nem is vásároltál.

Thule 2014.09.11. 10:52:19

@atörökk: gratulálok a színvonalas, témába vágó kommentedhez. A társadalomnak az ilyen emberekre van szüksége. Még kérünk többet, még! Te idióta fasz.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.09.11. 10:52:28

Na azért álljunk már meg egy pillanatra. Lehetek én tudatos, meg figyelmes. Ha egyszer az árcédulára az van írva, hogy literje x, én ki is kell fizessek x-et egy dobozért, ami 900ml, akkor az azért nettó átbaszás, tudatosság, figyelmesség ide vagy oda. Persze mondhatjuk, hogy akkor nem veszem meg....de azért mégis már.

AtiSnatch 2014.09.11. 10:53:22

@CID: nézőpont kérdése.:)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.09.11. 10:53:47

Máshol legalább a dobozra azt írják, hogy 1L és csak 900 ml van benne, vagy ennek a megfelelője a grammokkal. Ugyanúgy átbasznak, de legalább nem néznek nyilvánvalóan hülyének.

Thule 2014.09.11. 10:57:20

@Zirowe: Az a probléma, hogy az egységár per liternél is ugyanaz az ár szerepel, ami viszont a vásárló megtévesztésének számít.

Egy 900ml-es 199 Ft-ba kerülő tej literre vetített egységára nem lehet 199 Ft.

A másik probléma pedig a függöny mögötti tartalom és az ehhez asztisztáló szabályok, amik ezt megengedik. Ha már lehet ilyet az alapvető fogyasztási cikkek esetében tenni, akkor az lenne a minimum, hogy az egységárat a kenyérnél, tejnél jól láthatóan, nagy betűkkel megjeleníteni, nem pedig 4-es betűmérettel eldugva a cimke sarkába, nehogy észrevedd.

AtiSnatch 2014.09.11. 10:57:49

@Thule: szerintem nevezd át magad Releváns Thule-ra (Thule=Tisztelt hülye?)

István Tamasi 2014.09.11. 10:59:48

Jogszabály kimondja: abban az esetben ha kjét különböző ár szerepel - akár a pőolcon, akár a terméken, akár az akciós újságban - a vevőnek a számára kedvezőbb, alacsonyabb áron kell az árut adni. Tehát a jelen esetben- mivel szerepel a 239 Ft/liter - az árut 239x0,9 Ft-ért azaz 215 Ft-ért kell oda- illetve eladni. Amennyibven az üzlet erre nem hajlandó, akkor a vevő - miután megvette a terméket 239-ért - jegyezze be az esetet a Panaszkönyvbe és a panaszkönyvi bejegyzés őt illető példányával keresse meg a Fogyasztóvédelmet amely azután intézkedni fog és a különbözetet a vevő vissza fogja kapni. Ismételt esetben a Fogyasztóvédelem pénzbüntetéssel súlytja az üzletet.

killerkaller 2014.09.11. 11:02:15

És az megvan, hogy a tojásra is ki kell írni az ár/kg-ot? Ott kapkodhacc a logarléc és a Laricsev után.

diszkriminans (törölt) 2014.09.11. 11:09:12

@töpörtő:
Az a baj, a mi környékünkön csak egy viszonylag messzi, és viszonylag korán záró boltban van tejautomata. Szülővárosomban ezzel szemben szüleim lakhelyétől 2 percre van egy, de nincs a városnak olyan szeglete, ahol ne lenne gyalog 5-10 percen belül tejautomata, és ami a leglényegesebb, nem boltban vannak, hanem utcán, tehát nem zárnak be, akár éjszaka is lehet venni tejet. Ha így lenne nálunk is, tuti automatás tejet vennék, így viszont mivel amúgy is járunk boltban (nem abban, ahol automata van), ezért megvesszük a porból készült bolti tejet, ha meg épp nincsen, akkor leugrok a sarki kisboltba.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.11. 11:09:59

@Thule: ÓÓÓÓHHH..A te megszólalásod is teljesen frankó volt. És releváns, és tisztelettudó, és normális hangnemű.

CID 2014.09.11. 11:15:49

@diszkriminans: "porból készült..." ugye, most csak vicceltél?

diszkriminans (törölt) 2014.09.11. 11:16:19

Egyébként az ilyen termékméret csökkentés max. nagyon rövidtávon lehet kedvező a gyártónak, mert már középtávon csak szív vele. Kezdjük azzal, hogy egy liter tej esetén a nettó ár (mondjuk 157 Ft) csak kis része, amit a termelőnek kifizetnek 1 liter tejért, legyen mondjuk 60 Ft, a kisker, nagyker árrés, csomagolási, disztribúciós, szállítási költség, stb. viszont nem változnak. Tehát rövidtávon spórol egy tejen mondjuk 6 Ft-ot. Viszont ha csak a vásárlók töredéke is észreveszi a turpisságot, és szándékosan elfordul ettől a gyártótól, akkor ennél sokkal többet bukhat.

