Tékozló Homár

Kiskorúval módosított szerződést a Telenor

2014.10.06. 14:34 | Homár Hilda | 41 komment

Telenor_logo.jpg

Amilyen rég volt Telenoros sztorink, olyan durva az alábbi becsapdázás. Előfizető és előfizetői kód nélkül, kiskorúval a vonal végén csomagot módosítani? Ezt vajon hogy gondolta az ügyintéző?

Kedves Homár,

A Telenor mobilszolgáltatónál van az előfizetéses telefonszámom, a saját nevemen. Egy éve a kiskorú fiam feltöltőkártyás előfizetését bevettem a csomagba, így az is havidíjas lett, egyben fizetem a két kártya költségeit.

Idén augusztusban miközben a gyerek nyaralt a rokonoknál, felhívta a Telenor ügyintézője, és engem keresett. Miután gyermekem bemutatkozott, és közölte hogy ő a fiam, az ügyintéző még meg is jegyezte, hogy ezek szerint nem ő az előfizető, csak a telefon használója, ennek ellenére rábeszélt a gyerekre egy magasabb előfizetési csomagot (több internet, korlátlan facebook), amelynek a havidíja a duplája a jelenleginek, és anélkül, hogy a gyerek tudta volna az ügyfélbiztonsági kódot, meg is kötötte vele a szerződést az én előfizetésem terhére, olyan kifejezéseket hazudva a telefonban, hogy ezt akár egy próbának is tekintheti, mert ha nem tetszik, akkor ugyanolyan (azaz kétszerese a mostaninak!), vagy magasabb! díjszabásra lehet váltani egy éven belül, amíg tart a hűségidő.

Szerencsére a fiam egyből felhívott, így bevágtattam személyesen a Telenorhoz, ahol először azt mondták, hogy ügyfélbiztonsági kód nélkül nem kötnek telefonon szerződést, pláne hogy nem az előfizetővel beszélnek telefonon, de miután beléptek a rendszerbe, ott már látták, hogy megtörtént a módosítás, amit azonnal töröltettem is. Panaszt tettem, amire levélben sajnálkozásukat fejezték ki az „általam! kért előfizetési csomag módosítása miatt”, és közölték nem adhatják ki az előfizetésem módosításának a hangfelvételét, mert nem velem beszéltek!

Többszöri levélváltás után tértivevényes levélben küldött szülői nyilatkozat és kérelem után szeptember végén megkaptam a hangfelvételt, amit „csak magáncélra” használhatok fel, azaz töröljem ki vele a seggem.

Azért írom ezt meg a Homárnak, mert biztos vannak olyan olvasók, akiknek az előfizetésükben családtagjaik telefonszámait is bevonják, vigyázzanak, mert a Telenor leszarja az ügyfélbiztonsági kódot, és azt, hogy kivel szerződik, ha arról van szó, hogy több pénzt húzhasson le az ügyfélről.

Üdvözlettel:

József

UPDATE itt hallgatható meg a felvétel 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2014.10.06. 14:48:56

Kiskorú nem jogképes. Így a szerződés semmis.

senkiszerelme (törölt) 2014.10.06. 14:52:18

Mindhárom szolgáltatóhoz volt/van szerencsém az elmúlt 14 évben. Telenor=Vodafone= soha többé hozzájuk. T-Mobile egy fokkal jobb, náluk még nem volt semmilyen panaszom.
De mindhárom nagyon ügyesen hátulról megkerülve tudja erőltetni az "akciós" ajánlatait.

gabors 2014.10.06. 15:03:25

baromi egyszeru csaladtagokat betanitani hogy "ez nagyon jol hangzik" kuldjek el az ajanlatot papiron a cimre mert telefonon semmitlyen szerzodest nem kotunk

En mar evek ota igy csinalom a valoban elonyos es ertelmes ajanlatokat 99%-ban megkapom irasban .... szepen atolvasom

Aztan ha kerdesem van akkor EN HIVOM fel oket nem forditva.
es volt nem egyszer hogy egvaltoztattam az akkori szezodest ... volt telefon is ilyen de a ket legutobbi a hazbiztositas (berendezesekkel egyutt) es az auto biztositas (CASCO-val) ....

Telefonon semmi ilyet nem szabad csinalni foleg ha nem Te hivod oket .... egyszeruen azt mondjak hogy nem kerdezted meg ezt vagy azt ....

Atörökk 2014.10.06. 15:08:28

@gabors: így-így, bármilyen csoda ajànlat van, küldjék el íràsban. Aztán eldöntöm kell-e.

töpörtő 2014.10.06. 15:15:03

@senkiszerelme: Majd lesz a T-vel is meglàsd.

Keményen Trollkodó Kisember 2014.10.06. 15:25:25

Nem szorosan ide kapcsolódó, de nekem az OTP-hez kellett "befáradnom", mert egészségpénztári tag vagyok a munkahelyem jóvoltából, és a pénzmosás elleni tv. miatt igazolnom kellett magam. Lényeg a lényeg, hogy a személyes megjelenésemet arra is felhasználta az ügyintéző, mindenféle OTP-s akciót, biztosítást próbáljon rám tukmálni, nyissak számlát, fektessek be, kössek biztosítást, stb... Amikor a Postára megyek csekket befizetni, vagy levelet feladni, akkor dettó ugyanez megy, kiegészítve a sorsjegy eladással. Nem értem miért kell ilyenekkel zaklatni az ügyfeleket, ha egyébként egészen más céllal ment oda! Ez kb. olyan olyan, mintha valaki meg szeretne inni egy jóféle pálinkát valami szórakozó helyen, de helyette inkább főétellel akarják megetetni.

bumbi 2014.10.06. 16:05:21

Fogyasztó panaszt tesz a fogyasztó védelemnél az meg bírságolja a szolgáltatót...

szmoker (Homo Trollicus) 2014.10.06. 16:07:08

@Atro: mer a manáger uraságok kitalálják, és ha Mancika nem kérdezi meg, kirúgják.
Nem a manáger uraságokat, hanem Mancikát.

Benoke2 2014.10.06. 16:18:35

Konkrétan velem is eljátszották, csak felkészítettem a családot erre. Asszony elhajtotta őket a sunyiba, hogy őt ez nem érdekli, csak telefont használja engem zaklassanak a kérdésben, engem persze nem hívtak fel, csak miután egy problémás ügyben megpendítettem, hogy kilépek 10+ év után ha nem oldják meg. Sajnálkozás volt megoldás nem, szóval próbálkoztak hogy rámsózzanak minden sz@r -t persze hűséggel ment volna minden, hűséget max új szolgáltatónál vagyok hajlandó kötni, ha ez nekik nem elfogadható, akkor pápá... 4számom volt engem soha a másik 3 számot rendszeresen hívták ajánlatokkal, holott egyikükkel sem állt szerződésben a Telenor. Az a szerződés semmis amit nem a szerződüött ügyféllel módosítanak, mi több szerződésszegés, hiába, ha nem módosítják vissza lehet bírósághoz fordulni sokat nem kell cécózni, mert erre mennek, hogy úgy sem csinál balhét az ember. Minimum békéltető testület ha nem hajlanak a korábbi szerződés helyreállítására, a hogyant meg oldják meg a rendszerüket nyeljék le keresztbe. Ha a béke megvan, akkor szolgáltató váltás... Bár igazából a többinél is van baj bőven főleg a vezetőséggel, ugyan az a hülye banda van mindháromnál csak váltásban cserélődnek egymás között :)

chili wili 2014.10.06. 17:16:45

Hát ha valami, ez bizony megérne egy pert. Ez kb minden határon túlmegy, a tisztességtelenség ilyen fokára már szavak sem nagyon vannak.

mildi 2014.10.06. 17:39:25

közszolgálat on:
hatósági eljárásban a kikért hangfelvétel felhasználható.
szóval hiába ijesztget a szolgáltató azzal, hogy csak magáncélra használható a hangfelvétel, ne ugorjatok be neki. ez annyit tesz, hogy ide vagy a fészre nem teheted ki.
de ha perelsz, vagy fogyvédhez fordulsz, ott igenis felhasználható.
közszolgálat off

gabors 2014.10.06. 18:02:31

@Benoke2: erre gondoltam en is csak a szamlatulajnak legyen lehetosege barmit is valtoztatni azt sem telefonon keresztul.

