Gyuri és családja három hete nyomja tévé, net és telefon nélkül, ami talán kibírhatónak, ha az ember mondjuk újságíró és pénzt kap érte, vagy önszántából csinálja, hogy megtalálja önmagát, de szegény Gyuri a Telekom rendszerátállása miatt van kütyük nélkül, ráadásul otthoni lábadozás közben. Még belegondolni is rossz. Írunk a T-nek, hátha kiderül valami a meddigről, addig is várjuk az esetleges sorstársak jelentkezését is.
Kedves Homár!
19. napja érzem úgy, hogy a Magyar Telekom túszul ejtett és nem látom a kiutat. Minden erőforrásunkat összeszedve vettünk és helyre hoztunk egy lakást, amibe augusztus utolsó hetén beköltöztünk. Feleségem már hetekkel előbb megrendelte az internet/TV/telefon kombinációt a környékünkön egyetlen létező szolgáltatótól: a "T-Home/T-Com/Magyar Telekom" soknevű, lila-színű, semmittevő gittegylettől. Innentől hívjuk "T"-nek, mint TEHETETLEN, vagy TETŰ. Eddig ez volt az első (és ma már tudjuk, hogy az utolsó) tapasztalatunk e híres szervezettel. Kapcsolatunk ráadásul akkor jól indult. Megígért időben jöttek, szereltek, kapcsoltak és mire költöztünk minden működött is, kivéve saját magamat, én ugyanisn költözködés helyett sajnos kórházba kerültem.
Amikor már előre látható lett mikorra engednek ki a kórházból, drága feleségem, aki mindig, mindenben megpróbálja számomra a legjobbat elérni, felhívta a T-t és telefonon kibővíttette a TV szolgáltatást néhány ismeretterjesztő csatornával, hogy lábadozásom közben nehogy unatkozzak. Eme tisztalelkű, nemes és jó-szándékú cselekedetnek azonban csak egy, nemvárt, de katasztrofális következménye lett: kálváriánk a T-vel elkezdődött.
A megrendelés után pár nappal, pontosan 19 napja, a kórházból hazaérkezésem reggelén, rádöbbentünk, hogy a lakásban sem a telefon, sem az internet sem a TV nem működik.
Egyből hívtuk is a T-t, ahol nagyjából a következőket tudtuk meg: valami belső rendszer átállás van náluk és mivel mi pont eközben akartunk csomagot változtatni, hát rászúrtunk, mert sajna ez azzal jár hogy mindent kikapcsolnak. A kollégának szólnia kellett volna erről, amikor megrendeltük a csatornákat. Ha nem szólt, hát akkor bocsi. Mindenesetre azzal ne is húzzuk egymás idejét, hogy megbeszéljük mikorra lesz mindez helyreállítva, mert ezt a T-nél senki nem tudja és nem is fogja megmondani.
Azóta 19 nap telt el. Mi minden nap 2-3-szor felhívjuk a T-t, minden nap különböző ügyfélszolgálatosokkal beszélgetünk általában inkább szomorú, mint agresszív hangnemben (bár a minimum 50 beszélgetés során egyszer elsüt egy "kib****tt" is a részünkről, amit az ügyfélszolgálatos azonnali vonalmegszakítással nyugtázott) és minden alkalommal azt az információt kapjuk, hogy nincs információ. Tudják, hogy nincs szolgáltatás már 19 napja, tudják, hogy mi a probléma, de nem tudják, hogy az "informatikus kollégák" ezt mikorra tudják megoldani. Arra, hogy ez napok, hetek, hónapok, vagy évek kérdése, nem hajlandók válaszolni. Szintén nem hajlandók más, egy ehhez a problémához esetleg jobban értő kollégát kapcsolni. Hajlandók azonban panaszt felvenni csak hát a passzfelvételt vagy csak a szemünkbe hazudják, vagy az égvilágon semmit nem ér.
Sajnos ők is tudják azt amit mi: hogy 2014-ben Budapesten van olyan hely ahol a fogyasztó teljesen ki van szolgáltatva, mert csak egy szervezet(len)től tud rendelni TV-t, internetet és telefont. Semmi nem hatja meg őket. Hiába mondom, hogy az egész lakás riasztórendszere a telefonra és az internetre épül. Hiába mondtam, hogy a cégem felajánlotta, hogy dolgozhatok otthonról, de mivel nincs internet, ehelyett kénytelen voltam betegszabadságot kivenni (csökkentett fizetéssel). Hiába mondom, hogy a szerződés szerint 72 órájuk van a szolgáltatást visszaállítani. Ezeket semmi nem hatja meg, mert tudják, hogy az égvilágon semmit nem tudok tenni ellenük. Nem fizetem ki később a számlát? Kikapcsolnak és soha nem lesz TV-m/telefonom/internetem.
Vannak megértő, agresszív, pofátlan és segítőkész ügyfélszolgálatosok is. Annak ellenére, hogy ő tőlük mi eddig semmi használható információt nem kaptunk és több ízben hazudtak is (pl. "ma délután visszahívom", "már a problémát meg is oldottuk") a T-nél nem ez a fő gond. Inkább az, hogy nem lehet senki máshoz fordulni. Nem kapcsolhatnak olyan munkatársat, aki bármit is tud. Az írásos panaszra nem reagálnak (az egyik telefonos szerint azért mert 30 napjuk van rá). Így nagy baj esetén is (és szerintem a 19 nap mind az én mind a T szempontjából "nagy bajnak" számít) az ügyfél "csak" ugyanazokkal tud kommunikálni, akiknek az igazi feladatuk az hogy elmagyarázzák milyen rohadt jól jár az ember, ha családi +++ csomagot rendeli meg az alaphoz képest.
Végezetül elnézést kérek a levél hosszúságáért és mivel egy párszor azt mondták/hazudták a T-nél, hogy sokan vagyunk ugyanebben a helyzetben, kérném, hogy jelezzék, ha másokról is hallottak. Én eddig a médiában nem találtam arról hírt, hogy T átállási gondjai miatt sok embernél nem lenne semmilyen szolgáltatás, ezért gondolom, hogy ezt csak nekem hazudják, hogy valamivel megmagyarázzák ezt az irdatlan hosszú semmittevést.
Tisztelettel:
M Gyuri
UPDATE 09. 23. 14:09
Jelentkezett nálunk a Telekom, hogy kivizsgálják az ügyet.
Az utolsó 100 komment: