Tékozló Homár

Nemlétező számlára utalt, a bank szerint csak perrel kaphatja vissza a pénzét

2014.11.04. 09:02 | Homár Hilda | 67 komment

Elég cifra wtf-történet két baráttal, két bankkal és az univerzum fekete lyukában elnyelődött 40 ezer forinttal, ami nemlétező számlára utalódott, mégis megérkezett, vagy legalább is a nemlétező számla nemlétező tulajdonosának engedélyével visszautalnák - á, inkább mégse. 

sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek is a történetem, lassan kezdem azt hinni tényleg én vagyok a hülye.

Szeptember második hetében egy barátomnak Otp netbankon keresztül átutaltam 40.000 magyar királyi forintot. Teltek múltak a napok, de a pénz sehogyan sem akart megérkezni neki. Péter, híjuk így, három nap után rám csörgött, hogy valami nem oké. Kis beszélgetés után kiderült, hogy én vétettem,az új számlaszáma helyett a régi Erstés bankszámlájára utaltam át az összeget, amelyet már több mint egy éve megszüntetett. Gondoltam semmi pánik, hívom az Otp-t, hogy mi történt, meg ilyenkor mi a helyzet. A telefonos hölgy azt a választ adta, hogy semmi problem, a pénzt az Erste visszautalja még a héten, ha nem él a bankszámlaszám.

Hát valahogy mégsem akart jönni az az összeg, így bementem egy Otp fiókba, és hivatalosan is felvetettem velük a panaszt. Annak rendje és módja szerint, az Otp átküldte az Erstének a panaszt, akik kisvártatva kiküldtek az én barátomnak egy levelet (aki ugye nem az ügyfelük már), amelyben megerősítést kérnek, hogy vissza utalhatják az összeget számomra. Természetesen az úriember minden további nélkül hozzájárult ehhez, nyilván ezt írásban tette, tehát van neki nyoma.

Egy hét múlva még mindig sehol a pénzem. Felhívtam az Erste bank telefonos ügyfélszolgálatát, ahol is a hölgy hebegett-habogott kicsit, hogy hát ilyen nem is létezik, csak élő számlaszámra tudok utalni, meg egyébként is a f...ért nem figyelek amikor utalok, információt meg pláne nem adhat, legyek türelmes, meg keressem az Otp-t. Kerestem, persze ők átdobták a labdát az Erstének. MEGkértem Péter barátomat, próbáljon már valami infót szerezni a banktól, mert hát ugye nekem nem adhatnak. Ő elballagot a volt számlavezető bankjába, hogy akkor most wtf? Mondták neki, várjon türelemmel, mert dolgoznak az ügyön (itt azért elgondolkoztam azon, mindez hogyan is történhet ott? Összeül a team a lakossági osztályon, hogy akkor most nyomjuk azt a kurva entert, vagy ne ?), jöjjön vissza egy hét múlva, és kedveskednek teljes körű tájékoztatást adni.

Addig én meg írtam nekik a központi e-mailre egy szívhez szóló e-mailt, hogy talán nem lenne baj, ha valaki kicsit dolgozna az ügyön. Péter barátom egy hét múlva visszaballagot, és halkan rákérdezett, hogy ki utaztatja a pénzét, meg egyátalán hol is van tulajdonképp. A kedves ügyfélszolgálatos hölgy sűrű elnézés kérések közepette ígéretet tett arra nézve, hogy legkésőbb 8 napon belül vissza érkezik a számlámra a pénz.

Na hát, mindkettőnk nagyon boldog volt, de főleg én, hogy végre megtörténik a csoda. Szépen eltelt a nyolc nap, de pénz még mindig sehol. Ismét felhívtam az otp-t, hogy nem-e tudnak valamit a nyomorult pénzről. És itt jön a franciacsavar, merthogy az ügyfélszolgálatos hölgy közölte, ne is számítsak rá, ugyanis a számla tulajdonosa???? nem járult hozzá, az összeg visszautalásához, tehát polgári peres eljárásban vissza követelhetem tőle az összeget. Na itt azért megállt bennem az ütő egy pillanatra. Hogy most akkor mi van? Nézzük tehát összegezve:

- Az Erste elismerte, hogy a bankszámlaszámot megszüntették

- Ehhez képest a volt  ügyfélnek kiküldte a nyilatkozatot, hogy adja hozzájárulását a pénz vissza utalásához
- A kedves páciens igen meglepődött, de hozzájárult
- Majd mindezek után a bank konkrétan közli az Otp-vel, hogy az ügyfél nem járul hozzá ehhez, a pénz meg felszívódott az univerzumban. 
Végül a felmerült kérdéseim :
- Ki az aki ezért felelős az Ersténél?
- Vajon mostanság hol lehet a pénz?
- Halkan kérdezném esetleg nem mond igazat a bank?
- Pereljem be a barátomat, aki már több mint egy éve nem ügyfele az Erstének?
Mindezekhez pedig annyi adalék van még, hogy talán nem lenne hátrány változtatni a pökhendi ügyfél kezelési stíluson. Nem egyszer, nem kétszer éreztem, hogy gyakorlatilag gyárilag hülyének néznek, és igen lekezelően próbálnak elhessegetni, jelentem nem fog összejönni.
Köszönöm, ha lehozzátok.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zzozz 2014.11.04. 09:06:07

A pénz nem vész el csak átalakul.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.11.04. 09:13:31

baráttal bemenni az erstében, és ajándék képpen vinni egy féltéglát.

SzerződésSertés 2014.11.04. 09:14:59

"az ügyfélszolgálatos hölgy közölte, ne is számítsak rá, ugyanis a számla tulajdonosa???? nem járult hozzá, az összeg visszautalásához, tehát polgári peres eljárásban vissza követelhetem tőle az összeget."

Na akkor fogod a barátodat, meg annak az írásos hozzájárulását és együtt bementek az OTP-hez, hogy akkor ne nézzenek már teljesen hülyének.

Tron65 2014.11.04. 09:17:16

Velem kb ugyan ezt az OTP játszotta el:
Küldtek pénzt az évek óta megszüntetett számlámra.
NEM, nem küldték vissza, hanem energiát, munkaerőt nem kímélve apukámat találták meg. Aki miután utazott 30 km-t, közölték vele: ja mégse ő kell.
Bementem. Velem közölték, hogy vissza nem küldik a pénzt. Úgy juthatok csak hozzá, hogy nyitok egy számlát, amire ráteszik és akkor fölvehetem, de most épp hurrá van, mert a számlanyitás és 2 kpfelvétel is ingyenes.
(egy hét múlva) laza 3/4-ed óra alatt megkaptam a kártyám (nemkértem) és rajta is volt a pénz.
Zárás előtt úgy 10 perccel voltunk, de az ügyintéző hölgy még megkérdezte:
- Segíthetek még valamiben?
- Igen, én ezt most kivenném és megszüntetném teljesen.
Nem rajta múlt, hogy még élek.
Szóltam is neki:
- Ne rám haragudjon, ott áll mögötte a kolléganője, aki szerint ez az egyetlen lehetséges megoldás.

Manyecska 2014.11.04. 09:36:16

Pedig mostanában ez megy.
Biztos hogy Péter tényleg a barátod??:):P

Hentes pékné módra 2014.11.04. 09:43:17

Türelmes ember vagyok, de a poszt toló türelmesebb. Az biztos hogy végig ott állt volna a biztiőr a háttérben míg meg nem jön a fiókvezető a bankban az ablakhoz.

Manyecska 2014.11.04. 10:02:43

@Hentes pékné módra: volt ilyen sztori, ismerősnek meghalt az anyukája, bement az otp-hez hitelért ők meg beintettek. Erre ő -nevelőapám- fogta magát és közölte addig nem megy onnan amíg nem hívják a vezetőt /:DDDD/..azzal megegyeztek. Közölte vele is hogy kívánja neki hogy erre a célra kelljen a pénz /:D/:)..holott évek óta rendesen kapta a fizetését rá, semmi tartozása nem volt.:DD Szóval sokat segít a határozott fellépés.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.11.04. 10:05:55

@Manyecska: hitelt kérnek, és keménykedned??????
ez szerinted pozitív?
Kötelező hitelt adni?

azt hiszem, félre értem a világot.

Hentes pékné módra 2014.11.04. 10:09:51

@batgirl: Kétoldalú a dolog. Egyrészt igen, neked kell pénz. De fontosabb, hogy ebből a bank pénzt állít elő, nekik a hitel a termékük. Te egy vásárló vagy, és ezt veszed meg gyakorlatilag.

Csimpi csumpi 2014.11.04. 10:10:53

Kell vkit is saLYnalni?

Manyecska 2014.11.04. 10:11:27

@batgirl: miért a hitelkamattal nem ők járnak jól??
Rendes főnök vagyok /"főnökasszony" itteni elnevezés szerint/ mint HR-es elküldtem a fél műhelyt szabira-csak épp a nagyfőnök nem tud róla. Még:P..sz.rnak azok bele mondjuk ezek a szerencsétlenek kidolgozzák a belüket:((..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.11.04. 10:14:12

A banknak kutya kötelessége a téves utalást visszaküldeni, esetleg leszedhet különböző frissen kitalált tranzakciós díjakat.
Mehet a panasz az MNB-nek!

Manyecska 2014.11.04. 10:14:24

@batgirl: ráadásul ez még az átkosban volt. Pikáns!!:D

Atörökk 2014.11.04. 10:16:17

Posztoló. Tényleg te vagy a hülye.

Atörökk 2014.11.04. 10:18:07

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Lófaszt. Honnan kéne tudnia, hogy téves az utalás?

borso 2014.11.04. 10:18:28

Ha a barátod valóban, bizonyíthatóan hozzájárult a visszautaláshoz akkor irány a rendőrség sikkasztásért feljelentés!!!!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.11.04. 10:23:58

@Hentes pékné módra: Tudom. De most arról volt szó, hoyg valaki hisztizett, hogy nem adnak neki hitelt. Ezért mondtam, hoyg nem értem a világot.

de biztosan az én világommal van baj.

joska61 2014.11.04. 10:37:43

"talán nem lenne hátrány változtatni a pökhendi ügyfél kezelési stíluson" Pár poszttal arrébb épp ezt próbáltam én is forszírozni, de a kedves olvtársak alaposan kioktattak.

Manyecska 2014.11.04. 10:38:56

@batgirl: Hát jó. Pár éve hirtelen hunyt el apám. Ott álltam és negyedmillát kellett kicsengetnem a temetésért, de előtte a hamvasztás volt csak 100.000 Ft:((( Némi empátiával belátható hogy még egy ilyen manipulatív:P:D /??/ dögnek :P sem egyszerű lelkileg átélni azt hogy szülője a fagyasztóban fekszik

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.04. 11:14:55

"s a hölgy hebegett-habogott kicsit, hogy hát ilyen nem is létezik, csak élő számlaszámra tudok utalni,"
Ennyi! Innentől kezdve ha nincs olyan számlaszám, akkor le se kéne vonnia a banknak a pénzed.
PSZÁF-ot nekik...

Manyecska 2014.11.04. 11:29:32

@ColT: asszem lusta volt dolgozni:) hmm ahhoz képest hogy a Sün szerint fals olyan készségesen nyitották ki mindkét ajtót előttem a postán mint egy kismamának:) óanyám:D

cobre 2014.11.04. 11:57:23

Nem lehet, hogy a számlaszámot már odaadták másnak? A cimbidet ugyan megtalálták, de aztán rájöttek, hogy az számlaszám már máshoz tartozik, így az ő engedélye érvénytelen az utaláshoz.
Mert ha tényleg így van, akkor valóban csak a polgári per marad.

dr Smittpálelnökúr 2014.11.04. 12:00:21

Azt nem tudom, hogy kiadnak-e a bankok egy korábban már megszüntetett számlához tartozó számot, de ha igen, akkor az új számlatulajdonos meg fogja bánni, hogy nem járult hozzá a visszautaláshoz.

Amit művel az ugyanis bűncselekmény. A banknál viszont idióták dolgoznak, ha ezt nem tudják. Nem perelni kell egy ismeretlen személyt (a bíróság nem nyomozz ki, hogy ki az illető), hanem feljelenteni. A rendőrség nyomoz, idéz, az új számlatulajdonos bánkódik, és ha mákja van, visszautalja a pénzt a nyomozás alatt. Ha nem utalja vissza, akkor elítélik, és vissza is kell fizetnie a pénzt.

Netuddki. 2014.11.04. 12:00:28

Utalni számlaszámmal és tulajdonos névvel lehet. Ha egyik nem stimmel akkor talán nem kéne végrehajtani a tranzakciót. Pedig ha megszűnt a számlaszám, vagy másnak újra kiadták akkor nem fog stimmelni. Úgy látszik egy erstés megörült az ingyen pénznek. PSZÁF, rendőrség...

Manyecska 2014.11.04. 12:13:27

@ColT: Fals egy együttes volt!:D van demóm köll??:P

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.11.04. 12:24:05

@atörökk: A fogadó banknak csak illik tudnia, hogy egy nem létező (megszüntetett) számlaszámára érkezett utalás, és automatikusan visszaküldeni az utaló banknak, hogy az erről értesítse az ügyfelét, az összeg visszautalása mellett. Még az utcán talált pénzt sem tarthatja meg jogszerűen senki és semmilyen jogi személy, nemhogy egy ilyen jól azonosítható tranzakcióval eltévedtet. Ugyanez a helyzet akkor, ha egy számjeggyel elírja a számlaszámot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 12:26:29

@Csimpi csumpi: "Kell vkit is saLYnalni?"

Engem. Az Erste banki számlámra jött kéccázezer forint. Kérdeztem a bankot, hogy kitől jött, de nem tudták megmondani. ?!? Évekig nem tudtam rendesen aludni a gondtól. :))

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 12:27:46

"nem járult hozzá, az összeg visszautalásához"

Péter jól megszívatta a posztolót.

Atörökk 2014.11.04. 12:30:29

Engem az nem hagy nyugodni, mijaza franciacsavar? Poszt toló igitől tanult fogalmazni? :o

Külömbe meg akinek ilyen barátai vannak, ellenség nem is kell.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 12:34:16

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Hogyafaszba van megcsinálva az a zsíró rencer? Hogy tud egyáltalán sikeresen teljesülni egy tranzakció, ha az egyik lába hibás? Vagy ahogy átvette a Nemzeti Bank, rögtön el is cseszte?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 12:37:54

És ha olyan számlaszámra jön az átutalt pénz, aminek meghalt, megszűnt a tulaja? Vagy ha a számla sose létezett? Akkor ki fog hozzájárulni, kit kell perelni?

Poszt Toló kuvára félreértett valamit. Lehet, hogy félreütötte a telefonszámot, és a telefonszám tulajdonosának már kurvára elege van a sok félrement banki hívástól, és így vesz elégtételt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 12:43:02

@Tron65: :))

"Úgy juthatok csak hozzá, hogy nyitok egy számlát"

Vittem egy csekket az OTP-be. Mondták, csak úgy kaphatom meg a pénzt, ha nyitok egy számlát. Kétszer megkérdeztem,kétszer ezt mondták. Mondtam, oké, csináljuk, majd jól meg is szüntetem utána. Kiccsaj elkezdte pötyögni, stb, mosolyogva tehénkedtem a pulton. Megkérdeztem, hogy a számlamegszüntetéshez, kell-e külön sorszámot tépnem? Megkérdeztem, hogy a számalmegszüntetés mennyi ideig tart. ... A harmadik-negyedik kérdésnél elszakadt a cérnája, és kiderült, hogy meg lehet cisnálni azt számlanyitás nélkül is. Valami jutalékot kaphatnak.

Manyecska 2014.11.04. 12:46:09

@atpijkamo: engem is. gyerekem most hívott hogy se lakáskulcs, se bérlet nincs nála sza..mehetek haza.:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 12:48:19

@Manyecska: :)) A bajárattól balra, a virágcserép alatt van a kulcs. Igazán megtaníthatnád már az álet alapvető dolgaira!

Üzletfejlesztés · http://www.uzletfejlesztes.hu 2014.11.04. 12:49:38

Az ilyen pénzek valamiféle "függő" számlára mentek és ott parkoltak, amíg valami jogszerű alappal nem lehetett velük valamit kezdeni. Az átutalt pénz a banki rendszerben lepattant a megszüntetett számláról és elkerült egy nagy banki gyűjtőre (szerintem nincs kedvük keresgélni vagy elhordták haza) vagy egy bankfióki gyűjtőre (itt nem tudom, h miért nem foglalkoznak vele.
)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.04. 12:55:44

@Manyecska: Persze :D

@Üzletfejlesztés: Vagy jobb az nekik, ha inygen betétként tekintenek rá...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.04. 13:12:23

De tényleg, azért az elég fasza ha egy bank nem tudja megmondani, mi történt egy utalással...

uns97 2014.11.04. 13:13:39

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

na ja, elir a koma egy karaktert a nevben es sosem jon meg az utalas... :) pld az Eon 30 eve nem kepes a nevunkben az i-t atirni y-ra, pedig minden evben eljatszuk az adatmodositast... megigerik - s marad minden a regiben. Szerintem ne nagyon varialjunk, van egy szamlaszam az legyen pontos - utalaskor 5xor atnezni es kesz, nem kell sietni, idegeskedni.

Zarojelben az Unicreditnel a szamlank megszuntetese utan 1 evvel meg siman elertem a szamlankat netbankon keresztul...

2014.11.04. 13:26:56

csavar a történetben, hogy a barát csak hiszi, hogy megszüntette a számláját az ersténél. Ugyan hozzájárult, hogy az összeget visszautalják, de sajnos az 1 évnyi költségek miatt ez a 40k éppencsak pozitívba vitte az egyenleget. Így sajnos + befizetés nélkül nem fogják visszaküldeni a pénzt :D muhahahahaha

Manyecska 2014.11.04. 13:27:57

@atpijkamo: ez AZ élet, Babolcsai néni..ha kapkod reggel óhatatlan hogy elfelejt valamit. Namindegy legalább 90-nel végigmehettem a Szentendrei-úton. Kaptam kölcsön egy Fordot /úgyis az van otthon../:D igaz se jogsi, se személyi nincs nálam csak bérlet, most a cellámból írok. ON

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.04. 13:29:58

"az Otp átküldte az Erstének a panaszt, akik kisvártatva kiküldtek az én barátomnak egy levelet (aki ugye nem az ügyfelük már), amelyben megerősítést kérnek, hogy vissza utalhatják az összeget számomra. "

Ez így egészen biztosan NEM igaz.

Ha a küldő reklamál, hogy nem arra a számlaszámra akart utalni, akkor a számlaszám tulajdonosának vissza KELL adni a pénzt.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.04. 13:32:45

Az egyébként nem lehet, hogy az a számla nem is szűnt meg valójában, csak a barát azt mondta?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.04. 13:34:53

" Pereljem be a barátomat, aki már több mint egy éve nem ügyfele az Erstének?"

Ha a barát nem kamuzik, akkor közösen kellene perelnetek a bankot.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.04. 13:41:56

@Tron65:

"Küldtek pénzt az évek óta megszüntetett számlámra."

Én ezt nem értem.

Ha és pénzt akarok küldeni, minimum egyszer ÍRÁSBAN elkérem a címzett aktuális számlaszámát. Aztán ha a címzett hülye, és rossz számot adott, akkor szopjn ő a bankokkal.

Ha meg pénzt várok, akkor a küldő szájába rágom, hogy milyen száma van a számlámnak.

Olyan nincs, hogy valaki csak úgy pénzt utal valahová úgy, hogy nem győződik meg a számla létezéséről.

Legegyszerűbb egyébként, ha nem netbankon faszkodsz, ha nem RUTIN utalásról van szó, hanem bemész a címzett bankjának egyik fiókjába, és a tulajdonos adatait ellenőrizve teteted a pénzt a számlájára.

Manyecska 2014.11.04. 13:54:06

@atpijkamo: jajj majdnem verekedés volt motoros v.s autós közt mert a hülyepitsa kispiroskocsival -műköröm biztos játszott- a motorost oktatván bement mellé a belső sávba:O:O mindketten mint állat mentek VOLNA csak hát én meg szolid hatvannal szintén befelé szabályosan, látom jönnek egymás mellett, na mondom vissza inkább:((:D Ez a kettő majdnem összeverekedett előttem. Kicsit kianyáztam én is hátha lesz nagyobb balhé de sajnos:(

Manyecska 2014.11.04. 13:55:26

@ColT: Skanzelizét hallgass ismerem a gitárost..:P

♔bаtyu♔ 2014.11.04. 13:59:01

Ezek 40 ezer Ft-ért a saját anyjukat is megbasznák, nem véletlenül utálják a bankokat.

Simán el lehetett volna ezt intézni, ha egy középvezető veszi a fáradtságot, de nem vette.

neet 2014.11.04. 13:59:08

@ProhiOtti: pont ezen röhögök én is :))))

neet 2014.11.04. 14:01:54

@atpijkamo: első!
most örülsz, lökött?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 14:04:08

@Manyecska: A szentendrei úton, ahogy kanyarodott a sáv, úgy követtem, erre vrrrrr... a tükrömet súrolva a semmiből egy motoros tűnt elő, mert ő meg az egyenes irányt tartotta. "Meg akarsz ölni?!" Lámpánál megálltam, ő letámasztotta a motort, odajött emberkedni. Piros egyterűvel voltam, aszitte valami kismama vezeti. Kiszálltam, alig ért a vállamhoz. Vigyorgott egyet, ment vissa a motorjához.

Soha piros kocsit ne vegyetek, SENKI nem adja meg az elsőbbséget. Pepszilogós kiskocsival, MINDENKI előreengedett. Pár tucat kereskedőből minden évben meghalt egy az utakon, féltek tőlük, mint a tűztől.

Atörökk 2014.11.04. 14:05:15

Barát biSztos tuggyukki, és alvó számlája van.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.04. 14:05:21

@neet: :)) Az új posztban, te ütődött!!! Hogy mehessek énis kommentelnei.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.11.04. 14:35:26

Egy hasonló jogi anolmália

A Magyar Posta Zrt. elavult, a fejlődést figyelmen kívül hagyó levelezéskézbesítési szokásai miatt viszont nem csak a kizárólagos digitális levelezésre áttérni igyekvő állampolgárok, de maga a Posta is eléggé nagy problémákba kerülhet. A működési feltételeiket szabályzó előírásaik annyira elavultak, hogy a mai napig röghöz kötik a hagyományos postaláda létét. A digitális levelezés derekán, amikor számos hivatal kiköti és már el sem fogad papír alapú adatközlést, csak digitálisat. A jog előtti egyenlőség és a fejlődés elve alapján az állampolgároktól a kizárólag digitális levelezésre való átállási jogot megtagadni nem lehet.

vilagnezet.blog.hu/2014/11/04/postas_elott_futo_piros_zaszlos_ember

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.11.04. 14:55:18

@atpijkamo: @uns97: Úgy lehet, hogy azok valójában még nem megszüntetett, hanem alvó számlák, amelyek elérhetők, és bármilyen tranzakció, vagy a bank eladása, átszervezése feléleszti őket.
Aztán 10-15 év múlva, amikor biztos, hogy nem lesz meg semmilyen dokumentum, felhív egy kedves hangú vak kislány, hogy ugyan, fizesd már ki a számlavezetési díjat, visszamenőleg, kamatos kamattal, és a behajtás költségeit...

oszt jónapot 2014.11.04. 15:45:07

@atörökk: Jelen esetben mondjuk onnan, hogy nem létezik a számlaszám.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.11.04. 17:55:40

@borso: A sikkasztásos feljelentés teljesen felesleges, mert hiányzik a tényállás. A bank majd jól bemutatja a rendőrnek, hogy ott a pénz az akármilyen számlájukon, tehát nem lett eltulajdonítva, vagy sajátként használva. Innentől ügy lezárva.

Aureliano Buendía 2014.11.04. 18:38:08

Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.11.05. 07:54:37

"visszaballagot": miért használsz többször egy olyan szót, amit nem tudsz leírni, poszter?

anarch 2014.11.05. 09:01:21

@polyvinyl: Hogy győződsz meg egy számla létezéséről? A bankot nem lehet felhívni és megkérdezni, hogy tessék mondani, ez és ez a számlaszám él még és kinek a nevén van mert nem akarok tévesen utalni. Vagy 5Ft próbautalást végzel előtte és rákérdezel az ismerősnél hogy megjött-e, mert akkor menne a többi is? Vagy hogyan?

Ha netántán írásban bevinnéd egy fiókba a címzett számát és egy ügyintéző gépeli be helyetted (extra pízért) és Ő gépeli el, azért is te vagy a felelős egyébként... ugyanis a végén aláírod hogy átolvastad és jóváhagyod.

anarch 2014.11.05. 09:05:55

Egy IBAN számnál legalább van checksum az elgépelés ellen... Legalábbis nagyon ügyesen kell elgépelni, hogy stimmeljen :). Szal ennél még a paypal is intelligencsebb, mert ott legalább az emailcímet utalás előtt tényleg ki lehet tesztelni :).

Tron65 2014.11.05. 09:28:44

@polyvinyl:
Konkrétizálom az esetet: a munkahelyen küldte a pénzt.
A számla változást anno szépen be is jelentettem, jött a fizum rendesen az újra. Aztán valami extra pénzt valaki ki akart utálni és előásták valahonnan a régit.

Tény: a munkahelyem hibázott.
De amit a bank művelt az nem hiba, hanem @##@#@Đ[]Đ (nem írom le, mert kimoderálják)

2014.11.05. 17:03:31

@Manyecska: Péternek akarta küldeni a pénzt. Ha Péter megkapta volna az Erstétől, akkor az egész hozzájárulósdi teljesen okafogyott volna.

2014.11.05. 17:08:48

@dr Smittpálelnökúr: Nem hiszem, hogy kiadnák. A számlaszám 8 számjegyű, vagyis bankonként 99.999.999 számla lehet. Ehhez képest vagyunk kevesebb, mint tízmillióan az országban (a kiskoruakkal együtt), szóval semmi sem indokolja, hogy egy-két emberöltőnyi idő eltelte előtt újra kiadjanak egy már megszüntetett számlaszámot
süti beállítások módosítása