Tékozló Homár

Csalás vagy tágulási tartály áll az extratankolás mögött?

2014.10.10. 14:51 | Homár Hilda | 163 komment

unnamed (17).jpg

Arnold autója úgy benyelt egy csomó benzint, mint a sicc, gazdája pedig azonnal csalást és NAV-ot kiáltott eléggé  házmesterkedő hangvételű levelében. Én a focihoz természetesen értek, az autókhoz viszont nem, ezért elolvastam az Arnold által is említett korábbi Homár-poszt kommentjeit. Ebből tudom, hogy bizonyos autókon van egy varázspöcök, meg, hogy a kutakon már nem olyan egyszerű csalni, mint 20 éve, ezért azt gondolom, hogy Arnoldnak nem feltétlenül van igaza, de ki tudja. Másnak mik a tapasztalatai a helyen?

Kedves Homár!

A mai napon tankoltam az AVIA kútnál, a Gvadányi út 67. sz. alatt. Csak kezelő töltheti a tankot, ami kicsit fura a mai világban. Az ár viszont jó volt, 400,-Ft/liter, szóval tele kértem a tankot.

Tudtam, hogy a nálam lévő 22 ezer forint bőven elég lesz. Mivel még volt a tankban, kb. 50 literre saccoltam, mire megtelik. 55 liternél szóltam a kutasnak, hogy álljon le, mert az már 22 ezer Forint.
Kifizettem, s mikor eljöttem, láttam, hogy a benzinmutatóm alig több, mint háromnegyedig van. Ismerem a kocsimat, tudom, ha a benzinjelző kigyulladása után még 20 km-t megyek, akkor kb. 50 litert lehet rátankoni. Engem tehát minimum 5 literrel, azaz kétezer forinttal vágtak át. De valószínűleg többel, hiszen még így sem lett tele a tank!!!  

Mivel a blokkot otthagytam, mert nem gyanakodtam, ezért nem is mentem vissza, mivel nem láttam értelmét. Viszont egy szúrópróbát megérne egy felügyelettől, hivatalos mérőedénybe kikérni mondjuk 5 litert. Számításom szerint kb. 10%-ot csalnak el, tehát öt liter helyett max. 4,5 liter jönne ki a csövön...de lehet, hogy annyi sem. 

Jó biznisz ez, mert forgalmas kút, tekintve az olcsó árat, és mikor én tankoltam, tele is volt mind a hat beállás. Szóval, számításaim szerint két percenként fizet valaki a kasszánál, akit minimum egy ezressel lehúznak. Azért számolom a legkisebb összeget, hogy ne vádolhasson senki rosszindulatú túlzással. Ez ugye óránként 30 ezer, nyitva 6-20 óráig, tehát 14 órát... hajnalban és este már kevesebben vannak, tehát "csak" 10 órával, óránként 30 ezerrel számolok. Az bizony napi 300 ezer, havi 9-10 millió körül jön ki, adómentesen...a cég neve Zsonikó kft, ajánlom a NAV szíves figyelmébe! Nem is kell messzire menni, elég átsétálni. Ugyanis telekszomszéd a NAV, leánykori nevén Apeh... ők is biztosan tankolnak náluk rendszeresen. Ahogy mondani szokás: ehhez aztán már tényleg pofa kell!!!

Ráadásul a biznisz háborítatlanul megy legalább hat éve (!), amint az egy 2008-as homáros cikkből kiderül: http://homar.blog.hu/2008/08/28/az_avia_kutnal_50_litert_fer_a_45_literes_tankba

Üdvözlettel:
Arnold
Budapest

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Black Hole 2014.10.11. 22:09:32

@atörökk: teljes már itt a terror! Már @megamen: sem meri azt írni, hogy pina. Szerintem itt a világ vége :-(

Atörökk 2014.10.11. 22:11:54

@Black Hole:
Ehh, gyáva népnek nincs hazája!
PINA! PINA, PINA, PINA!4!!

Black Hole 2014.10.11. 22:16:44

@atörökk: ez igen!! Kipróbálom én is!
PINA! PINA, PINA, PINA!!44!!

Húúú, ez fasza vót! :-D

megamenn 2014.10.11. 22:33:13

@Black Hole: látom ennek alaposan utánanéztél csak a lényeget nem értetted meg, szerintem fuss neki mégegyszer. nem lepne meg ha fizikatanár lennél.

Black Hole 2014.10.11. 22:48:58

@megamen: kicsit mellé nyúltál, bár nem nagyon. Kémikus vagyok, de általános iskolában fizika szakkörre jártam, viszont az ide vonatkozó kommentek írásban a matematikus barátom segített. :-)

Der Sün!! 2014.10.11. 23:23:40

Nekem fizikaszertár vót a jelem az oviba!
Ebbű tudom, hogy a benzin nem tágul, hanem robbanik.
Az hány pontot ér?

Atörökk 2014.10.11. 23:27:41

@Der Sün!!:
Azt bezony rosszul tudod, mer' a benzin az nem robbanik, hanem csak ég. Max. akkó robbanik, ha össze van nyomva, de akkor más cucc is kell mellé, merhogy folyadék, azt meg nem igen lehet összenyomni.

Der Sün!! 2014.10.11. 23:39:14

@atörökk:
Háppedig robbanyik!
A gázolaly is!
Mihelyst nem tele van a tank, az robbanyik, mind a PINA!
Errű má meggyőztek annó..-....

Aureliano Buendía 2014.10.11. 23:40:19

Ej, ha ezt a drága emlékű Öveges professzor láthatná, menten elfutná a szemét a könny a meghatódottságtól.

Atörökk 2014.10.11. 23:49:04

@Der Sün!!:
A gázolaly főleg nem!4!!
A pine megpediglen szintén nem robbanik, hanem harap!

Der Sün!! 2014.10.11. 23:59:18

@atörökk:
De robbanyik a gázolaly is!
Kérdezzed meg az Igit!44!
Nekem egy barátom meg akarta nézni a sötétbe, hogy meddig van a tank a zifába!
Öngyújtóval.
Oszt lepökűte a pofályát, vagy fél évre...

Der Sün!! 2014.10.12. 00:00:26

Ja, illyen visszacsapó szelep, meg édesannya nem vót akkó még.

Black Hole 2014.10.12. 00:07:35

Mert nem szabad gázolajos tankba gázöngyújtóval világítani, csak benzinessell!44!

Der Sün!! 2014.10.12. 00:21:04

A gőzök robbannak, nem a benyzin, vagy a gázolaly.
Az má csak rásegít!4!44

fingerbangs 2014.10.12. 00:28:23

haverom kutas, sok trükkjük van, akit lehet átvernek, főleg az ilyen kis kutak

Der Sün!! 2014.10.12. 00:35:23

Namostan megtekintettem a kedvencem, itten má minden robbanyik!4!!
www.youtube.com/watch?v=X9s_CQx4ylU

Black Hole 2014.10.12. 00:44:53

@fingerbangs: fillérbaszó koromban jártam egy kis kútra Fehérváron. Jelentősen olcsóbb volt a benya. Ott mennyiségre biztos nem vertek át. Csak gyakran kellett járni tankolni. Két tankolás között aztán kifigyeltem a fogyasztást, és tíz liter felett volt. Legközelebb elmentem másik kútra, és vissza is állt a normális hét literre. Szóval, figyelni kell!

gabors 2014.10.12. 01:49:09

@Black Hole: ezt kifejtened egy kicsit ??

"50 liter 95-ös benzin már csak 44,17 liter."

ha 'kilo' merem meg es kevesebb "liter" kell meg ertem is ... de hogy a liter mint terfogat egyseg hogyan valtozik a homerseklettel nem igen ertem ..

ha ugy erted hogy feltoltok egy egy literes mercet 50C fokon benzinnel majd lehutom 10C-ra es a merce 44.7 fog mutatni akkor ertem .... de nem atfolyasmerovel adjak a benzint ??? vagy az is homerseklet modulalt lenne ?? KETLEM

Black Hole 2014.10.12. 01:58:00

@gabors: szerinted ezt én mennyire írtam/vettem komolyan? :-)

gabors 2014.10.12. 02:33:42

@Black Hole: rendeben de most megint megneztem semmi :-) nem utalt az ironokra ... az hogy anyag homerleklettel aranyosan tagul ez teny .... azert eszrevehettem volna hogy +10% terfogat valtozast irtal 40 fokra !!! (igazad van eszrevehettem volna hogy komolytalan magyarazattal alltam szemben )

gabors 2014.10.12. 02:36:49

amugy mi van a blogmotor nem mutatja hogy hany hozzaszolas volt mar vagy tenyleg nem ertuk meg el a szazat ???

en nem szurok senkit nem ettol lehet ...

????

a posztolot lehet mar ??

amugy nem ertem miert megy barki is tankolni oda ahol nem maga toltlheti a tankot

(persze mondjuk New Jersey-ben meg ez a szabaly amit utalok mert felirok minden tankolast es probalom pont egy kattintassal csinalni)

Black Hole 2014.10.12. 02:59:08

@gabors: basszus, hasból írtam a számokat, nehogy elkezdj matekolni :-)

A lófa szára 2014.10.12. 06:40:14

Egyszerűen, a legközelebbi kútnál-vagy ugyanott - rá kellett volna tankolni. Rögtön kiderült volna, ogy valóban tele van, vagy a műszer rossz.
Persze könnyebb összeesküvés elméletet gyártani, mint utánajárni.

A lófa szára 2014.10.12. 06:44:24

@Der Sün!!:
Téged félrevezettek az oviban! Gyökér volt az, nem fizika szertár.

Bandris33 · http://pannoniap10.blog.hu/ 2014.10.12. 07:10:21

Én dolgoztam ÖMV kúton. Minden rendszer zárt volt, számítógéppel irányítva.

Kezdve az elején, amikor a tartálykocsi hozta az anyagot és lefejtette a kút tartályaiba, szinte a közelébe sem mehettem. A végén kaptam egy irdatlan nagy adatmennyiséget tartalmazó papírhalmot, ami alapján átvettem az anyagot. Minden adat a tartálykocsiról már fel is volt lőve a központba, mire aláírtam a papírt.

A kútfejeket is számítógép irányította, a végén csak arra kellett rányomni, hogy az illető kártyával vagy kp-vel fizet (és hogy van e supershop kártyája :)

Még az üzemanyag árát is a központból irányították (naponta 1x, éjfélkor lehetett változtatni rajta).

Szóval semmi közünk nem volt és nem is lehetett a csalásra, trükközésre. Az egész kút rendszere hatóságilag bevizsgált, rendszeresen be kell méretni a kútfejeket, minden műszert. Ezért is nézek furán az ilyen posztokra, mert a kútnak van érvényes engedélye, pontos műszaki paraméterek alapján működő rendszere, erre jön egy vendég a több ezer tankolóból egy, és meggyanúsít mindenkit, hogy lopnak, mert bizony az ő mutatója mintha feljebb állna. Vagy akár a tankba több ment, mint szerinte elképzelhető. Sőt, kiszámolja az elmúlt 6 évre, hogy mennyit csalt a kút. De kérdem én, be lett valaha méretve az a tank? Másnál miért nincs ilyen gond? Ha mindenkit átvernek, hogy üzemelhet egy hétnél tovább a kút? És az miért lehet hivatkozási alap, hogy 2008-ban is volt egy ilyen eset? Ez nem pont azt jelenti, hogy itt nem a kúttal van a gond, hanem 6 évente felbukkan valaki, aki az üzemanyag mutatóját jobban tudja szemmértékkel belőni, mint a hatósági vizsgálat által bemért mérőberendezések, azaz a kútfejek?

Egyébként az ÖMV kutak üzemeltetéséről még annyit, hogy legtöbb ilyen kutat bérlők üzemeltetnek, akár kis családi vállalkozások és a benzinen literenként jelképesen 1Ft a hasznuk (igen, jól látod, egy Forint). Vagyis az ÖMV vállalja azt, hogy a felépített branddel behozza a vásárlókat és te a shoppal annyit keresel, amennyit akarsz. Az üzemanyagon semmit. Adják az eszközparkot, a kinézetet, mindent, te pedig a shopból megélsz. Ezért is kerül minden egyéb 3x-os árba.

Persze magánkút annyiért adja az üzemanyagot, amennyiért akarja és olyan rendszert használ, amilyet akar (és a hatóság engedélyez). Biztosan lehet csalni, csak nem gondolnám, hogy úgy kellene csinálni, mint ahogyan a posztoló vizionálta, vagyis kicsiben, mindenkin rizikózva, pár száz forinttal szórakozva. Azért pár száz, mert mennyit is nyersz, ha az üzemanyag anyagárát és egyéb költségeit levonod? Hiába adsz el 5 literrel többet, még ha minden literen nyersz is akár 100Ft-ot nettóban (ami elképzelhetetlen, mert nincs olyan beszállító akitől 300 körül vennél üzemanyagot), akkor is 500Ft-ot nyertél a plusz 5 literrel. Meg egy elégedetlen vásárlót. Vagyis a posztoló szerint több ezret, hiszen mindenkit átvertek. Áhhh, ugye nem gondolja komolyan, hogy ez üzlet lehet?

Amusing 2014.10.12. 07:34:26

azért a hitelesítés se szentírás, lásd pl vízmérők !!!!
5 db almérő állása sose annyi mint az előtte lévő főmérő ! mindegyik hitelesített vízmű által !!!!
és persze valahogy mindig többet mér a fővízmérő, mint a mellékmérő...

Willie 2014.10.12. 07:46:55

@Bandris33: En ezt hajlando vagyok elhinni, ha megmagyarazod a kovetkezo jelenseget. Egyik ismerosom vett egy ilyen csilli-villi uj autot, aminek a szamitogepe mutatja, hogy mennyi benzint hasznalt el a legutolso tanolas ota. Persze mindig tobet tankolt, neha 2-3 literrel, neha fel literrel, ugyhogy be is tudta annak, hogy ennyit teved a tudomany. Mignem egyszer atlepte a lajta es onnantol kezdve a tankolt benzin mennyisege decire megegyezett a szamitogp altal jelzettel... Mo-ra valo visszateres utan ismet beallt "elromlott" a kompjuter. Azota 3x volt Ausztria-Nemetorszag viszonlyatban es mindig ezt tapasztalta...

Manyecska 2014.10.12. 08:03:04

@Der Sün!!: mint ex-szülésznő, hozzászólhatok-e relevánsan a táguláshoz vajon??

Netuddki. 2014.10.12. 10:06:47

Akkor ha jól számolom 500 forinttal occóbbért átvágtak 2200-al? Ügyes!
Ha valóban így van be kell záratni a helyet...

Secnir 2014.10.12. 10:11:38

hát én először megnézetném az üzemanyagszintjelzőt a tulaj helyében...

Netuddki. 2014.10.12. 10:11:55

@Bandris33: Azért egyvalamin gondolkozz el! Miért tudja az a bizonyos kút 10-20 forinttal olcsóbban adni a benyát? Főleg ha mint írod a normál kisker áron 1Ft haszna van a kút üzemeltetőjének?

megamenn 2014.10.12. 10:42:13

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: persze,tudom, hogy te sem gondoltad ezt komolyan, de mint olvashattad, az árakat KÖZPONTILAG szabályozzák. az ÖMV. az 1 froncsi haszna meg az üzemeltetőnek van, aki meg nem az ÖMV.
egy barátom üzemeltetett egy agip kutat. az üzemanyagból már csak akkor volt haszna, ha teljesítették az agip havi tervét, ami nagyon korrektül, úgy volt meghatározva, hogy az elmúlt féléves átlaghoz hozzáadtak 1000 litert :) ( na a végét én sem gondoltam komolyan, azért tettem oda a szmájlit )

élhetetlen 2014.10.12. 11:10:39

@Der Sün!!: Ez kész. Én ritkán röhögök hangosan a gép előtt, de most kiütöttél.

élhetetlen 2014.10.12. 11:17:33

@élhetetlen: mármint ez a szöveg ütött ki:"Háppedig robbanyik!
A gázolaly is!
Mihelyst nem tele van a tank, az robbanyik, mind a PINA!
Errű má meggyőztek annó..-...."
Nem figyeltem, hogy nem a komment alá kerül a válasz.

2014.10.12. 11:38:34

@atörökk: Nekem a 2,2 -es dízel Hondám állt meg az autópályán. Volt vagy fél éves...
Oka az üzemanyag szennyezettsége, és ráadásul jól köthető volt a legutóbbi tankolásomhoz. Shell kút, hármas kivezető, Budapest.
És igen, az üzemanyagszűrő kicserélésével a probléma azonnal megoldódott. Tehát levonva a következtetést, a benzinkutak szolgáltathatnak szennyezett üzemanyagot, akár vizeset is.
Igen, az etanol tartalmú adalékok beváltak a gyakorlatban, mint vízmegkötők, és igen, az új autókban is okozhat károsodást a vizes benzin.
Tehát nem az évek során felgyülemlett vízről van szó.

Magyarul a benzinszűrős elméleted kuka.

surja 2014.10.12. 11:38:59

Bizonyíték nélkül vádaskodsz.Ha a kút beperel és az orrod előtt letesztelik a kutakat,akkor a gatyád is rámegy.A rémhírterjesztés bűncselekmény.Nem itt kell nyavalyogni,ha gondod van,hanem írni a NAV-nak és ők majd kinyomozzák.

2014.10.12. 11:46:03

@Bandris33: Rossz a logikád: ha veszek üzemanyagot, azzal korrektül el is fogok számolni az adóhatóság felé, természetesen leszámolva az üzemi veszteséget, hisz itt is van párolgás, meg mittudom én, aztán értékben felszorzom az eladási árammal, és amit ezen felül adtam el, az nem jelenik meg , simán zsebre teszem.

2014.10.12. 11:54:32

@atörökk: A robbanás gyors égés. A benzin pedig nem ég, csak oxigén jelenlétében. Mint általában a többi éghető dolog is. Mondjuk azért hívják égésnek.
Tudod, a hengerben is robban a benzin, azért hívják robbanó motornak.
Megleptelek???
És nem, az égéstérben nem benzingőz van.
A karburátor és a porlasztó sem gőzölögteti el a benzint.
Tehát a lényeg: oxigén.
Egyébként liszt is képes robbanni. Mi kell ehhez? Oxigén, és szikra. A liszten kívül. Tanulj, holnap kikérdezem (-:

2014.10.12. 11:58:09

@Bandris33: Hiába adsz el 5 literrel többet, még ha minden literen nyersz is akár 100Ft-ot nettóban (ami elképzelhetetlen, mert nincs olyan beszállító akitől 300 körül vennél üzemanyagot), akkor is 500Ft-ot nyertél a plusz 5 literrel."

Nem, azt adja el, amit meg se vett. Túlszámláz. Minek kéne 300-ért venni az üzemanyagot, ha olyat adok el 400-ért, ami nincs is????

Hajdú Peter 2014.10.12. 12:57:18

"Engem tehát minimum 5 literrel, azaz kétezer forinttal vágtak át."

Hasznalj elektromos autot te idiota, es azt otthon is toltheted.

Pörög a lufi (törölt) 2014.10.12. 13:05:05

@Willie: az ismerősöd hazudik, meg van magyarázva.

gabors 2014.10.12. 14:52:26

@Willie: ez igy humbug !!!! nem tudja senki sem pont annyira visszatolteni a tankot amennyi elotte volt !!! senki amit irsz csak egy "hit"

Ha az "ismerosod" a csilli villi autoval csianal 10 15 tankolast feljegyzi mindet osszeadja oket akkor a tankolasi hibat ki lehet lassan kuszobolni...

en 6 eve irom minden tankolasomat szoval me lehet tenni (en kocsim nem mutatja az elfogyasztott benzint hanem hogy mennyit tudok meg menni a meglevovel es sokat teved !!)

Atörökk 2014.10.12. 15:00:03

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Valóban? Akarsz róla beszélni? Modoros seggfej. Örülök, hogy segíthettem.

Kerek négyszög 2014.10.12. 15:06:01

Ha tényleg az "akasztásos" trükköt csinálták a kutasok, akkor jól járt a posztoló, hogy nem követelt rendkívüli próbamérést a kúton. Nem lett volna igaza, a kimérés pontos lett volna, és jól átbaszta volna magát a kezelők hangos gúnyos röhögése közepette.

gabors 2014.10.12. 15:24:50

"Ha tényleg az "akasztásos" trükköt csinálták a kutasok, "

elmagyarazna valaki hogy ez mi kit "akasztanak"

azt hittem EU-ban mar nincs halalbunti (sajnos sokakra raferne foleg a mostanaban ebredezo bekes vallast kovetokre)

csárlszbrunzol 2014.10.12. 20:39:41

@Hajdú Peter: Hosszabb távon az se lesz megoldás, mert előbb-utóbb az áramot is elkezdik vizezni.
Nálunk már a vezetékes vizet is vizezik például.

banpepe 2014.10.12. 21:45:59

Majdnem igaz a sztori, csak kicsit van elferdítve. Gázt tankolt, nem benzint, v gázolajat. Évek óta odajárunk tankolni, illetve több száz visszatérő autós.Volánbuszosok is járnak oda, illetve más nagy cégek. De amint látom, azt a 6 éves sztorit sem olvasta el, amit belinkelt, ott is az autós volt a barom, n a kút. Amikor én odaértem, akkor magyarázott a kutasnak kint, hogy jajj, lassan folyik az lpg... Az lpg valóban, lassaban folyik, mint a benzin, vagy a gázolaj... Fizetésnél semmit nem mondott, szó nélkül fizetett, majd elment. Arra viszont nem gondolt, hogy a gázt sehogy nem lehet higítani, vízzel meg főleg nem. A hivatalos mérést ugyanúgy elbukta volna, mint a skodás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.12. 21:51:54

Minden sikeres benzinkút mögött egy tágulási tartály áll!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.10.12. 22:05:45

Azé az szerintem nyilvánvaló, hogyha 2008-ban nem derült ki, hogy mi a megoldás, akkó most 2014-ben ez ki fog derülni!
Hótt bisztos vagyok benne!44!

Manyecska 2014.10.12. 23:13:52

@élhetetlen: haha.hofi mondta hogy az egy főre eső lâtens buzik szàma kettô?? xddd v.vmi hasonlò. milyen aljasak a nők hogy orvul körbenövik a pinàt mi? amig hildat se zavarja a sok pinas avatar tkp tökmindegy...hmm.ez annyira überciki és kispolgàri àmberek! xd

Manyecska 2014.10.12. 23:17:01

......van itt aki a p.nàt szereti egyàltalân????? xd kétlem xdd...pfàjj!! izé ON köszi...:-)

Black Hole 2014.10.13. 00:32:11

@atörökk: szóval, nehogy hülyén halj meg, elmondok pár érdekes dolgot, jól figyelj, kezdem:

A robbanás gyors égés. A benzin pedig nem ég, csak oxigén jelenlétében. Mint általában a többi éghető dolog is. Mondjuk azért hívják égésnek.
Tudod, a hengerben is robban a benzin, azért hívják robbanó motornak.
Megleptelek???
És nem, az égéstérben nem benzingőz van.
A karburátor és a porlasztó sem gőzölögteti el a benzint.
Tehát a lényeg: oxigén.
Egyébként liszt is képes robbanni. Mi kell ehhez? Oxigén, és szikra. A liszten kívül. Tanulj, holnap kikérdezem (-:

Látod bazmeg de okos vagyok? :-)

Black Hole 2014.10.13. 00:40:52

"Tehát a lényeg: oxigén."

Áááááááá, basszameg!!!!
Ilyen dumát max Okoska vághatott le Törpillának, mikor meg akarta dugni :-) :-)

2014.10.13. 01:00:06

Három napja ez a szar fos húgy van fent mint a "régi szép időkben" ????
Így baszta a rezet Dzsekill, de nem ugatott hogy releváns e valami vagy nem! Hilda, kopj le a túróba!

szcsongor 2014.10.13. 01:51:20

@MrZed001: Megnézem én azt a benzint, aminek 50 literjébe belemegy 1 liter víz és egyfázisú marad.
Még ha 10 % etanolt is tartalmaz, akkor is szobahőmérsékleten kb 0,5% víz fázisszétválást eredményez, az kb egy pohár víz egy tank (50 l) benzinben. Hideg időben egy deci is elég ehhez. Viszont a normál benyában bőven nincs ennyi etanol, úgyhogy az ilyen fokú vizezést el is felejthetjük, amit te írsz.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 02:36:26

@Cicmen: "A III. felvonás alatt már szívesen cseréltem volna a motorossal."

:))

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 02:46:15

@Black Hole: "liszt is képes robbanni"

Egykori szomszédasszonyom egy malomban volt könyvelő. Mesélte, hogy akármit csináltak, akárhogy vigyáztak, néha felrobbant a malom.

Black Hole 2014.10.13. 03:19:15

@atpijkamo: és soha, senki nem szólt, hogy a nagy piros gombot nem szabad megnyomni? :-) :-)

Benoke2 2014.10.13. 08:00:22

@surja: Ezt maganvelemenykent definialjak a jogban, ezert a kut tulaja pereskedhet, csakhogy a maganvelemeny alkotmanyos jogod. Ellenben a fenyegetozes valoban btk buntetotetel.

Ellenben nekem is voltak mar problemaim a "jo" minosegu uzemanyagokkal. Illetve van olyan uzemanyagtolto halozat ahol bo egy literrel no a fogyasztasom per 100 km.

joska61 2014.10.13. 08:49:11

Aszongyák a svédek, ők nem annyira gazdagok, hogy olcsó cuccokat vásárolhassanak. És íme újra.

Manyecska 2014.10.13. 09:07:32

@Cicmen: :))) óóószia:) Végre valaki akiről feltételezem hogy szereti a p.nát..
:D!

Manyecska 2014.10.13. 09:11:23

@atpijkamo: ez komoly??? na, kávé, süti, napilapok megvótak irány könyvelni:D ON
Valami savazós penészessajtos posztot!!!

Manyecska 2014.10.13. 09:14:56

@Cicmen: hmm.eccer továbbítottam kollégámét, hülyére röhögtem magamat rajta közben...: "véletlen ráléptem a gereblyére ami fejbevágott, ezért ráestem a talicskára" blabla....:DDD

D-Man 2014.10.13. 09:18:54

A Kerepesi úti AVIA-nál legalább "csak" az áfát lopják. Ugyanis nem adnak nyugtát, csak akkor ha kikönyörgöm, vagy ha kártyával fizetek.

Írtam egy levelet az üzemeltetőnek meg a tulajnak (ugyanaz a kettő), hogy vajon a tudtukkal csinálják e a kutasok, mert ha nem, akkor tegyenek ellene, ha igen, akkor majd a NAV fog.

Eléggé idegesítő. Mert az, hogy valami csóró kisboltos nem ad nyugtát azt leszarom, örül, hogy megél a pénzéből. De egy kút ami havonta 100 milliókat tesz el? Főleg a főút mellett. Ehhez nagyon pofa kell.

Plusz otthon vezetjük a költségvetésben, hogy mennyit tankoltam a hónapban. És mire hazaérek, mindig elfelejtem, csak azt tudom, hogy 23ezer valamennyi. A nyugta pont jó erre :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.13. 09:43:25

Egyszer egy 5 literes benzines kannában, tankoltam 6,6 l-t. Auchan kút.

Ja, a kocsim párszáz méterre állt :)
MEG.

Manyecska 2014.10.13. 09:49:57

@batgirl: "Egyszer egy királyfi, mit gondolt magában!!/?/"

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.13. 10:02:06

egyszer egy királyfi , mit gondolt magába, hihihi-hahaha, mit gondolt magába.
Felmászott a fára a legtetejébe, hihihi-hahaha, a legtetejébe.
Onnan köpdösött le, a farka fejére
hihihi-hahaha, a farkas fejére.

Manyecska 2014.10.13. 10:49:30

@batgirl: a kézműves étcsokinyuszinak is ezt üzented? duplaszaltót ugrott helyből.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.13. 10:56:52

@Manyecska: nem, neki szerelmet vallottam. régóta oda vagyok érte, és szerelmem mot ért be.

Manyecska 2014.10.13. 11:14:30

@batgirl: szólj, ha arrébb guruljak közületek a zágyban!!! :DDD

Manyecska 2014.10.13. 11:19:22

Viszem a vasalnivalót én is!! tágulási tartály rulez!!:D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.13. 11:39:53

@Manyecska: ugyanmár..szexről nincs szó, plátói szerelem híve vagyok.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 11:45:39

@Manyecska: Nem emléxem a részletekre, de asszem páran meg is haltak. Nem vicc egy lisztrobbanás, akár az épület is összedőlhet. Megfelelő szellőztetéssel igyekeznek elkerülni. Meg persze cigizni tilos.

Csigorin 2014.10.13. 11:53:19

jobb helyen ezert adjak nem literre hanem kilogrammra a benzint, oszt jonapot.

Manyecska 2014.10.13. 12:01:09

@atpijkamo: hmmm. @batgirl: ..meg ez is sz.r ügy!:D:P:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 12:20:48

@Csigorin: "kilogrammra a benzint"

:)) Én kilovattórára veszem. Egy sima voltmérővel pontosan utána tudok mérni, mennyit tankoltam. Azt tudod, hogy kell bármilyen mérőből voltmérőt csinálni? Elejted, oszt csak volt mérő.

Manyecska 2014.10.13. 13:54:25

@batgirl: jóvan mer a 18 éves szexmániás csajokat szereti ahogy mindig mondja.., de nekem fórom van nála :DDD :D boccsi :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 14:11:11

@Manyecska: "18 éves szexmániás"

Na de hölgyem! Ön egyik csoportban se kvalifikál!

Manyecska 2014.10.13. 14:13:31

@atpijkamo: dehogynem, 2 x 18 pont annyi azt szopjatok le mind:DD ! :D

digitime 2014.10.13. 14:39:27

@Black Hole: Azért érzem kicsit sántának az okfejtést, mert a benzinkutas ismerőseim egyöntetű állítása szerint a tankerek olyan mélyen vannak a földben a benzinkúton, hogy a bennük lévő üzemanyag télen/nyáron 17-18°C-os. Ha igaz, amit állítasz, valószínűleg ezért kalibrálják ezen a hőfokon a tankokat.

Black Hole 2014.10.13. 14:56:57

@digitime: izééé... Te vagy a harmadik, aki azt hiszi, hogy azt a hablatyot komolyan írtam! :-) :-) Szerintem olvasd el mégegyszer, és inkább vigyorogj rajta egy sort :-) :-)

digitime 2014.10.13. 15:08:07

@Black Hole: Ami hablatyot én itt már komoly kommentként olvastam, nézzd el nekem, hogy semmin nem csodálkozom. ;-)

Black Hole 2014.10.13. 15:11:25

@Csigorin: Grönlandon meg fagyasztva adják. Bemész a benzinkútra és kérsz egy 50x50x20-as darabot, akkor kapsz 50 litert. Az ott forgalomba helyezett autók tankján nem töltőnyílás van, hanem felhajtható ajtó! :-)

Black Hole 2014.10.13. 15:15:11

@digitime: ennyi hülye okoskodó, meg okos hülyéskedő között nem egyszerű az élet! Sokszor azt sem tudom, hogy hol vagyok? :-)

digitime 2014.10.13. 15:56:08

@joska61: Ja. Posztló mennyen a MOL kkútra, tankoljon ott, oszt gyűjtse a matricákat, vegyen belőle ledes osramot. glurl.co/ledlamp

Ny.Misi 2014.10.13. 16:34:39

@MrZed001: Te láttál már benzint vízzel keveredni? Ha összekevered akkor beletöltheted a kocsimba és tiszta benzin árat adok érte.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 16:50:30

@Ny.Misi: "láttál már benzint vízzel keveredni?"

Úgy látom, te sok mindent nem láttál még. Nézz szét a világban, rendkívül érdekes dolgok vannak.

Azt mondják, egy kis víz hozzáadásával lehet a motor hatásfokát is növelni. persze nem úgy, hogy a kúton vizes benzint tankolunk. Guglizz utána!

Állítólag még a higanyt is lehet vízzel keverni.

Ny.Misi 2014.10.13. 16:55:21

@atpijkamo: Hallottam már a technikáról, de ott sem keveredik a benzin vízzel, hanem egy méregdrága berendezésről van szó ami megfelelő mennyiségű vizet juttat be. Állítólag 100%-ig kiküszöbölhető vele az öngyulladás veszélye. Nem rossz megoldás a kopogásmentesítésre viszont az ára miatt nem fog elterjedni.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.10.13. 17:42:05

@atpijkamo: Köztudott volt az átkosban azon Trabbant tulajok közt is, hogy esőben + párás időbe jobban hasítottak (nekem 4 is vót) a dajcse jaguárok, mint káni kulában.
Volt 1 barátom aki Trabival rallyzott elég eredményesen.
Az ő elmondása szerint bele építettek a kurburátorba egy fúvókát ami %-os arányba vizet turbózott nekije a benzinhez és ez a nyomaték hatásfokot jelentősen növelte.

Atörökk 2014.10.13. 18:07:25

@atpijkamo:
Nem a motor hatásfokát lehet vele növelni. Ha vizet is fecskendeznek a motorba, az lehűti egy kicsit a beszívot levegőt, a hidegebb levegő valamelyest több benzint tud magához "kötni", így a motor szerkezetének változtatása nélkül valamennyire növelhető a teljesítmény, mivel több benzint égetünk el. A Forma 1 ben alkalmazták valamikor a 70-es évek vége felé, de aztán betitltoták.

ignore all 2014.10.14. 09:55:29

@digitime: hmm, nem keveset dobott a kal-kulátor, még a végén elgondolkodom rajta..

joska61 2014.10.14. 11:47:47

@digitime: Ja, láttam tévében. De a kalkulátor mintha ott lemaradt volna. Megtérülésben nem rossz!

boom2 2014.10.14. 12:19:30

@Paeonia:
nagyszerű elmélet, de manapság, ha az átfolyásmérőn nem megy keresztül az üzemanyag x időn keresztül, akkor automatikusan befejezettnek tekinti a kútfej a tankolást. Ameddig ki nem nullázzák addig ott nincs tankolás.

McZozo 2014.10.20. 12:46:41

@Black Hole:
de amit te irsz akkor is csak kb fel literes elteres nem pedig minimum 5.
Nekem egyszer jet nel jatszottak el ugyanezt a jatekot. En panaszkonyvbe irtam majd egy honapra jott ez a duma hogy tagulasi tartaly stb stb. CSak kerdem en x eve tankoltam az automat es kb mindig ugyanannyi ment bele, akkor egyszer csak mitol no meg a tartalyom ha addig sose

McZozo 2014.10.20. 13:00:57

@Bandris33:
Omv val nekem se votl soha gondom de ettol fuggetlenul Pl jettel en is ateltem amit a posztolo mondott. Es nem nem a mutato alapjan mondtam en is hanem az alapjan hogy altalaba mentem mondjuk 400 kilometert plusz minusz 20 ekkor kigyulladt a lampa es mivel az ember nem akar ottmaradni az ut szelen ilyenkor meglatogatja alegkozelebbi kutat. na most teletolti amire altalaba kattanasig belemegy 40 liter. es ez igy tortenik az elmult 3-4-5 evben. ezek utan nekem is furcsa mikor beletolok 48 litert az autoba ugy hogy a hivatalos tankmeret 45.
Amugy szerintem a csalast rossz oldalrol nezed mert az ok hogy literenkent x forintot keresel, de ha kozben nem fogy a keszleted akokr a koltseged a tul oldalon akkor is kevesebb joval. Mert te veszel mondjuk 1000 litert de kozben 1100 at adsz el akkor azert a ketto kozott valahjol csak megfogod az extra kulonbozetet

Black Hole 2014.10.20. 13:04:45

@McZozo: amit én írtam, az egy rakás ökörség, hasból vett számokkal! Nehogy komolyan vedd! :-) :-)
Amúgy engem is vertek át, de az jó régen volt. A negyedig lévő tankba több ment, mint amekkora a tank teljes térfogata :-)
süti beállítások módosítása