Amúgy meg minden szempontból lose-lose szituáció a termékméret csökkentése, hiszen minden drágábbá, környezetszennyezőbbé, pazarlóbbá válik. Éljen a literes sör!

diszkriminans (törölt) 2014.09.11. 11:18:54

@CID:
Nem vicceltem, a bolti tej tejporból készül. Másképp nem is lehetne, gondolj csak bele micsoda logisztika kellene egyébként, amellett, hogy a tejet az eredeti formájában nem is lehetne felhalmozni, tehát időnként tejhiány lenne a boltokban, mivel sem a fejés, sem a fogyasztás sem egyenletes.

István Tamasi 2014.09.11. 11:24:57

@diszkriminans:
Ha az üzlet nem ad panaszkönyvet, akkor is el kell indítani a folyamatot a Fogyasztóvédelemnél és a panaszkönyv hiánya vagy annak nem kiszolgáltatása a vevőnek csak súlyosbítja az üzletre váró büntetést.

István Tamasi 2014.09.11. 11:27:14

Ha lehetőség van rá, akkor kimért termelői tejet vásárolok. Az biztosan nem tejporból készült, nagy valószínűséggel nem vesznek ki bvelőle semmit. Hátránya, hogy javasolt otthon felforralni.

CID 2014.09.11. 11:29:41

@diszkriminans: Te meg abba gondolj bele, milyen költséggel jár tejből port, majd porból tejet előállítani...

@István Tamasi: Vásárlók könyve te nagyon egyszerű.

AtiSnatch 2014.09.11. 11:38:20

@CID: hát még instant vizet.

István Tamasi 2014.09.11. 11:38:31

@CID:
Önnek igaza van: nagyon egyszerű lélek az aki a formális elnevezésen lovagol és nem a tartalommal illetve a jelentésével foglalkozik.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.11. 11:42:14

@AtiSnatch: @batgirl: Hülyék. Hiába szűröm ki a faszba ezt az idióta trollt, ha ti beszélgettek vele.

*** A trollok etetése hatóságilag tilos! ***

AtiSnatch 2014.09.11. 11:43:27

@atpijkamo: én miért szűrjek??? szűrjön ő minket... amatőr :D

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2014.09.11. 11:46:24

@joska61: az Aldiban ilyen nem fordulhatna elő.

fda 2014.09.11. 11:53:12

Én ha tehetem, az átverős termékeket soha nem vásárolom.

Én magam soha nem fogok vásárolni literesnek látszó kilencdecis Sole-Mizo Hazai tejet, rajtam ne röhögjön a marketinges, aki ezt kitalálta.

Ennek köze nincs ahhoz, hogy valamiért a 9 deci praktikusabb lenne, mint a liter, és azért csomagolják így.

Megveszem a mellette álló 5-féle literes közül az egyiket.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.09.11. 11:56:31

Orbááánia, hejj-hejj, Óóóóórbánia...

CID 2014.09.11. 12:03:07

@István Tamasi: Ezen posztban egy hibát vétett a CBA, benézte valaki a cégnél az árcimkét. Maga viszont folyamatosan panaszkönyvet ír.

papugaja 2014.09.11. 12:04:20

A családomban a 3 literes kiszerelés sem volna túl nagy, két nap alatt elfogy annyi. A zusában gallonos félgallonos, és negyedes van. Mi meg itt baszaxunk a 0,9 literekkel...

killerkaller 2014.09.11. 12:06:41

@diszkriminans: :))
Ücsörgés közben egy részét kikölti.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.11. 12:07:22

@Manci néni, a szomszéd:

"Drágáim, én már várom, hogy mikor jelennek meg a 0 literes tejek, a 0 kg-os kenyerek, a 0 ml-es joghurtok."

Hehe, nekem van egy bontatlan csomag olyan szeletelt szalámim, még abból az időből, amikor a szeletelt szalámit 20 dekás csomagban adták, mert meg tudták fizetni az emberek, amiben egy szelet szalámi sincs a fólia alatt, csak a sori munkás utolsó lehelete van befóliázva.

Egyszer majd felrakom a Vaterára :)

Atörökk 2014.09.11. 12:07:44

@Thule:
Bemutatkozom, még nem ismerjük egymást. Én atörökk vagyok. Téged kiskorodban fütyinek hívtak, mejd mikor felnőttél, megdícsértek, hogy ejj, de szép nagy fasz lett belőled?

Blogger Géza 2014.09.11. 12:11:13

Nyilván már azért is a kormány a hibás, mert a vásárló nem képes elsőre elolvasni, mekkora kiszerelésű terméket vesz. Másképp nem tudom értelmezni a kormány belekeverését ebbe a sztoriba...

Martinicske 2014.09.11. 12:13:02

@diszkriminans:

"sem a fejés, sem a fogyasztás sem egyenletes"

Hát nem vagyok egy nagy paraszt, de véletlenül jártam már ilyen telepeken, szerintem a fejés az eléggé egyenletes, minden nap azonos időpontokban történik szabadnap, ünnepnap télen-nyáron a bocikat bizony megfejik a tejgazdaságokban. :)

AtiSnatch 2014.09.11. 12:15:04

@Blogger Géza: jó nagy lehet a gáz, ha már itt is védeni kell őket :D

Atörökk 2014.09.11. 12:15:23

@Martinicske:
A korszerű gazdaságokban már a teheneket is tehénporból készítik!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.11. 12:23:50

@papugaja: A Zusába nem minden nagyobb, árulnak 3 decis buzisört is.

Ha meg a nagy kiszerelések után áhítozol, akkor tervezd be a gigantikus női valagakat is. Jegyezd meg, a Zusában MINDEN nagyobb.

www.davidmcelroy.org/wp-content/uploads/2011/07/Fat-woman.jpg

braue 2014.09.11. 12:26:49

@kakukk11: Mert azért adnak kevesebbet, mert olcsóbban adnák egységnyileg. Nem én vagyok kettőnk közül a hülye.

Csak azt mondtam, ha úgy is lenne, akkor sem szeretem az ügyeskedést. Ha nehéz is bizonyos szint alatt megérteni amit írtam.

braue 2014.09.11. 12:28:27

@Kellemes Zérókomponista: Nem lázadozok, csak nem vásárolok. Akkora a választék, hogy tőlem nem szerez bevételt aki át akar vágni.

braue 2014.09.11. 12:29:28

@Blogger Géza: Az valóban hülyeség. A bolsik alatt épp agy mentek a dolgok.

István Tamasi 2014.09.11. 12:40:39

@CID:
Elejétől fogva triviális, hogy valaki hibázott. Aki hibázott az viselje annak következményeit. Amikor én hibáztam nekem is viselnem kellett a következményeket. A leírt módszer működik, minden ilyn esetben sikerrel alkalmaztam.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.11. 12:41:30

Minden huhogónak: osztottak, szoroztak, 239 forintért ennyit tudnak nyújtani. :))

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.11. 12:46:27

@Martinicske: A bocikat csak a te képzeletedben fejik meg, picinyem. :-/

szabidoki 2014.09.11. 12:50:06

Tekintve hogy az ügyeskedés hungarikum, a termék "hazai tej" elnevezése igazán találó! :D

AtiSnatch 2014.09.11. 12:59:55

@agresszív kismalac: azoknak meg nincsen se fülül se farkuk... majd pont tejük lesz, mi?

Sandor Akarki 2014.09.11. 13:01:50

Írtam a Gaz(da)sági Minisztériumnak, hogy ez a magatartás (méretek cserélgetése) súlyosan sérti a fogyasztók érdekeit. Elhajtottak a sóhivatalba, hogy nem az ő dolguk.
Ennyit magyarországról... Pedig csak egységesíteni kéne, pl. tejből 1 liter és annak egész számmal osztható és szorozható mennyiséget (/2 = fél liter) lehet forgalomba hozni. Ennyi. Tejfölnél dettó. És mindenre ugyanezt kéne bevezetni, vagy akkor kilógna a lóláb, hogy az árak emelkednek a KSH meg hazudik?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 13:02:04

@agresszív kismalac:
Mé nem ittá még bocitejet?
Abbú lesz a bocicsoki!!!4

Komojtalan 2014.09.11. 13:03:57

Néha elég érdekes a homár közösség empátia képessége ... Nem az a baj, hogy hogy átverték, hanem hogy egyáltalán megpróbáltak ügyeskedni. Vegyünk egy hasonló példát: Hoznák egy nagy tányér rántott húst, legalább 30 deka, a tányér szélén meg egy kis darab szar. Gondolom ez így rendben van, mert csak fél dekáról van szó, az is csak a tányér szélén.

Tiborfalvi Tibor 2014.09.11. 13:07:12

Alapesetben én is azt mondanám, hogy nyisd ki a szemed, öreg, aztán ne rinyálj, mint ahogy volt az azték csokinál is teszem azt.

Ne de itt sokan elfelejtik, hogy az egységárra is ugyanannyi volt kiírva, szóval itt tényleg átbaszás történik.

Persze, lehet az, hogy elnézték a boltba, hiszen emelje fel a kezét, aki látott már 9 decis "literes" tejet. Nyilván másféle terméknél mindig megnézem, hogy mi mennyi, de a tejről én se gondoltam volna meg, hogy elkezdik ugyanezt, mint bármi mással.

Lásd a mizo madártej/kókuszos tej, ezeket baromira megszerettem, még kókuszos nem is volt, meg abban a tömzsi dobozban volt, fél liter. Most lett egy szép hosszúkás doboza, persze ahogy megrázod, rögtön érződik, hogy nem úgy van tele, mint annak idején - és persze 450 ml :)

Egyik ismerősömmel vásároltunk, levette a polcról, konkrétan azt hitte, hogy abba már beleittak, hiszen úgy lötyögött benne a matéria, mintha már egy jó emberes kortyot leittak volna belőle.

braue 2014.09.11. 13:16:50

@Tiborfalvi Tibor: Most jut eszembe. Étolajnál is láttam már kilencdecist. Igaz egyszer. Gondolom figyeltek a népek és nem annyira vették.

CID 2014.09.11. 13:20:04

@István Tamasi: És akkor most Gizigét mennyi hufra kellene büntetni???

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.11. 13:21:09

@batgirl: "és a babaolaj?"

Csecsemőket tesznek kacsaprésbe, és ami abból kifolyik.

élhetetlen 2014.09.11. 13:27:30

Tudatos vásárló. Egy ismeretlen konzerv, ha megtetszik, még kiolvassa az ember az összetevőket, de egy doboz tejnél legfeljebb a lejárati dátumot nézi meg.
Egyébként sem lehet elég okos az ember. Számomra elérhetetlen helyen (Diósdon) kapható az az olivaolaj, amit szeretek. Eljött a vásárlás ideje, múlt csütörtökön kitelefonáltam, van-e. Van. Mennyibe kerül a fél literes? 979 ft, de szóljak még egyszer, hogy hány kell, hoznak be a raktárból, hogy legyen. Pénteken mondtam, hogy öt kell, és ezen a hétem megy érte egy barátom. Tegnap megjött a szállítmány, 1300 ft üvegje. Felhívtam őket, hogy mi ez. A válasz, hétfőn megjött az új szállítmány, drágított a nagyker, kénytelenek voltak ők is. Az egyik dolog, hogy a múlt hét végén még volt nekik, és azt még olcsóbban vették, és azt is drágábban adják. A másik dolog, hogy eszembe sem jutott naponta újra megkérdezni, hogy még mindig annyiba kerül-e, mint mikor utoljára kérdeztem.

lutria 2014.09.11. 13:29:36

Nem értem mire fel ez a mennyiségcsökkentés,ezzel az árral a legdrágábbak közé tartozik ez a tej,semmilyen körülmények között sem engednek az extraprofitból?

Atörökk 2014.09.11. 13:30:15

@batgirl:
A bolhanyakörv? A cipőkrém? Megannyi kérdés.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2014.09.11. 13:33:06

@Komojtalan: ha empatikusak lennének a homározók, akkor nem lenne érdemes kommenteket olvasni :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.11. 13:40:49

Én empatikus vagyok. Nagyon, de nagyon sajnálom a posztert. :(

Atörökk 2014.09.11. 13:45:54

@atpijkamo:
Az a baj, nem tudok posztolónak jó tanácsot adni. Mondanám, hogy igyon inkább pálinkát, de már a fél deci is csak négy cent :(

AtiSnatch 2014.09.11. 13:47:40

@atörökk: ne mondj ilyet nekik, még a végén megisszák tőlünk. há hiányzik az? naugye.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 13:48:03

@atörökk:
Hát még a fél literes sör!
Az meg 4 deci!!!4négy

killerkaller 2014.09.11. 13:49:52

Kérem a releváns megnyilvánulásokat. Az em-es (M) poszt tegnap volt, a patikus meg hétfőn. Kéretik ott hozászólni

Atörökk 2014.09.11. 13:51:33

@AtiSnatch:
Lyullly!!!

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Lyallllyyy!!!

@killerkaller:
Ennél nem tudunk relevánsabbak lenni. Felhívtuk poszter figyelmét, nagyon, de nagyon vigyázzon a sör- és pálinkaivásnál!!!

Bumbika23 2014.09.11. 14:01:24

A tej a kiscicáknak való :)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.11. 14:04:37

Ezt egyszer már megfejtettük, de miért is jó, ha az kisebb drágább? Elfelejteteeem!

@braue: jó, csak azzal léegy tixtában, hogy ezzel nem váltod meg sem a világot, sem eljófogyasztósodott embertársaid lelkét.:)

ptspts 2014.09.11. 14:09:46

Azzal lehetne trükközni, hogy 1 liter helyett 1000 g-ot írnának rá, és nehezebb fajsúlyú, de olcsóbb anyaggal dúsítanák?

braue 2014.09.11. 14:10:33

@Kellemes Zérókomponista: Nem is érdekel. Én magamról beszéltem. Magamat akarom megmenteni az átbaszásoktól. Elég jó arányban sikerül. Kitanult lettem.:))

Atörökk 2014.09.11. 14:11:19

@ptspts:
Úgy érted, még jobban felvizezik?

esefe 2014.09.11. 14:12:44

Figyelni kell, mert hamar átvernek! Az emberben már felmerül, mikor lesz féldeci a kefir. Persze kétdecis pohárban.

esefe 2014.09.11. 14:12:44

Figyelni kell, mert hamar átvernek! Az emberben már felmerül, mikor lesz féldeci a kefir. Persze kétdecis pohárban.

ptspts 2014.09.11. 14:28:27

Offolni már lehet? Ha igen, akkor az a kérdésem, hogy a fix méretű tejek törvényi előírásához hasonlóan jó ötlet lenne-e bevezetni, hogy éttermekben az ásványvizek és üdítők mérete 0.5 l többszöröse kell legyen, és legalább egyféle ásványvízből kötelező 1 l-est vagy nagyobbat tartani.

Ugyanis a legnagyobb lehúzás, hogy ha az ember nagyon szomjas, és nem csapvizet akar rendelni, akkor egyes éttermekben a 0.2 literes, pimaszul drága üdítők vannak csak, és abból simán kell rendelni 5 db-ot, hogy csillapítsa a szomját.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.11. 14:35:35

@ptspts: vendéglátós vagy?
@esefe: vagy 20ml a 150, mádám krémben. Ó, azok a szépreményű román+lengyelpiacok.. Tessék, itt egy bakelit elosztó, fődről-fóliáról, a rozsdás diódaráló grátisz! Kevesen törődnek a tárgyak sorsával.
@braue: jó, de boldog vagy?

braue 2014.09.11. 14:38:55

@Kellemes Zérókomponista: Amennyire lehet igen. Nem felhőtlen, de az esetek döntő részében igen.

Sokkal boldogtalanabb lennék, ha minden koszvadt ügyeskedő szatócs joggal nézne hülyének. De ez mondjuk az egésznek egy nagyon kis része. De része.

A család rendben van, jó a melója mindenkinek, békében, rendezetten élünk, mi kéne még?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.11. 14:41:20

@ptspts: lehet, hogy nem egyazon ösztönrendszer mentén működünk, dehaén nagyon szomjas vagyok, bizony nem szőrözök, semmi vendéglősrafinériával, meg egyéb öncsapdákkal, pl. 'díttőü. Há' normális, há nem.

diszkriminans (törölt) 2014.09.11. 14:42:48

@Martinicske:
Nem az nem egyenletes, hogy megfejik, hanem a mennyiség, amennyit fejnek, az nem feltétlenül egyenletes.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.11. 14:47:32

@braue: nem tom. Valami mindig kéne ami nincs. Többkevesebb mértékben mindenkiben ott van ez. De értelek
Amúgy ha hülyeként hülyének néznének, azt nem érzékelnéd így direktbe'. Valami ilyesmit csak, hogy "mért ver mindig a sors?"

braue 2014.09.11. 14:52:08

@Kellemes Zérókomponista: Én fegyelmezett vagyok és racionális. Ami nincs (vagy lehetetlen normális erőfeszítéssel elérni mondjuk egy harmadik századi villa Toscánában a tengerparton) az nem kell.

A sors meg nem ver. Talán azért mert nem álmodozom, hanem teszem amit kell..

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.11. 14:59:29

@braue: jaja. Minden jel arra mutat, hogy nem vagy nő. S ez tök jó.
@diszkriminans: állítólag a magyarok hajlamosak nemmegvárni a 3.-4. laktációs ciklust, pedig jobb vón.

braue 2014.09.11. 15:16:38

@Kellemes Zérókomponista: Valóban nem.:)))

alte trottel 2014.09.11. 16:18:18

@diszkriminans:
Lófaszt!
Szerinted mekkora az energiaköltsége 850 g víz elpárologtatásának?

szelidorzo 2014.09.11. 17:00:03

"Bizony, az igaz magyar csak magyar terméket vesz, hogy ezzel támogassa a jó magyar temékek becsületes és tisztességes magyar gyártóit, a galád, csaló multikkal szemben." - szól az agymosó propaganda azoknak, akik ha valamin azt látják "magyar", "nemzeti", "hazai" azonnal elélveznek és nem kérdeznek semmit.

Magyar seggbe, magyar lófaszt! Csak mert már lassan minden nemzeti lesz ebben az országban.

Aureliano Buendía 2014.09.11. 18:07:20

Vótná.
Troppauer Hümér már kirakta.

Aureliano Buendía 2014.09.11. 18:14:23

@posztoló:
Most akkor ki vert át?
A Mizo? Miért, 800 volt benne 900 helyett? Kimérted? Ha kevesebb volt 900 ml-nél, akkor igen, átvertek. Ha nem, akkor miért is? Rá van írva, mennyi az annyi, azokból lehet megélni, akik megszokásból vásárolnak. Geci dolog ugyan, de rá van írva, néha nem árt frissíteni az ismereteket.
A CBA? Mégis mivel? Ők teszik zsebre a 100 ml-ny különbözetet? Vagy, mert ugyanoda rakják a tejet, ahova eddig is? Igazad van, ez is a tuggyukkik összeesküvése.

Amellett, hogy értem, mit akarsz elmondani, szerintem rád férne egy kiadós dugás.

Aureliano Buendía 2014.09.11. 18:16:33

@CID: az árcimke inkább az, hogy basztak átírni. De ezért rögtön összeesküvés-elméletet gyártani kicsit picsogás nekem.

Aureliano Buendía 2014.09.11. 18:19:12

@leonito77: pontosan. Én is a fosanban tartom a nagybevásárálásokat, és meg szoktam nézni az árcédula apró betűs részét is az egységárakról. Vannak vicces dolgok (vénusz étolaj 5 literes drágább, mint a két literes arányosan).

Meg kell nézni mindent, oszt ennyi. Aki meg megszokásból vásárol, az posztot ír a Homárra.

Aureliano Buendía 2014.09.11. 18:22:29

@Thule: én meg a tiedhez gratulálok. Bár nem találom benne a tejhez kapcsolódó részt, kifejtenéd?

Aureliano Buendía 2014.09.11. 18:30:10

@Tiborfalvi Tibor: és az nem lehet, hogy
a: nem vették észre
b: szartak rá?

Miért kell egyből összeesküvésről beszélni? Ugyan már.

Nem látom a posztnak azon részét, hogy felhívta a CBA figyelmét arra, hogy szarul van kiírva az egységár, és ők erre mit válaszoltak. Ha ez meglesz, akkor lesz ez poszt. Addig picsogás.

Bruno 2014.09.11. 19:51:52

Ki mondta, hogy a CBA bolt? Az nem bolt, hanem egy nácik által vezetett rablóbanda. Aki bemegy oda, az megérdemli.

M_R 2014.09.11. 20:08:52

@Aureliano Buendía:

"Nem látom a posztnak azon részét, hogy felhívta a CBA figyelmét arra, hogy szarul van kiírva az egységár, és ők erre mit válaszoltak. Ha ez meglesz, akkor lesz ez poszt. Addig picsogás."

Pont leszarják.. maximum azt mondják hogy ha nem tetszik menj máshová vásárolni...Én kétszer voltam CBA-ban: először és utoljára. ÁFA-s számla kellett volna, "sajnos" a pénztárgépből ki volt fogyva a szalag, végül fintorogva undorral írta meg a bolt vezetője a számlát, és odavágta hogy "nesze b.. ...meg" Gondolom az én pár ezer forintos számlám elvitte az egész havi hasznot :)

Ritka parasztok az alkalmazottak, szerintem feltétel hogy maximum 60 legyen az IQ.

nickM 2014.09.11. 20:30:23

@diszkriminans: Messze nem egy gyártóról van szó. (Tegnap előtti beszerzés: fél literes "féltartós" OKÉ tej - 450 ml) :( Mondjuk nem értem egészen miért új ez a poszternek, kb. két éve így van már, beleértve azt is, hogy az egységár nem stimmel (CBA-ba nem járunk ugyan, de kb. mindenütt ugyanez a "rendszer") :( .

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 21:05:34

Jaja.
Gyünnek szépen a többijek is.
Szép, új homár!
Hajrá Hilda, húzzá bele!44!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 21:19:39

@kvadrillio:
Te idesapám, nem jó helyen jársz!4
Amit keresel, az eggyel odébb van!44!
A fajgyűlöletedre itt nincs vevő.
Sorry emiatt....

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 21:29:33

@kvadrillio:
Performanccal segített?
Ahamm.
Sukár figura lehet!44

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 21:41:30

@kvadrillio:
Hja, aszt nem montam, hogy politizálni se szoktunk.
Szóval eltévettél, nem kicsit!!4

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.11. 21:48:51

@dr. phil. Sün‼ ツ: "@kvadrillio:
Hja, aszt nem montam, hogy politizálni se szoktunk.
Szóval eltévettél, nem kicsit!!4"

Te Sün! Szűrd ki a faszba ezt a baromállat trollt. Ne etesd! Ennek az is dicsőség, ha a szemeközé szarsz.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 21:48:56

@kvadrillio:
Ööö, izé, ez engem nem érdekel, ezér csak belekeztem az óvasásba!
Mondom: rossz helyen jársz!
Hüzz valami politikaji blogra, vagy mittomén....
Biztos találsz magadnak másik homokozót!
Ez nem a jó hely neked.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.11. 21:55:30

gratulálok
szép az új homár

biztos ezt akartad?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 21:59:23

Ehh, befejeztem.
Etessen valaki trollokat!44!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.11. 22:00:02

én tuti nem. megyek a másik homokozóba

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 22:05:14

@batgirl:
Nyem, ez nem nekem való debil!
Meguntam má!44!

Atörökk 2014.09.11. 22:08:57

Első szűrés megvót.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 22:15:04

@atörökk:
Te, az Igit hová csúsztattad be?
Eltűnt, mint a szamár a ködbe!444

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 22:22:26

@atörökk:
Hámmá hogy kérdezzem meg, ha nem látom?
Varázsúd elő!44!

Atörökk 2014.09.11. 22:23:03

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Jelöjjed megfelé fészbukkon ;)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.11. 22:32:38

@atörökk:
Jóvan, bammeg, de ha nem lesz igizad, akkó mit tegyek?

schlumbergerna 2014.09.11. 22:34:10

Magyarország jobban teljesít: már kilenc decibe belefér, amihez az elmútnyócévben egy liter kellett.
Mikor lövi már le valaki...

Aureliano Buendía 2014.09.11. 22:48:48

@M_R: én nem mondtam egy szóval sem, hogy a cébéások gáncs nélküli úriemberek/úrinők. Sőt, mikor az itteni profi átlényegült cébéává, egyből fos is lett. Minimum másfélszeres árakkal dolgoznak, és ezen az sem segít, hogy kisit kipofozták a boltot.

Én azonban most itt a posztoló irományára céloztam.

Aureliano Buendía 2014.09.11. 22:50:58

@kvadrillio: tudtad, hogy azt a tudatmódosító szert, amit a testedbe vittél, hazánkban betiltották?

Atörökk 2014.09.11. 23:05:52

@Aureliano Buendía:
Te meg ne itt nyomiskoggyál már.

P1sty 2014.09.12. 00:01:30

Béláim!! Nézzétek már meg a címkéket újra! Nem az van kiírva, hogy 1 liter tej, hanem 1 darab (!!!!) tej. A darab meg a literesből is 1 darab és a 900 milliliteresből is egy darab. Tehát a CBA észlelte a problémát és stílusosan így lépte át.

Én viszont zsigerből kerülök mindent, aminek az a legnagyobb marketingereje, hogy rajta van a piros-fehér-zöld meg "mgayar" meg "nemzeti" meg "őstermelős".

A magyarnál kevesebb szarabb élelmiszert kapsz manapság.

hobbitroll 2014.09.12. 00:07:07

@dr. phil. Sün‼ ツ: "A fajgyűlöletedre itt nincs vevő."
Pedig vó'na rá igény ... :D

hobbitroll 2014.09.12. 00:09:01

juteszembe .. ez a szűrés ... na, végre valami ami fejlesztés, jó irányba, értelme is van, ráadásul múkodik is.
Igaz, késtek vele a srácok "néhány" évet, de az álmoskönyv szerint jobb későn mint soha :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.12. 00:13:04

@atörökk:
Mwgszokta!
A másik meg nem teccik neki!
Majd hozzászokik.
Vagy nem, de akkó az is mindegy,...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.12. 00:16:05

@hobbitroll:
Ésmijért?
Ez a blog nem erről szólt!
Temetkezem.
Majd elfelejtem.

hobbitroll 2014.09.12. 00:33:36

@dr. phil. Sün‼ ツ: én kívánok Lnézést. Azthittem ismered :(

- Józsi bácsi, a maguk falujában van antiszemitizmus?
- Nincs, de igény lenne rá...

diszkriminans (törölt) 2014.09.12. 08:44:26

@CID: @alte trottel:
Igazatok van, utánanéztem, tévedtem. Ugyanolyan általánosan elterjedt tévhitet szoptam be, mint anno az, hogy Norvégiában nincsen orvosképzés. Csak az a fura, hogy egy időben élelmiszer áruismeretből is azt tanították, hogy tejporból készül. Na meg a másik, hogy anno a csernobili katasztrófa idején akinek jók voltak a kapcsolatai, az tudott régebbi tejport szerezni, ebből is arra következtettem, hogy akkor alapból is abból készül a tejpor, pedig valószínűleg más célokra gyártottak tejport is tejből (pl. bizonyos csokikhoz, süteményekhez, tejtermékekhez kellhet).

joska61 2014.09.12. 10:19:02

@töpörtő: Az is színesíti a választékot.
@hüjehalyó: Ugyehogyugye? :)

Bombaló 2014.09.12. 11:10:26

Az egységár (199 Ft/l) ettől még nem passzol.
Tudatos vásárláshoz élő példa:
Lidl - Pilos kakaós ital 500 ml, 159 Ft.
Mizo Top kakaó 450 ml, 229 Ft.
Egymás mellett a polcon a két termék. Gyártó megegyzik, majd nem meglepetésre az összetevők leírása is karakterhelyesen, szórendre is stimmel. (51% tej, permeátum stb...)
Ergo nagy valószínűsége van annak, hogy a benne rejlő matéria egyezik, hiszen csomagolást bármikor lehet váltani, a termék kémiai összetételének variálása egy gyártósoron már kényelmetlen lehet.
Összegezve: A Lidl saját márkás terméke 318 Ft/l, ugyanez "gyári" Sole-Mizo dobozban 509 Ft/l. Ez barátok között is 62% eltérés ugyanazért a löttyért.

Költői kérdésünk mára:
Mekkora extraprofittal dolgozik a Sole-Mizo saját márkás termékei esetében, ha feltételezzük, hogy a Lidl sem jószolgálati nagykövetként árulja adott áron a termékeit?

VT Man 2014.09.12. 11:51:25

A 9 decis tej átverés.

Hogy miért? Mert nem azért 9 decis, mert "csak így tudják megoldani", hanem azért, hogy a csőbe húzott vásárlókon gazdagodjanak.

Amúgy a literes magyar tej 240 Ft körül van, tehát ez alapból 10% extraprofit a 9 decis gyártónak.

VT Man 2014.09.12. 11:52:25

@P1sty:
"Béláim!! Nézzétek már meg a címkéket újra! Nem az van kiírva, hogy 1 liter tej, hanem 1 darab (!!!!) tej. "

Aha.

Meg 1 darab vaj.
1 darab olaj.
1 darab konzerv.

Bluemotion 2014.09.12. 12:12:10

Az egészből nekem csak az jön, le hogy mind cég elkezdi magyarosítani a termékeit, nem mint ha ettől jobb lenne a minőségük, de már minden magyar, hazai, piros-fehér-zöld :)

Aureliano Buendía 2014.09.12. 17:56:07

@atörökk: nem mindegy, hol vagyok nyomi?:D

István Tamasi 2014.09.12. 19:06:12

@CID:
Én nem beszéltem Gizike megbüntetéséről. Beszéltrem arról, hogy aki hibázott az viselje a következményét ahogy én is tettem amikor hibáztam. A cég/üzlet büntetéséről beszéltem akkor, ha nem hajlandó egyből elismerni a hibát és kompenzálni a vevőt illetve ha halmozottan vagy ismételten követnek el hibát.

alte trottel 2014.09.13. 02:21:22

@diszkriminans: Annyi alapja van, hogy még az első olajválság előtt a nyugat-európai tej-túltermelés levezetésére megfelelő eszköz volt a tej porítása , mivel kisebb helyen, olcsón tárolható, segélyszállítmányban olcsón elvihető a világ másik felére és szükség esetén tejet lehet belőle csinálni. És abban az időben az olcsó tejpor (dotált tejből olcsó energiával) rengeteg állati takarmányban volt alkotórész.

Fejesrob 2014.09.14. 16:37:05

Nem "elélveznek" a magyar terméken te ostoba, hanem azt akarják, hogy megmaradjon a munkahelyük, a tied is.

Más kérdés, hogy a CBA-t ezért 1 hónapig bojkottálom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.06.20. 16:55:40

@ptspts:

Kaukázusi kefírnél van 500 milliliteres és 450 grammos, persze más gyártótól.

Mivel a fajsúlya nagyobb a vízénél, a 450 grammos még 4.5 decis sincs.

halaloszto 2015.06.21. 21:15:58

@Tiborfalvi Tibor: iszaonyat elfáradsz, ha állandóan nyitva kell tartsd a szemed. ki lehet védeni az ilyen aljas trükköket, csak fárasztó. a végén nem marad energiád élni meg normális dolgokat csinálni. ezért mennek el az emberek ebből az országból. mert az a normális ha arra tudsz koncentrálni amihez értesz, amiben alkotsz, amiben termelsz, nem arra megy el az időd hogy figyelj hogy ne b@sszanak át.

Vajk
süti beállítások módosítása