Az hogy szemelyesen bemenni az mar durva lenne de papiron levelben (masolatot otthon megtartva vagy pdf ..) oszt jonapaot.

De valoban eredemes lenne +baszatni oket a a posztolo mindezt le tudja papirozni ... mert ha ebbel az egy esetbol talan semmi nem lesz. Ha van 100+ hasonlo kiskoruval probalkozas abbol mar komolyabb bunti is lehet a fogyasztovedelemtol.

Persze nem tudom Orbanisztanban mit is lehet ez ellen tenni.

SilverJoe 2014.10.06. 19:15:32

Sziasztok,
Én küldtem be a postot. Azt írták a levélben, hogy mivel az alkalmazottjuk és a Telenor adatai vannak a hangfelvételen, ezért csak saját célú felhasználást engedélyeznek. Mivel a hangfelvételen se az alkalmazott, se a telenor semmilyen olyan adata nem szerepelt, ami ne lenne fent a nyilvános weboldalukon, ezért regisztráltam egy domaint, és feltettem a hangfelvételt csak úgy saját célra. Talán okulnak belőle, és másokat nem szívatnak meg.

mildi 2014.10.06. 19:27:19

@SilverJoe:
hallod, te direkt szívatod magad?
pont ezt nem lehet. én az ő helyükben ezért simán perelnélek.
pluszban rohadtul nem fognak okulni belőle. amiből okulnának, az egy hatósági eljárás.

D-verse 2014.10.06. 19:42:07

@SilverJoe: Miből gondolod, hogy ez az egész cég sara, és nem egyetlen ámokfutó értékesítőé? Miért mentél be személyesen az irodájukba? Te tudod a biztonsági kódot, nyugodtan reklamálhattál volna a callcenteren, kábé 5 perc ráfordítással.

Zirowe 2014.10.06. 19:42:13

Hulyeseg, telenor nem kotheti ki, hogy a jogsertese ellen ne lehessen hasznalni a hangfelvetwelt, szoval nyugodtan lehet kuldeni a megfelelo szerveknek a megkereseseket, ugyintezot meg minimum kirugatni.

VonBraun 2014.10.06. 20:07:42

Kizárólag egy kifejezés alkalmazásával és felhasználásával lehetséges velük értelmesen beszélni, nekem legalábbis ez vált be: rendőrségi feljelentés. Ezt követően rendkívül ügyfélbarát tud lenni a rendszer, olyan, amilyennek enélkül is lennie kellene.
Egy rövid sztori: vitás, ún. számlatartozás körüli huzavonám velük. Jobbnak láttam az "okosabb enged" elvet követni, ezért befizettem az általuk követelt összeget úgy, hogy az ügyintézőjük tanácsára a márkaboltjukban tettem, vagy bárhogy is hívják ezt. ~ napra pontosan egy év múlva végrehajtást kértek a befizetett összegre és a kamataira a fizetésem és vagyontárgyaim terhére. Sajnálatos, de megérthető módon (a befizetési bizonylat birtokában) az ügyletben érintett minden résztvevőt _azonnal_ b. feljelentéssel szándékoztam illetni, ennek az érdekelteknél hangot is adtam, ezt követően - lásd fent - azonnal meg tudott jelenni a szürke hétköznapokon hiányolt ügyfélbarát hozzáállás. Ez az egy, ami hatni tud rájuk vitás helyzetben, azóta a márkaboltjukban kitüntetett figyelemmel, de legalábbis figyelő tekintettel követik a jelenlétemet, pedig nem ez lett volna a cél.

A posztoló esetében egy jó ügyvéd a jövő nyári tengerentúli utat, plusz az éves konyhapénzt, meg még néhány fillért ki tud nyerni az ügyletből. Ez annyira magas labda, hogy kár lenne pattogni hagyni.

SilverJoe 2014.10.06. 20:11:42

Ha perelnek lelkük rajta, állok elébe. Semmilyen adat nincs a felvételen ami titkos lenne, csak a sunyi lehúzás, a beszélgetésben amivel behülyít egy kiskorút.

SilverJoe 2014.10.06. 20:14:35

@D-verse:
Felléptem az online felületre, ahol ott van hogy az utolsó frissítés 5 perccel azelőtt volt. Semmilyen nyoma nem volt annak, hogy az előfizetésemet módosították volna. Hívtam az ügyfélszolgálatot, ahol 10 percig csak várakozóban voltam, felbasztam az agyam, és bementem személyesen. Ott először szinte kiröhögtek, hogy nehogymá azt gondoljam, hogy nélkülem módosítják az előfizetésemet főleg nem telefonon ügyfélbiztonsági kód nélkül. Utána belépett a rendszerbe, és mondta nini, itt van...

SilverJoe 2014.10.06. 20:17:10

Call centerről annyit, hogy amikor írásban is panaszt tettem, azt válaszolták, hogy nagyon sajnálják, hogy az általam kért módosítással probléma adódott. Hagyjuk Ibolykát aludni...

uns97 2014.10.06. 22:14:49

@senkiszerelme: hat pedig ha hiszed ha nem, vannak a Tmobile-lal is gondok nem is keves... Tehat az is kuka. Sajnos mind a 3 mobilszolgaltato csak addig szereti az embert mig fizet (lehetoleg egyre tobbet :D) aztan ha gond van akkor hamar mellekvaganyra kerul az ugyfel a maga sokszor nem keves husegidejevel egyutt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.10.06. 22:26:42

@mildi: Ugyan milyen jogcímen perelnél?
Személyiségi joga nincs az ügyintézőnek, mert egy cég nevében jár el. Hitelrontást nem követ el a felvétel kirakásával, mert a felvételen nem mondja azt, hogy "a szemét telenor át akarja verni az ügyfeleit".
De még ha mondaná is, sajnos úgy néz ki, hogy az állítás lehet, hogy megállná a helyét.
Akkor hova perelnél?

SilverJoe 2014.10.06. 22:35:30

Az van, hogy a felvételen az ügyintéző megkérdezi velem beszél-e. A gyerek mondja hogy nem, és bemutatkozik. erre az ügyintéző mondja hogy akkor ezek szerint nem Ön az előfizető, nos tarifacsomaggal kapcsolatban hívom...
Ráadásul pofátlanul azt állítja a beszélgetésben, hogy ez olyan mint egy próba, ha nem tetszik, egy éven belül be lehet cserélni ugyanerre az összegűre vagy drágábbra:) na az ugyanolyan összeg a duplája a jelenleginek, amit felfelé módosított 1 év hűség mellett. A felvételt úgy kaptam meg a Telenortól, hogy már gyárilag nem volt benne az ügyintéző bemutatkozása.
Más adat nem igazán hiszem, hogy sérti a jogokat, hacsak nem az enyémet, mert mégiscsak az én előfizetésemről van szó.:)

Figyel Castro 2014.10.06. 22:55:40

UPC, vagy 5 evvel ezelött: anyam megkert, modositsam a csomagjat valami occobbra. Üygyintezö felveszi, beazonositja a szerzödest par adattal (semmi kod v. ilyenek, szemelyes adatok csak, anyja neve, stb. ), majd közli, hogy anyam beikszelt valamit a szerzödesen anno, hogy csak maga jarhat el. Kösz, viszhall. Letesz, ujrahiv, B.A-ne vagyok, szemelyes adatok ujra, modositas kesz. Mejd ugyanezt a nagyanyamnak is.
Mindazonaltal a poszter esete durva...

GhostBusters 2014.10.06. 23:38:56

Perelni azonnal! Tennivaló nincs az ügyvéd felkeresésén, és némi konzultàción kívül. A többi a kialkudott sikerdíjért elintéződik :)

dr.zsírvágó 2014.10.07. 08:43:27

Tanítsd meg a kiskorú gyerekednek, hogy telefonba idegennek nem mondunk igen.

SilverJoe 2014.10.07. 09:01:14

@dr.zsírvágó:
Könnyebb lenne a felnőtt ügyintézőknek megtanítani a továbbképzéseken, hogy csak az előfizetővel tárgyaljanak. A gyerekem udvariasan végighallgatta a süket szöveget, hogy korlátlan fészbuk, meg több internet, meg hogy csak csak próba...
Persze saját kárunkon tanultunk, ezentúl hívhatják nyugodtan, de eddig eszembe se jutott volna hogy ilyen előfordulhat.

SilverJoe 2014.10.07. 09:09:11

@Atro:
Képzeld el, hogy bemész ügyintézni, addig a gyerek beül a játszósarokba - mondjuk az a piros banknál van csak-, de mire végzel és érte mész szól, hogy amíg sorban álltál jött egy bácsi, és kötött neked egy új folyószámla szerződést a régi helyett, igaz, hogy dupla áron, de 1 évig lecserélheted drágábbra ha nem tetszik:)) Nem lenne olyan ingered, hogy felborítasz egy pultot? :))

ex-dr. vuk 2014.10.07. 09:31:52

"amit „csak magáncélra” használhatok fel"

Tevedes, birosagon bizonyitekkent felhasznalhato. Erre nem vonatkozik semmilyen korlatozas.
De egyebkent az ugyintezo hangjanak elvaltoztatasaval publikalhatod is (amennyiben a fiad hangjanak publikalasaba beleegyezel/-ik). Sot, a felvetel atiratat is kozolheted, az nem utkozik semmilyen szemelyisegi jogi torvenybe.

Csigorin 2014.10.07. 09:33:01

@dr.zsírvágó:
Apu azt mondta hogy a telefonban mindenre mondjak nemet!!
Ertem, ertem, es apu nem banja ha haromszorosara emeljuk a havidijat. ?
Nem!
Koszi, viszhall :)

SilverJoe 2014.10.07. 09:56:47

Az a legnagyobb baj, hogy a gyerek érezte szarul magát, mert a hívás közben azt gondolta, hogy milyen tök jó, biztos meg lesz dicsérve, meg ez nem is olyan nagy dolog, ha ő is dönthet benne. Amire nem számított, hogy átverik, és hazudnak neki. Szerintem sok felnőtt is bekajálta volna.
Ha úgy hívta volna fel az ügyintéző, hogy a telefonálási szokásait megvizsgálva kurvára nincs szüksége erre a csomagra, de kétszer annyiba kerül, és egy évig nem lehet helyreállítani az eredetit, és különben sem ér annyit az a csomag neki, amennyivel többe kerül, nem hiszem, hogy igent mondott volna. Így nem szidtam le egyáltalán, jobban berágtam a Telenorra, akik ahelyett hogy írtak volna volna egy levelet, hogy sorry balfékek voltunk, próbálták a jelentőségét csökkenteni, és bagatellizálni a dolgot.
Van ügyvédem, ez ügyben szinte naponta beszélünk, pert nem szándékoztam indítani, de néhány fogyasztóvédelmi hivatalos eljárás a megfelelő helyeken valószínű belefér.

Netuddki. 2014.10.07. 10:03:49

"szeptember végén megkaptam a hangfelvételt, amit „csak magáncélra” használhatok fel"

Akkor magáncélból mellékeled a felvételt a nagy népnemzeti hírközlési hatósághoz benyújtott panaszod mellé...

Hentes pékné módra 2014.10.07. 10:13:40

Nekem a telefonom rögzít minden hívást. Mikor egy ilyen hülye elmondja, hogy tájékoztatom, hogy a hívását rögzítem, én is mondom, hogy szintén tájékoztatom, hogy rögzítem a hívást, és rögtön leteszi mind :D "Ezt nem teheti meg" "Ehhez nincs joga" Dehogynem, azért mondom neki előre :D

nyugatnepe.blogter.hu 2014.10.07. 10:15:12

a t-homeról is vannak érdekes sztorik

joska61 2014.10.07. 10:15:13

Ez ezeknél az idióta telefonszolgáltatóknál nagy divat, hogy telefonon kötnek szerződéseket. Aztán meg módosítani, kisebbre cserélni, stb, csak személyesen, meg postai úton. POSTAI ÚTON... Kérdeztem tőlük, hogy komoly? Maguk az internetszolgáltatóm is...

SilverJoe 2014.10.07. 13:28:34

@Polifenolok antioxidáns hatása:
Az nem lenne etikus, de elküldöm a Homárnak.

dr.zsírvágó 2014.10.07. 13:55:13

@Csigorin: Telefonos üzletkötésnél úgy kell kérdezni, hogy a válaszodnak egyértelműen igennek kell lennie.

Lejer Márta 2014.10.07. 20:35:21

@bumbi: Próbáltad már? Én igen. Nagy titkot árulok el, ha azt mondom: nem vált be?